Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
belaazallat
addikt
-
addikt
Én szeretném kiegészíteni footy kérdését, mert én is 205/55 R16-os téli gumit szeretnék most venni és én is Stájerországban fogom használni. Nekem egy Lexus CT200h-hoz kellene és ragaszkodom a prémium márkák előnyeihez.
A tesztek alapján a Bridgestone Blizzak LM005 volt a legtöbbször legjobbnak kihozott, aminél hátránynak tekintik az élettartamát és az igazi hóban boldogulását.
Ausztriában elég jól letakarítják az utakat, mielőtt dolgozni indulnék, mindegy mekkora hó esett, nem az úton van általában. De előző télen például alig esett egyáltalán. Így aztán talán fontosabb a nedves/száraz aszfaltos teljesítménye.
Egyébként lassan, kíméletesen közlekedek, eleve az autó sem egy kirobbanó erőtől duzzadó. Összességében nem megyek vele nagy távokat, de amit megyek, annak nagy része autópálya.Szóval nézegettem pár típust:
Bridgestone Blizzak LM005
Michelin Alpin 6
Continental WinterContact TS 870Egy ismerős a Nokian WR D4-et ajánlotta, mondván, az az igazi téli gumi, ők csinálják a legjobbat. Ja, csak kérdés, mennyire élvezi ki az ember az előnyét hó nélkül.
Na és persze ott van még Hankook, Dunlop... nehéz választani.
Melyiket ajánlanátok?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
maglew
aktív tag
Sziasztok!
Hókengyel, vagy textil hólánccal kapcsolatban van valami ötlet/teszt, hogy melyik a jó?
Nyári gumim van, nem kívánom lecserélni, mivel 1 évben kb 3 olyan nap van amikor hó van, a többi időszakban tökéletes a nyári Michelin, tök jól tapad, nem csúszik.Viszont ha esik a hó akkor nem bírok felmenni egy nagyobb lejtőn, ezért vennék textil hóláncot. Használta valaki? Vagy ezek a tapadó sprayk jó valamire?
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
ZeroX92P
tag
-
-
Puma K
veterán
válasz ZeroX92P #48812 üzenetére
A céges 3,5 tonnás dobozoson idén mikor újonnan átadták akkor Continental AllSeasonContact került rá gyárilag.
Nem teljesít rosszul, de ha cserés lesz akkor javasolni fogom, hogy CC2-re váltsunk. Bár... az még odébb lesz
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Richard! #48815 üzenetére
Frankón filózok rajta... Azért a 6 év vagy 60k km gari elég ütős érv mellettük. Jó tudom ez az US verzióra él de az EU-s sem lehet ettől érdemben rosszabb szvsz.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz ZeroX92P #48812 üzenetére
Nagy meglepetes a Pirelli, odatettek ezt a gumit. Arban se rossz. Ar-ertekben tovabbra is a Vredi a kiraly, de tok jo, hogy egyre tobb potens negyevszakos van. CC2 nagyon jo lett, de azert az eredmenyeken latszik, hogy csoda nincs, inkabb hangolni tudjak a gumikat teliesebb vagy nyariasabb iranyba, mert kicsit a nyari eredmenyei hatrebb vannak a CC2-nek, mint a CC+-nak.
Szvsz ha valaki a Michelin, Goodyear, Conti, Vredi vagy Pirelli kozul veszi valamelyiket, nem jar vele rosszul. A Dunlopot sajnalom, hogy kimaradt a tesztbol. -
MC Pite
veterán
Star performer csoda helyett berakhatták volna a 4S2-őt inkább, vagy végre a Dunlopot.
Nagy meglepetés a Pirelli SF2 eredménye, elég korrekt lett az is.
A CC2 árait megnéztem, 25/30 ezer lenne a kis/közepes autóra, hja... Pirelli 20/24.
Megvárom milyen tapasztalatokat szereztek vele[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz ZeroX92P #48812 üzenetére
Engem továbbra sem győzött meg a 4 évszak, mert
- Szárazon: kb 80cm-rel rövidebb a nyári gumi
- Nedves, normál hő: 1,5m-rel rövidebb a nyári gumi
- Nedves, hidegen: majdnem 5m-rel rövidebb a 4 évszak, itt igen kiemelkedően teljesít.
- Hóban meg majdnem 30cm hoszabb a téli, mint a 4 évszak.Hidegben jól teljesít, de nyáron megbukik nálam.
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
őstag
válasz ZeroX92P #48812 üzenetére
Hát ez alapján nekem a Continental most szimpibb mint az eddigi befutó GY. A CC2 brutál jónak néz ki de ott visszatartana még a saját tapasztalat a CC+-al (mondjuk most gyakorlatilag hóban is jó volt, kíváncsi leszek kiviszi e valaki a jégre). Pirelliben valamiért nem bízok.
-
MC Pite
veterán
válasz FireFox1996 #48823 üzenetére
Mint egy tesztgyőztes nyári/téli gumi. Te azzal jársz?
Mert a Barum, Nankang, Lingling, Taurus gumikat ezek már lenyomják.
Októberben, február-áprilisig milyen gumi szokott fent lenni neked?Qru: Semperitért nem sírok, a másodvonalas keverék nem érdekes annyira...
Egy teszt nem teszt, SF2 jobbnak tűnik ez alapján mint a Quatrac...[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz MC Pite #48827 üzenetére
Értem a kérdésed a hónapoktól. de ha (ahogy szokták mondani) a hőfok 7 vagy az alá megy, akkor téli gumi felkerül a kocsira (azt hiszem Michelin Pilot Alpin 5), és amikor kell, akkor nyári felkerül a kocsira (Michelin Pilot Sport 4)
Eddig nem volt még abszolút teszt győztes, azaz nem volt még olyan, hogy nyárinál a nedves/száraz fékút a nyertes, és télinél sem volt ilyen száraz/nedves/hó/jég (Emlékeim szerint)
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
MC Pite
veterán
válasz FireFox1996 #48828 üzenetére
Tehát októberben mindig van még a fagy után huszonxfok, akkor visszaváltasz nyárira?
És a tél végi-tavasz eleji huszonx fokos hőmérsékletnél még téli van? Vagy amikor havazik márciusban, vagy van még talajmenti fagy a tizenx fokok után, akkor már nyárival mész?
Akkor te sokkal tutibban választasz gumit?Én nem tudom a tutit, de nyárinak PC6 van, októbertől áprilisig meg télies GY 4S. Aki az időjárást nézegeti hetente és felrakja már a télit/nyárit, utána még mindig beszopja. Február-április vonalon vegyesen van huszonegynéhány fok meg fagy, akár hó (elmúlt 6-7 év alapján). Október szintén ilyen vegyes évek óta.
A kisautónkon (1 tonna) pedig egész évben középnyárias 4S van fent, a korlátaira figyelve (nem megyünk vele 130al pályán, meg jégpáncélra sem ezzel megyünk ki, bár próbáltam rajta). De a kombira nem raknél még egy szettet egész évre, mert ott 1.5 tonnával is suhanunk (130al is).Szerintem nem annyira fekete/fehér a négyévszakos kérdés. Abban talán egyetértünk, hogy olcsó 4 évszakos semmire nem való, de ha tudjuk mire, miért, lehet akár létjogosultsága, vagy nem csak egész évre lehet 4S gumit használni.
A TR mindig egy-egy top szettet visz ki. És miközben páran megjegyzik hogy de 0,8 méterrel később áll meg az xy 4 évszakos , elfelejtik hogy alsó/középkategóriás nyárik meg 1-4 méterrel később állnak meg. Ezért szeretem a vegyes teszteket.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz MC Pite #48829 üzenetére
Az utolsó bekezdéseddel egyetértek. Nem fekete fehér, nincs még ezen a téren abszolút győztese a 2 tárbornak, külön téli/nyári vagy 4S.
Mindenki úgy használja, ahogy akarja, ahogy látja magának melyik a legjobb.
Csak a tesztre reagáltam, hogy engem még mindig nem győzött meg, pedig én is szívesen már 1 szett gumit csak használni a kocsimon, de jelenlegi helyzettel még nem tehetem ezt.<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #48827 üzenetére
Bevállalnám a Semperitet magamnak. Sok cégesen nálunk az a nyári és nagyon jók. Régen Barum vt de nagyon lerontottak a márkát, pl a Polaris 3 tök jó volt az 5 meg egy határsz@r.
Pirelli amúgy meggyőző valóban - és ez a Vredire is él - de ha leosztom hogy kb 5 évig jó a Pirelli/Vredi a CC2 meg (várhatóan) 6 évig oké akkor máris elolvad az árkülönbség éves költségre leosztva. Szóval még törpölök de eléggé a CC2 felé lejt a pálya nekem tekintve, hogy most is CC van és nagyon elégedett vagyok vele. Előtte télies 4S vt de az én felhasználásomhoz a nyárias sokkal jobban passzol. Odáig megyek, hogy ha gyártanák még a sima CC-t, simán megvenném újra. Mindegy még törpölök, mert úgyis csak jövőre lesz esedékes a gumicsere.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ZeroX92P
tag
válasz FireFox1996 #48823 üzenetére
Én ezekre az eredményekre úgy tekintek, hogy ezek egy határhelyzetet mutatnak, nyilván egy specifikus környezetre optimalizált gumi jobb lesz mint egy általános 4S gumi.
Persze benne van az 1m különbségben, hogy az előtted menő lökhárítója előtt vagy után állsz meg, viszont a különbségek nem olyan drámaiak.Jelenleg nem ritka az a körülmény itthon, hogy napon belül változik akár 20fokot is a hőmérséklet. Ami reggel vizes 0fok az délutánra lehet 20fokos száraz is és hasonlók.
Ekkora változás már önmagában métereket jelent fékútban mindegy milyen gumid van.Én a magam részéről azt gondolom, hogy egy kiegyensúlyozottan jó teljesítményt nyújtó 4S gumi, az aktuális éghajlatra jobb választás lehet mint cserélgetni, egy bizonyos szintű éves futásig (és ez utóbbi kitétel nagyon fontos).
-
szőröscica
addikt
En is bevallalnam a CC+ utan a CC2-t. Hamarosan dontenem kell cegauto ugyben, ha nem adja ki a matek, akkor jovore behuzok egy garniturat osszel. Kb 50 ezer km van a mostani CC+ szettemben, meg ezt a telet es a jovo nyarat kihuzza, de meg egy telre mar nem mernem felrakni, addigra mar 70 ezer tajan fog jarni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #48833 üzenetére
A CC-ben nekem kb 40k km egyáltalán nem kopott de azért már nem úgy tapad mint új korában főleg letaposott havon és kezd picit repedezni is így 6 évesen. De a télies 4S gumim pl már 3-4 évesen 3-asban is visszakapart nyáron, pedig nem azért mert van tarcsi. Cserébe télen sosem volt gond, az awd-vel kombinálva elmentem ugyanúgy mint kolléga a fwd + TS850 kombóval (ráadásul a gumiméret is stimmel) a havas Mátrában. Oké, fékutat nem mértünk de a fék tudjuk kiknek való... Szóval még egy kicsit rugózok rajta, aztán megveszem a CC2-t.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
válasz FireFox1996 #48830 üzenetére
Nekem ma már az egyetlen érvem a külön nyári-téli szett mellett egy átlag autóra, hogy egy nyári gumi jellemzően csendesebb, mint a V-mintás négyévszakos. Ha annyit mennék, hogy lejárok 5 év alatt egy télit és egy nyárit is (+ lenne helyem 4 gumit tárolni), akkor ezért szvsz két szettem lenne.
-
atenza
senior tag
Az látszik a tesztekből h vredi nedves úton jó de hóban a végén van a sornak, michelin meg szárazon és hóban is jó, sőt esőben melegben is első, egyedül hideg nedves úton van lemaradva de ott sem a végén hanem középmezőnyben, eléggé kiegyensúlyozott lett a CC2, rendelek is egyet
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Nem lett rossz egy az új Pirelli, de árban majdnem CC2 szint.
-
svedmalac
tag
Erre azért kíváncsi leszek...
Utána néztem, az amcsiknál 6 év és 60.000 mérföld, azaz közel 100.000km.
De millió betartandó szabályt leírnak mellé, kíváncsi lennék, ki tudna anno reklamálni
A legfontosabb a tízezrenkénti csere elöl-hátul.
Amit még sikerült kinyomozni, hogy az amcsinak nagyobb a profilmélysége, a miénknek meg a gördülési ellenállása. Bár lehet, hogy ez köztudott...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- Futás, futópályák
- nVidia tulajok OFF topikja
- DIGI Mobil
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Spórolós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...