Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz t.zsolti #5797 üzenetére

    A nyomásnak annyiban van köze hozzá, hogy mikor melegszik a víz és a hűtő tetejében levő tágulási térben a levegő is, akkor mindkettőnek nő a térfogata.
    Ha megfelelően zárt a hűtőrendszer, akkor étrhetően nyomás fog benne kialakulni,
    és a tágulási térben kitágult levegő a benne levő víz egy részét a rendszer többi részébe nyomja, pl. a fűtőradiátorba, ahol minden bizonnyal mindíg van valamennyi levegő (mivel a rendszer legmagasabb pontján van), de mivel az hidegebb, mint a hűtőben levő, így a nyomása is kisebb és az jobban összenyomható, tehát a fűtőradiátor felé eltolódik kicsit a motorban levő víztömeg !

    Tehát ha valahol szivárgás van és nem tud nyomás kialakulni a rendszerben (mert elereszti), akkor ugyan lesz valamennyi fűtés, de gyengébb, mint normálisan !

    Nálam ez akkor mutatkozott meg lényegesen, mikor kiecsréltem a hűtőm már nyomást nem tartó zárókupakját egy újra !

    Figyeld meg, mikor kinyitod a hűtőd kupkaját nyomás alatt, rögtön nő benne kicsit a vízszint !

    Lehet, többek között e miatt lehet közvetlen a motorblokk vízkörére kötve a fűtőradiátor és nem a termosztátra (másrészt így egyszerűbb a rendszer :) )

    Üdv.:

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz ákos123 #5799 üzenetére

    Lámpatartó: 4000Ft körül darabja
    sárhányó lemez: 8000Ft
    küszöb: 8-10000Ft
    sárvédő javító: 4000Ft körül

    Úgy ittenkörül számolj !

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • ákos123

    csendes tag

    válasz t.zsolti #5800 üzenetére

    de olyat nem lehet, hogy mindent átrakni egy blokkból a másikba? Hogy csak az alumínium öntvény ház maradna az eredeti, mindent átcserélni, minden vasdarabot csapágyak, szimmeringek, fogaskerekek és egyéb mütyürök, valamint henger dugó főtengely ???
    ( anyámkínja )

    W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!

  • ákos123

    csendes tag

    válasz Batman2 #5802 üzenetére

    kösz batman2!
    még gondolkodom rajta . érted :U
    nincs lóvé most
    hátha akác után meglódul a szekér

    W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!

  • ákos123

    csendes tag

    válasz t.zsolti #5800 üzenetére

    van píz
    :))

    W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!

  • ákos123

    csendes tag

    válasz Batman2 #5795 üzenetére

    nem lelem a csapot.
    lehet hogy kiszerelve lett?

    W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!

  • t.zsolti

    tag

    válasz ákos123 #5803 üzenetére

    miért nem cserélsz komplett motort ,nem bejelentés kötelezett ,tipusazonos legyen ,miért kellene szenvedni a motorok szét-összeszerelésével?
    de át lehet cserélni HA a két motor furata megegyezik,nem fognak lógni a csapágyak vagy szorulni,meg akad még HA ITT OTT.

    MB 123 3.0d

  • ákos123

    csendes tag

    válasz t.zsolti #5807 üzenetére

    HI!
    már egy másik blokk van bennne amit vissza kell adnom, de egy harmadikat fogok belerakatni, úgy látszik.
    NEM BEJELENTÉSKÖTELES ez mit jelent?
    Nem kell a forgalmiban bejegyeztetni?
    És ha el akarnám adni, v. beszámíttatni egy kereskedőnél akkor mi a helyzet?

    W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!

  • Der Bosss

    csendes tag

    válasz t.zsolti #5809 üzenetére

    Sziasztok!

    t.zsolti
    De az eredetvizsgán megbukik!

    más

    Kérdésem: hogyan lehet a 300D feliratot sérülésmentesen lementeni? :F

    MB W123 300D 1981-ből!!!

  • Templomegere

    senior tag

    válasz Der Bosss #5810 üzenetére

    3 kis lukacskába van beledugva a 300D felirat (és mindegyik) szóval alányulsz finoman és kifeszegeted . valami lapos dologgal ami a lehető legnagyobb felületen érintkezik a felirattal.

  • Der Bosss

    csendes tag

    válasz Templomegere #5812 üzenetére

    Köszi mindkettőtöknek. :C
    Akkor ez nem ragasztva van, mint a gagyi autókon. ;]

    MB W123 300D 1981-ből!!!

  • tkazmer

    addikt

    a W115 szériáról mit lehet tudni? mennyire szervízigényes?
    találtam egy ilyet [link], és ha teszem azt nem helyezem forgalomba magyarországon, egész jó ár/állapot arányban lévőnek tűnik...

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • Batman2

    őstag

    válasz tkazmer #5814 üzenetére

    Szerintem igen drága !

    Még akkor is ha elég jó állapotban van !

    Csak annak éri meg (ha tényleg jó állapotban van) aki múzeális járgányként akarja fenntartani és nem használni !

    Egyébként szerintem nem szerviigényesebb mint a w123-as, elvégre majdnem ugyanaz.

    Üdv.:

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Mintcar !!!

    Hogy áll a járgányod ???

    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • tkazmer

    addikt

    válasz Batman2 #5815 üzenetére

    drága? 784ezerért? ennél szinte csak drágábbakat találtam :U
    igazából jó lenne használni egy ilyet, persze nem feltétlenül szicíliai vagy görögországi autós nyaralások során (bár az is izgalmas lenne, csak nem vagyok szerelő típus, ellenben klíma nélkül nyáron 2-300km után végem), inkább csak városban, esetleg balatonra leugrani, stb...

    a w123-ról jól hallottam, hogy a mercedes valaha kreált legmegbízhatóbb autói közül való?

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • t.zsolti

    tag

    válasz tkazmer #5817 üzenetére

    a 123-as elődei sem rosszak,csak az idő eljárt felettük napi használatra,vagy erősen fel kell ujjítani,vagy nagyon drágák.

    MB 123 3.0d

  • Batman2

    őstag

    válasz tkazmer #5817 üzenetére

    Szevasz

    Igen, valóban a legstrapabiróbb széria, csak nagyon nehéz már kifogni olyat ami még elviselhető állapotban van,
    sőt már olyat is nehéz szerezni, ami még olyan állapotban van hogy egyáltalán még érdemes legyen, lehessen egyáltalán normálisan felújitani, mert még nem szenvedett visszafordithatatlan károsodásokat !

    Lehet hogy Magyar honban is előfordul egy-kettő, de inkább Németországban gondolnám, hogy vannak még ilyenek.

    Talán olyat tudsz szerezni, amiből vagy 100 ezer forint azonnali ráforditással elviselhetőne működő járgányt lehet csinálni, de azalatt még elsősorban csak a motort értettem, hogy rendesen járjon legalább, de még a többi részéhez hozzá sem nyúltunk !

    Még vagy újabb 200-300ezer forint kb, amig majd a többi részét, futómű. kisebb váz hibák javitása megtörténik és a jó állapot elérése a végtelen pénzköltéssel egyenlő.

    Félre ne értsd, nem lebeszélni akarlak sem a w115-ösről, sem a w123-asról, csak érdemes tisztában lenni a dolgokkal, hogy mikre készülj, hogy ne érjenek nagy meglepetések !

    Nekem eddig, mióta itt a topik inditás óta belefogtam a felújitásba olyan 600ezer forintom van benne és meg sem látszik rajta még a motorja sem megy rendesen.
    És már 3 éve csak javitom.
    Ebben csak a váz munka és a motor felújitás van benne.
    A futóműhüz még hozzá sem nyultam.
    A lengéscsillapitóim még évekkel ezelőtt lettek cserélve, az az egyedüli, ami még tán hozzászámolható a felújitáshoz és még nem szorul újból cserére.
    A járgány festése még sehol sincsen, pedig anélkül nem csak vacakul nézki, hanem a javitott váz elemek is újból elrohadnak.

    Párszor már ott voltam, hogy feladom, de aztán mikor valami kicsit tudok rajta javitani, valami sikerül, megyek vele és elviselhetően megy a járgány, az az érzés, amilyen ezt vezetni, még ha lomha és számtalan hibája is van, akkor is olyan, hogy megint lendületet kapok, ott lebek a szemem előtt, hogy egyszer talán egy tényleg jó állpotú járgánnyal utazhatok !!! :K :R
    És mikor látom más gyönyörű állapotú járgányát, akkor szintén megint lendülete kapok, hogy tovább javitgassam, csiszolgassam és ábrándozzak, hogy majd egyszer nekem is olyan lesz ! :)

    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Mintcar

    tag

    válasz Batman2 #5816 üzenetére

    Szia!

    Hát sajnos szerintem úgy áll ahogy még decemberben :(( .
    Január második hetére igérte a kasznis, március elsején hivtam fel hogy mi a fene van, azt válaszolta apránként csinálgatják.
    Erre egy picit eldurrant az agyam, és mondtam hogy most egy konkrét dátumban egyezzünk meg. Március végét mondott.
    Erre mondtam március 31.-et, akkor viszem az autót ha kész van ha nincs.
    Ha nem fejezik be, akkor az el nem végzett munkát levonjuk a kifizetett összegből, ugyanis decemberben kifizettem az egészet.
    Erre egy picit húzta a száját de basszus már 1 éve nála van.

    A szerelő is kérdeze a napokban hogy mi a fene van már, mert gondolom már neki is útban van motor, meg a fele cullanga a mercinek.

    El sem tudom képzelni hogy mi tart ilyen sokáig neki, egyszer már fényezés előtt majdnem teljesen össze rakta.
    Csak még 1x-er össze kéne rakni, a padlót lefúják vissza az ablakokat, lámpákat, ajtókat a hézagokat beállitani és kész.
    A komplett belseje nálam van azt én szedtem ki és teszem is vissza.

    A szerelővel beszéltam azt mondta két napos melója van vele.

    Minden esetre remélem nem haragban fogunk elválni mert azért szép munkát vézett, csak annyira lassssúúúúúúúúú.

    w123 200D 1.1millió km+

  • Izi_25

    csendes tag

    válasz tkazmer #5817 üzenetére

    Helló!

    Az előző hozzászólásokhoz csak annyit szeretnék hohozzátenni, hogy nekem van egy W115 220D-m 1974 ből. Amikor a kocsit megvettem, gondoltam egy küszöbcserével, ajtók aljanának kiheggesztésével, illetve egy bal sárvédőiv cserével egy fasza kocsim lesz. Szép illúziók valtak, ameddig meg nem bontottam. A végeredmény egy 4 évig húzódó felujitás lett (persze fősuli mellett, szabad időben, azért tartott addig). Kapott 2 kompett új padlólemezt, küszöböket, külső belső hatsó sárvédőiveket, ajtokat 30 cm magasságban javitani kellett és még sok kis apro lyukacskát bestoppoltam. Fékrendszer komplett felújitva, a motorban meg kicseréltem a vizpumpát, kapott új filtereket, olajat. A végén meg egy komplett festést. A végeredmény egy nagyon szép, jómegjelenésű, megbizható 36 éves Mercedes Benz. Azok akik voltak a W123-as klub hajdúszonoszlói találkozóján láthatták is.
    Most ezzel amiket itt leirtan nem a kedved akarom elvenni a W115-ös szériától, pont ellenkezőleg. Ha van helyed, szerszámaid és kedved akkor egy kicsit lelakottabbat is meg lehet még menteni (ha megad csinálod relative olcsón :D ), de ha nincs, akkor bizony inkább egy drágábbat és lehetőleg nem agyonlakatoltat kellene keresni.
    A szakemberekhez meg csak annyit, hogy mint már mások irták, nagyon nehéz jót találni. Saját tapasztalatból, amit megtudok én magamnak csináni azt inkább megcsinálom, mert tudom hogy az akkor rendesen meg van.

    Ha bármi kérdésed lenne nyugodtan irj, igyekezni fogok a lehető legrövidebb időn belül válaszolni :)

    Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981

  • Babszivacs

    csendes tag

    hi

    tegnap jöttem haza Érdről.
    Az m0-ról a 4-esre rákanyarodtam megküldtem 130-ig szépen ment.140 lett volna a vége ahogy éreztem csak elfogyott az út:) Régebbe 121-nél többet sehogy nem akart menni. Gondolom ezt a mann szűrőknek az új olajnak és az új porlasztócsúcsoknak köszönhetem.
    80-nál többet szinte nem mentünk vele,most kikormoltam és utána érezhetően jobban húzott.Egy kamiont megelőztem 130-as tempóval szerintem már a ködlámpa kapcsolóhoz nyúlt:D Dagadt a májam hogy egy 27 éves verda tud így menni:D

  • tkazmer

    addikt

    válasz Batman2 #5819 üzenetére

    hmm, hát ezek azért felemás gondolatok:) ezek szerint a váz az, ami nagyon ramaty lehet, utána következik értelemszerűen a motor, a többi probléma mellett meg még azért használható az autó.
    írtad, hogy kb. 600-at költöttél rá, ha jól néztem a használtautón akkor olyan 200 körül már lehet kapni, akkor lehetséges, hogy amit fentebb linkeltem majdnem 800ért az már egy szépen felújított, rendben lévő darab?

    (#5821) Izi_25
    köszi a választ! az, hogy jó szakembert nehéz találni, pontosan mit jelent?:) a magam részéről nem vagyok egy nagy szerelgető (hely az lenne, szerszámot meg tudnék szerezni meg gondolom venni is lehet), igazából időm sincs rá, csak nagyon megtetszett ez a w115 series, és jó dolog lenne ilyennel közlekedni:) városba meg még az ereje is elegendő lehet. (amit fentebb linkeltem az ráadásul 95 lóerős benzines)
    apropó: nem nagyon találtam pl. a totalcar népitéletben benzinesről infókat. ez jelentheti azt, hogy annyira borzalmasak, hogy a többség már tönkre is ment csak én találtam egy olyat, ami még úgy-ahogy eladható állapotban van?:)

    nem sürgős amúgy a dolog, jelenleg még csak felmérem a lehetőségeket, napi közlekedési gondjaim nincsenek, ez hosszabb távon is csak egy olyan autó lenne, amit gyakran, de csak kis távolságokra használnék. várhatóan amúgy olyan szeptember-október környékén tudok majd rá olyan 800 körül költeni, jelenleg csak felmérem a piacot, a lehetőségeket, szeretek mindennek gondosan utánajárni:)

    [ Szerkesztve ]

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • t.zsolti

    tag

    válasz tkazmer #5823 üzenetére

    már írtam nekem legalább 800 rápattant és korántsem úgy néz ki ahogy én szeretném.
    drágábbat kellett volna venni feltehetően jobb állapotban lett volna és kevesebbet költöttem volna rá.
    inkább a kaszni legyen tuti jó , a motort az asztalon megcsinálom,és az a biztos(az ennyi meg annyi van benne motorfelujjítás óta szöveg már nem érdekel majd felujjítom.)

    MB 123 3.0d

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #5820 üzenetére

    Szevasz

    Hát igen, ez a baj hogy kifizetted !!!

    Ilyenkor már egyszeribe nem fontos a munka, valahogy nálam is így volt !
    Kifizettem olyan fél készültségben a teljes összeget, aztán utána 2és fél hónap alatt szinte semmi sem történt.
    Utána, mikor mondtam, hogy akkor ekkor viszem műszakira, mert bejelentkeztem, akkor kezdett valamit csinálni rajta.
    Egyáltalán visszakerült a műhelybe, mert közben kirakta, mert másik autón dolgozott.
    Aztán a műszaki előtti napon elmentem, hogy megnézzem a dolgokat.
    Amúgy is úgy készütem, hogy rendbe kell szedni a járgányt.
    Egy rakás elektromos problémája volt, nem ment rajta szinte semmi !!! :Y
    Ott dolgoztam rajta vagy este kilencig, a komának már a töke tele volt velem, de állítom, hogy akkor dolgozott a legtöbbet, mert akkor csak muszály volt valamit alibiznie, ha már ott ültem nála ! :D
    Szóval borzasztó állapotban került még így is másnap műszakira a járgány, épp hogy át ment, de nagyon csóválták a fejüket, csak az igyekezetért engedték át, mivel látták hogy folyamatban van a javítás. :U
    Aztán mikor már nálam volt a járgány és részletesen át tudtam nézni, elkezdtem szétszedni, akkor derült ki, hogy mennyi probléma van, mennyi mindent nem csinált meg, illetve rosszul csinált meg a koma és mennyi mindent tett tönkre a ténykedése során ! :(

    Szóval utána kezdődött a civakodás, hogy akkor legyen szives kijavítani a hibákat és megcsinálni az el nem végzett, de felszámolt, kifizetett munkát !

    Végül ugyan visszakaptam tőle x összeget, amit követeltem, de eléggé el kellett durvuljon a dolog hozzá.
    Nem örültem ugyan, hogy kicsit eldurvultak a dolgok, de az én türelmemnek is van vége.

    De nagyon remélem, hogy Te nem fogsz így járni ! :)

    Egy biztos, hogy határozottan, következetesen, keményen tartasd be vele az időpontokat és akkor nem lesz probléma ! :)
    És ha eddig jó munkát végzett, akkor egy kis unszolásra csak befejezi már rendesen.

    Üdv.:

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz tkazmer #5814 üzenetére

    Végülis mégegyszer jobban megnézve a hírdetést, lehet hogy elég jó állapotban van, már ami a vázát illeti, a motor kissé viseletes kinézetű, de lehet hogy attól még jól megy, ha használgatták, és nem állt sokat egyhelyben !

    A szöveg alapján ennek német az eladója ?
    Mert akkor érthető ez az ár, és tényleg lehet egész jó állapotú ! :K

    A forgalomba helyezés viszont egy hatalmas kérdés, nem tudom hogy lehet kivitelezni, hogy ne fizess annyit, mint amennyit az oldal ír ??? :U :F

    És még azt vedd fiygelembe, hogy mivel benzines, viszonylag jól megy és jobb is városba mint egy dízel, viszont éppen a benzines volta miatt többet fogyaszt és még többet, mivel karburátoros, nem injektoros !

    Szóval olyan 12-14 literre tippelném, jól beállított motorral.

    Ha ez Neked nem gond, akkor vágj bele.

    Viszont a karburátor esetleges javítási költsége lehet kevesebb, könnyebb, mint az injektoré.

    Esetleg még lehet gázosítani a járgányt, ami picike teljesitmény csökkenéssel jár ugyan, de olcsóbban kijössz vele és valszeg könnyebben kap vele zöldkártyát is !
    Gázzal olyan 15-16l-re tippelném a fogyasztását.

    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Érdekes viselkedésű a motorom !

    Nem jó neki a gyári 26 fokos előbefecskendezési beállítás, azzal borzasztóan csörög, erőtlen, és még nehezebben indul, mint amúgy ! :U

    Hétvégén állítottam az előbefecskendezésen és a mostani 23 fokos beállítással már sokkal jobban megy !
    Így már van gyorsulása, egész jól húz és a hangja is sokkal finomabb.
    Lehet, azért mert már felújított és nem gyári a motor, ráadásul utánygyártott alkatrészek vannak benne.

    Tapasztalt, vagy hallott e már errefelé valaki hasonlót, hogy így megváltozzon az előtöltés értéke ? :F

    A hideg indulás az továbbra is elégé gyenge a járgányomnak, de ez már több mint valószínű, hogy az adagoló problémája, még ha nem is tökéletes a blokk, hiába volt felújítva teljesen.

    Vagy 10-12 másodpercig döcög alapjáraton, össze vissza robbanásokkal, néha majdnem leáll, aztán megint lendül egyet. míg végre nagyjából helyre jön és már csak egy két, kisebb döccenést, kihagyást produkál.
    Az adagolót le akartam cserélni kiváncsiság kedvéért, de a csere adagolóm is egy kis javításra szorul, úgyhogy talán majd később.

    Üdv.:

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • tkazmer

    addikt

    válasz Batman2 #5826 üzenetére

    igen, német az eladó (ez annyiban gond is, hogy Essen, ahol van, kb 1200-1300km ide), igazából azért is nézelődtem azon az oldalon, mert amennyire tudom talán a német használtautó kínálat megbízhatóbb a magyarnál. ezt eddig alátámasztotta az is, hogy rengeteg olyan hirdetést láttam már ott, ahol külön lefotózták a karcokat, nyomódásokat az autón - ilyen a használtautó.hu-n még gyakorlatilag egyszer sem láttam.
    azt, hogy ne kelljen érte annyit fizetni úgy lehetne megoldani, hogy nem teszek rá magyar rendszámot (tulajdonképpen sosem lesz az enyém az autó, csak tartósbérletbe veszem egy német cégtől:) így teljesen legális, senki nem tud belekötni, és nyilván jobban járok vele, mintha forgalomba helyezném itthon)
    a 12-14 literes fogyasztás mondjuk nem egy előny :U bár ha jobban belegondolok, az a renault espace amivel amúgy közlekedni szoktam, is megeszik 12 litert (2 literes 170 lóerős turbós benzines), ehhez képest az a +2 liter már nem olyan sok :))
    a gázosítást annyira nem szeretem, a gáz menjen csak a kazánba...meg amennyire tudom, pl. mélygarázsba nem nagyon lehet vele behajtani, és én azért szoktam itt bp-n olyanokba járni...

    (#5824) t.zsolti
    hmm, ezek szerint szerencsés vagyok, mert amit kinéztem, az pont úgy néz ki, ahogy nekem tetszene:) ez a sötét külső fényezés (fekete vagy sötétkék) + világos bőr belső (jelen esetben barna, amúgy a bézs is jó) + faberakás nekem nagyon bejön:)

    ami kockázat vele, az - ahogy Batman is írta - a motorja eléggé érdekes állapotban van a kép alapján, kérdés, hogy mennyit kellene javíttatni..

    [ Szerkesztve ]

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • qdak

    addikt

    válasz tkazmer #5828 üzenetére

    ez elég durva:

    Regisztrációs adó: 305.763 Ft :F

    A mobile24 szolgáltatás díja: 265.990 F <--- ez mi akar lenni ennyit kérnek a hirdetésért (ha el is adod :S)? ez már pofátlanság

    igy nem nagyon értem hogy éri meg kulföldröl, bár a regadót ha meguszod ugy is durva.

    [link]

    Ár: 264.310 Ft (1.000 €)
    Várható ár (hazai forgalomba helyezéssel): 1.844.426 Ft
    anyiért már idehaza is kapsz : (

    [ Szerkesztve ]

    (Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

  • tkazmer

    addikt

    válasz qdak #5829 üzenetére

    amit linkeltél, ott a regadó 960ezer, a vagyonszerzési illeték megint 100ezer, a forgalomba helyezési költségek pedig újabb majdnem 100ezerbe kerülnek.
    a mobile24 szolgáltatás díjában (az a 264ezer) asszem az 1 éves használtautó garancia is benne van (ezt még nem tudom pontosan micsoda, de elég jól hangzik), a traileres hazahozást (165ezer) meg szerintem lehet helyettesíteni egy 10ezer forintos repjeggyel + egy hazaautózással.
    amit én néztem, ott a regadó valóban csak 305, de ehhez még jön(ne) 47ezer vagyonszerzési illeték, +89ezer egyéb átírási költségek. a a mobile24 szolgáltatás díja gondolom itt is tartalmaz használtautó garanciát, a traileres rész meg kérdéses, hogy megéri-e, egy közel 40éves autónál már lehet, hogy nem olyan jó rögtön egy 1200-1300km-es utazással kezdeni a dolgot.
    habár Csikósnak is épp ennyit ment a Ponton most nemrég :))

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • qdak

    addikt

    válasz tkazmer #5830 üzenetére

    hát de za nagyon durva h ennyit rá kell fizetni, regadó nélkul már teljesen más lenen a hejzet :O

    az auto :)

    na inkáb nem is nézem tovább, mostanában ugysem tudok venni :-((

    ja amuyg nem azt az autot akartma linkelni :( az elözö hszemben

    [ Szerkesztve ]

    (Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

  • Batman2

    őstag

    Hétvégén végre eljutottam odáig, hogy lebontottam a tetőkárpitot az első szélvédő mögött.
    A vízbefolyás miatt kellett már eszközölni a dolgot.

    A tetőablak tepsijének a bal sarka szépen meg is van rohadva, meg is voltam győződve róla, hogy bizonyára lyukas és ott folyik be a víz.

    De akárhogy is néztem, a tálca pereme is épnek tűnt, az egyedüli, amit megtudtam figyelni, hogy nagyon feljött benne a víz, és nagyon könnyen átbukott a peremén és akkor természetesen az utastérben kötött ki !

    Kipucoltam, amenyire tudtam, és ha óvatosan öntöttem bele a vizet, nem haladta meg a peremet, akkor nem csorgott be semmi sem.

    Sajnos már jóideje fennállt ez a probléma és lusta voltam nekilátni, hogy lebontsam a kárpitot, ennek meg is van az eredménye,
    egyrészt a kívül (az utastér felöl) jól megrohadt tepsi, másrészt a sokszor átázott, kissé deformálódott és belső oldaláról jó penészes kárpit ! :((( :(

    Mindegy, ami volt az már elmult, de már annak is örülök, ha legalább nem lyukas !!! :K

    Ha mégis lyukas már valahol akkor elég macerás lesz kiszedni az egészet, és valakivel megcsináltatni. :U
    Vagy lehet érdemesebb másikat venni, csak persze arról meg semmit nem tudni, jobb e egyáltalán.

    Üdv.:

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz tkazmer #5830 üzenetére

    Én nem igazán javasolnám a hazaautókázást egy frissen vett, nem tudni milyen állapotú járgánnyal ! :U

    Elég hosszú az út és ki tudja, hogy milyen problémái vannak a járgánynak esetleg. :F

    Viszont úgy is lehet venni, hogy ha működik a motor, megbízhatónak tűnik (a járgány többi részéről feltételezem hogy menőképes állapotban van), akkor meg lehet próbálkozni a hazaautózással, jó sok időt rászámolva, kényelmesen és az autópályákat lehetőleg kikerülve, mert ha ott van vele probléma, onnan elég költséges elszállíttatni !
    Feltétlen javaslok vagy legalább 5l viz tartalékot, a hűtőhöz és egy kanna (4-5l) motorolajat, esetleg még fékfolyadékot is tartalékba, ha útközben probléma merülne fel.
    Valami kisebb szerszámkészlet sem árt, ha van és ép legyen a pótkerék.

    És ha mégsem jön össze a hazajövetel, valami hiba miatt, akkor legfeljebb marad a tréler, valahol szereztek egyet és a maradék utat azon teszitek meg.

    De mindenképpen javaslom, pláne ha a saját kerekén szeretnél vele egyből hazajönni, hogy ott, lehetőleg még a megvétel előtt nézetsd át valami szervízben, hogy ne érjen nagy meglepetés, vagy akár balesetet előidéző probléma !

    Ha megveszed akkor sok sikert hozzá, és várjuk majd a beszámolót a tapasztaltakról ! :K

    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • ákos123

    csendes tag

    válasz Batman2 #5819 üzenetére

    NEM VAGY SEMMI EZZEL A SOK SZÍVÁSSAL
    :C :C
    minden ELISMERÉSEM :K

    W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!

  • Mintcar

    tag

    válasz Batman2 #5825 üzenetére

    Szia!

    Hát igen!
    Szerintem is ott hibát követtem el hogy előre kifizettem!
    Da akkorra már a munkája 90%-át meg csinálta. Fel sem merült bennem hogy ennyire elhuzza. Még január első hetén vittem neki ki az új szélvédőt, meg egy nagy marék díszléc rögzitő patentet, és beszéltük hogy max 2 hét mert bejött neki egy sürgős meló.

    De lagalább a mühelyben van neki, barátnőm minden nap elöttük megy el, mindig benéz.

    Igazából azt nem értem hogy nincs útban neki? A mühelye felét elfoglalja a merci.

    w123 200D 1.1millió km+

  • t.zsolti

    tag

    válasz Mintcar #5835 üzenetére

    a kasznisoknak a töröttautó az üzlet,te csak nyűg vagy a nyakán (ne sértődj meg) de ő egy törött autót megcsinál 3-4 nap alatt kaszál 100000+fényezés(töréstől függően) és nem kell a rohadó lemezekkel bajlódnia.
    PL: ahol nekem csinálták a kocsit beszélgettem a taggal, eset----felhivja egy "paraszt"mikor hozhatná a kocsit mert fejre álltak vele és kellene pénz nem számít.

    tehát örülhetünk hogy szabadidejükben politeknikáznak rajta.az enyémet el sem akarta vállalni.

    MB 123 3.0d

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #5835 üzenetére

    No hát ez tényleg érdekes, hogy nincs útban neki !? :F :)
    Akkor azért annyira sok munkája csak nem lehet.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Mintcar

    tag

    válasz t.zsolti #5836 üzenetére

    Ez így van hogy a pénzt a törött autó hozza, ezt mondta is, nem is ezzel van a gond.
    Az bántja a csöröm hogy legalább 4x változott a határidő. eredetileg tavaly májús junius környékére igérte, április1.-én lesz nálla pont 13 honapja.
    Az hogy sokat bajlódott vele, hát pontosan tudta mit vállal, és igen kemény munkadijjat kért érte.

    Összeségében meg vagyok elégedve vele, és újból hozzá vinném a kocsit, csak érezhetően vissza fogta magát, és azt sem lehet már mindani hogy rozsdás.
    Már rég full ki van lakatolva, fényezve, "csak" a kasznit kéne már össze raknia.

    Most már jön a tavasz + a nyár és már furikáznék vele! :W

    [ Szerkesztve ]

    w123 200D 1.1millió km+

  • Mintcar

    tag

    Sziasztok!

    Ma átkerült a Merci a szerelőhöz.
    Így, teljes egészében látva, találtam 1-2 kérdéses pontot sajnos.
    Kép1, a lőkháritó alatti rész, azt hiszem kötény lemez az nagyon nem tetszik, azt biztos újra csináltatomkép2.
    A hátsó lámpa díszléc eleje, és a lőkháritó gumi között van egy horony. Gondolom ott találkozik a sárvédő és a hátfal kép3, szerintem azt el kellett volna tüntetniük.
    A segge az egész szép lett kép4.
    Ami még nagyon bátja a szemem, az az hogy mind a 4 kerék járatot be permetezték fényezés közben kép5, ezeket biztos átfujatom még feketére, így ocsmány.
    És igazából a küszöböket is feketére kellet volna fújniuk szerintem.

    Még lesz egy teljes tisztitás és polirozás, ha a szerelő végzett.
    Most tele van még kéz és szélvédő ragasztó nyomokkal, majd polir után kiderül hogy a kasznit hogy fújták.

    [ Szerkesztve ]

    w123 200D 1.1millió km+

  • lazka222

    csendes tag

    válasz Mintcar #5839 üzenetére

    A lámpadísz és a lökhárító közötti kis csíknak ott kell lennie, jól csinálta a festőd! A küszöböket is színre szokták fújni, gyárilag is olyan, de én is inkább lefújnám amíg tiszta. Igazából nem is feketére, hanem sötét szürkére, volt régebben olyan színben rücsis, ami ha megszáradt szép fényes műanyag szerű felületet adott. Nagyon szép lett :R , azért a lökhárítón ne maradjon rozsdafolt :N !

    W 123 240TD 1983

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #5839 üzenetére

    Szevasz

    A köténylemez formában, ivben szépen illeszkedik a sárvédő lemezek nyúlványaihoz, azzal semmi baj, mindössze annyi a baj szerintem hogy a köténylemez az illesztési pontnál nem fekszik fel rendesen a nyulványra, és azért látszik akkora sötét rés !
    Csak azt a felfekvést kell rendberakatni.

    A hátfal és hátsó sárvédő lemez között gyárilag is ott a mélyedés, az úgy van jól !

    A kerék dobok peremével nem tudom mi a bajod azok szerintem teljesen rendben vannak, mind formában, mind színben !

    A küszöböket jó ha lefényezik, mert tartósabb lesz, jobban ellenáll az elemeknek majd, de azt a fényezést nem szabad szabadon hagyni, viszont én nem rücsit fújnék rá, hanem alvázvédőt, mivel az védi vízmentesen, a rücsi önmagában nem vízzáró !
    (Legfeljebb előbb rücsi, aztán alvázvédő.)

    Röviden ennyi, amúgy nagyon szép már most is, hát ha még minden fel lesz szerelve és ki lesz polírozva is !!! :K
    Az összes rovar hanyatt fog esni rajta !!! :D

    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Üdv mindenkinek !

    A hétvégén próbálkoztam az előtöltés beállítással próbálkoztam megint.
    A próbálgatások során, valamikor megszünt az izzításom, aztán kiderítettem, hogy elolvadt kettő darab gyertyám is !!!!! :Y

    Lehet ez a rossz előtöltés beállítástól ???? :F :F :F

    Vagy csakis elektromos hiba lehet, nem kapcsolt le az izzító relém és izzított menet közben is ????? :F :F :F

    Soha nem volt még ilyen nálma, hogy a régi hurkos gyertyáim kiégjenek, még akkor sem, mikor forró nyári napon hosszan, autópályán 110-120-as tempóval mentem.

    Üdv.:

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    [link]
    Így indul hidegen a motorom.

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Mintcar

    tag

    válasz Batman2 #5843 üzenetére

    Szia!

    Nekem is pontosan ilyen döcögösen indul, vezérműlánc és hengerfej csere után.
    3-4-et döcög röcög aztán normálisan ketyeg.
    Mióta az első szerelő kicserélte a pcsúcsokat és a második eltekergette az adagolót, borzalmasan szar lett. Aztán a mostani valahogy vissza állitotta, de úgy indul mint neked, és sajnos teljesen üzemmelegen veszit az erejéből.

    Szerintem egy profi adagolós biztos helyre birná tenni a dolgokat, de nem merek kisérletezgetni.

    w123 200D 1.1millió km+

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #5844 üzenetére

    Szevasz

    No pont ez a helyzet nálam is !

    Teljesen bemelegedve a motor kicsit veszít az erejéből, erölködőbb és hangosabb lesz !!! :Y :(

    De hogy ez mitől van ... ??? :F :F

    No ezt oldaná meg egy szerelő, asszem az összes 123-as tulaj meglátogatná a járgányával !!! :K

    Én agyba-főbe állítgattam az előtöltésem, valszeg eltaláltam már a legjobb beállítást, csak nálam valami gikszer lehet, mert folyton elmászik a beállítás, az előtöltés szabályozóra gyanakszom, hogy hibás, más nem mozdulhat el ! :U

    Már alapban rendellenes a motorom, mert a gyári 26 fokos érték helyett 23 fokra beállítva ment a legjobban, ezt is az előtöltés állítónak tulajdonítom, hogy alapban valahogy nem áll jól a helyén és ezért mászik el az érték, legalábbis leolvasásnál.

    Neked ezt a szabályozót nézték már ??
    Ez a motorblokkban van a vákumpumpa mögött.

    Arra gondolok, hogy nálam részben ez a szabályozó okozhatja a galibát az indulásnál is.

    Erre az elerőtlenedésre 2 dolgot tudnék megoldásként:
    egyik, ha hidegen jó a befecskendezés, melegen meg nem, akkor feltehetően egy kicsit túl nagy lehet az előtöltés, kicsit visszább vennék belőle, vagy 1 fokot,
    vagy olyan termosztát szelepet kell a hűtőrendszerbe tenni, ami alacsonyabb hőmérsékleten nyit a jelenleginél (mondjuk 78 C.fok helyett, 72 körül), kérdés, hogy a motor kopása milyen picivel alacsonyabb hőmérsékleten !?? :U

    Még egy érdekes dolgot figyeltem meg !
    Mint említettem, kifújt az izzításom és kompresszióból kellett párszor indítanom a motort !
    Üzemmeleg körüli hőfokon semmi probléma, indul gyak. azonnal.
    40 fok körül, több perces, jó tempójú indítózás után röffent csak be.
    Ez önmagában nem is lenne meglepő, mivel ez már hideg motornak számít, ám télen, minusz 4-5 fokban, teljesen hidegen, már vagy egy perces, sokkal gyengébb tempójú indítózás után már röffenni akart, szintén izzítás nélkül !!! :Y

    Mostanában sokszor tekertem át kézzel a főtengelyt az előtöltés állítgatása miatt és azt tapasztaltam, hogy üzemmelegen, nagyon nehéz áttekerni, nagyon nagy az ellenállása folyamatosan a motoronak, nem csak amikor a külömböző emelő bütykökön tekerem át !
    Nyilván ekkor ki vannak tágulva a dugattyú gyűrűk is, így a surlódásból és a nagyobb kompresszióból is adóan nehezebb az áttekerése.
    Viszont ha már kicsit hül a motor, akkor már sokkal könnyebb áttekerni, majdnem úgy, mint teljesen hidegen.

    Szóval ebből következtetve a közép meleg motor megy a legjobban, mivel akkor még nem túl nagy a surlódási ellenállás, viszont már közel üzemi értékű lehet a kompresszió, ez kicsit alátámaszthatja azt a jelenséget, hogy miért a melegdőben levő motor a legerősebb és miért erőtlenedik üzemmelegen !!! :U

    Arra tudok gondolni, hogy a ma kapható alkatrészek (elsősorban a kompresszió gyűrűkre gondolok) nagyobb hőtágulásúak, mint a régi eredetiek, tehát ha hidegen az eredetinek megfelelő a gyűrű hézag, akkor melegen enyhén beszorulnak, ha pedig melegen jó a hézag, akkor hidegen túl nagy, nagyon alacsony lesz miatta a hideg motor kompressziója, mint a rági, gyári gyűrűkhoz viszonyítva !
    Legfeljebb a drága, márkás, gyárinak megfelelő mai gyűrűk olyanok mint a régiek (Mahle, Kolbenshmidt)
    Az én motoromban elvileg Horsepower (Lengyel) márkájúak vannak.

    És azért lehet akkor meg ez a jelenség sokunknál, akinek már legalábbis részeben felújított motorja van, mert általában olcsóbb, utángyártott gyűrűkkel és egyéb alkatrészekkel történik a felújítás és ritkábban a két, talán gyárinak megfelelő drágával !!! :U

    Ez persze csak következtetés, kellene hozzá gyári alkatrészekkel felújított motorokkal is tapasztalat !

    Üdv.:

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Újabb fejlemények !

    Tegnap kiszedtem a gyertyákat a motorból.

    Az az érdekes és meglepő, hogy nem égett egyiknek sem el a szála, az teljesen ép, csak totál kormosak, viszont ettől függetlenül nem vezetnek !!! :Y

    Valami belül mehetett szét bennük.
    Az egyiknek van valamennyi vezetése, olyan 120ohm körül, a másiknak semmi.
    Az egyiknek a szál körül levő kicsi gyűrű beégett, eltünt, de a másiknál még az is megvan, külsőre semmi sérülés sem látszik rajta ! :Y

    Ezek BERU gyertyák voltak, gondoltam direkt veszek a gyárinak megfelelőt, hátha azzal a legjobb, de ezek után senkinek nem ajánlom ! :(

    Sem a korábbi olasz, sem a lengyel gyertyák nem produkáltak ilyet, mindegyik sértetlen és működőképes.

    Ezek az új BERU gyertyák külső ránézésre is kicsit más felépítésüek, mint a régiek, azok sokkal robosztusabb, strapabírobbak és mági működnek, csak már rágódott a száluk, keveset fűtenek.
    (Majd készítek fotókat is érdekességből.)

    Üdv.:

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • t.zsolti

    tag

    válasz Batman2 #5846 üzenetére

    a champion szar bosch-t vegyél
    de ha erre jársz nézek neked a padláson mert az előző hengerfej olyan volt oszt majd megegyezűnk rá

    [ Szerkesztve ]

    MB 123 3.0d

  • Mintcar

    tag

    válasz Batman2 #5845 üzenetére

    Szia!

    Mint lelkes kezdő, és a motorjaink működését csak érintőlegesen ismerő egyén reagálnék. - (Ha bármi hülyeséget írok hivatkoznék az első mondatra :) ).

    Ez a jelenség nem jelentkezett amikor megvettem a kocsit.
    Először akkor tapasztaltam amikor kicserélték a porlasztó csúcsokat.
    A motor sokkal erősebb lett (igaz mindenhol ömlött az üzemanyag), de először ekkor tapasztaltam hogy üzemmelegen csökken az ereje.
    A második szerelőnek ezt elpanaszoltam, és szanaszét tekergette az adagolót, de még igy is roccenés mentesen indult még ha piszok nehezen is, de a teljesitmény csökkenés így is megmaradt.

    A harmadik szerelő akinél most is van az autó, megállapitotta és mutatta is hogy a pcsúcsok a leggyengébb minőségüek és a régi tüzkarikákat tette vissza, és mért kompressziót, az hiszem: I. 24bar II. 25bar III. 25bar IV.26bar.
    Veszteség átlagban hengerenkét 20%, ami lecsökkent szelepbeállitás után 15%-ra.
    És aránylag vissza állitotta az adagolót eredeti állapotára, azaz kb15-20 fokos időben 1 izzitás után a dúsitó kitekerése nélkül azonnal ildult!

    Aztán jött a hengerfej és a vezmű lánc csere.
    vesztesége most nincs a motornak, a vezérlés pontos. Sokkal erősebb is DE megmaradt a teljesitmény vesztés meleg üzem közben, plussz még hozzá jött a döcögös indulás, és a dusitot is haználnom kell melegebb időben is.

    Na, amire én következtetek:

    Amig hideg a motor a kompesszió kisebb, egy becsületes kopott diesel motor ilyenkor gyenge és nehezen indul, de ahogy a motor közelit az üzemi hőfokhoz úgy szál vissza a lélek. De ez nálam pont forditva van.

    A hogy irtad hidegen könnyen tekergetted a fötengely, de melegen sokkal nehezebben!
    És szerintem ez így normális. Ha az ismereteim helyesek a pcsúcsok 115bar-on nyitnak, tehát ezt a nyomást az adagolónak ki kell préselnie magából.
    De mi van akkor ha csak kb 100 vagy még kevesebb nyomást bír kiszenvedni magából az adagoló.
    Nincs kellő nyomás és a porlasztás ezáltal nem tökéletes, és a robbanás valamennyivel kisebb erőtlenebb mint kellene, de tart egy bizonyos szintet, és eközben a motor közelit az üzemi höfokhoz, a kompresszió egyre nő, ezzel párhuzamosan marad a gyenge nyomás és az erőtlen pontatlan porlasztás. És ezért érezzük az hogy a motor nyengül, de lehet hogy csak az adagoló válik gyengévé az üzem meleg motorhoz.
    Szerinted - szerintetek ez lehetséges vagy Sci-fi?? :F

    w123 200D 1.1millió km+

  • Mintcar

    tag

    Sziasztok!

    Az hittem hogy felrobbanok ma!
    Ma pokolta(volna) viszza a szerelő a hátsó futókát. Még 2 éve vettem gyári új féltengelyeket és lengőkarokat komplett szerelékkel, egy elfekvő készletből.
    Telefonál hogy van egy kis gond a féltengelyekkel, egyszerüen nem férnek be :F .
    Át lett vive a Mercedes Dinnyés-hez és ott megállapitották hogy ugyan mercikbe való de w116 és w126 -os szériákhoz, ugyanis azok 19mm hosszabak. :W :W

    A gumiharang gyári száma 123-al kezdődik, teljesen abban hittben voltam ez azonositja a féltengelyt, de nem. Pedig ránézésre pontosan úgy néz ki mint a w123-é.

    Mondtam nincs gond, van még egy jó állapotú féltengelypárom ki is vittem a szerelőhoz azonnal, már 20méterről rávágta azok meg w124-hez vannak :W :W
    Most van egy egy 116-126 és 124-es féltengely párom, és egy 123-as mercim féltengelyek nélkül :DDD Ezen már csak röhögni tudok. :W

    w123 200D 1.1millió km+

  • lazka222

    csendes tag

    válasz Mintcar #5848 üzenetére

    Szerintem igazad van, én is úgy gondolom, hogy az adagolóban a nyomás csökkenése okozhat teljesítménycsökkenést. Sajnos pár hónapja elromlott az üzemanyag visszajelzőm, középen megállt. Már többször is azt tapasztaltam, hogy mikor kezd kifogyni a gázolaj akkor visszagyengül az autó, a zötykölődéstől néha levegőt szív, ezért csökken szerintem az adagolóban a nyomás. Ez tisztán látható is, mert a gázolaj előszűrőmben a levegőbuborék elkezd növekedni. Amikor észlelem, hogy nem egészen úgy megy, mint kéne (pl.: a megszokott gázpedálállásnál csak 100-at megy 110 helyett) beöntöm a tartalékot és megjavul. Egyébként a motoron nem lehet észrevenni semmit, szépen ketyeg, ha gázt nyomok rendesen felpörög, csak nincs végsebessége (ahogy Palik mondaná :C ).

    W 123 240TD 1983

Új hozzászólás Aktív témák