- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
Akinek jó fogyi kell annak Pug 206 1.4HDI: elmegy akár 3,9 literrel is! Az már barátságos
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Én ezen úgy meglepődtem, hogy egy 206 képes 3,9L-re... 1.4-es motorral és még jól is ment... az már más kérdés, hogy nagyon kicsi autó
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Latissimus Dorsi
senior tag
Mostanában, hogy a nemzetközi helyzet fokozódik, nem kedvez a diesel vásárlóknak.
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
Sipi16
senior tag
válasz Latissimus Dorsi #7855 üzenetére
Asszem a szerdai blikkben olvastam, hogy olyan 140-150e km után térül meg egy dízel kocsi... Ahhoz meg tényleg sokat kell menni...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Integra
titán
válasz Latissimus Dorsi #7855 üzenetére
a dízelben van most a biznisz és ezt az üzemanyag forgalmazók pontosan tudják, és ennek megfelelően alakítják is ki az áraikat. és ez csak még inkább így lesz.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Parsifal2
tag
Sziasztok!
Kicsit beleolvasgattam a topicba és szeretnék a fékúthoz hozzászólni.
Az ABS számomra egyetlen jó tulajdonsága hogy kormányozhatóak maradnak a kerekek. Amúgy egy profi soför ABS nélkül jobban meg tud állni. Például próbáljatok ki macskakövön egy ABs-es autót milyen féktávot produkál. Úrvezetőknek kétségtelenül hasznos az ABS, de nem csökkenti egyáltalán felére a féktávot, sőt bizonyos esetekben növeli.
Én napi 500-700 km-ert vezetek, mielött még letámadtokMinden annyit ér amennyit adnak érte......
-
Integra
titán
válasz Parsifal2 #7859 üzenetére
ez így is van, cserébe kockára kopott gumit cserélheted is. mondjuk ha lenne minden hónapra 120ezer pénzem csak egy garnitúra gumira, lehet hogy kikapcsolósra köttetném az abs-em. de nincsen.
ahogy az átlagembernek meg legyen bekapcsolva inkább, tanuljon meg vezetni, nem az abs a gond szvsz...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Sipi16
senior tag
válasz Integra #7860 üzenetére
Igen a kockagumi nem menő... Viszont szerintem is meghosszabítja a féktávot. Mondjuk szerencsém volt tegnap, hogy nem jött szembe senki...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
-
mezis
nagyúr
válasz Parsifal2 #7859 üzenetére
Száraz, jól tapadó (érdes) aszfalton ABS-el hosszabb lesz a fékút, mint a nélkül.
Csúszós, úton pedig pont fordítva. És a kormányozhatóság bizonyára folyamatos ABS-el, míg nélküle csak amikor sikerül a kereket gurulni hagyni. (Ezt régen oktatták, hogyan kell vészfékezni (szinte blokkolás), rövid időre felengedni-kormányozni, taposni,...)SAmúgy egy profi soför ABS nélkül jobban meg tud állni. Például próbáljatok ki macskakövön egy ABs-es autót milyen féktávot produkál. Úrvezetőknek kétségtelenül hasznos az ABS, de nem csökkenti egyáltalán felére a féktávot, sőt bizonyos esetekben növeli.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
brd
nagyúr
válasz Calogero #7841 üzenetére
Lássuk, legalább mi kell ehhez (mármint, hogy a magas fordulat miatt elfüstöljön egy autómotor):
1. Legyen szar a motor hűtése (ventilátor ne forogjon, hűtővíz ne cirkuláljon).
2. Akkora állat sofőr, hogy nem tűnik fel neki a sok vörös lámpa a műszerfalon, és a nagy zaj, ami előlről jön, ill. az sem, hogy 60-70 körül tudott csak haladni(!).
3. Ne működjön a motor leszabályzása.Szerinted ilyen lehetséges, egy viszonylag új, és jól szervizelt autóval (merthogy, egy ekkora autókölcsönző nem valószínű, hogy leharcolt autókkal operál)?
Olyan apróságokról már nem is beszélek, hogy indulásnál, megállásnál azért egy átlag amerikainak is feltűnik, hogy a sebességváltó (és maga az elindulás, merthogy kuplung nélkül egy C4 szintű autóval azért nem fogsz elindulni, bárhogyan ügyeskedsz) nem egészen úgy működik, mint egy automata, ill. hogy figyel ott lábnál egy 3. pedál...
The only real valuable thing is intuition.
-
dragonfx
veterán
Az abs akkor hosszabítja a féktávot ha agyonkitaposod a fékpedált normál esetben semmit nem veszel észre...
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
sasa311
veterán
válasz dragonfx #7867 üzenetére
vezettél te már olyan ótót amibe van ill nincs ájbéesz?
Amúgy szvsz azoknak, akik olyan szinten vezetnek, mint egy átlag magyar, jobb, ha van, mert legalább 80%nak a blokkoló és csúszó kerékre az a reakciója, hogy mégjobban nyomja a féket és imádkozik...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Latissimus Dorsi
senior tag
Elég egy törött/repedt benzincső is ami fröcsköli a benyát mondjuk a generátorra
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
tiv61us
őstag
arrol nem beszelve, illik hamarabb felforrni a viznek mint megfozni a motort
az sem tunt fel hogy mar eg a motorhaztetomindegy a lenyeg meg 1 jo hulyeamerikas story
/amugy amerikai jogositvanyhoz nem kell tudni manualist vezetni, nincs eloirva, de aki nem tud nagy valoszinuseggel mar el sem tud indulni, nemhogy lemegy pecsre, elotte atmegy pesten
haha
de aze jo story
egy amrikas szoke no kell aki el is hiszi
es meg tovabb is kozli"maradsz aki voltal, leszel aki vagy"
-
lsc
nagyúr
Mit ki tudtok hozni egy ilyen hülye "amcsi" történetből .Aki elsőre el is hiszi , nos nekik születnek az ilyen hülyeségek .
Az élet kegyetlen .
-
Parsifal2
tag
válasz dragonfx #7867 üzenetére
Képzelj magad elé egy körkörösen perforált forgó tárcsát. A tárcsára merőlegesen képzelj el egy optikai érzékelőt. Ha az érzékelő átlát a lyukon, felengedi a féket. Na...valami ilyesmi az ABS. Nem csak fékerő fügvénye, hanem nagyon sok minden másé.(kerekek viszonya az úttal;sebesség,stb..)
A fékútat meg azért nőveli bizonyos esetekben, mert jó úton jó gumival, stb..sem enged blokkolni, görditi a kerekeket.[ Szerkesztve ]
Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
-
Parsifal2
tag
Nekem a kisbuszon akkorákat üt, mintha kiskalapáccsal vernék a talpamat
Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
Bubu79
addikt
válasz Parsifal2 #7876 üzenetére
Igaz - a kerékkel együtt forog egy tárcsa, de jobbára mágneses érzékelőket használnak - az optika érzékenyebb a koszolódásra.
Egy tekercsről van szó, közepében egy mágnessel és némi vassal. A forgó tárcsa is mágnesesen érzékeny, amikor a tárcsában lévő perforáció elhalad az érzékelő előtt, a megváltozó mágneses tér áramot indukál a tekercsben. Ezt a jelet dolgozza fel az elektronika és a jelek kimaradásából következtet a kerék blokkolására.
Ekkor az adott kerékről elengedi egy mágnesszelep segítségével a féknyomás egy részét, így csökkenti a kerék fékezőerejét.
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
biker
nagyúr
megint ez az okosság, hogy ABS-el hosszabb a féktáv?
maradjunk annál, hogy a csúszó kerék tapadása nagyságrendekkel (és itt fizikailag nagyságrendre, tehát tizedére) csökken. aki meg meg tud állni ugyanakkora féktávon abs-el, mint nélküle, mert csúszáshatáron tartja a kocsit, azt autóversenyzőnek hívják
ilyen emberről itt nem tudok.amíg a kerék gördül, és a tapadása 10x akkora, mint csúszóban, addig rövidebb a féktáv.
macskakövön meg azért rövidebb abs-el a féktáv, és nem hosszabb,. mert a kereket a levegőben, mivel megáll a forgásban, felengedi a fékről, így a kerék mikor leér, forgásba jön, majd ráengedi a féket, míg ha nyomsz egy kövéret a kövön, és elemelkedik a kerék, levegőbe érve teljesen megáll, és az atyaúristen se hozza újra forgásba, hanem max az egész kocsit forgásba, mikor az álló kerék körül elfordul az egész kasztni.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Parsifal2
tag
Egy száraz úton, jó gumikkal, ABS nélkül, ideális feltételekkel áruld már el hogy miért csökken a tapadás satu féknél?
A tapadás nem csökken ,a súrlódás nő..vagyis elvezeti a mozgás energiát.
Egyébbként ha visszaolvasol, mi is azt írtuk hogy profiknak...Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
Kephamos
addikt
Na, ezt honnan vetted? ABS azért jó, mert tudod irányítani, ugynis, ha a forgó kerék megcsúszik, akkor megszűni az oldalraható erővel (a kanyarodás miatt) szembeni ellenállása. Meg gondolj csak arra, hogyha megcsúszik a kerék, akkor esetleg füstöl is, tehát a mozgási energia nagyobb részét alakítja át más energiákká (javarészt hővé).
-
biker
nagyúr
válasz Parsifal2 #7882 üzenetére
mondjuk azért csökken, mert megáll a kerék.
mikor megáll a kerék, a gumi ott felmelegszik többszáz fokra, és az olvadékon mint a taknyon mész előre kerek szemekkel, remegő kézzel...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
te is elolvasod, amit linkelsz? épp arról mesélnek, hogy csak laza talajon jobb, ha tudsz blokkolni, míg itt arról meséltek, hogy tiszta, száraz talajon jobb az abs nélküliség
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Kephamos #7885 üzenetére
értem, az égő, folyós, morzsálódós gumi hatékonyabb, mint az ép?
akkor építsünk lángszórót a vészfékasszisztensbe gyorsan, mint a villamoson van a vészfék esetén homokszórás. csak itt előre olvasztjuk a gumit, mert az jóElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
brd
nagyúr
válasz Latissimus Dorsi #7873 üzenetére
Okoska, ennek mi köze a magas fordulathoz? Alapjáraton is működik a generátor, ill. folyik át benzin a benzincsövön...
The only real valuable thing is intuition.
-
Sipi16
senior tag
Szerintem itt a fórumtárs a motor kigyulladásának okát próbálta feszegetni... Okoska
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
brd
nagyúr
Az rendben, csak arra próbáltam utalni, hogy a jelen helyzetben ez nem érdekes, mert a viccben az szerepel, hogy egyes fokozatban nyomta végig a távot. Vagyis arra utalnak, hogy magas fordulaton járt a motor és ezért égett le. Ahhoz, hogy a cikkben leírt okból égjen le egy motor, nem egy lecsúszott benyacső kell. Szövegértésből jeles, oda is.
The only real valuable thing is intuition.
-
Sipi16
senior tag
Ha a topik több hsz-ét is elolvasnád akkor rájönnél hogy ez egy KACSA és nem történt meg... Vagyis kigyulladt, de nem azért mert 1-esbe hajtották volna...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Kephamos
addikt
Tegyük fel x m/s-os sebességgel haladsz az úton abs nélküli autóddal. Padlófék! Blokkol mind a 4 kerék csúszol 15 métert. Megnézed a kereket és nem lesz kerek, hanem lesz benne egy egyenes szakasz. Tehát nem csak megolvad az egész és azon csúszik, hanem sok gumi olvad meg. TEljesen logikus. Mivel csúszi nem képződik olvadtgumi filréteg az abroncs felületén. És látom nem érted! Nem attól jó mert megleg, hanem mert jó felmelegszik.
0.5*m*v^2 Ennyi mozgásienergiája van az autónak. Na, ezt kell átalakítnai bármimássá, ha meg akarunk állni. -
dragonfx
veterán
számolgassatok fizikázzatok..én meg abssel meg anélkül is megállók ott ahol kell és nem kopik el a gummám.lehet profi vezető vagyok
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...