- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Integrale
veterán
válasz bitpork #28254 üzenetére
Pl az elso valtozo szelepvezerleso motor Alfa 1980-bol, aztan Nissan vegul a Honda, ha a dobogos harmast nezzuk, utana 90-es evek eleje korul a BMW.
tomiii: A Lanciaban 320e van es gyari a kuplungja.
Speedfire
Nem mellesleg 200 loero feletti ezer eves szivok kozott nem keves BMW es olasz is van. Japanok ekkor meg sehol sem voltak.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
brumi1024
veterán
válasz bitpork #28254 üzenetére
A BMW esetén VANOS-nak (Variable Nockenwellensteuerung) hívták, a 90-es évek elején kiadott 3-asokban és 5-ösökben voltak ilyen motorok. Pl ez.
(#28253) EQMontoya: Ja oké, akkor félreértettem.
(#28257) EQMontoya: Vigyázz, az nem ugyanaz. A Valvetronic egy VVL rendszer (variable valve lift), amit általában együtt használtak a VANOS-szal (variable valve timing). Az egyik az időbeliséget a másik a nyitási magasságot szabályozza.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bitpork #28254 üzenetére
A VVT egy betűszó, változó szelepvezérlést jelent amit sok más gyártó
lemásolthasznál, igen még a VAG is (igaz a védjegy miatt kénytelen volt más nevet adni a gyereknek) de tudod ezt te magadtól is elvégre okos malac vagy és tovább látsz a konnektor orrodnál.#nincsbennetarcsi
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Integrale #28255 üzenetére
De mekkora motorral? Mert a V6/V8 blokkokat tudom, hogy már akkor is elég nagy lóerővel adták. A japán motorokból meg 2 literből kijött a 200+Le turbó és kompresszor nélkül.
Szerk.: Most nézem, hogy a 80'-as években a bmw is adott ki durva sor 4 motorokat 200le-vel (s14), vagy még többel. Erről nem is tudtam.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
Integrale
veterán
válasz Speeedfire #28259 üzenetére
60-70-es evekben a Giulia GT Veloce, Junior, GTA, 1.3-1.6-2.0 motorokkal 115 es 240 le kozott.
De anno a 2.0 V8-ak is 240 lo felett tudtak, termeszetesen szivokent. Ferrari muzeumban van par erdekes Maserati, Alfa es Ferrari aminek a teljesitmenyen leesett az allam.Qru: az Alfanal nem adtak neki nevet, allitolag volt valami variator megjeloles, de a TwinSparl motorok mind valtozo szelepvezerlesuek, 1980-tol.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bitpork #28261 üzenetére
Az messzebb van az orrodnál szóval nincs gáz.
A továbbfejlesztett EA288 pl.
mod:
Integrale: "TwinSparl motorok mind valtozo szelepvezerlesuek"
Hmm, a Honda pedig pont azért lopta el ezt az ötletet (TS) az Alfától a 2000-es évek elején, hogy megspórolja a VVT rendszert az olcsóbb motorjaiknál.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-v-
addikt
válasz bitpork #28261 üzenetére
Minden gyártó minden modern motorja változó vezérléses kb ... persze mit értünk a változó vezérlés alatt, ha konkrétan a honda vtec féle szelepemelés állítást érted, a bmw valvetronic is csinálja (csak "csöppet" fejlettebb), a fiat/alfa romeo multiair az ugyanaz kb. mint a bimmer valvetronic. Japóknál más márka is használja ... timingot meg boldog boldogtalan állítja minden motorban.
[ Szerkesztve ]
-
kaszaking
tag
válasz stickermajom #28220 üzenetére
Köszi, azt hittem március 1től működnek majd. Na mindegy akkor lehet még rosszalkodni
(#28239) Qru Neked is köszi
-
xcds
őstag
válasz #94529552 #28205 üzenetére
Én meg nem beszéltem vartáról meg bosch-ról és nekem válaszoltál. Nem írtam, hogy a 20 éves 1,4B-nek nagy az indítóáram igénye, azt viszont igen, hogy az indítóáram nagysága mivel függ össze, amit nyilvánvalóan nem értettél meg. Egyébként meg írta a srác, hogy autóhifizik, meg tett be egy képet, ahol kisujjnyi kábel volt az akkura kötve plusszban. Persze azt már nem olvastad el... Az Exide-ról meg pont azt írtam, hogy van, akinek volt vele gondja, de nekem bevált. Nem tudom, hogy mi bajod azzal, ha valaki leírja a tapasztalatát. Van egy olyan érzésem, hogy csak vitatkozni akarsz, meg megmondani a tutit...
-
Integrale
veterán
Úgy tudom, hogy a BMW rendszere nem tudja szelepenként változtatni a nyitás idejét, nagyságát, nyitva tartás idejét. A Fiaté elektrohidraulikus, a vezérműtengelytől függetlenül is tudja nyitni és zárni a szelepeket.
Na meg dízeleken is alkalmazható, ami nagy előny lesz a későbbiekben.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Speeedfire
nagyúr
Felesleges ezen vitatkoznotok. Másik topicban már le lett ütve a kérdés. Ez fog a kis golf-ba bele kerülni.
Szerk.:
Amúgy az azé' nem kisujj vastag kábel volt, 20mm2-es táp megy a csomeszba.[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
nagyúr
válasz Speeedfire #28273 üzenetére
Jajj de cuki, nekem az elosztótól az erőig 25-ös megy Tűzfalon 2x50 jön át
-
stickermajom
addikt
Na egy fél óra erejéig kipróbáltuk a K Astrát. Nekem olyan felemás volt az egész, jó jó, de az árából mást választanék valószínűleg. Bár ennyi extra nem nagyon fér bele máshol.
Valóban hatalmasat lépett a J-hez képest, a LED-es fényszórók remekek, mindenféle biztonsági asszisztens tök jól működött, a BC gyors volt. Az 1,4-es benzines négy emberrel is szépet lép, abszolút élhető autó.
Viszont a szervó nekem egy kicsit fura és hangos. Illetve elég sok zaj szűrődik be a futóműből és a motor felől. Előbbi talán mert nem kímélték, mint tesztautót.
Amin így meglepődtem, hogy a motorháztető kitámasztós. (Semmit nem jelent, csak meglepő.) Illetve nyitáskor nyüszögött a kesztyűtartó. Gondolom ez is a tesztautó mivolta miatt ment szét. -
-
nagyúr
válasz Speeedfire #28276 üzenetére
Nem azért nem 5kw Egy phoenix gold zx450 (~580w rms) a szettnek és egy signat ram 3 mkII (~750w rms) a ládának. Továbbá még kell egy kis porbafingó erősítő külön a magasnak, de az csak pár watt lesz.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz tboy93 #28277 üzenetére
Mindez egy sedan civicben?
Leesik a fejed. Az a signat biztos nagyon jó.
Nekem az első szett a kevés, oda kellene még egy ugyan annyi, mint ami most van. Viszont akkor az első ajtókat kicsit át kellene alakítani, hogy elférjen még egy szett.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Agostino
addikt
sziasztok
melyik weboldalak megbízhatóak gumirendelés szempontjából? 195 65 r 15 öt szeretnék e46 alá ha jól emlékszem a pontos méretekre
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Skillet
addikt
válasz Speeedfire #28273 üzenetére
mi az az ez? nekem valami fócvágenes izé wikipédiális oldal jön be.
(#28251) Qru
mitsunál meg MIVEC néven fut a változó szelepvezérlés (ha jól tudom időzítést és emelést is végzi). 92-től volt először(#28255) Integrale 92-től volt micuban és bömösben is.
(#28241) EQMontoya
na és ezek melyik galantok? nekem volt már egy a mostani előtt is vagy 300e feletti km-rel, meg unokabátyámnak egy gti. szóval 6-7-8-as generáció ismerete megvan, de váltó gond nem igazán volt.
múltkor írtam ide egy galantról amiben vagy 600e km volt. le is fotóztam az órát. szerelő mondta, hogy most már időszerű lenne a váltót szétkapni, szinkronozni aztán mehet vissza.
szóval... passz.(#28282) Speeedfire
dicsérik, biztosan jó lesz. befér? megmérted?[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Speeedfire
nagyúr
-
-
EQMontoya
veterán
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Skillet #28281 üzenetére
240mm-es bele fér, csak bele fog a 242mm-es is. Ha más nem akkor valahogy bele faragom.
Meglátjuk, hogy milyen lesz. 20k körül nagyon más ajánlottat nem találtam.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
brumi1024
veterán
A VANOS állítja az időt, a Valvetronic a magasságot, bár a legtöbb helyen keveredik.
Egyébként a VVL-es VAG motorra még egy példa az új 4.0 literes TDI. Itt minden szelep egyedileg és függetlenül vezérelt. Na ezt a motort lehet bonyolultnak nevezni: elektromos turbó, V elrendezésű turbók, ráadásul apró V8-as dízel, ami nem segít. De a várhatóan 900 nyúlmókus jól hangzik.
-
Skillet
addikt
válasz EQMontoya #28284 üzenetére
is? és még ki? "belefutott" (tudta, hogy egy szétrohadt, váltóhibás, kerékcsapágyhibás, midnenhibás) egy szutyokba. egy lerúgott fost vett. ha a kerékcsapágyakat cserélni kellett, az már jóval 200e km feletti futású autó lehetett. inkább 300 fölé lőném. most mondjam, hogy amiket írt, azokból én semmit sem tapasztalok az autómon és idén 20 éves? a több, mint 4 év alatt a futóműben 2db alsó lengőkar lett felújítva. ennyi. én is csodálkoztam, de ez van.
a váltó is rendben van. széthullani ezek nem fognak, de nyilván, sok 100 ezer km után lehetnek bajok. ha akkor tisztességesen meg vannak csinálva, jöhet újabb sok 100 ezer km. de, hogy a galantok váltóhibásak lennének... azt nem hinném. ami nekem eddig jutott belőlük, meg a szerelőmtől (aki jóformán csak micukat szerel) hallottak alapján ezzel nem értek egyet. ez sem hibátlan autó, hidrotőkék csattognak, mint állat. szelepszár szimeringek elfáradnak és eszi az olajat, cserélni kell. rozsda falja őket... de ez is olyan, hogy ha időben foglalkozva van vele, akkor nem vészes. mondhatom, 20 évesen enyém még istenes.
önindító bajom már volt. szétszedték, kipucolták és összerakták. semmit sem kellett benne cserélni, kizárólag a ráaggatott, utángyártott behúzót.(#28287) Speeedfire
oké, csak sokan beszívják ezt. te ne fuss bele. magasság is számít, de az alapterület is.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Skillet #28290 üzenetére
Majd jövő hét végén kiderül, hogy mi lesz belőle.
Nem kukacoskodás, de haver 99'-es escortjában már 2x volt kerékcsapágy cserélve pedig idén lett benne ~220e km.
tboy93: Cseréljünk ládát, meg erősítőt. Majd kezdek vele valamit.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Skillet
addikt
válasz Speeedfire #28292 üzenetére
semmi gond, de ez, hogy jön ide? az egy escort, ez meg egy galant. nem magasztalni akarom a galantot, csak tény, hogy nem ették/eszik a csapágyakat 200e alatt. nem volt jellemző. lehet, hogy az escortban előbb elfogy, ez van. lehet, hogy ott meg más bírja tovább. szerintem
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Skillet #28293 üzenetére
Csak arra akartam célozni finoman, hogy el tud fáradni egy alkatrész korábban is. De való igaz, hogy az egyik egy escort, a másik pedig egy galant. Még csak nem is egy kategória.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Skillet
addikt
válasz Speeedfire #28294 üzenetére
el tud, nyilván, de olvastad azt a cikket te is? azon az autón minden korábban fáradt el? nem hinném. hány kilométert futhatott az a szerencsétlen? mennyit törődhettek vele az idő alatt? lehet, hogy nem is megfelelő olajat töltöttek bele (váltó) közben, vagy egyáltalán nem cseréltek benne. passz.
bevásárolt egy lomot. szívott a váltóval, mert nem micu szerelőhöz vitte, hanem akárkihez. és? ettől még nem lesz a galant híresen beteg váltós.
eszembe jutott még egy hiba. a 2 litereseknél híresen alul van méretezve a féktárcsa.
szóval nem tökéletes ez sem.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Skillet #28296 üzenetére
Még anno olvastam. De ott valóban egy eléggé elhanyagolt autó volt. Kifogta rendesen.
Sajnos a használt autó mindig is lutri. De sokszor inkább user error van és nem a kocsi a bűnös.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
xcds
őstag
válasz Speeedfire #28282 üzenetére
Ki volt az a kontár aki ezt ajánlotta? Miért nem szólsz Pummának, ő tud fele ennyiért ugyanilyen jót
-
Speeedfire
nagyúr
Felesleges a feszkót kelteni.
Rajtad kívül más is ajánlotta ezt a márkát, a bosch s3 helyett.
Amúgy Pumma se ajánlott mást, csak azt írta, hogy xyz márkák ugyan azzal az eljárással készülnek, az az "alapjuk".Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
xcds
őstag
válasz Speeedfire #28299 üzenetére
OK, de valamiért neked sem a Classic-ot ajánlották, szóval az sem úgy van, hogy csak a színe más... Na de tényleg mindegy...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen