- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Pedig az csak úgy lehet, ha valaki kormányt cserélt valamikor menet közben.
Bár valóban a másik lehetőség, hogy az elektronikát cserélték a motornál, vagy valaki kiütötte/üttettet ez a funkciót, vagy ilyesmi.
Ennyi idős autónál mindenfélre buhera elképzelhető már sajnos.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
butch3r
senior tag
Android Auto goes widescreen on some Hyundai vehicles with latest updates
kiváncsi vagyok mikor ér el hozzánk is ez a frissítés...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #4059 üzenetére
érdekes, hogy az US... visszahívás katalizátor dolog még mindig nem jött elő pedig az legalább annyira eszi a 1.6 GDI/TGDI....t mint amiről szó van.
@tboy93 Sajnos én nem tudom úgy konkretizálni mint GDI, Theta, NU vonalon. Annyira nem érdekel meg még mindig "új".
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ShepardS
csendes tag
Sziasztok,
Lett egy Kia Ceed-em, 2015-ös évjárat, 1.4MPI motorral, a kódja G4LC. 65k km van benne jelenleg. Az érdekelne hogy mik ennek a típusnak a gyengeségei, főleg a motornak. Mire számíthatok, és mire érdemes odafigyelni? -
ShepardS
csendes tag
válasz diablo1984 #4063 üzenetére
Ez jó hír
Köszönöm szépen -
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! Kia Picantónak D3, 2, 1 automata váltója van. Ha jól tudom a 3 a normál, 2 az emlekedő útvonal, 1 a gyors menetnél kell. Fokozatok között menet közben is lehet váltani vagy amivel indulok abban kell maradni? Illetve egyáltalán szükség van váltásra vagy elég az alap D3-ban hagyni?
-
diablo1984
veterán
2013as hyundai i30 első ajtóin belül azt a festett szürke díszlécet valahogy le lehet venni és lefesteni vagy fóliázni? Csúnyán meg van kopva és jó volna valamit kezdeni vele az ajtópanel cserén kívül...
-
MODERÁTOR
válasz diablo1984 #4066 üzenetére
Pont hasonlót tervezek a bal egy mellett. Fent kipattintod patent kiszedővel és végig szeded.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
PainKiller13
őstag
30ezer km-es szervíznél (első, 2 éves szervíz dízelnél) tudni hogy miket cserélnek kötelezően? Van erről lista valahol? (Ceed)
[ Szerkesztve ]
-
válasz PainKiller13 #4068 üzenetére
Betartottad a gyárit? Benne van a manuálban
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
PainKiller13
őstag
válasz kisza25 #4069 üzenetére
Igen, aztán rájöttem magamtól is, hogy a manualban benne kell, hogy legyen. Eddig igen, 11 hónaposan lecseréltettem az olajat, most meg kb 20 hónaposan elérem a 30ezret, ott kell majd vinnem, de ahogy nézem állapot alapján cserélnek/javítanak mindent, szóval nem számítok sok mindenre, nem vagyok agresszív vezető
-
Robi_73
őstag
válasz PainKiller13 #4070 üzenetére
Levegő és pollen szűrő cserével számolhatsz, én javasolnám a gázolajszűrő cserét is ha igazán törődsz az autóddal. Viszont csak is gyári, vagy Mann filter, vagy pedig Bosch üzemanyagszűrőt tettess bele, a Japanparts és hasonló olcsóbb kategóriás szűrők felejtősek, nagyon nem szereti őket az autód és hibakódokat, computer általi teljesítmény korlátozást eredményezhet a használatuk.
Robi73
-
Tanisz
senior tag
Sziasztok,
Kérnék egy kis felvilágosítást, ha szabad
Mi a különbség a benzines DOHC, MPI és GDI motorok között?
Azt sikerült kiderítenem hogy a GDI közvetlen befecskendezéses motor az MPI pedig szívócső befecskendezés, mint a DOHC is.Az MPI az az átnevezett, újabb DOHC? Vagy nem keverendő a kettő?
Van egy 2012-es i30 CW-m benzines 1,6 DOHC-s motorral, nagyon meg vagyok vele elégedve.
140e km van az autóban, de problémamentes mióta megvan.Tervezzük egy újabb (2016-17) i30-at venni 1,6-os benzines motorral a családban, de ez az MPI, GDI dolog kicsit bekavart.
MPI-nél írnak magasabb fogyasztást is, de pl én 1.6 DOHC-vel is eljárok 6-7 literrel, nekem ez teljesen megfelelő fogyasztás.
Tudnátok segíteni kicsit tisztábban látni?
Segítségeteket előre is köszönöm!
http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
A dohc az azt jelenti, hogy felső vezérműtengelyes a motor, az olyan dugattyús motor, ahol a vezérműtengely a hengerfejben, az égéstér felett helyezkedik el.
A tied is mpi, az 1,6 ból van mpi és gdi, én az mpi-t venném, a szívócső befecsis többet eszik, mint a közvetlen, de a közvetlen az kokszosodik.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz diablo1984 #4076 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Tanisz
senior tag
válasz kisza25 #4075 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm :)
Az mondjuk érdekes, hogy az a mostani 2012-nek 126 pacija van, a 2017-nek amit kinéztem meg 120 :)
Bár nem probléma, csak fura :)http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
-
-
csendes tag
válasz pinnacle #4065 üzenetére
Szia!
Az automata váltónál a D3, D2, stb a fokozatot jelöli, azaz addig vált fel a váltó, ezeket akkor célszerű használni, ha emelkedős lejtős az útvonal, vagy előzés, hogy a váltó ne váltogasson annyit, mert alaból a klasszikus automaták inkább alacsony fordulaton tartják a motort, ami pl hegynek fel nem mindig előnyös.
Alapból elég a D fokozat, erre van optimalizálva a rendszer, de vannak forgalmi helyzetek amikor neked kell megmondani mit tegyen a váltó.1 es mint gyors menet felejtős, az előbb leírtak miatt.
-
Ocean
tag
Nálam is nagy dilemma volt tavaly az i20-nál, hogy 1.2 MPi 4 henger szívó, de akkor csak 85 ló, vagy 1.0 GDi, 3 henger, turbó.
Végül előbbi győzött, nem egy erőgép, de remélem megbízhatósággal majd kárpótol.
És akkor még a Speedzone-os feltárás sem volt kanyarban sem a GDi motorokról... -
tag
Sziasztok,
Kis info: meg 2021 szeptembereben rendeltunk a felesegemnek egy uj i20at amit 2022 apr majusra igertek. Nemreg felhivva a markakereskedest eleg rossz hirt kaptunk, miszerint kesik a kocsi nemtudni mennyit, szeptemberbe tud majd esetleg valamit mondani a kereskedo, de lehet csak telen lesz belole valami :(
Kerdesem:
Kozben mar nekem is kellene kocsi, mert az enyem sincs toppon(2007 mazda3). Eves 35.000km re kellene, hyundai i30 kombira gondoltam mivel kozben a csalad is bovult, olyan 4 millioig.
Pl. Ezzel az 1.6os dizellel vallalhato, vannak ismert nagyobb hibai? A lenyeg hogy megbizhatoan elvigyen a bol b be, 90%ban autopalya. Koszi![ Szerkesztve ]
Improvise, Adapt and Overcome! "Ne beszélj, ha nem javítod vele a csendet!"
-
PainKiller13
őstag
válasz mikloss #4084 üzenetére
Nincs vele baj ha rendesen karban volt tartva, olajcsere és a többi. 150-300e km között porlasztócsúcs csere kb 1 milla, esetleg pumpacserék pár kiló még. Más nagyobb baja nemigen lehet, kettős tömegű nincs benne. Illetve szűrők 150-200e km körül, az is szerintem 5-600e ft körül kezdődik.
[ Szerkesztve ]
-
Gravity1234
tag
Sziasztok!
Erdekelne rutinos, autokhoz ertok, esetleg pontosan ezzel a modellel rendelkezo, vagy a multban rendelkezo autosok velemenye a kovetkezorol!
3 eves, anno vadi uj, szalonban vett Kia Venga, 1.6 CVVT, automata. Nagyon keveset hasznalva picivel tobb mint 3 eves es 18 ezer KM van benne.
3 ezernel csereltettem benne olajszurot es olajat, utana minden evben a kotelezo a KIA szervizben megcsinaltatva.
Az idei (Marciusban aktualis eves, kotelezon) ket dolgot jeleztem. (nem ertek az autokhoz)1) Hallasra nekem ugy tunt (es lehet ezt en csak felrehallom, lehet eddig is ilyen volt, csak en nem emelkszem ra) szoval nekem ugy tunik, mintha nehany honapja egyes-kettesben amig az ember kigyorsit olyan "berezonalos" hangja lenne. Nem jo a szohasznalat de nem jut mas eszembe, mintha beremegne az auto neha.
2) alapjaraton, illetve ha elveszem a gazt, akkor olyan "traktorosabb" lett a hangja. Erre sem emelkszem, nekem ugy tunik ez nem volt regebben. Ha lekapcsolok mindent, nincs zene, stb, es csak gurul az auto alapjaraon, nem adok gazt, nem fekezek akkor mintha dizel lenne, zakatol.
Az elsore azt mondtak mentek vele, de nem tapasztaltak ilyet.
A masodikra azt mondtak igen, ezt halljak, tudjak ez "KIA jelenseg" ezeknel a motoroknal 2-3 ev kornyeken jelnetkezik ez a traktorosabb, zakatolobb hang de ez igy rendben van.Igazabol mivel se rutinos nem vagyok, se nem ertek hozza, ebben is maradtunk. Megcsinaltak a kotelezot, csereltek amit cserelni kell es eljottem, de most gondoltam futok egy kort itt. Biztosan vannak tapasztaltak itt.
Kene valamit nezetnem kulon, vigyem vissza, nezzenek ra valamire, vagy ez valoban igy rendben van?
Koszonom
G,Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
MODERÁTOR
válasz Gravity1234 #4086 üzenetére
A dízel hang az elég kommon ezenkén a motoroknál. Ha beindítot hangosabb, utána ahogy felépül az olaj nyomás azért halkul.
Szerk.: 100-as benzinnel próbáltad, hátha halkabb?
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Gravity1234
tag
Nem, sima 95-os megy bele az elso pillanattol.
A zakatolo, dizeles hang szerintem nem volt az elso 2 evben. Es nem hideginditasrol beszelek, hanem barmikor, akar mar ha megyek vele fel oraja is, elveszem a gazt es "zakatolos"
egyebkent ha szamit, ha nem meg 3 ev alatt egyetlen egyszer sem volt inditas utan azonnal hasznalva, mindig varok vele 40-masodpercet, 1 percet megvarom amig a fordulatszam is a hideginditas utani 1500 korulrol leesik 1000 korulre es csak akkor indulok. Nincs hajtva, nem gyorsulok vele es picivel tobb mint 3 ev alatt ment bele 18k km.De mivel nem verte ki a biztositekot es jott ra 100 komment hogy uristen, ezek szerint ez tenyleg rendben van igy...
Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
MODERÁTOR
válasz Gravity1234 #4088 üzenetére
Ha szervizben azt mondják, hogy "normális", illetve hibakód sincs én nem aggódnék. Még van rá garanciád is 4 évig.
Az tény, hogy hangosak olyan dízelesek a Hyundai motorok.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Robi_73
őstag
válasz Gravity1234 #4086 üzenetére
Szia!
Sajnos a leírás alapján nehéz meghatározni a "hiba" okát, ez olyan mint a telefonon keresztül történő javítás. (azért elég sokszor sikerült). Keress egy értelmes autószerelő, autóhoz értő embert és mutasd meg neki mire gondolsz. Jobb lenne egy típus azonos márkatársat keresni, úgy könnyebb lenne összehasonlítani a két autót. Lehet kipufogó, lehet motortartó bak, lehet motor és váltó is okozója az új jelenségnek. Régebben a Ceedeknél a hátsó kipufogóban szabadult el valami és az zörgött, cseréltek is belőle jó pár darabot.
Nekem a második Ceedemnél (1.6 crdi) volt néha brummogó hang hátulról halható, de csak melegben, elinduláskor és nagyon ritkán. Kb 1 éves volt az autóm mire rájöttem, hogy az 5. ajtó felső műanyag borítása adta a hangot. 3M-es öntapadós szivacsot tettem alá és onnantól csend volt, pedig én már vizionáltam egy hátsó kipufogó cserét...
Robi73
-
MODERÁTOR
válasz Robi_73 #4090 üzenetére
Ezt tudom Én is javasolni. Van egy munkatársam aki boldog tulaja egy 2020-as Sportage-nak. Valami zörejt hallott és addig járt a márkaszervizbe amíg megtalálták és megoldották. Valami a motortéren belül rezgett...
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
V.T.
aktív tag
Sziasztok.
Lecsereltem a Suzuki Swiftet egy Kia Sportage-re. 2018/8 Havi Fifa kiadás 1.6 GDi
A központi kijelzőt ami a kilométer óra között van nem lehet magyarra állítani? Nem gond hogy angol csak furcsa hogy az egyik kijelző magyar a másik meg angol.
4. Éves kötelező szerviz mit tartalmazhat és kb mennyibe kerülhet műszakival együtt?
Köszönöm a választ -
Volt ilyen igen 2018- ban mikor az első tipot vettem, akkor voltam vezetni kia-kat és voltak fifa felszereltséggel, az volt az akciós akkor
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg