- iPhone topik
- A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Honor 90 - modellalkat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
-
Premier előzetest kapott a Sand Land
gp Befutottak az első tesztek is a hamarosan megjelenő játékhoz.
-
Újrázhat a Pixel Tablet
ma Csak ezúttal dokkoló nélkül. A kiegészítő természetesen külön megvásárolható marad és elvileg érkezik az érintőceruza és a billentyűzetes tok is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibi666
senior tag
válasz fekeandras #5551 üzenetére
nekem a w116 tetszik nagyon, egyszer még lesz egy olyanom.
kíváncsi vagyok, hogy milyen autó ülései vannak benne.
[ Szerkesztve ]
-
Babszivacs
csendes tag
hi
sracok lassan jön az olajcsere, szűrőkből MANN?
De olajból?kösziiii
-
Templomegere
senior tag
válasz Babszivacs #5553 üzenetére
15W40 mondjuk agip (ásványi)
-
mercigabi
újonc
Sziasztok! ha valaki tud segítsen adjon tanácsot!
98-as E300 TD mercedesemen résolaj csöveket, és adagoló fejszelep gumigyűrűket, illetve csőcsatlakozásoknál gumigyűrűket cseréltek, mert szivárgott a gázolaj, és azóta borzasztóan csattog a porlasztó vagy az adagoló, és kissé fehéret füstöl! Azelőtt semmi baja nem volt. Állítólag nem állítottak el nála semit, mégis ezek a tünetek. Ha valaki ismeri a jelenséget, vagy tudja mi lehet, segítsen nekem! adj tanácsot! -
Batman2
őstag
válasz mercigabi #5555 üzenetére
Szevasz
A fehér füst az szerintem sokkal inkább rosszul égetett gázolaj mint hűtővíz !
Ha az előbefecskendezés nincs jól beállítva, túl kicsi, akkor az égéstérbe bevitt gázolaj egésze nem tud elkégni és kékesfehér füstölés fomrájában távozik a nem, vagy csak részben égett GO !
Mindeképpen méressél, nézessél előtöltést !!!
Üdv.: Batman2
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
hi
szerintetek ajtókédereket honnan lehetne szerezni? Boltban nagyon borsos ára van.
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #5560 üzenetére
Szevasz
A másik fórumon egyik ember írt egy címet, nevet és tán még a tel. száma is megvan ahol tán 3700Ft/db-ért van ajtógumi !
Felírtam, majd beírom ide.
Üdv.: Batman2
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
hali
Tudjátok esetleg melyik 23-ason volt felszereltség a krómozott szélvédő alatti légbeömlő?
Elég sok mergán látom.nekem is kellene.Köszönöm szépen
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Voltam ma a lakatosnál szépen haladtak. Mikor kiértem épp a hátsó futóműt rakta be a szerelő. Csütörtökön kezdik fényezni a kasznit.
Holnap még elvégzik az utolsó simitásokat, és szerdán megint szétszedik. Az első sárvédőket, ajtokat, csomagtér ajtót és a géptetőt külön fényezik és fényezés után végleg összerakják.
Sajna a hátsó fékek is nagyon tropák. A féknyergekre meg kell venni a felújító készletet, és tárcsák meg a pofák cseréjét sem úszom meg.
Szerencsére az első fék teljesen rendben van, azt ezekszerint az elöző tulaj megcsináltatta, valszeg már áttolos vizsgán sem ment volna át.
Csináltam pár képet:
[L:%3Ca%20href=%22http://images.netbag.hu/20091026/19252913881.JPG%3E%20%3Cimg%20src=%22http://images.netbag.hu/20091026/19252913881.JPG%22%3E%3C/a%3E]kép1[/L]
kép2,
kép3,
kép4,
kép5,
kép6.[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #5560 üzenetére
Itt a cím ajtó tömítő gumi ügyben: Mreci Markt Bt. - Kisvárda (45/420-812)
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5564 üzenetére
Szevasz
Ez nem semmi !!!
Neked aztán alaposan készítik a járgányt !!!Ebből egy igen jó járgány lesz, amit aztán majd lehet élvezni, az biztos !!!
majd ha elkészül, szeretném ha össze hoznánk egy találkozót és megnézthetném, kipróbálhatnám a járgányodat, márcsak összehasonlítás végett is, hogy az enyém hol áll még ehez képest.
Igazából minden ilyenkorú járgánynak eg yilyen felújítás, nagyjavítás kellene, hogy darabokra, porcikáira szétszedik, mindent megpucolnak, rendbetesznek, kijavítanak, cserélnek amit kell és összerakják az egészet !
Az enyém az ettől nagyon messze van, és nem is lesz ilyen sosem, mert tényleg csak akkor lehetne rendesen megcsinálni, ha teljesen darabokra szedném , de ha azt én kivitelezném akkor az szerintem lenne, vagy 3 év, mire megcsinálnám.
Jó, nekem nem ez a szakmám és a munkám, én közben más területen dolgozok, ezt csak hobbiból tudnám csinálni.Másik, még ha ré is szánnék vagy 1 milliót, az sem lenne elég, még akkor sem biztos, ha találtam volna egy tényleg lelkiismeretes, jó szerelőt.
Amúgy összességében lassan már ráköltöttem én is az egy milliót, többen hülyének néznek, hogy ennyit költök rá, hiszen múltkor is egyik ismerősöm mutatott egy 12 éves Opelt, amit 400ezerért szerzett és tényleg látszólag igen jó állapotban van, megkímélt, új szerű, de szerinte az is max. olyan 500ezret ér normál áron (amúgy autókereskedő a koma).
Viszont az nem egy 123-as Mercedes, ha nekem egy ilyen kell, márpedig akkor ezt a fórumot sem indítottam volna, ha nem ilyen kellene, ha nem ezt szeretném, akkor viszont sokkal többe fog kerülni, ha egy jó állapotú járgánnyal szeretnék időnként autózni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Van valakinek jó dízel gyujtás ellenörző stroboszkópja ??
Állított már valaki ilyen ketyerével ?
Én most éppen azon dolgozok, hogy összehozok egyet netes források szedett kapcsolások és infók alapján !
Elvileg nem bonyolult a dolog, legalábbis egy egszerű felíépítésű változaté, csak az érzékelő (jeladó) kérdést kell megoldani, de erre is leletem már infókat.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz tibi666 #5565 üzenetére
Hát, már nem keveset.....
Az kocsit 200k-ért vettem, mint első autót amin meg lehet tanulni vezetni, meg amit lehet törni.
A kasznizás most kb. 600k-nál jár anyaggal munkadijjal alváz és üreg védelemmel. A fényzés 300k-lesz. Meg csomó minden még tavaly. Nem is merem összeszámolni, de főleg azt nem amit már tanauló pénznek fizettem ki egyéb "szerelőknek" a múltban.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #5567 üzenetére
Szia!
A pénzt azt viszi! Nekem most lesz 1 éve hogy ki van vonva a forgalomból, azóta folyamatosan készül. Az utasteret én bontottam ki még tavaly decemberben. Nemrég raktam össze a fütéskonzolját. a generátort és az öniditot fogom mosttanában darabjaira szedni és felújitani.
Ha minden jól megy akkor januában ismét forgalomba lesz a szekér, és miden meg lesz rajta csinálva.
Aztán még ott van a motor. Az valahogy még nem az igazi sajna.
De azt már hagyom a fenébe mert ez az évem egy anyagi csőd úgy ahogy van.
A motor + adagoló párost majd csak nyáron akarom teljesen megcsináltatni. Csak akkor fogom befejezetnek tekinteni a merci felúitását ha mind a 60 paci dübörög a géptető alatt.
Majd Templomegerét szeretném megbizni hogy csinálja meg álmaim 200d motorját(ha vállalja).Engem is sokan szekálnak azzal hogy minek költök rá ennyit. Ilyenkor megkérdezem az embertől hogy a hitelre megvett ipari hulladékja mennyibe fog kerülni ha lejárt a hitel.
Vagy mennyire veszik le a márkaszervízben, mert csak ott nyúlhatnak hozzá mert különben ugrik a garancia.
Sőtt a legtőbb ismerösömet még casco-ra is kötelezték a bankok a hitel miatt.w123 200D 1.1millió km+
-
tibi666
senior tag
válasz Mintcar #5570 üzenetére
az időszakos karbantartások márkaszervizben sem drágák. casco nélkül is lehet hitelt felvenni sok banknál, maximum picit drágább a törlesztő.
a hitelre autót venni, úgy hogy semmi anyagi fedezetünk sem normális, de azért a te eseted sem hétköznapi ám, 600k egy w123 kasznizására, és hasonlók.
-
Babszivacs
csendes tag
Köszönöm a választ!
-
Mintcar
tag
válasz tibi666 #5571 üzenetére
Személy szerint nincs tapasztalatom a márkaszervizekkel, csak álltalában morognak az emberek miatta, hogy aránytalanúl sokat kérnek.
A hitelekkel meg rengetegen bedőltek. Csak onnan látom, hogy a cégnél ahol dolgozom kb. 1200 ember dolgozik, tavaly ha 1 órávalval nem mentem be elöbb nem lehetett parkolni pedig 3 nagy parkolója van a cégnek, mostanság alig a harmada foglalt.
Az én esetem se hétköznapi az tény, de ha kifogyok a lovéból akkor jegelem a felújítást, a bankot nem lehet .
Nekem eszem ágában sem volt 1 fillért is költeni rá, de minél többet mentem vele annál biztosabb voltam benne hogy nem akarok más autót.
w123 200D 1.1millió km+
-
Templomegere
senior tag
válasz Mintcar #5564 üzenetére
üdv!
Azokat a stabilizátor szilenteket még most cseréljétek ki . na meg a félkarikát ami eléggé rozsdás . alvázvédelem megvolt már vagy csak egy kis fekete szin került az alvázra , csak azért kérdem mert a stabilizátor kar környékén már le van jóve egy-két helyen , az meg nem normális .
-
Atlantis
veterán
W202-es mennyire számít jó Mercedesnek? Érdemes manapság megvenni? Mire kell figyelni nála?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #5575 üzenetére
Még nem volt alvázvédve, csak a négy doblemez és a hátsohíd alatt lett kifújva.
A stab szilentek ki lesznek cserélve, még a stabilizátor is mert két helyen is el van gyengülve. Csak ideiglenesen kerülbe hogy kerékre tudják állitani. A féltengejek és rugok sem lesznek bent ha jól értettem.
Fényezés után a kasznit a szerelöhöz viszik vissza, akkor fogja az első és a hátsó részt teljesen össze rakni. Azt modja igy kinszenvedés, inkább csápos emelőn rakná össze a futókat teljesen.
Az első futóban stabrudat a bal felső lengőkart, még pár szilentet biztosan cserélni kell, nagyon gányúl rakták össze nekem annó. Ami érdekes eredeti gyári felső lengőkart raktak be jobbra, biztos volt nekik 1 elfekvőben.w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Atlantis #5577 üzenetére
Szevasz
Ugyan nem tudok semmi biztosat róla, nincsen vele személyes tapasztalatom, de jónak tartom, külsőleg szemlélve jónak tűnik !
Ugyan nincs benne akkora technikai fejelesztés, már elsősorban motor szempontjából értem, de talán éppen ezért is jobb lehet, mint az újabbak, mivel még stabilabb, strapabíróbb, egyszerűbb lehet a motorja (persze nem a CDI (CRDI)-re gondoltam).
A kasztniról futóműről, váltóról nem tudok semmit, de ahogy néztem a leírását, az 5-ös kézi váltó szimpatikus dolog számomra.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Atlantis #5579 üzenetére
Barátnőm apjának volt és van is W202-ese!
Az első, egy fehér 220D volt, állófűtésel meg mindennel. Nem volt rá panasz, de egyszer kellett azt hiszem teljese adagolót cserélni 300k-ért, bár merci szervízbe lett csináltatva.Most pedig egy ezüst, 98' foci vb-re készített C180 van, arra sincs panasz, kényelmes, jól megy, csak ez gyárilag ültetve van, vigyázni kell, hogy ne verd oda.
Egyszóval jó kis autók.
Smoke & Torque
-
ákos123
csendes tag
hi mindenkinek újra itt
igazából elvesztem a rengetegben...
kicseréltettem a blokkot 40E
+ munkadíj majdnem uennyi közel egy nyolcvanasból megúsztam a témát
remélem mindenki jól van
W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
ÜDV !
Tudnál esetleg 3000-es blokkot eladót ?
/Ákciósba'/
érdekelne..
kösziW123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
Batman2
őstag
Kopoltyú lemez és tető díszlécek !
Ki mit tud róla, hogyan lehet a kopltyú lemezt és a folytatásában levő tető díszléc elemeket a helyére tenni ??
Leválltak nálam, és hiába próbálom visszanyomni a kaszni peremére nem áll meg rajta !
Ha a díszléc vájatát összébb nyomom, akkor meg nem megy rá !Van valami spéci technikája, vagy kell e valami spéci szerszám hozzá, és hogyan csináljam ??
Üdv.: Batman2
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Tomics
addikt
igazi fanoknak:
Veterán Mercedes 50 ezerért. A leggyorsabb viheti!PH! addikt since 2004
-
lapa
veterán
van nekem két rossz izzító automatám az öthengeres szívómotorhoz. egyik nem kapcsol le (made in malaysia, egy évesen majdnem megölte a szintén egy éves akksit), a másik (made in w. germany) hidegben nem izzít semennyire. melegben persze igen.
jól tudom, hogy ezek még nem figyelik a motor hőmérsékletét? ha rosszul tudom, akkor van valami kábel, aminek az épségét ellenőrizhetem? mint írtam a maláj hulladék egy éves, nem szívesen vennék megint ugyanilyet 20 ezerért. van esetleg más ötlet, javítási lehetőség? vagy vegyek valami brutál akksi kapcsolót hozzá és kapcsolgassam kézzel?
kontaktok tiszták és jók, azokkal nincs baj. gyertyák is ki lettek mérve miután kiderült a turpisság. azok is rendben vannak, bár gondolom nem köszönték meg, hogy legalább órákig mentek az utóbbi időben. nem is lehet tudni mennyit, mert a lámpa ugye lekapcsolt rendesen.
ja, és a generátor is jó, mert az alacsony töltőfesz miatt a szagszervíz kicserélte a vezérlőt. utólag könnyű persze okosnak lenni, de nekem is gyanús kellett volna legyen, hogy járás közben a töltőfesz 11,8 lett 12,6 helyett, ami ugye még rossz vezérlővel se jellemző...
szóval van valami javaslat azok kívül, hogy most választhatok bontós germán vagy új maláj doboz között?
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ha már választani kell, akkor én már inkább a bontós w. germayt választanám, mint egy újabb utángyártott hulladékot !
Ezek a régiek még valameddgi biztosan működőképesek, feltéve ha megvételkor még az volt.
Szerintem hőmérséklet függő a vezérlő elektronika, legalábbis, a visszajelzés mindenképpen valamilyen hőmérséklet, vagy elleállás alapján történik, mivel hideg motornál sokáig jelez, meleg motornál rövid ideig !
És ha nincs a blokkban levő hőérzékelőre csatlakoztatva a vezeték, akkor nem alszik ki a visszajelzés, csak legfeljebb amikor ténylegesen lekapcsol a relé !A visszajelzés megszünte után a vezérlő még nem kapcsolja le a gyertáykat, csak ha tovább fordítottad a kulcsot és indítózni kezdesz, vagy ha már eltel kb, egyésfél perc !
ha pedig minden kötél szakad, akkor te magad is vezérelheted az izzítást egy nagy áramú kapcsoló segítségével !
De akkor az a kpcsoló bírjon minimum 50-60A-t !!!Ha postázol nekem egy rossz izzítórelét, én annak a mintájára tudok újat készíteni, nem maláj minőségben, ha nekem problémám lesz vele komolyan, akkor ezt fogom tenni !
De ha még nem teljesen rossz, csak néha furcsán viselkedik, akkor meg lehet azt próbálni, hogy a benne levő régi elektrolit kondenzátorokat, kicserélgeted, megfelelő értékű újakra és lehet hogy telsen helyre jön, mivel a elektrolit kondik idővel kiszáradnak, és biz 30 év az már épp elég idő hozzá !
Egyébként ha van egy kis elektronikai jártasságod, akkor megpróbálhatod magad is, hogy végignézed a kondikat benne, és mindet végig cseréled, akkor is, ha külsőleg semmi bajuk !
De ha nincs jártasságod, akkor küldd el nekem a ketyerét postán, aztán kicserélem neked benne !
ha van forrásod, akár több vezérlőt is össze lehet szedni, aztán valamelyik csak felújítahtó lesz megfelelően.Egy új legyártását /pillanat nem tudom igérni, mivel elég kevés az időm, csak majd valamikor később !
De ha kellene egy általam utángyártott majd a későbbiekben, akkor szólj, aztán nekilátok a témának !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #5594 üzenetére
üdv és köszi a kimerítő választ. az lesz, hogy megnézem először a kondikat. a malájt hanyagolom szerintem, nekem is szimpatikusabb a negyed százados cucc. mondjuk nem tudom a kondik-e a bűnösök, mert ha a dobozt melegítem kicsit, akkor életre kel.
a B terv az, hogy elküldök neked egy szarrá égetett nyákot pár hasonlóan megpörkölt új kondival...
a C terv a kézi izzítókapcsoló.
"És ha nincs a blokkban levő hőérzékelőre csatlakoztatva a vezeték, akkor nem alszik ki a visszajelzés, csak legfeljebb amikor ténylegesen lekapcsol a relé !"
ha jól tudom nekem nincs a motoron hőérzékelő, legalábbis úgy rémlik az az újabbakon van. ezt támasztja alá a tény, hogy hidegben, de még bőven meleg motornál is sokáig világít. persze lehet, hogy mégis van valami érzékelő. hol keressem a blokkon?
"A visszajelzés megszünte után a vezérlő még nem kapcsolja le a gyertáykat, csak ha tovább fordítottad a kulcsot és indítózni kezdesz, vagy ha már eltel kb, egyésfél perc !"
érdekes lenne tudni, hogy pontosan hogy van ez. nekem váltig állították a bosch szervízben, hogy az márpedig azonnal le kell kapcsoljon. én mondtam hogy úgy tudom tovább is izzít, de kölcsönösen nem hittünk egymásnak.
-
lapa
veterán
no ez amit írtál a másfél percről nem hagyott nyugodni, úgy gondoltam megér annyit az ügy, hogy visszarakom az egyéves maláj csodát és újra kimérem hátha csak az utó-izzítás zavar be és idővel végül kikapcsol.
így is tettem, és láss csodát az automata tényleg lekapcsol saccra 2 perc körül. megismételtem a kísérletet az alig melegedett motorral is, ekkor rátoltam a lámpát meg az állófűtést is fogyasztónak. az automata ekkor is lekapcsolt, tán valamivel később de nem mértem pontosan.
szóval most örülés van, működik terv szerint minden. valószínűleg mégis volt valami furfang a generátor körül. megkönnyebbültem.
ennyit egyébként a szagszervíz tudásszintjéről. de nem csak az elektronikus dolgokban jók, a generátor állítócsavarjának foglalatát szakszerűen szétfeszegette a jómunkásember, aztán visszafelé ugyanez nem sikerült. mert a horony kívülre került a fémlemezen.
rohadt világ ez egyébként. a generátor javítása egy éve 20e volt, akkora böszme vezérlőt raktak rá, hogy flexelgetnem kellett a fedelet hogy ráférjen (csak a testet vittem, lábon akkor nem tudott menni a gépsárkány). ebben a másik szervízben szintén sötétség van ahogy írtam. tegnap gondoltam egy merészet és elvittem egy márkás helyre centíroztatni. marha kíváncsi voltam hogy fogja ráhúzni a csavarokat a kerékre. először reménykedni kezdtem, mert a másik álláson először csak lazán meghúzták pisztollyal és utána feszítették meg nyomatékkulccsal. no az enyémen először bebikázta az erősebbik géppel. akkor már tudtam, hogy ez így nem lesz jó. utána előveszi a nyomatékkulcsot, tekergeti, nekiállna. mondom:
-180.
-180?
-igen.kicsit ideges sokáig tekergetés, nem tudom mennyivel akart indítani. nem mintha nem lett volna mindegy már a bebikázott csavaroknak. persze ahogy sejtettem mind a 20 csavaron kattant a kulcs, egy milit nem ment beljebb egyik sem. fizetésnél mondtam a művezetőnek, hogy otthon asszonykám kezébe adom a teleszkóposat és ha nem tudja kicsavarni akkor holnap nekifutnak újra. nevetséges világ ez, az van megcsinálva amit az ember magának megcsinál. persze nem újdonság, csak téligumi váltáskor aktuális lehet...
-
Batman2
őstag
"nevetséges világ ez, az van megcsinálva amit az ember magának megcsinál."
Bizony így van !
A kálváriáidat olvsava, még jó hogy én a legtöbb dolgot sját magam meg tudom csinálni, különbem már ki tudja mennyi pénzembe és mennyi problémába került volna !!!
nagyon szomorú, hogy ez megy ma a szervizekbe, azkértelem sehol, de még csak el (be) sem ismerik, hogy nem értenek hozzá !!!
Pedig nem szégyen, ha az ember nem ért mindenhez (még szervizeknél sem), csak akkor ne mutassák az ellenkezőjét, és ha mégis hozzányulnak, és elrontanak valamit, akkor vállalják és viseljék a következményeit !!!
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Kerék csavarokkal amúgy már nemkem is volt problémám !
Egy kontár karosszériás úgy ráhúzta a csavarokat, hogy egy csillagvillást eltörtem rajta, egyet meg elgörbítettem, és talpon, behúzott fékkel majdnem elgurult a járgány, mikor ki akart volt tekerni azokat !!!
Vágül a szémszédtól kaptam egy erődítmény kulcsot (házi gyártás, direkt az ilyen esetekre ), azzal sikerül, nagy nyekkenés, reccsenés közepette megindítani a csavarokat, de a sülyom alig volt elég hozzá (pedig 100 kiló vagyok! ) !!!
Fogtam , szépen megpucoltam a csvarok menetét, drótkefével, zsíroldóval, aztán egész vékonyan bezsíroztam, majd visszatekertem rendesen és normálisan, kétütemben meghúztam, nem túl !
Az egyik csavar már alig talált vissza mert már majdnem elnyírták a menetét.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha motor vízhőmérséklet jelződ van (márpedig az kell legyen), akkor hőérzékelőd is van !
Az vezérli az izzítás elektronikát is !!!Ha csak egy picit is utánagondolnának a szervízben, vagy megfigyelték volna már egyszer is az izzítórendszert működés közben, akkor tudnák és megértenék, hogy megy és miért megy tovább az ízzítás, miután a visszajelző elaludt !!!
A visszaejlző csak azt a körülbelüli minimum időt jelzi, ami mindenképpen kell ahoz, hogy az előkamrában olyan hőmérséklet tudjon kialakulni, ami már elég az üzemanyag berobbanásához, a motor indításához !!!
És természetesen és érthetően folyik tovább az izzítás, egész míg nem indítjuk a motor be, mivel nem csak elérni kel ezt a határhőmérsékletet, hanem megtartani is kell !!!
Ha a visszajelzés után az izzítás is azonnal abbamaradna és nem indítanánk azonnal a motort, akkor a gyertyák már tulságosan lehülnének, mire indítani szeretnénk !
Ezért folyamatosan megy az izzítás, közvetlen addig, míg a kulcsot tovább nem fordítjuk és nem kezdődik az indítózás.
Így a gyertya még forró az indítási kísérlet alatt is és több fordulaton keresztül képes még előmelegíteni a hengerbe beszívott levegőt, míg végül létrejön a stabil öngyulladás !Amit az újabb gyertyák és elektronikák tudnak még ezen felül az az, hogy a gyertyákat még a indítás utána, a motor hideg járása elején is hajtják, valszeg kisebb értéken, hogy a bemelegedési fázis elején segítsék a hengerben az égési folyamatot !
Amit -bár mérnök nem vagyok, de- szerintem meg lehetne csinálni ezekkel a régi hurkos gyertáykkal is !Erre terveztem már egy kapcsolást, de még teljesen elméleti a dolog, még nem készítettem el és nem próbáltam ki.
Amit eddig kipróbáltam az az volt, hogy az éppen beindított, hideg motor esetében, kiváncsiságból egy vezetékkel közvetlen az akkuról egy vezetékkel adtam egy kis áramot a gyertyákra, és figyeltem, hogy viselkedik a motor !
Úgy tünt, hogy egyből csendesebb lett a járása, csökkent a kezdeti, hodegjárásból adódó csilingelése, kopogása és gyorsan nőtt a fordulatszáma !
Füstölést nem igazán tudtam megfigyelni.No, majd egyszer, ha sok időm lesz, elkészítem a kapcsolást.
Örültem, hogy segítehettem !
Üdv.: Batman2
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979