- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
slett27
addikt
Amúgy valószínű megtartós lesz a Hyundai i30 1.4 DOHC azért annyira nem rossz. Eladás, másik autó megvét, átírás, szerviz átnézés esetleges hibák javítása. +300-400k. Vagy régebbit veszek (Opel, Ford). Nem akarok elkanyarodni a témától, moderátor kimoderál.
enddav : 3x-os hibalehetőségek miatt. Ott valami baj történik, akkor zsebbe nyúlós. Ráadásul 2 autót kell fenntartani. Mondjuk feleségemé egy Suzuki Swift 1.3 GLX Arra nem is költöttünk sokat.
1.6 Hyundai crdi lett volna, mert amúgy az autó formája tetszik, meg a belseje is. Nincs szerelő aki eljönne velem "vásárolni". Van a garázsban 3 autó + 10 várakozik szervizre, mindegyik el van havazva munkával. Úgy meg belevágni egy dízelbe....hát....
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
válasz slett27 #4353 üzenetére
Ha jól értem java részt pályán mész, ott szerintem óra 140 körül lehet normálisan autózni, nem érnek mindig utol és te sem futsz rá a másikra
A fogyasztás az nem a pályára van optimalizálva, arra diesel kell.
Amúgy az én i30- am jobban autózható a tiponál
Abban már nagyon érződött az euro6d[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
etejedu
őstag
Sziasztok!
Hyundai i30 2011 80kw 1.4 benzin
Mi tud nyikorogni csikorogni?
Változó mikor hallani; lentről jön a hang, de hogy a motortér vagy az autó közepe, nem tudom behatárolni.
Ha elindítom az autót, illetve ha alacsonyabb fordulaton felváltok és gázt adok egyből hallani. Tényleg olyan mintha a szíj (ék/hosszbordás? ) csikorogna, de am tök feszes!
A szerelőm szerint ez a ludas, vagyis a háló elkezdett korrodálni a végén: -
válasz etejedu #4355 üzenetére
Nekem a kesztyűtartó, az a zsír új ceedbe és i30- ban is tud ciceregni, mindkét esetben elfelejtették vissza akasztani a csillapítást, miután a pollenszűrőt cserélték
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz slett27 #4357 üzenetére
A fogyasztása nagyon maximalizálva volt szoftveresen nem is fogyasztott 7,5 felett soha, de 5,2 is sikerült vele egy Balaton-Ausztria-Balatonon
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
vlevi
nagyúr
válasz slett27 #4343 üzenetére
Nem rossz az a motor, csak el vagy kényeztetve
Nekem is ez van (2007-es Ceed-ben), és én elvagyok vele.
A hasonló korú, hasonló motoroknál jobb.
Én mondjuk nem fogalmazok meg vele szemben nagy elvárásokat, vigyen el néha A-ból B-be, ennyi.
Az sem segít, hogy az autók súlya folyamatosan nő, az előző autóm alig volt 1 tonna, ez meg már majdnem 1300kiló.
Ha kicsit több erő kell, akkor előveszem a másik járművet, ami 115 lovas. Nem tűnik soknak az a +6 ló, de a "másik" az egy Yamaha, és nem sokkal nehezebb, mint 200kiló
Annak, ha megcibálom a bajszát, akkor nyúlik a kezem, úgy kell kapaszkodni -
-
slett27
addikt
Nem, azt mondta amíg eljön velem, addig megvan 2 fékcsere meg 3 olajcsere. És ezt el is lehet hinni. A másik azt mondta hogy "ember" 30 kocsi vár rá, 2 hónapig sz...ni sincs ideje. Egy valaki volt, de abban meg nem bízom.
Tatán lakom.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Kb minden autó megnézése 1 nap szabadság a munkahelyen. Mert ugye a kereskedések csak napközben vannak nyitva. Az ember megnéz 3-4 vagy akár 5 autót is (volt már rá példa). Főleg a mostani kínálatban. Az lehet akár oda-vissza úttal ~1000 km is vagy több. És az illetőnek is rá kell érnie akkor. Mindegy....
A lényeg, most igazán tesztelődik az i30-as minap nézegettem 5-ben 130-nál kereken 4 ezres fordulat. M1-esen kamionok előzése, vissza hármas, gáz, 90-nél 5-5.5-6 ezres fordulat. Remélem bírni fogja tartósan. Persze klíma ilyenkor kikapcs.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Ocean
tag
válasz slett27 #4366 üzenetére
130-nál 4000? Az kemény...
Az 1.2-es i20-am - ami 84 ló - 130-nál 3500-at forog, 4000-es fordulatnál már 140-en is túl jár. Pedig az tuti nem pályára van hangolva.
De pályán sokkal jobban szeretek vele menni, ott rutinból és lendületből megvan a legtöbb előzés.
Sokkal neccesebb egy forgalmas főút (mondjuk egy jó 4-es), ott tényleg inkább vissza 3, és forgatom 6000-ig, csak fejezzük be gyorsan az előzést -
slett27
addikt
Dazsar, Ocean : érdekes egy motor ez a DOHC verzió. Egy pár autót vezettem, de még a feleségem 1.3-as Suzuki Swiftje is jobban megindul gázadásra 1-2-3 fokozatra értem. Persze a végsebesség megvan (190km/h, szigorúan német autópályán ugye) , nem hinném hogy gond lenne a motorral.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Ezek az adatok azok, amiket az átlagos vásárló nem néz. A gyorsulás 0-100-as is nettó hülyeség a szakemberek szerint. m/s2 a releváns ebben az esetben. Illetve a nyomaték görbe. Hát nem tudom....a szakemberek szerint.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
la_cc
addikt
Itt Pesten én belefutottam, hogy a "patikának" hírdetett i30, olyan hányás volt, hogy nem igaz. 10p után mondtam a szakinak, hogy ne vesztegessünk több időt, itt a pénz. Érdemes előre megnézni "szakavatatlan" szemmel is a kiszemetl példányt, aztán onnan a kocsi mellől hívni, hogy meg kéne nézni. Én így buktam 25k-t.
~ ~ ~ Q('.'Q) Q=('.'Q) ~ ~ ~
-
nagyúr
válasz KubanitoS #4374 üzenetére
Szerintem meg semmi baja nem lesz. Ha meleg a motor, jó olaj van benne, akkor nem probléma. Szerinted a gyártó nem gondolt rá, hogy ha a teljesítmény csúcs 5-6000rpm-en van akkor ott fogják használni a felhasználók az autót?
Nyugodtan használja így (ezt így kell, ha haladni akarsz), csak ne tiporja hidegen és figyeljen oda az olajra.
[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
Liqui Moly 5w30 van benne (meg is nézhettem a cserét. ) 10e km-eneként terveztem cserélni. Nincs hidegen pörgetés, 2 perc melegítés ha 20 fok alatt van a hőmérséklet. Ezekre rászoktam turbós múltamból.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Igen, fura mert az autóval foglalkozók meg azt mondják hogy kb 40 mp után lassan el kell indulni és terhelés alatt kell melegedjen a motor. Abban mindenki egyetért, hogy ez a motor érzékeny a rendszeres olajcserére.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
nagyúr
válasz slett27 #4378 üzenetére
El kell indulni az egyértelmű. A fokozatos terhelés a lényeg. Annak semmi értelme, hogy 10 percet járatod egy helyben. Beindítod, elindulsz, de az első 10 percben lehetőség szerint nem forgatod 3500 fölé a motor. Ha már meleg minden, utána mehet akár tiltásig is, nem lesz baja.
-
-
-
enddav
aktív tag
Nekem dízelnél 90 fokos víznél 70 fok körül volt az olaj, benzinesnél pedig még csak 50 fok olyankor az olaj, szóval nem árt még várni az üvegeléssel egy kicsit.
Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.
-
Dazsar
aktív tag
válasz KubanitoS #4382 üzenetére
Miután üzemmeleg a motor nem jelenti azt hogy onnantól végig 4000 fordulaton kell mennie, de ha kell egy benzinesnek 1.4-1.6 turbo/nturbo az a ló, amit a gyártó ígért akkor igenis ott kell használni pl egy előzésnél. Ha ez megvolt onnantól mehet a 2500-3000. Megkell végre érteni egy benzinesnek hogy ezek nem dizelek, itt pörgetni kell. Bírom mikor valaki 2000rpm mel közli hogy nem megy a benzines, szar. Haverom is múltkor: dadog a seat-ja 1500 fordulaton, elkéne vinni szervizbe. Montam neki hogy talán próbálj meg vele közlekedni 2e rpm felett.
Viszont egy benzines jóval kevésbé fogja bírni mint egy dizel, mert valóban nem tesz jót neki hogy 0-24 be 6e pörög. Viszont az én kiam 350e km halt meg. 1l/2ekm (olaj) azért egy szívó benzinesbe ez nem rossz, úgy hogy gyakran ment 4000 felett[ Szerkesztve ]
"Akárki lopta el a bankkártyám, kevesebett költ mint a feleségem"
-
slett27
addikt
Hyundai i30-ban nekem 208e km van. 2km alatt kint vagyok az M1-esen. Úgy gondoltam hogy ez elég táv ahhoz hogy átmelegedjen a motor minden esetben / évszakban.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
csendes tag
válasz slett27 #4386 üzenetére
Az én véleményem és tapasztalatom, hogy 2km semmilyen körülmények között nem elég arra hogy a motort üzemmelegnek tekintsük, az inkább 5-10 km. Tekintsünk el attól hogy mit mutat a vízhőfokmérő, mert attól az olaj még nem teljesen meleg és hát ott van még a váltó, ami még sehol sincs olajhőfokban. Az én 1.5T Ceedem sem melegszik fel ekkora távolság alatt.
Ezért kényelmes egy automata váltó, az közel sem hagyja magát úgy tiporni hidegen, mint egy kézi vátós autó, ott még a motorfordulatszámra is figyel a gép, nehogy túl alacsonyan tartsd.
-
Dazsar
aktív tag
"Sokan azt hiszik, hogy ha a vízhőmérő középen áll, akkor már meleg a motor. Ez nagyon nem így van. Ekkor még a motorolaj nem meleg, és a blokköntvény sem. A motor az üzem meleg állapotát csak tíz-húsz, esetleg még több kilométer megtétele után éri el. Ez függ a külső hőmérséklettől, a motorolaj mennyiségétől, a vezetésünk tempójától, illetve az adott motor fajtájától, hogy mennyi veszteséghőt termel. A motor akkor meleg, ha a hűtővíz, a motorolaj és a teljes motorblokk egyenletes hőmérsékleten van. Innentől szinte mindegy, hogy mit csinálunk a motorral, kinyomhatjuk a szemét, baja nem lesz, feltéve, hogy nem tartottuk be azt a marhaságot, hogy a gyári előírásnak megfelelően harminc ezrenként cseréltük az olajat."
"Akárki lopta el a bankkártyám, kevesebett költ mint a feleségem"
-
Ocean
tag
válasz slett27 #4386 üzenetére
Ha kibírta így, akkor jó
Alapvetően én is egyetértek azokkal, akik azt mondják, még akkor sem üzemmeleg a motorblokk, amikor középre állt a vízhőfok.
De ugyanakkor ne essünk át a ló túloldalára sem, szerintem tud mindenki ellenpéldát is, amikor ridegtartáson van az autó, és semmi baja.
Nekem is van olyan ismerős, akiknél eleve egy szuterén garázsból állnak ki minden nap, jó meredek, nagy gáz hideg motorra, és hát a srác utána sem kíméli, üti-vágja az autót, mégis megy... -
-
válasz KubanitoS #4374 üzenetére
Szívóbenzin bírja, ha pörgeted, csak legyen üzem meleg, ha melegen pörgeted nem lesz semmi baja, persze, ha rendszeresen cseréled az olajat,
nem a fordulat öl, hanem a nyomatékEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz slett27 #4386 üzenetére
Hát az olajnak inkább 5km és a váltónak meg 20
A tipoban volt olaj hőfok mérő, víznek kellett 1,5-2km, olajnak 5-6[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
slett27
addikt
válasz kisza25 #4394 üzenetére
Értelek. Köszi a tanácsot. Jobb autót ár/teljesítmény/megbízhatóság úgysem találok. Dízelből ez lenne (esetleg) : [link]
Nem tudom jobban járnék-e. Végsebességük ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Ha itt maradok a cégnél Budaörsön akkor évi ~30e km-t. De ha nem akkor 8-10e km-ert.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Hyundai i30 1.4 DOHC 0-100 10s ?
Ezt nekem is tudja.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Amúgy nekem is volt 1,25 i20- am, szerintem az egy jobb motor i20- al, mint az 1,4 i30-al, nem megy sokkal rosszabbul, de kevesebbet eszik kb 1literrel
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...