- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
ph A lengyel cég 6 GB/s-os írásra képes újdonsága 2 TB-ig nyújt alternatívákat mobilgépeink tárkapacitásának bővítéséhez.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
válasz lezso6 #115817 üzenetére
Mértem laptopról, mértem HTPC-ről, mértem a kanapé mögül állványon, mértem a kanapé előtt állványon de lejjebb, mértem állványról levéve a kanapén párnák alá dugva,
mértem úgy hogy lekapcsoltam minden olyan eszközt ami nem kell a méréshez, pl. hűtőt ami búg. Mértem úgy, hogy ment a vonat és úgyis, hogy nem. Ezek a tüsik mindegyiknél ott voltak, pontosan ugyanolyan formában, amit pl. az UMIK-1-nél is látok a neten ha rágooglézok hogy umik-1 noise floor és panaszkodnak emberek, hogy jajj mik ezek a tüskék, a waterfallban ott ágaskodnak.
A fülem meg kiszakad a helyéről, már zajszűrős fülessel mérek, mert olyan hangosra kell tekernem a kimenetet, mert a REQ folyamatosan panaszkodik, hogy kevés a jel a pontos méréshez. Mondjuk az elején tudtam egyet mérni jól, de azóta mindig panaszkodik.A vér nem válik VAZZE!™
-
válasz lezso6 #116037 üzenetére
Óhh pedig azt hittem a válasz az lesz hogy:
A hangkártya erősítője semmi nem való inkább a hangfal sajátját használd hangerő növelésre.Azért merült fel bennem a kérdés mert maxra húzott win hangerővel és a hangfal gyári hangerejével amit kibontás óta nem állítottam semerre bizonyos zenéknél torzít a mély hang tehát nem olyan szép szmút hanem puffogós lesz.
De akkor ezek szerint ez ennyit tud.[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
denesdr
addikt
válasz lezso6 #116037 üzenetére
A Windowsnak úgy tudom, hogy 32 bites (vagy 64?) hangerőszabályzója van, azaz pl egy 16 bites hanganyag esetén marad 16 bit a hangerőszabályzásra (ami kb 96dB hangerőcsökkentést jelent), mielőtt a digitális forrásanyagunk bitveszteséget szenvedne.
De ugye egy 96dB-nél nagyobb mértékben csökkentett hangerő meg már olyan halk, hogy fullra nem fogjuk hallani a bitveszteséget, meg kb semmit sem a hanganyagból.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz lezso6 #116042 üzenetére
Nem hiába van, mert a digitális hanganyagot először is 32 biten (vagy 64, de akkor mégtöbb bitünk marad a szabályzásra) ábrázolja magának a Windows, majd ebből jön le a kívánt hangerőcsökkentés általi veszteség. Tehát egy natív 24 bites hanganyag esetén marad 8 bitünk (64 bites szabályzás esetén 40 bitünk), mielőtt az eredeti bitmélység csökkenne. Aztán a kimeneti bitmélység meg az lesz ami épp be van állítva, ha 0-ra lehúzzuk a Win hangerőt, akkor is 24 bit lesz, ha azt állítottuk be.
[ Szerkesztve ]
-
válasz lezso6 #116041 üzenetére
Hát izé nem azt használom mert jack-en sokkal szebbnek hallom a hangot úgy hogy mindennemű kiemelést letiltottam a hangkártya szoftverében és a windózban is.
Az optikai kábelen küldött hang nekem valahogy olyan lapos volt vagy nem is tudom hogyan fogalmazzam olyan élettelen volt és a sztereó sem volt annyira "széles" mint jack dugóval.
Optikával próbáltam először amúgy aztán miután jack-re átkötöttem megnyílt hangfal hangja.[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
-
-
-
válasz lezso6 #116055 üzenetére
A szoftver soha nem futott a háttérben. Egyszer beállítottam és azóta nem volt megnyitva. (windóz indítással sem a háttérben)
Törölni nem merem hátha elmegy a hang mert törli a kártya driver-ét is.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
denesdr
addikt
válasz lezso6 #116052 üzenetére
De pont az a lényeg, hogy nem a hanganyag eredeti 24 bitjéből jön le a halkítás általi bitcsökkenés, hanem a rendszer által használtból pl 32-ből vagy 64-ből, így sokkal több marad a halkításra mielőtt a hanganyag eredeti bitmélysége csökkenne: [link]
Az persze tök más kérdés, hogy egy DAC analóg szekciója képes-e kiadni egyáltalán 24-bitnek megfelelő jel-zaj arányú hangot, a gyakorlat azt mutatja, hogy nem. A legjobb DAC-ok altalában 120-126dB (kb 20-21-bit) körül tudnak. De ennek valós kiaknázásához a szobai zajszint felett kellene legyen az említett 126dB, azaz átlagos szobát nézve 160dB-es csúcsokról beszélünk a hallgatói pozícióban.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116061 üzenetére
Azért az elég merész feltételezés, hogy analóg PCM lesz a kimeneten. Soft clippingnek megfelelő torzítást visz be a digitális hangerőállítás, tehát valójában egy kicsit torzabb szinusz lesz a kimenete, nem egy lépcső.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Dißnäëß
veterán
válasz lezso6 #116064 üzenetére
Én digitális erősítőnél (nem analóg-D osztály, hanem tényleg digitálisnak nevezettnél) PCM kimenetet még nem láttam, PWM-es egybitest viszont igen, és azt szokás LPF-en átkergetni. PCM + LPF szerintem zagyvaság lesz, ezért sántít nekem is a balfelső lánc "digital output"-ja, mert az ott még kőkeményen multibit, arra az LPF önmagában karcsú, ellenben egybites PWM-re kiváló (ami egy változó sűrűségű négyszögjel, semmi hullám alakzat, mint ez itt).
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116064 üzenetére
A pontosságod sérül a kvantálásban, ez a soft cliphez hasonló módon torzítja a formákat. Nem úgy, de hasonlóan, például vegyünk egy egyszerű egyenest, a minták legyenek 1, 2, 3, 4, 5. Mondjuk azt, hogy legyen fele hangerő, innentől a minták 0, 1, 1, 2, 2 lesznek. Ezt ha alulátereszted, lesz belőle egy hullámként emelkedő simított egyenes, kvázi olyan, mintha a hajcsat egyenes részét átalakítanád a másikká. Innentől se matematikailag, se szemmel nincs meg az egyenesed, csak nagyon távolról. A szinusz ívén hasonló torzítások jelennek meg hangerőszabályozás során, csak túl sok a failsafe, hogy ebből baj legyen: a rekvantálás, dithering, stb. miatt sokkal tovább tolhatod a digitális hangerőszabályozást, mint definíció szerint. Természetesen mind mérhető torzítás, de megbocsátható és elviselhető.
Azt is tegyük hozzá, hogy a legtöbb master volume valójában analóg módon manifesztálódik, és az USB szabvány is úgy működik, hogy a max hangerejű mintákat küldi, mellé pedig az elvárt erősítést, így ez garantáltan a DAC oldalán történik, legrosszabb esetben a delta-szigma moduláció fázisában, de még az is hallgatható -60 dB és hasonló beállításoknál. Nagyon sokszor hallhatod azt is, hogy a rendszered hangerejének állításával a zajt is állítod, akkor is, ha nincs is kimeneti hang, ez ezért van.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116067 üzenetére
Szerkesztettem bele még párszor, olvasd el azt is. A kettes kérdésedre van demó.
Bakker, a demó miatt nagyokat kellett erősítenem, és arra jöttem rá, hogy a Focusrite-hoz nem is 24 bit megy, hanem konkrétan float: Windowsban 2% hangerőn és Equalizer APO-ban 50 dB (!) erősítéssel, vagyis 300-as értékű mintákkal (a 16/24 bit 0 és 1 közé esik) nulla torzítás, mintha máshol erősítettem volna.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
denesdr
addikt
válasz lezso6 #116064 üzenetére
Digit hangerőállításnál nem az alapzaj lesz magasabb, hanem a hasznos jelnek lesz alacsonyabb szintje az alapzajhoz képest. De végeredményben szinte ugyanez történik bármelyik analóg, aktív elektronikával működő hangerőállítás esetén is, mivel semelyiknek nem végtelen alacsony a saját zajszintje és még mindig ott van utána a végerősítő, aminek szintén nem végtelen alacsony a zajszintje, bárhová is tekerjük a potikat.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116075 üzenetére
A bitveszteség valós, csak nem USB-n. Optikain és HDMI-n, akár streamelve már az, és amit a következő hsz-ben kérdeztél, az ezeken használhatatlan clippinget okozna. USB-nél a külön hangerő szabványos, és bitstream esetén más csatlakozókkal is (Dolby/DTS esetén egyáltalán nincs lehetőséged forráson hangerőt állítani). Hogy a te hangkártyád hogyan szabályozza a hangerőt, csak kísérletezve tudod meg. Nálam biztos nincs semmi a potin kívül, egyszerűen szorozza a mintákat a gainnel, ezért úszom meg azt, hogy Windows-ban a kivezérlésjelző konstans telizöld.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
-
denesdr
addikt
válasz lezso6 #116165 üzenetére
"Ezért kérdés, hogy hol húzzuk meg a határt, mondjuk 40 Hz-nél?"
Aktív hangfalnál oké, mert ott eleve be tudnak iktatni egy vonalszintű elektromos (vagy DSP) high-pass szűrőt, de passzívnál nem ilyen egyszerű. Most főleg reflex dobozról beszélek, aminél ugye a cső hangolási frekije alatt drasztikusan megemelkedik a kilengés, amellett, hogy a hangnyomás drasztikusan csökken.
-
senior tag
válasz lezso6 #116169 üzenetére
És a megadott SPL értékek A, B, C, vagy D súlyozás szerint értendők?
Amúgy ez tényleg nem mindegy, zajártalom kontextusban a dB(A) terjedt el, rendőr, munkavédelmis stb. ez alapján jár el. A görbékből is látszik, hogy audio / zene szempontból a C-karakterisztika lenne a leghasznosabb, de gyanítom, hogy sok gyártó is dB(A) eredményeket közöl, ha nincs konkretizálva. Nálam a nappaliban tipikusan 5dB-lel magasabb a dB(C) érték a dB(A)-hoz képest...[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116178 üzenetére
Azért pro =/= PA. Persze, van a vadállat rendszerek közt is igazán minőségi, de tény, hogy egy RCF (hogy Dißnäëß-t érintsem) ART nem hozza egy RCF NX szintjét, miközben mindkettő azonos árkategória, de az ART hangos, az NX szép.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116180 üzenetére
Igen, otthonra elsősorban a studio-t ajánlom (klasszikusan M-Audio vagy JBL LSR), ha pedig a dinamika a lényeg, akkor a mozis darabokat. A kettő együtt már drága, de igény esetén ott is van RCF
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116224 üzenetére
Ugyanez a rossz, tudományosnak tűnő, de annak közelében se lévő vakteszt volt a magyar oldalaktól is mindig. A felvétel viszont nagyon jó, mert tudok belőle közvetlenül Nuance tesztet építeni, csak amikor durva illesztési hibák vannak, azok javítása utólag nem 2 másodperc.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
-
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116227 üzenetére
Majdnem, az egyértelmű változatát. Dekonvolúció és a fázisgörbe lineáris komponensének nullázása egyértelmű összehasonlítás bármilyen, akár minta alatti késleltetés mellett. A gond az van, hogy a felvételeik sok ponton szakadnak és hiányzik vagy duplázódik egy-egy minta.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116258 üzenetére
Ha egy hobbi határozza meg az identitás fő vonalát, ott sokkal komolyabb probléma van.
orbano: Azt sem értik meg sokan, hogy a valós és a szórakoztató szinte sosem egyezik, aztán valami teljesen randomra mondják rá, hogy "nekem tetszik, szóval ilyennek kell lennie". Itt a valóság elutasítása és az egó dominanciája ilyen téren történik. Mintha a DSP csak arra lenne, hogy egy konkrét hideg hangot összehozzon, miközben az csak egy nagyon jó kiindulást ad, ami ha nem tetszik, azt csinálsz vele, amit akarsz.
Megint saját nagyon extrém példa, hogy kísérletezős kedvemben tettem egy kiemelést 170 Hz-re, mert jobban tetszett, máig benne van a rendszeremben. Helyes? Nem. Logikus? Nem. Természetes, van bármi köze a valósághoz? Nem, nincs. Bűn? Nem, mert az egyéni ízlés kielégítése a cél. Mondhatom bárkinek, hogy csináljon ilyet, mert jól jár vele? Abszolút nem, mert ez baromság, viszont sok hifis hasonló helyzetben igent mond.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz lezso6 #116262 üzenetére
Persze, más szakmában is az a nagyokos, aki a legkevésbé ért hozzá, de ilyen mértékben még életemben nem láttam, hogy kettészakadt volna egy hobbi. Nem csak pár fórumon, hanem globálisan. Teljesen más közösség alakul ki a gyártók/kutatók/szakértők körül, mint a csalók/forgalmazók körül, és ha a kettőt összeereszted, akkor soha semmi egyetértés, az egyik 100%-ban a tudományra, a másik 100%-ban az arcoskodásra, tekintélyre, és megfelelési kényszerre alapoz. Más hobbiknál a baromságok nagyon gyorsan kikopnak, de mivel kétféle hifi van, ezért itt újra és újra lefutjuk ezeket a köröket. Ennek nagyon szép pszichológiája van, remekül kutatott téma, érdemes olvasni róla.
És ha ez a kettészakadás nem lenne elég, akkor még ott vannak kisebb DIY/DSP közösségek és a kutatók közti nézeteltérések, például Dr. Floyde Toole finoman szólva (egy f betűs szóval) hülyének nézi azokat, akik Harman curve-öt (ami tőle származik!) használnak, miközben sok pro installer színház szinten erre mér.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
orbano
félisten
válasz lezso6 #116261 üzenetére
Azért képzeld el, hogy szeretnél egy jól szóló hifit, nulla szaktudással. Van a Google, meg avx és társai. Még egy asr-rel sem vagy beljebb, mert az alacsony jitter és társai sem fog segíteni. Olvasod a teszteket, az ajanlasokat, megy a pénz és vakarod a fejed, hogy mitől nem szól jól. Szobaakusztika bonyolult és ritkán fog szembejonni. Marad a kütyük cseregetese. Néha hallod amit akarsz és már benne is vagy a spirlaban
A vér nem válik VAZZE!™
-
Ba cy lus
őstag
válasz lezso6 #116281 üzenetére
csupán a hallásodra támaszkodni simán lehet placebo.
Lehet. Ez is csak feltételezés. Ahogy az is, hogy a vakteszt mindig jó. Az is feltételezés, hogy a mérési módszerek kielégítőek, hogy hangminőséget tudunk mérni, nem csak paramétereket. Bkercso épp ezért tudós, mert ezeken a mérnöki dogmákon képes volt túlhaladni. Eközben az állítólagosan 100%-osan tudományos társaság ugyanolyan hívő, mint az elvakult "kábelezők". Hogy diagramokat használnak fel, az ezen mit sem változtat. Nem mindegy, hogy a tudomány cél, vagy csak eszköz az önámításra. Miért mondom ezt? Rengeteg kiváló mérsi eredményű, de a valósággal, jóval köszönővisonyban sem lévő erősítő van a piacon. Aztán vannak, akiknek elég, ha látnak róla néhány szép diagramot. Mi ez, ha nem hit? No és ha jó mérési eredmények tudatában hallgatok valamit, az nem ad helyt a placebonak? Ó, hát dehogynem. Elhiszi, hogy jó, mert méréseken jól szerepelt. Szóval nem, annyira nem különböző a két társaság, mint itt elő lett adva.
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz lezso6 #116292 üzenetére
Szerintem ez sem feltétlenül állja meg a helyét. Az, hogy egy stúdióban min és hogyan keveri a hangmérnök a zenét irreleváns, hiszen számításba veszi a célközönséget, a "célhardvert", pontosan tisztában van vele, hogy nem stúdiómonitorokon, stúdiókban fogják hallgatni a zenét. És a transzparencia ugye csak a stúdió és a füled között van, fogalmad sincs mi mi történt a felvétel(ek) során, ott hogyan szólt igazából, mit adott hozzá a mikrofon, a felvételi technika, a technikai és művészeti döntések eközben mik voltak. Ez legfeljebb élő felvételre lehet igaz, ahol eleve úgy lőtték be a setupot, hogy a jelenlévőknek élvezhetően szóljon. Vajh ha beülök egy stúdióba meghallgatni a kedvenc együttesem az tetszeni fog úgy, ahogyan a koncerten is hallottam? Egyáltalán hol szereti valaki hallgatni a kedvenc együttesét? Egy Jazz klubban? Vagy egy koncertteremben, egy könyvtárban, esetleg az utcán, vagy egy rét közepén 70 megawattos hangosítással?
Nem ismerem a stúdióban zajló munkát, de tippre az, hogy ott a semleges átvitelre törekednek, az csak arra jó, hogy utána bárki bármilyen írányba színezhesse, sokféle hardveren sokféleképpen jól tudjon szólni, hiszen tökéletes reprodukció nincsen. Ha lenne, és mindenkinek olyan lenne, akkor szerintem megjelenne a stúdiókban a színezés.A vér nem válik VAZZE!™
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen