- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Francia portréstúdió edzi a Honor AI-t
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4032 üzenetére
Köszönöm az infókat, végül úgy jött ki a meló h pénteken visszaraktam egy fr-t, nem láttam Alicante-t. Visszafelé Torre de la Salnál fogyott el az időm, leballagtam a tengerhez, az mekkora királyság volt.. Legalább harminc fokos volt a víz. Az út mellett épp értek a barackok. .
Azért én is irigyellek h Alicante a második otthonod. -
-
#27070592
törölt tag
válasz #81556480 #4131 üzenetére
Három éve voltam utoljára. Nyugis ország, nekem nagyon bejött, főleg nyáron amikor alig van sötét. Parkolók a pályán nagyok, bundeszen sok a kis billegős. Egyébként széles jó utak vannak, nyáron nem sok gondod lehet vele. Angolul mindenki beszél, más kérdés h hajlandó is megszólalni vagy nem.. A bolti árak elég borsosak, nem árt ha német lidlben és társaiban bevásárol az ember.
Bár nem tudom merről mész. Én kifelé a lengyel biedronka boltokban vásároltam mindig. Az van a swinoujscei kikötőben is.
Hajóról lefelé van amikor kivesznek röntgenre.
Állítólag mostanában ellenőrzik h pályán tényleg csak nyolcvanazol-e és kilencvenért már büntetnek.
Összességében jó hely, amióta nem járok hiányzik. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4250 üzenetére
Hetvenet még elnéznek.
Fél éve a B304en jártam így, közlekedek ahogy kell, padlógázon, 495 üres raklap, nem nagy súly..
Hadonászik az út szélén az oberfeldwebel, hogy menjek már ki a kis parkolóba, ott lesz a kollégája is..
Hova sietek? Hátööö csak ide a tejüzembe..
Mennyivel szoktam menni bundeszen? Hátööö hetvenöt körül..nyolcvan.. úbazz.
tachográf kontroll. 89.. majd mindjárt visszajön, csak várjak..
Jön vissza. Gyorshajtás. Vegyem úgy hogy maximálisan korrektek, mert a 89ből levontak hatot (annyit csalhat az óra) és így büntetnek meg a legkisebb összeggel, ami ebben az esetben 108.6 euro. Elfogadom?
Egyébként München felől Pidingbe gyorsabb és rövidebb is az A8 autópálya, miért nem azon mentem ha sietek? Hátööö mert a bundesz ingyenes..
Erre a másik rendőr kicsit bepöccent, azt mondta elég schmutzig lehet a főnököm, ha rajtuk múlna minden bundesz út fizetős lenne, egyébként is mi a faxnak füstölünk meg zajongunk keresztül húsz falun, ha egyszer pályán is lehet menni? -
#27070592
törölt tag
válasz KAMELOT #4254 üzenetére
Pályán egyértelmű, mindenki 89el jár egész Európában, ezért nem is szoktak szőrözni.
Viszont német bundeszen teherautóval 60 a megengedett ,ami azért egy kicsit életszerűtlen. Ugyanott 3.5 tonna alatt 100 és ezt személyautóval ki is szokták használni. Állítólag teherautóval azért 60 a limit még mindig, mert könnyebb egy hatvanazó kamiont kisautóval megelőzni, így kevesebb a baleset.
Slowacjaban máshogy gondolkodnak. Teherautóval lakott területen kívül mindenhol 90. Viszont kamionnal előzni tilos, az egész országban..
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4293 üzenetére
Át kéne neveztetni a topikot "Kamionok fuvarozás hisztéria" címmel.
Lehet h ez a stílus egy fórumon vagy féjszbuukon menő, de azért hétvégén valamelyik parkolóban eleresztene valaki egy ilyen szöveget: "nincs söröd és jól esne? mekkora szar szánalom vagy.. (ikszdéikszdé)
Akkor lehet h kicsit képen vernék a madarat.
.
No mindegy. Nem akarom szítani a kedélyeket, végül is én itthon vagyok. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4315 üzenetére
Az a főző nagyon kutyus. Bundáskenyérhez ideális. Kedvenc hétvégi reggelim, csak egy nyeles wok kell hozzá, olaj, tojás, szikkadt kenyér. Tavasszal ősszel a legjobb amikor hűvösek a reggelek. Akkor tud a legjobban esni.
.
A Thayngen-i vámplaccon állomásozok már du. kettőtől. A poén az h tegnap este tízkor még Pesten voltam. Ehhez a mutatványhoz szükség volt két sofőrkártyára, 13 óra vezetésre és egy idióta sofőrre.
Rég volt már ilyen szar napom, de most reggel ötig pihi van. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4336 üzenetére
Nincs alkohol a fülkében. Nincs. Értitek? NINCS!!
Holnapig már nem is tudok venni sehol! Ezt nem lehet kibírni. Kénytelen leszek megölni valakit. Vagy mindenkit.. XDAmi a thayngeni budit illeti, igazad van, olyanok mint a modern krómacél kínzókamrák. Aki ezeket megtervezte..bezárnám két hónapra hogy átgondolhassa hol hibázott..
A zolltowerban a negyediken vannak egyébként csont új kulturált wc-k. Papír, szappan, kéztörlő, illatosító. Van ott pár új üres iroda, gondolom azért.
.
De hogy még a pálinkát is otthon hagytam..ez életem nagy tragédiája.. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4366 üzenetére
Hát sajnos..angolul írok olvasok de a germánt soha nem csíptem. Csak az a pár szó ragadt rám amit meló közben megtanul az ember.
Egy-két évre le kéne pattanni Új-Zélandra. Régi álmom csak kurva nehéz melós vízumot szerezni.Görög hetek vannak a lidlben. Vettem is mindjárt egy ampulla Korifeos tipusú ouzo-t. 8ojroért nagyon bitang, utoljára 25 éve ittam.
-
#27070592
törölt tag
Ha már kipihent vagy, friss és üde, akkor ne fogd vissza magad.
Tolhatod ide, ez végülis közérdekű információ.
De ha titoktartási szerződést írtál alá, akkor maradjunk a privát üzenetnél.
.
Utoljára kaptam még egy szép svájci kanyart Hollandból, majd vissza és csak onnan visznek haza jövő hét végére. Én is ráérek egy shellhofba álltam be Memmingen alatt. -
#27070592
törölt tag
Én anno pontosan ezért vettem okostelót, h bárhol vagyok is rá tudjak keresni egy cégre vagy címre. Vodánál volt egy netes opció, napi 50 mega, havi 2000 forintért, az teljesen jó volt erre amíg meg nem szüntették.
Persze van amikor nem ér semmit. Most épp Lauterachban kell vámolnom a Braun spednél, de valami olyan kis utca van megadva címnek ahová szerintem csak biciklivel lehet bemenni. Majd megoldjuk. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4392 üzenetére
Valószínű Wolfurt lesz, nem hiszem h építettek egy új vámplaccot csak nekem..
Egy órára vagyok. Előtte még tankolnom is kell egy osztrák kiskúton. Ha hat körül kezdek lehet h még mindig korai lesz. Még jó h a főnököm azt mondta menjek oda jó korán, h haladjunk..
Egyébként alig kell bemennem Svájcba, a Bodeni tóhoz viszek egy rakomány lóalmot..
(Ez a nem semmi, már annyira nem tudnak mit kezdeni a pénzükkel h szó szerint ezer kilométerről hozatnak bálázott lóalmot. Fogalmunk sincs a saját pénztelenségünkről.)
Kifelé üresen jövök, német visszarakóm lesz. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4394 üzenetére
Köszi az infót egyébként, a Senderstrasse-t veszem célba, de pihentetek hétig. Nyolcra leérek, fél kilencre megtankolok, akkor már csak fél órát kell keringenem. Legfeljebb felhívom a górét és felvázolni neki élőszóval a szituációt. Talán nem sértődik meg. Meg amúgy is felmondtam, tőlem aztán pöröghet fejen állva estig.
Mégegyszer köszi, holnap majd beszámolok hogy alakult.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4396 üzenetére
Minden frankón ment.
Ja, nem.
Kezdve azzal hogy a Wolfurti lehajtó zárva van. Aztán a Senderstrasse is zárva van útépítés miatt, meg kell kerülni egész Wolfurtot mire a vámplacchoz tudok férni. Az emlegetett biztonsági őrök sehol, ehhez mért káosz a parkolóban. Az ajtót se lehetett kinyitni annyian voltunk bent, kint is álltak a jónépek az út szélén, mindkét oldalon.
Braun sped sehol. Álltak ott Braunos autók, kérdezem az embert hol az irodájuk, persze hogy a pálya másik oldalán, ott érdeklődjek. Átgurulok oda, ez nem az..még tovább kell mennem a zollbüro az nem itt van, de parkoljak le nyugodtan mert oda úgysem lehet bemenni 3.5 tonna felett, épp túrják az utat. Ballagjak be gyalog, 5 perc.
Akkorjóvanakkor. Beballagok. Ül két SS-tiszt kinézetű fószer egy irodában, elveszik a papirokat, kb egy óra az ügymenet. Beszélnek angolul.
Kész a vámpapír, hurrá, csavarjak vissza Wolfurtba, ott a vám. Ok. Osztrák vám, svájci vám, ticket, kávé, 15 perc az egész. Az útdíjticket nagyon korrekt, az osztrák terelést is beleszámolja a kilométer-korrekcióba.
Tűzés Lustenauba. Szép nagy 7.5 tonnás behajtani tilos.., alatta kiegészítő szöveg, vagyis nyomás előre. A határnál a híd előtt szintén teherautóval behajtani tilos (kivéve laufcettel ex Wolfurt) vagyis nagy gázzal rá a határfolyó hídjára. Svájci oldalon laufcettelt kis ablakon be, majd tűz a lerakóra.
Kifelé ugyanott üresen, a svájci oldalon tranzit parkoló, vámirodába be, útdíjticketet leigazoltatni, saját példányt elrakni.
Osztrák oldalon shell kút, go-box ellenőrzés.
Ja. Nagyjából ezzel ment el a délelőttöm. A többi nem érdekes.
Mondjuk azt azért megnéztem volna, hogy egy betanított majom hol fagyott volna le először. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4408 üzenetére
No offense, hasznos dolgokat írtál. Összességében frankó nap volt, köszi az infókat.
Dlaj: ez a hosszú műszak erősen ország és fuvarfüggő. Nekem három tonna motyóval francia pályán jött össze egyszer 831km, 9:56ban. Franciao. az a hely ahol 9:50ben még simán rápróbálok a következő parkolóra mert tudom h hely is lesz és stau sem lesz közben. Ugyanez a németeknél kizárt.
De ez csak egyszer volt, mert annál a cégnél sokat bundeszeztünk 3-4 lerakóval. -
#27070592
törölt tag
válasz Dexar007 #4430 üzenetére
Ez nem a 200 méterről szól, hanem a fogyasztásról. Ha dimbes-dombos vidéken vezetsz, kurvára nem mindegy hogy egy emelkedőn egy liter vagy öt liter nyálat égetsz el (ha az emelkedő alján csak kilencvenezel, biztos h taposod a gázolajat az autóba. ha ugyanott száztízzel gurítod, lehet hogy felérsz a tetejére mielőtt kilencven alá lassulsz. ez persze sok mindentől függ) A volvo kézikönyvében is benne van: használjuk ki a szerelvény lendületét. Persze konkrétumot egy betűvel sem írnak, nem javasolják h gurulj bele százba..
-
#27070592
törölt tag
válasz KAMELOT #4438 üzenetére
Dolgoztam egyszer egy volvoval amit annak idején a leghosszabb végáttétellel rendeltek, direkt svéd-norvég munkához, 90nél forgott 1150et. Amikor visszacsapták 85re, egy erőtlen kelletlen fos lett, többet is evett, meg vissza kellett kapcsolgatni emelkedő előtt.
.
A Prága-Brünn közötti szakaszra én is kiváncsi vagyok, arra megyek hazafelé 24tonnával. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4447 üzenetére
Csókosok minden cégnél vannak.
Ebben az tud idegesítő lenni ha a csókosnak "nagy a lába", és az ő 35 literes fogyasztását a többieknek kell kitermelni (vagy "megtakarítani"). Vagy ha a csókos üresen is állandóan padlógázon jár és két év alatt csontra koptathatja a négy húzógumit amit a többi sofőrtől már nem néznek el.
.
Kihagytam a knédlis parkolót sajna, pedig kiváncsi lettem volna mit alkotnak. Hétvégén tárcsaparti lesz helyette. Kerti lecsó csípős kolbásszal. Ssok hagymával. Hideg sörrel.KAMELOT: 65el húzódzkodott fel az autó a brünni pályán. Haladni nem lehetett, 9:30ban 675km a vége. Kicsit sajnáltam is erre a cseh-szlovák tranzitra, még csak 13ezer van benne.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4452 üzenetére
Nyugdíj szempontjából jól döntöttél. Szerintem sok magyar cégnél addig fogják a minimálbéres játékot játszani amíg csak lehet.
Nemrég magyarázta az egyik kollégám hogy szerinte akkor lenne nagyjából korrekt a magyar bérezés ha megkapná az ember a szakmai minimálbér nettóját (kb. százezer), amihez hozzá jön a "megtakarítás" címen adómentesen kifizethető másik százezer (ha egy sofőrtől elvárható hogy a legjobb tudása szerint takarékosan és kíméletesen bánjon egy 30millás szerelvénnyel, akkor ennek jelentkeznie kell a bérben is.)
A harmadik tétel a külföldi napidíj, ami 60 euroig szintén adómentes. Az húsz munkanapra 1200 euro.
Mindent összeszámolva ez havi nettó 560ezer forint. Aki ennél kevesebbért dolgozik magyar cégnél, az a mai piaci viszonyok között baleknek számít.
És még mindig fényévekre vagyunk a teljes bejelentett bértől, ami után a dolgozó táppénzt vagy nyögdíjat kapna. De már ez is döbbenetes fejlődés ahhoz képest hogy 5-6 éve még nem volt ritka a 20ft/kmes korongdobálós levonogatós cég, ahol a húsz forintban már a minimálbér nettója (akkor valami 60ezer ft) is benne volt.
Akkor még dőlt a pénz a cégtulajoknak, többek között Waberer is ebből lett multimilliárdos. -
#27070592
törölt tag
Ez ma is így van.
Bármilyen pozitív változás történt, abban soha egy szikrányi jóindulat nem volt. Kizárólag a piaci kényszer, vagyis ha nem adok több pénzt, nem lesz emberem.
De ez sofőr oldalról is igaz: csak azt kapom meg, amit kiharcolok magamnak (jobb esetben mindenkinek) -
#27070592
törölt tag
Jólvan..most lebaszol??
Anno nyolc tíz éve amikor az "öreg" sofőrök mondogatták: ha ők kiesnek a szakmából sofőrhiány lesz mert a mai y generáció olyan jól elvan a kis facebook-mátrixában hogy eszébe sem jut sokheti távolléttel járó melót vállalni..
És tényleg. Ez most történik. -
#27070592
törölt tag
válasz KAMELOT #4463 üzenetére
Embere és állása válogatja. A nemzetközi sofőrszakma elég spec ilyen szempontból. Mondj még egy melót ahol hetekig egy gépben kell laknod és egy évre visszamenőleg szó szerint minden perceddel el kell tudni számolni, egy rakás előírást betartva és ha elkúrsz valamit azt a havi munkabéred bánhatja.
Kérdezz meg egy autószerelőt, mennyiért vállalná hogy hetekig a műhelyben alszik a szerszámosládája mellett. Nem 8 hanem 13-15 óra a munkaideje. Egy hónapig nem mehet haza, max vécére, esetleg boltba.
Ezt vállalják kevesen szerintem, és inkább havi 120k, de minden nap otthon a családdal. -
#27070592
törölt tag
"Autópályán felesleges is keresni"
Ne baszd meg már.. ha staulandból indulunk ki, és egy alap igo naviból, bármelyik pálya melletti kis lófütty faluban találhatsz boltot. Az aldi lidl lefedettség elég jó, és ha nem is a bolt mellett közvetlenül de lehet találni parkolót is. Tíz perc sétát simán megér h az ember friss kenyeret, zöldséget, joghurtot vagy bármit egyen. Én legalább is simán lemegyek a pálya melletti random helyekre, ahol lidl-t jelez a navi, általában ha gewerbeparkban van bolt akkor már nyerő vagy.
A száraz francia bagettet pedig ne dobd el. Ha összegyűjtesz egy adagot, nagyszerűen felhasználható kerítéslécnek.
Bocs, épp körtepálinkát főzök..
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4626 üzenetére
Ne kisértsd a szakértő urat mert mindjárt kinyilatkoztat valami magvas okosságot aszt' kénytelen leszek saját magamat körülkergetni az istállón hogy lenyugodjak kissé.
Egyébként igazad van, elég lett volna linkelni ezeket a művészi igényű fotókat.
Mifelénk úgy mondják egy jó fürdés többet ér mint egy rossz dugás.Hogy pozitív is legyek, hegesztettem ma egy zöldséges pulykamellsalátát. Olyan csípős lett hogy világít a sötétben..
Hozzávalók:
pulykamell kis kockákra szabdalva, pirosra pirítva
főtt bébirépa
kidneybab
csicseriborsó
zöld olajbogyó
főtt zöldborsó
jóféle zöldpaprika
Az arányok és mennyiségek teljesen szabadon választottak és helyettesíthetők.
öntet: tejföl-majonéz keveréke tetszőleges arányban és fűszerekkel.A képet inkább csak linkelem mert elkészült állapotban inkább fehérboros hányásra emlékeztet.
-
#27070592
törölt tag
Mi ez a csönd? Mindenki punnyad?
nemrég a Volvo felrakott egy új dzsatube video-t..
végre a gyár is elismerte hogy kaka az elektromos rendszerük
ettől már csak az tetszett jobban, amikor az MAN elismerte hogy nincs cserélhető pollenszűrő az új vontatókban, de ha veszel egy fasza levegőpisztolyt akkor ügyesen megszabadulhatsz a naponta a fülkébe kerülő portól..
-
#27070592
törölt tag
válasz KAMELOT #4639 üzenetére
Szép volt hogy megfogtad. Remélem a főnököd is értékeli.
Ha belegondolsz h ez esetleg egy bundesz úton történik, elég ha a defekt egy méterrel balra rántja a traktort és ha épp jön szembe egy másik szerelvény esetleg mindketten ott maradtok..
szerk: faxom a prediktív szövegbe ítélve.. szövegbevitelbe! 😠
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Nem akarlak paráztatni, de nekem tíz év alatt öt defektem volt.
Ebből kettő volt durrdefekt, egyik a húzón másik a póton.
Egyszer szintén a póton egy szar futózott gumi egyszerűen ledobta a futófelületet..
A negyedik lassú defekt volt, az ötödiknél mocsok hideg volt, kaka volt a légszárítóm is, szépen befagyott a féken szintén a póton és mire észrevettem kockára gyalultam egy gumit.A szívás leginkább az volt h nekem kellett kicserélnem mind az öt gumit, kétszer rohadt hidegben, hóban.
Egyébként mostanában nem jellemző a defekt, a fiatal szerelvényeken általában a gyári új gumik vannak amik sokkal többet bírnak a futózottaknál. Normális cégek nem szórakoznak futózott hulladékokkal legalábbis nemzetközi pályán. Kormányzott tengelyre nem is lehet futózott gumit szerelni ha jól tudom.
Aztán Kamelot példája szépen rácáfolt a statisztikára.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Házi trollunk is visszatért. Már aggódtam..
-
#27070592
törölt tag
válasz Dexar007 #4730 üzenetére
Figyelj csak, ahhoz h valakivel beszélgetni, vitázni kezdjek, megtiszteljem az érveimmel ahhoz feltétlenül szükséges a kölcsönös tisztelet. Ha ez a valaki előtte az asztalomra szart akkor a kölcsönös tisztelet sajnos hiányzik.
Még az is lehet h akkor sem fogok leállni vitázgatni érvelgetni ha már eltelt azóta két hét és jön az illető asztalraszaró egyén jópofizni. Ez már az én hibám, elismerem.Szerintem valahányan itt vagyunk mindenki más háttérrel más motivációval más tapasztalattal tolja ezt a melót. Ebből élünk.
Ezt hívjuk kollektív valóságnak. Felteszem még olyan kamionos is akad aki szereti ezt az életformát.Egy kérdésem van csak. Neked mi a jó abban ha arra az asztalra szarsz ahonnan állítólag te is eszel?
Anyuci nem tanított meg arra h ez taplóság? -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4737 üzenetére
Közismert dolog hogy a majmok űrhajót is gond nélkül tudnak vezetni.
Mármint abban az esetben ha az emberek mindent megcsinálnak helyettük.. -
#27070592
törölt tag
Párszor már bizonyította mennyire fogalmatlan.
Én egyelőre simán megkérdőjelezem azt is hogy valaha vezetett kamiont.Az AETR szabályokat egy unatkozó hülyegyerek is képes betanulni, de ezekből a hozzászólásokból nagyon minimális konkrétum derült ki eddig. (mondjuk azt hogy semmi)
Mintha lett volna egy ilyen stílusú "hozzászóló" az index kamionos fórumán is, de ott vagy leoltották vagy nagy ívben le se szarták így gyorsan lekopott.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4756 üzenetére
Hát nagyjából. Ahogy Te is vázoltad, az "önvezető autó" ideája egy szép rózsaszín utópia, de jelenleg ezer sebből vérzik. Olyan mint a kommunizmus. Azt is csak ideiglenesen lehet rákényszeríteni normális emberre, általában puskatussal.
Pénztemetőnek mindenesetre ideális. Már így is olyan kolosszális mennyiségű fiktív fedezetlen pénz kering a nemzetközi bankrendszerben, hogy párszáz milliárd dolcsit erre is nyugodtan el lehet verni, amíg lesznek új beszállók a piramisjátékba. Nyolcmilliárd ember ezt is ki tudja termelni. (vagy nem) -
#27070592
törölt tag
Apropo régen járt utak..
Utolsó kanyaromat augusztusban részben azon az úton toltam végig ahol cirka öt éve nem jártam már, én is nosztalgiáztam egy kicsit. Anno amikor Esztergomba hordtam autóalkatrészt két lengyel városból, minden másnap azon az úton mentem. Ezer kilométer volt a kör, mind a hat céghez pontos időpontra kellett menni felrakni, a Suzukinál szintén időpontos lerakás volt, télen-nyáron esőben hóban. Egy idő után elég unalmas lett, annyi előnye volt hogy kivétel nélkül minden hétvégét otthon töltöttem. Két év után váltottam hosszabb pályára. -
#27070592
törölt tag
válasz lalakov #4787 üzenetére
Hey.
Régebben egyszerűen húzóvasnak hívták. "Gyári", boltban kapható változatáról nem tudok, amiket eddig láttam/használtam kivétel nélkül egyedileg készült példányok voltak.
Ha tudsz anyagot szerezni hozzá, egy egyszerű lakatosmester aki látott már hegesztőgépet megcsinálja neked. -
-
#27070592
törölt tag
válasz lalakov #4803 üzenetére
250 széles a normál háztartási plató. Ha három sorban van pakolva, akkor a belső raklap kényelmes kihúzásához egy cirka 210-220 körüli húzóvas elég.
Ahogy berek21 is javasolta, lehetőleg ne tömör anyagból csináltasd hanem jobb minőségű zártszelvényből. Hacsak nem szeretsz egyébként is súlyzózni. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4811 üzenetére
Vannak vad ötletek.
Egy tavalyi cikkben olvastam hogy milyen csodálatos lesz egy önvezető kamion mert így a költségek 75(!!!) százaléka, ami a sofőr bére (...) megtakarítható. Hehhe. Szóval egy fuvarozó cégnél adódó működési költségek (üzemanyag, útdíj, amortizáció, szervíz, adminisztráció és a sofőr munkabére) hetvenöt százalékát a sofőr bére teszi ki..
Szeretnék ilyen cégnél dolgozni.A szokásos bullshit, amivel a hozzá nem értő kisbefektetők pénzét szeretnék besöpörni olyan fantaszták mint Elon Musk a vezető nélküli villanykamionjával. Állítólag idén októberben akarják bejelenteni és max (!) 4-5 éven belül átvenni a fuvarozó piacot, ami csak az USA-ban évi 700 milliárd dolcsis üzletág.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4814 üzenetére
Pont ez a vicc, a cikkben Európával példálóztak, mert tavaly egy önvezető kamionokból álló konvoly (természetesen mindegyikben ült sofőr is) tesztutakat csinált Európában tehát az önvezető kamionok kora már itt van a következő sarkon. Hát peersze.
Csak még azt nem tudták kitalálni mi legyen az 1.6 millió amcsi sofőrrel (meg a hasonló nagyságrendű egyéb alkalmazottal, akik benzinkutakon, motelekben, kamionos pihenőkben melóznak)
De ott is probléma hogy kiöregszik a jelenlegi sofőrgeneráció és alig van utánpótlás. Az átlagéletkor 55 év, az éves átlagkereset $45k.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4834 üzenetére
Hogy ki tudd magad pihenni.
A Logan című 2017es akciófilmben volt egy kis látomás a jövő önvezető kamionjairól. Láttátok már?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest