Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz !Overdose! #34306 üzenetére

    Nekem az a bajom, hogy ha kivesszük azt, hogy az ember rendszeresen ellenőrzi a szintet, és utántölt ha kell, mondjuk valaki ritkán nézi, és hideg motornál azt látja, hogy még a minimum fölött van. Elindul, megy vele 200 km-t, majd leállítja, és megnézi, azt látja, hogy jóval a minimum alatt van.
    És mivel az olajszintnek a járó motornál kell megfelelőnek lennie, ezért ahhoz kéne mérni. Persze, ha a Honda kifejezetten úgy tervezte meg az olajrendszert, hogy még a hidegen is minimum alatt lévő szint esetén is bőven megfelelő a kenés, akkor elvileg nem gond.

    Nálam sajnos fordult elő, hogy 2-3 héttel korábban nézve, még a minimum környékén volt, melegen. Egyszer meg egy dombra felmenetnél kigyulladt az olajszint lámpa. Megállás után nívópálcát letörölve bedugva száraz volt a vége. Nyilván ez extrém eset, de nem lehetetlen.

    gaga1 #34266: Arra azért figyelj, hogy ha rendszeresen nagyon rövid távokon megy az autó, akkor az induláskor hideg felületeken lecsapódó nedvesség, vízpára benne marad a rendszerben, olajban, kipufogóban, egyfelől korrodálja, másfelől a kenő és üzemanyagból származó anyagokkal savas kémhatású vegyületeket képez, amelyek rontják a kenőanyag hatásfokát és agresszívabban támadja az alkatrészeket. Szóval ha álló helyzetben melegíted, majd mész 600 métert.. akkor nagy valószínűséggel nem távozik el minden olyan anyag, ami nem kéne hogy megmaradjon. Mindaddig amíg a kipufogóból érezhetően párás levegő jön, illetve látszik a víz, addig ezek a károsító folyamatok működnek.
    A 600 méter amúgy tényleg nagyon extrém, még a tág tűrésű kézikönyv is azt írja, hogy a 10 km-nél rövidebb utak extrém igénybevételnek számítanak, és a sűrűbb szervizperiódusok vonatkoznak rá.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák