- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz bajtokarpi #40843 üzenetére
Csomagtartó mindegy, csak nagyon gagyi ne legyen, csavarra rakjál anyát, mert hiába van menet kijön. Táskát akkorát vegyél szerinted beférsz, én elég keveset pakolok, de négy-öt napra már kell a három részes (két oldal, és felső rész), ha gyalog megyek akkor ugyan ez a cucc - szerszámok egy 40 literes hátizsákba befér.
Tamás: Nincs rajta, meg egyébként is elég katasztrófa ennyiért, ilyen szintű régi német bringa 15-20-ból megvan kontrával, max. egy új hajtás, meg lánc kell rá, esetleg egy centír.
-
Frenky89
őstag
-
benjoe1
aktív tag
válasz Tothgera30 #40846 üzenetére
189-190 cm-es magassághoz és 84 cm-es belső lábhosszhoz a 19-es vázméretet számol. Ez szerintetek jó? Cube Attention 29er bringát vettem 19-es vázmérettel, az átlépésnél szerintem jó a vázméret, de valahogy picit kicsinek érzem a bringát, bár előtte trekkinget tekertem és nagyon más a két bringa.
[ Szerkesztve ]
https://www.szarvaskovendeghaz.hu/
-
benjoe1
aktív tag
válasz benjoe1 #40854 üzenetére
Szerkesztésnél miért töröl bele a rendszer az üzenetbe?
Szóval a testbike kalkulátor ezt dobja ki.https://www.szarvaskovendeghaz.hu/
-
Solad
őstag
Sziasztok! Orszagutimon szeretnek kulsot cserelni. E)ebben a temaban nem igazan vagyok otthon. Milyen kulonbseget lehet tapasztalni a 23-as es 25-os abroncsok kozott. Illetve van-e valakinek konkret tipus ajanlate mokas borsodi utakra, havi kb 1000 km futashoz. Defekttel eddig nem volt bajom a legolcsobb cst gumival sem, a defektvedelem nem szempont, illetve esoben sem tekerek. Szempont az alacsony gordulesi ellenallas es hogy kijojjek 8-10 k-bol. Koszi!
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
nagyúr
Erről jut eszembe én is épp outi külső vásárlás előtt állok de kicsit megszívtam.
Nekem már megvan a kiszemelt típus de bakker ez akkora hiánycikk hogy nincs sehol raktáron. Rose oldaláról rendeltem és várható kiszállításra ezt írták (kapaszkodjatok meg): 2015.09.22.
Mondjuk írtam nekik üzenetet hogy ennek járjanak utána mert ha nincs reflexcsíkos akkor jó nekem a sima fekete is de abból se tudom hogy mikor lesz.Més que un club!
-
Maximum1
őstag
A 25-ös komfortosabb és még fújható 8,5 bárig.
Continental Ultra Race, ezt még lehet elég olcsón venni, még az Ultra Sportot hajtogatósban ajánlanám,de az 23-as, ha érdekel a súly akkor ezt vedd.
Nekem 25-ös SportPlus van, de annak nagyon elszállt az ára, így az már nem ér ennyit, viszont nagyon jó gumi.
Én azt mondom olyat gumit vegyél ami minimum 8 atmoszférát tud, ott kezdődik az élménykerékpározás.[ Szerkesztve ]
-
Atke
senior tag
válasz ---Lasali--- #40835 üzenetére
Köszi. 6000 a munkadíj+ olaj(3-6000)... De nem csak ezért,akarom magamnak csinálni, elég ütött kopott a lába, így az kapna egy hófehér színt, amire elő van készítve (alapozva van), amire 8000 mondtak még pluszba
De eléggé kilóg az amúgy (szerintem) elég esztétikus állapotból...
Ez egy korábbi kép, azóta új Zee váltást is kapott,új gumikat stb...[ Szerkesztve ]
-
frenkye
csendes tag
Sziasztok!
2 bringa közül kellene dönteni, szerintetek melyik a jobb? A CUBE amennyivel drágább, annyival jobb is?
Merida Crossway 20-D vs. CUBE Curve Pro
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv.!
-
fpeter07
veterán
Úgy látszik az Eurosport ma adja a Flandriai körverseny ismétlését, és holnap fél 1-től az élő műsort.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Érdekesen van ott beárazva ez a teleszkóp szervizelés..
6 ezer egy teleszkóp szervizért az semmi, annyiért nem érdemes csinálni. Mi 10 et szoktunk kérni a közepes bonyolult villákért.
3-6 ezer meg olajra meg zsírra, az meg megint nem stimmel, mert az meg drága.. a rugós villához sem kell 2 diónál több zsír, olajból meg max másfél, két deci megy el. Jó vannak kivételek, pl a marzo 888 rv amibe 3-4 deci elmegy. De van amelyikbe meg fél deci elég. Szóval normál esetben kenő anyagra 1500 ft nál többet nem nagyon lehet írni.[ Szerkesztve ]
-
Atke
senior tag
válasz ---Lasali--- #40869 üzenetére
Szerintem teljesen mindegy hogy hogy fizetek ki érte 12-15 ezret, milyen címszóval....Megvettem az olajat hozzá 2x1L (15W és 5W) került 3500 forintomba a kettő, és ez elég kb 5 cserére,(az 5W meg kb 60-ra )
Nyilván nekem sok idő lesz,mert még nem csináltam ilyet soha, de számtalan Youtube videó van ahol kb 15 perc alatt megcsinálják az egészet, nem tartom reálisnak ezeket a szerviz árakat...De mint mondtam, nem csak emiatt, akarom magam csinálni. -
---Lasali---
Közösségépítő
Azok a videók nem érnek semmit, a fele videóban nem szedik szét a csillapítást, vagy egyéb részeket nem bontanak ki, pl a rugózó részt is kevés videóban bontják teljesen szét. Foxoknál a csillapítást sem szokták szétszedni a videókban, ergo nem ér semmit az olajcsere. A másik hogy egy új villát ha nincs benne forgácsolási maradék, fémtörmelék stb, akkor elég gyorsan el lehet intézni. Viszont egy használtat mire tökéletesen kitakarítasz, mindent végigvizsgálsz, hol sérült, kopott-e, keményedett-e valamelyik O gyűrű vagy egyéb tömítés, na az a sok idő.
4 óra el szokott menni pl egy reba sl szervizeléssel... úgy hogy hivatalosan csinálod, lejön az áfa, üzemelteted a szervizt, rezsit fizetsz, vállalkozás után fizetsz, szerszámokat tartasz, fogy a rongy, az alkohol, veszélyes hulladékot tárolsz, adsz le. stb... hidd el hogy reális.[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz ---Lasali--- #40871 üzenetére
azt hiszem ezekkel a feltételekkel (becsületes munka és előírás betartása, hivatalos boltvezetés) 10/9 bolt csődbe is menne
[ Szerkesztve ]
-
DjKoxi
senior tag
válasz ---Lasali--- #40871 üzenetére
A kerékpárszerelésben az alkatrészmosás tart mindig a legtovább.
Jövőhéten ki fogom próbálni ezt itthon. Vettem egy mágneses mosótányért is, jó vele dolgozni. -
Rottweiler89
aktív tag
Sziasztok!
Régen jártam már errefelé, gondoltam beköszönök egy képpel. Ha már "jó idő" volt, gondoltam megtakarítom egy kicsit a gépsast.Üdv: Rottweiler89
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Because #40872 üzenetére
Azt nem mondom hogy belénk, nem lehetne belénk kötni mert mindenbe bele lehet, de azért szerintem meg kell nézni, hogy amit megcsinálunk meg kiadunk, az meg van csinálva becsületesen, és még nem mentünk csődbe, és úgy néz ki nem is fogunk. Nem kell csődbe menni azért mert valamit jól csinálsz, pont hogy az, hogy jól csinálod, az is tud előre lendíteni, nem csak a csalás. Az a baj ebben az országban kevesen gondolkodnak így.
-
DjKoxi
senior tag
válasz ---Lasali--- #40876 üzenetére
Köszi a jótanácsot
Würth folyadék lesz benne. Kíváncsi vagyok mit fog csinálni a mosó festésével. A cégnél sok alkatrész csak egyszerű Trináttal van festve, azokat nem szokta lemarni, ellenben a művezető azt mondta, hogy a gumi alkatrészeket csak óvatosan mosogassam.Hamarosan szétszedem ismét a telot is, de már teljesen elfelejtettem a mennyiségeket.
Váltó bowdenre van valamilyen ár-érték bajnok javaslatod? Teflonos ház, köszörült bowden. Ez pl?
-
gergo5991
őstag
Ujabb dologra jöttem rá a fék surlódás ügyben. Csak akkor surlódik, hogyha behuzom a gyorszárat, ha az ki van engedve nem surlódik. De ha rázárom rendesen a kereket, akkor ugyebár a hátsó keréktartók összébb mennek, és ez okozza a surlódást. De ennek értelme nincs, mivel a fék a vázon van rajta, és ha meghuzom, akkor a vázzal eggyüt a fék is odébb kerül, nem értem.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DjKoxi #40877 üzenetére
Lehet jobban jársz ha vágatsz valahol méretre bowdenházat. Shimano SP-41 et pl, vagy valami jagwire -t, de amúgy a saccon se rossz ha nagyon olcsó kell.
Bowdenből meg attól függ mihez kell.. alligator is tökéletes, sacconba is talán van fekete teflon bevonatú, nekem azt hiszem azzal van összerakva az XT-XTR es bicikli, tökéletesen működik. Annál az a durva hogy kb 3-4 ezer km van benne amiből a legtöbb az terep, sarat is kapott bőven és a váltóhoz szinte semmit nem kell nyúlni, azzal a bowdennel van összerakva azóta is. Pedig nem egy márka mámor.. saccon bowdenház, fekete talán saccon bowden. Egy titka van, az a bowdenház vég. Abból alu kcnc mind. Nagyon sokat számít! Mióta rájöttem azóta magamnak csak alu sapkával rakom össze a váltást, a féket pedig acél esztergált sapkával.
Régen saját bicikliben csak a dura ace-t használtam, de annyira felment az ára, hogy azóta nem veszem meg, pedig az olyan jól volt csavarva, és köszörülve, hogy semmi máshoz nem volt hasonlítható. Nem is tudom hogy lehet-e még kapni bevonat nélküli dura ace bowdent. A mostanikon van egy bevonat, ami miatt könnyebben csúszik, de könnyen le lehet koptatni róla, és ha valahol felkopik, leválik, simán meg tud szorulni akadni, én nem találom annyira jó dolognak. A sima fekete teflon "festés" az szerintem bőven elég tuning, és szép is tőle.
Egyébként ha az ujjaid közt húzod a bowdent, érzed hogy mennyire jól van megtekerve, meg mennyire van jól megköszörülve. Meg ha közelről megnézed, akkor is látod hogy vannak-e benne rések stb. Azt meg nem kell mondani hogy érdemes rozsdamentest venni alapból, ha nem valami tescos bicikliről van szó.Nekünk a pure solve gépnek a saját folyadékja, az aljáról lemarta a festést, mint a gumikesztyű, olyan állagúra változott, felhullámosodott és elkezdett leválni, mert ugye az a gép olyan béna, hogy nincs a lefolyó fele lejtése, és mindig megáll az aljában az oldószer, körbe 1-2 centi magasan is felkapta..
Miután kb 4 szer dugult el a lefolyója a sok festék darabtól, felhúzott, szétszedtem, és spaklival letoltam róla a festést...
Boltban kapható kesztyűket is feloldja egy idő után.. honvédségi vegyvédelmi kesztyűket használunk, az a legjobb![ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz ---Lasali--- #40879 üzenetére
Én a bowdenek végét simán leforrasztom, soha semmi baj nem volt vele, szerintem értelmesebb mint a bowdenház vég.
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
DjKoxi
senior tag
válasz ---Lasali--- #40879 üzenetére
SRAM X9, és XT átdobó, a karok is SRAM-ok, és még mindig a Merida-96. Nem a legolcsóbbat akarom rá, de nem is a legdrágábbat. Kinézetre Jagwire van rajta, de a múltkor már meg kellet járatnom az alsó házat. Maga a bowden még teljesen sima, sérülésmentes.
Ilyen végre gondoltál? 1,1 vagy 1,2 mm-es bowden kell a váltóhoz?
A ház az 4mm-es, de arra nehezebb kapni alu véget. Minden alkatrészből annyi féle van, a laikus ( mint én ) csak kérdezni tud.Köszönöm ismét, hogy alapos vagy, és segítesz.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DjKoxi #40883 üzenetére
Az nem lesz jó, az azt hiszem az ősrégi acél, cromo vázakon levő hátsó váltóhoz tartozó bowdenház megakasztóhoz tartozó vég, aminek az a kis szűkülő csücske megy bele a megakasztóba, a többi meg kilóg, mert azokon csak egy átmérőjű furattal ellátott gömbhöz hasonló dolog volt csak.
Ilyen kis vacakra gondoltam: [link]
Jagwire is van: [link]
Vettem olyat is aminek van kis pöcse, kiáll belőle kis "szívószál" darab, és akkor lehet rá húzni gumi bugyit, hogy ne menjen bele a retek.
Shimanonak is van nagyon jó, de még nem jöttem rá mi lehet a cikkszáma... fékváltókar szettekhez szoktak csomagolni mindig, mert a 11 es rendszerek ezek nélkül már marha pontatlanok lennének.
Az a jó bennük még hogy a műanyaggal ellentétben egyszer kell megvenni.
Létezik amúgy O gyűrűs bowdenház vég is, eddig csak műanyagban láttam. Azt mondjuk csak lentre érdemes tenni, hogy ott fogja meg a sarat picit, mert ha mindenhova raksz, szorulni fog a bowden. Beírod a keresőbe hogy sealed akkor elvileg olyat fog kiadni amiben van O gyűrű.A shimano 1.2mm es, a sram meg a campagnolo 1.1 es tudtommal. de még nem láttam olyat hogy ne működött volna egyik a másikkal.
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz lsebestyen #40868 üzenetére
Szokják ismételni a tavalyi versenyeket?
Kerékpárosoknak jövő évre ötletek, hogy mit lehet csinálni ápr. 1-én. [link]
-
Tothgera30
Ármester
válasz fpeter07 #40886 üzenetére
Ez már fent van 1.-je óta . Igen, csak néhány ötlet elég meredek . Biztos szájbab@szarintanám azt aki csak egy csapágygolyót tesz a kormányomba, vagy aprót a nyeregcsőbe, mert belülről összekaristolja, stb.
#40888 Jimmy66: Az nehezebben kivitelezhető, bár ott már poén részbe megy át (Spoiler) , ugye mikor a vázat is vágja.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Jimmy66
senior tag
válasz Tothgera30 #40887 üzenetére
Szintén! A "pengés" megoldás még dúrvább...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #40875 üzenetére
Kurv@ra igazad van!
(#40861) Atke: Hidd el, hogy ez nem olyan pofon egyszerű azért, én már sok éve szereltem kerékpárokat, de még mindig nem mertem pusztán videó alapján szétszedni egy komolyabb telót. Hidraulikus fékeket meg lehet csinálni, az ehhez képest gyerekjáték, de a teló karbantartás az más tészta, azt úgy tudod megtanulni, hogy egy tapasztalt szaki megmutatja. Vagy bevállalod azt, hogy elkókányolsz pár villát mire megtanulod valamennyire. Én is most tanulom, szerencsére van egy szervizes ismerősöm aki tapasztalt e téren is és ő tanítgat.
Amúgy szerintem ebbe a vázba nem való ez a villa, ha jól látom ez egy 120mm-t rugózó váz, mit keres ebbe 160-as villa? Bántja a szemem az a geometria, szerintem vagy tegyél belel egy bele való villát, vagy vegyél másik vázat.
[ Szerkesztve ]
-
Hoorus
őstag
Sziasztok!
A napokban szert tettem egy új országúti szettre. Nevezetesen egy Campagnolo Veloce 10's-re. A hajtókar nem Veloce, hanem egy Centaur Power Torque.
Ami számomra érdekes, pontosabban mondva kicsit aggasztó, hogy összehasonlítva a régi négyszöges, középcsapágyas rendszerrel, ennek valahogy sokkan nagyobb az "ellenállása", olyan mintha szorulna..
Talán úgy tudnám a legkönnyebben vázolni a helyzetet, hogy ha a négyszöges rendszerről leveszem a láncot és megforgatom, akkor kiforog a világból is, ez az integrált cucc pedig alig tesz meg 1 fordulatot és megáll..
Érezhetően erőhatást kell kifejteni a megmozdításához. (lánc nélkül).. Na nem vészes, menet közben nem is észrevehető, dehát akkor is nekem ez furcsa és nyugtalanító.
Kérdésem: Ennek így kell működnie?
Még aznap felhívtam a boltot, ahol összerakták és azt mondta a fickó, hogy ezek a cuccok ilyenek, a Super Record is és bármikor meg tudja mutatni egy másik bicón, ha bemegyek az üzletbe. (Bikeexpress)
Nektek mi a véleményetek?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
truefx
aktív tag
Van valakinek pontos térképe az Eurovelo magyar szakaszairól? KOnkrétan a 6-os érdekelne, de ha több is van az mind welcome.
-
Doki16
addikt
Karbon nyakú villát mivel és hogyan érdemes vágni, ha túl hosszú?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
hegyimorc
senior tag
válasz truefx #40891 üzenetére
Itt nézted? Nem tudom mennyire pontos
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
ivana
Ármester
Van valakinek tapasztalata Budapest-Újvidék-(esetleg Belgrád)-Szeged túra terén? Akár részei is, nyáron mennénk régi osztálytársakkal a szokásos túránkra, ezt az útvonalat néztem ki Esetleg jobb ötlet? Szlovénia, Ausztria féle már sokat voltunk.
-
Frenky89
őstag
Minden centerlock-os tárcsának van valamennyi holtjátéka az agyhoz képest, vagy csak én fogtam ki két ilyet?
Fék légtelenítésre Ti a fentről pumpálós, vagy a lentről fecskendőzős megoldást szoktátok inkább használni?
Bárki legyen is az aki kitalálta a kétcsavaros nyeregcsöveket én imába foglalom a nevét, ez egy jó cucc.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hoorus #40890 üzenetére
Nekem az a véleményem, hogy kell egy kis időt hagyni a csapágynak mire bejáratódik. Konkrétan pedáloknál tapasztaltam azt, hogy kicsit szorult új korában, majd gyönyörűen forgott amikor bele került pár száz km. Az is lehet, a tömítések még feszesek és ez fogja vissza.
[ Szerkesztve ]
-
cobranco
csendes tag
Sziasztok!
Ha már ennyire várat magára a tavasz,egy kis néznivaló a hosszú hétvégére,egyfajta húsvéti ajándék,persze csak annak,aki elfogadja.
A kétfős expediciós csapat ezúttal többek között az Alpok legendás hágójának a „de la Bonette”-nek a meghódításával is próbálkozik…és,hogy milyen sikerrel?...kiderül aki velünk tart
Alpok Expedíció 2.rész: "A legmagasabb út Európában" ?? 2014. /Franciaország/ FullHD 1080p
Útvonal:
Embrun-Savines le Lac-Sauze le Lac/1049m/-Lac de Serre Poncon-Ubaye völgye-Barcelonette-Jausiers-Restefond erőd-Col de la Bonette-Cime de la Bonette/2802m/-Col de Raspaillon-Camp de Forches-Mercantour Nemzeti Park-La Pra-St.Etienne de TineéTérkép:
[link]Túrablog:
[link]Kellemes Húsvéti Ünnepeket!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hoorus #40890 üzenetére
Alapvetően nehezebben forognak az integrált tengelyes hajtások mint a monoblokkos. Az már más kérdés hogy a kisebb tömegéből adódó kisebb tehetetlenség miatt sem pörög ki a világból a hajtókar.
A monoblokkban kisebb csapágy van, ezekben nagyobb, nagyobb, így a tömítések súrlódása is nagyobb. Márpedig itt kör kerületről van szó, aminél ugye ismeretes a PI szám, tehát a súrlódás az jóval nagyobb kis mértékű tömítés kerület növekedésnél is.
Ha kicsit kipörög belőle a zsír, bekopik a tömítés, beigazodnak a pontatlanságok, akkor csökkenni fog az ellenállás.
Egy hibát lehet elkövetni ezeknél az torque rendszerkenél, hogyha túl széles volt a középcsapágy ház, nem volt méreten, akkor a csapágy előfeszítése megnőhet, és megszorulhat.Itt van egy kerámia golyós csapágyazású ugyan ilyen rendszer, valószínűleg a tömítés sem kontakt benne hogy könnyebben forogjon, és a zsír is lehet lágyabb. [link] Ez azért forog úgy mint egy monoblokk. Nekem is van shimano hollowtech rendszerem kerámia golyós csapággyal, az is pörög mint a rettenet, míg a gyári csapágyból az XTR -t se lehet körbe pörgetni lendületből egyszer sem.
De a kerámiásnál a tömítés is hanyagabb.. és lágyra kikevert zsírral raktam össze.
Egy példa kedviért, ha az XTR -t szétszedném, kiszedném belőle a tömítéseket, kimosnám belőle a zsírt, raknék a helyére olajat, vagy akár maradhat szárazan is, és megpörgetnéd, lehet pörögne vagy 40 fordulatot.De azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy terhelés alatt mekkora a csapágy súrlódása, valószínűleg akkor nincs akkora különbség. Pl egy nagy és kevés golyós monoblokk terhelés alatt nagyobb ellenállása kell legyen, mint egy kis golyós, nagyobb átmérős csapágynak.
Nem kell ezt túldramatizálni. Hasonlítsd össze a többi hasonlóval, ha nem szorul nagyon, akkor nincs baja.
[ Szerkesztve ]