- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Kedves Mindenki,az hogy van,hogy a Gepida nem gyárt 56-osnál nagyobb Alboin CRS krossz bringát?! Lehet az ők 56-osuk akkora mint más 58,vagy éppen 60-asa?! Egy ismerősömnek megtetszett de mivel ő 190cm nem merem azt mondani,hogy jó az neki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mewryck
tag
hali
amire szeretnéd használni,arra jó lesz;ezen a szinten kb egy a felszereltség-márkától függetlenül:menetes sor,kónuszos (jobbesetben alu,rosszabb esetben acél)agy,duplafalú kerekek,3*7 sebesség,alu v-fékek(lehetőleg menetes szárú fékbetéttel),gumi és hajtómű már gyártótól függ leginkább
leírásban acél váz van említve,képen viszont alunak néz ki(árulkodó jel: cserélhető váltópapucs)
különösebben nincs gond egyikkel sem,jól használhatóamit esetleg cserélnék rajta:dinamós világítást elemesre(fixen rögzithetőt a jelenlegi helyére),meg talán a neregcsövet fixre
személy szerint inkább ezt választanám,mint a használt országútitüdv
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
D.Orion
veterán
válasz Pttypang #40750 üzenetére
Kell egyáltalán az a tárcsafék?
(#40751) Hasaggymeg: Nekem is ez a bajom az 500CRS gépemmel. 56-os méret és a 188cm-es magasságomhoz eléggé necces. Koppon van hátra fele az ülés és így se az igazi. Nem tudom, hogy az új vázuk mennyiben tér el az én régi 2010-es gépemtől, lehet az ejtés ad némi plusz távolságot. Sajna ez a márka baszik geo rajzot mellékelni a gépei mellé. Nem ismerem a többi márka felszereltségét így fejből, de 300K-ért ez viccnek tűnik. Komoly, hogy se a láncot se fogaskoszorú adatait nem adják meg?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz D.Orion #40754 üzenetére
Kell, mert mostanában többször volt, hogy ki kellett vennem az első kereket, autós szállítás/defekt miatt, oda pedig pont érdemes lenne tárcsafék, akkor nem kéne ezzel szorakoznom.
Csak az a kerdes, mennyire nezne ki hulyen/mennyire lenne hasznalhatatlan a mixelt szett.Everybody lies.
-
D.Orion
veterán
válasz Pttypang #40755 üzenetére
Minden további nélkül működik a rendszer mixelt verzióban is. Megszokás kérdése, mert különböző erővel kell húzni, vészfék satunál könnyen orra bukhatsz merev villa+jó tárcsafékkel. A plusz költségeket vágod gondolom. Komplett első fékszettet kell venned, a kereket biztos át kell fűzni. A villacsere miatt másik agy is kell?
-
D.Orion
veterán
válasz zoli03 #40757 üzenetére
Gondolom mindkét oldalon rögzített V-fékje van, így vagy az egyik csavarjának kilazításával, vagy a gumi leengedésével tudja csak kivenni a kereket. Tárcsa esetében meg elég csak kicsavarni a gyors zárat. Persze azt nagyon is érdemes figyelembe venni, hogy tárcsás keréknél mindig copás a visszarakás után a fék tökéletes beállítása.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz D.Orion #40754 üzenetére
Magyar sajátosságok... Akkor végül kijelentheted,hogy neked 188cm-el kicsi az 56-os? Amúgy egy ismerősömnek kellene,én egy ilyent vettem a tegnapelőtt! ...és kész vagyok attól,hogy az idő miatt egyszerűen ki sem tudom próbálni! Nem eshet rá eső...legalábbis egyelőre nem! Csak simogatom a szobában,mint az agyament hobbit a hatalom gyűrűjét!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
smiti
addikt
válasz Mewryck #40753 üzenetére
Hello!
Köszönöm szépen! Akkor ezek szerint teljesen mindegy, hogy mit veszek ebben az árkategóriában?
Mindenképpen újat szeretnék és az még egy fontos szempont, hogy itt vidéken, OTP szép kártyára meg lehessen venni.
Volt még a Schwinn Csepel Landrider 28" amit néztem, vagy a Gepida Alboin 100 , de ez a Neuzer volt a leg szimpatikusabb az összes közül.
-
veterán
válasz D.Orion #40756 üzenetére
Villacsere es a szemet gyari elso kerek miatt alapbol lenne teljes elso kerek csere, ezert is ha mar cserelek, akkor valtanek tarcsara, mivel a gyari suntour villa a legalja, ezert ezek a dolgok amugy is cseresek lennenek.
(#40757) zoli03
Mert kényelmesebb, habár értelemszerűen drágább is a karbantartása, a fékbetéttől kezdve...
Nagyjából városi használatnál hány km-t húz ki egy legalja fékbetét pár?(#40758) D.Orion
Ha ugy allitom be, akkor a pipa kioldasaval is siman megoldhato, de akkor alapbol bukom a rendes beallitast, keson kezd el fogni a fekem, ez engem zavar, elso kerek kivetele utan pedig allitgathatom a feket ~minden alkalommal..(#40760) zoli03
[shimano br-m422][ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
D.Orion
veterán
válasz Hasaggymeg #40759 üzenetére
Általában úgy 80km után kezdem érezni, hogy jó lenne ha 3cm-el távolabb lenne a kormány. Ha tenyerem végét rakom a markolatra, akkor érzem úgy, hogy megfelelően áll a hátam és a karom is ki van nyújtva. Ha rendesen fogom a markolatot, akkor van a könyökömet kell jobban behajtanom vagy a hátammal kell kompenzálni. 190cm-es magassággal csak szigorú próbával érdemes rajta egyáltalán gondolkodni. Ez az új váz geo lehet ad némi plusz távolságot, de mivel nincs geo rajt így csak próbával lehet megmondani.
zoli03: Bazi régi első generációs V-fék.
(#40762) Crytec210: Ha ilyen féked van, akkor vegyél bele normális betétet és valami jobb, pl. JagWire bowden rendszert. Fékkar a mellé rendelt gyári?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz D.Orion #40763 üzenetére
Remek, de azzal mivel vagyok előrébb ahhoz, hogy bármikor kikaphatom az első kereket, különösebb problémázás nélkül?
A fékkar a gyári kínai hulladék, csere tervezve, de előtte rendesen tájékozódni akarok, hogy érdemes-e.
Nem a fékhatással van bajom, az elég így is, csak simán kíváncsi vagyok, mennyire érdemes felemás rendszerben gondolkodnom.Everybody lies.
-
Narakh
senior tag
170 centis magasság mellé az 54-es felsőcső outin szerintetek hosszú lesz?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
veterán
válasz Cathfaern #40767 üzenetére
De a fékkar útjának fele kuka, ha úgy állítod be, hogy kioldható legyen a pipánál. Nem tudom, ezen mennyire változtat majd egy normális fékkar, de ez most elég zavaró. Nyilván egy kis törődést megköszönne a kerék is, mert már van benne egy kis ferde hajlam, de őszintén szólva annyira kuka a gyári kerék, hogy sajnálom rá a pénzt, hogy megcsináltassam..
Everybody lies.
-
Solad
őstag
válasz Narakh #40765 üzenetére
Függ a többi paraméteredtől, de szerintem igen. Nekem az 55-ös rövid stucnival is hosszú, az 52 lenne az ideális (172 vagyok és rövid lábú)
Crytec210 (#40762):
Szerintem simán ki tudod akasztani a kerék kivételekor
[ Módosította: radi8tor ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
veterán
válasz Narakh #40772 üzenetére
Kérlek.
[btw, annak mi a fene ertelme lenne, ha a nyeregvazcsovet adnak meg? wtf??](#40769) zoli03
Szóval helikopter igenynek minosul, ha szeretnem a fekkar utjanak elso harmadaban mar fekhatast elerni?
Mert az ehhez szukseges beallitassal sok sikert kivanok az "egyszeru" kiakasztashoz. Egyszeruen nem tudod annyira osszehuzni, hogy kiakaszd a pipat, csak ha annyira raszorul, hogy elallitodjon a fekpofa. Egyikkel se vagyok igazan kibekulve. Ha nem lenne nyolcas a kerekben, akkor se allithatnam beljebb a feket, mert akkor nem tudom kioldani imbusz nelkul.(#40771) Solad
Fekbeallitastol fugg.Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz D.Orion #40763 üzenetére
Köszi a tapasztalatokat,bár emberünk nem fog talán soha 80km-t egy napon letekerni. Megmondom üljön rá és próbálja ki. Amúgy te hosszabb stucnival már próbálkoztál?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz zoli03 #40775 üzenetére
Nem kell, értem, mire gondolsz, siman neked nagyobb tavolsag van hagyva a felni es a fekpofa kozott, ezert lazan ki tudod akasztani. Nekem valamiert ez fura, de majd kiprobalom, milyen.
Ugyis majd a fekkarok cserejevel fekpofa csere is kell es vezetek, mert picit megviselt mar a jelenlegi.Everybody lies.
-
D.Orion
veterán
válasz Hasaggymeg #40774 üzenetére
Nem, így is olyan orrnehéz a gép, hogy a legkisebb fékezéstől is satuzik a hátsó kerék. Kényelmes pozicióban ha a tenyeremen támaszkodom, akkor bő 2cm-el az első agy mögé esik a képzeletbeli tengely. De meg kéne nézni próbával az új geo miatt.
Ui.: Mentem aludni.
-
zoli03
őstag
válasz Pttypang #40776 üzenetére
Megmértem, kb 1/3-ig tudom behúzni a fékkart. Ha agyon tépném, akkor szerintem maximum félig tudnám behúzni a kart, de ott már inkább csak a fékkar hajlana. És simán ki tudom akasztani a féket. Ha úgy állítanám be, hogy csak 1/4-ig tudnám behúzni a kart, akkor is simán ki tudnám akasztani. De esküszöm, holnap délelőtt kipróbálom úgy is.
-
Rototti
senior tag
Sziasztok!
Van esetleg valakinek tapasztalata, vagy hallott tapasztalatokat Devron cross kerékpárokról?
De ha 100-110 ezer környékén tudtok jó, fekete alapfestésű, netalán matt bringára javaslatot adni, azt is szívesen fogadom.Kimi - The King of Spa
-
zoli03
őstag
válasz Pttypang #40782 üzenetére
Gondolom régen ez terjedt el, és máig fent is maradt, szerintem nem is fog megváltozni már. De azért a nyeregvázcső hosszából már lehet következtetni a felsőcső hosszára is, attól függetlenül, hogy gyártónként eltérések vannak.
De amúgy elég érdekes lenne, ha egy 175-185 cm-es embernek 19-20" hosszú felsőcsővű MTB kéne. Már itt látszik, hogy vagy a szöveg, vagy a táblázat hibás (itt most a szöveg).
-
Frenky89
őstag
Új (CUBE) bringához mit kell, hogy kapjak? Sosem vettem még új bringát, szóval nehogy kihagyjak valamit.
Illetve érdemes rögtön regisztrálni (pl. bikesafe) és biztosítani?
-
ígyvanferi
addikt
válasz Pttypang #40782 üzenetére
Egyenes arányosság van a két hosszúság között. Ráadásul általában egymáshoz elég közel eső értékek ezek, így egyikből következtethetsz a másikra. A legtöbb helyen egyébként a nyeregvázcső hosszt értik a méret alatt, ha csak egy számmal hivatkoznak rá. Csak ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
Attól még szerintem is butaság Azonos nyeregvázcsőhossz mellett akár 2-3 centi eltérés is lehet effektív felsőcsőhosszban, egyes gyártók termékei között, ami pedig épp a szenvedés és a kényelem közötti különbség A nyeregmagasság sokkal egyszerűbben és tágabb határok között állítható mint a nyereg-kormány távolság.
Igen, értem hogy így szokás, de attól még hülye szokás.
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Cadal
őstag
Ezt a Cube LTD Race One-t miért nem lehet Magyarországon megvenni? Meg úgy általában a 2015-ös Cube LTD-k alig vannak a boltokban. Tud esetleg valaki erről valamit? vagy nem gyárt Mo.-ra eleget a Cube?
Frenky89: Neked már itt ígérték a Cube-ot nem? vagy eddig csúszott a dolog?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Frenky89 #40784 üzenetére
Most vásároltam a tegnapelőtt és hát nem sok mindent adtak vele...pár garanciapapírt és leírást a telóról,láncról meg magáról a kerékpárról + egy tárcsafék távtartó kis műanyagot (spacer) meg talán egy db. olyan kis műanyag kapcsot mely a vezetékeket rögzíti a váron található fülekhez...de hát ha egy ilyent kitolsz a boltból azonnal elmúlik minden hiányérzeted! (a pedálok,viszont amiket a bolt mellékelt,nevetségesen gyengék voltak). Még a szobában tartom és nem regisztráltam a bikesafe-en.
(#40789) Cadal....ugyanebbe a cipőbe jártam szinte mostanáig. Mindenhol azt mondták,már nincs! 2015-ös-ről beszélünk,ugyebár! Állítólag a KTM és Cube előre kéri a rendeléseket a forgalmazóktól és aki nem rendelt mert nem mert,vagy nem volt pénze rá,magára vessen. Ez minimum fura!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nauro
aktív tag
En amikor tavaly vettem a sajat ltd-met az eladok azt magyaraztak, hogy evkozben csak abbol tudnak utan rendelni, amibol meg telen jeleztek, hogy kell majd nekik. Elmeletben egy kis gyar, nemeteknel meg elviszik a gyartasi kapacitast. Nem tudom mi igaz belole, szerencsere nekem lett amelyiket kineztem.
-
Cathfaern
nagyúr
Igazából régen pont, hogy a felsőcsőhossz volt megadva. Nyeregvázcsőre két okból álltak át:
1. hagyományos biciklinél (azaz ahol a felsőcső vízszintes) a két szám megegyezik
2. slopingos biciklinél (azaz ahol a felsőcső nem vízszintes) a felsőcsőhossz önmagában nem mondja meg, hogy a nyereg milyen távol van a kormánytól, kellene hozzá a dőlészszög is.Szóval pont hogy a nyeregvázcsőhossz a logikus mérték
-
Cadal
őstag
válasz Hasaggymeg #40790 üzenetére
Garancia hogy alakul a Te esetedben? Mire mennyi gari van. Gondolom a szokásos egy év és a vázra 5 év (már ha Cube-ról van szó). Azért kérdezem, mert lehet megérné külföldről beszerezni egy (Cube) bringát és vállalni, hogy meghibásodás esetén vagy kp-s a javítás itthon, vagy esetleg vissza kell küldeni (mondjuk az meg viszonylag sok idő). Mondjuk ezekkel a bringákkal általában nem szokott probléma lenni.
#40791) nauro: Nekem is ezt mondták a helyi kis Cube képviseletben. Nem tudnak már a nagykerből szinte semmilyen LTD-t hozni. se 2014 se 2015. és ez még márciusban volt. Csak lestem.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Pttypang #40787 üzenetére
a felsőcsőhossz nem mérvadó, maximum a vízszintes felsőcsőhossz. Az meg sokban függ az első villa beépítési magasságától. Ha az változik, változnak a dőlésszögek és változik a vízszintes távolság.
Most tényleg ez a kérdés egy kerékpáros topicban, hogy mi a kerékpár méretezése...Mindig a nyeregvázcső hossza, ami az adott gyártó adott típusánál meghatározza a többi paramétert. De a tényleges nyereg-kormány távolságot nem ez határozza meg, centik múlnak a villa beépítésén, a nyeregcsövön, a stucnin és a kormányon. Ráadásul a homlokcső méret is változik a váz növekedésével sokszor.Akinek 1-2 centis problémája van, annak beállítási gondjai vannak, nem vázméret. +-1 méret vázeltérés bőven belefér felhasználástól és testarányoktól függően.Nekem a két méteres magasságomhoz az előző vázam 56-os 26-os volt, a mostani 53-as 29-es..Egyiknél se a nagykönyvben előírt kormány-első tengely kitakarás volt. Az egyetlen, ami miatt a minél nagyobb vázakat szeretem, hogy a lehető legkevésbé kelljen kihúzni a nyeregcsövet, kisebb legyen az erőkar. Igaz, biztonságból 400-as csövet használok, de gyakorlatban 300-310 mm körül van kiengedve.
Mindkettő kényelmes volt, megfelelő. Ha a nyereg be van állítva a pedálhoz (térd-pedálközép), utána lehet csak a kormányt meghatározni...
De rendesen csak próbálva lehet, vagy ha van egy kényelmes gép, akkor annak a geo ismeretében lehet keresni.az a 1-2 zoll eltérés nagy méreteknél nem jelent elöl akkora módosulást,Cathfaern
látom, közben leírtad te is.kell nekem ennyit írni[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Cathfaern #40792 üzenetére
Viszont csinálhatnák azt hogy slopingos vázaknál is a vízszintes hossz mértékét adnák meg.
Az enyémnél a mérettáblában is vízszintesen szerepel a hossz pedig egyhén sloping a váz: [link]
Mondjuk az is igaz hogy szimplán van egy M-es matrica gépen mint megadott méret a nyeregvázcsövön és összvissz 1cm eltérés van a kettő méret között (54cm nyergvázcső - 55cm vízszintes felsőcső).
De ahogy nézem ez az eltérés például 41mm a legkisebb méretnél míg a legnagyobbnál már -5mm.Més que un club!
-
Frenky89
őstag
Annak a történetnek még csak most fog pont kerülni a végére. Kicsit több, mint két hónap telt el amióta otthagytam a foglalót. Tegnap már épp kezdtem nézegetni, hogy Race One-t kellene rendelni németből.
A többiek is írták, hogy elég rossz a helyzet beszerzést illetően. Nálam is az volt a helyzet, hogy 2014-es Race-szel indítottunk, abból a nagyker küldött egyet, ami állítólag vázhibás volt és ráadásul az utolsó darab. Tehát áttértünk a 2015-ös modellre, de abból meg állítólag nem tudott szerezni a magyar nagyker, így végül valami román partnertől lett beszerezve, ha minden igaz.
(#40790) Hasaggymeg: Az tényleg nem sok, de én már a kis műanyag távtartóknak is örülni fogok.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
-
scar07
tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Hogy őszinte legyek nem néztem meg az eredeti Cube papírjait még,a lényeg,hogy a K2 bolt ad +1 év garit amivel így 2 évre nyúlik a garancia,legalábbis ami a szerelési díjat illeti. Ha jól olvasom gyárilag 2 év garit mindenre és 6 évet garantálnak a vázra.
(#40796) Frenky89...nem sok minden hasonlítható ahhoz az érzéshez mint amikor kitolsz egy új bringát a boltból. 13 éve volt ilyen utoljára.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg