- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Tasker
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz BoneDragon #4851 üzenetére
Mert diesel?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Találtam "érdekes" i20-akat -ám azért van ezekben is rizikó - a véleményeteket szeretném kérdezni a koncepcióról
Dízel, D3FA 1.1 liter, közös nyomócsöves, 3-henger (kiegyensúlyozós megoldás), változó geometriás turbó, DPF, kettőstömegű. Ha bedől, akkor nagyot szól, az tagadhatatlan....Ez egy olyan motor, ami friss koncepció (Dánián kívül életképtelen, ez csak a környezeti adó miatt tud itt működni) senki sem tudja, hogy mit bír
Ámde frissen az 5.évük után lízingből(ez itt általában egy tulajhoz kihelyezést jelent, aki egy céges forma lehetett, aki járta az országot) levetve (ez szakszervizes múltat jelent, ugyanakkor tuti nem sűrítették be a szervizperiódust, valószínú ezen évjáratoknak ez 30k km-et jelent..mert annyi volt a gyári. de 3k km/év, autópályás autók 200k+ km-el).
Ez a pályázás az otthona ennek, a kéttömegű talán így még életerős lehetne, a turbot remélem nem gyepálták, de ha igen, akkor csak megdöglött volna 200k km alatt már a tulajnál. DPF gondolom okés, bőven tud regenerálni.
A fő gond az, hogy a párom minden nap 25 percet menne pályán és kb ennyi egy regenerálás nem? Tehát lehet, hogy pont kinyírnánk a DPF-et így egy év alatt?
Vagy csak a vészregenerálásnak kell 25 perc, ha minden nap pályázik az ember valamennyit akkor nem is kell eljutni a vészregenerálásig?
[ Szerkesztve ]
-
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #4854 üzenetére
Ezek a kisköbcentis dízel motorok nagyon erőtlen konstrukciók. Fékmérésnél néha alig lehetett velük kiállni a fékpadból és ha haladni akar velük az ember, majdnem annyira kell pörgetni őket mint egy benzines autót. Szerintem ezek az autók 200e kilométeres futásteljesítménnyel igen csak nagy pénzügyi kockázatot jelentenek, mivel a főbb alkatrészeik az életciklusuk végén járhatnak még az autópályás használat ellenére is. A részecskeszűrő regenerálás nagyobb tempónál akár hamarabb is befejeződhet mint 25 perc, viszont egy műszeres diagnosztika mindenképpen ajánlott a DPF állapotának a megbecsléséhez. A zömében városban használt autókon a megszakított, be nem fejeződött regenerálások száma lehet érdekes információ.
Robi73
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4855 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Az sajnos a motor teljesítményéből látszik a D3Fa-nak, hogy kényszerkonstrukció, kizárólag az emisszió mérséklésére. Mondhatni "politikusok tervezték" lehet, nem mérnökök . Ritka az olyan dízel Dániában, ami dízelként belefér a minimum zöldadóba, a legtöbb szét van verve az adó által évi százezer vagy többszázezer nagyságrenddel. Ez papíron olyan jól fogyaszt, hogy okés adó szempontból. Ezért relatíve gyakori itt az autó ezzel a megoldással.
Akkor itt nincs olyan, mint az i30-nál, hogy a benzin kevésbé ajánlott bizonyos esetekben, mert láncgyilkos meg olajat eszik, mint a dízel? Az 1,25 benzines motor kevésbé olajfogyasztásra hajlamos, mint az 1,4- ami az i30-ban volt? Mondjuk az i20/Rio-nak sosem volt 30 ezres csereperiódusa, csak 20 ezres... lehet ott nézte be a Kia.
Köszönöm szépen a választ és a részleteket!
Amúgy Dániában nem kell erős autó, csupa ilyen gyösz szaladgál, a pályán ahol a párom menne 100-110-el csorognak az emberek általában. Szóval az, hogy erőtlen és nem hozza turbódízel fickósságot az nem gond, itt minden ilyen.
Mondjuk az, hogyha az életének a végére ér lassan az kevésbé vidám.
Köszönöm a DPF megszakított regenerálás tippet, ha oda jutunk valahogy akkor egy ilyenbe bekérdezek.
Ami igazán vonzó, hogy éppen a garancia végén van, ezt szervizelték legalább és a lízingcég nem szokott ezen sprórolni, titkos tipp, egyesek szerint (a 135k km-nél olajevős 10 éves 1,25 benzines i20 megszemlélése után kezdtem el én is ezen agyalni), hogy azoktól kell venni, csak benzineset nem láttam eladót lízincégtől. 10 évesek már túl sokat voltak helyi műszaki-beletojós emberek kezében és ez látszik a két éves olajcsere meg hasonló "okosságokkal"
Rákérdezek, hogy mennyire volt cserélve a DPF-turbó-kettőstömegű Bermuda-háromszögből alkatrész...
*KB. egy évet kell, hgoy kibírjon úgy, hogy ne legyen nagy értékvesztése és csak menjen. Így viszonylag új kocsit hajtva letudhatjuk a páromnak ezt a bejárós időszakot. 2,5M bukó lenne a lízing/hosszú távú bérlés, szóval ahhoz mérem a dolgokat. Ha a szervízszámla 1 év alatt megáll egy millió HUF alatt, akkor okés. Tekintve, hogy ezen ársávban a benzinesek sem úgy néznek ki, mint amik jajj-de-lazán, tutire szétüthetetlenül elviszik az évet. A szervízben a köszönés 100k HUF körül indul kis túlzással sajnos...
Megnéztük, hogy a családban kódorgó "felesleges", 5 éves S-Crosst mennyi lenne behozni a szégyen használatautó állapotok miatt, de 3-4M lenne a honosítás kb. Viccesek a dánok. Pedig abból legalább kinézném, hogy elvan 1 évet baj nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
válasz csubuka #4857 üzenetére
Ha nem cserélsz egy motorban minden 10-15 ekm-en olajat, akkor előbb, utóbb enni fogja.
Nekem sok város és sok rövidtáv mellett 6,2 vokt az i20- al 10ekm átlaga, 80 ekm-el adtam el és egy csepp olajat sem evett. Elvileg a 2015- ben ugyanaz a motor van, mint a korábbi i20- ban.
Most i30- am van 1,4- el, de olyan példányt kerestem, ami minden 10-12 ekm-en lett szervizelve. Nem is eszi az olajat.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4858 üzenetére
Persze, jogos, értem én. Akkor a fő hiba az volt az i30-nál, hogy 30 ezres periódust is engedtek és ezzel "elbizakodtak" a tulajok...
Az i20-nál soha nem is volt 20 ezernél nagyobb a hivatalosan ajánlott periódus, most meg leginkább 15k, ha jól gondolom, legalábbis a Stonic, 1.25 szívónál úgy van a szüleimnél... lehet amiatt voltak a tulajok talán jobban kényszerítve.
Azt látom, hogy sajnos Dániában tényleg igyekeznek akár kétévente vinni csak szerelőhöz, mert ha épp mondjuk 20 ezer is engedve van, akkor ők azt nem "max 20 ezrenként, de max 1 évente"-ként értelmezik, hanem 20 ezrenként, amikor kiadja elven. A Honda Jazz alertel meg mindent csinál amikor lemegy a kb 10 ezres periódusa ha jól gondolom, ezért azelől kevésbé tud "elbújni" az egyszeri tulaj.
Gondolom akkor a dízel D3FA-nak sem ideális a 30 ezres periódus, még ha autopályán megy végig akkor sem feltétlen... Sajnos az lehetett a gyári könyvében feléteszem, szóval tuti akkor cserélték, nem voltak proaktívak. Lízingcégnél legalább azt betartják, magánban ki tudja
*De valamennyire elment a kedvem így a dízel i20-tól... Nem annyira ideális az sem.
[ Szerkesztve ]
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #4859 üzenetére
Egyik autótípusnál sem ideális a 30e kilométeres, kétévenkénti olajcsere periódus. Rendesen ki van ez találva. A garanciaidő végét így is megfutják, hogy utána mi lesz senkit sem érdekel. A spórolós, autójukkal mit sem törődő tulajdonosok pedig meg örülnek is neki és még így is túlcsúsznak az olajcserékkel. Szerintem a Kia, Hyundai vonalon a benzines autóknál az alkalmazott olajmennyiség is okozhat problémát. Régebben 4 és 5.5 liter körül volt a motorokban használt átlagos feltöltési mennyiség, míg ezekben a koreai csodákban épphogy csak megvan a 3 liter. A több olaj jobb kenést és hűtést, illetve későbbi elhasználódást és biztonságosabban kiautózható olajcsere intervallumot tesz lehetővé, ezzel meghosszabbítva a motor élettartalmát.
Robi73
-
csubuka
addikt
válasz Robi_73 #4860 üzenetére
Köszönöm szépen a részleteket ezügyben
Értem, sajnos van egy ilyen "érzelmi" vonal is valóban, hogy amúgy úgyis túllépi a tulaj a csereperiódust, szóval inkább kisebbre kéne venni. Amúgy az új i30-oknál visszavettek ha jól gondolom, szóval már nem 30k km a csereperiódus, hanem kisebb... megjött a gyártó esze. Ezzel együtt kikerült a leírásokból a megengedhető 1l/1000km olajfogyasztás is Mondjuk az tényleg szégyen volt.
Az i20 dízelben 5 liter olaj van, ahogy nézem az legalább értelmesebb.
*Felhívtam a céget, a dízel i20-al 30 ezret ment évente, végig pályán (amúgy ez igaz, tekintve, hogy szét van kopva a tempomat gomb, de amúgy egyben van a kocsi szépen). Évente egy olajcserét kapott, nem sűrítették be, nem minősítették "kemény" használatnak. Miért is tették volna, hiszen az rontja a hosszú távra bérbeadott kocsi megtérülését, hogyha ezzel növelik a kiadásokat.
Most tökéletes. Ezt nem kétlem, hogy jelenleg épp nem lehet hibát kimutatni egykönnyen. De attól még sajnos egy ketyegő bomba valóban így, hogy egyik zsebbenyúlós alkatrész sem döglött még be és mind a leendő tulajra vár. Gyári turbo, gyári DMF, gyári DPF, gyári befecskendező, még tán a kuplung is gyári (mondjuk a pályán nem is tudott nagyon elhalni, de azért na...) Nem volna célszerű ezeket bármilyen korrekt használat mellett is 300k km-re tervezni, mert hol lenne a haszon, sajnos az jogos lehet...
"Frissen szervizelt meg nulla jelenlegi hiba" baromságaikat utálom, az összes kereskedés ezt mondja (a még csak enyhén, de azért rozsdás Jazz-re - miért nem mondja azt, hogy ennyiért pici rozsda lesz azért már - meg az olajevős i20-ra egyaránt ezt mondják. Akkor mi a halálért lenne olcsóbb, mint egy új kocsi, ha ennyira zsírkirály )
Az összes ezt mondja- helyi meg nem helyi kereskedő egyaránt - amúgy és hülyének néz, hogy ha "jól használják a dízelt akkor nincs ezekkel az alkatrészekkel gond". Most persze okés, még a szimptómák megjelenése előtt akarja lepasszolni valószínűleg. Ami lehet, hogy 10k, lehet, hogy 50k km után jön majd. Sajnos vagy 20 ezer bele lenne tekerve a kövi évben és ha bármilyek drágább cucc behal, akkor az itt 1M-lesz alapból. Gondolom a DPF is degradálódik, hiába tökéletesen tud regenerálni, előbb-utóbb vége lesz, valami nem reverzibilis folyamat csak lemegy benne... -
válasz csubuka #4861 üzenetére
Dieselben az 1,1 az nagyon pici motor, volt ezekből 1,4 crdi, de az sem ment el 300ekm-nél többet (tartva a 30ekm csere periódust
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Neked Az
csendes újonc
Sziasztok!
KEt kerdesem lenne:
1) Kia Venga-hoz ablaktorlo gumit hol tudok venni, vagy hogy kell keresni? Kiszakadt az egyikbol egy 5 centis darab es ott nem torol?
2) Nem tudom miert, de a hatso ablakmosobol a folyadekot nem a hatso ablakra spricceli hanem hatra, gyakorlatilag nem megy semmi az ablakra. Itt mi tortent vagy mit tudok csinalni?
Koszonom
N. -
Robi_73
őstag
válasz Neked Az #4863 üzenetére
Szia!
Autósboltban tudsz hozzá venni lapátot. A gyári Bosch gyártmány, a Denso lapátok még azok amik jó minőséget képviselnek tapasztalataim alapján. Áruk 11 és 13e Ft körül alakul párban kedvezmény nélkül, de külön-külön is megvásárolhatod őket.
A pórféklámpába van integrálva az ablakmosószem és az kéne ellenőrizned, nem e elvan törve vagy kipattant a fúvóka a lámpából ami a hátsószétvédőre irányítja a folyadékot. Amennyiben így van, sajnos akkor cserés a pótféklámpa ami csak gyáriban létezik és elég drágán megvásárolható.
Robi73
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4862 üzenetére
Köszi, hagyom, elengedtem azt. Pedig élhető árban egy amúgy nem szétesett kocsi lenne... de jobb lesz nekem anélkül.
De ezt úgy érted amúgy, hogy ilyenkor már kompresszióvesztés meg hasonlók lesznek nála? Anélkül is tudna amúgy gazdasági totálkár lenni ez simán, úgy, hogy még bőven gyári minden drága része... azzal persze aztén végképp
-
Robi_73
őstag
válasz Neked Az #4866 üzenetére
Ha szerencséd van, akkor csak le van vízkövesedve a fúvóka és elég sűrített levegővel finoman megfújni a kimeneti nyílást. Viszont ha a fúvóka környékén repedést látsz, akkor már is meglehet a probléma oka. Viszont ha ennyire nem értesz hozzá, inkább mutasd meg egy szakembernek, nehogy kárt okoz valamiben.
Robi73
-
csubuka
addikt
válasz Robi_73 #4867 üzenetére
Sziasztok ismét!
bocsi, hogy ennyit kérdezgetek, csak annyira nem vágom azért sajnos a kocsik lelki világát...
Na a nagy "dízel elengedés"után megnéztem ma még két kocsit. Az egyik i20, benzin, 10 éves, végig évente márkaszervizes (legutóbbi pecsét 4 hónapos, de csak valami karosszéria átrozsdásodás ellenőrzés), és 12 ezer km/évet toltak bele. Jó hangja van a motornak, semmi lánchang, pedig itt már relatív hideg van. Ez tényleg talán okés motorikusan, patika a motortér is.
-Tök jó. Csak nem alvázvédték le, így azt sürgősen intézni kéne, megfogni még ezen normál állapotban.
-Ezen felül nincs benne klíma (ez Dániában 10 éve még okés volt felteszem, ma már azért a nyarak egész melegek)
-Illetve fékezéskor periodikus hang jön hátulról
-És a sebváltókar nem megy vissza magától középre. Ment a lódítás hogy ez megesik sokat állt autónál stb. Én még nem tapasztaltam, pedig pl nagymamám Matiza is évente kétszer megy... azzal sosem volt ilyen. Ezt amúgy bele lehet írni a szerződésbe pl, hogy megcsinálják.
-A jobb első foncsoron van pár lepattanás
-Illetve hátul van egy "kiállás" az utánfutó villamosságnak. Ez azt jelentheti, hogy vontattak vele, csak leszerelték a horgot, hogy ez ne ijessze el az egyszeri vásárlót?
Eddigi legszimpibb, 3M-ből névre kerülne, csak a klíma ne lenne nemlétező...
A fékhang meg a sebváltós dolog az komoly lehet szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #4868 üzenetére
A fékhang lehet a sok állástól is, de egy fékcsere szerintem nem egy nagy kaland. A váltóbowden szokott megszorulni idősebb korban, mivel kiszárad a benne lévő kenőanyag. Kiszerelve azt is meg lehet kenni és olyan lesz mint az új vagy ha nem drága, akkor jöhet a csere. Itthon max 50e forintra saccolom a bowdenek árát. Amennyiben tényleg valós a kilométer és az állapota számodra megfelel én nem foglalkoznék a klímával, az állapot szerintem fontosabb.
Szerk.: A vonóhorogszerű valamiről vagy csinálj egy képet, vagy nézz be a lökhárító alá és szerintem okosabb leszel.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
válasz csubuka #4868 üzenetére
Az új tárcsák kemény bevonat nélkül pár esős nap után képesek felrozsdásodni kicsit, le kell fékezni
A vonóhorognak elvileg leszerelhetőnek kell lennie, ha van, de arról kell legyen külön vizsga (műszaki) váltó az passz[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
csubuka
addikt
válasz Robi_73 #4869 üzenetére
Köszönöm szépen!
Az jó hír, akkor nem aggódok a fék miatt sokat...
Na mondjuk a munkadíjak nagyon durvák itt, szóval akkor a bowden olajozást mindenképpen okosan kell.
Sajnos arról képet nem csináltam, de volt a hátsó lökhárító alatt egy ilyen villamos csatlakozó kb:
De maga a vonóhorog az nem volt jelen.
Nekem aztán nem kell, inkább negatív, ha bármi nehezet szállítttak vele sokat...
Köszönöm neked is!
Értem, akkor ez egy extra végülis amit lehet,hogy nem használtak vagy leginkább használtak, de hogy a vevő ne kérdezgessel eltüntették utólag kb a legutolsó vizsgánál akár "jogilag" is...
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #4860 üzenetére
"A garanciaidő végét így is megfutják, hogy utána mi lesz senkit sem érdekel"
Erről beszéltem tavaly Kia szervízvezetővel és neki az volt a baja, hogy pont hogy nem.
Nem finoman szidta a 30.000kmes olajcsereperiódust, szerinte akik 29.500onként hozzák és ez elég gyakori ott már 100.000km elött masszív olajfogyasztás lesz és a 150.000kmet nem fogja a motor megfutni. De nem ritka hogy már 70-80.000kmnél cserélni kell.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Azt hiszem megtaláltam a kocsit (i20, 1.25 benzin, 2015). A 3M körüli kategóriát feladtam, reménytelen. Legutóbb olyat láttam, hogy újrafújt első rész, naív vásárlóként a tényleges korábbi kárt nem tudtam felmérni, de az eladó vetített, hogy "áá, ez nem volt festve", "Hyundai minősített autó, szakszervíz szalonjából hozta"... (wtf, hogy 25 ezres lyukak voltak a szervíztörténetben és semmi hyundai pecsét ) Amúgy miniumom volt a hűtőfolyadék, tehát a "folyadékok ellenőrizve voltak" rizsája is hazugság volt... szerintem lánchangja is volt a motornak 130k-nál, felvettem videóra, ütős. Valamint kipufogó is erősen szólt, valahol lyukas lehetett. Hagyom, 3M-ért tényleg semmi nincs, csak magamat szívatom ezen kategória nézegetésével.
No de a 4M+-os kategória eddig nyerő versenyzője 129000km, 17ezres szakszervizes cserevizitek. Nem ideális, de az még vállalható lehet, végig pecsételt szervíztörténettel, újkorától alvázvédelemmel. Amúgy itthon is hasonló árban mennek ezek az évjáratok, így mondhatni kifejezetten "olcsó". Hogy otthon ez hogy tud működni azt nem tudom, hogy hogyan lehetett elérni az újkori extrém büntetőadós dán használtautó árszintet...
A 17 ezer még csak okés, innentől majd 10-ezrenként megoldjuk...
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Továbbra is alkalmatlankodnék egy picit, szakértésért kuncsorogva Remélhetőleg lassal már kipipálódik ez...
Felmértem jobban a kiszemelt kocsit (2015 i20, 1.25 benzin, 130k km), szerintem csak "őszinte" apró hibái vannak, szerencsére (de komolyan...). A véleményeteket szeretném kérni azért még.
-Pirossal a fittyedés (nem tökéletes az illesztés, kapott már pofont, de ez látszik is később), de gyári fény, kicsit megnyomták valamikor. Sima karcok, rányitások vannak, de az kell is.
-kicsit berepedezett már az első hátsó lökhárító, ami szupi, mert legalább nem volt balesetes, csak mini rátolatásos max... annyi kell is.
-hátul kis megnyomás miatt párásodik a jobb oldali ködlámpa vagy mi. Ennek a cseréjét bele tudom alkudni az árba.
-Gáz és a kuplungpedál kicsit a széleken kopott, ennyi km-nél ez még reális is lehet.
-Valaki okosba kivágta alulról a motortakaró műanyagot az olajszűrőnél. Sok helyen olvastam, hogy vagy 20 csavart kell meglazítani a leszedéshez, valakinek elege lett
-kicsit olajpárázik a szelepfedél alól, ez szerintem beleférhet még... szerintetek?
-a hátsó kalaptartó jobb oldali tartócsapja ki van szopósodva... ezzel nem nagyon lehet mit csinálni gondolom. Nem marad meg a helyén korrektül...
-Valami nyerergés jön hátulról bukkanóknál (de nem a kalaptartó mert azt kiszedtem). Elvileg a jobb hátsó ülés tud ilyet az i20-aknál... az eladó srác megrángatta, tényleg lehet, hogy az. Valóban ez előfordul? Hátul nem láttam kiszakadt szilentet, szóval nem tudom mi más lehet még.
-A generátor bordásszíjon minimális repedések vannak már, nem tudom, hogy mikor cserés... kövi olajcsere 20k km múlva?
Nem lettek sztárfotók a gyengu mobilommal sajnos.
-A TPMS szenzor világít. Remélem valóban az alacson nyomás miatt és nem valami hiba...
-Amúgy jól megy és őszinte a benyomás tényleg. Friss műszakival, friss lég és olajszűrővel jönne 4.3M-ból... 5W30 olajat pakolt bele az eladó.
*ülésfűtés, parkolópittyegő, manuális klíma, már androidos okosított fejegység (de kisipari), vonóhorog, bőrkormány, tempomat, vezető által az összes ablak vezérelhető, elektromos tükrök. Kb ennyi extra, amit elsőre láttam. Ja alvázkezelt valóban újkorától, ahogy kinéz, a rozsda nincs átjőve rajta.
-
válasz csubuka #4875 üzenetére
az is lehet, hogy nincsen benne szenzor, ami 15-20 eFt/db
a festék már lehet, hogy az újra fényezés miatt jön lefele, azért ez sem egy csinos darabEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
csubuka
addikt
válasz PainKiller13 #4876 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Óha, azt hittem, hogy ez is olyan, mint a 2018-as Stonic, hogy nincs a kerekekben szenzor, csak az ABS adataiból okoskodik De akkor eszerint a 2015-ös i20 az a komolyabb TPMS koncepciót követi, csak a drágábbat is
Akkor itt minden kerékbe kell és gyakorlatilag, ha lenne egy téli szett, akkor még azon kerékbe is venni kéne külön szenzorokat? Oh boy... az azért így zsebbenyúlós lenne. Másik topikban olvastam a szenzorátverő okosságról De azért az sem hangzik korrekt megoldásnak.
Köszönöm szépen a választ Neked is!
A nem csinosság belefér. Ez az első vállalható kocsi Legalább volt olajcserén. A helyiek sajnos telibe letojják a kocsijukat, szóval ez amúgy erősen a vállalható kategória, sajnos ez a realitás.
Az a baj, hogy azért az 5 milliós szintig nem akarok elmenni, amikor az egész kocsi semmi másért nem kell, minthogy bejárjon a párom a munkába. Csak egy olyan kéne, amiből legalább a megbízhatóságot és a biztonságot kinézem. A szépség az másodlagos valamennyire, legalábbis ilyen részletes szinten.
Még alszok rá, de nem nagyon tudom, hogy jobbat tudok-e ebben az árkategóriában...
-
csubuka
addikt
*De a nyekergő ülés az reális lehet hátulról jövő hangnak, vagy lehet az is vetítés? Amikor megrángatta a srác, akkor tényleg hasonlót adott ki, mint amit bukkanókkor hallottam.
[ Szerkesztve ]
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #4875 üzenetére
Szia!
Amikor ilyen repedések vannak a lökhárítón óvatosan kell báni velük mosáskor a nagynyomású mosóval, mert könnyen lekaphatja a fényezést. Előbb utóbb jobb lefényeztetni a lökhárítókat, mert idővel azért ledobhatja magáról a festéket a lökhárító. A hézag növekedés egész biztosan az ütközéstől lehet, azért ilyenkor szépen betud nyomódni a lökös. Lehet lenne meglepetés ha levennétek róla a lökhárítókat. (sérült hátfal, lökhárító tartó, hiányzó patentok, törött rögzítő fülek és műanyag rögzítési pontok) A bal első sárvédőn gondolom láttad a horpadást? Azt egy horpadásjavítóval rendbe lehet tetetni. A ködlámpa a cserés egyértelmű, főleg ha bevállalja az eladó.
A géz és kuplungpedál kopás nálam is jelentkezett mert elég rossz a pozícióban vannak a pedálok és a szélén tapossa mindenki őket.
A motort meg kell mosni és ha megjelenik ismét az motorolaj, akkor jöhet a szelepfedél tömítés csere. De az is lehet, hogy öntöttek bele motorolajat és szimplán mellé ment. Az olajszintet mindenképp érdemes az első időszakba sűrűbben ellenőrizni.
A kalaptartóhoz szokott lenni külön rögzítőfül (bár nem tudom, hogy konkrétan mire gondolsz), kérdez rá egy Hyundai szervizben.
Ha az ülések nyekeregnek vagy ledöntöd őket és fülelsz, vagy megkened vékonyan valamivel a rögzítő füleket amibe beleakadnak az ülések rögzítő karmai.
Az ékszíj 90e kilométerenként, vagy 6 évente kell cserélni. Ránézés alapján csere érett.
A TPMS szelepet összetudod hasonlítani ezzel. [link] Ha nem ilyen van benne és nem az ABS-ről kapja a jelet az autód, akkor sima kerékszelep lehet benne. A szelepet működtető elemek várható élettartalma 10 év.
Remélem sikerült mindenre válaszolnom, mert kezdődik az F1...
Robi73
-
csubuka
addikt
válasz Robi_73 #4880 üzenetére
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a komoly részleteket!
Hmm, oh, akkor lehet, hogy a műanyag mögötti fém is kapott... Na mindegy is.
Azt a bal első sárvédőt amúgy észre sem vettem a nagy nézelődésben. Komoly pörgésben voltam De valóban picit nyomott szegény.
A kalaptartóhoz szokott lenni külön rögzítőfül (bár nem tudom, hogy konkrétan mire gondolsz), kérdez rá egy Hyundai szervizben.
Ez a bekarikázott "pöcök" ennél a kocsinál ki van szakadva konkrétan a műanyagból.
Az ékszíj 90e kilométerenként, vagy 6 évente kell cserélni. Ránézés alapján csere érett.
Ezt amúgy akár még házilag is ki lehet cserélni nem? Vagy ha már piszkálja az ember, akkor mondjuk vízpumpa csere is kéne stb?
A TPMS szelepet összetudod hasonlítani ezzel. [link] Ha nem ilyen van benne és nem az ABS-ről kapja a jelet az autód, akkor sima kerékszelep lehet benne. A szelepet működtető elemek várható élettartalma 10 év.
Oha, világítgattam a kerekeknél kerékjáratba, lengéscsillapítók folyását nézve stb. Ha ilyen speci lett volna az megmarad a fejemben szerintem. Ilyen nem volt a kerekeken, csak sima fekete műanyag szelepnyak...
Akkor nézegethetek még feljebb... (vagy másabb kocsikat is nézhetek... pl Mitsubishi Colt, az is kb ekkora kocsi, csak szemellenző kell hozzá kívülről is meg belülről is De ennek fejében olcsóbb is. Meg a csoda "Space Star", az is "gyönyörű") Vagy becsicskulok és előző generációból (2015 előtti) nézek egy karbantartottabb példányt, abból még lehet talán valami. Csak ott meg a kora miatt a rozsda lesz nagyobb gond (másik 2015-ös sem volt szép alulról amit korábban nem alvázvédőztek.) meg a sokadik tulaj olajcsere-hozzáállása.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4882 üzenetére
Köszönöm igen, a Picanto mondjuk túl kicsi nekem érzésre, lehet, hogy ez téves meglátás, de azért ilyen autópályára annyira nem érzi magát az ember feltétlen biztonságban...
De valahogy lejjebb kell faragni a költséget, mert ez az 5M közelítés annyira nem vidám
Néztem még Jazz-eket, de 2010 előtti példányokból is a vállalható az 3,5-4M kb. itt...
Köszönöm szépen! Ez megnyugtató, hogy van amit azért meg tud az ember csinálni maga is Rendben ezt a görgőt észben tartom akkor.
-
válasz csubuka #4884 üzenetére
Az i10-be 4 felnőtt befér, az i20 mondjuk egy pici családinak is elmegy (2 felnőtt egy gyerek)
Az i10 csomagtartója kicsi, amúgy az is egyterű
esetleg ix20, kia venga[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz csubuka #4884 üzenetére
Én családosként biztos mondom, hogy egyterű. Abból hogy kissebb vagy nagyobb az izlés kérdése. Kis egyterű pl Kia Venga. ~2013 végével a láncfeszítő gond elvileg minimálra csökkent. Olyat vegyél amiben olajat rendesen cseréltek. Külön előny, hogy benzinesnél nincs DPF, nincs turbo és végig a régi MPI motorral jött ami nem kokszosodik.
4.1méter csak csomagtartó alap helyzetben 430liter, osztható, csúsztatható, max állásban 510liter. Ilyenkor mondjuk már csak kisgyerek láb fér el. A 430liter is jóval nagyobb mint a jazzé. És nem földre ülsz ami gyerekkel erősen előny. Meg amúgy is.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Sztem család esetén csak hátránya van egy kombinak egyterűvel szemben. Adott méretben egyterűben több hely lesz, nem "földre" ülsz, gyerek ki berakása sokkal könnyebb de még nekem a ki beszállás is.
A szépség persze más kérdés, de azon a vonalon a tök értelmetlen divat crossover/SUV 99%nál nyer bármivel szemben.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
nagyúr
válasz Dare2Live #4892 üzenetére
Szerintem 1-2 gyerekhez bőven elég a kombi. Hely elég lesz abban is, 3 gyereknél már jól jöhet az egyterű által nyújtott plusz csomagtér, meg a szélesebb utastér amiben elférhet akár 3 gyerekülés egymás mellett. A földre ülést nem értem, az egyterűben nem feltétlen ülsz magasabbra mint egy kombiban, nem SUV-okról beszélünk, klasszik egyterűről, mint mondjuk egy Ford Galaxy / Sharan. Gyerek ki-be rakás meg sztem a hátsó ajtónyílástól jobban függ, mint attól hogy milyen magasra kell tenni a gyereket. Nekem egyáltalán nem kényelmesebb apósom sorentojába berakni a gyerekeimet mint a saját kia ceedembe. Sőt, a ceedbe a jobb isofix fedél miatt egyszerűbb, de ez más kérdés. Saját részről ez a ki/be szállás téma nem érint, majd talán 60-70 évesen, összes autómban padlóra nyomom az ülést, utálok magasan ülni.
A szépség relatív, sztem nem szebb egy akármilyen sorento/sportage/tucson (ha már koreai a topik) mint egy sedan pl. optima / stinger.
Én a suvban csak negatívumot látok, általában kisebb csomi mint egy kombiban, nagy tömeg (jobban eszi a gumit, féket), rossz légellenállás, ezek miatt nagyobb fogyi. Értelmetlen bohóckodás és még drágább is mint egy normális autó. Terepre meg ha kiviszed ezeket a diszkó-jeep-eket elvérzik mind.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Félreértesz. Egyterűben van kicsi és nagy is.
Műszaki adatokkal pl a Venga, sima Ceed összevetés.
Venga 4.1méter. Ceed 4.31méter azaz +21cm. Városban nem mindegy.
Venga csomagtér 430-510liter (tologatható) Ceed csomagtér 395liter (nem tologatható)
Ceed kissebb belül miközben nagyobb.
A helyzet detto uez egy Kia Ceed kombi és egy Kia Carrens esetén. Carrens detto nagyobb belül de kissebb kívül.Beülés pozinál nem mondom minden tipusnál igaz, hogy egyterübe kellemesebb be kiszálni, gyereket, csomagokat be kirakni de jellemzően igen. Ceed Venga/Carrens összevetésben biztos.
A divat SUV/Crossovernek sztem lényegében csak hátrányai vannak. Viszont a piacon a divat diktál és nem a célszerűség.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz Dare2Live #4895 üzenetére
A carens az nagyobb, mint egy kombi ceed, faternak volt, 9-10 litert kajolt az 1,6gdi, viszont sokkal kényelmetlenebb volt benne az ülés, túl széles volt, nem tartott. Nekem egy Blelle Bp úton megfájdult benne a hátam. Kia ceedben meg egy seggel Blelle Wagrain (450km) meg sem kottyant. I30 dettó, i20 ülése volt eddig nekem a legkényelmesebbazért egy i30/ ceed kombi alapból 530 liter és 1600+ lehajtva. Fel lehet állítani az ülést, ha nem akarsz lent ülni, de én koppig nyomom mindig lefele
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Ocean
tag
válasz Dare2Live #4895 üzenetére
Mindent meg lehet szokni, kérdés ki mennyi kompromisszumra hajlandó.
Érdekes, hogy az alacsony ülést említetted, nekem volt BMW E36, na ha valami, az alacsony. Évekig rakosgattam bele a gyerekeket, de fel sem tűnt. Mostanra meg már szerencsére beülnek maguk.
De jelenleg pedig az i20 az egyetlen, családi autónk. És igen, nyaralni is voltunk vele.A másik véglet, aki megveszi az elérhető legnagyobb autót, mert néha kihasználja.
Aztán nálunk is a társasház alatt a garázs úgy néz ki, hogy az autók 2/3-a kilóg a parkolóhelyről, mert nem férnek be... -
Én is használtam családinak i20- at egy kisgyerekkel, ezek a modern babakocsik úgy férnek be a csomagtartóba, ha kiveszed a kerekét, egy kompakt már használható, de szüleimet most vittem nyaralni buszhoz, a csomagtartó egy nagy bőrönd, egy kis bőröndnek és két kis táská ak volt elég+egy szatyor és kalaptartóig telelett
Ha egy 3-4fős család nyaralni megy arra kell a kombi és mivel általában 1autó van, így az a praktikus, ha az egy kombi, a második autó szokott lenni valami kisebb városi[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #4896 üzenetére
huh.
Nem az a lényeg, hogy melyik nagyobb hanem, hogy adott méretben melyik nagyobb.
Az adott plnél belső térre, csomagtartóra a Venga érezhetően nagyobb miközben 28cmel rövidebb! Ez az egyterű lényege.
A milyen az ülést (lámpa, hangrendszer...) raknak bele sztem ne keverjük ide.
@tboy tipikus egyterű pl
Az említett E36/I20ban sztem a fejtámla közepéig tart a belső magasság. Tppre 25cmel alacsonyabb.
Az áll egyterüeket most ne keverjük ide. Azok kb olyanok mint egy picit magasított kombik.
@ocean Általános ökölszabály, hogy ne próbáld ki a jobb hangrendszert... mert utána már nem lesz jó amivel 10éve boldog voltál. Anno trabantal jártunk horvátba és az is jó volt.
Az egyterű veleje az, hogy kissebb helyen ad sokkal nagyobb belteret és csomagteret. (Meg variálhatóságot) Célszerűségre van összerakva. Nem szépségre. Az eleje pl 15-30cmel rövidebb ezért doboz formája van, sokaknak nem szép. Viszont azzal a 15-30cmel nagyobb a beltere meg a csomagtartója. Ennyi.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...