Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vzsryl

    nagyúr

    válasz Bikkrom #220111 üzenetére

    Én is agyaltam ezeken, de én kb kétszer annyit spórolnék évente az itthon töltéssel, mint te, pedig napelemem sincs egyelőre, csak sokkal többet utazok.
    Nekünk két autónk van. Az egyikkel napi 2x25km-t ingázok fixen (+ hosszú utak is vannak hetente párszor), tehát 50km-t mindig tudnia kéne az akksinak. A másik bölcsi/ovi járatban a feleségemnél. Ez utóbbi is jó lenne akksiból, de akkor már ~10M ráfordítás lenne. Na, ez felejtős. Inkább a házat pimpelem tovább. Az ingázásra még agyalok a legjobb megoldáson, de egyelőre marad minden a régiben, mert szerencsére van mivel közlekednünk (mocsok drága üzemanyagért cserébe :DDD ). Nálunk még jön a 3. poronty is, tehát nem egyszerű a történet.
    A méret is egy necces dolog. Pl. Golf 5-ben felejtsd el, hogy az asszony beül a két gyerekülés közé. Jetta 5-ös az egyik verdánk, ami a C oszlopig egy Golf 5-ös. Egy kistáska befér az ülések közé, és az ISOFIX rögzítő pontok mindössze 2-3cm-esek, tehát nem tudod a szélek felé tolni a gyereküléseket. A V60 ilyen szempontból gondolom jobb, de nem árt letesztelni.
    Szerintem két autó kell nektek is. Kell egy egyszerűbb, olcsó fenntartású, belső égésű, nagy hátsó térrel, amivel tudtok hosszabb utakat abszolválni, és kell egy elektromos a rövidtávokra. Pl: VW Touran 1.6@102 Le + Nissan Leaf. A csillaggarázsba a belső égésű menjen egyértelműen.

    megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

  • rbalint88

    addikt

    válasz Bikkrom #220111 üzenetére

    Ne torj le, 20-30millioert is konpromisszum az auto, csak mashogy.
    [link] ez is befer 5 misi ala, Budaorson dolgozom, ha gondolod megnezem neked, meg le is alkudom :DDD
    Egyebkent phevet pont jokor akarsz venni, nost volt egy komolyabb areses, mert belengettek, hogy elveszik toluk a zoldrendszamot es akik csak adot optimalizalni es ingyen parkolni vettek, hirtelen ki akartak ugrani belole es ez szepen elkezdte levinni az arakat. Szoval ugy nezd, hogy azok a phevek ket honapja 0,5-2 millioval dragabbak voltak…
    De mondok jobbat, villanyautok a ket evvel ezelotti szinthez kepest 25-30%-kal olcsobbak sokszor, (az egy-masfel evvel ezelotti hype-tetohoz kepest meg akar 50%-kal) es meg igy is nagyon nyogvenyelos, csomo tok jo aras auto van fent honapok ota. Ja es kozben azert volt egy komolyabb inflacio, meg azt is hozza kell tenni az ertekveszteshez.
    Egyebkent siman lehet, hogy jobban jottok ki az 5 millios budzset ket autora felosztva egy 100km-t legrosszabb esetben is tudo EV es egy egyteru felosztassal.
    Nalunk nincs napelem, viszont van villanyauto. A faceliftes eGolf a 70Ft-os (dragabb lakossagi) arammal is kb 2 literes fogyasztasnak megfeleloen uzemeltetheto, de nalunk tutira nem megy ki a megyebol, hosszu utakra van benzines mellette. De azt beszeltuk, hogy ha ugy adodna, kompromisszumosan ezzel is el lehetne menni hosszabb tavra es lehetoleg ne az ev 5 napjara optimalizaljuk, hanem 360-ra, ami Bp-i vagy agglomeracios kozlekedes. :R
    Ki kell szamolni, nem egyszeru dolog ez es nyilvan minel kevesebb a budzse, annal nehezebb jot talalni.

  • Kickass

    őstag

    válasz Bikkrom #220111 üzenetére

    Én azzal kezdeném, hogy letesztelném két gyerekülés közé befér-e egyáltalán az asszony a V60-ban vagy a Golfban, hiába kisebb termetű. Egyikről se vagyok meggyőződve. Golfban 8-ban ültek így hátul barátok, neccesen, de elfértek, viszont ott az egyik csak ülésmagasító volt, se Golf 7 se V60 nem szélesebb hátul.

    V60 csomijának legalább az alapterülete értelmezhető, Golf GTE-ben még az se.
    V60 kontra, az 5M környékiek már inkább 10 év körüliek lesznek…

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák