- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Tasker
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Cannondale Caffeine 2 29er... egész jó áron. Kár hogy a korábban hirdetett 29er Flash-t már elvitték (300k-ért hirdették).
#40047 ivana: X0-ra mit mondasz?
#40049 zodo: Inkább Cross gépet nézz, ha aszfalton akarod (főleg) használni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zodo
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40050 üzenetére
Ezek a tavalyi, telóval készült képeim vannak róla.
10+ éves madaras bolti bringa, többet nem igen tudok róla mert első dolgom volt hogy leszedjem a matricákat.
(monoblokk, hajtómű amik nem eredetiek mert azokat élből cseréltettem)Kerekek talán egy centrírozással menthetők kivéve az agyakat amik mindenképp felújítást igényelnek.
Váltó és fékkarral nincs gondom talán egy új bowden szettet megérdemelnének.
Úgy gondolom hogy első és hátsó váltó, hajtómű, lánc, monoblokk, fogaskoszorú, első teló amiket cserélni kellene.Tothgera30
Köszi a tippet!
Ezek főként hajtásban (mint laikus a fogkiosztásban láttam eltérést) és gumi méretében különböznek a montikhoz képest.[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz hramon94 #40055 üzenetére
A kettő közül egyértelműen az Aldi-s.
Az se tökéletes, egy nagy hibája van, hogy hiába 8 sebességes a hátsó agy menetes, de ha ezt az egy dolgot orvosolja az ember, amikor lekopik a gyári racsni/lánc (egyébként se árt újrafűzetni a hátsó agyat, mert elég belépőkategóriás), akkor szerintem napi használatra is teljesen rendben van a cucc. Talán még az első váltó az, ami gyenge a bringa egészéhez képest, de az is könnyen orvosolható probléma.A Gepida 1 colos villákat fogad, nálam ez 2015-ben kizáró ok. Továbbá a fenti problémák a Gepida esetén is megvannak, de ott még a marokváltó, még gagyibb váltók is rontanak az összképen.
Szerintem új, normális városi vagy egyszerűbb túrabringa kategóriában 80k-ért most egyértelműen az Aldi-s Cyclo az abszolút győztes.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
veterán
teljesen kezdő outisnak milyen pedált ajánlanátok? természetesen az ár/érték bajnokot keresem egyelőre és szeretném megúszni viszonylag olcsón a pedál+cipő vásárlást köszönöm
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
lsebestyen
addikt
Áááá b@szki, miért van az, h akármikor hazajövök a szerelőtől (eddig az összesnél ez volt), egyből a szaros váltómat kell állítgatnom?! Miért nem lehet beállítani normálisan? Mire visszaértem a karikámról, már bezárt, de jövőhéten biztos elmegyek...A hátsót már sikerült beállítanom, viszont elől mivel tudom finomhangolni a félváltásokat? Shimano 105, 2 tányér van elől, és tányéronként tudok ugye kettőt váltani. Na most el van csúszva és így baromi hülyén megy fel a nagyobbikra, mert az alsó tányér második váltása a két tányér közé váltaná be a cuccot...Azt is a két kis csavarral kell? Ha igen akkor úgy, hogy beváltom abba a fokozatba ami problémás és a csavarral beállítom?
Holnap Félsziget-kupa, szóval most beállítottam úgy, hogy nagytányéron el vagyok hibátlanul, de attól még érdekel a dolog... Ma már biztos nem nyúlok hozzá, kistányérra reméljük nem lesz szükség. -
ivana
Ármester
válasz Pttypang #40063 üzenetére
A kis kínaiak tudnak agyat gyártani Csak bele van ütve egy csésze?
(#40064) lsebestyen A csavarok az szélét állítják, hogy ne ugorjon túl. L(ow) és H(igh) csavarok, az L a kicsi lánckerék felé, a H a nagy felé. Ha nem lett elállítva a bilincs akkor a bowden feszeséggel kell szórakozni, a csavarokat nem kell állítani szinte soha, szóval keresd meg a bowden finom hangolót és azon állíts.
-
Tothgera30
Ármester
-
Bazsee71
őstag
Sziasztok!
Külső kapcsán nem igazán sikerül dűlőre jutnom.
26-os MTB-m van, többnyire aszfalton tekerek (75-80%), de ha földútra tévedek, ott is szeretem elereszteni. Kimondottan döngölt erdei utakon.
Eddig néztem a Schwalbe Road és Land Cruisert is, de egy ismerősöm ajánlotta a GEAX AKA-t is.
Ti mit ajánlotok?
Előre is köszönöm a segítséget:
Balázs -
Because
őstag
tudnátok ajánlani V fékhez felnit és agyat?! nagyjából 10-15k / kerék, agy lehet tárcsás későbbiekben jól jöhet. illetve hol érdemes fűzetni (sajna a kedvenc boltomban megugrottak az árak, kezdődik a szezon )
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bandus #40058 üzenetére
Shimano R540
Nekem ilyenem van, teljesen elégedett vagyok vele.Més que un club!
