- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
Szerintem Ztda/ztdb motorkóddal nem biztos hogy jó választás ennyi futással, elég sok a motorhibás darab ezekből, ezek a motorok már nem annyira jók mint a korábbi 1.5/1.6 TDCI motorok voltak.Biztosan ki lehet fogni olyat ami hibátlan de gépműhely is megerősítette hogy ezzel a két motorkóddal egyre több hengerfej felújításra an szükség ami mondjuk nem feltétlenül elfogadható egy 5-6 éves autónál.
Szerintem ez meglátszik az árakon is, 3M körül már jónéhány eladó példány van, de.van egy enyhén sérült is 2.8-ért hirdetve amit nem vittek még el ennyiért sem.Volt ma fent a hahu-n egy 18-as off megane 1.99M-ért 400+ezres futással, azonnal elvitték 🙂tKb.:
Mikortól láncos ez a motor?Mert ezek még szíjasak 18-19-es évjáratig az szinte biztos.
[ Szerkesztve ]
-
AB68
friss újonc
válasz SECTORnooB #53202 üzenetére
Elő diagon mit értesz?
Egyébként októberig még gyári garis az autó utána ad egy évet a kereskedő. -
mghltm
addikt
rakerdezek, ez a kiszemelt auto? ha igen, akkor szerencses vagy, mert bp-en nagyon sok szakember vegez allapotfelmerest. az auto ertekenek az ~1%-ert profi diagnosztikaval megvizsgaljak a motor mukodes kozbeni ertekeit, itt egy pelda. az eredemenyekbol megvasarlasra javasolhatjak az autot vagy nem, mert lehet azonnal ra kell kolteni akar 1-2 milliot ( uzemanyagrendszer, reszecskeszuro, turbo, kettomegu, klima, futomu, fekek, etc ). persze teljes megbontas nelkul ok sem latnak mindent, de azert sok mindenre feny derulhet.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
2012-es 1.6 MK3-as 125LE-s PNDA motorkódú Focus hideg motornál beindításkor csattog. Amint bemelegszik csend van. Láttam, hogy többször volt már róla szó.
Akkor fogadjuk el, hogy az újabb autóknál belefér egy kis dugattyúbillegés ha egyáltalán az?
Nem kell vele foglalkozni? -
diegho
nagyúr
Telefont cseréltem. Régi és új is Samsung, a régivel ha az autó audio menüben kiválasztottam a telefont forrásnak, akkor bluetooth-on keresztül lejátszotta a zenéket. Telón, vagy az autón nem lőttem be valamit?
Kábellel minden megy rendesen, de nem akarok mindig kábelezni. -
siddis
őstag
Lenyomtam a múlt héten egy Budapest - Pula - Budapest utat - plusz az 'apróságok'- oda esőben, vissza végig szakadó esőben, nulla esemény nélkül, még a motortérbe sem jutott be igazából pára, érdekes. Azt hittem legalább nedves lesz. Olaj, víz az 1.200 km alatt nem fogyott, egy olyan emelkedő volt, ahol a tempomat már nem bírta a 120-at három ember + csomagokkal ötödikben. De az aztán emelkedett is szépen.
-- Aux armes, citoyens --
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
MK1 1.4 Focusban megszorult a klímakompresszor. Már vagy 2-3 éve langyos levegőt fújt alapjáraton, de eddig fordulaton szépen ment, úgyhogy úgy voltam vele, hogy akkor ez most ilyen. Tévedtem, mert ilyenebb lett, megszorult és megállt. A klímagomb benyomása azonnali motorlefulladást von maga után. Ezt kétszer követtem el, egyszer, amikor észleltem a hibát, másodszor pedig pár nappal később, amikor rápróbáltam, hátha meggyógyította magát. Nyilván nem.
A konkrét kérdésem az lenne, hogy a bontott klímakompresszorok mennyire neccesek? Van-e értelme bontottat venni, mire kell figyelni? És hasonló hasznos tippek érdekelnének.
Előre is köszönöm a segítséget!
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Mindig öreg verdákkal jártam, csak nem Forddal, és klímakompresszor sem adta meg magát a többi autómban. Csak pl. motor, váltó, kormánymű, torziós rugó. Tehát tudom, hogy ilyen esetekben mi lehet a jó döntés. Klíma ügyben viszont ismeretlen vizeken hajózok.
Azt gondoltam, hogy a 25 pénz körül kínált bontott holmival talán érdemes lenne futni egy kört. Aztán meg lehet, hogy nem jól gondoltam.
A gépjármű jövőjét illetően felmerültek gondolatok, mert azért 2003. már régen volt, és a kémia meg a fizika is dolgozik rendesen a Focuson és a Focusban. Mérlegelünk, matekozunk.[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
bul07
nagyúr
válasz Morales72 #53218 üzenetére
Ha megvagy klíma nélkül, és el akarod kerülni az esetleges szíj szakadást, véletlen bekapcsolás miatt, akkor megnézném hogy ki lehet e hagyni a körből a klíma kompresszort, egy rövidebb szíjjal
Annyi hogy kell venni egy rövidebb szíjat és azt felrakni úgy hogy kimarad a klíma kompresszor, lehet a netten meg is található hogy nem klímás olyan motorhoz milyen szíj való
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Egy 21éves kocsiról beszélünk ha jól értem hogy 2003-as
Ahogy rákerestem ilyen 450-500e Ft körül mennek, és ahogy szűrtem a klímások nem érnek többet vagyis nincs árkülönbség a klímás és nem klímás közöttHa neki nem kell klíma akkor minden egyes ráköltött forint kidobott pénz
Mint öreg kocsi esetén fényeztetni a karosszériát meghúzások miatt, rozsda az más
Mert nem növeli a kocsi értékétEnyém 19éves
Tavasz óta hátsó fék felújítás, rugó csere is volt és ez olyan 130e Ft-ba került úgy hogy szerelőre alig fizettem magam csináltam
De a kocsi értéke ettől nem lett több
Bár ez muszáj munkák voltak, törött rugó miatt meg tárcsa kopás miatt[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Morales72
csendes tag
Bul07 és Kcsa
Igen, ez a rövidebb szíj járható útnak tűnik.
Éppen a véletlen bekapcsolás dolgon gondolkoztam, és az ugrott be, hogy akkor biztosíték kihúz, és meg is van oldva, a klíma nem fog tudni bekapcsolni. Csak éppen azon az áramkörön van a belső levegőztetés is, ami viszont jól jön, amikor a külső szagokat nem szeretném beengedni (a nejem bizonyos dízelautók kipufogógázától fullad, ez van).
Esetleg a klíma reléjét, ha kivenném? Az működhet?
Amúgy a rövid szíj történet nekem teljesen oké, bár még nem mondtam le a használt kompresszorról sem.
A jövő nyarat viszont nem igazán tudnám elképzelni klíma nélkül. Ha olyan lesz a nyár, mint idén (és miért ne lenne?), akkor én megpusztulok. Tehát vagy sikerül feléleszteni valahogy a klímát, vagy pedig "Megválok szeretett Focusomtól" és, természetesen "A klíma nem működik, nem csak tölteni kell, megállt benne a kompresszor.". Mert nem vagyok a mesélős fajta. Az van, ami van, én nem mesélek. Így is lesz, aki elviszi, ahogy a motorhibás G Astrámat is elvitték anno. Igaz, olyan áron.
[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
bul07
nagyúr
válasz Morales72 #53223 üzenetére
Kompresszor, és töltés, meg nem tudom van e egyéb alkatrész amit cserélni kell (azt hiszem Szárítószűrő a neve amit szoktak ha van)
Hát igen amilyen nyarak vannak klíma nélkül
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
kalifa777
tag
Sziasztok!
Van egy FORD FOCUS (2006) benzines 1,4 motorral szerelt (ASDA) kocsim ami most éri el a 200 000 km-t. A műszaki során eddig csak a kötelező dolgok lettek cserélve (szűrők olaj) Én kb. 8-10 ezer km teszek bele évente. Pár évig még nem lesz lecserélve a kocsi .
Arra lennék kíváncsi, hogy egy nagyobb szerviz során mit cseréltessek, nézessek meg rajta?
(Eddig csak a vezérműszíj, és a fékfolyadék, fékcsere jutott eszembe) -
bendi806
aktív tag
Sziasztok
Az lenne a kérdésem, a gyújtási időzítést, valaki már állítatta át műhelyben? És ha igen, érzékelhető volt bármiféle javulás?
Benzinesrol lenne szó
Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, itt mik a vélemények az automata váltó olajcseréjének helyes gyakorlata kapcsán? Leenged és feltölt (drain and fill), vagy pedig átöblít (flush)?
Nekem 8 sebességes Aisin automatás Galaxy-m van, és a Ford szerint élettartam olaj van benne, azaz nem írja elő a cserét. Márkaszerviz is megerősítette, hogy nem javasolja a cserét. Az persze kérdés, hogy a gyár mit ért élettartam alatt, az ember joggal gyanakodhat, hogy esetleg a garancia időtartamot...
Megkérdeztem erről egy független Ford szerviz is. Elég visszafogottan válaszoltak: a Ford nem javasolja, de az ügyfél kérésére megcsinálják. Tehát olyan nagy elánnal nem merik javasolni ők sem, gondolom felelősségi kockázatokat is szeretnék minimalizálni, hiszen minél kevesebb váltóhoz nyúlnak ők hozzá (ami sok km-rel könnyen megmakkanhat egy olajcsere után is), annál kevesébé merülhet fel, hogy őket hibáztatják az ügyfelek. Ők amúgy a drain and fill módszert használják, azaz marad benne a régiből is valamennyi.
Amit még sajnos mondtak, hogy tapasztalatuk alapján magának a váltónak az élettartama tipikusan 180-200 ezer km, utána elhalálozik. Ennek a cseréje olyan 2,5 milliós nagyságrend...
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Mauzes #53235 üzenetére
A hagyományos automata váltókban mindig öblítéses olajcsere kell.
Ivanicsnál (Hajó utca) van erre speckó Motulos gép, ott megcsinálják neked.
A videóban 8:30-nál beszélnek róla.A többihez nem tudok hozzászólni, nekem a manuális váltót is cserélni kellett. Csere előtt eszükbe jutott lecserélni benne az olajat valami speckóra. Természetesen a csapágyak morgását nem hozta helyre.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Mauzes
addikt
Ezt így kód alapján nem tudom, de hagyományos nyomatékváltó van benne.
Az a poén, hogy két márkaszervizben is rákérdeztem, szerintük nem kell cserélni. Az előző postban említett független szervizt is hanyagolni fogom, ők simán cserélnék átöblítés nélkül. Az ESS korrekt volt, ők kifejezetten javasolják a cserét és csak átmosásos technikával, amit ők nem tudnak megvalósítani, úgyhogy máshová irányítottak.
Most 2 helyről várok egy árazást, kíváncsi vagyok, mennyibe fáj. De igazából tök mindegy, mert ha csak elodázom vele a váltó megmakkanást és milliós javítást/cserét, az már jó.
-
kcsa
veterán
válasz Mauzes #53238 üzenetére
Szerintem úgy igazából akkor lehet jó a csere, ha már nullkilométeres kora óta rendszeresen (de hogy milyen intervallummal, az jó kérdés...) cserélik az olajat átmosással, úgy kisebb eséllyel rakódik le benne valami.
Gondolom a kockázat a már 150k km feletti futású autóknál van, ahol ki tudja mit okoz az, hogy megmozgatják a folyadékot a vezérlésben, ezt meg senki nem szeretné felvállalni.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Mauzes
addikt
Na, pont erre a felvetésre van egy plusz infóm. Most beszéltem a #53236 radi8tor által említett Ivaniccsal. Ők is azt mondják, hogy mindenképp javasolják az olajcserét, DE kifejezetten nem az átmosásost, hanem csak leenged és feltölt (nagy része lejön magától ennél a típusnál). Pont azért, mert egy magas futású autónál, ahol korábban nem cseréltek rendszeresen olajat, szokott problémákat okozni az átmosás. Náluk is többször előfordult. De ez sok mindentől függ, váltó típus, futás, használat, stb.
A szervizes is említette a Motul gépet, de hogy ezt igazából alig használják. Pont azért, mert a nagy futású autóknál problémás, a kis futású meg garanciás autókra pedig nem szoktak kérni olajcserét...
És igen, 8F40 a váltóm, megerősítették alvázszám alapján.
-
keszo
őstag
válasz Mauzes #53240 üzenetére
Szia, nekem egy DPS6-os váltóval szerelt Focusom van, bármelyik ford márka szervizt kérdeztem azt mondták nem kell benne olajat cserélni. És hogy egyébként is 1-1.5liter olaj van csak benne, és élettartam garancia vonatkozik rá.
Az is igaz, hogy utána olvasva azt írják, hogy ez nem is igazán automata hanem olyan mint egy kézi kapcsolású, csak duplakuplungos és a váltásokat számítógép vezérli.Vagyis ebben hamarabb fog tönkre menni a kuplung vagy a vezérlő elektronika mint a váltó.
Ami pont ugyanolyan javíthatatlan lesz vagy zsebbenyúlós mint a PS váltó.Attila
-
kcsa
veterán
hát a DPS6 eléggé... olyan amilyen. Az egy duplakuplungos váltó, és mint olyan, tényleg közelebbi rokona egy kéziváltónak.
Másrészt valaki kicsit megvezethetett, mert DPS6 = PowerShift 6DCT250, szóval persze hogy zsebbenyúlós mint egy PS, mert az
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
válasz patomi #53246 üzenetére
Nekem volt a relatíve stabilnak mondott 4F27E, de az sem volt százas. Nem tudom van-e egyáltalán bárhol bármi ami bolondbiztos (talán a toyota féle ecvt).
De kézi váltókat is sikerült néha itt-ott elrontani (GM, Suzuki is belenyúlt ilyenekbe, de mintha Renault is rémlene), ennek tükrében nem lepődök meg, hogy az egy nagyságrenddel bonyolultabb szerkezetek is szarok.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
bendi806
aktív tag
válasz dellfanboy #53232 üzenetére
Semmi
Pusztán csak optimalizáció esetleg...semmi extra
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs