- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Redmi Note 13 5G - fogyókúra után
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Mézeshetek és macskák Androiddal
- HMD receptből készült anti-okostelefon a Heinekentől
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
it Májusra halasztották az EU felhős kiberbiztonsági címkézését érintő szavazást, egyre több a kritikus hang.
-
Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
ma Újabb EV brand rukkol elő okostelefonnal, ezt a formát viszont már láttuk valahol.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Mercutio_
félisten
Pentaxos voltam pont a pöttöm pancake obik (és az azonos vagy olcsóbb ár mellett többet nyújtó, dslr-hez képest kis vázak) miatt, mielőtt meguntam a milc-re várást és m4/3-ra váltottam.
Stauffenberg: Ha elsőséget nem is egy reddot design díjat bezsebelt
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Stauffenberg
Topikgazda
Korrekciós lencsetagok, korrekciós lencsének a korrekciós lencséje, tudod, hogy van ez...
Ha megnézed a kompakt méretű MFT üvegeket, azért látszik, hogy ezek elég egyszerű kis szerkezetek, persze tudnak jól karcolni, meg amit lehet kikorrigálnak szoftveresen belőlük, de a pro üvegek esetén más a prioritás.
Mint a Sigma esetén az Art és a Contemporary vonal közötti különbség, előbbinél a tervezők nem kapnak méretbeli megkötést, csak legyen bitang jó a minőségük, utóbbi esetén az arany középútra mennek. Az 56mm f/1.4 például még MFT mércével sem számít kirívóan nagynak (persze nem egy Oly 45mm f/1.8).
De másik példa a Fujifilm: Ők előbb kezdtek méretes f/1.4-es vagy f/1.2-es pro objektíveket piacra dobálni, mikor a fix sor ezekkel nagyjából rendben lett széles látószögtől portréig, akkor rámentek a kompakt méretű f/2-es fixekre. Itt pont az MFT-vel ellentétes irányú volt a terjeszkedés.
-
PuMbA
titán
Néhány fix-nél megoldható a kisebb méret, de a fénygyűjtéshez és a minőséghez anyag kell. A fizikát nem lehet megkerülni és egyes rendszerek között az ugyanolyan minőségű üvegek mérete és súlya hasonló az esetek 80-85%-ában. Egy APS-C f/1.8 üveg kb. ugyanakkora, mint egy FF f/2.8-as stb. Lehet mondani, hogy 2kg-os egy obi, de az olyan minőségű is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Felsoroltál egy teljes fix sort pici objektívekből az UWA és a kistele tartomány között. Én azt értem, hogy mindig tudna az ember még egy picit ilyenebbet, picit olyanabbat is elképzelni, de hány olyan rendszer van még, ahol ez a tartomány ilyen szinten le van fedve kis méretű objektívekkel?
Az igazság az, hogy sem a Panasonic, sem az Olympus nem érzi már szükségét annak, hogy kicsi és még árban is jól belőtt, egyszerűbb kis objektíveket dobjon piacra a meglévők mellé. Nem ebbe az irányba megy a jövő. Egyre több fotós esik ki a piacról, kezdődött a kompaktosokkal, ma már a teljesen belépő DSLR/MILC eladások is lefelé tartanak, akik meg maradnak, azoknak a többségénél nem igazolódik a kompaktságra való igény (aki meg batár DSLR-ek felől jön, annak egy Sony FF rendszer is már kompaktnak hat).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Amilyen ütemben jön föl a Full Frame népszerűsége (egy eleve zsugorodó piacon), nincs igazán okuk foglalkozni a crop vázakkal miután letudták a létminimumot.
Nem lepődnék meg, ha év végére a Canon EOS RP beérné az M50-et eladásokban.
Sajnos ezzel a kompaktság mániával eléggé kisebbségben vagyunk.
-
80hun
addikt
De pont az a gond hogy a kijelzők kb 99% 16:9.
Olyanez mint a 21:9-es mozifilm kb csak a moziban van értelme. Otthon meg mindenki nézegeti a csúnya fekete csíkot a kijelzőnEgyébként az 4:3- at kifejezetten utáltam mert alaból vágni kell nyomtatáshoz is. Persze ez egyéni szoc problem
-
Speeedfire
nagyúr
Lehet, nem figyelem ennyire a piacot.
Mercutio_: Mintha írták volna valahol, hogy nem annyira erősek a sima sony fixek. A GM obik meg drágák, a sigma meg kb félúton van. Illetve jobb a fényerő. De ennél többet én sem tudok, emiatt is kérdeztem meg itt.
mikrofon: Mit értesz az alatt, hogy kezdetben?
Nem olcsó sony szettet keresek, hanem x pénzből a lehető legjobbat erre.
"Ráadásul amid van az ugye FF-en 40mm és 112mm. Ami egyébként szimpatikusabb távolság, bár hiányozna nekem valami közülük.... "
Írtam, hogy lenne egy kitobi mindenesnek. a 24-70.
A 135 nagyon drága. De szimpatikus nekem.Elég sok fotóm van már, általában az ekv 40-50mm környékén, és a ekv 90-112 körül löttem a legtöbb fotómat. Van amit nagyobb látóval, de az elég ritka.
Köszönöm a megjegyzést, de ez pont ide való szerintem. Mivel több milc felhasználó jár itt, és több a tapasztalat. Illetve ez csak gondolatmenet jelenleg.
Rapid136: Emiatt írtam, hogy ráncfelvarrás. Jött pár újítás, de a III-as volt a nagy ugrás, ahogy én láttam. Napokban próbáltam m5ii alatt a heliost, de írtam is, hogy eléggé vakvilág. Se fókusz kijelölés, de záridő, semmi.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nem azt mondtam, hogy az összes IBIS egyenlőnek született. Arra reagáltam, hogy egyrészt nem az Olympus találta fel, másrészt nem tiltott másoknak is ebbe az irányba saját fejlesztést csinálnia. Egyes szabadalommal védett részmegoldások lenyúlása persze más lapra tartozik, de ebben az esetben az Olympusnak semmi köze ahhoz, hogy a Canonnak miért nincs. A Canon jelen piaci helyzetében megteheti, hogy szarakodjon és vélhetően inkább a hosszú távon kifizetődőbb saját fejlesztést választotta, mintsem mástól licenceljen.
(#440) madgie: Én is az optikai stabilizátort részesítem előnyben, de az nem baj ha van IBIS, sokszor jól jön az. Nekem anno (nagyon anno) a Pentax K200D-men is jó szolgálatot tett az apró, OIS nélküli objektívekkel. Ott már az ISO 800 totál halál volt, ha emiatt csak 1,5 EV fényértéket nyertem (persze többre volt hirdetve), már nagyon hálás volt a megléte.
-
hibavissza
veterán
Nekem is el vannak mentve fehér egyensúlyok. Nappalink nappal, nappalink este, kiserdő nappal, stb. A gond az, mikor egy hónapig nem videózom már nem emlékszem melyik, melyik. Ugyan ez a C módoknál. Tudom, írjam fel a telefonba....és akkor csodálkoznak, hogy esnek az eladások. Egyre kevesebb user nyeli le a nyűglődést az egyre kevésbé rosszabb képminőségért cserébe.
-
Mr.Csizmás
félisten
-
#31733248
törölt tag
(#582) MrChris
Pontosan így van, a fotózás technikai része az itt elterjedt tévhittel ellentétben egyáltalán nem tartozik a drágább hobbik közé.
(#588) PuMbA
Sőt, egészen használnak professzinonális célra is olcsó obikat, például az 50/1.8-at. Nemrég fotóztak műteremben (3 órán keresztül tartott, nagyon untam a végén), ott egy 5D Mark II volt a gép, rajta egy lerekeszelt 85/f1.8-cal. Úgy, hogy a világítás 5 millió, a számítógépes háttér közel a fele.
(#593) Stauffenberg
"Az itteni adatok mutatják mennyi az USA-ban a fotósok éves jövedelme. Nem gondolom, hogy egy "mid-level" fotós évi 30 ezer dollárjából majd beleinvesztál 20 ezret egy GFX 100 + pár objektív kezdőcsomagba."
Az a baj, hogy a hasonló szintű fotózás a világon sehol nem tartozik az igazán jövedelmező bizniszek közé. Meg lehet belőle élni, de nem egyhamar épít belőle az ember családi házat.
-
vond
MODERÁTOR
Azok a rohadt mobilok. Én visszasírom azokat az időket, amikor még érték volt fényképezni, meg valamennyire érteni is kellett hozzá, nem csak a kijelzőt nyomkodni milliószám minden lehetséges helyen és időben. (Meg amikor még egy koncert pl. így nézett ki, nem így.)
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
tvamos
nagyúr
Jo, hat a kek csik lement, de a piros (ILC) szinte ugyan ott van, szerintem ebbol meg tudnak elni. Persze, biztosan nagyon faj nekik.
Vagy egy ilyen koncert... van par ember.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
-
kovsol
titán
válasz MrChris #1002 üzenetére
Az az érdekes, hogy az 1080 High Frame Rate képnél nem látom azt a nagy előnyt a GH5 nél már.
4K eredménynél meg az infoban írja, hogy 50Mbit/s nem a 100Mbit/s van beállítva a Sonynak, amit nem teljesen értek miért.
Sony esetén 1080p -re más profilt kell használni, mint 4K -ra. Az detailst máshogy kell beállítani, és javul az eredmény egyébként, de az ilyen teszteknél a gyári profilt használják általában.
(#1001) vond videóra az GH5 sokkal többet tud nyújtani én úgy gondolom.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #1016 üzenetére
Igen, klasszikus anyag. Még talán valamelyik videós portálon láttam kiposztolva anno. Szerencsétlen GH4 úgy csimpaszkodik a végén, hogy meg kell zabálni. :D
Btw ezekből a dobozokból szépen megél a Fujifilm is. Na meg ha valakinek kérdés lenne, honnan van náluk ennyi know-how hogyan kell bitang objektíveket tervezni... Hát innen.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #1126 üzenetére
Szerintem az Olympusnak az a terve, hogy az MFT-vel megmarad ezen a rétegpiacon és benyomul a Panasonic által esetlegesen üresen hagyott térbe is. Nem kell leuralni a világot a szép üzleti sikerhez. Erre jó példa a Leica, megtalálta a maga szűk vevőközönségét, ami gyönyörűen eltartja őket (és nem azért, mert drágák, elég megnézni a nagy öreg középformátumú gyártókat hányszor cseréltek gazdát csődhelyzetben, a magas arrés és borsos árcédula nem tud semmire garancia lenni).
Az más kérdés, hogy ennek a szűk rétegnek szenzort fejleszteni és gyártani arányaiban mennyivel drágább, mint a tömegigények kielégítése.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #1134 üzenetére
Legyen f/1.0, legyen kicsi, legyen olcsó (de legalább nem túl drága). Mondjuk nem mondtad, hogy rajzoljanak szépen és AF is legyen bennük, de sejtésem szerint ez is elvárt igény lenne.
Hát nem tudom. Biztos, hogy csak az akarat hiányzott és nem az, hogy ez így ebben a formában irreális, egymásnak ellentmondó elvárások?
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
-
tvamos
nagyúr
válasz MrChris #1224 üzenetére
A Nikon jó nagy lyukat hagyott a váz elején, az biztos segít nekik, hogy a szenzor jól ki tudja mozogni a remegést. Ha jól emlékszem a Sonynál volt a bayonet méretre panasz.
Remélem, a Canon is jön nemsokára valamivel, akkor talán az lenyomata egy kicsit az ibis-es vázák árat... Nem lesz kuriózum full frame-en sem, talán aps-c-n sem."Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz MrChris #1530 üzenetére
nx mini frankó cucc volt. habár a mostani kapacitással már bőven lehet AI alapú utólagos zajszűrés, retus.
@mf emlékszem, volt egy tag aki a pw808-al csinált 40 megapixeles képeket direktbe linkelte mindig, persze szentgrál kórral együtt, érveléssel hogy miért is jó az akkori zsákutca nokia.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
mikrofon
addikt
válasz MrChris #1730 üzenetére
Pont azt írtam, hogy szerintem nem az új vonzása volt a lényeg, hanem a meglevő DSLR felhasználóik MiLC-esítése.... akiknek már van xqd.. ez látszik az obikból is, mert nekik elég egy adapter...
a7riv már 61 MPx. Az kapott két UHS-II foglalatot, ott sincs xqd, pedig ugye a Sony gyárt ilyet is...[ Szerkesztve ]
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Dragon's Dogma 2
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Építő/felújító topik
- Fotók, videók mobillal
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- DIGI internet
- További aktív témák...