- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Lassítanak a hajlítható kijelzős telefonok fejlesztésén a kínai márkák
- Mobil flották
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deva
tag
Sziasztok,
2022 elején szeretnék beújítani egy komolyabb (a témát olvasgatva ez relatív, de nekem mindenképp komolynak számítana ) bringát, ebben szeretném a véleményetek kikérni.
Tavaly év elején tizenévnyi kihagyás után újra nyeregbe pattantam, igazából azt hittem, hogy csak városban fogok mászkálni vele, ezért egy elég masszív, Csepel Budapest modellre esett a választás. Tök jól működik, csak meglepetésemre elég gyorsan eljutottam odáig, hogy a kb 20 kilós acélszörnyel 70+ km túrákat csináltam, és azért ilyen távokra érezhetően nem a legjobb.
Szóval, a felhasználás alapvetően városi cirkálás, kiépített úton túrázás (100 km+), offroad abszolút nem játszik, max ha át kell menni mondjuk 100 métert valahol, annyi talán. Szeretem olyan tempóban tolni, amikor érzem, hogy ég a lábam, szóval tolnám neki. Jó minőségű darabot szeretnék venni, amit egyszer megveszek, és sokáig legyen bringa anélkül, hogy hozzányúlnék, természetesen a rendszeres karbantartást kivéve.
Két modellt nézek nagyon:
- Merida Speeder 200: [link]
- Merida Crossway 300: [link]Szerintem nekem a Speeder jobban bejönne, a Crossway, ha jól értem, alkalmasabb offroadolni is, az viszont nem szempont. Ezt így jól gondolom? Esetleg alternatíva, ami jobb irány lenne? Köszi!
Bónusz kérdés: ilyen kategóriában van elérhető 8~ sebességes agyváltós bringa? Lehet kövezni, de imádom a csepelen az agyváltót, viszont egy régi, kifutott modellen ( [link] ) kívül nem találtam semmit, pedig ezt kérdés nélkül azonnal megvettem volna
It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.
-
szimpláncsak
tag
Szerintem maradj a fitness vonalon. Általában ezek a trekking /cross bicaj telók nem sokat érnek. Max a RockShox paragon lehet a kivétel. De én a merida speeder helyett inkább a cube Sl road-ot venném.
A Merida speeder előnye a cube-al szemben :
Shimano sora a váltás Claris helyett.
A cube sl road előnye a meridaval szemben:
- Integrált hajtás a 4 szög tengelyes helyett.
-Átütőtengelyes váz a sima gyorszáras helyettA többi kB ugyanaz.
Szerk: Ja és a kettő metszete a fastroad sl 2
- Integrált fsa hajtás
-sora váltás
Viszont sima gyorszáras váz.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
Bónusz kérdés: ilyen kategóriában van elérhető 8~ sebességes agyváltós bringa
a merida speeder árkategóriájában nincs, jellemzően városin kívül túrabicikliken szokott lenni, azok meg jóval nehezebbek, pl: [link]erre a felhasználásra felesleges a teleszkóp, szóval a speedert válaszd a kettő közül, de megnéznék más márkákat/modelleket is, mert 350k-ért egyenes kormány+sora+gyorszár az elég drágának tűnik elsőre. (de lehet csak ennyit drágult minden)
pl giant escape/fastroad, cube hyde/sl roadEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Sleek
senior tag
válasz szimpláncsak #208955 üzenetére
Wilier gtr is több mint 100ezer ft-vel kerül többe mint tavaly.
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Khelben
nagyúr
válasz szimpláncsak #208955 üzenetére
Cube Attain SL utóbbi három éve: 470k --> 520k --> 660k. 2022-re még a színe se változott, egyedül a hajtómű lett 105-ös RS510 helyett, ami indokol kb. 20k különbözetet...
-
andrisbandi
őstag
válasz szimpláncsak #208958 üzenetére
Volt egy olyan jólslat, h a hirtelen felvásárolt bicókat egymás ellen akarják majd eladni, lesznek olcsón jók.... Meddig kell még várni?
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #208958 üzenetére
De még mindíg adott a Radon, Rose, talán On*One, PlanetX, Vitus. Radon nekem szimpi is, pl. ennyiért nincs még egy ilyen jó xc, az egyetlen "hibája" a kívül vezetett fékcső, na meg hogy nem lehet kapni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #208960 üzenetére
Ez tényleg jó ennyiért,bár 370-es euróval számolva már ez is 407ezer. Eddig a Scott scale 965 tetszett nagyon . Szerintem ha valamikor lecserélném a 27,5-es merida-t maradnék az alunál.
andrisbandi és MurderCsiga Szerintem 2 okból nincs még ilyen tendencia a használtpiacon:
1. Sokan nem fél év után adják el a nem használt bicajt, hanem azért kicsit később.
2. A használt bringapiac árait ugyanúgy húzza fel az új bringák áremelkedése. Ugyanúgy mint a használt autó árakat az új autó árak. Az idén vett bringámat lehet annyiért el tudnám adni, mint amennyiért vettem, hiszen ugyanilyet újonnan jelenleg 100 ezer forinttal drágábban tudsz csak venni. -
MPowerPH
félisten
válasz szimpláncsak #208962 üzenetére
A 29" piszok jol tartja az arat meg tobb evesen is.
A 26" teljesen elertektelenedett, es a 27,5" -ra is inkabb azt lattam, hogy joval jolcsobban hozzajutsz, mintha hasonlo felszereltseggel es korral 29" -t neznel.
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #208962 üzenetére
Igen, ennyiért talán ez a legjobb vétel, valamiért idén sem lett drágább. A Scott Scale jóval gyengébb felszereltségű és sajnos idén már drágább is lett, egyik haverom ősszel megrendelte, kíváncsi vagyok milyen lesz, ha megjön. Első blikkre a kerékszett és a fék gagyi, minden más okés, a vázban meg van tuning potenciál, szal érdemes fejleszteni. A Cannondale TRAIL SL 3 is hasonló áron megy a Scotthoz hasonló felszereltséggel, szebb színnel, jobb geóval, de rondább vázzal (ízlés kérdése), mindkettő lenne raktáron a méretemben bike24-en . Haver még a Kellys Gate 30-at nézegette, de a helyi boltban azt mondták, nincs és mostanában nem is lesz... bár lehet nem is baj, mert a Kellys mtb vázak általában kő nehezek (és túl merevek), a KLS alkatrészek meg gagyik szoktak lenni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Because
őstag
sportsdirect már nem szállít Magyarországra bringát vagy én csinálok valamit rosszul?
-
deva
tag
válasz szimpláncsak #208953 üzenetére
Köszi, tetszik ez a FastRoad SL 2, utánanézek egy kicsit mélyebben is.
Amennyire látom, nekem igazából a gyorszáras is bőven elég lenne, sőt, kerék javítás (éshát lopás..) barátabb is, ami azért nem hátrány. Vagy van valami olyan előnye, amit nem látok?
@Ringman: nagyjából én is ezt láttam, hogy ebben a kategóriában nincs agyváltó, szomorú, mert tényleg nagyon megszerettem.
It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #208970 üzenetére
Pont a legjobb részen készült az a fotó
Olyan ez mint a múltkorid "képek alapján nem tűnik rossznak" aztán meg -
padzso
tag
válasz Khelben #208957 üzenetére
20'-ast vettem(ez még az 510-es) nemrég 800 euróért, igazán használtan, középagy porvédője eltörve, itt-ott karccal. De legalább maradt 500 pénz egy normális kerékszettre és van egy viszonylag új bicajom.
14'-ben a Defy 3 volt 850, de az állami támogatás miatt bruttó bérből ment, így csak fele annyiba került. Ok, ez használt újjal hasonlítás, sajna használtra támogatás nincs, pedig lejárt az 5 éves kivárás. (használtpiacon jobbat lehet kifogni jelenleg)
Már csak jó idő kell (+kerekek), aztán indulhat az igénybevétel. Sora-->105, felnifék-->tárcsafék, a tömeg maradt. Néha elkap a láz egy karboncsoda után, aztán rájövök: azt is hajtani kell. :-D[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz padzso #208973 üzenetére
Én tavaly pont megszívtam egy használttal (Sram hidrós fékkar hiba, alkatrészhiány, 3 hónapot állt szervizben és nem sikerült megcsinálni...) Úgyhogy májusban mérgemben bementem a helyi boltba és vettem egy újat. Nem is nagyon érdekelt a felszereltség, csak legyen valami, amit lehet hajtani. Szerencsére volt épp raktáron egy Attain SL. A másikat meg átépítettem egyenes kormányosra és azóta is árulom, kutyának se kell
-
Real_Necro
veterán
Sziasztok,
csütörtöktől lesz megint Lidlben állvány: [link]
Otthoni karbantartáshoz ez megfelelő, vagy érdemes Aldisat megvárni? Az 5 lábút lehet még egyáltalán kapni?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
őstag
válasz Real_Necro #208975 üzenetére
Szerintem lényegében ugyan az a kettő, szóval ,ha kell lehet venni nyugodtan...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Real_Necro #208975 üzenetére
10 ezer ft-ot abszolút megér. 30-40-ért sem adnak jobbat.
Teljesen jó otthoni karbantartásra. Arra kell figyelni, hogy a nagy erőt igénylő műveleteknél inkább a földön legyen a bringa. Gondolok itt arra, ha pl monoblokkot vagy pedált kell kitekerni, főleg ha be van rohadva. Ezeket az állványba nem fogja bírni. El fog forogni a műanyag fej, és onnantól már nem fogja rendesen tartani a bringát, mert megsérül a reteszelése. Ha erre figyelsz, akkor sokáig jó lesz, otthoni használat mellett. -
flash-
veterán
válasz Khelben #208957 üzenetére
az meg hogy van hogy használtan vettem 5 éves sorás(hajtás-váltás), 2000km-ert használt karbon villás Speci országútit 175 ezerért, de előtte az eladó mondta már hónapok óta fent volt marketplace-en a bringa és senki sem vitte,elmentek hozzá megnézték ,mentek tovább? (valami szart vettem? - eddig úgy néz ki hogy nem ) (egy másik most is van fent ennyiért ugyanilyen..)
ennyiért meg széthasználva sincs integrált hajtású trekking, stb...
furák az árak,..
vagy ez azért lehet mert senkinek sem kell Sora?
(de nézegettem a cube cross trekkingeket, 2 éve megvettem feleségemnek újonnan 178 ezerért a Cube nature pro cross trekkinget 3x9 váltás, hidraulikus tárcsafék, mosd 100al van drágábban oké lehet magasabb szintü váltás,integrált hajtás(talán) de ezek a négyszögtengelyesekkel is ki lehet menni a világból, egy 50 kilós nőnek akkor meg még sok is[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz flash- #208978 üzenetére
Valószínű, hogy a régi Sora az oka. Az újak is észrevehetően gagyibbak egy Tiagra után, és ugye minden évben fejlődnek, szóval hogy 5 éve mit tudhatott… az gondolom manapság már tourney szint. Nejemnek 2020-as modellt vettünk, és bizony érezni a Sora hajtáson, hogy nem egy finom szerkezet…
MTB-n, trekkingen meg aki ért hozzá, már az 1x-es hajtásokat keresi, teljesen érthető módon, egyszerűbb felépítésben is, használatban is, súlyban is. Ezek is kb pont 2-3 éve kezdtek elterjedni, szóval a 3x9 nem egy vonzó alternatíva. Nejem trekkingjén is az van, kéne is neki az egészet cserélni valami finomabb szerkezetre (mármint az egész bicajt), de ilyen árak mellett… Próbáltam rávenni, hogy járjon a Roadlite-tal, de azt a bicajt is fölöslegesen vettünk, mindenhova trekkinggel akar menni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
flash-
veterán
válasz parandroid #208979 üzenetére
oké, de a trekkinget pont azért hoztam fel hogy ott egy régi gyengébb rendszerű kerékpár is túl drága szerintem mint amit ár/teljesítményben hoz mondjuk.lehet hogy keresettebb mint egy országúti vagy egy mtb?
és mondjuk egy jó sor választással is meg lehet oldani, 3x8-on sem volt gond mert 11-28-as sort vettem hozzá ahol nem voltak középen nagy ugrások fokozatok között, azt nézem hogy 9es rendszernél is van 11-32 ahol csak a 3 legkisebb fogaskeréknél van nagyobb ugrás, addig kettesével megy a szint ami egy nem túl pörgetösen tekerőnek mint én (80-85 pf) teljesen jó.
,altus vagy tourney de pont nem érdekel úgyis cserélni kell a lánccal
a mostani az baromság mert 11 után 12 jön ,18 után meg a 21 van ott már nagyobb az ugrás
egy kezdő meg egy jobban kezdő sem használja nagyon a 50-12őt szerintem[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Nézem ahogy osztjátok stravan a száraz terepes-aszfaltos tekerős képeket, itt meg napok óta szüntelenül havaz. Lehet, hogy én idén már nem is tudok többet tekerni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #208982 üzenetére
Hogy a fenebe letezik, hogy ilyen szep tiszta az a bicaj? Itt havazott, fagynis van, de ha elmennek, dagonyazas lenne.
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
az rx400-as hátsó váltónál a legfelső elemrészt le kell vennem a nuroad esetében a shimano leírásában szereplő 9. oldali ábrának megfelelően, rajta kell hagynom (8. oldal)? [link]
rx 400 váltó - itt az alsó 5-ös belső kulcsnyílású csavaron túl lévő részt?
A váltótartó füllel minimálisat (1-2 mm max) fed át a váltó kis csapja, mert a fülnél vissza van húzva ez a rész (elég rosszul sikerült fotózni):
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
rétisün
veterán
válasz Ringman #208984 üzenetére
rx400-as váltóhoz nem volt még szerencsém (tárcsafékhez igen,eladó, ÚJ!) csak Ultegrához meg 105-öshöz, az is hasonló megoldás. én nem vettem le, ahogy volt, a 'plusz' résszel együtt raktam fel.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #208986 üzenetére
közben néztem hogy van külön olyan fül is, elvileg ez az (csak mire ideérne): [link]
csak nem tudom fel merjem-e rakni, így hogy kicsi az átfedés a váltótartó fül és a fémcsap körül. jobb esetbe csak bepréseli magát a fülbe a csap, rosszabb esetben kifordul a helyéről.
kb 1,3 mm a kontaktfelület szélessége (rámértem tolómérővel), ami nem igazán megnyugtató.
azért csak ennyi, mert a fül nem teljesen sík, hanem a furatolt része vastagabb[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208983 üzenetére
Irigykedsz, mi?! ...én vagyok az a montis aki ha van egy kis pocsolya leszáll és átviszi hátán a bringát. Viccet félretéve fagyott, a mérő folyamatosan 0°C mutatott, a talaj fagyott volt, odáig az aszfalt meg száraz.
#208984Ringman...szerintem is maradnia kell, az a váltó része.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #208988 üzenetére
Amúgy ez miért áll így, nem ehhez való a fül?...mert ha így van akkor én úgy biztos nem használnám.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #208990 üzenetére
alapból tiagrához volt jó ez a gyári alkatrész, ott a csavar feszül neki a fülnek, az meg beljebb van.
bevallom arra nem gondoltam, hogy maga a fül nem lesz kompatibilis a váltóval, de úgy néz ki ez a helyzet.
azt tudom csinálni, hogy visszarakom a régi hátsó váltót csak ugye azt leszedtem teljesen (pedig így belegondolva a bovden végén is hagyhattam volna csak félrerakom) és rendelek egy olyan fület amit linkeltem az előbb, elvileg ez ugyanez mint a 2022-es nuroadon) - azaz directmount, csak 2022-es elemlistát nem találtam hogy tuti ez a fül kell-e ehhez.[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
stefi81
tag
Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne hogy az garmin cadence sensor pedál és seb. mérőt mire tudom haszálni az garmin vivoactive 3 music-al, mert csak a pedál fordulatot látom.
Az óra felismeri mind a két szenzort, de teljesítményt még az app-ban sem ír ki.
Buta az órám és venni kell egy komolyabbat? Pl. fenix 5? De az app miért nem tudja.
Nekem nem lehet ilyet -
zsocy
őstag
válasz stefi81 #208992 üzenetére
Az a szenzor (és az összes többi) az vagy-vagy működik, vagy cadence vagy sebesség merő.
Biztos benne van a leírásában hogyan tudsz váltani közöttük.
Az órád tudja kezelni mind a kettő módot, ezért nem kell drágábbat venni (sajnos más indokot kell kitalálni az asszonynak )
Volt Vivoactive 3-am, és most Fenix 6-van, mindkettővel működtek mindkét módban a kínai szenzoraim. -
bzs73
őstag
Üdv!
Nem tudtok egy helyet hol tudok beszerezni sram xd adaptert shimanora? [link] ilyesmit. Tehát most sima 11 seb xt van fent, és egyik ismerősöm től vennék egy SRAMXX1 XG-1199-et, jó árban kapom, de kéne adapter. Köszi.If a second or you are the first to lose.
-
ZolkoW
őstag
válasz bzs73 #208994 üzenetére
szerintem ilyen nincs, amit linkeltél, az is gyanús nekem, hogy csak az ott említett MZ kazettákat adapterezi XD kazettatestre. Okosabbak majd kijavíthatnak, de neked egy XD kazettatestre van szükséged a hátsó agyadhoz, ha létezik ilyen.
Egy csomóhoz létezik (DT, Mavic, Sram, Stb), de Shimanohoz pl. nemigen.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Damateo
aktív tag
Munkába járni: [link]
45-ért mennyire jó vétel munkába járni?
Lehet ezekről tudni valamit? -
parandroid
félisten
válasz Damateo #208997 üzenetére
Sürgősen felejtsd el. Egy használható első teleszkóp kerül annyiba, amennyibe ez az egész bicikli, ezen meg még hátsó is van. Bele se merek gondolni, micsoda ipari hulladékokból rakták össze.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs