Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cuco
tag
válasz Szplöttyy #5393 üzenetére
Hali!
Bocs hogy beszólok, de egy friss jogsisnak kezdőkocsinak a család legócskább járgánya is bőven megteszi, pláne ha már most a "károsodás nélküli utazót" kérdezgeted, ami most nálad kb. a 200D szintjén lehet...
Nem bántani akarlak, én is voltam kezdő és tudom jól, mit műveltem szegény géppel. Úgyhogy én egyszerűen sajnálnék erre a célra egy Mercit, de ha már mégis, szerintem elég egy lepusztultabb darabot venni és -ha nem töröd porrá 2 éven belül- később igényesen felújítani.Egyébként én kb.: 10éves jogsival és sok-sok kilométerrel a hátam mögött, rally ismeretekkel vegyített űberfaszának hitt -mellesleg balesetmentes- vezetési stílusommal, csak kamionozásom kezdetén jöttem rá, hogy valójában mennyire kevés vagyok a nagy vasak nagy öregjeihez képest. Bár az is igaz, hogy ha ügyes vagy és minden macerás helyzetbe belemész és két út közül mindig a nehezebbet választod, 1-2 év alatt ebben is profivá lehet válni.
Vissza az utazóra: ha emlékeim nem csalnak a fordulatszámmal négyzetesen nő a kopás és a sebességgel köbösen a légellenállás! Tehát kocsikínzás közben jó tudni: 2x fordulat= 4x kopás (csak üzem meleg mocinál, hidegen határ a csillagos ég!!!), 2x sebesség= 8x légellenállás...
Kicsit konkrétabban az én szubjektív véleményem: 240D-t én max. 90-el használnék, 230E-t max. 120-ig, más motornak meg nem látom értelmét egy W123-asban.
Ja és -ha fontos az élettartam- indulás előtt alapjáraton ketyegteném min. 1 percig, vagy amíg nem hallom, hogy "már jól érzi magát" a motor és leállítás előtt is kapna kb. fél percet, hogy "megnyugodjon" a kicsike. Továbbá: GYAKORI olajcsere!!![ Szerkesztve ]
-
qdak
addikt
Öszvér megoldásként mi lenne, ha vennél egy Magyarországi RENDSZÁMOS hulladékot és hozzá vennél "alkatrésznek" egy gyári állapotút?
és átrakni bele ? vayg hagyni a fenébe, bár a számok nem stimmelnek, a műszakit ugyis "2 házzal odébb intézik "
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Szplöttyy
senior tag
Igazán jól vezetni tényleg nehéz megtanulni... utazót nem azért kérdeztem, mert racsingolni akarnék egy dízel mercivel(fura is lenne), hanem pl ha utazok vhova, akkor jólenne, ha nem tartanám fel a kamionokat Ilyen téren fateromra akarok hasonlítani, 40éve vezet lassan, ha jól számolom, mindenre megvan a jogsia, kezdve kis-nagymotor, végezetül a csuklósbusz, meg minden Kevés ország van ahol még nem járt. Szóval jó okatóm van. Sokam mondják, hogy "tudok vezetni" régebben énis ezt mondtam, de tévedtem. Tudom kezelni a kormányt, váltót, eltudok indulni finoman, tudok tolatni, és nem megyek neki mindennek. De ténylegesen vezetni, azért még messziről sem. Régi merci azért is jó, mert ha elbénázok vmit, és nekitolatok a kapunak, pl, elöbb döntöm ki a kaput
Smoke & Torque
-
Danny_L.hu
tag
Hali
Nem igazán értek egyet veled.Aki kezdő jogosítvánnyal rendelkezik, csak a vérmérséklete határozza meg, hogyan vezet, mennyire gyilkolja az autót. Én azt gyilkoltam, ami kérte. Volt egy 1.8TD kombi mondeonk. Egyszer hajtottam meg igazán hidegen, de bűntudatom lett tőle, soha tübbet nem tettem. Turbós autó révén mindig megkapta az egy perc alapjáraton járatást leállítás előtt. Aki racsingolni akar és fiatal és olcsó autót keres, vegyen egy Suzukit, az való neki. Aki ilyen mercit keres, főleg dízelt, esetleg még 200D-t is, az vegye tudomásul, de valószínűleg tisztában is van vele, nem egy elfogójármű. Gíári adatok szerint 0-100-ra 30mp alatt van kb, hát nem a tököli reptérre fog vele járni gyorsulgatni az fix.
Vezetési rutint lehet szerezni Pesten elég gyorsan, de az csak egy része. Ha valaki sokat jár országúton, ott is kap tapasztalatot rendesen, főleg, ha önhibáján kívül vagy ne adj Isten önhibájából meleg helyzetbe kerül is sikerült megoldania. Majd ezen elgondolkodik mi is történt és hogy is úszta meg. Nekem apum volt a T betűs korszak után a mentorom vezetséből, sok elméleti tudást kaptam tőle, amit sajnos kellett is alkalmaznom egyszer. Az egyik amit nagyon belém vert, az ha lemegyek az útról a padkára. 43-as úton kanyarban előzőtt egy kocka lada és én meg jöttem vele szemben az én sávomban. Már számolgattam, hogy lesz érdemes az árokba érkezni, hogy sok bajom ne legyen de így is két kerékkel a padkára hajtottam 80-al. Tilos visszarántani, hírtelen fékezni ilyenkor, lassna le kell lassítani majd megpróbálni visszajönni. Sikeresen alkalmaztam ezt a trükköt, tanultam belőle elég sokat. Aki eseménytelenül levezet 30 000 km-t az lehet, hogy egy meleg szituban elvérzik, mert nem gondolkodott eleget, a mit csinálnék abban a helyzetben dolgokon. Morbid és beteges dolognak tűnhet, de a legtöbb ihletet a lánglovagok oldalán lehet szerezni. Rekonstruálhatod mi is történt, és te hogyan reagálnál abban a szituban. Ha ezen sokat agyalsz, akkor úgy is fogsz cselekedni a valódi helyzetben, mert beléd ég.
A másik, hogy a 240D és a 230E motorokon kívül a többinek is van létjogosultsága. 200D-nek a nyugott 100-110-es krúzolás országúton, a 300D-nek a dinamikus, de takarékos közlekedés, a 280E a sportos, szép motorhangot kedvelő élményautózóknak való. 240D-vel is vígan elmehetsz 120kmh-ig, ahogy én is megteszem a 200D-vel 100-110-ig, mert az az utazótempója. Ott 4-ben annyit forog a motor, hogy a piros fordulattartományt nem éri el, ergo nem károsodik a motor drámaian.
A légellenállásról meg annyit, hogy az, hogy mennyivel nő a sebességhez képes a légellenállás, erősen befolyásolja a légellenállási együttható szám, amit a szélcsatornában kap az autó karosszériája. Ezt a számítási módszert amit te leírtál, nem lehet ráhúzni minden autóra, főleg, ha még szemebe szél is fúj. -
Danny_L.hu
tag
válasz Szplöttyy #5403 üzenetére
Faterom is mondta, nem az a veszélyes ha valaki gyorsan megy, hanem ha valaki extrém lassan, az mindennél veszélyesebb. Hát öreg Mercivel racsingolni az tényleg bűntetendő, bár hozzá kell tenni, ha a futóműve jól össze van téve, igazi élmény vele tempósabb kanyarokat venni (persze nem gumicsikorgatásra, meg driftelésre gondolok), de lefelé egy hegyi kanyargós úton, kész élmény az autózás vele.
Az, hogy kit tartasz fel az úton, magasról szard le, csak az a lényeg, mindig tudd, mögötted ki van és mi történik, ha előznek, akkor honnan, mennyivel, hogyan, hányan. Elején engem is frusztrált, hogy feltartom a forgalmat a 200D-vel, de mivel rájöttem, ez ellen semmit se tudok tenni, így vállat vonok és kész. Nem fogom kinyírni az autót csak azért, mert más mögöttem siet, türelmetlen. Bár azért a 200D-vel se nagyon lehet a kamionokat feltartani, rendszerint ők 80-al mennek (bár van pár renitens, azzal nem tudsz mit csinálni, max elengeded, ha az útviszonyok engedik), meg lehet őket előzni, csakház őreg dízellel, azt is meg kell tanulni, hogyan előzünk. 200D-vel ez több tényezőből áll: út lejtése, forgalom, látási viszony, szerencse. A többit teszi a lendület és a motor állapota, na meg hogy mennyi súlyt cipel a kocsi. A lényeg: kicsit szakadj le és amikor jön egy üres egyenes, akkor lehet gyorsítani és amikor utoléred, előzhetsz. Mindig lendületből, erőből nehezen vagy egyáltalán nem fog menni. Ha hírtelen adsz neki gázt, azzal se érsz sokat, nem tud felépülni olyan hírtelen a levegőmennyiség a hengerekbe, ekkor jön a fekete füst, nagy hang, nem megy effekt.Picit visszahúzod a gázpedált, majd egyenletesen, koppanásig mehet a gáz. Érezhető lesz a különbség.Ha mondjuk félúton van a gázpedál, vedd vissza majdnem negyedre és kb 3 mp legyen míg a padlóig visszanyomod. Próbáld ki, érezni fogod a különbséget. -
Szplöttyy
senior tag
válasz Danny_L.hu #5405 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat!
Mostmár végleges, hogy egy Merci lesz Viszont.... Klíma... sokan megvetik, de én nagyon szeretem, főleg hogy kint 32fok, klíma be, belsőkeringetés be, és pillanatok alatt hűvös van... Viszont 123-as idején mennyire volt divat a klíma? Nem nagyon látok eggyikbe se, vagy ha van, akkor az végleg megöli a gépet, mert 1,2 75lovas clio és érezhetően roszabbul gyorsul.
Smoke & Torque
-
Danny_L.hu
tag
válasz Szplöttyy #5406 üzenetére
Ritka darabok itthon a klímás 123-asok. Hja találsz is akkor vagy hiányos a rendszer, vagy nem működik, vagy működik, de a kocsi méregrága. Be lehet utólag is berhelni egy klíma nélkülibe, de míg a megfelelő tartozékokat meg miegymást beszerzed...sok pénz. Amit tudok neked ajánlani, bár még nem oróbáltam ki, de ez lesz az én tervem is. Első körben gyári színezett üvegek, ha a megvett kocsiban nincsenek. Bontóból, vagy a w123club oldaláról biztos tudsz szerezni. Aztán vagy színtelen UV szűrős fóliával körbe fóliáztatod (ez mondjuk nem 2Ft), vagy enyhén sötétített fóliával (ez már azért olcsóbb mint az előbbi) ami szintén UV szűrős. A menetszelet pedig nyomatod be a két középső szelőzőn. Ez amit tudok tanácsolni nem klímás 123-as esetében.
Küldtem neked PÜ-t!
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
-
Szplöttyy
senior tag
Kék belső, fehér, vonórhor, egybelámpa, tökéletes lenne Jó, mondjuk messze van még az autóvásárlás
Smoke & Torque
-
lazka222
csendes tag
válasz Szplöttyy #5409 üzenetére
Szia!
Szerintem nem rossz, nagyon jól néz ki és a motorja is jó (télen is indult)! Egy autókereskedés cégautója volt, talán most is az, de nagyon rendbe van rakva és 5 SEBESSÉGES. Amikor néztem úgy tünt a bal sárvédő kifelé hajlik, talán a kerék kinyomta, erre engednek kb. 50e-t !! Eredetileg 500e volt. 300 alatt szerintem hozd el!!
Egyébként a kereskedők lyukat beszélnek a hasadba róla, felét se hidd el!!!!W 123 240TD 1983
-
Cuco
tag
Szerintem ekkor már célszerű lenne hogy stimmeljenek a számok a magyar forgalmival, máskülönben nem sok értelme lenne egy ilyen akciónak. Ami pedig a mikéntet illeti: hát, ha van türelmed át is pakolgathatsz mindent, vagy -ha rossz fiú vagy- csak az alvázszámot.
Ha ez irányú további komoly kérdéseid lennének, talán célszerű lenne egy dörzsölt -lehetőleg kocsibehozatallal is foglalkozó- autószerelővel beszélned, biztos mondana jó ötleteket...
[ Szerkesztve ]
-
Cuco
tag
válasz Szplöttyy #5403 üzenetére
Sajnos akiket az utakon látsz min. 90%-ban -vezetéstechnikai szempontból- NEM tud vezetni. Persze, steril körülmények között, jó úton, szűk helyre sosem parkolva (ha muszáj, akkor is szigorúan csak előremenetben) Sokuknak -anélkül, hogy tudná- egyszerűen csak szerencséje van, ami kb. az első megcsúszásukra adott "fordított" ellenkormányzásig tart.
Külön kedvencem az az ön/köz -veszélyes kategória, aki már tanuló korában is láthatóan retteg a vezetéstől, magát a kormányra húzva, halálra vált tekintettel araszol (még ez a jobbik eset, vannak "sportosak" is...), forgalmi helyzeteket nem/alig ismeri fel, mégis -mintha kötelező lenne- elkezd vezetni (azaz törni-zúzni).
Faterod segítsége kezdetben jó lesz, aztán szerintem először képezd magad elméletileg (olvass/érts meg rallys vezetés technikát/fizikát), majd finoman kezdj el gyakorolni (sík gyep, havas-jeges nyílt beton placcok). Így elég hamar bekerülsz abba a 10%-ba, aki nem csak padlófék+sikoly+szembecsukásra képes egy kritikus szituban.[ Szerkesztve ]
-
Cuco
tag
válasz Danny_L.hu #5404 üzenetére
Üdv!
Hát, akkor a véremmel volt a baj... Saját és haveri körben történt esetek alapján bátorkodtam általánosítani és lehúzni a friss jogsisokat, lehet tévedtem.
Gratulálok a turbó használatotokért, én még egy (!) embert sem láttam, aki így használta volna!
Vezetési rutin tekintetében igazat adok neked, nevezetesen: nagyon nem mindegy hol vezet az ember! A Pesti kavalkád tényleg nagyságrendileg többet fejleszt, feltéve ha a delikvens nem menekül el a nehéz szituk elöl, hanem tökéletesen megoldja őket, akármekkora lesz a sor -és dudaszó- közben. További fejlesztő hatású esetek a kamion (vagy akármilyen extra méretű járgány) vezetése, illetve a csúcs a rally versenyzés (akár csak hobbi szinten is).
Én azért mindenkit óva intenélek attól, hogy utólagos kiértékelés, tanulság levonás nélkül, -csak azért mert egyszer bejött- elkezdj hinni nagy (rész)igazságokban. Pl: példád kapcsán: "tilos fékezni" sokan ezt kanyarban is "alkalmazzák", pedig az egész helyzet, sebesség és kocsi függő. Hisz csúszáshatárig bármikor fékezhető egy kocsi, csak tudd kb. hol van és mi a teendő, ha kezd megindulni. Azért két nagyigazságot megemlítenék, nevezetesen: Légy tisztában a korlátaiddal! és Soha ne ess pánikba!
Motorok: nem tudom, ki hogy van vele, de nekem iszonyatos megbízhatóságuk/ primitívségük és sajátos hangulatuk miatt tetszenek a W123-ak, ezért mociknál csak az extrém tartósságot és viszonylag kedvező üzemeltetést nézem. Ezért dízelben csak a 2,4-es, hisz erről olvastam a legtöbb jót, élettartamban is jobbnak tűnik a másik kettőnél. Turbónak nyilvánvalóan (lásd: fent) nem látom értelmét. A kevésbé tartós 2,3-as benzinesben csak a rendkívül kedvező üzemeltetés (gázüzem), és viszonylagos dinamizmusa kapcsán látok fantáziát. 2,8-asok -szerintem- értelmetlenek ennél a típusnál, hisz annyit zabálnak, hogy annyiból már egy kicsit korszerűbb v8 is kijöhet, akkor pedig már inkább kéne egy w126 SEL csatahajó, szobányi beltérrel + isteni hanggal.
Légellenállás: szerintem az alaktényezőt kár bekeverned, hisz ez az érték -ha csak nem James Bond alakváltó W123-áról beszélünk- konstans, míg a növekvő sebesség exponenciálisan tolja fel a teljesítményigényt. De mivel nem értek hozzá, majd beszélek ez ügyben egy fizikussal is csak jusson eszembe.[ Szerkesztve ]
-
Cuco
tag
válasz Danny_L.hu #5405 üzenetére
"ha valaki extrém lassan, az mindennél veszélyesebb": erről beszéltem, ezek azok akik fordítva indexelnek-kanyarodnak, és pánikrohamot kapnak, ha R-be tolják a váltót, vagy nem találnak éppen egy 3m x 10m-es parkolóhelyet... Csak azt nem értem minek ezeknek jogsi?
200D-s technikádról eszembe jutott egy rallys szólás: A vezetés 100 lóerő alatt ki mit tud, 100 lóerő felett ki mit mer... Igaz, ők ezt murvás pályákra mondták anno.[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5405 üzenetére
Igen, ez így igaz, ahogyan leírtad, csak megerősíteni tudom !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Hát a városi közlekedéshez egészen nyugodt stílus kell!(főleg mostanában).
Egyébként szerintem a 123-al nagyon könnyen lehet közlekedni a városban és parkolni még szük helyekre is!
Eleinte nem nagyon mertem általam szüknek vett helyekre beállni, de amikor elöször kényszerültem rá, rájöttem tökéletesen belátni mindent, nagy hátsó ablak nagy tükrök, állóhelyezben is könnyen tekerhető kormány. Kell ennél több?Mostanában egy 3-as mondeot vezetek, de ezeket nem mondhatom el róla. Sokkal nehezebb kormány, tökörből manőverezni kész lutri a kicsi hátsó szélvédő miatt, aminek még a jó részét hátsó fejtámlák is eltakarják.
w123 200D 1.1millió km+
-
Szplöttyy
senior tag
Végigolvastam, a HSZ-eket, és egyet értek. Van egy ismerősöm, aki Rally-zik, melette ülve sose félek, elég hajmeresztű dolgokat művel egy 1,2es 75lovas Clioval, hogy a soklóerős gépekből is csak néznek, mert ő tudja hol van tényleg vége a Clionak Autópályalehajtón 130, pl
De várom már hogy legyen jogsim Ha egyszer sikerül vége majd venni egy 123-ast, ki se szállok többé
Volt valami urban legend, ezekeről a régi mercikről, hogy úgy raktak bele 1millió km-et, hogy nem ált meg a kocsi. Az igaz lehet? Hogy 0-24be volt, taxi és járó motornál egyik sofőr ki, másik be. Gondolom olajcsere nem menetközben volt
Smoke & Torque
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5418 üzenetére
. . . no meg tankolás sem menet közben, mégcsak járó motornál sem !!!
Bár a gázolaj szikrára ugyan nem igen gyullad, ezért sztatikus feltöltődés nem probléma, de azért kúton nem szokás járó motornál tankolni, azért csak van benzin, meg akár gáz is a közelben !
No meg ha javítani kellett, akkor sem járhatott a motor és hűlnie is cak muszály volt, hogy hozzá tudjanak nyúlni, de az elképzelhető lehetne, hogy mondjuk 30-40 fok alá sosem ment a motorhő, és az sokat számít, még akkoör is ha 60 fok alatt már hideg indításnak veszik az indítást,
azért az messze mégsem olyan, mint pl. -10-ben indítani.[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5418 üzenetére
Hát az biz elég baj, ha a közforgalomban, a közútakon is verseny stílusban közlekedik, mivel az nem zárt pálya, ott más járgányok is mennek, betévedhet állat, de akár ember is az útra, stb. belset forrásokat nem is számolva, mivel a közút nem zárt és nem versenyzésre készült,
ott nem bukósisakban, merevítővel felszerelt autókkal közlekednek és nem gumiból van a fal !!!
(ha nekimész, megtapasztalod, feltéve ha túléled)Szóval egy jó, felelősségteljes versenyző, az nem verseny stílusban megy a közúton, mivel ő aztán igazán ismerheti a súlyát, a felelősségét a nagytempóval való közlekedésnek és nem kockáztat fölöslegesen !
Ha a versenypályán összetöri magát, az az ő baja, de ha közúton balesetet, netán tömegkarambolt okoz, az már mások életébe is kerülhet, és ugye Te sem szeretnéd, hogy Te vagy hozzátartozóid ilyen okból kifolyólag halálozzanak netán el !
Szóval ne ezt a stílust tanuld meg !
Az a része rendben van, hogy pl. versenypályán szerzel egy kis rutint a beleset veszélyes helyezetek elkerülésére és fejleszted a technikádat, de közúton csak a közútnak megfelelően szabad közlekedni.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
hi
egy kérdés
valaki tud egy olcsóbb megbízható helyet ahol 123-as ülés kárpitot és a rugóit helyrehozzák?köszönöm
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5424 üzenetére
Én még tizenéves koromban játszottam a korabeli egy-két játékkal, mint Indicar, vagy MotoGP.
Én ugyan versenyeztem, és az a futam már eleve nem volt jó, mikor nem én voltam az első, de ennek ellenére a valóságban sosem csinálom, és asszem, akkor sem tenném, ha sokkal erősebb motorral szerelt járgányom lenne.
de azért a nyerés nem volt minden, ha túl könnyen ment az sem volt jó, így néha elengedtem az egész mezőnyt, aztán eredtem utána és mindenkit lekörözve lettem az első !!!
Persze ez egy laza játék volt, azért is lehetett megtenni, nem én vagyok olyan jó.Egyszerűen nem az a típus vagyok, szeretek minél jobban, jobb technikával vezetni, jól bánni az autóval, elegánsan, gálánsan, udvariasan közlekedni, természetesen nem akadályozva a forgalmat, tehát mindezek mellett azért dinamikusan, és mindezt még a 200-as dízelemmel is meg tudom tenni (már itt elsősorban a dinamikusságra gondotam, a többi az eleve adódik a járgányból )
Annak örülök, amikor úgy tudom kezelni a járgányt, mint ha összenöttünk volna, a részem lenne és érezném minden porcikáját, és észervétlenül simán mennek a váltások, indulás, gyorsítás, fékezés !!!
Én ezt élvezem.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Cuco
tag
válasz tibi666 #5419 üzenetére
Ez így igaz, viszont a hőfokon (viszkozitáson) kívül az is komoly tényező, hogy egy sok órás állás után kicsurog szinte minden olaj a karterbe ezért indításkor csak egy jelképes mennyiségű olajfilmre számíthatunk.
Ezért is javasoltam -amíg felépül a kenési rendszer- az alapjárati ketyegtetést, a sokak által kedvelt túráztatás/azonnali indulások helyett.[ Szerkesztve ]
-
Cuco
tag
válasz Szplöttyy #5418 üzenetére
Én ilyen BMW-ről olvastam régebben. Ha jól emléxem, egy hathengeres benzines 5(?)25-öst hajtottak szintetikus olajjal (ezt tesztelték) egy oválpályán. Bár jól odaléptek neki, de szerintem még így is évekig tarthatott az egymilliós teszt. A végén meg szétszedték a mocit és vizsgálták a kopást, ami -állítólag- egy normál használatú 40.000km-t futottal volt egyező! Ennyit tett a gyakran cserélt szintetikus olaj, no és persze a hidegindítás teljes hiánya...
Tankoláshoz, olaj/sofőr -cseréhez, kötelező szervizhez nyilván megálltak.[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
Hát, sose lehet tudni mi igaz mi nem...
Viszont a régebbi vasakról simán el tudom képzelni, hogy fix 90-es tempóval, kimenne a világból... Mert ugye teljesen fix fordulat, stb. Ezért is vicc ez az új autó dolog... Opeleket szeretem, de Ecotec... 150e km-nél kuka, széthullik(állítólag) ezek meg? 150e nél kopnak be Azt tudom alapjául venni, hogy apám járt régi mercivel, nála fordult át a 2millión ÉS ment.... Igaz hogy zörgött, ereje nem volt már annyi, állófűtés csak vicc(teherautó volt)
Azis gázos, hogy folyton visszatekerik... 123-asnál is... inkább megvennék egyet amibe benne van, hogy 500ekm... mintsem olyat, ami 200e re van tekerve, és kitudja hogy hány millió van benne. Bár tartósnak tűnnek.
Sorry, elég szedett-vedett lett, késő van
Smoke & Torque
-
Cuco
tag
válasz Batman2 #5421 üzenetére
Szerintem a versenyzők -általában- nem vezetnek "látványosan" a civil életben. (Fekete övest sem hallottam még kötekedni/agyonverni másokat az utcán.) Viszont az is biztos, hogy a reflexei és rutinja ad egy olyan MEGALAPOZOTT magabiztosságot, ami miatt ő kevésbé lesz veszélyes egy pl. 80-90-es városi tempónál, mint Marika néni 30-al...
Szvsz. ha csak "hétvégi amatőr" szinten játszadozol a kocsiddal, vagy télen éjjel a kihalt, jeges utakon finoman "garázdálkodsz" nagyon sokat fejleszthetsz magadon. És garantálom neked, hogy ez a + tudás többet ér 6 légzsáknál...
Igazság szerint én egyfajta ilyen jellegű vizsgát is megkövetelnék a jogsihoz (te jó ég, hányan buknának..., helyesebben: ki menne át??? ), hisz -ha őszintén magunkba nézünk- sokunknak gyakran még a legprimitívebb cselekvés, az ellenkormányzás helyes mértékét is nehéz eltalálni.Úgyhogy Szplöttyy, szerintem -a távoli jövőben- ezt a stílust (a mester szintet) tanuld meg, de forgalomban csak indokolt esetekben használd. És légy türelmes a sok évet/százezret steril körülmények között leautózó "profikkal"...
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
Ezzel egyetértek. Példának mindig édesapámat tudom felhozni, ő csúszkált pótkocsis ifával hegyről lefelé, nem direkt Meg a sok kilométer alatt sok rázós helyzete volt... De tud is vezetni... Nem engedi el visítva/sikítva a kormányt ha valami gáz van. Ettől kapok idegbajt... Sok esetről hallottam már, hogy elkerülhető lett volna a baleset, de a sofőr beszart, leugrott a pedálokról, elengedte a kormányt és visított... hát az olyat... ott helybe...
Smoke & Torque
-
Cuco
tag
válasz Szplöttyy #5430 üzenetére
Opelem van, ráadásul 1,6-os (olajzabáló) ökotök, ami 150e km-től (mintha időzítő lett volna benne) egy pénznyelővé vált! Legközelebb kedden viszem szerelőhöz, most éppen kerékcsapágy cserére... Amit ebben a kocsiban különösen "bájos", az az tulajdonság, hogy a legapróbb bizbasz is komplett, méregdrága részegységekbe van egybeépítve (gondolom, opeléknél ezen a kib.száson külön mérnök team dolgozik), ami csak egyben cserélhető. Így a leggagyibb kerékcsapágy -a tengelycsonkkal és ABS jeladóval egybeépítve- 28e Ft/db (haveri nagykerár) + munkadíj lesz!
Annak idején én is főként Merci kamionnal nyomultam, ami ráadásul automataváltós is volt. Üresen, -pláne csak a traktorral- városban személyautókat alázott, de nagyon... Korlátlan nyomaték, gyönyörű hang, imádtam. Ha nyerek a lottón, biztos veszek egyet napi használatra!Km: tökéletesen igazad van, pont ezt magyaráztam mindenkinek, akikkel Hilux vásárlás kapcsán beszéltem. Erre azt mondta az egyik kereskedő, hogy ő megért, de az emberek többsége -elég hülye, így- inkább vesz egy 85e km-re visszatekert szervízkönyv mentes járgányt, mint egy ellenőrizhető múltú karbantartottat 180e km-vel...
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
[OFF]Amúgy, szeretem nagyon az Opeleket, de ami szar az szar, az Ecotec tényleg vicc... meg 3.0 V6 Ecotec? Igen? Eco? Meg összehasonlítási alapnak, nekünk egy 1,3as Wagci van, apám ismerősének egy 1,2es Ecotec Agila... kb egyidősek, de az Agila fele ki lett már cserélve... Wagciba meg... Olaj... ja meg egy biztosíték, mert a "12voltos csatlakozóaljzat" nem bírta el a szivargyújtót
Hopp, de ez már tényleg off[/OFF]
Ez a kilométeres dolog, nyugatról behozott gépekre főleg igaz... mert pl szintén ismerős vett kint németo.ba egy Omega MV6-ot(must get, nagyon!) valami 500e km-el és jobb állapotban van mint az itthon 200e-vel hirdetettek
Mondjuk, sok kilométerrel csak nagy motorú autót... mert német pályán 200-nál se forog sokat egy mv6... meg pl egy dízel Mercit se üveghangon gyilkol az ember, pályán se... de pl ott a Wagon... 160-nál 5k-t forog a motor... De bírja a tartós 160-at is, nem melegszik meg semmi... De azért nemfog elmenni 1,5milliót, az biztos
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
t.zsolti
tag
válasz Babszivacs #5425 üzenetére
veszel másikat
vagy Marci megcsinálja 10e mondott legutóbb ülésenkéntMB 123 3.0d
-
-
Batman2
őstag
Pedig épp dícsérni akartam az opelt !
Ismerősünknek van egy 1,6-os, 16 szelepes, benzines, 6-7 év körüli Opel Astrája, amivel már hamradik éve mentünk Erdélybe kirándulni.
Számomra az a meglepő, hogy ismerős nem túl jól vezet, mármint technikára, általában későn veszi észre a közlekedési helyzeteket (szeremcsére eddig még egyszer sem túl későn), íyg gyakran fékez nagyokat, gyakran türelmetlenül vezet, így morzézik a gázpedállal, nem tudja eldönteni, hogy előzzön e, vagy sem, ezért is és unalmában is játszik a váltóval, hol visszavált 3-asba nekilódul, akkor épp nem lehet, aztán megint elalszik és visszakapcsol 5-ösbe.
Városban is gyakran megy 5-dikben, amikor már 1000-vagy alig 1000-et mutat a fordulatszámmérő és már öklendezik, csörrenget, rángat a motor.
Amúgy nagyon halk a motorja, legalábbis az utastérben alig hallani, még 100-as tempónál is.És még így is egyelőre megy a gép, sőt, ami számomra nagyon meglepő, pláne egy benzinestől, hogy igen energikus közlekedéssel, tempós hegymászással is 6,4-6,5-ös fogyasztást produkált a járgány !!!
Tavaly ment még a légkondi is benne, akkor volt 7 körül a fogyasztás hasonló körülmények között (idén nem takarítatta ki, így nem is volt használva).
Egyelőre meglepően bírja a járgány a kiképzést, mind futóművileg, mind motorilag, de hogy persze meddig, az nagy kérdés.
Asszem 100lóerős a motrja, és tény, hogy elég nyomatékosan tud húzni, még hegyre felfele menet is, 10%-os emelkedőn !!!
Nem volt rossz ugyan vezetni, ilyenkor én vagyok a pót/váltósofőr, mikor kirándulni megyünk, de valami eszméletlenül hiányzott már a végére a saját, lassú, zajos, kicsit nyeszergő 123-asom, hogy végre abban ülhessek és azt vezethessem a maga nyugodtságával !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Egyébként többektől hallottam már ezt, hogy a mai járgányok kb 150-ezer kilómétert bírnak, már ami a motorukat illeti, lehet hogy addig tart az a kemény, kopásálló krómbevonat a hengerfalukon és a gyűrükön és akkorra kopik le, és amikor ez bekövetkezik, akkor hírtelen megadják magukat !
A régi w123-asoknál pedig lehet már akár 1-1,5 milliméteres is a gyűrűhézag, ha nehezn is de beindul és akkor kimegy a világból is, mivel több milliméternyi persely vastagság áll rendelkezésre a kopáshoz és nem nehány 10, esetleg 100 mikronnyi króm réteg !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #5442 üzenetére
. . .Ezzel szemben egy 123-asnál durván 300-ezrenként gyűrűket cserélünk és egy kis hengerfúrás, újrahónolás (esetleg csapágyat is, bár nem feltétlenül), ez mehet 3x, aztán 1 millió küröl nagy felújítás,
persely csere, dugattyú és gyűrű csere alapméretre és kezdődhet előlről az egymillió !!!Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Batman2 #5443 üzenetére
Az a 6-7éves Astra, egy F-lesz nem? Annak nem ekótek a motorja, azoknak a rohadáson kívül nincs sok baja. Ez az új autós 150e km nem állja meg a helyét szerintem. Van ám 200e km-el 1,3as Suzuki WagonR+, pöcröf... De pl ott vannak a céges új autók is... 1-2éves korukra belemegy 200-300e, vagy a nagyobb autók, amibe 5-6évesen mér 1milka is van. Tény, hogy nem annyira tartósak mint egy 123, de ez a 150ezres dolog nem igaz, kivétel a szerencsétlen ekótek, nagyon el lettek szúrva. Francia, olasz őő járműszerűségékről nincs tapasztalatom, 1,2es Clio kb 140e km-el köszöni jól van, de nem hibátlan
Smoke & Torque
-
Danny_L.hu
tag
válasz Babszivacs #5425 üzenetére
Én ebayről szerváltam be 6 új rugót. Szívás cserélni, de 8000Ft-ot megéri. Üléskárpitot passzolom. Vannak emberek akiknek még van kókuszos tömés az ülésekbe, szerzel, vagy asszem tán a Baumaxban is lehet kapni, csak nem olcsón.
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #5443 üzenetére
Ha már cserélsz gyűrűket, lehet ildomos csapágyakat is cserélni. Mivel megnő a kompresszió, kérdés, hogy a csapágyak hogy bírják a megnövekedett kompressziót. Ha nem akkor baj lehet belőle. Vannak olyan 123-asok a mai napig, amikben találsz valós kilómétereket. Vannak csodák, de azok általában nem a 300-400e ft-os árkategóriákba tartoznak. Én is meg akartam kérdezni az előző tulajtól akitől vettem mennyi van benne, de mikor megláttam az órát és mutatott 38e km-t, letettem róla .
-
Babszivacs
csendes tag
válasz Danny_L.hu #5445 üzenetére
köszi
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5445 üzenetére
Igen, ültetőközegként, talajszerkezet javító, talajlazítóként lehet összetömörített téglák formájában kókuszrostot bezserezni kertészeti boltokban, ha az kell,
én már találkoztam vele, mármint a kókuszrosttal !!!Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5446 üzenetére
Megértem, az vicc kategória egy huszonéves autónál, pláne olcsón !!!
Elég hülye lehetett az illető, az már sokkal hihetőbb lett volna, ha mondjuk legalábbis 150-200 ezerre tekeri csak vissza.
Igen, természetesen csapágyakat is azért lehet hogy cserélni kell, a megfelelő túlméretes típust, azt nem soroltam valóban, szóval minden megy a maga 1., 2. túlméretes formájában, aztán milliónál vissza az alapokhoz !!!
De egy gyűrűcserét, újrahónolást (vagy akár anélkül is, csak úgy sokkal hamarabb kopik a gyűrű) is még lehet elvisel az eredeti felépítmény (csapágysor, főtengely, hajtókarok), ha kíméletesen hajtották és akkor 6-700 ezerig is eljutha, de megkockáztatom, hogy vannak olyan járgányok, amiket kíméletesen használtak és eredeti állapotban bennük van 6-700ezer !!!
Asszem sanya116-nak is valami hasonló állapotú járgánya van, talán még a blokkhoz nem volt nyúlva, csak befecskendezők, és úgy van benne több mint 500ezer !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Jól meg csappant ezen fórum forgalma, mióta S.gabó útjára indította a konkurenciát , de legalább már biztosítottuk az új oldal számára a bázist !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!