- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- DIGI Mobil
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- iPhone topik
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
ph Az eredeti VSA-100 lapkára épülő megoldást két hobbista fejleszti, és úgy fest, hogy hamarosan révbe érnek.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mégse száll ki a Meizu?
ma Egyelőre nem úgy tűnik, mintha ne maradt volna azért valamicske erőforrás az AI mellett a mobilokra is; újabb Meizu készülék tűnt fel.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabber01
addikt
Olyan jó lenne azért az ilyesminek a hátterét érteni, hogy milyen logika mentén találták ezt ki.
Tegyünk ki egy cetlit, de hogy kinek és miért arról sehol egy büdös szó nincs.
Próbálok elképzelni olyan élethelyzetet, amikor egy ilyennek lehet relevanciája.
Esetleg ha van egy 300le-s A6-osa valakinek, aki nap mint nap az Autobahnon csapatja 250-nel és a nyári W-s gumi helyett, felpattint egy H-s szettet, akkor jól jöhet, hogy lássa, nehogy elfelejtse?Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
-
grizlisandor
addikt
Az Altea-'n gyárilag 205/55/R16 méretű gumi + 6 1/2Jx16h2 ET50 méretű felni van.(talán ez a rárakható legkisebb méret)
Megnéztem, hogy a mankókereke az autónak 125/70/R18 méretű gumi + 3 1/2Jx18h2 ET25,5 méretű felni.
Ez a váltómérete kalkulátor szerint is.Phkolléga a 3 1/2Jx16h2 ET25,5 felnire milyen méretű gumit vegyen, hogy jó legyen?
-
embe
nagyúr
Én vagyok a Phkolléga .
Végülis az a szitú, hogy egy V-ös Golfon 205/55/16 -os kerekek vannak. Most vettem, pótkerék nem volt hozzá, csak a kompresszor hűlt helye.
Több helyen a 125/70/16-os pótkerékméretet írták hozzá, így azt vettem.
Viszont így utólag nézve a dolgot, ezzel "biceg" majd a kocsi. A gyári mérettel átmérőben egyező a 125/70/18 lett volna.
Igaz ez nem autópályázásra kell, hanem mint a neve is mutatja "szűkségpótkerék", az első szervízig vagy telephelyig közlekedjen vele az ember.
Gondolom kárt nem tesz a futóműben az esetleges bicegés. Meg több más autóhoz sem a felszerelttel megegyező méretű szükség pótkereket adnak.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Winne
nagyúr
Sziasztok!
Új téli gumit kell vennem a gépre, ezt a listát kaptam:
Barum Pol5 19.100
Debica Fr2 17.860
Hankook W452 24.300
Kelly 16.240
Kleber HP3 22.600
Matador MP93 19.400
Nordexx 17.900
Premiorri 15.500
Riken 17.000
Taurus 17.000
Viking 19.400Ezek közül melyiket érdemes megvenni?
Barum és Matador gumim is volt már, nem volt velük gond. A többivel nincs tapasztalatom.
Szerk.: a 4 évszakos mennyire eretnekség erre a klímára? Olyanom sosem volt.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Ulenspiegel #49760 üzenetére
Es abban a 17 orszagban is elfogadjak telikent a 4 evszakos gumit (m+s es 3pmsf jeloles kell meg 4 mm profilmelyseg).
#nincsbennetarcsi
-
Dorien
veterán
Riken, Taurus téli - ezeket ne, esőben csúsznak. A Matador MP62 négyévszakos nagyon jó árban elérhető, én most azt vettem R14 méretben. Egyelőre nem bántam meg.
Focvis: Főleg, ha még 5cm-rel kisebb is az átmérője a többinél, mint a jelen esetben.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
nagyúr
Én a Kleber Krisalp HP3-ról tudok nyilatkozni, harmadik szezonját kezdi nálam egy E210 szedán Corollán, és egy apróságot eltekintve nagyon elégedett vagyok vele. Ahol jó, az a havas utak, esős aszfalt, de szárazon is korrekten viselkedik, és nem hangosabb észrevehetően, mint a gyári Semperit nyári gumi, illetve még mindig puha (nem keményedett meg).
Az "apróság" az biza az, hogy hozzávetőleg 7-8%-al magasabb a fogyasztás vele, mint a Semperittel őszi/tavaszi azonos feltételek mellett (6,6 - 6,8 liter a nyárival, 7-7,3 liter télivel).
De mondjuk eleve 'E' kategóriás az üzemanyag-takarékosság terén, tehát erre számítani lehetett...
Most az asszony autójára Michlein Alpin 6-ot rendeltem emiatt...Én a 4 évszakos guminak nem vagyok a híve télire, vagy kompromisszummal, mert azért az, hogy mondjuk havas úton 100 km/h esetén mondjuk 5 méterrel hamarabb állsz meg télivel, mint 4 évszakossal, az azért nem mindegy. Ha elfogadod, hogy kompromisszum, és ezért havas-jeges úton nagyobb követési távolságot tartasz, akkor jó lehet.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
toompa
őstag
6 évig jártam Kumho téli-nyári gumival céges autón.
Tudtam vele közlekedni minden időjárásban, de sokszor éreztem hogy csúszik, akkor óvatosabban mentem.
Szóval, szerintem erős kijelentés ez a +5 méter fékút.
Most a saját kocsimra Vredestein Quatrac-ot rendeltem. A jövő héten felkerül. Addig nem tudok róla nyilatkozni, de úgy gondolom hogy jobb lesz minden időjárásban mint egy közép kategóriás téli-nyári gumi.
A felső kategóriásnál lehet hogy picit gyengébben teljesít[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
nagyúr
válasz toompa #49766 üzenetére
Akadnak tesztek, ahol összemérik a téli / nyári és 4 évszakos gumikat, onnan ragadt meg, hogy egy jobb téli gumi olyan 5 méterrel hamarabb állt meg havas úton, mint a 4 évszakos.
Persze minden viszonylagos, melegebb időben meg egy 4 évszakossal állsz meg hasonló mértékben hamarabb.Nem azt mondom, hogy nincs értelme a 4 évszakosnak, mert aki mondjuk nagyon rossz időben nem ül autóba, vagy általánosságban mondjuk évi 5e km-t tesz meg mondjuk, annak én is azt mondom, hogy lehet jobban megéri egy minőségi 4 évszakos, mint egy-egy téli/nyári páros.
Mondjuk az én vélemény a topicban általában olvashatóaktól eltér, de a saját tapasztalataim ezek (én is Michelin CC-t javasoltam édesanyámnak először)...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz grabber #49767 üzenetére
Amennyire én néztem a teszteket, ez melegben igaz inkább (20°C vagy feljebb). Akkor teljesen valid is, olyan időben a téli gumival járónak kell odafigyelnie.
Ráadásul általánosítani sem igazán könnyű, mert ugye téli, nyári és 4 évszakos gumiból is van kismillió fajta, és némelyik nyári gumi ugye még fagypont körül is tök jól viselkedik, míg 4 évszakosból is létezik olyan, amely nagyon közel van havas úton is a dedikált téli gumi teljesítményéhez.
De az egész egy általános kérdésből indult. Én arra válaszoltam, saját nézőpontomból, ezt az adott bekezdés elején le is írtam...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Winne
nagyúr
Huh akkor lehet érdemes lesz a 4 évszakosokat is megnéznem, keresek valami videót róluk. Kényelmes lenne az meg kell hagyni, hogy nem kell cserélgetni, de azért azt sem szeretném, hogy veszélyes legyen tőle az élet.
Létezik, hogy a 4 évszakos gumik hangosabbak, vagy a sebességet nem bírják annyira, mint a téli és vagy nyári változatok?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
nagyúr
Ott vannak a tesztek az összefoglalóban, még a 4 évszakos gumikról is minden alapinformációt megtalálsz ott.
Én nem azt mondom, hogy veszélyes lesz tőle az élet, azért ennyire ne sarkítsunk.
Annyi van, hogy a 4 évszakosnak kompromisszumosak - ne várj tőle olyan jó teljesítményt nyáron, mint egy nyári gumitól és télen mint egy téli gumitól. Ennyi.Vannak relatíve csendes 4 évszakosok is, pl. a Continental AllSeason Contact vagy a Michelin CrossClimate 2. Sebességindex terén is van minden féle, akár W(=270km/h) besorolású is.
Ezért is nehéz a döntés, mert igazából annyi változó van, hogy nehéz egy sima "autókártyás" szinten rábökni, hogy na, XY márka AB típusa tökéletes lesz neked. (Pláne, hogy nem írtad le milyen autóra, milyen feltételek és igénybevétel mellett szeretnéd használni!)
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Winne
nagyúr
Egy 16 végi Octavia 3 1.4 tsi-re kell kitalálnom, hogy a mostani nyári 2 jó 2 kukás gumi helyére menjen fel most vmi téli a gyári 16-os alura és tavasszal egy komplett 17-es alu új nyárival és cserélgetve, vagy erre a 16-osra egy 4 évszakos aztan viszont hallásra.
Jelenleg nem megyünk sokat, 90% város és évi 4k km kb, picik a gyerekek. Ahogy nőnek ez változik nyilván.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
-
SPF
senior tag
Sziasztok, évi kb. 5000 km-re melyik 4 évszakost ajánlanátok? 90%-ban csak város (Alföld), hóban szinte nincs is használva az autó. R15-ös méretről van szó.
-
nagyúr
Ezek alapján egy jó 4 évszakos gumit mondanék még én is, pedig nem vagyok a 4 évszakos gumik szószólója. De ilyen autóra, ilyen vezetési feltételek mellé azt vennék én is.
A következő kérdés, hogy mennyit szánsz rá, mert az eredeti listádon a legdrágább gumi is 25e Ft alatti volt. Ha ebbe az árkategóriában nézelődsz, akkor én mondjuk a KLEBER Quadraxer2 vagy a NOKIAN SeasonProof-ot nézném. Kicsivel drágábban ott van a VREDESTEIN Quatrac.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
veterán
Nemrég vettem egy téli gumit a kocsimra, mert az előző garnitúra már igencsak régi volt( jelzem évek óta nem használtam ezt az autóm télen).
A régi gumim: Continental 185/65 R15 2003-as gyártás
Az új gumi: Continental 185/65 R15 2020-as gyártásHogy tőben szakadna le a keze annak a mérnöknek aki ilyen keskeny gumit tudott tervezni!!! Totál le van kerekítve a gumi széle! A 185-ös gumi alapvetően nem egy vastag valami, de ez így nevetséges..
A régi gumi azon része ahol a talajhoz érintkezik 16cm, az új gumi 14cm-en ér a talahoz!!! Ez mi?? Valaki találkozott már ilyennel?[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyuri81 #49779 üzenetére
A 185-ot (mm-ben) a gumi oldalfalatol oldalfalig merik, azaz a bruttol szelesseg. A futofelulet (netto szelesseg) az ettol keskenyebb es mint sok minden massal ezzel is szeretnek a gyartok sporolni…
Vigasztaljon, hogy vizen es hoban jobb a keskenyebb gumi altalaban. Ja es a gordulesi ellenallasa is alacsonyabb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dorien
veterán
válasz gyuri81 #49779 üzenetére
Ez van. A menetkomfort, úttartás sz@rabb, de jobban tapad majd, amikor igazán kell... Meg kevesebbet fogyaszt az autó.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Winne
nagyúr
+ @ #49778 Qru : Köszi, ezekre kérek ajánlatot akkor.
Én a Michelin Crossclimate 2-t tettem félre, meg a másik tesztben láttam a Goodyeart is, de a Vredestein Quatrac-ra is rápillantok akkor.
Látom azért ugyanazok a szereplők máshogy szerepelnek más tesztekben.
Ezekre kértem árat:
Michelin CrossClimate 2
Goodyear Vector 4Seasons Gen3
Vredestein Quatrac
Continental AllSeasonContact[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
nagyúr
válasz Ulenspiegel #49791 üzenetére
Használtam 4 évszakos gumit is. Most is ment a filo, hogy az asszony kocsijára CC2 vagy Alpin 6 legyen véve. De mivel nyári gumi van hozzá gyárilag és évi 15-20 ezer km lesz beletekerve várhatóan, illetve vidéken lakunk, ahol van, hogy nagyobb havazás után 1-2 nappal jut el hókotró, az Alpin 6 győzött.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ezért írtam, hogy ez nem autós kártya.
Ha X metódus alapján tesztelnek akkor más lesz az eredmény, mintha eltérő metódus alapján mérik össze őket...Nagy általánosságban a közép- és felső kategóriás gumikkal nagyon nem lehet mellé fogni. De a prémium gumik azért okkal drágábbak...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Minden rossz indulat nélkül nagyon hasonló igénylista alapján ajánlottunk @Winnie-nek 4 évszakosokat, a Te kérdéseddel párhuzamosan. Szóval ha közben olvasod is a topicot, akkor már kb. le kellett jönnie, mik az ajánlott 4 évszakos gumik.
Pláne, hogy olyan alaptényezőket nem igazán osztottál meg, hogy mennyit szánsz rá, illetve hogy pontosan milyen méretben gondolkodsz - az, hogy R15, finoman szólva kevés adat.
Ha csak valami választ vársz direkt neked, akkor vegyél Michelin CrossClimate 2, GoodYear Vector 4Season Gen3-at, Continental AllSeasonContact vagy Verdestein Quatrac-ot. Ha olcsóbbat keresel, akkor Kleber Quadraxer2 vagy esetleg Nokian SeasonProof.
Függően attól, hogy az adott méretben egyáltalán melyik elérhető...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
thotzoltan
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Futás, futópályák
- Okos Otthon / Smart Home
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...