- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz duracell89 #3800 üzenetére
Autópályán egyébként mi értelme lesz a plugin hibridnek? Azt a minimálisan megtehető elektromos hatótávot pillanatok alatt leszívja a tempó... Ha csend és erő kell autópályára, akkor valami magasabb kategóriás dízelt néznék, akár használtan.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
-
duracell89
senior tag
válasz Dare2Live #3802 üzenetére
Teljesen egyetértek, dízelt vennék a legszívesebben, de itt Ausztriában az autókra kivetett üzembehelyezési díj (NoVa, dízelre többezer €, pluginra 0€), valamint a havi CO2 adó/ a dízeleket NOx miatt terhelő extra ha ugyanazt az autót CRDi motorral veszem vagy Pluginnel, a dízelen havi(!!) 50-70 euró plusz költség lesz a teljes tulajdonlás alatt. Ráadásul ez az évekkel még emelve is lesz a dízel kárára.
Nem mellesleg évente kb. 25-30k autópálya 10-15k város/előváros mixben az utóbbit 90% elektromosan tudom megtenni (mivel tudok otthon tölteni, minden nap teli akksival indulok) és ez a pályán elégetett extra benyát ellensúlyozza.Izomból tolják a népet a benzin/plugin/elektro irányba ezekkel az intézkedésekkel, így a dízeles autók viszonteladási értéke 3-5 éves távlatban elég szomorúan néz ki. Nagyobb lesz rajtuk az értékvesztés a sok költség miatt, mint az ua. pluginra pl azonos idö alatt, ergo kifizeti magát a plugin. A csillagokat is leexceleztem ezen, itt így jön ki. Otthon tuti dízelt vennék.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz duracell89 #3804 üzenetére
tök jót szokott tenni a motoroknak, amikor pályára felgyorsulva beindul a benzinmotor, majd nyél
mondtam már, h útálom a masszivan füstölgő priusokat?eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
nagyúr
válasz duracell89 #3804 üzenetére
Jesszus. Így érthető hogy nem játszik a dízel.
-
Gombinyó
őstag
válasz duracell89 #3798 üzenetére
Ceed árban ott van még a plugin megane is. Műszakilag nekem szimpibb és kényelmesebb is.
-
c0dered
csendes tag
Nah, közben átadták a Tucsont, remek járgány
Lennének viszont kérdéseim, hátha tud valaki tippet adni...:
- a Carplay tényleg csak dróttal megy? Azt gondoltam, hogy egy 2022es gyártású (és nem alapfelszereltségű) autóban lesz már wireless is Tudtok valamit erről, miért lehet?
- autómosóban (a "vonszolós" típusban) ha N-be teszem a váltót (automata) és leállítom a motort, nem akar majd rögzítőféket húzni? Mi a tuti kombó ilyen felhasználásnál?
- az "ambient light" elég halovány... látom világítani a középkonzol alatt, meg a két első ajtózsebben. Máshol nem tud világítani?Érdekességképp előtte 2 hónapig egy szinte új Proceedet nyúztam (valamelyik magasabb felszereltség, pontosan nem tudom). Furcsa, de a Kia mintha egy kicsit "prémiumabb" lett volna, mint a Hyundai - pedig azt hittem, hogy fordított a leosztás a cégben. Na de mindegy is.
-
rbalint88
addikt
válasz c0dered #3808 üzenetére
A carplayre volt megoldas itt a topikban, en is ugy allitottam be az i30-ban.
A masodik kerdesedre a tuti kombo, hogy keruld el messzire az ilyen mosokat. Osszecseszi a fenyezest es rajta hagy csomo koszt. Plaza parkolokban szokott lenni sonax moso, az mar egy hasznalhato szint, de a legjobb, ha magadnak csinalod.
Az ambient lightban nem tudok segiteni -
butch3r
senior tag
válasz c0dered #3811 üzenetére
10"-es fejegységgel nem sikerült sehogy sem bejutnom a menübe (i30)
neten is csak a kisebb fejegységgel vannak ezek a leírások, és bárhogy kerestem 10"ra nem volt hasonló találat - félek, hogy nem elérhető rajta. i30ban áprilisban jön sw frissítés bízom benne hogy abban már elérhetővé teszik de lassan veszek inkább egy wless aa adaptert...dehogy a közel 10milliós árba nem fért bele az a 100 usd-nyi alkatrész, röhej - fizetős extraként is kifizettem volna...
[ Szerkesztve ]
-
Carvus
senior tag
-
Csiszike
tag
válasz duracell89 #3791 üzenetére
Csak egy kis adalék az 1,6 GDI motorhoz: JD Ceed 100.000 km után jelentős olajfogyasztás -> dugattyúgyűrűzés, vezérműlánccsere (600.000 pénzért). Persze mindezt gari lejárta után fél évvel.
Mindezt 13-14.000 km/év olajcsere intervallum mellett. -
Dare2Live
nagyúr
Ami különösen szomorú hogy teljesen általános semmi fura nincs benne. 80-150kkm közt GDI, T-GDIk elkezdik enni az olajat majd nagyon gyorsan már zabálják majd jön a felújítás meg egy 500-1.000Ks számla. Az 1.6os GDI/T-GDI pedig nagyon gyakori MOon.
A rendszeres olajcsere nem segít rajta ha forumtárs 5.000kmenként cserélt volna az sem. Már leírtam vissza lehet keresni.
Ami sztem a témában ultragáz, hogy míg US, rok...ban baromi nagy visszahívás, kiterjesztett garancia van gammara/thetera, hyundai/kiat nem pcit megbüntették addig EUban semmi. És erre még rájön, hogy márkaszervizek és központ is mindent megtesz azért, hogy ne kelljen gariztatni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csiszike #3816 üzenetére
"gari lejárta után fél évvel"
Nem segít de ha 1évvel korábban kezdte volna el zabálni olajat elsőre kia/hyundai megoldása, hogy beleönt jó kis 15W50et avval beesik 1liter /1000km alá egy időre az olajfogyi aztán ha besül a dugatyú széttárják a kezüket, hogy lejárt a gari. Ha ez nem jön be mindenbe is belekötnek.
Szóval ha egy évvel korábban félévvel gari lejárta elött derült volna ki se jutottál volna sokra.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
faceról annyit, hogy egy zabálja az olajat esetben leírtam linkekkel köztük US/ROK visszahívással alátámasztva a problémát. Törölték a hszem.
GDInél ~6-8év kellett míg valamennyire átment szakmai oldalakon köztudatba, hogy a GDIkkel komoly gond van. Más márkák elszúrt motorjainál is kb hasonló az arány ld pl Toyota 1.33sát. És itt baromi érdekes, hogy ezen két esetben is rákérdeztem többször. A válasz annyi hogy nincs itt semmi látnivaló. Kereskedés/importőr tagad és vásárlóra keni. Viszont amikor szervizessel beszéltem direktbe miközben csinálták a kocsit és rákérdeztem mondták, hogy tudnak róla és tudják mi a megoldás: Nem kell megvenni . bázzzz.
Majd 6+év múlva megtudjuk... US/ROK visszahívásból.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
hülyegyerek
addikt
Sziasztok. 2017-es Ceed hatchre keresek a gyáritól jobban tőrlő első ablaktörlőlapátot. Van esetleg tapasztalat más márkákkal ?
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
nagyúr
válasz hülyegyerek #3832 üzenetére
Lecserelted a civicet?
Gyárija nem tudom milyen, nekem utángyártottbol a denso hybrid ami most elegge bevalt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz hülyegyerek #3834 üzenetére
Nekem Bosch Aeroblade volt a Superb-en. Azt szerettem. Jól törölt és halk is volt.
-
Speedy86
aktív tag
Sziasztok! Új Kiat szeretnék vásárolni, a kiszemelt az 1.5 tgdi lenne. a gondom/kérdésem az lenne, hogy heti 5 napot menne 5km es távokat majd hétvégén többet. Nem csinálja ki a motort ez a használat? Nincsenek regeneralasi gondok ilyen esetben? Lenne valami tippetek? Köszönöm
-
nagyúr
válasz Speedy86 #3836 üzenetére
Szia! Erre a felhasznalasra nem eppen a legidealisabb ez a motor. Egyreszt enni is fog, másrészt a kokszosodas hamar elerheti es a gpf is nyavajogni fog ha a hetvegi regeneralas esetleg elmarad. Tele a ceed csoport égő gpf lampas ceedekkel, en nem javaslom. A tippem az, hogy vegyel egy hibridet, lehetőleg plugint.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Speedy86 #3836 üzenetére
Helló,
Nekem is ilyen motorral szerelt autóm van. Igaz, csak holnapután lesz 3 hetes...de már beleröppent 2300 km. (Az új autó öröme...ugye ) Kb. 80-85% országúti használattal, a többi város. Pályán még nem jártam vele....de a következő hétvégén az is megtörténik.
Így csak a fogyasztás témájához tudok szólni, az pedig nem olyan vészes (figyelembe véve, hogy téli gumin nyomul, hideg van...és elég nagy kocka az autó (Sportage))... az eddigi visszatankolások alapján számolt értékek 6.64 és 7.38 liter között vannak / 100km.
A hosszabb távú dolgokról nem tudok (még) nyilatkozni. Nálam évente kb. 30-35 ezret fog futni és 10-12 autópályás járata biztosan lesz. Ezzel a felhasználással talán nem akkora rizikó a dolog, mint az általad említettnél.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy86
aktív tag
Egyébként itt meghibasodasokrol is szó van vagy csak nagyon érzékeny az autó a regenerálódásra és kidobja rögtön a hibát? Fura hogy a 2.0 diselem elvolt így, lehet kár volt eladni 😀
Másik kérdés, hogy megéri megvenni a JBL hifit? Jó a mélynyomó vagy érdemesebb utólag valamit berakatni?
-
rbalint88
addikt
válasz Speedy86 #3840 üzenetére
Erdemes megvenni a jblt, mert: gyari, igy biztos nincs problemazas a garancia miatt, nem fog zorogni a belter azert, mert a hifis nem jol rakta ossze es adott mennyisegu penzbol nem biztos, hogy ki tudsz hozni jobb hangot aftermarket cuccokbol, ja meg ez tutira kompatibilis a gyari fejegyseggel
Bar nekem 8” fejegyseges markatlan hifis fl i30-am van, amilyen a zajszigeteles, ahhoz boven jo ez a mezitlabas hangcucc is, mert ez messze varakozas folott szol, meg a mercik burmeisteren edzodott szomszed szerint se rossz. Ebben is mar van dsp, hangszorok is egesz jok, barr a jbl az biztos szebben szol, meg jobbak a melyei, de ebben sincs hianyerzetem
[ Szerkesztve ]
-
c0dered
csendes tag
Sziasztok,
Újfent feltenném az ezerforintos kérdést: vonszolós autómosóban (igen, szoktam oda is vinni az autóimat, nekem nem szedi le a fényezést) automata váltóval hogyan érdemes behajtani? Én egyszer próbáltam N-be tenni és leállítani a motort, de bimbammolni kezdett és mintha a kormányzár is bekapcsolt volna (no-no). Úgyhogy jobb híján járó motorral, N-ben hajtok be.Valaki?
-
-
Ocean
tag
válasz c0dered #3842 üzenetére
Automatával még nem voltam, de én a manuál benzinest is elfelejtettem leállítani, akkor vettem észre, mikor a végére értem, és indítani akartam
Egyébként arra akartam még reflektálni, hogy elfogadom én azt, aki a fényezést félti, de annyit nekem nem ér, hogy télen, hidegben, esőben kézzel mosogassam a mocskot a kocsiról. Télen mindig gépi mosóba megyek, az IMO-ról az az elterjedt vélekedés, hogy jobbak a keféik - vagy igaz, vagy nem.
Ez előző két autómat sem tették tönkre, remélhetőleg az i20-at sem fogják. -
eM'82
addikt
Jön a céges autó... ez persze parádés dolog. Qrvára örülök ám neki, de a Kia Ceedemnek így már nincs helye (asszonynak nem okés a kombi...).
szerintetek egy 0km-es Kia Ceed Kombi-t (kb 1 hónap és érkezik) mennyi esélyem van magánszemélyként azonnal átruházni, eladni? Tavalyi áron rendeltem és érkezik is. Visszamondani 1M bukta... azt azért így hirtelen nem vállalnám be
Természetesen felkeresem a kereskedést, aztán ha velük nem tudok megegyezni, akkor Hahu-ra felrakom az autót. -
-