-
lsebestyen
addikt
válasz Napfénysüti #40070 üzenetére
+1
-
Syd69
aktív tag
-
veterán
válasz venember83 #40062 üzenetére
becsatolós
Tothgera: outi pedálra gondoltam, az spd tudtommal mtb pedál.
amit én néztem első körben az a look keo classic, ezzel van esetleg valakinek tapasztalata?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
zoli669
tag
Sziasztok!
Nekem egy Decathlonos 50 ezer forintos alap bringám van, a váltok, a váltó karok is, már cserélve voltak, minőségibb alkatrészre, a hátsó váltó acera típusú, az első, meg tournrey típusúra lett cserélve, a karok is cserélve voltak shimano altus SL-M310-re. A hajtás is cserélve lett, shimano monoblokk és shimano Altus FC-M 171-es belépő szintű hajtásra, már csak a fék a gyári noname, milyen V-Féket ajánlanátok, amire érdemes lenne lecserélni, esetleg a fék kart is érdemes-e cserélni, én acera tipusura gondolkodom, mind fékkar és fék tekintetébe, vagy érdemesebb feljebb lépni?
Válaszokat előre is köszönöm!
-
Mansi
csendes tag
válasz Napfénysüti #40070 üzenetére
Szintén +1
-
veterán
áháá, akkor itt van még az r 540 alternatívának, köszi a tippet, megnézem azt is
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
borix
őstag
válasz Because #40069 üzenetére
Nem ilyen egyszerű.
Milyen méretben keresel felnit milyen bringára kellene?Milyen méretű külső megy majd rá?Ez fontos a felni belső szélesség miatt .Könnyebb vagy nehezebb felnit szeretnél?
Tárcsafékes agynál hatcsavaros vagy centerlock legyen?Ipari csapágyas agy kellene inkább vagy jó a kónuszos is? -
Tothgera30
Ármester
-
D.Orion
veterán
HA beleszólhatok én is, akkor megteszem.
Látszólag(bár ezt nehéz megmondani) menthető a gép. A váltók és a fékek az alsó kategóriát(annak is az alját) képviselik, de ha működnek és teszik a dolgukat, akkor melóba járni tökéletesek. Teleszkóp az van, de említésre se méltó. Egy teljes szervizzel/beállítással/eseti centirozással és új bowden szettel ki kell jönnie 20K-ból a felújításnak.
Várost írhatnál, hátha tudnak/tudunk ajánlani megbízható kerékpárszervizt a környékeden.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Na igen meggondolandó hogy érdemes-e egy ilyet felújítani. De ha nincs lekopva a hajtómű pl, nem kell középcsapágyat cserélni, agyakban a csésze nincs berágódva tehát nem kell eldobni valamelyik kereket, akkor anyag költségben pár ezer forintból javíthatóak ezek a kerékpárok. Tehát ha nincs igény jobbra, csak hogy ez elműködjön, és nem akarsz rá sokat szánni, akkor lehet érdemes vele foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
Bazsee71
őstag
válasz Bazsee71 #40068 üzenetére
Erre esetleg tippje valakinek?
Azóta még képbe került a Range Cruiser és a Hurricane is.
Még egy kérdés: a honlapokon megadott terhelhetőség mennyire mérvadó? Több helyen 100 kg van megadva, namost nekem ennél 25%-kal több van. De mivel kerékből kettő van alattam, ezért megoszlik a terhelés, ritkán nehezedik rá ennyi súly. Vagy ők nem így számolnak?
-
zodo
nagyúr
válasz D.Orion #40081 üzenetére
Minden véleménynek örülők.
Tudom hogy kb. a minimum elvárásokat nyújtják az alkatrészek és nincs is "nagyobb" gond velük ill. érthető hogy látatlanba nem könnyű a segítségnyújtás.Jelenleg ami konkrétan aggaszt hogy pár napja, recsegős hangot hallat a hátsó fertály .
Váltó néha nem vált pontosan avagy önálló életet él.
Nagy ritkán induláskor is el el "forog" a lánc.
Na meg a teló, (ne is említsük kategória) kb. csak messziről az de félek mikor esik ki alólam.Ebből gondoltam megérett a szerviz/csere.
Talán ha hinni lehet az órának akkor kb 3000 km-t futottak már így lehet megnyúlt a lánc, kopottak a fogaskerekek vagy épp kiesett egy két csapágy pláne zsírózás/karbantartás nélkül.Szerk:
Budapest X. kerület
---Lasali---
Szerintem van baj bőven, szóval ezért gondoltam első körben a teljes alkatrészpark cserére de tudatlanul ugye bármit rám sózhatnak ha akarnak amit nem szeretnék és amiért kérdeztem rá a javaslatokra.
Csak kérdés szinten pl a Gepida Alboin 200 CRS Pro felszereltsége már elfogadható szintet képviselnek?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Bazsee71 #40084 üzenetére
Az egész kerékpár terhelhetősége ennyi. Ez egy saccpercckábé érték. Mindenki máshogy használja a biciklit, máshogy terheli. Nyilván ha tudatában vagy hogy kicsit nehéz van a bringának, akkor kerülöd az extrém terheléseket, nem lesz baj, annyival túl kell legyen tervezve. Minden esetre 125 kilóhoz már a minőségi, erős alkatrészekből illik válogatni, ha azt akarod hogy ne legyen baj.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Kerekek nagyon soványak ebbe a gepidában.. ugyan azt a szintet képviselik mint ami most van neked.
Filléres küllő kínai gagyi menetes aggyal, legolcsóbb felnivel. 75 kilóig használhatóak ezek a kerekek kb.Mi ezeket szoktuk eladni ilyesmi árban, amik már ajánlhatóak gyakori használatra: CTM Bora 1.0
[ Szerkesztve ]
-
-
Bazsee71
őstag
válasz ---Lasali--- #40086 üzenetére
A kerékpár többi alkatrésze gond nélkül bírja, csak a külsővel vagyok bajban. Millió féle van a piacon, vásárlást követően pedig egy jó darabig kell használnom. Nem egyszerűsíti le a helyzetet, hogy az alkalmankénti terepezés alkalmával sem szeretném kiegyenesíteni a kanyarokat.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Bazsee71 #40089 üzenetére
Értem én hogy benzin de mi hajcsa?
Amit mutattam biciklit, annak az ajánlott kiskerára kb 7 ezerrel több. De kazettás shimano aggyal van, elől is shimano agy. Jobb hátsó váltó, jobb váltókarok, és aheadesre van összerakva. Mellesleg szerintem a váz is minőségibb darab. Hajtóműbe szoktak belekötni a ctm nél hogy nem shimano hanem suntour, de ebben az árkategóriában abszolúte mindegy.
CTM el nem nagyon lehetett versenyezni ajánlott árakkal 2014 ben, rengeteget eladtunk ahhoz képest hogy mennyi kerékpárt szoktunk árulni előző években, kifogyott a magyar és a szlovák készlet is még a szezonban.
Sláger termék a CTM Rambler 2.0 volt, 29 colos belépő szintű monti. De shimano agyas, shimano tárcsa fékes, teljesen használható kerékpár. 150 körül volt az ára, hasonló felszereléssel a KTM 300 ért adta a biciklijét.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz bandus #40073 üzenetére
Vegyél egy jó shimano pedált, SPD SL -t. Használatra kb ugyan az az érzés mint a look, csak állítható, szervizelhető, felújítható a csapágyazása, és ha vigyázol rá örök élet meg egy nap.
A keo pedál felszíne kopik ha nem az acél kopófelületűt veszed, a csapágyazás hamar kotyoghat, és nem lehet vele mit csinálni. Nekem keo carbonom van, még régebbi típus, 10 en pár ezer km el, ez nem rossz pedál, egyszer cseréltem stoplit mert nagyon kagylósra kopott és féltettem az ízületeimet, picit lóg, de én jópárszor szétszedtem. Eléggé francia a cucc.. ha behúzod a tengelyt tövig, akkor megszorul, én teflon szalaggal tuningoltam meg a menetet, így tudtam lazábbra hagyni, aztán mindig egy kicsit beljebb tekertem a következő összerakásnál, és így még mindig csak egy picit kottyan.. eléggé sufni tuning szarakodás egy 34 ezer ft os pedálnál... De láttam már olyan új keo pedált, ami pár ezer km től 10 szer annyira kotyogott mint az enyém, és nem lehetett beljebb húzni, és már kezdted érezni a hajtáson is a holtjátékot..
Shimano pedálban ugyan az a csapágyazás van mint a sima mtb -s spd jükben, egészen az XT ig, XTR is ugyan az csak szélesebb a golyópálya. Országútiban egyedül a dura ace ami komolyabb csapágyazású. Ezeket ha nem hagyod meg hogy nagyon kikotyogósodjon, szétszeded, kimosod, kicsit utána húzol, jó minőségű zsírral telerakod, akkor kimennek a világból.[ Szerkesztve ]
-
zodo
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40087 üzenetére
Nálam a gyakori használat nap 2 x 5 km (meló és haza) és max 58 kg vagyok ha sokat ettem.
Köszi az ajánlatot, nézelődőm mi és mennyibe lenne. -
-
veterán
válasz ---Lasali--- #40092 üzenetére
huh, köszönöm a részletes tájékoztatást! bár bevallom a fele kínai nekem de ez alapján leteszem a voksom az r540 mellett már csak cipőt kell hozzá találnom meg egy sisakot majd
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
zool1
őstag
Urak, kerékpáros dzsekit hol tudok venni vs rendelni nagy méretben?! A hervisben kapható ktm 2xl-s dzseki, kb egy s-es pólónak fele meg (kb 50 kg-os emberre). Nagyobb méretben nem lehet valahol rendelni vs kapni?
(rövidnadrág, póló, sisak már meg van) -
truefx
aktív tag
Shimano Tourney 3 sebesseges, ha kozepen van, hatul meg legalulra valtok, zorog. Ezt hogyan lehet orvosolni? Minden egyeb rendben van, csak bantja a fulemet. Hatul Shimano Altus van egyebkent.