- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
d3tox1c
senior tag
Sziasztok. Az normalis hogy az edge explore nagyon lassan tervez újra?
Ma jöttem vele egy ismert útvonalon, de még be akartam ugrani egy boltba, ezért nem tértem le ahol ő felajanlotta többször is, hanem mentem tovább egyenesen.
És észre vettem hogy rohadt lassan tervez újra.
Ez ilyen, vagy nálam van valami gond? -
fulton
addikt
Már sztem volt téma de nem találom akár hogy keresem.
Ti hogy cseréltek lánc hátsó fogas koszorú, és első tányérokat , milyen periódus?
Gondolok itt pl 9 seb nél ugye 0.7 nyulásnél érdemes cserélni láncot, akkor a fogaskoszorú mondjuk 2 lánc periódust bír ki, vagy 3 at is? És az első tányért hány hátsó fogaskoszorú után cseréltek kb? Én nem terepezek, csak aszfalt.
--------
Illetve azt szeretném kérdezni, az első lánctányérokhoz (ami ilyen speckós csavarral van rögzítve) milyen kulcs kell hogy szét szedjem? Shimano Alivio FC-T4060
(tudom egyedi dolgok ezek, de mégis kb)[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222352 üzenetére
Nekem 2 láncot vitt el egy sor, utána már ugrott az új lánc a régi soron...első három sebességes hajtómű simán vitt 2 hátsó sort, sőt.
Mikor tányért cseréltem nejemén nekem sem volt ilyen kulcs, és ahogy kifele kezdtem tekerni a csavarokat (5db) és forgott az anya is melyre nem volt mivel ellentartanom gondoltam már elején zátonyra is futottam a szereléssel...de aztán kínomban rájöttem, hogy kissé tovább húzva a csavarokat mindegyik kicsavarható lett minden ellentartás nélkül is!...5 darab!!😎[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #222353 üzenetére
megjegyzem
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #222353 üzenetére
És becsavarni jól betudtad?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222355 üzenetére
Az sima ügy, könnyen megszorul, szerintem azért is működött ez a meghúzom majd kicsavarom dolog mert befele nem kell ellentartani azoknak a kis vágott anyáknak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #222356 üzenetére
Én megkiséreltem egyiket kiszedni, meglazult aztán forgott, de utána már nem tudtam vissza szorítani ahogy volt mert szintén forgott.. ezért kérdem.
-
andrisbandi
őstag
válasz d3tox1c #222351 üzenetére
Legegyszerűbb hiba forrás; szólt a szoftver frissítésért, de még nem történt meg.
- Egy újraindítással megint felajánlja.A tervezésnek a térképhez van köze, nem a kütyü a hibás.
- Frissítéssel, vagy ha amiatt lassult, régebbi/más térképpel lehet szerencsét próbálni.▓▒░ Dell - i7 - akku 5ó ░▒▓█► https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7/friss.html
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #188228 üzenetére
azon a hátsó fogaskerekeken, amin gyakran mozgok, /alsó 2-3/ elég gyatrán vált. Van hogy első váltásnál csak erőlködik de nem vált le pl a 3ról a 2 ikra. Aztán csak második próbára, aztán van hogy megjavul viszonylag vált ahogy kell..aztán idő után megint. (bár lehet ez a meleg miatt is ahol tárolva van a kerékpár van 35 fok is)
Eddig azt hittem a váltó van rosszul belőve(bovden), de ha meg ráálítok, akkor lehet patentebben vált ott, viszont utána nem pontosan fut a lánc, beleér hajtáskor a felette vagy adott esetben alatta lévő fogaskerékbe. De érdekes mert csak azon vált nehezen, a többin tökéletesen vált.
Meg amit megfigyeltem, menet közben de állványon hajtva is látom hallom, hogy adott helyen a lánc, roppan egyet a hátsó fogas keréken. Mikor lassan tekerem figyelhető meg legjobban, fut fut a lánc, és adot ponton, mintha nem illeszkedne pontosan a lánc, és helyére roppan, ami hangot ad ugye. De az biztos hogy nem üzemszerű.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
parandroid
félisten
válasz stickermajom #222345 üzenetére
De ezt beszéljük meg, mert tényleg nem értem.
Van a jelenlegi helyzet, miszerint átvezet egy főút a falu közepén, iszonyatos átmenő forgalommal. Csak belenéztem a videóba, de alig hallani a riportert a forgalom zajától, az a kamion, ami épp eltépett mellettük, ahol pont belenéztem, pl tutira nem 50-nel ment. A fentiekkel semmi baja senkinek, ellenben elkezdenek méricskélni, hogy hol fér el a bringaút, meg hol nem. Ennek a rengeteg autónak rohadtul semmi keresnivalója a faluban (város, község, mittudomén, mi ez), azon kéne 1000-rel dolgozni, hogy ez eltűnjön, és akkor senkit nem fognak zavarni az autók helyén megjelenő bringások. Lehet, hogy 20 évig fog tartani, mire sikerül megoldást találni, meg átalakítani az egész infrastruktúrát, de ha soha nem állunk neki, akkor soha + 20 év, mire kész lesz. Ha 20 éve nekiálltunk volna, mostanra pl meg lenne oldva. Ahogy a németek 40 éve nekiálltak, és 20 éve meg is van oldva ez az elkerülősdi, gyakorlatilag mindenhol.
Szóval én azt látom, hogy van egy teljesen élhetetlen főutca, ahol próbálnak még bringautat is csinálni, ami egy teljesen elvetemült koncepció, ez tény. A gond az, hogy a lakók teljesen rossz irányba mennek, egyszerűen nem látja, hogy az átmenő forgalomtól kéne szabadulnia, nem a bringásoktól. Gyakorlatilag úgy nyilatkozik az öreg, ahol belenéztem, hogy most minden fasza, de ha jönnek a biciklisek, az a világ vége. Nem is értem ezt az egészet…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
d3tox1c
senior tag
válasz andrisbandi #222359 üzenetére
Köszi. Egyébként kb mennyi idő ami alatt újra tervez normál esetben?
Annyira úgy érzem, hogy valami nem stimmel vele.... -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #222361 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz parandroid #222362 üzenetére
Ismerős vagyok arrafelé, ahogy én látom, úgy néz ki a story, hogy valóban van egy nagyon forgalmas fő utca, de amellett szerintem egyre kevesebb a lakóház, inkább üzletek - boltok - szolgáltatások vannak és a lakók a fő utcából nyíló kisebb utcákban laknak. Tehát bármerre mennek, autóval a fő utcán közlekednek, mert minden oda fut be, a kis utcákon egyszerűen nem érdemes menni és nem is mennek mert úgy marad nyugodt a lakó környezetük (a fő utca nem az). Szóval sztem ezért kampányolnak ez ellen, mert a közlekedési idejük megnövekedését várják az egyébként lámpa nélküli (körforgalom mindkét végén) fő úttól.
Félre ne értsd, nem értek egyet velük, sőt, a te érvelésed szerintem az előremutató (minden szempontból), de az, hogy az adott település szerkezete milyen, valóban befolyásolhatja a közlekedést. Amúgy pedig, valóban sokkal látványosabb és nyugisabb lenne a lakók által felajánlott alternatív útvonal, én szívesebben tekernék ott, mint a főút mentén, mégha 3-4 km-rel hosszabb is (turisztikai célból).„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222365 üzenetére
Nem, a fogak tetején a 'platók" elkeskenyednek, majd eltűnnek és hegyes fűrész fogakat látsz, egyes fogak között a völgyek íve aszimetrikus lesz és elnyúlnak a húzó fog irányába, a fogak tetején a húzó oldalon sorja jelenik meg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #222367 üzenetére
köszi
-
Jester01
veterán
válasz Hasaggymeg #222310 üzenetére
egyből kerékpárútra lépni ki kapualjából
Vadi új Nadap - Velence kerékpárút (BuBa része ez is): [link]
Jester
-
ReFleXx
addikt
válasz Hasaggymeg #222367 üzenetére
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
fulton
addikt
Picit beleástam magam ebbe a tömeg témába, nyilván érdekel a gondolat.
Egy alu vázzal nyernék olyan 2 - legyen (jószívü vagyok) 3 kg. jó esetben!
erről nincs infom, mert a saját vázam sulyát nem ismerem, sajna nem mértem le mikor építettem.
Használtam egy kalkulátort - amiben megadtam adatokat, emelkedés táv, erő stb...és 3 kg minusszal, konkrétan egy 50m emelkdő szakasz 20 km át, adott erő leadás mellett, elenyésző 0.2xx km/h sebesség különbséget, és durván 15 másodperces hátrányt jelent, 1 órára vetítve. Ellenben ha megnézem mennyi munka és pénz ráfordítást kérne ez a suly csökkentés, akkor azt kérdem wtf? miről beszélünk itt. Ez már a szőrszál hasogató kategória aki nem versenyzik. Ha lehet hinni ezeknek a kalkulátoroknak. Értelmetlen. tisztelet kivétel - Már aki nem cipekedi a bringáját a 10 ik emeletre, vagy felkarolva szalad vele.
"Aszfalt/országút" esetéről írok.
Én azt mondom erre vetítve, marketing ez a "könnyú alu váz jobban mész bla bla". Nem fogsz jobban menni mert 2 kg val könnyebb a vázad. kicsit sem. Sokkal fontosabb a gumi nyomás, hajtás, jó kenés meg tudom is én ami a hajtáshoz tartozik. szerintem! de ez csak az én konzekvenciám a témában amire jutottam.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #222372 üzenetére
20km-n 50m az lepkefing, rendes emelkedőn jön ki a különbség, síkon nem annyira. Én fogytam 9kg-t, ezzel legutóbb egy emelkedőn 30mp előnnyel szereztem KOM-ot, ami ott pont arra elég, hogy valszeg a büdös életben nem fogja senki elvenni tőlem és 3-4 fokozattal nehezebbre váltva hajtottam ki. Kevésnek hangzik, de brutál más világ, főleg hogy egy sok szintes körön a mászásokon lehet a legnagyobb előnyt szerezni, sokat javít az átlagon, ha gyorsan mászol. A másik, hogy terepen rengetegszer lassítasz-sprintelsz, lassítasz-sprintelsz, ott is sokat számít az össztömeg, az ilyesmit a kalkulátorokkal nem lehet kiszámolni. Ha síkon felveszel egy tempót, szárnyal a bringa, nyilván ott nem számít annyira a súly. Amúgy a legfőbb előnye a könnyű bringának az, ami a jó minőségű alkatrészeknek: sokkal jobb érzés használni. Bringázás közben az élmény a legfontosabb nem? És emelkedőkkel tűzdelt terepen sokkal többet számít.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz fulton #222372 üzenetére
Nem tudom, milyen adatokat adtál meg, de 900 méter szintkülönbséggel, 70 kg-s versenyző esetén ugyanúgy 20 km-rel számolva már 11 perc a különbség egy 9 kg-s és egy 17 kg-s bringával mászva (130 W). De 50 m szintkülönbségnél is 2 percet számol.
Egyébként nem biztos, hogy nyernél 2-3 kg-t pusztán a váz váltással.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #222372 üzenetére
Az a helyzet, hogy a füledben lévő bogár immár szabad szemmel is jól látható.
Egyértelmű, hogy ebből aluváz lesz.
( Tudod, az a baj az épített bringával, hogy nincs olyan, hogy "Kész van, mostmár nem nyúlok hozzá!". Mindig fogsz találni valami fejleszteni valót.)Most belenéztem a kristálygömbömbe, és tisztán láttalak a jövőben egy aluvázaskarbonvillástárcsafékes bringán fülig érő szájjal tekerni.
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #222375 üzenetére
Kineztem az appomból milyen szinteket megyek ( óra méri katonásan ) es azt tápláltam be egy adott szakaszra pl. En nem lakok hegyvidékes helyeken itt sikság van.
Én is úgy gondolom h nem biztos az a 2 3 kg sem h nyerne a bringa. -
parandroid
félisten
válasz fulton #222372 üzenetére
Ezen teljesen fölöslegesen pörögsz, az a bringa nem sporteszköz, hanem túrázásra, munkába járásra való. Teljesen értelmetlen önteni bele a pénzt, energiát, hogy valami olyan kegyen belőle, ami sose lesz. Ha ilyesmi ambícióid vannak, akkor vegyél egy fitnesst, vagy egy országútit. Használtan biztos találsz valami jót, arra us lehet költeni, ha ez a hobbid, de legalább rendes alapokkal indulsz.
Az egész projekt amúgy már azon elvérzik, hogy kitámasztó…
Apropó, bogár a fülben, tegnap belerepült egy méhe (?) a fülembe, meg is csípett, ahogy kell. Majd beszartam, úgy fájt. Persze mászás közben. Mire a túloldalon legurultam, szerencsére nagyjából elmúlt.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #222379 üzenetére
Igazad lehet. Az van h szeretem a tempót(is). Szeretek haladni elvezni a 30 as mérőt:) fürgeséget.
De a vesémet se rázza ki azért. Egyszer valahogy kipróbálok majd egy normális országutit jó "dekás" vázzal, h mit ereznék, meg mennyire mennék temposabban, mert lehet lényegében ugyan ott lennék mint most.(egy biztos a rádölök forma nem begyere).
Kitámasztó de abból is a legkönnyebb es még jó típus nem ám csak rádobtam valamit.Ha már sebesség Sík terepen kihajtottam a 47 et.Annyi a rekord. L korábban 37 ig ha elmentem az előddel. Bár nyilván edzettebb is lett az ember szél es miegymás... nem ez a mérce csak eszembe jutott. Outival gondolom megy az 50 felett is (sikon)
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz itouchfan #222366 üzenetére
Véleményem szerint meg pont a lakóknak van igaza, a jelenlegi körülményekre tervezett bringaúttal. Ez nem is kérdés. Az elkerülő lenne a megoldás mint ahogy a térképen is mutatják. Csak hát a magyar hozzáállást nézve gondolom az drágább lenne, ergó kisebb haszon. Egyébiránt meg pont a németeknél vannak a faluk közt NEM az országútba épített bringautak, mint ahogy nálunk is van azért jócskán példa rá.
Egyébként is az országútba vagy ahhoz nagyon közeli egy elvetemült ötlet, ott ahol bőven van más lehetőség.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
-
itouchfan
senior tag
válasz arcitec #222381 üzenetére
Azt látnám jó megoldásnak, bár ez nagyon scifi, hogy legyen a főút mellett is egy gyalog- és kerékpár út külön sávval, és közben a BUBA pedig menjen a városon kívül, szép környezetben. (Írtam, hogy én szívesebben tekernék arra, mint a városon át, de van az a helyzet amikor nembaj, ha ott is van út). Pl a helyiek biciklis közlekedéségez.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #222371 üzenetére
Nem túlságosan, azt látom a 4, 5 és 6 van a legtöbbet használva, talán a 4 a legkopottabb.
fulton... a kerékpár vásárlás, mint amúgy minden tartós felhasználású ingóságé legalább annyira szubjektív érzelmi döntés mint amennyire racionális, így neked sem pl. a majdani gyorsulás mértéke fogja eldönteni végül veszel-e újat, vagy sem, hanem egyszer megszületik a szubjektív döntés majd utána összeszeded a mellette szóló érveket... most még győzködöd magad miért nem kell neked új kerékpár, de ha nem húzol el innen mondjuk a gyúrós topikba, régi bringád sorsa valszeg. megpecsételődött. A placebo pedig fizikai eszközökkel mérhetetlen, ugyebár.
jjeahh... abba ne légy olyan biztos, hogy nem veszik el tőled azokat, hacsak nem te gyártottad a szegmenseket valami kevésbé frekventált eldugott helyeken ahol a madár sem jár, jön még kutyára dér.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
fulton
addikt
Akartam már kérdezni, mikor írjátok hogy 50 km 500/1200 az utóbbi pontosan mit jelöl? Emelkedőt gondolom de mikét kell ertelmezni?
-
arcitec
addikt
válasz Ringman #222386 üzenetére
Sajna két véglet van ami nem jó. Az agresszív, türelmetlen, záróvonalon, mindenen át nyomulós erőszakos, értelmetlenül úgy egyébként.(Ezektől elvenném a jogsit 1 évre, aztán 2-re, aztán végleg. A másik a töketlen, tétova szerencsétlen. Parkolok a nagy parkolóban, 200-300m en sehol senki, de egy töketlen szó szerint, pancser miatt odébb kellett lépnem az autó mellől, hogy el tudjon tova haladni az egész terület másik oldali túlfelébe. Hát nóóórmális? Sajna ezek vannak. Létezik egy "ember mennyiség" akik agyilag átlag alattiak sok mindenre ...
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #222389 üzenetére
Kuplung. Még is csak be kellett kapcsolnom, - bár fincsibb volt a váltás - mert nem ment fel
a 11-re akárhogy feszítettem a bowdenen. A kuplungot bekapcsolva meg, az alap 0-ról 3-4 "racsnis"(váltókarnál) feszítésen megfelelően működik. Miért nem tökéletes kikapcsolva?
1-10 ig rendben lenne kikapcsolva is. Igen és nyilván nem menet közben lőttem be.
Pedig gyárilag kikapcsolva volt.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #222390 üzenetére
Általában görbe, vagy csavarodott váltófül a ludas. Korábban tíz sebességnél nem számított annyira, de 11-12 már olyan közeli lánckerekeket jelent, hogy minden kis eltérés számít. Most ha váltót állítok első mindig belenézni hátulról a láncvonalba és megnézni párhuzamos-e a kinyúlt váltókanál a váz függőleges síkjával (leginkább hátsó kerék) és a feszítő görgőről egyenesen fut-e a lánc az első tányérra. Annyira könnyen hajolnak ezek a fülek (gondolom nem véletlenül) hogy egy kemény felületen történt sima kerékpár eldölés is meghajlítja, elcsavarja őket.
Ha egyenes akkor kikapcsolva beállítanám, majd bekapcsolva finomhangolnám mely után tökéletes kell legyen mindenhogy... azt még nézd meg fix-e a váltó, nem kotyog-e a váltó, váltófül.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222385 üzenetére
Legutóbbit sem én csináltam, népszerű szegmens tele kemény legényekkel
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #222377 üzenetére
A kalkulátor azt sem adja ki, hogy az acél túl rugalmas és rossz úton rengeteg hajtási energiát elnyel, ahogy átmegy a bukkanókon. Az alu sokkal merevebb, igaz kicsit a komfort hátrányára, de engem az nem zavar. A másik amiért utáltam mindig is az acélt, az az hogyha nincs megfelelően kezelve belülről és mellé rossz minőségű a festés, akkor előbb vagy utóbb jön a rozsda is. Sokszor a festék kemény lenne, de szépen lerepedezik és már ott az út az oxidációnak.
Másrészt azt is írtam, hogyha ennyire magasított a kormány, akkor biztos rossz a vázméret. És utána bármilyen jól fel van szerelve ha az alap nem megfelelő... Egyébként is a Landrider váz egy alap, olcsó városi váz. Nehéz és lomha alapnak. Én a helyedben szétnéznék az aprón és vennék egy olyan vázat, amivel a legtöbb alkatrészed kompatibilis, majd átszereltetném az egészet. Hidd el ég és föld lenne a különbség. Ha nem A-Heades a vázad, ahogy sejtem, akkor arra is váltanék. Az 1" mentes fej nem olyan masszív, mint az 1 1/8" A-Head. Ha ragaszkodsz a villához (akár ideiglenesen) van átalakító adapter 1" mentesről 1 1/8" A-Head-re.
parandroid: Miért vérezne el? Enyémen is van kitámasztó. Városban ugyan hogyan támasztanám meg? Nem mindenhol lehet nekitámasztami valaminek. Nyilván ali csak terepre jár annak felesleges.
[ Szerkesztve ]
-
vtomi2
őstag
Sziasztok!
Kitaláltam, hogy 1x9-re alakítanám a bringám. Egy SR Suntour(hasonló) hajtókar van rajta, gondoltam, hogy a nagy tányért a középső helyére raknám, de nem ül fel 2mm híján. Próbáltam keresni középre passzoló nagy tányért, de nem jártam sikerrel. Gondolom valami utángyártottat kellene keresnem, tudtok valami tippet adni? Esetleg valami megbízható ebay/ali eladót tudtok linkelni?
Csavarhely középpontja 105mm, ahova fel kellene ülnie 90mm (88mm a nagy tányér).Ha már újat veszek, mennyit jelentene 48 fogról 50-52-re ugrani? Jelenleg 7-8-as(13-15 fog) az utazósebességem, jobb lenne visszábbvenni a fokozatokat(11-13-15-17-20-23-26-30-34T).
Hülye megfogalmazásokért elnézést kérek
-
J.C.G.
aktív tag
Én valamiért mindig a nehezebb utat választom, pedig egyszerűbb lett volna visszafordulni és ráhajtani a bicikli útra, mint felcipelni itt az üresen is 15+ kg biciklit rajta 2 kulacs vízzel és egy 6 kilós táskával megpakolva. Örültem mikor felértem a partról a bicikliútra, valahol Balatonvilágos körül lehetett. Szóval nálam értelmét nyerné egy könnyű kerékpár itt síkról indulva. Amúgy én élveztem a déli part szépségét is, de felkanyarodva észak felé meg egyszerűen bexartam a gyönyörtől.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mivel jobb dolgom úgysem akadt és ez a váltás/váltófül mizéria az új 11+ sebességes kerékpároknál egyre aktuálisabb, készítettem egy fotokollázst arról ahogy én szoktam helyre húzni a meggörbült, megcsavarodott váltófület egyszerűen és gyorsan.
1. Láncvonalba váltás fentről nézve ahol tudni kell, hogy a "közepe" a sornak (vagyis 10 sebességnél az 5-6 között valahol, 11 sebességnél a hatodik, 12-nél a 6-7 kötött valahol stb.) korántsem szokott mindig a láncvonal lenni, a láncvonal az mikor szinte, vagy tökéletesen egyenesen fut a lánc a hátsó sor láncvonalban levő kerekéről az elsőre.
1.a. Láncvonal alulról, váltócsavarodás nélkül, vagyis a lánc kábé egyenesen az első tányér felé fut. (vagy a középső felé a 3 közül, vagy bármelyik felé a 2 közül)
2. Ilyen ha egyenes a fül, váltó, minden faxa.
3. Ne tévesszen meg a váltókanál (számomra eddig ismeretlen okokból kitalált) érdekes és megtévesztő íve kifelé (sárga vonal mentén), attól még egyenes lehet a váltó.
3. Ilyen mikor nem láncvonalban van a váltó, tehát nincs oda váltva ahova kell ahhoz, hogy beállíthasd.(direkt váltottam jól fel, látszódjon a keresztbe futó lánc)4. Ilyen mikor csavarodott a váltó és láncvonalban sem egyenesen áll a görgőről/re futó lánc...kedvetekért direkt kézzel megcsavartam a fület szemléltetésképpen, sárga vonal az így kialakult a rossz ív.
4. Így teszem fel az állítós kulcsot közrefogva a váltótartó csavar végét és a fül belső síkját, majd a sárga nyíl irányába helyre húzom a függőlegesből elhajlást (ez a gyakoribb), a piros irányába meg a fül esetleges csavarodását. Míg a piros síkon könnyű dolgom van, hisz a kulcs nyele tökéletes erőkart biztosít, a sárga nyíl jelölte síkon kellhet egy második kulcs, fogó stb.(oda ráfogni ahol pl. a nyíl van) ahhoz, hogy elég erőt tudjunk kifejteni. Óvatosan kell hajlítgatni egy-egy kicsit, majd ellenőrizni, mindig picit túlhajlítani mint kellene mert azért rugalmas az a fül, nem egy ólom ami ott is marad ahova egyszer hajlítod.Vége...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest