- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- Mobil flották
- OnePlus Nord - északi sale
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
ph Az AD103 GPU-val szerelt konstrukció a Shadow széria hírhozója, ami hirtelenjében egy olcsósított, alternatív színvilágú Ventusnak látszik.
-
Három Pixel 9 is lebukott
ma Valóban készül a középső modell, örülhetnek a kompakt kameramobilok szerelmesei.
-
Premier előzetesen a Homeworld 3
gp A minap végre befutott az alap kiadás is, így a készítők egy launch trailert is közzétettek.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Haver keres egy kicsi 150 lovas SUV-ra (kb 1,4t üresen) 4S gumit 225/55R17 méretben nem horror áron. Semmi extra felhasználás, boltba/plázába járós autó és kb évi 7k km-es táv tehát a kopás nem szempont igazán.
Hankook (H750) 4S2 vagy picit többért Vredestein Quatrac Pro?
A Vredi QP mellett szól hogy kép alapján nagyobb a peremvédője...
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
-
gigaherz
tag
Köszi! Én is cserélném, de fater szerint jó az még. Valahogy meggyőzöm. :D
Elöl egyébként tavaly lett cserélve a két gumi, DOT xx22, azzal nincsen baj.
[ Szerkesztve ]
Gránit bank ajánlókód: URWPK
-
Teasüti
nagyúr
válasz shteer #57315 üzenetére
Ha nem ette meg az idő és nincs sérülés, én is kopáshatárig hajtom a CC2-t. Nem csak Michelin, de független teszten is nézték mit csinál a gumi kopottan. Úgy is vert mindent, ami budget. Engem meggyőzött, hogy a kopásjelző okkal van rajta és semmi probléma, ha el is megy addig az ember. Én se cserélek félidőben. Törvényileg se kifogásolt az 1.6 mm. Persze tudom a gumigyártók is hülyék, meg a Közlekedési Hatóság is hasraütésre hozta ki az 1.6 mm-t...
Mondom ezt úgy, hogy olyan tulaj vagyok, aki szervizkönyv előírása szerint tart karban mindent.
Ui: persze nem biztos, hogy más gyártók gumijaira is érvényes a megállapítás, de CC2-re igen.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teasüti #57317 üzenetére
Azért ha nagyon öreg a gumi és kőkemény akkor hiába jó a profilmélység nem lesz jó vele a tapadás. Nyilván nem kell eldobni egy félig kopott gumit ha tapad de azért ha nagyon öreg és nem tapad akkor mindegy mennyi hús van még rajta, cserélni kell(ene).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Teasüti
nagyúr
5 év úgy tudom a lélektani határ (üzembe helyezést követően).
Meg inkább a téli gumiknál probléma ez, nem? Azok állítólag a második szezonra már nem nyújtják azt, amit újonnan.Meg mit jelent az, hogy kőkemény? A 3 éves CC2-be még beleáll a körmöm. Vagy vegyek egy Shore keménységmérőt? 50k-tól már kapni kézi analóg eszközt. Oszt ki tudja milyen értékek a helyesek?
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Én már régóta "kitaláltam", hogy a műszakin kötelezővé kellene tenni a gumi tapadásmérést, a fékméréshez hasonlóan, csak valamilyen síkosítót használva.
Ezzel kilehetne szűrni az életveszélyesen közlekedő járműveket.Én is rendszeresen "vészfékezek", de azért jobb lenne egy műszeres mérés.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz yodamester10 #57311 üzenetére
Ez csak biztosító egíyik fizets alóli kibúvási technikája, 100 emberől ha 1-et lezáztak, már megérte nekik. Ninc solyan rendelet vagy törvény, ami előírná az évszaknak megfelelő használatot, vagy a gumi gyártási duátumából eredő korlátozást, profilméység értékek vannak, az is 1.6mm, és ennyi Egy normálisabb ember 3 perc alatt megírja ilyen kifogásra az ellenérveit, akinek ez gond, jó ügyvéd egy levéllel helyre teszi az ilyesmit.
Miután múlt vasárnapról szerdáig mentem a tranyóval 2300-at, gondoltam a Picasso se unatkozzon, így péntekből tegnap estig mentün vele 1050-et, szóval bekerült az autóba egy hát alatt 3300km, próbaképpen visszafújtam a brigdestone-okat 3 barra, de pattogósabb lett, így ma próba előtt leeresztek belőle 0.2 bar nyi levegőt.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
Most hétvégén én is csekkoltam, 2,5 bar-ra fújtam (ez nálam a gyári +0,2).
Elutasítani nem utasíthatja el de ha nagyon akar közrehatást számíthat (ez eseteben a kár egy bizonyos %-át neked kell állnod) ami igenis húsba vágó tud lenni. De ehhez nagyon gatya állapotú guminak kell lennie (többnyire ha fizikai sérült a gumi pl kidudorodik az oldala).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz shteer #57326 üzenetére
Most kötöttem újra a kgfb-m és pont rákérdeztem az üzletkötőnél, mert ez érdekelt engem is. Fizetni akkor is fizet a biztosító helyetted ha kárt okozol csak a díj kedvezményt vonják vissza és az így keletkezett díj különbözetet kell befizetned.
HO kedvezmény ugyanez pl.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
válasz shteer #57326 üzenetére
Kedvezményt adhat, de konkrét kifizetés megtagadása nem lehet belőle. De itt nem is az évszaknak megfelelőség akérdés, hanem a kopottság és a gyártási év. Nyilvánhülyeség télen nyári gumival, és nyáron téli gumival járni, az első kigyorsításkor, vagy egy kisebb kanyarban is érezni a különbséget, ráadásul a rossz évsztakos gumi mindig rossz irányba viszi el a dolgokat, 4 normális használt gumi kiseb bméretekben 20 ezer, nagyobbakban 50-60 ezer, ennyi azért mindenkinek bele kell férjen, és ebbe nem az anyagi helyet játszik bele, hanem a felelősségtudat, aki egy percet is gondolkodik, mit veszíthet egy rossz gumi miatti balesetből, az belátja, hogy minden téren jobb döntés a normális gumi, amivel nem hogy gond sincs, de egy elrontott féktáv, kanyar esetén a saját kárra, vagy nagyobb baleset okozása esetén az évekig bíróságra járkállásra is kisebb az esély.
Én úgy vagyok vele, hogy szeretek biztosra menni, amit lehet megteszek a nyugalmam érdekében, nem csak a gumik, de más témában is, se öreg, se kopott, se az évszaktól eltérő gumi nem jöhet szóba, és egy dolog kilőve a lehetséges rosszakból!Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz rasotamas #57333 üzenetére
Erre is a köhém ír okosságokat, pl a 36.§-ban:
A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak.Mit nevezünk "méretnek"? Még csak nem is többes számban fogalmaz a törvény, azaz nem az összes pataméter felsorolásáról van szó, az egyetlen fontos az én véleményem szerint a küső átmérő. Nálam a külső átmérő a 17-es és a 19-es felniméretnél is azonos, a többi paraméter nem csak hogy megfelel, de túl is teljesíti a gyári minden egyéb paraméterét.
Továbbikban törvényileg szabályozott, hogy az előrt nyomást tartani kell, azaz figyelned kell a gumikra.
Kerdetik még, hogy radiálgumik mellé ne tegyél fel diagonál gumit, de az ma már nem egyszerű, egy tengelyen azonos mintázat kell, és minimum 1.6mm profil.Ha ezek megvannak, nem nagyon kötnek beléd kár megállapításakor és kifizetésekor, biztosan hallottunk volna már olyan sztorit, ami bonyolódik a felni miatt, hiszen 10 autóból 5-ön nem eredeti felni van itthon.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Jogos, bár nincs 750mm fölötti gumim, és ha nem muszáj, nem is lesz.
Mármint a gumi pontos mérete, mint szélesség, vagy per érték? Mert a köhém elég konkrétan fogalmaz, a gumiabroncs méretének kell megfelelnie, szerintem ez max az átmérőt jelentheti, amennyiben jobb a terhelési index, és a sebeségindex, azért nem szólhatnak, ahol ilyesmiért szólnak, oda nem kell menni legközelebb!
De hogy a váltóméretnek mi értelme van, ha csak a rá valót lehetne feltenni, azt nem értem. Mivel számtalan kalkulátor van a neten, minden bizonnyal nem egy ritka, egyedi eset van évente, ahol més méretű gumi kerül fel, azaz annyira nagy baj ebből nem lehet.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Teasüti
nagyúr
Csak a vita kedvéért, mert érdekes felvetés: oszt mit kellene megállapítanom egy vészfékezésből? Nem kontrollált a környezeti hőmérséklet, az út hőmérséklete, az időjárás, az út minősége és tapadási viszonyok. Nincs referencia féktáv megállapítva az adott autó és gumi párosra. Ha ismert is lenne egy ilyen referencia, az akkor uralkodó környezeti változókat hogy teremtem elő megint 3 évvel később? Soroljam még?
R=1 user otthoni módszerekkel nem fog tudni semmit megállapítani egy fékezésből. A legtöbb embernek még hitelesített mérőeszköze sincs egy olyan alap dolog megméréséhez, mint a guminyomás.
Benyomása lehet max, hogy szubjektív véleménye szerint elégséges volt a teljesítmény vagy elégedetlen.
Szerintem.
Szerinted?
Disclaimer: ez a vita nekem csak azért érdekes, mert mikor fel lett téve a CC2, akkor emberi érzékeimmel egymás mellé tettem a friss Michelin és a random öreg gumikat a kocsin és nem érzékeltem semmilyen nyilvánvaló felkeményedést az öreg gumikon.
Szerintem innentől meg max csak laborvizsgálatokkal lehetne kimutatni bármi anyagfáradást, meg kontrollált teszteken a különbséget, ha van egyáltalán néhány százaléknál nagyobb különbség.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teasüti #57339 üzenetére
Pont ez a lényeg, hogy nem egy mesterséges környezetben próbálod ki, hanem egy átlagos hétköznapi helyzetben (nyilván senkit sem veszélyeztetve) amilyenbe bármikor kerülhetsz váratlanul. Mész és mondjuk elképzeled, hogy tőled 100 méterre eléd lép egy nagyapó. Meg tudsz állni vagy sem?
Én pl marha elégedett voltam a BS Potenza gumikkal a kocsin még 4 évesen is. Jól vette a kanyarokat, az állórajtot is jól vette és normális fékezésre is rendben volt. Aztán egyik nyári délután kiszaladt elém egy kutya. Nyomtam egy satut és a lassulás... Nos az nem volt. Szerencsére a gumicsikorgástól megijedt és a felezővonalról vissza fordult, így nem csaptam el. Az nagyon necces szitu volt, meg is rendeltem az új Michelin szettet.
Szóval amíg nem kerülsz éles határhelyzetbe addig könnyen azt gondolja az ember, hogy jó az még. Ha teszteltem volna ilyen célfékezéssel akkor sokkal előbb rájövök, hogy ez a gumi már elöregedett és cserés, hiába nem olyan öreg és van rajta még minta bőven.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #57339 üzenetére
Itt ez arról szól, mikor az ember a szebb zacskós levesport veszi meg, mert az biztosan finomabb, a márkásabb gumit, mert az biztosan jobb, és mivel nem csak egy rossz leves miatti csalódottságot, hanem egy vészfékezés esetén nagyobb féktávot akarnak elkerülni (teszem hozzá jogosan), így az emberek többsége megveszi a jobb gumit, ki ki a pénztércéjának megfelelően. De a levespor tesztelése csak szibjektív lehet, ellenben a gumi paraméterek jól mérhetően labor körülmények között, de leglaábbis profi sofőrök, hasonló méretű más gyártmányú gumik, és azonos körülmények között, azaz ha egy gumi a tesztekben jól szerepelt, az minden bizonnyal nálad, nálam, Qru-nál is jobban fog muzsikálni.
A kopottség és az évek egyik paraméteren sem segítenek, viszont valahol volt egy teszt, amiben régebbi, használt abroncsot vizsgáltak, és aszerint nem romott lejentősen a gumi paraméterei közül egyik sem, hogy néhány évesen, meg félig kopott állapotban azt már cserére érdemesnek minősíthették volna.Az 5 éves ökölszabály, azért egy olyan dolog, amiben elég sok a realitás, minden bizonnyal látatlanban is megállapíthatjuk, hogy ugyanazon gyártó ugyanazon termékéből a használt gumi nem lehet jobb, mint az új, hiszen a világ így működik, tehát ha egy vészfékezés során a régi gumival 10 centivel több lett a féktáv, és van ott valami, amit így telibeversz, és az ember egy józan ítélőképességel belátja ezt, akkor már elgondolkodtató, hogy cserélni kellett volna, bármiféle méréstől, hőmérséklettől, laborkörülményektől függetlenül.
Ahogy az emberek 2 évente 2-300 ezer forintos telefonokat cserélgetnek, úgy 5 évente egy szett gumi azért csak bele fog férni a saját nyugalmad, és a várhatóan rövidebb féktáv érdekében.
Pont úgy, ahogy megveszed az ok tv helyett a samsungot, a noname kínai cipő helyett a vapormaxot, a piacos póló helyett az adidas pólót.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
Ezt az a teszt amire gondolsz:
Az igazság a kopott gumik ügyében
Akár maradhatna az 1,6 mm nyári gumi esetén (bár a várhatóan sűrűsödő keményebb zivatarok miatt én mégis csak megemelném 3 mm-re) a minimum mélység de cserébe a gumi korát is kéne nézni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
Jaja, ez volt.
Viszont ugye megint a részletek fontosak. Oké, normál körülmények között nem veszel észre semit. Kissé forszírozott körülmények között már mutatkozk némi eltérés, ami alapján megállapítható, hogy nem kell mindenáron a kopott gumit ledobni. És a féktáv se egyértelmű, írtam a múltkor, a conti premiumcontact 6-ot mértem újonnan, 7.6mm volt, amit nemrég szintén azzal magyaráztam, valószínű így kevésbé magasak a blokkok, és az erős fékezésnél is egyben marad a felület, nem hajladozik össze- vissza.Szóval még mindig az a helyzet, csak azért cserélem le, mert 3-4 évesen 5mm fölötti profillal még ér pénzt, kb az új ár felééért elmegy, az újat véve pedig 3 év múlva nem 6 éves, hanem 3 éves gumijaim vannak. Más nagyon komoly érv ezek szerint nem szól mellette.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Michelin tervezetten kopik, a barazdak szetnyilnak igy a kopassal aranyosan no a vizelvezetesi kepesseg (egy szintig). Viszont mas premium gyartonal nem igy van, szoval megneznem az osszehasonlitast egy nem Michelin gumival hanem ha a prmium pl egy Bridgestone lenne vagy Conti/GY.
Meg ezek a gumik nem voltak oregek csak kopottak (tesztpadon lettek lekoptatva). Vajon ugyanez a teszt egy 5-6 eves premiummal hogy alakukna?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Azt mondod, hogy egy PremiumContact6 gumiszett 3-4 évesen 5+ profilmélységgel még megéri az újkori ára felét?
Én sajnos nem vagyok ennyire optimista.
2021 8. heti gyártású és 2021 márciusban felszerelt PremiumContact6-om van (1db defektes lett és 2 hónaposan cserélve lett egy 2020 őszi gyártású ugyan ilyenre) tehát most futja a harmadik szezonját, most nem tudom a profilmélységet, mikor idén felkerültek asszem 5,5 talán 6 körül lehetett. 190 volt annak idején, nem hiszem, hogy megérne 95-öt, de ne legyen igazam.
Inkább vesznek új középkategóriást mint használt prémiumot és emiatt a prémium értékcsökkenése magasabb mint a közép és alsó kategóriának. Vagy tévedek?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Rick4
félisten
válasz rasotamas #57347 üzenetére
Azt. Pár éve vettem ilyen szettet
Végül ott a felszerelt cucc:
És igaz nem 90-ért, de 80-ért elvitték a tényleg keveset használt gumiszettet, az is örült, aki megvette, nem egy padkázós, rossz úton, túlterhelve, rossz teleszkópokkal járós gumiszett volt, se félrekopás, se kagylós kopás, se kiszúrás, se semmi, nem rúgtam neki, rendszerint pályán 120 körül használtam. Ez nem optimizmus, ez tapasztalat.Ha a nyárit most eladnám, elmenne az is 80-ért: [link] igaz most nézem, az új ára már jóval drágább, 200K körül lenne itthon a szett, viszont nekem van egy nagy előnyöm, egy ideje nem itthonról szerzem be ezeket sem, azaz jóval a beszerár fele ár fölött is elmegy. Nem csinálok belőle nagy rendszert, de túl rosszul nem szoktam kijönni az ilyesmiből..
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Kupon kunyeráló
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest