- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- DIGI Mobil
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
Hirdetés
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
ph A vállalat kétféle Strix Point dizájt tervez idénre, ezek közül a nagyobbik a dedikált GPU-k jó részét is kiválthatja.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Ha mind a 3 hóeséses napon útra kelek és legyen mondjuk nyárias 4S gumim (mert téliessel szinte pariban vagyunk), akkor mindenki szüttyög, mert a legtöbb tulaj szintén fél télen (ebbe nem is mennék inkább bele) és nem tudsz haladni. Persze mindenki top, tesztgyőztes, friss prémium téligumival járjál egyébként az utakon...
Sokkal kisebb az esélye, hogy belemegyek a Q7-be előttem (bő 60ról, lakotton kívül), mint az év nagyja részében 90-110-130nál ha van egy nagyobb fékezés (főleg kánikulában) - és százalékosan/méterben nagyobb a különbség ilyenkor, mint a nyárias 4S-el havon.
Nekem nagyon nem kell linkelni, gumitesztekkel fekszek és kelek, és a körülményeket, méretet, autót és sok egyebet is figyelembe veszek, nagyjából tudom mi mikor milyen (meg évente több tucat autót vezetek legalább 30k km-t). Akivel van miről beszélni, pár konkrét gumit összemérni, szeretem összeollózni, de ehhez most inkább nem állok neki anyagot gyűjteni. Megyek eleget Tátrában, Alpokban, Vértes/Gerecse/Pilis útjain, 4S illetve szezongumikkal (azokban is hatalmas a szórás), és azért már próbáltam ezt-azt. Meg kb 7évig Szibériában is elég sokat közlekedtem, láttam már olyat hogy mi az a téli közlekedés - de elég csak a szomszédos Ausztriába vagy Szlovákiába menni, sok magyarnak már az is megugorhatatlan. Teszem halkan hozzá, már kb 6 éve a felsőpolcos téligumik után felsőpolc és télies 4 évszakossal megyek télen, és köszönöm, remekül megvagyok vele a fenti helyeken is, friss havon is. Itthon meg nem kérdés (legnagyobb kihívás a Gödöllői dombság szokott lenni, amerre járunk néha jeges is kicsit a hó alatt az út; sógoréknál Nógrádba meg sűrűbben találkozunk (fagyott, letaposott) hóval, de azon sincs gond.
Nekem az a tapasztalatom ami a tesztekben van, és fentebb is írtam.
és ha tényleg nem érzed hátrányát kánikulában a télinek (amit elhiszek), az nem azért van, mert nincs is neki.Kívánom, hogy a szkeptikusok inkább veztech pályán szerezzenek (akciós) tizen-huszonezerért hasznos tapasztalatokat, ne az utakon.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
félisten
válasz OPiiPO #48301 üzenetére
Ha így kommunikálod a dolgot, akkor még lehet (bár akkor sem, csak ha valakit arra buzdítasz, hogy ezt tegye), azonban én ilyet nem írtam. Látod megint a ferdítés, hogy igazold a döntésed a négyévszakos mellett. Én elismerem a gumiválasztásom gyenge pontját és erősségeit is. A tényeket pedig mutatják a mérések. A kijelentéseimet igazolják a tények, a magánvéleményt pedig nem kell igazolni a természetéből kifolyólag.
Én ezt zárom, mert látom beragadt a lemez.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz DEJVID #48299 üzenetére
Önmagában azt gondolom ez sem igaz (hogy a téli gumi a havas úton kívül mindenhol szar), egyébként pedig mire mész vele, ha pont akkor autózol gyengébben tapadó gumikon, amikor a tapadásra a legnagyobb szükség van (a havas-jeges úton megcsúszás a legnehezebben kontrollálható)? Szerintem semmire. Aki meg trágya időben nem autózik, hóban meg pláne nem, annak ha nagyon sarkítjuk még a nyári is elmegy a többi időszakban.
[ Szerkesztve ]
-
sfefe
őstag
Na ez igy nem teljesen igaz...
Haver belecsuszott nyaron telivel egy autoba es a biztosito megtagadta a masik felnek valo fizetest mert haver nem az evszaknak megfelelo gumival ment.. Mondta haver nincs erre kresz szabaly. erre a biztosito annyit mondott neki olvassa el az apro betos reszt is.. Es hat abban ott volt....
Nem tudom melyik biztosito volt azt sem tudom mashol van e igy de O igy jart...
( en is azon a velemenyen vagyok mindenki vegyen az evszaknak megfelelo gumit de ha spur akkor legalabb 4 evszakost )Meg azert nagyon nem mindegy milyennel autozol mert lehet vki meghal mert eppen hosszab a fekutad...
[ Szerkesztve ]
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
blakey
titán
Alapvetően 2 féle jó megoldás létezik az autózást illetően, téli/nyári vagy 4 évszakos, ami minden kritériumnak megfelel, minden más a másik és önmagam veszélyeztetése kategória, tehát te nyáron a téli gumival felszerelt autóval ugyanúgy veszélyezteted önmagad és mások életét, mint télen a nyári gumival, nem csak a jég veszélyes.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
mikoljan
tag
Sziasztok,
Egy kis segítséget kérnék szépen: nagy manőverezés közben nem figyeltem és lecsúszott a jobb elsőm egy betonszegélyes útról. Amikor óvatosan visszatoltam az autót, akkor belemart a szegély a gumiba.
Véleményetek szerint ezzel még teljes körűen lehet autózni (pl. autópályán)?
Köszi a válaszokat előre is!
- - - We Enter Into The Future - - -
-
MC Pite
veterán
válasz blakey #48308 üzenetére
Nyár elején Tatán 45-50ről előttem nyomtak egy satut (kirohant valaki busz takarásából) beleálltam a fékbe én is. Mögöttem jól lemaradva egy WagonR. Mi rég álltunk, mikor a suzuki még mindig csak csikorgott, és egy méter se maradt mire megállt (öreg téli volt rajta). Ha közvetlen utánam jön, bukó. Ha ő megy elől, akkor nagy eséllyel elüti azt aki kirohant, mert az lófütty lassulás volt.
5-6 éve nyáron Veszprém után a 77-esen egy Polo állt neki előzni. Realizálta, hogy nem lesz meg, fél autóval volt előrébb, satuzott. No ABS, de az ilyesztő, hogy néztem oldalra, alig lassult. Persze ennyi ésszel bele is fékezett megszakítás nélkül az árokba. Megálltunk segíteni, csak a lökös repedt meg, meg legyalulta az öreg téligumikat...
+1, öreg papucs: Céges Focusra kaptunk valami öregebb Firestone szettet (nyáron, nyárit) ideiglenesen, az okát nem is tudom. Horvát beüzemelésből siettem haza, egy A7 elmérte, satuznom kellett... Na, viszonyításnak annyit a lassulásról, hogy a flakonom és a pékárúk nem estek le az anyósülésről (hasonló helyzetben normál gumikkal minden repül ami nincs rögzítve). Onnantól óvatosba haza, és visszaérve leb..tam a kulcsot az asztalra, közölve, hogy szerintem ezzel ki és hova autózzon (de ne a beüzemelők, többszáz km-eket).
mikoljan: Így úgy tűnik igen, de irány a gumis, centírozza és nézze meg.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
félisten
Ha ez így van, ahogy állítod, akkor kérlek írd meg a linkelt médiumoknak, hogy korrigálják a cikkeiket. Gondolom nem véletlenül kérdeztek meg egy szakmabelit, Vinkelman István igazságügyi szakértőt, kárrendezési ügyvezetőt. Persze mindenki tévedhet, én mondjuk hiszek neki. A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet pedig egy szót nem említ évszakokról. A biztosító pedig nem térhet el a törvényi szabályozástól. A casco más tészta, az nem általános törvényi kötelezettség, ott kérhet extra feltételeket, amit elfogadsz annak megkötésekor.
[ Szerkesztve ]
-
sfefe
őstag
En nem irok semmilyen mediumoknak leirtam mi tortent, ennyi...
errol amugy nem is olyan regen az egyik autos musorban ( vagy a retek klub vagy a teve2 ) pont volt szo es ugyanezt mondta vmi jogi akarki mint ahogy haver jart... Akkor vagy a cikk kamu vagy amit a teveben beszelt a faszi.. vagy fingjuk sincs..Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
félisten
Jó lenne ismerni a részleteket. Szerintem olyasmi történhetett, hogy a károkozó vállalta önmaga a kötelező biztosítás megkötésekor, hogy évszaknak megfelelő gumiabroncsot fog használni. Erre szoktak adni 0,9-es szorzókat például. Tehát ez nem kötelező senkire, csak opció, amit vagy vállalsz vagy nem, törvény nem írja elő. Namost viszont ha ezt vállalod és be már nem tartod, akkor a szerződés megszegése miatt kekeckedhetnek és teljesen jogosan. Itt viszont nem törvényi feltétel be nem tartásáról van szó, hanem szerződésszegésről. Vállaltál valamit, amit nem tartottál be.
-
TFSi
őstag
Az Autobild, Automotorundsport, és az Autozeitung mérései árnyaltabban kezelik a kérdést, valamint elvonatkoztatott pontszámok helyett konkrét mértékegységekben adják meg, hogy mennyi az annyi. Ajánlom figyelmedbe a tyrereviews oldalát adekvát infókért.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
MC Pite
veterán
A kgfb biztosítók többsége már a kötelező biztosítás megkötésekor rákérdez, hogy… “Mindig az évszaknak és az útviszonyoknak megfelelő gumiabroncsot használ (azaz legalább november 1. és március 1. között téli vagy négyévszakos gumiabroncsot) és a gumiabroncsok közúti forgalomban való részvételre alkalmas állapotát folyamatosan ellenőrzi.”
Tehát a kgfb díját már ez is befolyásolja! A kötelező biztosítás kalkulátorral Ön is leellenőrizheti, hogyan változna / csökkenne a kgfb díja, ha az évszaknak megfelelő gumiabronccsal használná autóját.A CASCO esetén más a helyzet. Szabadabbak a szerződés feltételei, több a biztosító lehetősége, hogy különböző előírásokat elfogadtasson a szerződő autóssal. A biztosító akár kötelezővé is teheti a téli gumi használatát bizonyos időszakokban (pl. november 1. és március 31. között). Ha ezt a szerződés tartalmazza és az autós nem teljesíti, akkor a biztosító mentesül a kár kifizetésétől.
Mindez azt jelenti, hogy a biztosítónak bizonyítania kell, hogy a baleset a nem megfelelő gumik miatt következett be. Ha pedig ez a bizonyítás sikeres, akkor hivatkozhatnak arra, hogy az autós nem tett eleget azért, hogy megelőzze a kárt.
[link]
Normálisabb országokban nem ilyen elnézőek.TFSi: Sztem hagyd... Tudjuk, hogy ott gyűjtik az eus teszteket, és csinálnak sok sajátot is, pl pont olyan videó is van, ahol különböző hőmérsékleten vizsgálják az abroncsokat, vagy a fél éven át készített tavalyi 4S teszt, hogy minden legyen benne.
Ja, értelmezve a mondottakat, végig kell nézni a videót(egyéb infók is elhangzanak mint írottan, plusz a reference gumik is). Enélkül lehet egyesek átsiklanának bizonyos dolgokon.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
szimi57
őstag
Szerintem túl van ragozva ez a gumi kérdés Mondjuk nem véletlen, hiszen végül is ez egy gumis fórum. Sok infóhoz jutunk, ami a hasznunkra lehet, de mit sem ér, ha valaki pl. a seggünkben van és egy kényszerű hirtelen fékezés után belénk rohan. Kíváncsi vagyok, hogy a belesetek hány százaléka vezethető vissza a nem megfelelő gumira. Más kérdés, hogy különböző terep és útviszonyok között mi a jó gumi, és nem csak gumi, hanem már maga a jármű is.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #48323 üzenetére
Hivatalos statisztikában ez mind mind gyorshajtás
Az pl szar gumi, amivel ha 2-3 másodpercre követtél valakit, és mégis belecsattansz/pont elütsz vagy elsodorsz kicsit valamit/valamit (kutya, stb).Nekem azóta télies 4S a téli kerékszettem, mióta 22⁰os levegőhőmérséklet mellett februárban satuzott előttem egy S60 (egy csúnyán bevágó A4 miattt), amin nyári volt.
Én 3 secre követtem (Bp-n, Szentendrein befelé, kb 60nál ez már giga ráhagyás), mégis kb 60-70 centire álltam meg mögötte a végén a Picassoval, kenődött a Wintersport mint a ***. Sz*r érzés volt, hogy majd elgörbítettem a pedált, de a távolság csak csökkent közöttünk<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
OPiiPO
addikt
Szerintem is hagyjuk, nincs értelme a szószaporításnak ebben témában, hisz láthatólag körömszakadtáig ragaszkodsz a véleményedhez a fizikai tények ellenére - azonban a jövőben is jelezni fogom ha az általad írtak nem fedik a valóságot
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #48324 üzenetére
Elég nehéz pontosan belőni a követési távolságot, szinte lehetetlen. Ezért kell még a gigánál is több. De, aki még a minimálist is felezi, harmadolja, tizedeli annak tök mindegy a gumi.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Nekem teljesen mindegy mi megy előttem, az is mindegy milyen kocsival, gumival milyen úton megyek. Tudom, hogy mit takar az a fogalom, hogy megfelelő követési távolság és van némi érzékem abban, hogy ezt be tudjam mérni.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MolnárKrisz
csendes tag
Sziasztok! A következő felniszett beárazásában kérném a segítségeteket.
5x120, BBS RC 035/038, 8jx17/9jx17
Köszönöm! -
svedmalac
tag
válasz OPiiPO #48326 üzenetére
Végig olvastam a napot.
Bennem csak egy kérdés merült fel ezzel a télivel nyáron is esettel kapcsolatban.
A téli gumi amikor megkapja nyáron a forró aszfaltot, az utána ugyanolyan fasza téli gumi lesz télen is, amikor állítólag milyen király???
Az első esetben még csak-csak, de hogy a második nyári menet után már lesznek nyomai a tulajdonságok erősebb romlásának, ebben biztos vagyok.
Ami meg ugye épp télen jönne ki, ha mégis lenne egy zordabb időszak vészhelyzettel.
Ekkor meg már a 4S verni fogja a kétnyaras télit.
Szerintem...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
-
svedmalac
tag
Ez akkor azt jelenti, hogy 8 éve ugyanazzal a télivel jársz télen-nyáron?
Remélem nem...
8 év alatt hány és milyen gumi volt fent, ha lehet tudni?
Tényleg érdekel, nem akarok beléd veszniHP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
-
MC Pite
veterán
válasz svedmalac #48332 üzenetére
Ha megnézed közelről, akkor a legtöbb esetben kis darabok hiányoznak a felületből, olyan trancsírozós szokott lenni a nyáron használt téli felülete. Lehet ez is javítja a téli tapadást
Qru: Ezt már nem is reagáltam vissza, mert itthon ez egyértelmű hogy így megy, aki mást tapasztal, azaz M6-oson közlekedik, vagy kis forgalomban
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
félisten
válasz svedmalac #48335 üzenetére
A Michelin Alpin A3 szett 6 éve van fent folyamatosan (korábban csak szezonban volt fent), előtte 2 évig egy Michelin AGILIS 51 SNOW-ICE szett futott . Ezt megelőzően cserélgettem szezononként a gumikat.
Jelenleg így néz ki a gumi:
A hátsókon 7-8 mm, elsőkön 6 mm minta van, már egy ideje nem cseréltem őket (tengelyenként), mert most csak évi 5-6 ezret futnak a gumik. Nemsokára mennek fel az új Michelin Alpin A4-ek.
[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
válasz svedmalac #48332 üzenetére
Én biztos vagyok benne hogy legkésőbb a második full nyári menet nyomot fog hagyni a téli gumin (főleg amikor mostanában egyre gyakrabban lesznek nyári hetek amikor közelebb leszünk a 40C fokhoz mint a 30C-hoz).
Az hogy ezt valaki nem veszi észleli, vagy azért mert olyan a vezetési stílusa, vagy egész egyszerűen nem került olyan szituációba, az ettől szerintem teljesen független. Téli gumi használata egész nyáron témában nekem nincs tapasztalatom, mert az egyik autónkon téli/nyárit használok megfelelően cserélve, amelyikkel pedig kevesebbet megyünk azon 4S van.[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
félisten
válasz OPiiPO #48339 üzenetére
Tényleg csak beszélgetés szintjén, tehát semmi vita, egyebek, milyen nyomot hagy szerinted a második full nyári menet a téligumin? Mivel tapasztalatod nincs erről, mi alapozza meg ezt az elméletedet? Egyébként semmi nyomot nem hagy, nem romlik a tapadása és a felületén sincs elváltozás (mitől is lenne). Ha kárt tenne a nyári meleg a téli gumiban, akkor a gyártó gondolom erre felhívná a figyelmet (ahogy például felhívja a figyelmet a tárolás körülményeire).
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
Ha szerinted csak a minta épsége számít egy guminál, akkor tényleg engedd el ezt a témát. Kifejezetten télinél. Ennél nagyobb ostobasággal ritkán találkozni, mint hogy valaki azt bizonygatja normális dolog egy egész évben használt 6 éves téligumit használni, és nincs azzal baj. Konkrétan törölni kellene a topikból, hátha valaki még megfogadja. Szerinted miért nem szabad egy sok éves, akár éritetlen gumit használni? Nem kell megválaszolni….. Az ember csak rimánkodik a te féléddel nem találkozik az utakon, főleg egy gázos szituban. Mert annyit nem ad magára, vagy a környezetére legalább egy olcsóbb 4 évszakost feldobjon.
[ Szerkesztve ]
-
Ummon
csendes tag
Hogy kicsit kilépjek a read only üzemmódból, mert van tapasztalatom a témában.
Volt egyszer egy nyár (kb 2010 környéke), hogy az utolsó idényes téligumit nem vettem le, hanem fenthagytam az új téli érkezéséig.
Kb harminc fokos melegben már úgy nyikorgott, mint a veszedelem. Féktáv jelentősen megnőtt, mert ugye a tapadás maga is kisebb volt. Figyelni kellett a fékerőre, mert hirtelen erősebb fékezésnél simán blokkolt.
Érezni lehetett a kisebb képességeket a nyárihoz lépest. Én nem élveztem, elég negatív élmény volt.
-
OPiiPO
addikt
"biztos vagyok benne" : ez a "megvan a tudásom róla" szinonimája (azaz megszereztem róla a tudást). A kedvedért kifejtem: rákerestem a topicban illetve a vonatkozó szakmai újságokban, rákérdeztem vezetéstechnikai szakembernél amikor tréningen voltam, stb.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
szimi57
őstag
Ez a kiélezett gumi téma a versenysportokban lényeges, viszont az utcán addig semmi jelentősége nincs, amíg szét nem durran. Persze, akik az utcai közlekedést versenysportként fogják fel azoknál más az ábra.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #48349 üzenetére
Ez marhaság.
Egy versenypályán tudod hogy lezárt, de közúton bármi, de tényleg bármi lehet. Nem hozok példákat, mert rengeteg dolog fordulhat és fordul elő.
Az hogy épségben hazaérjünk, és közben ne öljünk meg senkit, az szerintem alap lenne.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- HBO Max & OD topic
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Filmvilág
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...