- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5187 üzenetére
Ezt kifelejtettem, kösz !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5193 üzenetére
Szevasz
Abban teljesen igazad, van magasabban ritkább a levegő, a tengerszint feletti magasság növekedésével együtt csökken a levegő sűrűsége !
Magasabb, lényegesen ritkább levegőjű helyeken, csökken a motor ereje mivel kevesebb levegővel, kevesebb üzemanyagot tud rendesen elégetni, mivel alacsonyabb sűrűségű levegőt szív be, kisebb lesz a hengerben kialakult nyomás is (sűrítés) így csökken a nyerhető teljesítmény is !
És ha eytrém magasra megyünk, ahol már extrém ritka a levegő, lehet be sem indul a motor, mert annyira kicsit lesz nyomás a hengerben, hogy nem fogja elérni a levegő hőmérséklete a gyulladási hőt !
Vagy ha alacsonyabban indítottunk, és megyünk felefelé, egyszer csak leáll.Ha több üzemanyag megy bele, azzal ugyanúgy gyorsul a motor, azon nem lehet mit szabályozni, legfeljebb az előtötlést kell átállítani, valszeg korábbra, mivel a ritkább levegőben, lassabb az égés !
Szóval a magasabb helyken kisebb sűrűségű levegőből két úton lehet ugyanolyan kompressziót létrehozni, mint amekkora a mi téjákunkon keletkezik a hengerekben:
1. ha növeled a motor sűrítési viszonyát, tehát a kevesebb levegőt jobban (kisebbre) sűríti össze, (tehát nem 21,5:1, hanem mondjuk 25:1 sűrítési viszony)
2, vagy ha nagyobb mennyiségű, ritkább levegőt "összegyüjtessz", másképpen kifejezve elősűríted egy kompresszor segítségével, amivel eléri mondjuk a 70Kpascal-os ritka levegő, a tengerszintnek megfelelő kb. 101KPascalos nyomást és vezetjük be a hengerbe, ebben az esetben úgy működik a motor mondjuk akár 8000m-en is, mint ha itt menne nálunk !
A robbanó motoros kis repülőgépek is ilyen kompresszorral vannak felszerelve, hogy tudjanak működni a ritka levegőben, nagy magasságokba is !
És természetesen a sugárhajtásúak is, bár ott eleve része motornak több, többlépcsős kompresszor is !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Szplöttyy
senior tag
válasz t.zsolti #5196 üzenetére
Amúgy, ha már itt vagyok, megkérdezem:
Mennyire nagyon karbantartásigényesek ezek a mercik? Szóval, ha vennék egyet, azt használni szeretném, de nem elhasználni, ha értitek mire gondolokJa, még valami, egy haverom mondott valamit amit nem nagyon hiszek... Szóval ő azt állította hogy egy 200 v. 240D-vel ő ment 180km/hval sík úton... Azt picit irreálisnak tartom, nem az?
(#5203) Batman2: Nem számítottam ennyire részletes felvilágosításra, köszönöm szépen
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5204 üzenetére
Szevasz
Nincs mit.
Hát hogy w123-as dízellel nem ment 180-nal az biztos, pláne nem 200D-vel, már ha eredeti motor volt benne !!!
Legfelejebb benzinessel tehette ezt, de abból is minimum 230-as, 250-es, vagy inkább egy 280-assal, a 200-as benzinessel nem valószínű !
Ha kifogsz egy jó állapotút, ami megfelelően karban volt tartva, akkor azzal nem sok gondod van, legfeljebb évente egyszer elviszed ellenőriztetni, valami megbízható szerelőhöz, és egyúttal elintéztetetd az olaj és szűrőcseréket és hűtő tisztítást, meg vízcserét is.
Jó állapotban a világból kimegy, ha üzemanyag van benne !
Amúgy a gumi alkatrészeket kell időnként ellenőrizni (pláne, ha már utángyártott, az eredeti sokkal tovább bírja), az üzemanyag és egyéb csöveket, ahogy mondtam, szűrők olajaok, egyéb folyadékok rendszeres cseréje, befecskendezők, geyrtyák, mind izzító, mind gyujtó benzineseknél, és kb. ennyi.
Ha gyatrát fogsz ki, akkor az valameddig megy, már félig vérezve is, aztán egyszer csak megáll valahol és kész.
Az ilyennel csak azt lehet csinálni, hogy mindent szétszedni, átvizsgálni benne és cserélni pucolni, mindent, amit kell, ez jó sok idő és pénz, ezután még lehet autó belőle és működhet még megbízhatóan, sokáig !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Szplöttyy #5206 üzenetére
Nem gondolom, hogy több gond lenne velük!
Az összehasonlítás majdhogynem lehetetlen, mert nem látok az utakon 20-30 éves szutyukikat szaladgálni, ellenben a 123-okkal.
Azon meg szerintem nincs vita köztünk, hogy egy 5-10 éves mercivel nem tudja felvenni egyik suzuki sem a versenyt, talán csak árban.MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Danny_L.hu
tag
válasz Szplöttyy #5208 üzenetére
El kell ismerni, hogy a régi Suzukik elég megbízható jószágok, de egy 123-as és egy Suzuki két külön kategória. Ha választanom kéne egy régi Swift és egy 123-as közt, habozás nélkül a csillagra tenném a voksom. Hogy miért? Aki ha beleül mindkettőbe és nem érzi a különbséget, annak hiába magyaráznám miért .
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Danny_L.hu #5209 üzenetére
Én akkor szerettem bele a W123-ba, amikor egy haveroméknál a kertbe megláttam egyet, ajtón tenyérnyi luk, mindenhol rozsda,kerekek leeresztve, stb. Beültem(rugó kiállt az ülésből, és khm... ) a váltónál lévő konzol is darabokba volt szétdobálva bent, szóval nem épp szép állapotú volt, de mikor becsuktam az ajtót, olyan hanggal csukódott mint valami vadi új luxusautó Ford Escortból raktunk bele aksit, meg se mozdult, de egy Ducato aksival pöccre indult Felfújtuk a kerekét, mentünk vele pár kört... Aztán kiderült hogy nem volt benne olaj, se hűtővíz(az olajnyomásmérő pedig mutatta hogy van nyomás, de a nívópálca nem ért bele az olajba). Hopp hossz HSZ. lett, lényeg hogy mikor megláttam hogy milyen körülmények között hogy megy, akkor egy életre beleszerettem
Smoke & Torque
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #5198 üzenetére
ha sok a kartelgáz az olaj is bekerülhet a beszívott levegőbe és meleg motornál az is el fog égni.Ha sok kerül a motorba gázolaj nélkül is fog müködni ,de az a motor végét jelenti mert az olaj elfogy az olajteknőből és . nincs tovább.
a kompresszió hideg és meleg állapot között 1-2bar lehet a külömbség mivel a motor 20 alatt nehezen fog indulni (min 25 de inkébb több legyen)
a többi kérdést összegezd és az odatartozó tankönyrész lefényképezem és felteszemMB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Szplöttyy #5204 üzenetére
attól függ menyire lelakott,
én miaskolcon lakom hát elég szar az útak állapota de 2 éve futómű alkakrészt még nem kellet vennem (elötte citroennem volt évente ment tönkre valami gömbfej ,kormánymű ,talpas,stb) pedig vagy csak 10000 km megyek .
ha jó állapotút sikerűl venned hosszú ideig jó társad lessz ,mindenhova el fog vinni és haza is hoz.tehát a vételnél inkább kell esetleg többet szánni rá .
se a 200d se a 240d nem tud 180km/h-val menni ezt felejsd el ,200d ( utazó sebességről beszélek) max 110 ,240d 120, persze az autóknak nem ez a végsebességük,de ezzel a tempóval kimennek a világból. Ne felejtük el ,hogy a 200d nek talán a legrövidebb a difiáttétele,hogy a 60le birja is mozgatni az 1350kg-ot
ha venni akarsz inkább 240d vagy 300d.
a 300d 130-as utazót is fogja birni,kb 160 a vége.de ez is függ a difi áttételétől,mert ezekbe is került kétféle 3.69,és 3.46.
ja lehet ,hogy a haver kocsijában nem 123 as motor volt, vagy benzines ?MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Szplöttyy #5206 üzenetére
láttál te már gyengén törött S -it. lehet ,hogy paranoiás vagyok de inkább tankkal közlekedem valamiért nem akarnak leszoritani az útról,még akkor sem ha lassaban megyek mint a forgalom. ja és ez csak akkor áll meg ha szétvered a motort , vagy falnak méssz,de az legyen vastag.
MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5208 üzenetére
A régebbi swiftek elég jók a maguk kategóriájában, nem hallottam még sok gondot róluk, legfeljebb a karosszéria kezd 10 év fölött láthatóbban korrodálni, fogyasztásban igen jónak tudom őket, pláne a kis 3 hengeres 1000-eset, és a motorjuk elég starapabíró..
Mondjuk ha ütik vágják, akkor valszeg hamar széthullik, de megkimélve sokáig jók.
A mai swiftekkel már nem szimoatizálok, számomra már túl modern jellegtelen a formájuk, a régebbi még sokkal elegánsabb volt, az még tetszik is.
Dízel suzukit viszont nem vennék, azzal nagyon nem szipmatizálok, gyenge alkotmánynak tűnik, mércsak ezért is, mert kollegámnak volt és vettem észre rajta furcsa jeleket viselkedéseket.
Melegben, izzítás ellenére sem indult elsőre, hamar füstőlni kezdett, aztán egyszer csak cserélte is a koma, csak annyit tudtam meg tőle, hogy "cserélni kellett ".Az viszont tény, hogy amit a 123-asok nagyrésze kapott és amennyi ideje már, szinte mind 25 év felett van már, azt tagadhatatalan nem sok autó viselné el, de ezeke még így is autók maradtak, és még a jobban lehajtottakat is kisebb anyagi befektetetéssel és nagyon sok gondos munkával egész szpen helyre lehet még hozni, ami pedig az alkatrész ellátást illeti, az majdnem páratlan, nem sok olyan ennyire idős atóról tudok, amihez még bőven lehet kapni, gyak, mindenféle alkatrészt !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5214 üzenetére
Igen, a 200D az elég komótos, geynlgcske, hamar az az érzpésed városban, hogy ha próbálod vele a forgalom dinamikáját tartani, hogy agyon hajtod a motort, már bőg !
És az tény, hogy ennek kopik legjobban a motorja, mivela teljesítményéhez képest ez van a legjobban megterhelve !
Szóval a türelmesek autója és motorikusan is jó állapotú 200D-t találni az már igen nehéz az említett okok miatt.
A 240D már jobban bírja, de az többet is eszik és annyival nem megy jobban, a bizotsítása meg már ugyanannyi mint egy 300D-nek, szóval én is inkább a 300D-t javaslom, A szerelőmtől is (akinek szintén az van) és T.szoltitól is gyakorlatból tudom, hogy kevesebbt eszik és sokkal jobban megy, szebb hanggal is, mint a másik kettő, hiába jóval nagyobb a hengerürtartalma !!!
Igen, gyártottak 300D Turbófeltöltős változatot is, de az elég ritka !
Igaz, jóval nagyobb a teljesítménye mint az összes többi dízelé, tehát sokkal jobban lehet vele élvezni ezt a tömeget, amit ennek a típusnak a váza jelent, pontosabban, azon már alig lehet észrevenni, hogy mekkora az autó,
viszont jóval költségesebb, ha a motor valamiért javításra szorul, eleve az öt henger dárgább, mint a négy, ha kisebb, vagy nagyobb felújítás válik szükségessé (ez persze igaz a szívó 300D-re is), másrészt a turbó feltöltő alkatrészei állítólag igen drágák, és bontóban nem igen szerzel, ha igen akkor is igen megkérik az árát, mivel igen ritka !De ha tudsz egy ilyet szerezni, az viszont különlegesség, én szivesen kipróbálnék egyet, de senkinek sincs a környezetemben, sajna.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5213 üzenetére
Az biztos, a 123-as olyan mint egy faltörő kos !!!
Egyszer mikor nagybátyjám ült a jágányban és szerelés után gurult ki egyik ismerősünk garázsából, kicsit meglódult a járgány, mivel lejtős a garázs előtt a talaj és mivel nem szokta vezetni, nem szokta meg a járgányt, hírtelen nemtalálta a kéziféket, és idegességébe a fékre sem lépett rá időben, ráadásul nem járt a motor, tehát nincs szervó, a féket igen nehezen lehet olyankor betaposni,
így nekiment a szemben levő garázs oldalfalának, ami kishilyán betört !!!Szerencsére csak egy pici repedés keletkezett benne, de valszeg nem sok hílya volt, pedig csak gyalogtempóban gurult a járgány !
a járgányon csak annyi látszott, hogy kicsit kilapult a lökhárító, a jellegzetes orrhegye kicsit meglapult.Aztán később próbáltuk kicsit visszahúzni úgy, hogy egy négyümetű trabicsekkel elé álltunk, abba beült négy ember súlynak, majd kötelet a lökhárító közepére kötve a járgányban a féket bnyomva próbáltuk visszahúzni, de így is a trabicsek kapart meg és csak kicsit mozdult vissza a lökhárító !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Szplöttyy #5214 üzenetére
figyu
a TD felírat azt jelzi ,hogy a jármü kombi ( turing dizel ) a TDT az a tubós.
fórumos kollegáktól ( TAKI) tudom ,hyogy kib ...ott drága az alkatrész hozzáPL:dugattyu 150000 /db ,a fötengej ha nincs utolsó méret alá kopva az még akkor jó,de azt szétszedés nélkül meg nem állapítod ( Templomegere talán most is keres használhatót)
maradj csak a szívó d-nél (nehogy már jobb autód legyen!!!) az kb 150-200e-böl a motort fel lehet újjítani ,persze ha magadnak csinálod mert akkor az van benne amit te beleteszel.
fogyasztás vegyesen 7l ( város ,országút) azért nem széttiporva, de nekem is azért mert decemberben ujjítottam a motort csúcsere,adagoló beállítás, motor kibelez.MB 123 3.0d
-
Szplöttyy
senior tag
Megint volt mit olvasni
Annyit tennék hozzá, hogy a Suzukik most is megbízhatóak(nekünk is az van jelenleg) a dízelei szarok, mert hát a Fiat 1,3multijet rotyog benne...Barátnőm faterjának van egy iszonyú szép állapotú(sehol rozsda[egy picit kis herpesz az egyik ajtó küszöbdísze alatt]) W202 C180-asa, 98'as valami focis limited edition, mert Espirit felszereltség, gyárilag 6centit ültetve van, és a váltón meg oldalt is ilyen focilabda minta van.
Előtte volt egy szintén ilyen állapotú W202 220D azt jobban szerettemMinden haverom hülyének néz(tipikus 1,6vtechvti 10k-t pörgő hondások, ilyesmi ) hogy mit tudok szeretni egy "szar" 30éves 70 lóerős "szaron" csak azt felejtik el, hogy ezek akkor is menni fognak, mikor az ő gépeiket már 3szor hasznosították újra.
Smoke & Torque
-
Batman2
őstag
Azért kiváncsi lennék, hogy a mai technikát részben ötvözve (tuningolva) egy ilyen régi w123-as motorral, mit lehetne belőle kihozni !
Mondjuk egy mai intecooleres turbó feltöltö és minden egyéb ami külsőleg segiti a motor működését !
Esetleg akár egy egyedi ötlet alapján kicsit áttervezett motorral, kicsit változtatott előkamra, hengerfej, dugattyúk, stb.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Batman2 #5223 üzenetére
Szerintem a merci már akkor is úgy gondolta, hogy majd a világ alkalmazkodik hozzájuk, nem ők a világhoz! Nem a W123nak kell erősebbnek lennie, vagy dinamikusabbnak, a világnak kell lelassulnia! Amúgy, 1-2módosítás, és kijukadunk a CDi-hez (Persze, ez csak poén volt, esélyes hogy távolról se rokonok a 123-as motorjai, és a mai cdi blokkok(
Smoke & Torque
-
Izi_25
csendes tag
Heló!
Na, a hétvégén egy picit kínlódtam a 123-assal. Az üzemanyag rendszert átfújtam, de ha lesz rá majd időm az egészet át kell takaritanom, de erre most sajnos nem volt, meg az eső is szakadt :-(
Rosszabb az, hogy a töltésem az még mindig raplizik. Megtudná nekem valaki mondani, hogy hol tudom esetleg megtalálni a feszültségszabályzót? Nem találtam, pedig már egy pár verdában kotorásztam (igaz hogy az 123 as volt) :-)Előre is köszönöm a segitséget
Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Mintcar
tag
Hát eznagyon zsír. Kiváncsi lennék milyen motor van benne.
w123 200D 1.1millió km+
-
qdak
addikt
mercedes-benz_280_1983 ez enm gyenge
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Batman2
őstag
Igen, a hátulján van egy, két csavarral rögzitett fekete doboz (eredeti), vagy kisebb kupak (újabb, utángyártott), ha a két csavart kitekered akkor jön ki belőle a szénkefékkel együtt !
Ha nem leled, teszek fel fotót !
Sok sikert !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Az elmult hétvégén törtem a fejem azon a vízszűrős olajleválasztón, amiről már volt szó korábban itt a topicban és volt is linkelve a cikk !
Kipróbáltam úgy, ahogy ott le volt írva, kb. 1000 kilóméter alatt az edényben nem gyült semmi olaj, mégcsak oljos sem nagyon lett az edény fala (mondjuk az én mototorom most nem jó tesztalany, mert szerencsére nem sok a kartergáz, teljesen szintelen, nagyon kevés olajat fúj ki), helyette az edényből kivezeteő, a légszűrőbe visszavezető cső elején csapódott le egy kis fekete olaj !Ebből két dologra következtettem
1. hogy az edény, mivel vastag műanyag falú, jó hőszigetelő, ezért nem hideg a belső fala és így nincs rajta olajlecsapódás, helyette a kijövő cső elején, ami vékony, és áthül, ott csapodott le,
2. hogy a gáz az edényben túl lassan áralik és az apró olajcseppecskék mennek áramolnak tovább a gázzal, nincs kellő lendületük, hogy nekicsapódjanak az edény falának és rátapadjanak !
Amikor ehez szedtem össze a dolgokat víszszerelési, hidraulika, fűtés szerelési boltokban, az egyik helyen mondta is a fazon, miután megtudta, hogy gázból szándékozok apró folyadék cseppeket leválasztani, hogy az edényben a gázáramot meg kellene pörgetni az edény fala mentén, nagyobb sebességgel, hogy a forgás során a folyadék cseppek a centrifugális erőnél fogva nekicsapódjanak az edédny falának !
Törtem a fejem, hogy ezt megvalósítsam ebben a műanyag vízszűrő házban, és közben eszembe jutott két másik megoldás is, ami növelheti a hatékonyságot az olaj gázból való leválasztásában.
- Egyik, hogy a fém szűrőkosarat, amiben van a rézdrót, azt egész a szűrőház aljára leviszem, hogy a gáznak hosszabb utat kelljen járni az edényben.
- Másik, hogy az olajos gázáramot, neki kellene nagyobb sebességgel csapatni az edény falának, hogy az apró cseppeknek is legyen akkora lendületük, hogy a tehetetlenségüknél fogva az edény falának csapódjanak és ne menjenek tovább a gázárammal !
Ez utóbbit tudtam egyelőre megvalósítani az éppen otthon levő vizvezeték szerelési eszközökből, egy 1/2-es toldó és könyök darabbal nekivezetem a gázáramot az edény falának, 3-4 milliméterről.
Mentem azóta egy rövidebb és egy hosszabb (200km) utat és már a rövidebb út alatt is látszott, hogy a fal felületre azon a kicsi helyen, kicsapódott valami, mintha párás lenne az edény fala.
Aztán most a hosszabb út után már egyértelműen látszik, hogy a falon a cső szájától lefelé, egészen vákony rétegben olajlefolyás van, tehát választott le olajat a gázból !!!Majd fótokat is mellékelek az leíráshoz.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
hi
123-as alkatrészek dögivel a XVII. ker.ben. 06303369154
Egy fiatal srác aki szétbontott már 1-2 mercit.Én viszont még keresek 4 ajtónytiás határolót ha valaki tud szoljon plz.
köszönöm
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #5238 üzenetére
Sajna az fogyóeszköz.
Nekem is kellene 3, csak egy működik mióta a karosszériás "maestro" dolgozott rajta !Vvalahogy csináltatni kellene, vagy gyártani házilag, mert előbb-utóbb elfogy a maradék használt is !
Kösz az infót mindenki nevében !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
válasz Batman2 #5239 üzenetére
hi
én ugy hallottam hogy /asszem a XVIII. ben van/ az ady endre uton lehet kapni a merci boltban. csak azért kérdeztem mert nem szeretem az utángyártott dolgokat.
Pont ez a srác mesélte aki a bontott alkatrészeket árulja hogy volt abban a boltban kb fél éve egy szinte tökéletes állapotú első kék könyöklő mindössze 10 ezerért. rá is izgultam
valamelyik nap láttam egy leütős oldalon vagy tán az expressz-en egy vajszínűt.de szegény annyira meg volt viselve...és az is 10 volt. Angliából sikerült volna behozatni ebay-en keresztül egy tökéletes kéket de kapuig 25 lett volna a szállítással együtt.
szóval ezek mennek.szép napot
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5241 üzenetére
Te, Zsolti !
Nem tudsz olyan mestermbert, aki meg tudná faragni a szükséges pár alkatrészt az ajtónyitás ahatárolóhoz ??
Ha lenne valaki, aki jó minőségben megcsinálná, szerintem annak is megérné, mivel vagyunk egypáran, akiknek kellene, vagy előbb-utóbb fog kelleni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Babszivacs #5243 üzenetére
Hasonló felnijeim vannak nekem is csak még nemtom befogjam-e szolgálatba őket vagy sem. Meg kellenének hozzá csavarok is. Milyen felnik amúgy ezek pontosan nemtod? Esetleg nincs meg hozzá a kerékcsavar garnitúra?
-
Batman2
őstag
Hi mindenkinek !
A hétvégén motort mostam, no nem kivülről, hanem belülről !
Volt otthon már megvéve vagy két éve egyx flakon motoröblítő lötyi, azt használtam fel.
Az ugyan igaz, hogy fel volt újítva a motorom, de sajna nem tisztították ki mindenütt, csak ott tisztult meg, ahol éppen dologztak rajta.
Azóta én is tisztítottam ahol tudtam, kitisztítottam a szelepházat és a karterkivezetőt, meg az olajteknőt és az olajszivattyút, amennyire értem.
A régi olajhoz hozzátöltöttem üzemmeleg motornál ezt az öblítő lötyit, aztán járattam alapjáraton 5 percig, ahogy elő volt írva, majd lengedtem az olajat, egészen addig, míg már csak csöpögött, az olajszűrőt kicsit megemeltem közben a szűrőházban, mivel ott meg tud rekedni egy kis olaj.
Aztán visszatettem a szűrőt a helyére, de még nem cseréltem, majd feltöltöttem egy friss, olcsó olajjal és elmentem egyet járni (vagy 15 km-t).
Utána megint leengedtem az olajat teljesen, közben kicseréltem a szűrőt, majd feltöltöttem egy jobb minőségű friss olajjal.
A "mosó" olaj lecserélésekor már nem érződött az öblítő folyadék szaga, feltehetően eléggé kimosódott.
Két észrevételem volt közben.
Egyik, hogy szétesett az olajszűrőm, a felső és alsó része külön jött ki a házból, remélem azért még szűrt !
Másik, hogy a "mosó" olaj is feketén jött ki, és mikor betöltöttem a második olajat és megnéztem az olaj szintet a pálcán már barna volt az olaj, annak ellenére, hogy még be sem indítottam a motort !
Szóval úgy tűnik, hogy oldott fel jó adag lerakódást az öblítő, kell majd vagy 2-3 olajcsere mire nagyjából kitisztul majd a motor.
Egyelőre most járok ezzel, aztáén majd vagy 1500 km után megint csinálok egy cserét.
Azon is elgondolkodtam, hogy az olajszűrő nem jelent e nagy ellenállást a motornak, mivel igen apró nyílások vannak a felső részén, amin csak jelentős nyomással mehet át az olaj, és jelentős energiát emészhet fel !!!
Lehet, legközelebb veszek egy gyárinak megfelelő Mann szűrőt, hogy megnézzem a különbséget és kipróbáljam azt is !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
válasz Danny_L.hu #5244 üzenetére
hi
de megvan hozzá.
a márkáját nemtom. -
Danny_L.hu
tag
válasz Babszivacs #5246 üzenetére
Tudsz nekem csavarméreteket mondani? Mert főként azért nem raktam még fel, mert nemtom milyen csavar való hozzá. Én ugyani snem kaptam . Amúgy nekem ilyenek vannak.
-
Babszivacs
csendes tag
válasz Danny_L.hu #5248 üzenetére
hi
ugyanaz mint az enyém csak meg kell suvickolni
megnézem neked hétvégén.üdv
-
Danny_L.hu
tag
válasz Babszivacs #5249 üzenetére
Jaja egy gőzberetva rájuk fér. Köszi, ha lehet egy képet is dobj már fel egy csavarról. Köszke