- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Semmi benzingőz?
⭐ Stella
-
nagyúr
válasz stickermajom #243909 üzenetére
Tegnap jól tudtam közlekedni reggel és este fél6, majd 7 körül is. Ma reggel megint sok volt a hülye és nyüzsögtek, nem jövök rá éppen mi minek az oka
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz stickermajom #243909 üzenetére
Ja, 3-kor elindultam mondom még a dugó előtt fordulok Óbuda-Bálna viszonylatban.
Hát majdnem 30 perc oda, 30 vissza volt az út.De nagyon élvezem az esőt a panorámatetővel meg ezzel az óriási szélvédővel.
Szélvédőfűtés is mesés. Szóval felőlem lehet dugó.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #243914 üzenetére
Hála az égnek romlik a szemem közelre így ha akarnám se tudnám számolgatni vezetés közben.
Nem vészes. Inkább akkor volt fura mikor oldalról sütött rá a nap és akkor erősen becsillant.⭐ Stella
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #243914 üzenetére
Örülök is, hogy már a BMW-ben nincs
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shadowbull
addikt
válasz BigBlackDog #243914 üzenetére
Nekem volt a Fordban anno, én szerettem.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
félisten
-
Flashback
addikt
válasz stickermajom #243909 üzenetére
Mi pár éve átköltöztünk egy kisbb német városba. Ha netán be kell mennem az irodába 1 percnél nagyobb dugó nem sozkott lenni, bármilyen napszakban is mész.
Aztán mikor hazamegyünk és beugrunk a fövárosba délután mindig szembesülünk a végtelen dugóval... Ez a város csak 10-14 között és 20 után autózható. A többi idöszakban komolyan kell számolni a dugóval...profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #243914 üzenetére
Passatban volt nekunk, enegem inkabb csak esti vezetesnel zavart.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Fácséról loptam, a Dyno-Tuning oldaláról. Érdemes volt?
“Kapott egy gázpedál reakció javítást, EGR kikapcsolást, rajtporgramot és egy program optimalizálást.
Minimális pluszt lehet elérni, főleg az alacsonyabb fordulatszám tartományban. A rajtprogram azt jelenti, hogy álló helyzetben máshol tilt az autó mint menet közben.”
-
aero.
veterán
-
dj79
senior tag
válasz szőröscica #243925 üzenetére
+1. Az összes lefalazott egr, kiherélt dpf autósnak az utasterébe vezetném vissza a kipuffot.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ma ment előttem egy GR Yaris. De a lámpás kereszteződésnél nem tudta mit csináljon. Facepalm.
⭐ Stella
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Hátha tudtok segíteni egy kicsit off, de talán mégsem kérdésben.
Szükségem lenne végre a kis műhelyembe egy rendes, alap funkciókat ellátó multiméterre.
Házkörüli mérésekre és autóban előforduló problémákra, semmi különlegesség nem lényeg, csak ezeket tudja abszolválni mérési tartományban és megbízhatóan, a lehető legjobb áron.
Ezek közül melyik lenne elegendő/megfelelő a célra: [link] ?Nagyon köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
macilaci78
nagyúr
válasz gooool #243931 üzenetére
Kb bármilyen alap multiméter megfelel, sok is. Szakadásvizsgálat, megvan-e a 12 V.
Az akku vizsgálásához viszont terhelővilla kell, az egy mezei háztartásba aránytalanul nagy költség.
Próbalámpa viszont hasznos, de ezt egy 12V ledszalag egyetlen szegmenséből is össze lehet hozni.
Ami multiméterhez, próbalámpához még hasznos lehet, az a csipeszes csatlakozás és az extra hosszú vezeték. Szakadásvizsgálat, például a hátsó lámpa nem működik, a kapcsolótól a lámpáig érjen el a két vége...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #243934 üzenetére
Az általad linkelt oldalról: A true rms azt a célt szolgálja, hogy bármilyen jelalakú váltóáramú áramkör feszültség és vagy áramerősségmérése során azt az effektív értéket adja vissza, amely ugyanazt a hatást fejti ki, ugyanarra a teljesítményre képes, mint ugyanolyan feszültségű vagy áramerősségű egyenáram tenné.
Vagyis a true RMS csak váltóáramnál jelent előnyt, ami egy gépjárműben nincs. A ház körül azért jól jöhet, legalább megmutatja, ha a 230 V hálózati feszültség helyett csak pl 200 V van meg és emiatt döglik meg valami rendszeresen.A hőmérő pedig egy külön madzat a végén egy gombostűfejnyi szenzorral, amit a felülethez kell érinteni, vagy folyadékba mártani. Persze bele lehet ezt lógatni a motorkartelbe, vagy a váltóba olajhőmérsékleteket mérni, vagy ujjal odanyomni a kipufogódobhoz, de sok értelmét megintcsak nem látom.
De abban igazad van, hogy a töredékét nem használom ki én se annak, amim van. Egyenáram feszültségmérés, szakadásvizsgálat a két jellemző feladat, amire használom. Áramerősséget szerintem még nem mértem vele, de abból amúgyis csak 10A-t tud. Ezzel autóban indítóáramot nem mérsz, legfeljebb azt tudod vele mérni, hogy az autó lezárt állapotban mennyit fogyaszt, leszívja-e valami az akkut álltában 3 nap alatt...
gooool: multiméter, hagyományos fázisceruza alapfelszerelés. Az elemes
fázisceruzafeszültségkereső is hasznos, de pár évesen már új elemmel is megbízhatatlan tapasztalataim szerint. A hagyományos fázisceruza már 50V feszültségre is jól láthatóan világít.
Ha nem autóhoz keresed, a barkács topikban lehet, konkrét típusra is kapsz ajánlást, akár EU raktáras shopokból is.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
simonjoe
őstag
válasz gooool #243931 üzenetére
Keress az Alin, már 1000HUF-tól találsz alap műszert, ez nincs 3ezer:
[link] és ingyen szállítják.
Az alapokon kívül tudja fáziskeresést (Live) és a vezetékben lévő feszültség keresést (NCV). Az utóbbi arra nagyon jó, ha otthon vagy bárhol meg tudod nézni, h egy vezetékben van-e ganyé, vagy sem. Semmi dolgod csak mellé teszed a műszert és jelzi, így nem ér meglepetést. Én innen vettem az enyémet amit hordok magammal napi munkába, a több százezres FLUKE-ot sajnálnám erre a célra. Azt gondolom, teljesen jól használhatóak.Joe
-
fant0mi
őstag
válasz macilaci78 #243936 üzenetére
A lakossági hálózati feszültség az effektív értéken 230 V. A csúcsérték az 325 V.
-
veterán
válasz radi8tor #243941 üzenetére
Most értem haza (a kocsmából), érezni az előtérben a benzinszagot.
Beton a padló, van rajta némi "pormentes" bevonat.
1/3-a az enyém, 1,5 autó férne el, pont a nagy alapterület miatt jó sok rá az önkormányzati adó. De tény, hogy nem szűkös, sima liba a garázsos olajcsere, szükség esetén a waxolás is mehet.
Nem fűtött, temperált, félig a föld alatt van a domboldalban (télen kb. 11-12, nyáron 18-20 C fokos). -
BigBlackDog
veterán
Golf 1.5 eTSi hajónapló; 2. kötelező szerviz (57.5e km, 19 hónap után) megtörtént. Ami volt;
- Olajcsere, olajszűrő-csere
- Pollenszűrő-csere
- Gyertyacsere
- Fékfolyadék-csere
- és.... szoftver frissítés
Volt még két észrevétel, amit említettem;
- Hideg időben, kb. az első 1 kilométeren nyöszörgés jön az első futóműből egyenletlen útfelületen, vagy fekvőrendőrön. > Megnézték, nem találtak semmi problémát. Ma reggel nem hallottam, de egyébként sem vészes, nem foglalkozok vele.
- 1-1.5 hónapja konstans hibaüzenet + sárga felkiáltójel van az SOS segélyhívó rendszer miatt. > Szoftverfrissítés nem segített, vagy kábel, vagy modulcsere kéne valószínűleg. Komplett tetőkárpitot bontani kell, jó sok napig-hétig tartana a javítás, esetleges alkatrészcsere. Megegyeztünk, hogy az autó így is működik és majd visszajövök "később". Mindenesetre lehetséges, hogy a fekete szigszalagot előtúrom azért otthon.
Szerviz (Seat Szabó) hozzáállásával teljesen meg voltam elégedve, piros pontot adok ismét. Autót tisztán adtam, tisztán kaptam. Beltér szétrobbantása előtt telefonon felhívtak, hogy akkor otthagyom-e tovább az autót, vagy inkább ne folytassák.
Szoftver frissítés ismét nagyon szuperül sikerült. Elmondások alapján egy éjszaka kellett míg a két visszahívásos akció frissítése települt. Bejelentkezéskor harmadszorra sikerült is a user+pass párost ellenőriznie (előtte csak "Hiba történt, próbálja újra!" üzenetet kaptam, pedig a jelszó jó volt). Ezt követően már örültem, hogy a felhőből lehúzza a beállításaimat, de hozta a szokásos formát; minden beállítás elmászott, ülést koppra. Nem nagy gond, már hozzászoktam, otthon 2 gyári beállításra visszaállítás után 4. kísérletre sikerült ismét főfelhasználó legyek az autóban és így már be tudtam mindent állítani.
Az új szoftverben megannyi, "hasznos" újdonság vált elérhetővé. Amiket eddig tapasztaltam;
- Bekapcsolt adaptív tempomatnál már sokkal többször vitorlázik (állítja le a motort), racionálisabban használja ki a lejtős részeket. Ez mondjuk tényleg pozitív.
- Megjelent a klímamenüben egy "Gyors hűtés" és "Max AC" elem. Korábbi Leonban volt ilyen, Golfban eddig nem.
- Automatikus, hőmérsékletfüggő kormány- és ülésfűtés állításánál már nem csak "Be" és "Ki" opciók vannak, hanem a fűtési fokozatot is ki lehet választani.
- Megjelent egy opció, hogy kulcs közelítésekor világítást kapcsoljon. Ilyenkor kulccsal, 8-10 méterre megközelítve bekapcsol a világítás és 1-2 méternél nyitja az ajtókat is (ha ez is be van állítva). Ez különösen élvezetes akkor, mikor az ablak alatt parkoló autó mindig egy percig elkezd világítani, mikor a kulcsot tartalmazó fiókot megmozdítom a szobában.
- Mobilappból bekapcsolt irányjelzésnél már a világítást is bekapcsolja.
- Parkolószenzorok hangja megváltozott, csipogás helyett most már bimbammol.
- Érintőfelületek (pl. világításkapcsoló) használatánál kattogó hang hallatszik érintések esetén.
- "Asszisztensrendszerek" képernyő sarkában megjelent egy "IQ.Drive" felirat.
- Vezeték nélküli töltő használatánál megjelenik egy ikon a fedélzeti rendszer értesítési területén.
- Apróbb UI módosítások, pl. listázó képernyőknél lista elemek között elválasztó elem, más betűtípusok.
Egyébként vezetni még mindig jó az autót és mintha gyertyacsere után kicsit finomabb is lenne a motor járása. -
stickermajom
addikt
Most van 58000 az Astrában. Mennyire akarjak váltóolajat cseréltetni márkaszervizben 60-nál? Hivatalosan nem kötelező, az autó sorsa pedig egyelőre bizonytalan 23-ra.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest