- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- DIGI Mobil
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Magisk
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alcsi69
senior tag
válasz #41635072 #29898 üzenetére
Well, altalaban olyan pozikra jelentkezek ahova nem kell tapasztalat.
Ha meg tapasztalatot szeretnek szerezni, de ahhoz hogy felvegyenek egy Entry Level pozira, kell tapasztalat, akkor soha sem lesz senkinek sem experience-e, igaz?
Es nem mondtam hogy elmejedtem, nem Senior pozikra jelentkezek.
Voltam Telekomnal Data Analyst, ennyi az ossz. 'swe' tapasztalatom.
-
#41635072
törölt tag
válasz Alcsi69 #29901 üzenetére
Értem amit mondasz, de az SWE pont olyan pálya, ami eléggé hard skill orientált, így nem lehet megkerülni a tapasztalatot, amit részben egyetemen részben gyakornoki poziban szereznek meg az emberek. Így 0km dev tapasztalattal ez így nem igazán járható út. Ez a felvesznek aztán majd lesz valami ez inkább közgázosabb melókban működik, ott is kevésbé szakmainál. Ahol egy processt kell betanulnod 1-2 hónap alatt. De te tudod.
-
-
tototos
őstag
válasz Alexios #29904 üzenetére
Mintha az egyetemen annyira megtanitanák a kódolást vagyis lehet szakja váltogatja de én a BME mérnök infón nem igazán tanultam meg mondjuk javaban programozni pedig volt pár tárgy aminél kellett. Azt megtanultam hogy az eclipse és a pluginjei nagyon háklisak a verzió számokra.
-
fnatic
tag
Bp-i OTP Bank senior fejlesztői fizetésekről / munkahelyi körülményekről esetleg van infotok? (Jöhet privátban is)
-
CyberPunk666
senior tag
válasz tototos #29906 üzenetére
Én egyébként sok éves tapasztalattal rendelkező fejlesztőként nagyon jól rálátok egy hazai mérnökinfo képzésre (tanítok és tanulok is ott).
Az a véleményem, hogy maga a tananyag nagyrészt nagyon jó, nagyon sok hasznos dolgot tényleg megpróbálnak megtanítani. Ha azt tényleg tudná valaki, akkor nagyon jó alapjai lennének a végére.
(a mondtok 1-2 rossz példát hagyjuk, nem létezik több éves képzés, ahol minden tökéletes, inkább generál értem ezt)Ami viszont probléma, és nem tudom mit lehetne vele kezdeni, hogy a hallgatók nagyon nem érzik/látják/hiszik, hogy minek is van értelme és mi miért hasznos, és bár a tananyag adna egy átfogó és összeérő képet a szakmáról, ez a fejekben mégsem képződik meg.
Így lesz belőle a felejtésnek tanulás, és levegőben lógó tudásszigetek, és a hit, hogy amit tanítanak az hülyeség.
Emiatt nagyon rosszul súlyoznak és rengeteg dolgot félreértenek. Például magolósnak hiszik az algoritmus tárgyat, és az istennek sem értik meg, hogy nem a szó szerintiség, hanem a logikai helyesség a fontos. Amit nyilván szószerintiséggel is el lehet érni, de rohadtul nem ez lenne a lényege.Sajnos az egyetemi tanításnak vannak limitációi. Például nem lehet olyan projekteket csinálni, ahol senior devek nagy kódbázison tanulókat menedzselnek.
Az emberierőforrás-igény oldaláról ez egy lehetetlen feladat. A több ezer hallgatóhoz több száz senior kellene.Valószínüleg ugyanez a képzés extrém hasznos lehetne, ha 1 év suli - 1 év gyakorlat módon lehetne csinálni, de nyilván ez is lehetetlen, érthető okokból.
Tapasztalt fejlesztőként számomra meglepő, hogy mennyire valid a tananyag, és nagyon durva látni, hogy mennyire nem megy át a hallgatóknak. Nagyon nehéz a levegőben lógó dolgokat megtanulni jól sajnos. -
szakika11
csendes újonc
fizuemelés kérése e-mailben mennyire járható út szerintetek? próbálkoztatok már ilyennel?
-
lumpy92
aktív tag
Sziasztok!
Profession.hu -ra érdemes CV-t regiszrálni?
Aktívan nem keresek munkát, de ha felhívnak egy visszautasíthatatlan ajánlattal az nem baj.
Építőipar, tervezőmérnök, medior szint.
(Linkedin van, ott néha befut 1-1).Szerk.: Tehát mik ezzel a tapasztalatok?
[ Szerkesztve ]
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
goodboy007
senior tag
válasz CyberPunk666 #29910 üzenetére
"Az a véleményem, hogy maga a tananyag nagyrészt nagyon jó, nagyon sok hasznos dolgot tényleg megpróbálnak megtanítani. Ha azt tényleg tudná valaki, akkor nagyon jó alapjai lennének a végére."
Ahova én jártam, ott több óra is abból állt, hogy konkrétan felolvasták az amúgy is PDF-ben meglévő anyagot, illetve ha már programozás volt a téma -és az a topik fő profilja-: a programozást tanító tanárok szinte mind azt csinálták, hogy a gyakorlatokban volt mondjuk 10 feladat, az első 3 ki volt fejtve, azt a hármat vettük végig órán is, a maradék pedig "old meg otthon a többit, ahogy tudod" módon került kiosztásra úgy, hogy az 5.-6. feladattól kezdve mindig kellett hozzá olyan tudás is, ami nem volt benne az órai segédanyagban. Értem, hogy kell az egyéni utánajárás, ahogy munkavégzés során is, de aki tudta, hogy nem programozó akar lenni, ezekkel a tárgyakkal szívott a legtöbbet.
Pl. az architektúrák + hálózatok mindig is jobban érdekelt, de a programozás tárgyakra, különösen azokra, amelyeket ilyen mentalitással tartotta a tanár többször annyit készültem és még így is döcögve ment. Arra túl kevés 14x1 óra, hogy mélységében megérthető legyen egy nyelv és teljesen kedvemet szegte, hogy darálás ment, következő félévben jött egy másik a nulláról.
C++, LabView, C#, Java, HTTP+PHP+CSS+JavaScript, PowerShell, Assembly, Prolog, mi a francnak ennyi nyelv, főleg, hogy a C# és a Java elég hasonlóak voltak kezdő szinten, a prolog meg tényleg csak szopatásnak volt jó kötelező szakirányos tárgyként...A PowerShellt azóta aktívan használom, kezdetben Windows Server, majd M365/Azure Engineerként, de konkrétan semmire nem emlékeztem az egyetemről annak kapcsán sem, annyira dilettáns módon "tanított" az oktató.
#29871 JoinR
"Mitől ne engedné?"
Mert ebben, hogy 2x8 órát számlázol 8 órányi időtartamra, kódolva van, hogy nem töltöd ki a szerződésben rögzített munkaidőt, de így ez akkor álom kategória, ha ténylegesen 4-5 órányi tevékenységet kívánó melóból összejön kettő.#29872 Tapsi
Mitől érzed nem fenntarthatónak?"propriocepció és peroneus aktiváció a kulcsszó, mert az emelést nem előzi meg excentrikus kontrakció, magyarul stretch-reflex vagy miotatikus (excentrikus megnyúlási) reflex." - Zola007
-
szakika11
csendes újonc
köszi mindenkinek, marad akkor az hogy elkapom a főnököt
-
JoinR
senior tag
válasz goodboy007 #29918 üzenetére
Nincs kódolva, mert a szerződés a két vállalat között jön létre, nem muszáj kikötni, hogy személyesen ki végzi el (még a létszám se fontos, lehet egyszerű foglalkoztatással továbbítom a melót szomszéd Pistának). De amúgy se tiltja semmi, hogy napi 16 órát dolgozz, vagy hogy egy részét hétvégén végezd el - persze a partner megmondhatja, de most nem erről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz goodboy007 #29918 üzenetére
Ha egyszerre kell 2 helyen dolgoznod, akkor nem tudsz normálisan koncentrálni 1 feladatra. Folyamatos context switch, a meetingekkel baszakodás. Persze ha le tudod dealelni, hogy 2 napot itt, 2 napot ott, akkor oké. Mondjuk így nem sok értelme van a félmunkának, ennyi erővel fullban dolgozhatsz 1 helyen is ugyanannyiért.
-
veterán
-
tototos
őstag
válasz CyberPunk666 #29910 üzenetére
Én 2007-től 2015-ig voltam benne a rendszerben, MSc-t is elvégezve. Mi még a 2005-ben lefektetett tantervvel toltuk végig, azóta már változott a dolog. Ami nekem feltűnik így sok sok év után, hogy nem igazán épültek egymásra a tárgyak és inkább csak mindenből egy kicsit mutattak aztán ha valakit érdekel majd úgyis foglalkozik vele. Pl első félév C programozás, ahol nyílván a pointer aritmetika volt a fő hangsúly, de amikor szerintük az a jó programozó aki átlátja az 5 *al ellátott mutatót az már szerintem szőrszálhasogatás. Utána jött a C++ ahol az objektumorientált világon volt a hangsúly. Ezután jött a java, de csak laborunk volt hozzá meg talán java-ban kellett projetmunkát csinálni MVC szerint. .net 1 féléves tárgy volt ahol a tab tab space nagyon gyors nyomkodását tanultuk meg laboron. Az meg, hogy hétköznapi példákat nem igazán tudnak mutatni eléggáz szerintem. Nyelvek és automaták tárgyból volt például hogy fordítóknál lehet használni az ott megszerzett tudást, de egy nyúlfaroknyi kódot sem próbáltunk lefordítani. Vagy pl C nyelven való oktatást lehetne beágyazott környezetben tanítani mert manapság már ott használjak a nyelvet leginkább.
A mesterképzés az amire most már biztos nem mennék, mert semmi hasznát nem látom. Voltak érdekes tárgyak de megint csak arra volt jó, hogy egy kis szeletét kapj valaminek, plusz voltak a tárgyak amiket a hallgatók 1% fog használni(Rendszeroptimalizálás szerintem egy ilyen tárgy).
Szerintem túlságosan szerteágazó a tananyag amit a hallgatóknak össze kellene fejben rakni. Mindenből szeretne az egyetem megmutatni valamit de mélyrehatóan nem fér bele a keretbe. -
addikt
válasz Oppenheimer #29923 üzenetére
Hja, én is így nyomom, de azért vannak rohadt kemény időszakok. Továbbra is úgy gondolom, hogy ez hosszú távon nem fenntartható.
-
tototos
őstag
válasz Oppenheimer #29923 üzenetére
2-3 óra effektív munka? mert nekem vanank olyan napok amikor 8 órából ennyi ami értelmezhető de mégis 8 órát ültem a gép előtt és dolgoztam. Ha túl sok a téma akkor könnyen elmegy úgy, hogy csak váltogatsz a témák között és gyakorlatilag egyikkel sem foglalkoztál igazán. Nekem tavaly például volt 3 projektem, mellette csapatvezetőség és volt mellette még side topic hogy a visibility meglegyen.
-
adam3
aktív tag
+1
Nem laza 8-10 órás munka mellett saját "vállalkozásom" alapjait rakom le napi +3-4 órában heti ~5 nap, de ha van családod akkor innentől az igazi énidőd kvázi nulla. Mire a sima munka után lerakom a gyereket kezdem a saját melóm, éjjel bedőlök az ágyba majd 5-6 óra múlva ébresztő, és fogalmam sincs hol a maradék 4-5 óra a 24-ből amire azt gondoltam mindenre is elég lesz.
Sokan mondják munka mellett építették fel a vállalkozásukat, lehet én vagyok erre alkalmatlan de kezd elmenni a kedvem.
-
weiss
addikt
válasz CyberPunk666 #29910 üzenetére
Ami viszont probléma, és nem tudom mit lehetne vele kezdeni, hogy a hallgatók nagyon nem érzik/látják/hiszik, hogy minek is van értelme és mi miért hasznos, és bár a tananyag adna egy átfogó és összeérő képet a szakmáról, ez a fejekben mégsem képződik meg.
Nem az oktatók dolga lenne ezeket megértetni?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
kexksz
addikt
Ez nem kozoktatas, amin muszaj ott lenni es motivalni kell az embereket. Egyetemre elvileg felnott emberek mennek vagy nem mennek, sajat dontesukbol, olyan szakra amire csak szeretnenek. Minden szak operativ tanterve fent van es meg lehet nezni. Ha valakit nem erdekel vagy nem tartja hasznosnak, akkor ne menjen oda.
-
-Skylake-
addikt
válasz kexksz #29930 üzenetére
a lexikalis tudas alapu oktatas maga, ami haszontalan. lexikalis tudast probal atadni a komplett magyar felsooktatas ? igen. ezt megbeszeltuk. ez netto az oktatas hibaja, mert nem tud lekotni. egy jo sorozat lekot, sok penzt termel. egy rossz sorozatot nem neznek, elkaszaljak, viszlat. nem a user a hulye, ha egy sorozat szar, hanem a sorozat. nalunk a felsoktatas szar, mindegy melyik intezmeny, mindegy melyik szak, mert onmagaban a logikaja szar a felsoktatasnak itt. semmi gond a diakokkal. a tanarokkal , az intezmenyekkel es a tanitas modszereivel van baj, azzal viszont kurvakomoly baj.
[ Szerkesztve ]
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Skylake- #29931 üzenetére
Ez a lexikális tanítás egyébként úgy is megjelenik, hogy szeretném, ha a hallgató nem bemagolná, hanem értené, de a delikvensek nem ismernek más módszert a tudás elsajátítására.
Úgy gondolom, hogy nem az egyetemen kellene megtanulni értően tanulni.A következő a menet:
Algoritmusokat kell tudni írni egy kb 3 perc alatt elsajátítható syntaxos pszedudóval, syntax check nincsen, az ilyen hibák nem érdekelnek, de logikailag legyen jó az elgondolás. Azaz csinálja azt, amire hivatott és ne legyen rosszabb Ordoja, mint amit oktatunk. Nem kell tökéletesnek lennie, csaz a n-es helyett ne n^2 legyen, de nincsen kukacoskodás.A bonyolultság olyan, hogy (prog 1) mondjuk minimumkiválasztás, sorbarendezés meg ilyenek. Vannak néha olyan peremfeltételek mondjuk az algoritmus bemenete rendezett, vagy éppen nem, akkor ezt tudni kell kihasználni.
Értem, hogy mondjuk a leetcode hard whiteboard interjú az kemény, de erre nem gondolom, hogy ne kellene képesnek lennie bármelyik informatikusnak.Az elvárás, hogy oldja meg a feladatot és ne brute force legyen, egyébként szabadkezet kapnak. 5-15 sor, simán átgondolható helyben logikailag. Szó nincsen magolásról.
A feladalapon a tanult agoritmusokon kívül kell írni konkrétan nem tanított, de azokkal azonos bonyolultságú problémára megoldást (amúgy tanult algo minimális módosításával megoldható)
Delikvens jön felelni a lapjával:1, a tanult algojában van logikai hiba, vagy rosszabb komplexitású, kap hintet, hogy hol keresse, vagy mondok neki olyan adatokat, amivel rosszul működne, gondolja át
Miután így sem megy neki, telerageli az internetet, hogy ő majdnem tökéletesen leírta és csak kicsit tért el, de megbukott. Hát ennek a nagyonbemagolásnak mi értelme stb.
2, a nem tanított algora kiakad, hogy azt nem tanultuk. tuti buktatásra van a kérdés, hogy akkor is megbukj, ha mindent bemagoltálA feladat lényege, hogy ne magoljon, hanem tudjon már közel triviális problémákra adni egy pársoros megoldást.
Tehát az a baja mindenkinek, hogy magolni kell (nem kell), de ne legyen olyan feladat, amit nem lehet bemagolni.
Ez a hallgatók egyik kedvenc kifogása, hogy magolni kell. Ha nem megy, nem tud tanulni helyesen, akkor a szemét tanár haszontalan dolgokat magoltat.
Ez ma már egy ilyen univezális kifogás, mert hallották, hogy a magyar iskola szar, lexikális tudást kér, és akkor ezt lehet mondani mindenre, amit meg kellene tanulni.Szó nincsen arról, hogy ne lenne egy rakás rossz tárgy, vagy rossz tanárok, vagy ne reagálna néha lassan az oktatás, de azért ez a másik oldalról is durván túl van lihegve.
Mi éppen azzal küzdünk, hogy ne magoljanak, de a túlnyomó többség állandóan így próbálja.
Meg bevágja a korábbi évek tesztjeinek kérdés-válaszait, így tanul, és minket hibáztat, hogy szerinte magolni kell.
Hiába küzdünk ellene, a hallgató ragaszkodik a módszeréhez.
1000x elmondjuk, hogy ne magolja, értse és gyakorolja. -
CyberPunk666
senior tag
Én mindig azzal szoktam kezdeni, hogy ez mire jó, vagy éppen miért lesz hasznos.
Például a papíron kell írni rövid algot, hogy reviewnál, vagy ha korlátozott az eszközhasználat (beágyazott, szerver), ha csak productionban jön elő, ha tervezni kell, ha olyan a rendszer, hogy nem debuggolható vagy a debug befolyásolja a működést, és ezért úgy nem jön ki a hiba... stb.Akkor azért illik tudni átlátni olvasva / fejben ilyen egyszerű dolgokat átlátni, meg ez kell ahhoz, hogy később a komplexebb dolgokat átlássa akár gépen.
-
CyberPunk666
senior tag
A magyar oktatás ott van elcseszve, hogy az általános iskolában nem tanítják, hogy hogyan kell értően tanulni, a szülőnek fogalma sincs, hogy mi az a tudás, és úgy jön egyetemre a fiatal felnőttek egy egész tömege, hogy betanított munkás akar lenni.
(ő nem így hívja, de azt várják, hogy egy nagy look up table-t tegyünk a fejükbe, hogy mikor mit csináljon, ami a betanított munkást jelenti, akkor is ha 10, meg akkor is ,ha 1500 soros a táblázat) -
-Skylake-
addikt
válasz CyberPunk666 #29935 üzenetére
nezd. epitomernoki, matek 1, elso felev elso ZH-ja differncialbol (matek 1 ugye analizis). egyetlen kikotest adtak meg, egyetlen egyet : barmit hasznalhatsz, konyvet, ollot, funyirot , tokmindegy , egy dolgot kiveve : szamologepet, ami tud integralni/derivalni. ergo sima tudomanyos szamologepet. na ott, az egyetemi palyafutasom elso honapjaban (az X evbol ugye) tudtam azt, hogy innentol ezt teljes egeszeben netto leszarom. mert egy valoban hasznos (!!!!) hozzaallas az lett volna, hogy kotelezo jelleggel olyan szamologepet kell hasznalni, ami tud differencialni. itt, ezen a ponton engem a komplett magyar felsooktatas elvesztett, mert ennek mar innentol, az elso honap vegetol semmi haszna vagy ertelme nincsen. ugyhogy de, az oktatassal van a baj, nem a diakkal. tudod mit kenne NULLADIK lepesben egy infos suliban megtanitani ? hogy hogy hasznald jol a stackoverflowt. mert a lenyeg, az egyertelmu lenyeg nem az lenne, hogy tudd, mert miert kene tudni ? a lenyeg az lenne, hogy ha valaki kerdezi de nem tudos, akkor MEGTALALD. mert az elet is ilyen lesz, a munkahelyed is ilyen lesz. en is nap mint nap csinalok olyan taskokat amiket nem tudok, mert se a munkaltatomat nem erdekli hogy nem tudom sem pedig engem nem erdekel, mert kiturom netrol hogy hogy kell es done. ezt kell megtanitani, mert haszna ennek van. 2023-ban a lexikalis tudas haszna nem is ertem, hogy milyen kontextusban lenne jol abrazolhato. szerintem nagyjabol semmilyenben, a lexikalis tudast ugy hivjak hogy iphone.
[ Szerkesztve ]
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
weiss
addikt
válasz CyberPunk666 #29936 üzenetére
OK, kicsit félreértettem, mit szerettél volna mondani, de így világos.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
#41635072
törölt tag
válasz CyberPunk666 #29935 üzenetére
Szerintem vizsgán a kettesért nem arra kéne menni, hogy mensa tagokat engedjük csak át, hanem hogy legalabb a kettest meg lehessen kapni a tanult dolgok alapjan. Ez informatika szak, nem matematikus. Ezt kene megerteni a sok zsebhokizo elettelen szadista tanarnak. Kirostalnak feleslegesen csomo amugy potencialisan jo szakembert (nem mindneki akar cern-ben dolgozni), es a tobbivel is megutaltathak az egeszet. Kb ezert tart itt az orszag ahol.
Szerk: hagyjuk már, hogy ami megtanulhato az szakmunka. Nem, gyakorlatilag programozást, és a matematika egy részét kivéve minden szakma 100% a tudásra vagy egyéb képességre épül, nem a logikára.
[ Szerkesztve ]
-
Alexios
veterán
válasz #41635072 #29940 üzenetére
Azért ne csináljunk úgy már hogy egy amúgy tanult algoritmus ne O(n^2) formában írjon le O(n) helyett tényleg olyan extra tudás lenne ami miatt a felső 1%ba tartoznál. Nekem a tapasztalatom egyetemekkel mint interjuztató pont nem az hogy csak a zsenik mennek át, hanem hogy kb bárkit átengednek, és nem érted hogy van diplomája (igen BME is akár)
-
axioma
veterán
válasz CyberPunk666 #29935 üzenetére
szomszed egyetemen ugyanez pepitaban, orai munkaban levo lekerdezes mas keretsztorival a zh feladata, es hat o ilyen bonyolultat nem latott az oran honnan kene tudnia... az adott resz elejen levo egyik pelda volt [es utana meg megy az oktatoi velemenyezesre a lepontozas]
nalunk most akasztjak a hohert mert a gyerekek meg alanyai lettek pont ezeknek a szakoknak amugy alapbol az jon ki hogy nagy a szoras (oktatoban es tananyag ertelmeben is, bizisten volt amikor csak tippelni tudtam mire gondolt a kolto mikor valamihez segitseget kert, van amikor meg olyan a nagyhazi ami 20 perc alatt altaluk is megoldhato)
-
axioma
veterán
válasz #41635072 #29940 üzenetére
en a szakdolikon vagyok kiakadva, aki nem tudja hogy a crud milyen betuszo (nem kerdeztek tole, magatol leirta, es hibas feloldassal!) egy adatbazisbol keszult szakdolgozatban, annak tenyleg 1-est kene adni...
mensa nem felso (pc miatt nem igy hivjak) es nem 1 hanem 2%, azaz egy elvegzett fosuli-egyetem kb. ez a szint, ez nem extrem elvaras (gondolj bele mar a gimi mennyire szur es utana az egyetem felveteli es hanyan vegeznek belole) -
horush
addikt
válasz CyberPunk666 #29935 üzenetére
Az rendben van, hogy azt várják el, hogy logikailag értsd a problémát és meg tudd oldani, de kívülről tudni pl. az összes létező rendező algoritmus működését, ami nekünk anno beugró volt a prog vizsgára, szerintem nem logika, hanem magolás. És az pont egy olyan dolog, amire soha nem lesz szükség a vizsga után..
axioma:
Felvételi mondjuk pont nincs. Emlékszem 10 éve, amikor érettségiztem és bekerültem egyetemre, OE mérnökinfóra talán valami 280 pont kellett. De úgy általában a mérnöki képzések nagy részére bárki bekerült, aki 2 középszintű érettségit meg tudott legalább 4-esre írni.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz horush #29944 üzenetére
Felveteli nagyon is van, es most a pontszamok is magasak (elte proginf 428 volt talan ha jol emlekszem, a mernokinf is 390 korul, amikor ugye a 400 az alap a 100 a plusz szerezheto) - es igy is 600+ letszamu evfolyamok indultak! [Persze torzito hatasu lehet hogy ezekbol par erettsegi covid alatti szobeli nelkuli, de annyit azert nem szamit szerintem, egyik utod "csak" a bme-re kerult be a fentiek kozul, ami a 3. volt a celjai kozott...]
szerk ja OE-t irtal, annak sose volt jo hire, de kikerestem, iden mernokinf ott is 368 pont volt[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Jhonny06 #29946 üzenetére
OK, rossz szohasznalat, nem ok maguk felveteliztetnek (de amig kotelezo, az emelt az kb. lefedi), de ettol me'g az eredeti mondando, hogy szurik az embereket, ugyanugy megall.
En nem mernok vagyok, meg nem is Bp-en vegeztem, de amikor mernokos cegben felveteliztetes volt, akkor az OE nem volt elony... adtak ok ki fizetos kepzesben nem tul alatamasztott diplomakat. Lehet 8-9 evig jarni az egyetemre aztan majd csak hozzadvagnak valami vegzettseget allamin is (nemreg vegzett ember sztorija, 3 szakon probalkozott mire papirja lett). -
veterán
válasz Jhonny06 #29946 üzenetére
En realtargy fokuszu kozepisokalba jartam es szinte mindenki BME-re vagy OE-re ment tovabbtanulni. A tehetsegesebbek/szorgalmasabbak BME-re, a gyengebb kepesseguek/lustabbak OE-re mentek. Ennek mar tobb mint 10 eve, es azota latszik a tovabbi elomenetelukon is a kulonbseg. Persze lehetnek kivetelek, es mindig vannak is, de statisztikailag 60 fos mintan latszik a kulonsbeg.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
CyberPunk666
senior tag
válasz horush #29944 üzenetére
Mindig végletekben gondolkozás van.
Azért az még nem magoltatás, hogy valamit tudni is kell. Magoltatás az, ha ennek a mértéke aránytalanul sok.Én nem gondolom magoltatásnak, hogy ezt kell tudni a rendezésekhez:
buborék: szomszédok összehasonlítása
min/maxkiválasztás: le se tudom írni jobban a nevénél
gyors: kiválasztott elem szerinti szétválogatás rekurzívan
beszúró: egy elemről indul és mindig hozzáad a jó helyre (beszúr)
...kb ennyit kell "magolni", de a név is elég beszédes a legtöbb esetben, ez alapján megírható a dolog.
Én azt szoktam mondani a diákoknak, hogy leírás alapján algoritmizálni kell tudni egy feladatot, és érteni kell az algoritmusok logikáját.
Ezért kézenfekvő, hogy ha tud algoritmust írni, és ismeri ezeknek a logikáját, akkor ez ilyen 2 az 1-ben számonkérés.A lényegi képesség az, hogy ha elmondod egy algoritmus működési elvét, akkor azt le tudom írni. Akkor is, ha soha sem tanultam.
Én anno úgy tanultam ugyanezt, hogy elolvastam az algoritmus 1-2 mondatot elvét, majd leírtam az algoritmust és megnéztem a jegyzetet.
90%-ban ugyanazt írtam, néha nem jöttem rá a "trükkre", és akkor azt megjegyeztem és beépült az eszköztáramba, és később már más feladatoknál az is eszembe jutott.
Szerintem ez nem magolás, és ez a helyes tanulásmód. -
addikt
válasz CyberPunk666 #29949 üzenetére
A hazai egyetemeken teljesen értelmetlen magoltatás történik, minimális hozzáadott értékkel. Kár ezen vitatkozni, lehet hogy pont a te órádon nincs így, de mindenhol máshol igen. Ez nem vélemény, hanem az összes nemzetközi összehasonlító elemzés konklúziója. És akkor még nem említettem a hírhedt-legendás Oroszt meg az ő Fizika óráját.
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Androidos fejegységek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nyaralás topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Mikrotik routerek
- Autós topik
- További aktív témák...