Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • EQMontoya

    veterán

    válasz molnarpeter #80560 üzenetére

    Ezek jogos szempontok, de a cikknek azok állítása, hogy hétköznapi usernek nem éri meg, sajnos igaz marad.

    Én is sokszor számolgattam, hogy járhatnék 2-3 literrel kevesebbet fogyasztó autóval, de ez csalóka, ha utánaszámolsz, nem nyersz semmit.

    Ha mondjuk 15000km-t mész egy évben, és lecseréled az autódat egy 3 literrel kevesebbet fogyasztóra, akkor nyersz évente kb 150 ropit.

    Amiből az első éves megtakarításodat el is dobtad az átírásra, a másodikat pedig a vásárlást hamar követő vezérléscserére, gumira, stb. Mert aki elad egy autót, az valszeg nem friss téli-nyári garnitúrával és most cserélt vezérléssel teszi.

    Innen már önmagában gyanús, de ha bevesszük azt a kritériumot, hogy hasonló teljesítményű autót szeretnél ennyivel kisebb fogyasztással, akkor:
    -Vagy jóval drágábban, (tehát jóval nagyobb amortizációval) teszed ezt.
    -Vagy veszel valami nagyobb teljesítményű használt dízelt, az viszont minimum rizikós, komoly szervízköltségekkel lehet számolni.

    Bármelyiket is választod, az a matek a végén, hogy pusztán a fogyasztásért semmilyen megbízható autót nem éri meg kb. lecserélni magánszemélyként.

    Nyilván sokkal többet futó flottaautók vagy taxik esetén tök más a matek.

    Same rules apply!

Új hozzászólás Aktív témák