- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 11 - népalma
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz #31733248 #626 üzenetére
"Az a baj, hogy a hasonló szintű fotózás a világon sehol nem tartozik az igazán jövedelmező bizniszek közé. Meg lehet belőle élni, de nem egyhamar épít belőle az ember családi házat."
Általában a megélhetésszerű fotózáson kívülállók szokták túlromantikázni a hivatásos létet, főleg aki mondjuk a saját szakmájában megkeres évi ~50-60 ezer dollárt (programozóként, marketingesként gyorsan fel lehet jutni erre a jövedelmi szintre és már a kezdőfizetés is 10-20 ezer dollárral van a fotósok felett) és megengedheti magának, hogy egy hobbira elköltsön ennyi pénzt, az nem érti, hogy 10-ből 9 fotósnak miért nem telik erre.
És a legtöbb fotós igenis csinálja a futószalag munkákat, egyik esküvő a másik után, babafotók, enteriőr fotók AirBnb lakásokhoz, feltörekvő modellek portfóliói anyagai, unatkozó MILF-ek bugyiban (lásd: Michael Sasser), céges imázs munkák. Aki meg már bejut mondjuk a reklámiparba, nevesebb magazinok látóterébe az nagyon a felső pár százalék. Ott nincs mindenkinek hely, egyrészt nem árt már valami szakmailag kiemelkedőt felmutatni és ami ennél is fontosabb: Komoly kapcsolati tőke kell hozzá. A kívülállók meg gyakran gondolják azt, hogy minden fotósnak így megy, főleg amikor a Youtube is tele van wannabe fotós influencerekkel, akiknek gyakran több elkölthető pénze van, mint tehetsége és egyik csúcs vázat veszi a másik után, meg utazgatnak a világban (de valójában nem is a fotózásból él, hiszen zéró anyagot ad el, minden bevétele a Youtube felől és szponzor díjakból jön).
Így nézve nehéz feldolgozni, hogy a fotósok igen nagy többsége nem így él és a jövedelmük sem lóg ki a nagy átlagból, csak éppen még valamilyen felszerelést is ki kell termelni, azokat olykor lecserélni (és 150-200-250 ezer expo villámgyorsan beleszalad egy gépbe a futószalag munkákkal, néha vízbe esnek, ellopják, elvesznek, odacsapod valaminek). Mint minden vállalkozásnál, itt is az a legfontosabb, hogy a befektetett dollárok a legjobb arányban konvertálódjanak bevétellé. A feleslegesen drága felszerelés meg rontja ezt. És hozzátenném, hogy a legkevésbé sem mondom azt, hogy a futószalag munkák valami alacsony presztízsű elfoglaltságok lennének, ezekre is szükség van és baromira tisztelem azokat a fotósokat, akik hosszú ideje tudják ezt lelkesedéssel, kiégés nélkül, a minőséget tartva vagy akár fejlődve csinálni. Szóval hajrá és nem kell azzal foglalkozni, hogy mit lehet venni 20 ezer dollárért, az életben nem tud annyit kifizetni egyik babafotózásra befizető anyuka sem, hogy ez racionális befektetés legyen.
Na ennyit akartam erről Offolni, túl is ragoztam talán. Nem is folytatom.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz #31733248 #669 üzenetére
Nem tudom hol készült a felmérés, az ilyen random szakmai oldalakon lévő beágyazott poll kérdezősködés eléggé fals információkat tud adni (vagy túlzó arányokat a haladó/pro gépek felé elhajolva). Én csak annyit tennék hozzá (marketing oldalról), hogy az entry-level gépekre csökken nagy ütemben a kereslet (mindegy, hogy kompakt, bridge, MILC vagy DSLR).
Sokan úgy látják, hogy a mobiljuk mellé tök felesleges fényképezőgépet is vásárolniuk és éppen a haladó, pro fotósok azok, akik még ragaszkodnak (mindkét csoportnál érthető okokból), így a jövőben egyre inkább belőlük fognak megélni a fényképezőgép gyártók, nem a sok tejfölösdobozból, amibe beletettek egy lerúgott szenzort és kiadják belépő gépként.
-
Neck
veterán
válasz #31733248 #837 üzenetére
A három közül a 30-as a leggyengébb (de a legolcsóbb is). Ahelyett én a Sony 35-öst választottam, nekem az a sweet spot az AF, méret, OSS, képminőség, OSS szempontok alapján, a szempontok sorrendjét is figyelembe véve. Jó érzés a táskában tudni ezt a sort
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
vond
MODERÁTOR
válasz #31733248 #936 üzenetére
Min használod a Sigma 17-70-et? A múltkor elmélkedtem azon az MFT topikban, hogy milyen lenne "olcsó", de viszonylag jó, fényerős alapzoom-nak a G80-ra egy használt Sigma/Tamron 17-50 f/2.8. Amiből ugye speedbooster-rel lenne egy nagyjából 24-70mm f/2-m, ki tudja milyen autofókusszal, meg képminőséggel. Ez még nem annyira észvesztően nagy és nehéz cucc. A fényerő miatt még meghoznám ezt az áldozatot, ha tényleg használható lenne így a szett.
___________________________Ez meg egy kis off a Redmi Note 7 topikból, mint érdekesség. Engem teljesen ledöbbentett a dolog. Tényleg egészen elképesztő, hogy milyen képeket lehet lőni egy 60 ezer forintos (!) mobillal.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
csacsi77
senior tag
válasz #31733248 #936 üzenetére
A szokásos mantrát most is el mondom, hátha egyszer az univerzum megadja. Gyere Sony SEL 16-50mm f/2,8 E. Gyere már!!!!
Használtam Canonon Sigma 17-70-et. Nem volt rossz, de hamar elhagyta az f/2,8-at. Egyébként gyors is volt és pontos. Csak amikor átraktam videóra, akkor jött ki, hogy nem STM-es obi. Ha jól emlékszem a te videódban is szörnyű hangja van mozgókép alatt.
Egyébként még egyáltalán nem zártam ki a Sony A6500-öt. Ha kell a fényerő akkor ráraknék egy LA-EA3-at és az A-mountos 16-50 f/2,8 SSM-et. Meike markolatot vehetek hozzá és akkor egy családi fotózást ki is bír (plusz én vagyok a fotós a napellenzővel és a portrémarkolattal!! ). Ha meg a kis méret kell, akkor a 16-50 palacsinta vagy a Zony 16-70 f/4, amit használtam és én elégedett voltam.
És akkor már csak azzal a kisördöggel kell kell megbirkózni, hogy nem FF a váz vagy nem Fuji, amit mindig is ki szerettem volna próbálni.
Sok bajom van, tudom....Öreg fater megoldja!!!!
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz #31733248 #1077 üzenetére
Bármi-bárhonnan kiszorulhat, ez volt már a filmes korszakban is, meg előtte a lemezes/üveglapos fotózásnál is. Formátumok bukkannak fel, tűnnek el, alakulnak át.
Ez a fotóipar természetes evolúciója. 10-20 év már itt is nagy időnek számít.
Az MFT nem hiszem, hogy rövidtávon eltűnne, hosszabb távon meg tök felesleges becslésekbe bocsátkozni. Az viszont szinte biztosnak látszik, hogy a Full Frame lesz az elsődleges formátum egy évtizeden belül.
-
Mercutio_
félisten
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz #31733248 #1182 üzenetére
üzletileg érthető, ha van pénzed egy 800$ MSRP obira, 999$-ért ott az A7 mk2 + 28-70, és az FÚLFRÉM!!!44 szóval vegyed azt, mondá' Sony marketingigazgató minden júzernak.
ps. A-line elvileg már halott, vagyis lekapcsolták már a gépekről, idő kérdése.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
madgie
titán
válasz #31733248 #1317 üzenetére
Ez aranyos, de miért kéne méretet növelni ezért? El kell tolni balra a bajonettet másfél centivel és kész. Van ott egy csomó hely. Vagy bonyolult lenne a nyákot áttervezni, nem fér bele az idejükbe? Mint a fordítva felforrasztott egymás melletti SD slotok?
A tárcsa lenyom-teker élhető megoldás, de akkor miért erőltetik az analóg tárcsát fent? Erre mondom, hogy annyira nem foglalkoznak az átgondolt tervezéssel, ergonómiával, hogy az félelmetes. Megfogsz egy Z7-et, egy X-H1-et, meg egy A7III-at, tízből kilenc fotós azt fogja mondani, hogy jájjszoni. Mondom, a fogásra, nem a tudásra.
-
Mercutio_
félisten
-
tvamos
nagyúr
válasz #31733248 #1317 üzenetére
Ilyen tarcsa van nekem is a Nikon 1-en. Eleg utalatos, ha kicsit hideg van mar nem tudom tekerni az ujbegyemmel, csak piszmogas van vele. Es nekem azzal kene allitani a blendenyilast. Pedig hasznalt A6300-at mar egeszen jo aron el lehet csipni...
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz #31733248 #1603 üzenetére
Én sem erre akartam kihegyezni, hanem arra, hogy túl van értékelve a technika szerepe, még akkor is ha gyakorta elhangzik, hogy a fotóson múlik inkább, mint a vason. De amikor ilyenek hangzanak el:
"Nagyon kevesen tanulunk meg ugy fotozni, mint o. Nekunk jo, ha segit az elektronika!"
"illetve balfék vagyok, kell a jó AF, kell a szenzor, ami "megbocsát", ha alexpós lett a kép, vagy tűri az ISO emelést. Ez van."
...akkor azért érződik, hogy a fórumtársak valamit félreértenek a videóból. Egyfelől ez a technika jelen van belépőtől a high-end szintig, másrészt pedig a jó fotó nem attól működik, hogy az A6000 vagy az A9 fókuszrendszere dolgozik a vázban, vagy 13,5 helyett már 14,8 EV dinamikát tud a szenzor vagy mennyire zajos ISO6400 mellett. Ezek segítenek feszegetni a határokat és/vagy a kenyered múlik rajta, de nem működnek magyarázatként arra, hogy miért vagy jó/rossz fotós.
Én bárkinek meleg szívvel javaslom, hogy néha tegyék le a mai gépeiket és vegyenek elő valami tényleg ósdi, régóta a fiókban porosodó fapad vázat egy manuális objektívvel (esetleg filmes is lehet) csak szórakozásból és pár hétig mással se fotózzanak, próbálják ebből kihozni a legtöbbet (technikai és kreatív értelemben egyaránt). Amint elengedésre kerül a "mindent is le akarok fotózni" görcsösség, elkezd esni az elsütött expók száma, miközben a tudatos fotókból egyre több lesz.
Csak egy tipp, nem kötelező megfogadni, de lehet akár egy challenge is ebből. A lényeg, hogy ne szájkarate szinten maradjon meg, mindenki takarodjon kifelé fotózni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #31733248 #1649 üzenetére
A batis-sort írtam (18, 25, 85), ami 2015-16os, azaz ha egyéb 2016os lencséket felhozott (gmester 24-70et és 85-öst), akkor a velük azonos évben kiadott 18as zeisst sem illett volna kihagyni - és ugye itt nem vmi hulladék kínai lencsékről beszélünk, amik a vásárlás pillanata után eladhatatlanok, még csak nem is sigmatamron kávéstermoszokról. Valóban, a 200-600at meredek volt számonkérnem nikonékon.
Ha a táblázat alját megnézed, még így, kihagyott zeissekkel és "párhuzamos idősíkokon" is 2:1 arányban van lemaradva a nikon, uis 8 "produced" áll szemben 16 "produced"-al, a belengett 12 obinak semmi jelentősége - dunsztunk sincs mikor, mennyiért jönnek és milyen minőségűek lesznek.
A történelemóra a nikon-pápától (akinek egy időben nagy rajongója voltam) persze érthető, de vásárlóként engem az érdekel, most konkrétan mit virítanak, avagy ha leteszek XkEUR-t az asztalra az előző cucc eladásából + egy elég komoly tőkeinjekcióval, akkor abból mit tudok decemberben a kanári-szigeteken bevetni.
Egyelőre nagyon rezeg a léc, ha nem lenne 600EUR-val olcsóbb a Z6+FTZ+64GB XQD csomag az A7III+MC11-nél (jó SD-kari ugye minden fotósháztartásban - így nálunk is van...), akkor hóttziher, hogy nem a dpreview zabos/frusztrált nikon-fanjait faggatnám, hogy tleg javításra kerültek-e a kezdeti review-k ban felsorolt gyerekbetegségek, illetve hogy vajon mégis milyen videós fícsört hagytak ki, ami miatt a 10bit megmarad marketingbullshitnek? (ja mégezis... nikonert kérdezni a videós alapokról kb olyan, mint autószerelőtől sebészeti tanácsot kérni a sony topikokban meg persze repkednek a LUT-ok)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
80hun
addikt
válasz #31733248 #2012 üzenetére
Mondjuk azért mert van egy teljes ff-m szettje és vesz egy kisebb apsc vázat hogy ne keljen mindig a ff-et cipelni
A mikor neg van egy valag obid a fene vesz mégtöbbet
Egyébként az élességteszten minden márkánál érdemes kikapcsolni a stabit mert a pikszellkukollásba sokszor bezavar , főleg zoomoknál.
A fujinak sajnos igaza van a stai rontja a képminőségetA sigma 16 és 30mm kifejezetten vazinagy egyébként. Legetett volna kisebb is és f1.8 és használhatóbb lenne
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz #31733248 #2012 üzenetére
Hát ez a milyen jó, hogy APS-C-s gépekre felmegy az FF obi meg hasonlók, de egyébként az igazság meg az, hogy ez kevés esetben működik és ha két különböző szenzorméretű rendszered van, akkor két obiparkod is, szóval aki FF-re akar kikötni annak nem feltétlenül az a jó ötlet, hogy először APS-C-zik, aztán meg majd átmegy FF-re. APS-C-d van, akkor úgy is nagyrészt APS-C obidnak kell lennie, ha FF-ed van, akkor meg FF obiknak.
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
válasz #31733248 #2750 üzenetére
Ez igaz lehet. Kevesebbet adnak el, es meg nyereseg sincs rajta. Mi pont arat emeltunk akkor, es tulelte a ceg. Most nem merem megnezni...
(#2743) OPiiPO válasza tvamos (#2741) üzenetére
Ja-ja-ja... Tudod, ez a Nemet cucc, amit uvegben arulnak a boltban, hogy csak megmelegited, es kesz. Kaptam egyet az egyik jobaratomtol, en meg beraktam a szekrenybe. Most meg megtalaltam, es megittuk.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz #31733248 #2750 üzenetére
Akkor az ingatlanárak sem a keresletcsökkenés miatt mennek lefelé? Ingatlanbérleti árak? Olajár? Jópár példát lehetne még mondani, most csak a közmondásosan közismerteket írtam le.
De mondom én, hogy biztos változott a közgazdaságtan mióta én tanultam, lehet hogy újabban a keresletcsökkenés áremelő hatású. -
hibavissza
veterán
válasz #31733248 #2752 üzenetére
Ez akkor működik, ha üveggyöngyöt árulsz bennszülötteknek vagy kartellezel, esetleg "monopóliumként" működsz, extrém esetben rájuk küldöd a navot, osztrák nyugdíjast, ha nem tőled vesznek. Mondjuk a magyar piac sajátosságai miatt az utolsó 3 lehetőség is gyakori. Egyéb helyzetekben egy árfolyammozgástól jelentősen eltérő áremelésnél a vevőkör túlnyomó része instant migrál a konkurenciához. Minden más csak humbug.
-
kovsol
titán
válasz #31733248 #4107 üzenetére
Ha azt nézzük a tech youtuber réteg (itt nem feltétlenül a kamerákkal foglalkozó emberekre gondolok, hanem valami egyéb technikai dolgokkal) is sokszor tökre nem ért a kamerákhoz, akkor mit várunk el mondjuk egy sminkelős videókat csináló hölgyeménytől? Valószínűleg a default beállításokkal fut a legtöbb gép, és nem finom hangolják szituáció függően a beállításokat.
Itt a topicban meg szerintem olyan emberek fordulnak meg akik szeretik optimalizálni a beállításokat.May the Force be with you!
-
Hi!King
őstag
válasz #31733248 #5523 üzenetére
Ezt most kerestem, találtam, szóval lehet nem a legjobb ábra, a lényeg, hogy a Olympus és a Panasonic már akkor vesztésre állt, mikor a Canon és a Nikon FF MILC-ek épp csak kijöttek (2018 év végén jöttek ki, szóval az még csak nagyon kis mértékben van ebben benne), az elsősorban hobbi célú EOS-M rendszer is lenyomta a m4/3 rendszert:
https://www.fujirumors.com/mirrorless-camera-market-share-2018-sony-42-fujifilm-17-canon-20-and-all-others-far-behind/Állandóan a FF-el megy az érvelés, hogy azért veszít a m4/3, holott valójában az APS-C kamerákkal versenyezne a rendszer, ahol szintén van szenzorméret előny, de nem annyira vészes, simán versenyképes lenne a rendszer, főleg hogy széles az objektív kínálat. Na de úgy, hogy az APS-C-hez képest nem csak kisebb a szenzor, de még sok összevetést nézve drágább is (az EOS-M-hez képest határozottan drágább), miközben a PRO obikkal olyan kategóriában akarnak versenyezni, ahol nem sok esélyük van (FF MILC), és erre fordítják az erőforrásokat.
-
madgie
titán
válasz #31733248 #5538 üzenetére
Szerintem pont az ingatlanfotó az, amiben a computational photography-val megtámasztott telefonos kép eladhatóbb ennek a fiatal rétegnek, mint az AE Bracket-tel való utómunkás bohóckodás egy félbőröndnyi szettel (az ő szemükkel írom ezt).
Nyilván ehhez is kell valamennyire az eszköz ismerete, no meg arány- és kompozíciós érzék. -
kovsol
titán
válasz #31733248 #5538 üzenetére
Én a lakásról iPhone 11 pro ultra wide kamerájával lőttem képeket, és megdöbbentően jó lett az eredmény. Az egy 13mm-equivalent f/2.4 lyuk a telefon hátoldalán.
Volt ahova a FF 17mm objektívem nem volt elég széles, gondoltam nézzük meg mit tud az iPone.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
madgie
titán
válasz #31733248 #5542 üzenetére
Izé, én spanyoloknak is vágtam már idén videót (rendes 4K-t, normális helyre), amit a srác iPhone 12 Pro-val vett fel, mert a Nikonjával csak szívott.
De amúgy sem az ujjamból szopom ezt, elég sok helyen megfordulunk (ez a hét eddig úgy néz ki, hogy új Néprajzi, Zene Háza, Agora, East-West Gate...), rengeteget röhögünk azon, hogy nézd, ezt a jelenetet te vért izzadva fogod kibracketelni, én vért izzadva hozom össze a Fujis videóban, az iPhone-t előkapva meg röhögve behúzza.
Amúgy az X-T4-ben már van hasonló fotós üzemmód, a HDR, ami borzasztóan számításigényes és jól be kell állítani, mert amúgy eszetlenül túllőné a színeket (mutattam már itt is, milyen), na lehet lesz egy olyan melóm, hogy 200+ feletti épületről kell egy homlokzati képet lőni. Tudod, ki bracketelne ott, meg szórakozna, ha ilyet is tud az X-T4... HDR-be be, 10-24, kézből, csókolom, jöhet a következő. Így is két nappal számolok, de akkor legalább utómunkában easy-peasy. -
madgie
titán
válasz #31733248 #5678 üzenetére
Miért, az az átlag dolga, hogy (önmaga szerint legalábbis) mindent jobban tudjon és folyamatosan a világ tudtára adja, hogy bezzeg XY milyen hülye, miért azt és azokat a márkákat, megoldásokat preferálja, ami szerintük nem jó?
Nem az ájfonossal, a Vespással van a gond, hanem szerintem azzal, aki képtelen elfogadni azt, hogy másnak a bal szomszéd, barna Julcsa tetszik, nem a jobbos szöszi Marcsika, mint neki.
-
madgie
titán
válasz #31733248 #5684 üzenetére
A funkcionalitás, mint olyan annyiban értelmezhetetlen és végtelen szubjektív, hogy valakinek azt jelenti ez a szó, hogy az Androidos okostelefonjával on-the-fly Taskerrel vezérli a mosogatógép programjait is, másnál meg lehet csak azt, hogy éjszakai fotózásnál bolondbiztosan, könnyen kapcsoljon a zseblámpa, mielőtt belelép a gödörbe a temető szélén, vagy mittomén az asztali géppel ökoszisztémaként működjön a telefon.
De hogy én is végtelenül szubjektív és sarkosan zsémbes legyek: szerintem már nincs funkcionálisan jó okostelefon, az összesnél feláldozták az intuitív kezelhetőség és letisztult dizájn oltárán az ömlesztett svájcibicskaságot. Nézzünk Netflixet rajta, legyen 6.8"... mivan?
Amúgy minél vénebb vagyok, annál inkább vagyok úgy vele, hogy pont nem érdekel már más véleménye, nekem egy zsebbarát súlyú, kisebb telefon kellett, mert gyűlöltem, hogy a fél combomra ráizzad a nehéz tepsi... hát vettem egy 12 Minit. Drága volt? Drága. Nekem ez kellett? Ez. Fenemód élvezem, hogy sokszor arra eszmélek, hogy nem tudom, nálam van-e a telefon, mert nem érzem, hogy folyamatosan feszítené valami a combom.
A régi tepsi továbbra is adott, ott van a drón táskájának az oldalában, repülni talán picit jobb is azzal, na meg addig se meríti a "rendes" telefonomat.Bocs az offért
[ Szerkesztve ]