- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Mobil flották
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kory24
őstag
válasz kory24 #48189 üzenetére
Megérkezett az a felni + a gumik is.
Most jutott eszembe lehet csavarokat is kellett volna újakat vennem, mert elég csúnya rozsdások amik most vannak...
Vagy attól, hogy rozsdásak nem muszáj cserélni újra?
Ha érdemes, akkor gumisnál esetleg lehet kapni csavart?
Vagy pl innen pl bármelyik jó? [link]
Kiválasztottam elején autó típus, ezért úgy gondolom igen.
Jó az olcsóbb pl HANS-PRIES KERÉKCSAVAR is, ami 700Ft db?
Van ahol a menetméret M12 van ahol M14 ezért is tartanék tőle nehogy rosszat vegyek...
-
runner 125
nagyúr
TPMS szenzorok között van bármiben is különbség? Mert árat tekintve elég nagy a szórás, van aki 10-12.000ft/db áron kínálja használtan, de itt pl találtam már nyilván utángyártottat 4200ft-os db áron: [link]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #48258 üzenetére
Az utángyártottban az elem kevesebb ideig bírja általában. Most vagyok túl a TPMS rendelésen én is. A Continental/VDO TPMS-re 4 év elem garit adnak, a (nekem) gyári Denso-ra 10 évet. Nyilván árban sem egy mezőny, ki kell matekozni melyik éri meg jobban.
Illetve a gyárit nem kell feltanítani külön de ez típus specifikus dolog, lehet nálad a gyárit is kell.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #48260 üzenetére
Ha két szett gumid van egy felni garnitúrán akkor oké, én a 4S miatt csak a halott elem miatt nem szedetném le a gumikat a felniről.
Meg kérdés, hogy mennyire számolsz hosszú távon a kocsival...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
félisten
válasz kory24 #48257 üzenetére
Szerintem semmi baja annak a kerékcsavarnak, a kúpja a lényeg, ami a felnit tartja. Esetleg mikor lent van egy kicsi megdrótkefézni és kész, de ennek is főként dizájn szempontjából van jelentősége, mert ha fent van a csavar, akkor arra a kúpos részre kosz nem juthat be. A csavart majd kiválasztják neked, ha odamész, esetleg vigyél kulcsot és ki is lehet szedni egyet, összehasonlítani az új csavarral. Rákeresve az autódra, M12x1.5-es csavart találtam.
[ Szerkesztve ]
-
maglew
aktív tag
Köszönöm a segítségetek, kissé elbizonytalanodtam a 4 évszakosok közül, mert úgy olvastam, hogy nyáron pl rosszabb eredményt produkál mint a mostani nyári gumim.
Ezt a listát láttam a legjobbaknak, ezek közül melyik 4 évszakost ajánlanátok?
Continental AllSeasonContact
Goodyear Vector 4Season Gen-2
Michelin CrossClimate +
Nokian Weatherproof
Uniroyal AllSeasonExpert 2
Vredestein Quatrac pro
Bridgestone Weather Control A005Illetve olyan gondom van, hogy a most 6 éves gumimban már van TPMS szenzor. Ezt gumicsere esetén fel tudják rakni az új gumi szelepére, vagy ilyenkor a szenzor is kukázódik?
(Gyári szenzor, még működőképes így nem akarok újat vásárolni) Ha esetleg tönkremenne akkor kizárólag a szenzor is cserélhető? (Bocs de nem értek ezekhez ennyire) -
Qru
MODERÁTOR
válasz maglew #48265 üzenetére
Conti jó, GoodYear-ből már van Gen 3 inkább azt venném iletve M. CC+ helyett is van már CC2. Nokian gyenge, Uniroyal szintén, Vredi Quatrac-ból a sima a jó nem a Pro. A BS A005 meg nagyon nyárias, nyáron nagyon jó de télen gyenge (ez inkább csak 3 évszakos gumi).
TPMS: egyben van a szeleppel csak egyben cserélhető. Ha a felnit átgumizzák akkor nem kell új TPMS. Én is a második szett gumit koptatom a meglévő felnivel/TPMS-el.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
MC Pite
veterán
válasz maglew #48265 üzenetére
Mekkora autóra?
Milyen felhasználás (sebesség, terhelés, autópálya aránya)?
Mikor mész többet? (Jellemzően melegben megyünk többet és gyorsabban, az évi 3 napban mikor esik hó, esetleg 2 napot kelünk útra, amikor mindenki maszatol az utakon és alig lehet haladni)Ezek alapján tudod/tudjuk belőni, hogy mennyire legyen télies/nyárias :[link]. Menyire tapadjon, mennyire baj ha gyorsabban kopik vagy revül. Itthonra a fentiekből a CC+-t venném, esetleg Quatrac Pro vagy GY.
Nem kell cserélni a szenzort.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
kenguru99
aktív tag
-
blakey
titán
válasz maglew #48265 üzenetére
Én a másik tábort képviselem, 4 éve vettem először 4 évszakost, előtte 17 évig téli/nyári abroncsokat használtam. Most úgy vagyok vele, hogy kár, hogy nem hamarabb léptem meg, az elmúlt 4 évben évi 16-20e ft-ot spóroltam (de nem ez a lényeg) csak a gumicserén, + az időt, amit azzal töltöttem volna, mert ugye csak munkaidőben dolgozik a gumis. . Egy jó 4 évszakos bőven elégséges, nekem soha, semmi bajom nem volt +40°C-ban és -20°C-ban sem, tökéletesen vizsgázott a gumi (Quatrac5), egyáltalán nem foglalkoztam azzal, hogy nem az adott évszaknak megfelelő gumi van fent, tette a dolgát. Következő gumim is 4 évszakos lesz. Egyáltalán nem látom értelmét a külön szettnek, csak akkor, ha valamilyen nagyon speckó autón és speckó felhasználási területen használod, normál körülmények között, mo-i éghajlaton, de még északon is, elég a 4 évszakos.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
kenguru99
aktív tag
A teljes képhez azt is tedd hozzá legközelebb, hogy tavasszal és ősszel amikor at egyik nap 20-25 fok van, másik nap meg fagypont közeli hőmérséklet, akkor a négyévszakos a legjobb gumi és nem a szezonális. Olyankor meg te kötsz kompromisszumot. Nincs olyan megoldás ami minden körülmények között a optimális. Mindenki maga mérlegelje , hogy az autózási szokásai mellett neki melyik a legjobb.
-
félisten
Lehet, viszont most elferdíted a dolgot. A prémium négyévszakost hasonlítod a hulladék szezonálishoz. A prémium négyévszakost a prémium szezonálissal hasonlítsuk szerintem, akkor kapunk valós képet. Ettől függetlenül akkor is csak az a vége, hogy a prémium négyévszakossal is egy olyan gumid lesz, ami egyik szezonban sem nyújtja azt a teljesítményt, amit a szezonális megfelelője.
-
félisten
válasz kenguru99 #48276 üzenetére
Ez így van, aki nem cserélgeti a gumit, köt valamilyen kompromisszumot. Én ezért választottam ismét a téli prémium gumit. Télen és télihez közeli körülmények között érhetnek az igazi meglepetések, ekkor ez a gumi olyan mint a tapadókorong. Legalábbis az A3 ilyen, remélem az új is hozza majd ezt a szintet. Az egyéb időszak pedig semmi problémát nem okoz, ha előrelátó vagy és nem vezetsz sportosan. Én például semmi hátrányát nem érzem a télinek a kánikulában sem.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tasiadam #48275 üzenetére
Igen, nyilván egy Q7-re nem annyira jó választás egy 4S ezért kérdezzük, hogy milyen autóra és milyen felhasználásra kell a gumi. De az átlagemberek kb 90%-nak elég lenne egy jó 4S gumi. Mondjuk ebbe az irányba halad a dolog szóval lassan a gumisok fele lehúzhatja a rolót.
#nincsbennetarcsi
-
blakey
titán
Én például semmi hátrányát nem érzem a télinek a kánikulában sem. - cserébe sokkal gyengébb a nyárihoz képest, tehát ott tartunk, ahonnan indultál, kompromisszum, ezt ne feledd, mindig, minden körülmények között lesz valamilyen kompromisszum.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Qru
MODERÁTOR
-
blakey
titán
Igen, az is az, ezért írtam a végén, hogy mindig, minden körülmények között lesz kompromisszum. Én nagyon megkedveltem a 4S-t, úh. már nézegetem a következő garnitúrát.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
MC Pite
veterán
Egész évre (mert a másikon télies 4S a téli szettem) kisautón használunk középnyárias-nyárias 4S gumit. Nyáron nem megyünk 130al pályán vele, nem megy 15k km-nél többet/év, és nincs egy tonna. És ha valami gebasz van, ott a nagyautó két szett gumival; de speciel télen is élhető volt a 4S^2, mint egy olcsóbb téligumi, kb annyit hozott.
A Kleber nyáritól alig rosszabb (fékezésben kicsit, oldalirányban van olyan jó).
De attól hogy erre ez épp jó, nem mindenkink jó mindenre.Sokan megveszik az olcsó sz*r, ráadásul sokszor (nálunk általában indokolatlan)télies négyévszakost a megpakolva másfél tonnás autóra, aztán pislognak hogy ez nyáron egy fos. Igen, az olcsó 4 évszakos az 2-3 évszakos csak, vagy arra se jó.
Aki nem érzi kánikulában egy téligumi hátrányát,
attól elvenném a jogsit,és tanítson meg, hogy kell előrelátással vészfékezni, vagy a vészfékezést kikerülni
Vagy nem tudom milyen hitvány nyárihoz volt azoknak korábban szerencséjük Nem linkelem, mert minek, hogy lakotton kívül is 1-3 autónyival nő a fékút, meg nyilván egyéb esetben is sokkal hamarább veszti el a tapadást. Egy versenypályán ezzel lehet számolni, hogy szarabb lesz, de közúton mikor menteni kell a helyzetet, esetleg ráadásul előtted egy jó gumis, jó reflexű ember van, abból azért lesznek bajok...[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blakey #48283 üzenetére
Igen erősen szkeptikus voltam én is a 4S gumikkal kapcsolatban. Aztán vettem egy autót amin az volt, mondom jó azon a nyáron még használom aztán veszek télit. De hiába vártam a havat csak nem jött így fent maradt télre majd a következő nyárra is... És azt vettem észre, hogy nem veszek észre semmit. Ugyanúgy megy és kanyarodik így újra 4S-t vettem rá. Nem bántam meg.
#nincsbennetarcsi
-
Zsombe
senior tag
Mai elszörnyülködésem: Impreza WRX STi Linglong téli gumival. Nem is értem az ilyen embert, szerintem ez simán közúti veszélyeztetés. Mert gondolom ilyen autóval nem tojással a gázpedál alatt közlekedik.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
félisten
válasz MC Pite #48286 üzenetére
Na megint ferdítünk. A négyévszakosod sem tapad úgy, mint egy nyári, felesleges ezt túlgondolni és főként olyan példákkal rontani a helyzetet, hogy előtted egy jó gumis, jó reflexű ember csinál valamit akkor mi lesz. Hozzunk akkor olyan példát, hogy előttem egy m5-ös prémium nyárival csinál valamit és én hogy reagálom le a téligumis corsa-val. Én sem írok olyan példát, hogy a négyévszakossal mire mész, ha leesik a hó. Na ugyanoda, ahova én a télivel nyáron. Ésszel közlekedsz és azt is tudnod kell, hogy a büdös életben nem fogsz vele lereagálni rendesen olyan helyzeteket, ha előtted valaki egy jó télivel és jó képeségekkel manőverekbe kezd. A négyévszakos gyengesége pont a szar időben jön ki. A télivel pedig ha nem közlekedsz walter röhrl stílusban, akkor nagyjából pont semmit nem fogsz észrevenni az egészből nem téli körülmények között.
Aki nem cserélget gumit, kompromisszummal autózik, ki itt, ki ott köt kompromisszumot. Ezt tudomásul kell venni és aszerint közlekedni. Én úgy voltam vagyok vele, hogy télen nem kötök kompromisszumot. Mindenre meg úgysem tudsz felkészülni.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Mi a ferdítés?
Nézd meg a Dynaxer 3 HP-t és nézd meg a 4S2 eredményeit. Ha megvan, illeszd be. Mindkettővel vezettem, ezért írtam amit, és rengeteg tesztet néztem, van referencia amihez képest indirekt összemérhetőek. És írtam, fékezésnél nem olyan jó mint a Dynaxer, de oldalirányban meg igen. Összességében (alsó)közepes nyári szintjét jozza, és egy olcsó téli szintjét hozza havas, jeges körülmények között. De ilyen felénk 0-3 nap van egy évben, a linglongos kollégák szintjét így is hozom, sőt.", felesleges ezt túlgondolni és főként olyan példákkal rontani a helyzetet, hogy előtted egy jó gumis, jó reflexű ember csinál valamit akkor mi lesz. "
1, Volt baleseted? (nekem igen)
2, Voltál már vezetéstechnikai tréningen (utóbbi tíz évben minden évben voltam).
Ha igen+igen lenne a választ, árnyaltabban fogalmaznál.
Blődség olyat állítani, hogy "semmi problémát nem okoz, ha előrelátó vagy és nem vezetsz sportosan". Jó, majd baj esetén nem fogok sportosan fékezni vagy kikerülniPélda: Megye előtted a Megannal, PremiumContact6-al, te jössz mögöttem a Corsával, téligumival. 90el megyünk, gebasz van, satu. Utolérsz, a kérdés az az, hogy mennyivel. De egy sima céges oktáv is olyat fékez előtted, hogy reccsensz rajta. Minél melegebb van, annál jobban nyílik az olló.
Négyévszakossal mire megyünk ha esik a hó? Attól függ milyennel. 4S2-vel leírtam részletesen, keresd vissza. A téliesekkel simán jó vagy - azokkal kánikulában nem túl jó az eredmény.
Télivel járni egész évben a létező legeslegrosszabb kombináció. Nem tudom hol laksz, és felétek meg tudod-e mondani, hogy az elmúlt 3 évben évente hány napot voltak az utak havasak.
Magyarországon aki egész évben télivel jár, általában évi 362 napra választott rosszabb kompromisszumot, mint ha egy minőségi 4S abronccsal menne!
"A nyári gumikkal szerelt autó megállásának pillanatában a téli gumis jármű sebessége még mindig 37 km/h. Nyári körülmények között a meghosszabbodó fékút mellett a téli abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága is jelentősen romlik, ami különösen a nagy sebességgel végzett elkerülő manővereknél veszélyes.
Nyári gumiabroncsokkal gond nélkül végrehajtható 80 km/h-s sebességű kikerülési manőver, téli abroncsokon már 70 km/h-s sebesség alatt is kritikus lehet ugyanez nyári körülmények között. "
Konkrét teszt is akad pár, akit érdekel, keres. Már ha hisz abban, hogy a számok nem hazudnak...Ha cserél, ha nem cserél az ember gumit, mind kompromiszummal jár. De tudni kell _pontosan_ mivel, mi vállalható be.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
félisten
válasz MC Pite #48290 üzenetére
Csak a fékútas képre még annyi, hogy nézz meg egy 50-0 km/h fékezést télivel és négyévszakossal. Átlag 5-6 méterrel később áll meg a négyévszakossal szerelt autó. Ezért írtam, hogy elferdíted és abba az irányba súlyozod a dolgot, ahol gyengébb a téli. Szerintem úgy fer az összehasonlítás, ha mindkét oldalt odateszed.
Rengeteg grafikont és tesztet lehet találni, csak pár képet akkor:
Másik gumiméret, bal oldal száraz aszfalt, jobb oldal nedves aszfalt:
Bal oldal havas út, jobb oldal csúszós-jeges út:
Szóval lehet ezt ragozni bármeddig, látható, hogy a négyévszakossal nyáron is rosszabb a tapadásod, mint a nyárival és télen is rosszabb, mint a télivel, nagyjából az átmeneti időszakban vagy rendben vele. A téli legalább akkor odateszi magát, amikor tényleg ramaty az út.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz OPiiPO #48293 üzenetére
A saját tapasztalatom? Valamit szerintem félreértesz.
A saját érzet, tapasztalat az ilyen, kinek mi. A mérések azonban tökéletesen megmutatják melyik gumi hol jó és hol nem jó. A gyengébb téli tapadást/esetleges megcsúszást sokkal nehezebb kontrollálni, mint egy gyengébb száraz tapadást. Mindenki eldönti neki mi felel meg.
[ Szerkesztve ]
-
DEJVID
őstag
De évente egy hetet sem ramatyak az utak általában. Ezt írta Pite is, hogy pár nap van az évben, amikor jó a gumid, a többi kb 350-ben a lehető legrosszabb.
"Mindenki eldönti neki mi felel meg."
Akik így gondolkoznak a vezetésről és autótartásról, azt kívánom, a remekül megindokolt döntésük miatt csússzanak bele egyszer egy hatalmas kopasz gorilla Q7/X5/X6 tulajba, aztán magyarázza el neki, min és miért spórol.[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
"A gyengébb téli tapadást/esetleges megcsúszást sokkal nehezebb kontrollálni, mint egy gyengébb száraz tapadást." - ezen nincs is vita, így van. Csak azért írtam, mert még a végén valaki ebben nyer igazolást hogy fennhagyja a télit is, oszt majd jól csodálkozik a megnövekedett fékúton.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
félisten
válasz DEJVID #48295 üzenetére
Sok mindent ehhez már nem tudok mit hozzátenni. Pont ramaty úton kell a jó gumi, nem a jó utakon.
Akik így gondolkoznak a vezetésről és autótartásról, azt kívánom, a remekül megindokolt döntésük miatt csússzanak bele egyszer egy hatalmas kopasz gorilla Q7/X5/X6 tulajba, aztán magyarázza el neki, min és miért spórol.
Most írhatnám azt, hogy majd mikor havas úton belecsúszol a négyévszakossal a gorillába, akkor megnézheted magad. De inkább elengedem ezt a vonalat, mert csak értelmetlen szájtépés már az egész.
[ Szerkesztve ]