- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #46799 üzenetére
A betétvezető sínbe be tud ragadni úgy a betét, hogy azt a kereket nem is fékezi. Már figyelem utcán is, hogy sok autón látszik a megragadás, mert 3 tárcsája fényes, 1 meg már kráteres rozsdás. Nekem is ilyesmi volt már vége felé.
Aztán ha esetleg féloldalasan ragad meg, akkor simán lehet, hogy a minimális tárcsa ütést felerősíti.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
demars
addikt
válasz yodamester10 #46804 üzenetére
Ez se egyformán kopott
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz yodamester10 #46806 üzenetére
Annak meg mi értelme? Ha kopott ki kell cserélni!
Lényeg, hogy te már megtetted. A csúszkákat és a betér oldalait évente zsírozd, fékport fújasd ki és nem lesz féloldalas kopás.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
JoolsNOS
veterán
válasz BlacKSouL #46795 üzenetére
Én azért vettem azt, mert mindenki dicsérte. Kb 2 órát figyeltem, akkor még töltött. Reggelre meg már végzett.
Amúgy most már jónak tűnik a töltés is odb szerint. 14.3 körül.I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #46804 üzenetére
Nekem is cserés lesz. Szólt ma a gumis mikor pattintotta fel az új gumikat, hogy elöl a betétben még kb 4000 km van aztán csere. Mondjuk a tárcsa is elég vállas...
De hátul meg kb olyan mint újkorában volt:
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #46811 üzenetére
Én szerintem maradok a gyárinál, az EBC GreenStuff pl. kicsit overkill lenne a Jazzre.
Első-hátsó tárcsák és betétek összeen 117k lenne a márkaszervizben, plusz a munkadíj.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
yodamester10
őstag
válasz szabonagyur #46811 üzenetére
Én brembot vettem előre mert arra fele áras a kedvezményem,hátra bosch betét a tárcsa maradt.Gyárinál nincs kedvezményem,így kb 22 ezret spóroltam az anyag áron így került szereléssel 42 ezerbe.
-
czirok000
csendes tag
Hello hello!
Magasabb (190 cm körüli ) cartársak véleményére lennék kíváncsi 7 gen accord vezető ülésével kapcsolatban hogy gyorsan megtalálták a kényelmes vezetői pozicíót az autó birtoklása után?
Én egy ideje elvoltam de asszony elállítgatta az ülést és azóta nem találom a helyem. Játszottam kicsit az ülés magasság állítással de amint ráemelek úgy érzem hogy a szélvédő felső csíkja szétvágja a látómezőmet úgyhogy maradok koppon a földön Kormányteleszkópot magsabb kollégák használják? Ha hátratolom az ülést akkor a kormányt nem érem el rendesen, teleszkóppal magam felé húzom de valahogy mindig oda lyukadok ki hogy nem kényelmes Lehet hogy le kellett volna plombálnom az ülés állító karokat -
demars
addikt
válasz BigBlackDog #46819 üzenetére
Frászt! Ne üljön bele más!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Winner_hun
félisten
válasz Jaffa75 #46800 üzenetére
Amit csinálni kellett az szép lett, az előző javítást* is kijavíttattam, az is szép lett, kb. egy szavam se lehet. De hogy amihez nem kellett volna hozzányúlni az össze lett barmolva... ezt nem igazán tudom hova tenni
*bal hátul volt egy hosszabb bemélyedés, aminél fénytörésben simán lehetett látni hogy nem szép, illetve a festék is világosabb volt (napfényben nagyon elütött). Jobb hátul több kisebb hullám is volt. Na ezek most nem látszódnak és a szín is olyan hogy nekem teljesen megfelel (ha el is üt akkor legyen, aki észreveszi.. (jó, bal oldalon ha kukacoskodni akarok egy kicsit lehet látni még az előző fényezést, egy pár cm-es csíkkal az szélesebb volt, illetve van egy kis folt is amit nem tudok hova tenni hogy az mitől van de az már abszolút nem zavaró).
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Winner_hun
félisten
válasz BlacKSouL #46802 üzenetére
Az első féknyergeknél van valamilyen csúszka, amibe a rögzítőcsavar belemegy. Abból mindkét oldalon az egyik be volt állva. Megnyomtam, kattant egyet, utána simán működött. Ugyanez volt fékcserénél is. Ez mitől van? Kiszedve azt a kis csapot zsíros a belseje, szennyeződéstől mentes.
[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
demars
addikt
válasz Winner_hun #46826 üzenetére
Azt kell lepucolni és újra zsírozni!
Ha nem volt "piszkos" (mitől lenne, gumi harang védi), szerintem a régi zsír, kenő anyag megdöglött, nem funkcionált. Lehet, hogy megégett van ott hő rendesen.
Ha kikeményedik te azt ujjal nem érzed, csúszik de elég, hogy működés közben akadjon.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Winner_hun #46829 üzenetére
A betéttel nem, de ugye egy oldalon nyomja a munka henger az egyik betétet. A másik felére a csúszka viszi át az "erőt". Szóval ha beáll az egyik fele (betétet vezető sín, csúszka) féloldalasan kopik minden.
(Remélem érted amit próbáltam mondani, írni)Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #46826 üzenetére
Igen, az a két nyeregfél vezetőcsapja. A két fél ennek mentén közeledik egymáshoz, vagyis a csapon megvezetve csúszik össze. Javasolt ezt a leszerelt nyeregből kivenni, óvatosan hogy a gumiharang ne szakadjon. Oda szokott tapadni. Tehát ugy néz ki, hogy a nyereg keret hüvelyébe be van csúsztatva kb. 5-6 centi hosszan, a feje maga a csavarmenetes fej, és a csapfej meg a keret között van a gumiharang, mintegy távolságtartó. A gumit a nyerefkerettől óvatosan el kell feszegetni, és utána a csapot a fejnél fogva mindeneatől kihúzni. Cuppanni kellene a zsírtól. Mindjárt folytatom csak lemerülök...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #46833 üzenetére
Tehát miután kihúztad, a gumi vagy a csapon, vagy a nyeregfélben marad, a csapra ráhúzva, a nyeregbe betolva van, szóval vedd le a gumit is, majd a csapot is és a hüvelyt is pucold meg alaposan az öreg zsírtól. Ha kész, akkor valamilyen hőálló zsírral pl. bronz zsír kend meg a csapot alaposan, és dugd a hüvelybe gumi nélkül, majd forgasd körbe hogy a hüvelyt belül alaposan összekenje zsírral. Ha szükséges ismételd. A gumi lehúzza a zsírt mielőtt a zsíros csap a hüvelybe érne, ezért kel először nélküle zsírozni. Ezután illeszd vissza a gumit a nyeregbe, és csúsztasd bele az újra megzsírozott csapot. A csap nyaka vastagított, rá kell cuppantani. Két eset lesz, hogy túl sok levegő maradt benne, akkor a gumit picit elhúzva engedni kell ki belőle, ha túl kevés, akkor meg engedni bele, hogy alaphelyzetben a gumiharang pont nyugalmi állapotban maradjon.
Ennyi. Arra figyelj, hogy az alsó és a felső csap nem egyforma, nem felcserélhetők...általában. Ezután mehet a visszaszerelés a csavarral az autóra.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #46836 üzenetére
Én egy zacsko olyan ebc zsirral megkentem a négy fék összes csapjait, és a betétek csúszósarkait, valamint a betétvezető lemezeket is, és a maradékot odaadtam haveromnak Szóval okosan kend
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bbubby00
őstag
Végre tudok szolgálni a megígért helyzetjelentésemmel. Letudtam úgy ülni nyugodtan, hogy összeszedjem a gondolataim (mégsem, mert közben a gyerek nem hagyott , így kb 10x kellett nekiülnöm, lehet kicsit szedett-vedett lesz így. )
Kezdem is az elején, hazaérek szombat este békésmegyei szülőfalumba, menetrend szerint közlekedő szeretett vonatunkkal. Ekkor már 1hete annak, hogy itthagytam karosszériásnál a szükséges javításokra.
Ez magában foglalta az első lökös belsejét(régi szín kikandikált a fényszóró alatt, bántotta a szemem), hátsó lököst előző tulaj megnyomta, így az ottani fényezést javítani, meg persze a télen kuka általi támadás nyomait az első sárvédőnél és ajtónál. Ez belekerült 45ezrembe. Semmi baj, széplesz! Majd vasárnap délután elugrunk érte. Elérkezett a hét utolsó napja, reggel 7kor kelés, reggeli stb, majd kezdődhet az alufelnik fényezése, amit 1hete lecsiszoltunk (itt már zsidó voltam kifizetni azt az összeget amit elkértek volna a homokszórásra, mert nem mondtak keveset a polír szélek miatt. Ez kb 5órás művelet 2főnek, majd 3napig tartó ujjzsibbadás ). Mehet rá az alapozó réteg, majd vízben csiszolás újra. Ez el is vette az ebédig szánt időnket. Nembaj, jól haladunk. Közben essünk neki a féknyergeknek is, amit faterra bíztam homokszóratásra. Megemlítette, hogy kész a művelet, sokat kellett rajta dolgozniuk, de sikerült. Viszont amikor a következő látvány elénktárult, már nem voltunk felhőtlenül...
A lemaszkolt részeknél is sikerült teljesen kipucolni... Dugattyúnál a legalvanizált részt is... Itt jött a tanakodás, kérdezősködés... ez a nyereg biza kuka, esetleg levélnehezék.. Itt eszembe jutott, hogy zolynet barátunknak van egy eladója, dejó volna ha hétfő reggelre a kezemben foghatnám, mert akkor kiesik még1hét, feleslegesen jöttem haza stb. Rá is csörögtem, épp Honda talin volt, de hogy 3fele otthon van, küldjek érte valakit. Asszonyt riasztom, menni kell pest másik felébe, azonnal de most rögtök, reggelre kellenek a nyergek. Közben valahogy 200km-el arrébbra ide kéne h érjen 14-5órán belül. Telekocsi szervezés, telefonálás ide-oda, logisztika felsőiskolája. Talán minden sikerül, nálam lesz a cucc! Itt ismét köszönet zolynetnek a segítségért és a mindenért Asszony át a városon, majd vissza, átadja egy telekocsisnak, ő lehozza a viharsarokba. Öröm, bódottá!
Kaja kész, kezdhetünk neki a színrefújásnak.
A keresztapám, fénykorában autófényező volt, tehát van nála minden ami kell a dolgokhoz. A pisztoly+kompresszor még nálam is idősebbek voltak, ugyan ez semmit nem befolyásolt, profi műszereknek minősítem őket.
Igenám, de az időjárás nem a barátunk, mert keresztapáméknál a traktor beállóban fújjuk a cuccot de közben elkezdett feltámadnii a szél és az eső is eleredt, nekünk meg csak egy tető volt a fejünk felett.
Vártunk, hátha jobbra fordul az idő. Már kezdtük feladni, mert javulás nem volt 30perc alatt sem. Viszont édesapámnak eszébe jutott, hogy van hátul pár fóliánk, védjük körbe az egészet, bajunk nem lehet.
Másik félóra alatt összeeszkábáltunk egy profi fényezőkamrát Szinte pormentesen sikerült minden felnit megcsinálni!!! Jóvan az, csak felnit fújunk, célnak megfelel! Igen ám, csak hideg van, nem fognak a rétegek száradni. Szerencsére van abban a szobában egy régi működő sparhed, gyújtsunk be, dobjuk mellé még a hősugárzót, majd az megadja neki amit kell.
Szépen egyesével vetésforgóban hordtuk ki a felniket, míg az öreg (55éves ) fújta. A választásom Subaru Satin Matt White lett, így 3réteget kapott. Nem volt olcsó a cucc, 4felnire 30rugó.
du 5órára sikerült elkészülni a munkával, estére benthagyjuk őket a melegben, reggel megy rájuk a gumi.
Hívtam a futárt, merre jár a nyergekkel, majd 8után érnek be. Semmi gond, akkor majd másnap reggel beugrom érte. -JÓ? -JÓ!
Kicsit elfáradtam aznak, fél9kor már durmoltam!
Reggel korán kelés, ugorjunk át a kocsiért a fényezőhöz, a nyergekért, aztán dobjuk le egyben a szerelőnél.
Vittük az "elrontott" nyergeket is, hátha tud valamit kezdeni vele emberünk. Autót meglát, körbevizslat, széplett, köszi! Feldobták hátra az ABS TypeR toldatot, talán előre is kéne egy belőle. Vittem is tovább. Odaértünk Matyihoz (szerelő), hoztuk a munkát, tudsz valamit kezdeni a levélnehezékekkel? Persze, csiszolás, galvanizálás mehet fel. Ejj de jó, ennek örülök, csak előtte nap feleslegesen csináltunk mindent, nembaj, jobb kettő mint egy sem! Napsütésben nézem a motorháztetőm, baszki tele van fehér pöttyel, vezető ajtóm tiszta apró karc. Hívom a lakatost, elpanaszolom, majd megbeszéljük, h akkor másnap beviszem és lepolírozzák ingyé, közben párszor elnézést kért. Matyi a reggel helyett csak délután 3körül tudott nekikezdeni a műveletnek, mert nem jött meg az emelőn levő kocsihoz az alkatrész, addig is megcsinálta a gumizást meg a nyergeket. Majd eszembe jutott, basszus, faternál maradt a rásegítő meg a munkahenger. Na mind1, ma úgysem végez a dologgal, majd munka után hazafele bedobja neki. Este hozza apa a jó hírt, már csak az hiányzik a műveletből, reggel azzal kezd, de ahogy látta a 205ös gumi le fogja szedni a hátsó sárvédőt. Ejj, de nemszeretem az ilyeneket. Másnap 9óra fele már ottvoltam, öreg ledobott, ő ment tovább dolgozni. Minden koppul felment, bement ráment, kivéve a rásegítőnél az olajcső, azt újat csináltatott rézből, mert pont a túloldalt a bevezetés.
Itt kivéve a toronymerevítő, meg rásegítő, de már bent az új colos munkahenger.
Fent a 282 Ate tárcsa, Prelude nyereg DS2000 betéttel.
Motul versenyfékolajjal feltöltjük a rendszert, aztán kezdődhet a légtelenítés. Én pumpáltam, Matyi vezényelt. Hátravan a futómű magasság állítás, tekergetés. Kocsit leengedjük, nem ül annyira, h beleérjen a kasztniba a gumi. Kérdi rugózásnál nemfélek h belefog érni?! Mondom minél? Kb 2centit rugózik az autó úgy, h ketten ugráltunk rajta. Elkészültünk a művelettel miliméter pontos minden oldalt ahogy illik, úgy, h én is benne ültem, aztán elvitte egy körre a szekeret, fék fasza. Egy kis pénzszámolás, fizetés és mehetek políroztatni, majd futóműállítás és gó vissza pestre. Hibát elsimerték, egyből neki is kezdtek a kocsinak, ahogy odaértem. Elkészültem, gyorsan elmentünk megebédelni (fél3kor) és vihettek 3ra, hogy utolsó simításokat elvégezzék rajta.
Sok mindent nem kellett rajta csinálni, de azért biztos ami biztos alapon feldobtuk.
Gondolkozom, h lehetne még kicsit faragni a magasságból.
Ezután következett a hazaút immár teljes hadifelszerelésben, nyárigumikon, új fékkel.
Hát, meg kell hagynom, kanyarokban durván fog, úgy megy benne, mint kés a vajon. A széles gumikat kicsit szokni kell, mert viszik a vályúk. Fékről érdemlegeset nem tudok írni, feljebb fog és jobban, de még nem izzasztottam meg úgy istenigazából. Lassan de biztosan kiismerem mostmár a verdát, várom, hogy el tudjak menni egy kis kanyarvadászatra.
Lövök pár mai képet: Kicsit koszos, a fehér felni szürke, majd holnap talán elviszem lemosom szépen[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
JoolsNOS
veterán
Na ma hosszú úton lett tesztelve, szoftveresen harvderesen. Ha elindítom a kocsit, pár perc után elmegy a töltés. Csak az akksi fesz marad. Viszont ha felkapcsolom a lámpát akkor helyreáll. Odb szerint 14.2-14.5 között volt menet közben. Amikor mértem műszerrel 14.6ot mutatott. Kb 2 tizedet mindig rárakott az obd-re. (ez viszont sok nem?) Arra gondoltam, hogy esetleg a feszszabályzó ment tönkre. Na mindegy, a héten megy a műhelybe.
[ Szerkesztve ]
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
bbubby00
őstag
válasz yodamester10 #46841 üzenetére
1, Ez a plasztidip minden csak nem felnirevalo. Nemhiszem h a fekport egyszeruen le lehet rola szedni, foleg egy feher felnirol.
2, Nekem ez a szin tetszett meg, ilyen nincs belole.
3, Nem igenyel nagy pepecselest, es orulok ha valamit sajat kezuleg csinalhatok a kocsimhoz.
4, Azert egy kompresszoros fujoval szebben lehet dolgozni, mint az aeroszolos sprayelEladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Ispy
veterán
válasz bbubby00 #46838 üzenetére
Grat hozzá, szép munka
Bár szerintem egy szép matt fekete fényezéssel jobban nézne ki a vas, így a fehér és szürke nem gyere be, de szerencsére nem nekem kell, hogy tetsszen, no offense
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
martillo
tag
-
nagyúr
válasz bbubby00 #46838 üzenetére
Bubby vazz riszpekt, ennyit melózni egy gyönyörű autóért Nekem ehhez nincs kitartásom.
A felni színe nekem nem tetszik annyira, de hát nem az enyém.
Mostmár vigyázz rá, kukákat magad láncold le, vagy legyen köztetek valaki pajzsnakMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...