Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #54731 üzenetére
Sajnos vannak olyan felni gumi párosítások amivel valóban meg kell szenvedni leszedésnél, pláne a felrakásnál. De általában az országúti külső nagyobb szívás. Ott visszarakásnál könnyen kivághatod az új belsőt is, ha odacsíped a felnihez. Montinál azért nem olyan vészes általában, de vannak kivételek. Esetleg használj más külsőt, montinál a Schwalbe külsőknél én még jobbat nem láttam. Szerelése sem gáz.
175 centihez én inkább az M-es vázat ajánlanám, 178 centi magasság mellett is jobban szeretem a M-es méretet, pedig viszonylag hosszú lábaim vannak és tudom használni az L-es monti vázakat is általában. Viszont valahogy az M-est jobban tudom irányítani, fürgébbnek érzem.
Ha tökön ver a felső cső akkor biztos, hogy nagy. De a felső cső hosszt is érdemes megmérni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #54733 üzenetére
A Panaracer még a 90-es években volt nagy sláger, akkor kb minden normálisabb montin ez a márka volt, mint ma mondjuk a Schwalbe. Anno a GT karakoram bringámon is Panaracer gumik voltak gyárilag és úgy emlékszem elég jók voltak.
Nem csak a külsőn múlik, hanem a felnid perem magasságán is, hogy mennyire lesz könnyű vagy nehéz szerelni.
Mindettől függetlenül mtb-ra inkább a Schwalbe külsőket szoktam ajánlani, ha a minőség számít.175 centihez általában 55 centi körüli felső cső hossz az ideális, de ez nem szentírás, csak egy ajánlás, a próba dönti el. Csőközéptől csőközépig kell mérni.
Integrale: BP. XI kerület, Októberhuszonharmadika u. 21-ben van az üzlet, de most inkább a sí van előtérben, tavasztól őszig erősebb a bringa. De ha megmondod mire van szükséged, vagy mik az elképzeléseid akkor utánanézek, hogy van e.
A defekt egyébként teljesen kiszámíthatatlan, volt, hogy egy fél évig egyet sem kaptam, máskor meg egy héten 3-at is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #54739 üzenetére
Hát az bizony nagyon hosszú neked. A fél centi hézag a felső cső és a ceruza között sem éppen ideális. Ott néhány centinek kéne maradnia optimális esetben. Az elmondottak alapján én úgy gondolom, hogy ez a váz neked sajnos nagy, de optimálisnak semmiképpen sem nevezhető.
Integrale: Utánanézek, jövő héten síteszt van Sölden-ben, valószínűleg csak jövő hét után tudnánk hozni ha nincs. Én úgy emlékszem, hogy jelenleg normál rubena belsők vannak, meg a slug-ból van.
-
Because
őstag
válasz MPowerPH #54877 üzenetére
ha lejjebb rakod a kormányt csak jobbal előre kell dőlni... pont fordítva szoktak ám gondolkodni, ha hosszú a váz emelni szoktak a kormány magasságán, rövidíteni a stucnin -> ahogy látom az is elég hosszú nálad, faraghattál volna belőle. lehet nem kellett volna egyből vázat cserélni
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #54897 üzenetére
Es a vazad mennyit rugozik? 100 vagy 120mm? Ha 120 akkor meg belefer, de ha 100-at akkor mar tul nagy.
Integrale: 30-ert szerintem felejtsd el, hogy ertelmes villat veszel. Fox csak verseny villakat gyart, ott csak draga van sajnos. Bar hasznaltan, bontottan ki lehet fogni jo aron. De 50-60 korul indulnak az epkezlab villak.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55081 üzenetére
Láncnyúlás szerint kell cserélni, nem kell emelgetni semmit se, maximum a biciklit hogy milyen könnyű.
A HG95 már egészen minőségi holmi, bár a dura ace jobb nála, persze csak ha olcsón be tudod szerezni.
KMC mivel jobb? Mondjuk hogy nem vált vele annyira jól a rendszer mint a szettnek sajátjából való lánccal. Viccet elhalasztva máskorra, igazából picit több km-t le lehet gyűrni egy jó kmc lánccal, de szűkebbre is van véve, nekem volt amelyik meg is szorult. Amit mutattál lyuggalt láncot, az pedig könnyebb, de ez nyilván akkor jön jól ha egyébként is egy szétkönnyített bringára akarunk rakni valami szintén nagyon könnyűt.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #55081 üzenetére
Legegyszerűbb vásárolni egy ilyent mellyel 5 mp. alatt kiderül kell-e cserélni a láncot vagy sem.A Shimano HG95-re meg azt mondani,hogy nem minőségi szentségtörés!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #55090 üzenetére
A lánc"nyúlást" tulajdonképp a csapszegek és a rájuk fűzött láncszemek lyukjainak kopása okozza,melybe a sár és homok beleragadva dörzspapírként viselkedik.Lemosni,majd úgy hagyni csak valamivel jobb mint sárosan hagyni,hisz a víz nem kenőanyag,ellenben zoxigénnel karöltve annál korrodálóbb.Én személy szerint ezért szeretem a spray-t,mert az nyomással mintegy kimossa a szennyeződést és ezt tulajdonképp egy olyan anyaggal helyettesíti mely az oldószerekkel ellentétben utána bent is maradhat kenésnek.Aztán meg el tudom képzelni,hogy mivel ott sokat esik,ha bringázni is akarsz akkor elkerülhetetlen a víz és sár,melynek vastagabb láncolajak dukálnak.
Ami a bontható láncszemet illeti és 2x nem használnám fel ugyanazt.Nem olyan költséges,hogy ne tarthass párat otthon,vagy még célravezetőbb bontható lánc vásárlása.Elég destruktív művelet láncbontóval ki,vagy a helyére tolni egy olyan szoros szegecset.(#55094) Cathfaern...ezt így árusítják,vagy a koskormány szokták levágni? Csak mert vagy 20 éve nekem is ilyen volt,de az Campagnolo koskormány volt levágva.Pont így nézett ki...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55087 üzenetére
Régebben a Dura-ace lánc volt használatos az XTR szettben is. Azóta úgy emlékszem, hogy már van különbség.
Hasaggymeg: Én is kb 82kg vagyok. A lánc tisztaságára én is kényes vagyok, az igaz, hogy nem szoktam levenni, de elég sűrűn törölgetem és olajozom. Egyúttal a sort is tisztítom mindig a lánccal együtt. Szeretem ha szép fényes.
Ez biztos hozzájárul valamennyit az élettartamhoz, bár szerintem inkább esztétikai és működésbeli szerepe van ami nyilván fontos. Pontosabb és csendesebb a váltás egy szép tiszta lánccal ami kenve is van.
Ettől függetlenül Nekem 2000-3000 között már lenyúlik. Ennyit számít az, hogy milyen útviszonyok között van használva.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55087 üzenetére
Bocs még beégett az agyam a 9 es rendszerekbe, mert akkor még a Dura Ace csomagolása volt az XTR láncnak is, valamint a láncon való felirat is dura ace volt. De a HG-X 10 es mtb láncokhoz valóban van külön XTR lánc. Ami egyébként szintén jófajta holmi, én munkába járok vele Használtan jutott hozzám, és azóta még belegyűrtem 3500 km -t, és még mindig nincs teljesen nyúláson. Miközben én 3500 alatt aszfalton is kivégzek általában mindent.
Deore lánc meg egy XTR közt mérföldnyi különbség van, az XTR sokkal jobban bírja a nedves körülményeket, míg a deore-t könnyen rozsda réteg fedheti, de hamar meg is feketedik. Nyúlásban pedig kb kétszeresével számolhatunk. Az XT nyilván nagyon hasonló az XTR -hez, így ha túl nagy az árkülönbség akkor nem érdemes a drágábbat venni sosem. 10 es országúti láncból mindig a CN-6600 at használtam, ami az ultegra, annál a 10 es országúti dura ace lánc szinte semmivel nem volt jobb, pár 100km el bírt többet.
Drágább lánc általában tovább bírja, nem mindig, de a megbízható márkák azért szokták ezt az egyszerű logikát hozni. Viszont egy már minőségibb láncnál, pl az XT nél, nem lehet fizikailag annyival jobb láncot gyártani, hogy mondjuk kétszeres futás teljesítménnyel bírjon. Tehát inkább vegyél 3 darabot, 100% hogy nem fog 3 szor, de még kétszer annyit sem bírni a kmc lánc.Az pedig tény hogy egy shimano rendszer a saját láncával vált a legjobban. Lehet hogy egy új rendszernél szinte esélytelen megérezni a különbséget, de egy már több lánccserét megélt szetten biztosan érezni kell.
Pl ultegra sl szettem nem váltott jól connex lánccal, de yaban-al sem. KMC vel el lehetett használni, de igazán a saját láncával vált a legjobban. Az új 10 es HG-X monti láncokat pedig szintén nem szeretik ezek az országúti szettek, ha nem kopott a görgő, akkor még pattog is rajta a lánc.
Próbáltam HG-X 10 es XTR szetten Dura Ace láncot, az sem váltott jól.[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #55186 üzenetére
Én benne hagynám,még lentebb ütném,vásárolnák egy újat és vigyáznék azt majd mennyire ütöm bele.Azt a csillagot felfele biztos nem húzod már ki,az csak egyik irányba megy.Lefele.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #55197 üzenetére
Nem a lánc van sérülve? Mert ha nem akkor váltóbeállítás lesz és azért pont ott ugrál mert éppen ott lehet valami láncátdobás segítő fogprofil.
Kazettával mi a bajod?"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55210 üzenetére
A pozitív levegőnyomás meghatározza a villa összenyomásához szükséges erőt. A nagyobb pozitív levegőnyomás eredménye kisebb megereszkedés és nagyobb kirugózási erő. A kisebb pozitív levegőnyomás eredménye nagyobb megereszkedés és kisebb kirugózási erő.
A negatív levegőnyomással a rugóút elején, a rugózás megkezdéséhez szükséges erőhatást állíthatjuk be. A negatív nyomás a villát érő erőhatásokkal együtt a pozitív légkamra nyomásával ellentétes irányba hat. Nagyobb negatív nyomás aktívabb működést eredményez, különösen kisebb buckák esetén. Kisebb levegőnyomás azt eredményezi, hogy a villa nem reagál olyan érzékenyen, ill. kevésbé jelentkezik a „pogózás”.
Érdemes kezdetben azonos nyomásra állítani a pozitívat és a negatívat is, aztán ahogy jónak érzed állítasz még rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #55205 üzenetére
Eltolva a váltót a 2 végállás irányába a mozgásból hamar rájössz melyik csavar vége melyik végállásnál fogja megakadályozni a váltó túltolását.Utána értelemszerűen ha becsavarod hamarabb felfexik a váltó a csavar végén és nem engedi tovább,ha meg kifele tekered a végállító csavart akkor fordítva.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55215 üzenetére
Úgy emlékszem, hogy egyszer már én is belefutottam egy hasonlóba, de az nem RS pumpa volt, hanem merida. Azt azért nézd meg, hogy rendesen rá legyen csavarva a pumpa feje a szelepre, néha az a baj, hogy nincs teljesen betekerve. A Rosck Shox gyári pumpák elég jók, nekem még mindenhez jó volt eddig.
(#55220) Hasaggymeg: Valami biztos nem kóser vele, de alapvetően szerintem nem akart rosszat és nem hülye ember. A Toroczkai Lászlóra is sokan köpködnek, mert túl szélsőségesnek tartják, holott ő tett a legtöbbet a Magyarországot érintő migráns válság kezelése ügyében. Már jóval az előtt figyelmeztetett mindenkit, hogy egyáltalán elkezdtek ezzel a súlyos problémával foglalkozni. Aztán csak kiderül, hogy igaza van mindenben. Ha tehetnék Őt is eltüntetnék az útból, de azért Ő diplomatikusabb és intelligensebb mint ez a Tomcat. Nyilván oka van annak, hogy most bent van a sitten a Tomcat, de akkor is nagyon gyanús ez az egész. És az is biztos, hogy ezt a szélsőséges liberális csürhét, akik Európát nyomorba akarják dönteni, csak szélsőséges, kőkemény válasszal lehet eltakarítani az útból. A migránsok se fognak szép szóra hazamenni, előbb utóbb fegyverekkel lesznek kitakarítva innen. Amint átveszik szép sorban a kormány hatalmat mindenhol Európában a jobboldali kormányok. A liberális vezetések mindenhol megbuknak, mert alkalmatlanok arra, hogy megvédjék az Európai polgárokat. Ezt a polgárok is látják, ezért lesznek leszavazva.
A Tomcat-nek is ebből a liberális csürhéből lett elege szerintem. És a romákat sem lehet szép szóval rendre inteni.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz MPowerPH #55277 üzenetére
SGS kanalas váltó az hosszú kanalas váltót jelent, míg a GS kanalas váltó rövid kanalast jelent tudtommal. Három tányéros rendszerhez szerintem azért kell hosszú kanalas, hogy az összes fokozatot tudd használni, illetve ha mindet nem akkor nagy részét. Míg rövid kanalas hátsó váltónál nem tudsz olyan sok fogaskereket használni mivel a váltó nem bírja el. Tételezzük fel elől 44-33-22 hátul pedig 12-40-es kiosztás van a gépen. Hosszú kanalas váltót be tudod megfelelően állítani mivel van annyi játéka a hátsó váltónak hogy tudja venni az összes fokozatot, míg a rövid kanalas váltókanala túl rövid, így mikor elől nagy tányéron vagy és hátul váltogatsz a nagyobb tányérak felé egyszer csak végállásba áll a váltó és nem bírsz váltani, vagy ha váltasz is akkor tönkremegy.. másik kérdésre nem tudom a választ, viszont a hátsó váltónál figyelj oda és inkább részletes termékleírással kérj segítséget itt vagy a szaküzletben, ha nem tiszta a leírtak alapján a dolog. Sok sikert!
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #55279 üzenetére
Es kozben megtudtam, hogy mind az XT, mind az XTR rendszerekhez a HG-X lancot javasoljak. Pontosan azt irjak, amit itt masok is, hogy mas lancokkal nem fog megfeleloen mukodni. M980-981 mar nincs forgalomban, ami eredetileg az XTR groupsethez tartozott.
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55276 üzenetére
Azért a jobb minőségű telók ki szokták mozogni az útjukat, lehet túl fújtad őket a súlyodhoz képest, vagy nem csapattad meg rendesen, hogy kimozogja az útját.
Egyébként itt a beépítési magasság miatt írtam elsősorban, nem az a lényeg mekkora utat mozog ki. A 140mm-es villa feljebb emeli a bringa elejét mint a 120-as mert más a beépítési magassága. Ezért érdemes figyelembe venni a hátsó rugóutat és úgy villát választani hozzá. Elvileg 2cm eltérés még belefér. 110-es vázba a 140-es villa már necces. Nyilván lehet használni, de nem ideális geometria szempontjából, ez pedig kihat a stabilitásra és az irányíthatóságra. Illetve a hátsó rugózásra is, mert nem arra a villaszögre lett tervezve a váz. Ezért érdemes mindig a vázba tökéletesen passzoló villát tenni.Hasaggymeg: Tévedsz, ezeket a trükköket ilyen körülmények között begyakorolják, utána versenyeken is megismétlik. Én nem vitatom, hogy őrültek, de ettől még tisztelem a bátorságukat és a tudásukat, az összes profi DH-s és egy csomó extrém sportoló kicsit vagy nagyon őrült, ez egy ilyen sport.
Van aki engem is őrültnek tart, pedig közöm nincs egy profi DH-s hoz, de jóval gyorsabban megyek le a hegyről mint az átlag és ez egyeseknél már kiveri a biztosítékot. Számtalanszor hallottam, hogy azt mondták rám túrázók, úristen ez nem normális, nem baj én így jól érzem magam. Ők meg úgy. Te meg úgy, hogy nyugiba túrázol. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55291 üzenetére
Az a váltó nagyon jópofa, tavaly borítottam szét a Parti Andrisnak a letett ilyen váltóját, az utolsó csavarig. Röhögtem rajta mikor már teljesen darabokban volt, és látszódott hogy hány alkatrészből van. Nekem az utolsó 9 es XTR -em van, abban még nem volt benne ez a ki be kapcsolható fék.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55295 üzenetére
120/110 az teljesen jo. Epp ezt mondtam. En a 140/110-et kicsit tulzasnak gondolnam. Illetve, de ez mar abszolut egyeni dolog, 100-120mm korul jobban kedvelem a 29"-et mint a 26" vagy 27,5"-os meretet. 140 tol mar en is a kisebb kerekmeretet preferalom.
Az RS villakat en is kedvelem, Fox-ot ugy szinten, kb egy kategoria a Fox es komolyabb RS cuccok is. DT villakkal nincs tapasztalatom, de szimpatikusak azok is,[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55314 üzenetére
Ha XC versenyeken is akarsz indulni, akkor 120mm felett gondolkodni valóban nincs értelme 10,9kg az egy jó súly.
Egyébként Allmountain kategóriásnak azért nem nevezném egyértelműen, 110mm hátsó rugóút az manapság XC-Trail kategória között van. 130-140mm körül kezdődnek az AM bringák.
A Fox nehéz? Egy F32-es 120mm rugóút mellett, qr15-ös tengellyel 1,45kg.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55316 üzenetére
A legújabb modell paramétereit néztem, ott bizony az F32-es 1,45 kiló. Angliában szerintem nem lehetetlen beszerezni.
Hátsó rugózás általában adott, ott nem igazán lehet mit variálni, villából sem érdemes sokkal nagyobbat beletenni. 1-2 centi eltérés még belefér, de többnek nincs értelme.
Jók az RS villák, de én még mindig jobban szeretem a Fox működését, bár az utóbbi időben sok kritikát kapott.Crytec210: Ezek a tesztek azért vannak, hogy kipróbáld, ez nem bérlés. Nem kell túlvállalni magad, akkor kicsi az esélye az esésnek. Ezért is jó egy ilyen hosszabb teszt, mert van időd ráérezni a bringára. Ha el is esnél vele, pár karcolásért biztos nem fizettetnének veled. Azért nem olyan könnyű komolyabb kárt tenni benne.
---Lasali---: Az újabb modellek könnyebbek. Bár nem mintha az a 100-200g olyan sokat számítana.
Integrale: Deore agyak? Fene tudja, szerintem azok nem túl jó cuccok. Maga a Deore szett nem rossz, de az agyak szerintem kilógnak a sorból. Nem forog olyan szépen. XT-től már jók.
-
nagyúr
-
ivana
Ármester
válasz MPowerPH #55399 üzenetére
Outin olcsóbb egybe, egy tisztességes felni és agy baromi drága, például egy jó shimano agy és egy mavic felni. És még meg is kell fűzni lehetőleg valami normális küllővel.
ossztelos kialakitasban: ti mit értetek túrázás alatt? Mert én túrázni úgy szoktam, hogy felkerül a csomagtartó az outira aztán hajrá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55396 üzenetére
Én nem azt mondtam, hogy nem lehet 26"-ot fejleszteni már, hanem, hogy az újabb évjáratos alkarészekben egyre inkább mellőzve van. Épp ezért mennek az aprón olyan áron a 26"-os komolyabb cuccok, hogy kapkodod a fejed. Azt sem mondtam, hogy nem éri meg a 26", csak annyit mondtam, hogy komolyabb pénzeket nem tennék bele. Egyébként a sima QR-hez és az 1 1/8 hoz se nagyon ragaszkodnék, vastagabb tengely elöl hátul és a tapered is sokat dob a merevségen.
Persze nem mindenkinek jön be a 29", de azért az elég nagy butaság, hogy csak 190 felett ideális. Az már eleve inkább XL-es váz abból is. Nekem is van ismerősöm aki nem szereti a 29"-et, én sem szeretem nagy rugóúttal, de 120mm-ig szerintem kiváló. Meg azért az sem kell elfelejteni, hogy a 29" tipikusan egy olyan méret ahol a jó vázgeometria hatványozottan számít. nem minden 29"-es lomha, az enyém nem lomha, pedig szeretem csapatni és nem vagyok egy túl magas ember a 178cm-el. Nagyon jól forduló, stabil gép.
27,5"-nek számomra 140mm és felette van értelme. 140mm alatt csak is 29"-et vennék, persze akkor ha jó a geo és fordulékony.
Nézd meg az XC maraton versenyeket, hogy mennyien mennek 29"-el.zoli03: Én a túra alatt a monti túrát értem, ráadásul AM meg Enduro bicajokról volt szó, maximum egy kisebb vagy közepes hátizsák ami szóba jöhet. Csomagtartók meg kulacsok nem igazán, csak ivózsák. A tipikus csomagtartós, túrazsákos túráktól most tekintsünk el, én nem arra gondoltam. Egy jó monti túrán vannak komolyabb csapatós, meredek részek is, azért vesz az ember Am vagy Enduro gépet, hogy bárhol le tudjon jönni. Ezzel azért vitatkoznék, hogy nem számít a bringa súlya. A pilóta súlyát meg megint felesleges említeni, ha izomban nehezebb akkor feltehetően meg van az ereje a nagyobb testsúlya mozgatásához. Ha nem számítana a bringa súlya ennyire akkor miért lenne annyival drágább a könnyebb? Itt megint csak azt tudom mondani, hogy nincs viszonyítási alap. Próbálj meg 12 kilós bringával hegyet mászni meg 15 kilóssal. Ráadásul az egész bringa irányítása, dinamikája más.
Sokat mentem az Alpinbike-os csapattal is túrázni, hát fel kell kötni a liberót lefelé is, ha nem akarsz lemaradni. Elég komoly túrákat szoktak szervezni, nagyon meredek csapatós szakaszok is vannak. Ha feltüntetik a túraleírásban hogy magasabb technikai szint a követelmény, akkor biztosak lehetünk benne, hogy észnél kell lenni lefelé. És akinek nincs meg a kell technikai tudás, meg bringa az csak letolja vagy kikerül bizonyos részeket.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #55422 üzenetére
Gyorsan korbenezve, osszeszerelve, ujonnan ezen az aron mit kaptam volna. £1470 -ert itt van ez, igaz ez tenyleg all mountain. Nehez, es az alkatreszek sem nagy markak, amik rajta vannak. Avagy szinten ezen az aron itt van ez, megrosszabb felszeretseggel, szinten 2kg-val nehezebben.
Ez mar azonos tudasu, szallitassal lenne £2300. Szoval +£900 a 27,5" -ert.A vazon es a telon kivul nalam is minden zsir uj volt. Bar maga a vaz is majdnem makulatlan... Szoval nem tudom, hogy olcsobb e, nekem nem az jott le.
(#55424) Runner_fxr: Probaltam mind 29"-t, ami nalam abszolut kilove. Nem ereztem magam jol rajta, nem is veszek soha olyat. A 27,5" nem volt rossz, de oszinten mondva nem ereztem nagy kulonbseget, es az elonyeit sem lattam az alatt az 1 ora alatt, amig mentem vele.
Az a 600k meg tulzas, mert ebbol a vaz, telo, kerekek azok, amik kerekmeret specifikusak. A vazon sokat nyertem, azt 1 ev mulva is nyereseggel adnam tovabb(mert kaptam hozza spec nyeregcsovet, headsetet, meg BB-t, amik magaban csak siman megernek £120-at). Telon buknek egy £20 -at, meg a kerekeken a felet, ami kb £80. A tobbi alkatresz barmikor atrakhato egy masik bringara, merettol fuggetlenul. Meg nincsenek apron 27,5" -os vazak. Kesobb az lehet egy alternativa. Kereket arra is siman osszedobok £150-ert. Telo meg azonos aron lenne, mivel a tapered villak olcsobbak.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55425 üzenetére
1400 fontot írtál, az jelenlegi árfolyamon kb 630 ezer ft.
Az a bicó amit most összeraktál, maximum 300k-t ér most a használt piacon. És még úgy sem lenne könnyű eladni.
Ez itt a gond. Az a Scott váz se mai évjárat. Ne érts félre, nem leszólni akarom, mert biztos remek bringa, de szerintem túl drágán vetted. Bár nyilván az Angliai fizuból ez nem akkora érvágás.
Kompletten, esetleg még alkuval együtt, sokkal jobb üzletet is össze lehet hozni.
Egyébként ha nem ragaszkodsz a karbon vázhoz, ez se lett volna rossz alternatíva, nem sokkal nehezebb: Canyon Nerve AL 7.0 Kb 1200 font átszámítva euro-ból. 27,5"-ös, tapered fejcső, átütős hátul. Modern gép. Bár a villa sima gyors záras ahogy látom. Vagy esetleg egy kategóriával jobb, az AL 8.0.Azért kíváncsi lennék, hogy milyen 29"-et próbáltál, mert nagyon nagy különbségek vannak a 29"-ek között is.
Hidd el, vannak remekül irányítható gépek ebben a kategóriában is.
A 27,5" valóban minimális különbség a 26"-hoz képest, nem is ezért éri meg, hanem azért mert értékálóbb, jobb az alkatrész utánpótlása. Egyébként én egy kicsit jobbnak éreztem a 27,5"-ös méretet mint a 26"-ot, volt ilyen gépem, kicsit jobb a tapadása, mindeközben ugyan úgy kanyarodik mint a 26".[ Szerkesztve ]
-
Valkűr
őstag
válasz MPowerPH #55444 üzenetére
Árban sem egy kategória, mert amibe 1 szett Magura kerül abból még XT -ből is meg van egy első és hátsó szett együtt..Nem is értem miért emlegetjük egy lapon őket. A Magura szégyene lenne, ha 120 ezerért gyengébb lenne mint az SLX vagy akár az XT. De ettől még az SLX nem lesz szar, csak más felhasználási területre tervezték.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #55444 üzenetére
Értelek én téged,hogy marhadrága fékre van szükséged/pénzed,de az slx akkor sem szar.Ja,és a Magura sem érhet 3x annyit.Az,hogy mennyit kérnek érte az egy más történet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz MPowerPH #55452 üzenetére
...meg mindig elorebb vagyok, mint barmelyik alu vazzal... - Ez elég erős kijelentés volt. Egy komplett átütős, tapered 27.5 vagy 29er alu vázzal szerintem előrébb vagy, de ahogy érzed.
MT6-ot pedig simán veri az SLX, sőt a 615-ös Deore is keresztbe lenyeli.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55427 üzenetére
Nyilván való, hogy újonnan nem fogok tudni olcsóbban linkelni karbon 27,5"-ös fully-t, mint amennyiért te építetted részben használtan, kb egy 5-6 éves vázzal a karbon 26"-ot. Nem is erről van szó. Hanem amit már többször leírtam, hogy a 26"-ot a gyártók kezdik mellőzni, ezért az új alkatrészekkel gondba lehet lenni. Most ez valakinek vagy probléma vagy nem, nem vagyunk egyformák. Illetve ha megnézem azt, hogy kompletten milyen áron szoktak menni a top 26"-os gépek, akkor is úgy gondolom, hogy túl sokba került a tiéd. Ezenkívül se átütő tengely, se tapered fejcső, ami nekem bizony sokat számít. A tiéd is egy álláspont és az enyém is. Én jobb szeretek haladni a korral. Pláne ha már ilyen összegekben gondolkodunk.
Megbontva valóban többért lehet eladni mindent, de jóval macerásabb is.
Azért az túlzás, hogy megveszed azt a canyont amit linkeltem, újonnan és 4 alkalom után már a felét éri, mivel újabb, sokkal kelendőbb is, hamarabb eladod és jobb áron is, de bukó nyilván van. Ez mindennel így van.
Véleményem egyébként pont az, hogy mivel hosszú távra tervezel, épp ezért nem 26"-ot vettem volna.
Egész más lenne a dolog, ha kompletten 300k-ért vetted volna, akkor semmi kritikát nem írnék, de 1400 fontért szerintem nem az év üzlete volt, ettől még tényleg komoly alkatrészekből van és jó bringa, ezt nem vitatom.
De én inkább veszek egy modern aluvázat, mint egy régi karbont. Amúgy semmi bajom a karbonnal.
A fék dologhoz pár szó, szerintem jelenleg a Shimano-nál jobb ár-érték arányú fék nincs a piacon. Kiváló fékeket gyártanak, még a Deore is baromi jó. Én a Magurákat nem szeretem, ha már extra jó fék akkor inkább Hope. Amúgy csakis Shimano. -
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55511 üzenetére
Tudtál szerezni shimano patent szemet? Egyszer láttam egy német webáruházban, dollármilliókért.
Nem értem miért piszkálhatták a láncot, miért nem kérdeztél rá?
Jó egyébként bele a sram is, én mindig azzal használtam, vagy kmc vel. Ha nem szorul meg, és nem is mozog benne oldal irányba, akkor jó, attól az egy darab inkompatibilis oldal laptól nem lesz semmi baja.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55565 üzenetére
Váltás minőségét, vagy teljesítményét legalább annyira befolyásolja a lánckerekek és tányérok oldalán valamint fogazásán készített módosítások, marások, ferdítések stb. Tehát egy bizonyos minőség felett már nehezen venni észre a különbséget, pedig minimálisan azért jelen van.
"Normál" áron nyilván nem éri meg, hiszen a csúcskategóriát képviseli a termék palettában, ezért hát nem is kell a jó ár-érték arányú zónában elhelyezni, akinek kell úgyis kell, nem ebből fognak megélni, az eladások ezekből a szettekből a legminimálisabbak.
Viszont ha a súlyukat nézed, ami a legnagyobb biznisz a kerékpár alkatrészek piacán, abban viszont eléggé ottvan, ahol kell lenni, és ha a termékek tartóssága csökken is, attól ez még mindig japán.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz MPowerPH #55574 üzenetére
azért, hogy az olcsóbb ársávban is legyen karbon vázas gép. akinek kell a jobb felszereltség, úgyis megveszi drágábban is, akinek nincs annyi pénze rá, vagy nem akar annyit rákölteni, az meg megveszi rosszabb felszereltséggel, de karbon vázzal a bringát.
ennek 'ellentéte' amikor az alu vázas bringára tesznek 105-ultegra, ne adj' isten dura-ace (bocs, mtb kategóriákba nem vagyok otthon) felszereltséget, így a felső kategóriás bringáknál olcsóbban használhatja a vevő a jobb szetteket.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Videó stream letöltése
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- VoLTE/VoWiFi
- BMW topik
- Le Mans Ultimate
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen