- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Telekom mobilszolgáltatások
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Yettel topik
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Google Pixel topik
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62750 üzenetére
És statisztikailag a Honda motorjai hibásodnak/-tak meg az elmúlt 20 évből, vagy más autógyáraké?
Ezt is leírtam már, hogy a Honda motorfejlesztése már a 2000-s évek elejére jelentős előnyben volt ami a pontos megmunkálást, energiatakarékosságot, hatékonyságot, megbízhatóságot illeti. Inkább hiszek a Hondának, aki 2004 óta ajánlja, javasolja, és rá fejleszti a motorjait a 0W20-ra, mint a többieknek, akik azt mondják, szarjál a környezetvédelemre, megbízhatóságra, takarékosságra, úgyis lecseréled 3 év múlva, tegyél bele 10w40-et, jóvanazabba. Utóbbi mentalitás mondjuk egybevág a keleteurópai szervizes szemlélettel is.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
sugarforce
addikt
válasz szabonagyur #62753 üzenetére
Nekem kb 5 honap a 10k, lassan időszerű lesz a csere.
-
félisten
válasz sugarforce #62755 üzenetére
Igen félreérthető voltam. A 3500 km-s olajcserének nem látom értelmét.
-
honda23
aktív tag
válasz flegga92 #62747 üzenetére
Nem mindegy, hogy eneos 5w30 vagy eneos sustina 5w30.
Előbbi egy sima átlagos nem japán olaj, a sustina pedig hidegen hozza a 0w20 olajak viszkozitását. Sőt melegen is.
Annyi vele a probléma, hogy max évente vagy 9e km után kötelező cserélni.
Ezt nem csinálja meg a sok károgó ember. Van, aki motul 300v olajjal vagy sustinával 20 e km után akar olajat cserélni.
Plusz a szűrők.
Amiben nincs visszacsapó szelep, azt hanyagoljuk. Mint az alco gagyi szűrői pl.
Nem egy long life olaj egyik sem.Ep3 200le folyamatosan 8e fordulat melegen gyári 0w20 és sustina 5w30 olajjal is nulla fogyi.
7 gen accorddal is.Még 15 évvel ezelőtt pl a legrosszabb félszintetikus olaj a castrol volt nekem.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
nagyúr
Én 0W20 Eneos-al járok és nincs gondom... bár nagy fordulaton picit hangos (szerintem), de nem tudom más olajjal mennyivel lenne jobb.
Nem kell 4ezer fölött pörgetni és akkor jó...
Amúgy komolyan 0W20 jó bele.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #62756 üzenetére
-
félisten
-
veterán
válasz flegga92 #62762 üzenetére
Én meg csupa jót olvastam a Premium Hyper-ről, ezért is használom már évek óta. A motor tökéletes egészségi állapotnak örvend. Pöccre indul, nem kattog, nem serceg, bemelegedve a hangját sem hallani alapjáraton. Úgyhogy nem igazán értem ezt a hülyeséget, hogy nem jó, meg a szerelő ezt mond, azt mond, meg az nem is japán... Persze én is sok marhaságot hallottam már életemben, de helyén kezelem. Már megtanultam, hogy mi a közel 10 millió foci, informatika és autó szakértő országa vagyunk. Itt mindenki szakértő és polihisztor egyben.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz rothfb #62763 üzenetére
Valóban pár éve csupa jó dolgokat lehetett róla hallani, az elmúlt 1 évben kezdtek bajok lenni sokak szerint, Civic csoportban is többeknek lett csapágyas a motorja és eneos (nem a sustina) volt benne. Szerelőmben megbízok, 10 évig márkaszervizben dolgozott, majd 2 éve saját műhelyt nyitott és csak Hondát fogad, úgy kell könyörögni hogy ismerősöm Mazdáján csináljon egy olajcserét. Nyomatékkulcs ott a kezében mindig, a legutolsó csavart is azzal húzza meg. E mellett 5-6gen Civiceket tuninugol (turbó stb.) úgy hogy sok már több 10e km-t futott.
Félreértés ne essék ne essék senkit nem akarok róla lebeszélni, az olaj kérdés egy vallás, személyes tapasztalataimat közöltem, illetve olyan emberekét akikben megbízok. -
Qru
MODERÁTOR
válasz flegga92 #62766 üzenetére
Nekem most X-Clean FE van benne, az nem rossz de inkább dízelbe való, emiatt pampogott érte a szerelőm...
Az Eco-Nergy nem jó nekem mert az csak API SL-t tud, nekem meg SM vagy jobb kellene. Most az Eco-Lite-on gondolkozom az SN+ és benzineshez való olaj.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz rothfb #62770 üzenetére
Az is a gondom a Sustinával és a Premium Ultra S 0-ás olajokkal, hogy a gépkönyvben a ACEA A1/B1, A3/B3 teljesítmény szintet ír elő a Honda. Míg a Sustina A3/B4 illetve a többi, amit még néztem, azok C3-as jelöléssel rendelkeznek. Az Eneos oldalán van amelyik inkább dízelekhez, van amelyik meg WV-Audi csoportos autókhoz van ajánlva. Szóval nekem a teljesítmény szintek nem stimmelnek. Egyedül a Premium Hyper rendelkezik egyértelműen A3/B3 minősítéssel. Ráadásul évek óta bevált.
Analfabéta vagyok kis túlzással a témában, ezért az egyértelmű jelölésekre hagyatkozom és ennek alapján választottam a szerintem legjobb olajat. Minden oké is vele. Amiben még biztosan megbíznék az a Zsemitónál is rendelhető eredeti Honda olaj, de az meg írtó drága.
De mivel onnan fog jönni az olajcseréhez szükséges gyári Honda olajszűrő, leeresztő csavar, meg még meglátom mi, ezért elgondolkodom a Honda olajon is. -
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62771 üzenetére
A Honda a motorjait a 2000-es évek kb. közepétől üzemanyagtakarékosra IS építi, még a nagyobb teljesítményűeket is. Szűkebb illesztések, pontosabb megmunkálás, kisebb belső ellenállás, hatékonyabb működés.
Ehhez az optimális segítség az ilyen típusú motorokhoz fejlesztett alacsony viszkozitású, és alacsony HTHS viszkozitású (High Temperature High Shear) energiatakarékos olajok használata. A gépkönyv előírja, hogy "Mindig az energiatakarékos olajok használata javasolt."
Azt nem írják bele, hogy lehet ugyan használni másfélével is, de az már legyen a használó felelőssége. (Mit mond sok okos, meg sok szerelő: ezek a híg olajok semmire se jók, csak drágák, meg tönkreteszik a motort. Ők persze sose használtak még olyat. Statisztikailag persze sokkal több vastagolajos motor van szerelőnél, motorhibával, mint hígolajos, csak hát az már mégis olyan fura, ellenkezik a "paraszti ésszel")
Ha inkább hallgatunk a Hondára, mint a saját józan paraszti eszünkre, akkor megnézzük mitől energiatakarékos az olaj. Egyrészt alacsony viszkozitású, tehát 15W40-ek között nem érdemes nézelődni. Másrészt megnézzük mit mond még a Honda: ACEA A1/B1 vagy A3/B3. (Ő ugyan mondja azt is, hogy 0W20-tól 15W40-ig minden jó bele, de ezt már üti is az energiatakarékosságra vonatkozó igény, hiszen 15W40-ből nem igazán van energiatakarékos.) Illetve API SL vagy jobb. Felütjük gugli barátunkat, aki azt mondja, hogy az A1/B1 az úgynevezett energiatakarékos olaj, min. 2,6-es HTHS-el. De sajnos már kivezették a szabványt. Van még az A3/B3, ami HTHS min. 3,5, nem energiatakarékos. Van az A3/B4, aminél a B4 a dízelekre vonatkozik, benzines szempontból tehát mindegy, lásd A3B3. Meg van még az A5/B5, amit ugyan a Honda nem ír, azonban a szabvány azt mondja, hogy energiatakarékos olaj, némileg csökkentett szulfáthamuval, min. 2,9-es HTHS. Csökkentett szulfáthamu, részecskeszűrőt, katalizátort kevésbé szennyezi, sima 3-way katalizátornál minimálisan releváns.
Ezek közül tehát a már nem létező A1/B1 a jó választás, vagy mivel olyan már nincs, a hozzá legközelebbi energiatakarékos, A5/B5.
API SL vagy jobb. SL óta van már SM, SN, sőt SN+ és SN RC is. Mind jobb, azaz sokkal magasabb követelményszintnek megfelelő, mint az SL, amit előír. Amin tehát SM vagy SN van, azok mind megfelelők.
Amennyiben megnézzük, hogy a Honda alapvetően az API követelményszintű régiókra fejleszt és gyárt, észrevehetjük, hogy például az európai ACEA szabványnak való megfelelés kissé rá van erőltetve a modelljeikre. Miért? Az ACEA szabvány alapvetően a HTHS viszkozitás és a szulfáthamu alapján minősít A1, A3, A5-re. AZ API és az ILSAC szabványok sokkal inkább az autógyárak saját olajminőség követelményeihez hasonlítanak. Vagyis ha valaki kicsit beleássa magát, és nem ragaszkodik az ACEA szabványokhoz, akkor rájön, hogy API és ILSAC szabványos olajat is használni fog tudni. Más piacokra ugyanis ugyanezen motoroknál és olajoknál csak annyi van hogy legyen minimum API SL esetleg min. ILSAC GF-4. mod: az se véletlen, hogy míg az európai autógyárak mindenféle majdnem követhetetlen saját szabványtípusokat írnak elő, addig a Hondának nincs ilyenje. Nem is követeli meg. Mégis, a Hondák motorjai statisztikailag megbízhatóbbak, mint azon gyártók motorjai, amelyekhez mindenféle saját szabványú olajat írnak elő.
Sok mai olaj amelyik bőven túlteljesíti az API SN+ és az ILSAC GF-5 szabványokat, megfelel a GM Dexos 1 Gen2 minősítésnek is, a HTHS viszkozitása pedig 2,6-2,89 között van, az a régi ACEA A1/B1-nek minden további nélkül megfelelne, vagyis tökéletes választás, pusztán azért nincs ACEA minősítése, mert az A1/B1 szabvány már nem létező, megszüntették, az A5/B5-nek pedig 2,9 a minimum HTHS. Vagyis amiatt nem használni egy minden szempontból kiváló API SN/SN+ és ILSAC GF-5 és GM Dexos 1G2 minősített olajat, mert a gépkönyvben ACEA szabvány IS elő van írva, az olajnak meg nincs ilyen, az értelmetlen.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Amúgy most csak úgy böngészve egy Focusos totalcar olajdokis mondat Göbitől:
"Általában azok a Fordok kezdik fogyasztani az olajat, amelyekbe 40-es olajat töltenek. Egy 40-es olaj ugyanis nem véd annyira a kopástól egy 30-as olajra tervezett motor esetében, és a nagyobb kopás előbb-utóbb nagyobb olajfogyasztáshoz vezet."Aláírás (nem kötelező megadni)
-
echterion
nagyúr
Sziasztok,
Tavaly év végén vettünk egy 1,5-ös Civic-et. Ezzel kapcsolatban kérdezlek titeket, hogy ezzel kapcsolatban van itthon valami infó [link]? Másik fórumban hívták fel erre a figyelmem, az online oldal szerint nem érintett a mi kocsink semmilyen visszahívásban, de 2018-as gyártás, szóval ebben akár érintett is lehet. Vagy ez csak amerikában jött elő, az oda gyártott motorok lehetnek érintettek?******
-
csabamigo
aktív tag
Sziasztok
Nos, voltam tegnap a Honda Élesnél légzsákpatron cserén! 14:00ra volt időpontom
Kb. 25percet voltam ott!
Kérték a kocsikulcsot és ennyi, se forgalmi se rendszám semmi papír...
Én sem kaptam papírt, ők sem írattak alá semmit...
Másnál is ment?Az Élet a Legjobb Méreg!
-
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz csabamigo #62781 üzenetére
Nekem sincs papírom, pontosabban az előző gazdi nem kapott a győriektől (még az első batch-ben), de a megvétel után bementem lekérdezni az alvázszámot, és azt mondták, hogy valóban megtörtént, nincs semmilyen érvényes visszahívás az autóra.
szerk.: A második hullám ellenére még mindig ugyanazt írja a Honda weboldala, amit pár héttel ezelőtt is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
nagyúr
válasz tboy93 #62784 üzenetére
Az se igazán... max ha full elektromos résszel el tudsz vele ingázni... mert ha ki be kapcsolgatod rövid időre a robbanó motort akkor ugyanott vagy.
Városba meg agglomerációra ingázi az elektromos lesz az ideális... csak még nagyon drága.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz FollowTheORI #62790 üzenetére
Manapsag egy rakat hibrid tudja a par km-es tavot full elektromosan, en elso sorban erre gondoltam.
-
footy
addikt
válasz FollowTheORI #62790 üzenetére
Az se igazán... max ha full elektromos résszel el tudsz vele ingázni... mert ha ki be kapcsolgatod rövid időre a robbanó motort akkor ugyanott vagy.
Szerintem akkor szólj a Toyotának hogy eltolták a hibrideket
-
nagyúr
Valószínűleg nagyobb is a kopás azokban... persze jó olajjal rendesen szervizelve, amire tervezték nyilván ígyis kihúzza... aztán a sokadik tulaj majd eldönti megéri e neki felújítani vagy milyen problémával szembesül majd (ha addig nem rohad amúgyis szét a kocsi).
Egyébként ilyen szempontból már egy sima start-stop rendszer is érdekes télen.
(fetéve hogy hiszünk a hideg indítás/járatás "károkozásaiban")Nyilván nem véletlen a 0W20 meg 0W16 olajak előretörése itt sem.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
echterion
nagyúr
válasz tboy93 #62784 üzenetére
Hát, nem igazán gondolkoztam azon, hogy ebben van-e részecskeszűrő vagy nincs. Mindegy, már megvan, úgyhogy marad a nyitvatartott ott, meg az olajszint csekkolása időnként. Azért havi egy-két alkalommal meg szoktam hajtani ilyen 30 km-es távokon oda-vissza melóba, majd legfeljebb hetente egyszeri alkalomra sűrítem ezt, ennél többet nem tudok tenni az ügy érdekében.
Hibrid nem pálya, most vettük a kocsit, így mindenképp marad ez.(#62796) FollowTheORI: A start-stop nálam csak akkor kapcsol be, mikor már rendesen meleg a motor, így ettől én nem félnék.
******
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Apple notebookok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- További aktív témák...
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest