- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
Tegnapi Uberem egy új Jetta volt. Azt nem tudom, hogy az összes ilyen-e, de ez a fröccsöntött műanyag foshalom ami ebben az autóban van az durva. Megkockáztatom muterom Swiftje jobb minőségű anyagokból áll belül, pedig aztán ott sem finomkodtak. Viszont adó és minden nélkül a fullfapad itt Kanadában ~7m HUF-tól indul, itteni pénztárcával nem is vészes.
-
sagesz93
addikt
válasz Peter.70 #243243 üzenetére
Első 50 km a teletank után főúton (bár néhol 60-70 el csak) viszont elég jó eddig [kép]
Ami még elég jó, hogy 23-24 fokos fűtést kapcsolva sem tartja állandóan bekapcsolva a motort. A régi Aurisnal 21-22 volt a tűréshatár, e felett sose kapcsolt le szinte. Így remélem télen is lesz jó fogyasztás[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #243254 üzenetére
Oda nem ugyanaz a minoseg megy mint az eu-ba. Cserebe nincsenek hoki motorok.
#nincsbennetarcsi
-
fant0mi
őstag
-
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
Hát igen, most örülök, hogy mindennel együtt megállt a 2013- as i30 3M Ft-ba, ami most 9éves,
2016 ban ugyanennyi volt egy akkor 3 éves, garanciás i30 kombi
, 2018- ban 3,79M Ft volt egy új 5ajtós tipo (most is annyi, csak most már 4 éves)
Tavaly 4,45M Ft volt a 2020- as tipo mirror, most meg
5,5-5,8M Ft. Lassan befektetésnek is jó lesz autót venni[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
félisten
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #243264 üzenetére
Csak az altaluk forgalmazott “”””gyari beszallitosra””””, a gyarira fizetni kell az onreszt. Egyebkent en megkerdeztem a ceges i30-ra (be van repedve ugye, marad is), ha zsebbol
menne, akkor 220k a hunyadi logo nelkuli “gyari beszallitos” (az saint gobain lenne), es 320k a full gyari. Erdekesseg, higy arra a markaszerviz is kb forintra azonos arat adott beszerelessel egyutt. -
kisza25
félisten
válasz Tom1939 #243279 üzenetére
Ezt mondom, autóba kell most fektetni, az ingatlan már rizikós. Idén vettem, meg adtam el két lakást, meg két autót, lakást most nem merek már venni, de autót még fogok
Amúgy én most mindent vettem amit csak lehetett, tévét, laptopot, bojlert, hűtőt, bútorokat, fűtő-hűtő klímát. Most rakok össze egy új asztali gépet, vettem táblagépet, telefont, jövő héten szigetelik a házat, de innentől kb minden többe fog kerülni... (Kivéve bizonyos ingatlanokat, amiknél esést várok)
Fogok venni még egy tipot 3,8-4 M ért, az i30- al meg várok amíg elmegy 3,5 körül[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
veterán
válasz rbalint88 #243275 üzenetére
Annak idején a VW szerviz elengedte a 10%-ot gyári üveg esetén. Nem tervezem betörni a szélvédőt, de a 20% már szép összeg (40-50 e.).
Idén szinte minden balatoni hétvégémen zivatar veszély volt - lásd kisza25 kaposvári esetét - főleg emiatt kötöttem újra cascot. Eleinte csak a vihar- és jégkár biztosításon gondolkoztam, unokatesóm is magas casco díjat jósolt tegnap, aztán reggel küldte a meglepően kedvező kalkulációt.
-
veterán
válasz kisza25 #243280 üzenetére
Lehet megvárnám a vásárlással most a téli gázszámlákat. Kinéz néhány pofáraesés. :/
A autógyártók a chip hiányra hivatkozva, egymással összefogva fellőtték az egekbe az árakat. Szvsz egész Európában visszaesik majd a kereslet, aztán lehet újfent akciózni az új autókat. (Senki se jöjjön a gyenge forinttal, az max. 12-15% drágulást indokol.)
-
kisza25
félisten
válasz focvis #243283 üzenetére
Raktam be fűtő hűtő klímákat, van cserépkályha, szigetelés, új ablakok és azért van gáz kazán is.
Na meg van kajára egy lakás ára is a biztonság kedvéért
Pont ma tartottam egy próba üzemet, még kisérleteznem kell, mert most egyik szobába 25, másikba 24, a harmadikba 23 fok lett és így fogyasztottam óránként 0,8 kW áramot (más dolgok is mentek) ez még 70 Ft/kW-al is csak 56Ft óránként, 1350Ft/nap és 40500Ft/hó rezsicsökkentés nélkül.
Persze -10 ben több lesz, de nem is kell 21 foknál több nekem
Amúgy igen, ismerős étermet csinál, augusztusra kijött a 3M Ft-os gázszámla...kötényt ledobta, és közölte, hogy most zárnak be
Amúgy megy most mindenbe a lehúzás, ismerős méhész, mondta 1500-2000Ft adják el a mézet, nézd meg multim polcaira kerül mennyi lesz....duplája, most mindent rá lehet fogni az inflációra, egy darabig...[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
Ez így van, már most érezhetően vissza esett a kereslet mindenre, ez majd elintézi, hogy csökkenjenek az árak, vagy rajtuk rohad minden.
Én eddig is megnéztem mit veszek, de most már csak elvből nem veszem meg amin sokat emeletek az elmúlt időszakban és lásatok csodát, csak jönnek az akciók...
Sajnos az autóknál többszörös a gebasz
cOxeR: "szerencsére" tojás, tej és élesztő intoleranciám van, úgyhogy ilyenekre nem költök
Amúgy bárcsak ehetném😏[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243288 üzenetére
Mi glutén, cukor, tej, szója mentesen élünk… - néha van egy kis bűnözés, de alapvetően kerüljük. (étterembe teszünk kivételt, ha enni akarunk bármit is… )
Mondjuk ahogy átalányt számol az mvm az is megér egy misét… após 40m2-es lakására kiküldtek 800kwh-s havi átalányt Nálunk óracsere volt szerdán (advesz) másnap kiküldött számla saccolt óraállás potom 1300m3-el volt magasabb, mint amivel leszerelték az órát. Előző hónapban meg 40e túlfizetést küldtek ki…
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz tboldi #243289 üzenetére
Most vettem utoljára ott tojást… épp keresem a helyi forrást… (melyalmos L-t szoktam venni azért ilyen drága)
Qru
Igen ez az első kör, de szerintem karácsonykor, sőt tovább megyek február lesz a legkeményebb, amikor már amúgy is ingerültek az emberek a téli depresszió miatt.
-
kisza25
félisten
válasz cOxeR #243291 üzenetére
Röviden összefoglalva, van egy jó hír és egy rossz, idén még 480- ért tankolunk, minden más többe fog kerülni (kivéve talán bizonyos ingatlanokat)
Nagy szívás ez az étel intolerancia, nekem tej, tojás élesztő, páromnak ugyanez +glutén, egy 250g-os kenyér 700-1000Ft, kb mindenben van tej/tejpor, vagy tojás, de ezek nem akkor élesztő, még jó, hogy húst és legtöbb köretet és zöldségeket ehetek
Szerencsére egyre több a vegán cucc, amit megehetek[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243293 üzenetére
Eddig se tankoltam 480-ért, csakaszázas vagy a villany.
Az auto amúgy nekem is nagy kérdés, témához visszatérve, Z4-em pl mit fog érni 2-5 év múlva… mi lesz az elektromos bumm közben ezekkel a benzinesekkel/értékükkel.Javul a lehetőségek tárháza, csak a beszerzés sokszor időt (persze extra pénzt) igényel. Nekünk 4-5 boltba kell mennünk, hogy be tudjunk vásárolni heti szinten. (zöldbanánliszt, rizstej, rizsliszt, normális basmati rizst is nehéz felhajtani. Ott van a kókuszolaj is… tavasz óta 50%-al ment fel.
-
3L1T3
addikt
Kérdezted, hogy miért 7-es golf kombi és nem passat. Feleségem szerint a passat túl nagy lett volna, és legtöbbszőr ő használja. Hiába magyaráztam neki de hát mind1. Nő ...
Úgy vagyok vele, hogy januárban lesz 4 éves az autó (2019.01 a forgalomba hozatala) most van benne 150K km, full extrás, idővel lehet passatra cserélem. Aztán ki tudja mit hoz a világ változása.
Az biztos, hogy áldom az eszem hogy nem a Teslaval mentünk Jesoloba, egyrészt ott a töltést marha nehezen vagy körülményesen tudtam volna megoldani és ismerve magamat ezen kattogtam volna a pihenés helyett.
Hazafelé meg másfél órán át álltunk az A1-en olyan torlódás volt a vízátfolyások miatt. Emiatt eléggé türelmetlenné váltam és hát amikor lehetett azért tempóban autóztunk hazafelé. Na most ezt a Teslával nem tudtam volna kivitelezni csak ha megálunk töltikézni, amit bevallok lassan 3 év elektromos autózás után marhára unok.
[ Szerkesztve ]
“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
kisza25
félisten
válasz cOxeR #243294 üzenetére
Az elektromos zsákutca, már most pedzegetik, hogyha mindenki klímával áll neki fűteni, most télen, nem fogja elbírni hálózat, még gondold ehhez hozzá az elektromos autókat...meg akksi sincs elég
Meg 30 éves a jelenlegi elektromos technológia.
Minden autó ára most felfele megy.
Egy z4 meg szerintem még jobban felfele fog menniEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
nagyúr
-
krono.
tag
válasz kisza25 #243296 üzenetére
Pont most volt hír Californiaban, hogy nem lehetett autókat tölteni, mert nem bírja a hálózat. Ugyanakkor szerintem ez egy megoldható probléma. Fejlett akkutechnológiával én simán látom benne a jövőt.
A hobbiautó témára visszatérve, szerintem bukni rajta nem lehet. Az EU ígyis kinyírja a sportautókat, egyre kevesebbet kapunk, azok is egyre elfojtottabbak, plusz az elmúlt években hatalmas boomja van a retro dolgoknak, nagy a kereslet.
-
simonjoe
őstag
válasz Tsebacsi #243297 üzenetére
1xűen azért mert a jelenlegi technológia tarthatatlan. Megálltak a fejlesztések, pontosabban minden eddigi alapjaiban zsákutca. (valahol ott tartunk mint a CPU fejlesztéssel, hosszú évek óta toporognak a 3GHz környékén és nincs továbblépés) Továbbá ha marad a lítiumos megoldás akkor az alapanyag véges készletei miatt sem, és nem csupán az autóipart kell kiszolgálni.
Joe
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243296 üzenetére
Ez érdekes téma, de őszintén egyik tábor ezt mondja másik azt. Rengeteg elektromos auto vígan megy sok 100e km-t, minden gond nélkül, nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz tartósabb mint egy belsőégésű, ergo ritkábban kell váltani autót, én azt gondolom a fogyasztói társadalom a ludas, az állandó cserélgetéssel. (kivéve ha kipusztul az auto az ember alól és már nem alkalmas közlekedésre, de ez sajnos kereskedelmi érdek is)
Elnagyolt példa, ezer sebből vérzik, de pl vegyünk egy I3-at, tegyük fel, 400e km az élettartama (nem rohad el, nem döglik meg az akku, kopó forgó alkatrész csere van itt is, de rengeteg más nincs) egy átlag közlekedőnek évi 15, de legyen 20e km, bőven elég, ebből az következik, hogy 20 évig meg van oldva a közlekedés egy autóval. Ergo egy ember élete alatt, max 3 autót használna el. (átfedést nem is figyelmen véve, mikor nem egyedül ülsz autóban) Mennyivel másabb lenne a piac? Pusztán azzal ha hosszútávú használatra lenne kitalálva egy auto.
Töltési terhelés meg szerintem részben megoldható napelemmel (szintén 20-25 év tartóssággal számolva egy rendszert ez is, 2-3 csere egy ember eletciklusába) be se jut a hálózatba mert helyben el használod. - persze ide ideális lenne megint az akkus tárolás, hogy lehessen ezt az extra energiát ide-oda tologatni időben, de enélkül is van prompt direkt fogyasztás. Pl tegnap ebben a fos időben is termeltem 18,5kwh-t, ez ~100km nekem, kb ennyi is hiányzott a kocsiból, persze jó lenne ha ez 100%-ban direkt került volna az autóba, ami nem így volt, de ez egy jó időzítés/tárolás metódussal működhetne is.
Robotok se vagyunk nem állandó az energia szükséglet, már csak a közeledést figyelve… nem beszélve a többiről, szóval én látom benne ettől függetlenül a távlati létet, csak komplex gondolkodás/kialakítás kellene.Z4, meg kellett volna őriznek gyárinak, még inkább lenne esély, hogy sokat ér majd - na tessék az egyéni igény össze is zúzta a fenti elméletet
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest