- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Mobil flották
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #157451 üzenetére
A kashima coat is kapott egy kis extra bevonatot
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz pvt.peter #157450 üzenetére
Most esik, nincs szmog.
Nem értek a maszkokhoz, de most a koronavírus miatt volt egy összefoglaló, hogy melyik mit szűr meg, meg hol megy még be a levegő/por. Az alapján szerintem egyik bringás megoldás sem olyan jó. Nagyvárosban szmog van, mindegy hogy a buszon, vagy bringán, de beszívod.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz Paxker315 #157422 üzenetére
Ami nálam fel fog merülni egyszer, hogy hogyan tudnám megspórolni a Sram ROAD (Rival 11) hátsó váltót. Most Sram MTB hátsó váltó (GX 11) van fent, de egyszer akarok majd cserélni MTB pöcögtetőt ROAD fékváltókarra. Természetesen más a húzás.. a montisé a táblázatok szerint 3,48 mm, míg a roadé 3,1 mm.
Majd szemmelverés útján megállapítom, hogy ott működhetne-e valami alátétezés, vagy egyszerű módosítás, de ha belegondolok, erre a kísérletezésre végtelen időt el lehet szúrni, és annak a montis váltónak (még a karnak is) tulajdonkélppen most helye is lesz, szóval eléggé adja magát, hogy egyszerűen kifizessem a road hátsó váltó árát is, és akkor tutira lesz egy működő rendszerem. Pedig nem vagyok én a barkácsolás ellensége, de úgy látszik, öregszem Amikor a gravelt kezdtem építeni, felmerült a 10-es rendszer, mert akkor maradhatott volna a hátsó váltó, amikor később fékváltókart veszek, de inkább egységesre akartam a két biciklit, így ugyanolyan lánc kell, meg nem esek el a kis lánckeréktől, stbBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Paxker315 #157422 üzenetére
...amúgy az eléggé vicces, hogy bár mintha nem egyezne minden szám a különböző táblázatokban, ha a road és mtb sorok (11 sebességes esetén) kiosztása, mármint lánckeréktávolsága sem egyezik, akkor most mi van
Shimano/Sram 11 sp MTB: 3,9 mm.
Shimano road 11sp: 3,74 mm (másik forrás: 3,69 mm)
Sram road 11sp: 3,72 mm
Én még azt is el tudom képzelni, hogy ennyi tolerancia van a rendszerben, de 0,2 mm * 9 az akkor is 1,8 mm (azért nem 10-zel szoroztam, mert a legkisebb lánckeréknél még a csavar pozícionál, a bowden csak a másodiktól tart)
Az Apex groupsethez mégis ugyanazt a kazettát csomagolják, ami az NX mtb szetthez is tartozik, meg egyébként is, 42 fogig jó a hátsó váltó, az meg csak MTB-ben van náluk. Ahogy a Rival hátsó váltó is... Szóval szerintem működni fog, hiszen összetartozó alkatrészek, de a számok valahogy mintha nem adnák ki..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
addikt
használ még egyáltalán valaki 27,5" plus gumikat? rajtam ragadt két WTB és mintha a kutyának nem kellene...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
válasz f4lcon #157457 üzenetére
Nem tudom, most mennyiért árulod, de ha még engedsz belőle...
Állítólag 2,8-ig fér el nekem hátul, csak még fogalmam sincs, hogy fog tetszeni, ami van, így nem nyilatkoznék előreEgyébként akitől ettem a vázat, most Trek Stache-t teker, 29x3.0"...na olyat is kipróbálnék, szerintem már kormányozni sem muszáj, csak ha olyan kedvem van.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #157458 üzenetére
Ijajj, az egy beteg bringa, én is szívesen kipóbálnám, attól már valszeg a medve is menekülne, ha meglátná . Nagyon érdekes canga lehet, egyrészt mindenen átmegy, másrészt meg valszeg mégis könnyű lehet manőverezni vele, mert pl. 420mm!!! a láncvilla . Ráadásul nem is olyan nehéz, mint amire az ember számítana a gumik láttán, a Stache 9.7 12.85kg belsővel... Ami még tetszik, az a láncvilla kialakítása, láttam már pár bringán hasonlót, de szvsz kötelezővé kéne tenni, gondolom sokkal kevésbé csattog vele a lánc.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157459 üzenetére
És az se semmi, hogy ha pár mm-t is (talán másfél centit), de lehet állítani a hátsó papucsot.. Ilyen kialakítású karbon vázak vannak Alin, azokra is szoktak úgy hivatkozni, mint "csájníz Stache copy", de állítólag más a geójuk.
Ja, és a Stache-ból is van karbon, meg gyárilag merevvillás is, szóval tudják a dörgéstBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
sz_abika
addikt
Sziasztok,
koskormányon borzasztóan zavaró hogy nem a kormányon fut végig a bowdenezés, hanem lóg a világba a levegőbe. Viszont annyira durván meg kellene törni ezt a DuraAce fékváltóból a kábelezést, hogy vissza lehessen kanyarintani, hogy nem hiszem hogy ez egészséges lenne.
Nincs ennek valami kúltúrált módja?
PSN: xszabikax
-
FIREBLADE78
addikt
Női trekkinget tudtok ajánlani 130-40-ig bezárólag újonnan?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Paxker315
addikt
válasz sz_abika #157465 üzenetére
Az utolsó nyílt kábeles DA a hetvennyouczas sorozat volt (7800- 2003-tól). Szoval nem mai kirke.
Az első genes bújtatott kábelest semmiképpen nem ajánlom (79-67-57), akkor már inkább 2008 körüli chorus, valami jobb hajtokarral ( a chorus UT nem volt üreges, és emiatt nekem nem szimpi minek a gitt bele?)
Ki mit szokott meg. Én imádom a csattogos, klikkes, pozitív erzetu váltást, így c-parti vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #157473 üzenetére
Aha, talán a hónap végére már elolvad a hó és mehetek én is.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
atti29
tag
Sziasztok.
Láttam pár hirdetést használt Garmin és Bryton computert és agyalok rajta,hogy veszek egyet,30 ezerért láttam már ,pl Garmin 605 EDGE(29000),Bryton rider 330(28000),Bryton 450 GPS(40000).
Az ok,hogy legutóbb is mikor tekertem terepen jól jött volna tudni a sok út közül melyik merre visz.[ Szerkesztve ]
-
robee19
tag
válasz atti29 #157476 üzenetére
A Bryton 330 szerintem nem tud navigálni, bár lehet tévedek. Nekem 310 van, azt hiszem annyi a különbség, hogy abban van WiFi az adatok feltöltéséhez. Ellenben nagyon jó kis órának tartom, viszont célszerű kivárni egy alkalmi vételt. Hozzám ha jól emlékszem 12000-ért került.
-
jjeahh
nagyúr
válasz atti29 #157476 üzenetére
No, erről is van egy kevés tapasztalatom .
Először is, lehet, hogy te is így vagy vele, én az elején azt hittem, hogy minden komputer amiben van gps, tud navigációt is. Nos sajnos nem . A legtöbb gps-es cuccban a gps csak arra való, hogy elmenthesd az útvonalat amin tekertél és otthon fel tudod tölteni pl. a stravara. Amik igazi navigációt tudnak, azok pl a Garmin komolyabb komputerei, használtan az Edge 810, Touring Plus, 1000 kütyüket érdemes nézegetni, személy szerint én Touring Plus-t vettem anno angol Ebay-ről.
A másik dolog amire számíts az az, hogy ezeket nem olyan kezelni, mint az okostelefonokat, a kijelző kisebb, kevésbé érzékeny, a szoftver akadozik stb., ami szerintem nem baj, mert gondolom így tudják megoldani, hogy egy egész napos tekerést is kibírjon az akksi, viszont a térképen böngészgetést és az útvonaltervezést útközben érdemes elfelejteni, mert meg fogsz őszülni . Azt könnyen meg lehet nézni, hogy az előtted lévő 2-3 ösvény merre visz, de kb ennyi. Ja és szerintem az újratervezés is vacak, mert gyakran elvisz rossz irányba. Arra viszont nagyon jók ezek, hogy otthon megtervezd az útvonalat amerre tekernél pl. Komoot-on vagy Stravan, feltöltöd a Garminra és végigvezet rajta szépen. Plusz persze van egy rakás egyéb funkció is bennük, amiket az átlagos km órák általában nem tudnak, pl. pedálfordulat, pulzusmérés, mutatja a szintemelkedést, meg aztán a komolyabbak tele vannak "okos" ficsőrökkel is, ember legyen a talpán, aki pl egy 820-ast pár óra alatt kiismer .
Viszont... ha csak akkor kell térkép amikor eltévedsz és néha meg akarod lesni hol vagy, arra jó az okostelefon is, vannak egész jó offline térképek, pl Locus vagy Osmand (én utóbbit használom néha), de ezektől ne várj rendes navigációt és elfelejtheted az extra bringás funkciókat, egy céleszköz arra sokkal jobb.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz atti29 #157476 üzenetére
A 330 csak csiganyálas navit tud (felraksz egy előre megtervezett utat és végigvisz, de nem látod mi van mellette.)
A 450-en van már valamilyen térkép, de nem színes, nem tudom mennyire használható.
Küldtem privátot.Csokicsibesz: próbáltad már a 330 navit? Lett javulás a frissítések után?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Revesz
aktív tag
Sziasztok,
Nagy dillemmában vagyok. Szeretnék egy mindenes kerékpárt, ki is néztem a [Triban RC 502-at] .
Közben megtetszett a [Cube cross race] ami 100.000 forinttal drágább szinte ugyanolyan felszereltséggel, csak egy fokkal jobb kerekekkel(ami elvileg nem tubeless ready) átütőtengelyes kivitelben, ami sokkal merevebb... A fék cserébe nem hydro hanem trp spyre.Szerintetek megéri a felárat a jobb kerék, átütő tengely, merevség és a 36mm feletti gumi használata?
Versenyt sose látna egyik bicikli sem, napi használatban lennének városban. Hétvégente túráznék velük 100-200 km között aszfalton meg kis kitérővel földúton.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Revesz #157483 üzenetére
Itt egy teszt a 2018-as modellről, lényegében csak a színe más a 2020-asnak.
Piros-fekete nekem jobban tetszik, láttam élőben őket, esetleg ha a használt játszik és jó a méret..
[ Szerkesztve ]
-
atti29
tag
válasz jjeahh #157479 üzenetére
cdl
robee19
6030D
A telefon nem opció,azt nem fogom erre használni.
De,ahogy írod én abban a hiszemben voltam,.hogy ezek a kütyük tényleg rendesen navigálnak akár egy GPS,bár ahogy írod a drágább verziók már tudják ezt.
Nézegetem az ebayt van Garmin 1000 használtan szállítással együtt 50-55k.
A Bryton gépei közül a Rider 530 és attól felfelé már gondolom elfogadhatóak?! -
-
Maximum1
őstag
válasz atti29 #157486 üzenetére
A legolcsóbb megoldás egy régebbi Edge és felokosítod térképpel, vagy egy Dakota 20, drágábban Etrex 25 vagy 35 touch.
Ebay-ról vettem Touch 35T 40ezerért, itthon 100ezer egy ilyen holmi....
Bryton 450 volt nálam egy napig, ki lehet hozni a meridastor-ból teszt napra, nekem nem jött be, navigálásra nem volt jó, minden másban tetszett, de egy gpx fájlt nem tudott levezényelni normálisan.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz atti29 #157486 üzenetére
Szerintem ha navigáció, Garmin alá ne add és még az sem lesz 100% tökéletes. Alaposabban nem olvastam utánna valamilyen hibájuk van-e, de pár a példa kedvéért:
- 33k
- 43k
- ez Touring Plus, csak el van írva, 45k
- ez is Plus
Jók amúgy már ezek a Touring Plus meg 810-ek, a 800-at nem ismerem, de elvileg az se rossz... 810 már elég sok extrát is tud, pl mobillal lehet szinkronizálni stb, személy szerint én jobban elfogadnám, mint az újabb 820-at, az elég gyenge lett, sok mindenben visszalépés.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
atti29
tag
válasz jjeahh #157489 üzenetére
cdl A Bryton-t elengedem.
Maximum1 Igen,nézem,.hogy itthon másfélszeres áron adják ugyanazt.Találtam itthon egy 810-est (45k),írtam is az eladónak,hátha megvan még.
Plusz van egy 820 is az 55k,de azt írod nem éri meg a 810-el szemben,úgyhogy azt elengedem.
A Garmin 1000 az nagyon jónak számít?![ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz atti29 #157490 üzenetére
1000 nem tom milyen de tényleg nagy, nem tudom téged zavarna-e. 810-et nem próbáltam, de nekem Touring Plus van és az elvileg enyhén butított 810, szal jó cucc lehet . 820 szerintem nem sikerült valami jól, túl pici lett a kijelző, a gombok hamar behalnak rajta, a szoftver még Garminhoz képest is bugos és valamiért sokkal lassabb az egész, mint az elődje, gyakran hosszú másodpercig várni kell a reakciójára . Szal én azt tanácsolom maradj a régebbi szériánál, mert bár picivel butábbak, de legalább megbízhatóbbak és gördülékenyebben működnek. 830-at gondolom már drágának találod, az papíron már nem tűnik rossznak, de emlékeim szerint Runner nem volt elégedett azzal sem .
Más: ma elindultam egy jó kis körre, hétvége, meleg, napsütés, minden adott, erre valami kattog. Megfordultam, irány haza, itthon szétszedtem a középcsapágyat, mert onnan jött a hang és kiderült, hogy teljesen beálltak a csapágygolyók, a rozsdás sáros trutyi folyt belőle. Szal ennyit arról, hogy a Saint SM-BB80 jól bírja a sarat-vizet-havat, nálam egy évet bírt ki, mehet a kukába . Lehet most egy olcsóbbat veszek, ha már gyakran cserélni kell, legalább költsek rá a lehető legkevesebbet... Mert ugyanilyent ugy-e nem akarok . Brrr belegondolni sem akarok milyen sz*r lehet így az élet pressfittel, szerencsére az én vázam menetes.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Revesz
aktív tag
válasz Maximum1 #157493 üzenetére
Köszönöm a segítséged .
Ez tényleg jó vétel lenne, de 188 centi magas vagyok és ez szerintem kicsi lenne nekem :(. Nézegetem majd a használt kerékpárokat, hátha lesz majd egy jó kis 56-os ;). Újból már nem szeretnék Shimano 105 alatti felszereltséget :/
Még a 2020-as Cube sl Road race is tetszik(vagy a 2019 az olcsóbb már), igaz egyenes a kormány, de lehet nem is lenne az baj.cdl: Köszönöm neked is .
A hibrid fékről amúgy nem írnak rosszat, talán nem az lenne a gyenge pont. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #157494 üzenetére
Nekem ilyen [link] van immár legalább 3 éve,de még mindig jó,még akkor is ha nem kap annyit mint a tiéd.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #157496 üzenetére
Meglátjuk mit beszél rám a szervizes srác is . Saint még egyszer nem lesz az biztos... Nem vagyok annyira kemény bringás, inkább a sár nálam amúgy a probléma, mert eszemben sincs kímélni a bringát, ha sár van, akkor sárban hajtom, ha hó van, akkor abban és így belegondolva tényleg annyit kap a középcsapágyam, csoda, hogy 1 évet bírta. Szerencsére a kerékcsapágyakat általában nem éri a sár, ahogy a kormánycsapágyat sem, de a középcsapira a kerék folyamatosan hordja fel a dzsuvát, szal kb csak addig tiszta amíg ki nem viszem tekerni mosás után... szerintem nálam egy fully sem lenne hosszú életű azokkal a hátsó forgáspontokkal
Zsohi: ha az is egy szezont bírna nálam, öngyi hajlamaim lennének
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cobranco
csendes tag
Seneca,az idők kezdete után x évvel a „borzalmak szigetének” nevezte Korzikát,miután egy római légió élén a szigetre érkezett.Ennek fényében,itt a következő rész:
A tartalomból:
Cél,eljutni a sziget nyugati oldaláról a nyugati,ami elsőre hülyén hangzik,de,ha hozzátesszük,hogy közben utazóink érintik a keleti partot is,akkor már inkább rémisztő.Lesz itt minden,tenger,nagyváros,sivatag,dzsungel és elképesztően vad,holdbéli táj.
Kalandoraink erejük végén próbálják teljesíteni a kitűzött feladatot…
[Éjjel-nappal Korzika 2.rész: "Kegyetlen sziget" 2019. FullHD 1080p]
Útvonal:
Arbo-Nonza-Convent-Negru-Farinola-Patrimonio-St.Florent-Oletta-Omletta-Col de St.Stephano/392m/-Defile de Lancone-Murato-Col de Bigorno/932m/-Lento-Canavaggia-Ponte Rosso-Mulivecchi di Asco
Túrabeszámoló:
[link]
Fotoalbum:
[link]
Térkép:
[link]
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs