-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
molnarpeter
nagyúr
Porvédő csere kép alapján (be van repedezve, elengedte a zsírt is)... Ha nincs messze Bp, inkább már elvinném egy féltengely felújító műhelybe, hogy tegyék rendbe a dolgokat - gyakorlott szem biztosan hamar megállapítja, melyik csukló lóg, stb, nameg akkor már a porvédőket is cserélik várhatóan.
-
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
Arra lettem figyelmes,hogy nagyobb sebességű menés után (2000-2500 fordulat között) beálltam a töltőállomáshoz benyomott kuplungal álló helyzetben remeg az autó, felengedem abbahagyja,a jelenség nem mindig jelentkezik.
Váltó pontos zajtalan, nem búg, kuplung tárcsa nem ad fémes zajt, kinyomo csapágy se zakatol. az autó nem ráz nem kopog alacsony fordulaton sem, kuplung nem csúszik 1/4 nél kezd el fogni. Váltós klakk zörejen kívül nincs hangja.
Mi lehet a probléma? -
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #31710 üzenetére
Kettőstömegű? Nem tudom, hogy a tiédben van-e.
-
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #31712 üzenetére
Az, hogy azok nincsenek még, nem zárja ki 100% a kettőstömegű problémát. Az szerintem már a durvább elhasználódásnak a jelei. A mostani még csak a kezdet lehet.
De nem vagyok benne 100% biztos, nem akarom belebeszélni, hogy ez tuti az. De a gyanút nem kell kizárni. -
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #31714 üzenetére
Hát ha kettőstömegű a gond, akkor még hagyhatod kicsit, hogy előjöjjön a többi tipikus hiba is, mert ennyinél még nem tuti ez a probléma gyökéroka.
Más ötletem most nincsen, mi más okozhatja.. -
ReFleXx
addikt
válasz SECTORnooB #31714 üzenetére
motor/valtotartobakok, de eselyes a kettostomegu.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #31703 üzenetére
Hát ebből a szempontból (nálam) nem versenyképes ez a szerelőcsaj.
Ami leginkább tetszik nála, az a szerelt részek gondos letakarítása gyári (vagy közelítő) állapotra. (azon túl, hogy következetesen lecseréli a szimeringeket és mindent gyári nyomatékra húz vissza) Azért kíváncsi lennék, hány magyarországi műhelyben csinálják ezt meg egy ilyen öreg blokkal.. -
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #31719 üzenetére
Mikor kezdjek gyanakodni, hogy nem jó a kettős tömegű lendkerekem?
Vannak félreérthetetlen jelek és vannak, amikből sejteni lehet, hogy csere lesz, mert arról még nem beszéltünk, hogy a lendkereket javítani nem lehet. Tehát ha
nehézkesebbé válik a váltáslassan elkezd zajosodni a váltásalapjárati zajokalapjárati remegéshideg induláskori zaj és „nyögések”leállításkor remegés és csörömpölő zajaz autó beindítása közbeni fulladás, valami lefogja a motort, akkor baj van vagy lesz.
A kipurcanni akaró lendkereket úgy képzeljük, el mintha egy kép le akarna esni a falról, mintha le akarna csúszni a szegről. Axiális és radiális túlmozgást végez, ki akar szabadulni és új életet akar kezdeni.
[link] -
#27070592
törölt tag
válasz Zoli-bácsi #31718 üzenetére
Írj neki. Szoktak is válaszolni a videok alatt ha olyan kedvük van.
Egyébként mondja közben, hogy jobb egy célszerszámmal vagy egy pont akkora méretű kulcsfejjel helyére tolni (ha van kéznél). De legalább nem szárazon erőltette a helyére.
Én tavaly hátsó kerékcsapágy porvédő fémkupakkal voltam így. Kerestem egy passzoló méretű nagy csavaranyát, azzal ütöttem be. -
#31600896
törölt tag
Sziasztok!
Tegnap déli tapasztalat. Folyadékszintek ellenőrzése az autóban. Minden rendben volt, ameddig a motorolajszintet ellenőriztem. Döbbenetes látvány fogadott. A nívópálca épphogy csak olajos volt a legalsó kis göbnél. Azonnal pótoltam egy liter belevaló olajat (ennyi volt készenlétben, bontatlan flakonban), ami után normál szinten állt már az olajszint. Ekkor az udvaron állt az autó, ami nincs lebetonozva, és biztosan lejt is egy kicsit, bár ez nem igazán látszik. Ma reggel már a garázsban munkába indulás előtt lecsekkoltam ismét az olajszintet. Most max fölött van egy fél centivel.Most akkor lehet, hogy tegnap is jó volt az olajszint, csak nem mutatott pontos értéket a pálcán lévő olajfilm? Másik azóta sem nyugodni hagyó gondolat, hogy ha valóban alig volt benne motorolaj, vajon mióta, és mennyit ment a motor így?
Az éves csere-periódus közepén csekkoltam olajszintet, és akkor még a normál szinten volt az érték. Március-áprilisban lesz olajcsere.A jó öreg Focus II 1.4 benzinesről van még szó.
-
DeFranco
nagyúr
válasz #31600896 #31722 üzenetére
biztosan kevés olaj volt benne, de amennyi "túltöltést" tapasztaltál, annyi simán van benne akkor is ha szemmel nem látható a talaj lejtése, de az egyik helyen kicsit hátra a másik helyen kicsit előre lejt. lehet kicsit eleve túltöltötted idegállapotban. egy liter olaj több mint fél centi, meg kell nézni hogy milyen mennyiség van min és max között. mk1-nél kb. 7 deci, és ezzel számolva pontosan is lehetett adagolni szükség esetén.
mk1 focusnál én is szenvedtem ezzel.
@Zoli-bácsi: te kaptál már eltérő eredményt törlés előtt és után régóta álló autó esetén (tehát amikor már nincs felverődve a pálcára a mozgás miatt az olaj, hanem szépen lecsorgott).
én már nem is törölgetem, csak a pálcát szöszölöm össze a ronggyal ugyanazt mérem "frissen" kihúzva is. persze kétség esetén ismételek törlés után.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #31600896 #31722 üzenetére
Meleg motornál nézted a szintet? Mert arra lehet következtetni. Nem folyt még vissza az olaj a teknőbe. Rátöltöttél és mikor visszafolyt akkor már sok lett benne.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
#31600896
törölt tag
válasz Zoli-bácsi #31723 üzenetére
Zoli-bácsi
Letöröltem a pálcát, visszadugtam és kb 5 másodperc után kihúz. Ahogy kell. :)Sub-ZeRo
Nem, a motor hideg volt. 1 napot állt már akkor az autó az udvaron.DeFranco
Évente, március-április körül van az olajcsere nálam. Mindig elcsíp azért valamennyit egy év alatt, legutóbb ősszel néztem akkor még a megengedett tartomány közepén állt a szint. Fura, hogy ma reggel meg már max. fölött volt kicsivel az olajszint garázsban. Az a plusz 1 liter nem hiszem, hogy ennyit dobott rajta. Tegnap beleöntés után épp minimum fölött volt a szint mikor belement a liter.Remélem azért nem okoztam kárt a motorban. Keveset is járok vele mostanában, október óta csak 3 ezer km-t gurult.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz #31600896 #31722 üzenetére
Ha épp mentél vele, és még nem volt ideje lefolyni az aljára az olajnak, akkor természetesen kisebbet mutat a pálca. Hagyni kell állni a kocsit, hogy le tudjon folyni az aljára. Szerintem neked jó volt az olajszint, de még a dugattyúkon ott volt a "hiányzó" olaj, majd miután töltöttél, azzal együtt folyt vissza a max feletti szintre.
szerk.: most látom a körülményeket, a többiek már megválaszolták.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz #31600896 #31722 üzenetére
Jó lenne tudni, hogy merre lejt.
Mert, ha előre, ami nívópálca ellentétes iránya, akkor már 2°-os lejtés is ilyet produkál, mivel pálcától távolabb lesz az olaj.
Ha pont pálca felé dőlt, akkor ideje szűrőt cserélni is cserélni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Oryctolagus
tag
Üdv!
Eljutottam az olaj megrendeléséig és időpontot is kaptam a szerelőhöz.
Azt mondta vihetek olajat és szűrőt is, munkadíj 7000 forint.
Ezt a két terméket raktam a kosaramba:
Jó lesz ez a szűrő?
2011/11 Focus
1.6 Ti-VCT
IQDB
Kell még valamilyen alkatrészt vásárolnom egy olajcseréhez?Per aspera ad astra.
-
patomi
őstag
válasz Oryctolagus #31736 üzenetére
Leeresztő csavarra alátét sem árt.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
"Kuplung pedál kapcsoló" tartalmazza a rúgot ami kinyomja a pedált? -
#27070592
törölt tag
válasz Oryctolagus #31736 üzenetére
Ugyan nem "kell" kategória, inkább egyéni preferencia, de ha évente egy olajcsere az általános, akkor össze szokták kötni motor légszűrő-cserével is. (esetleg szezonkezdet lévén pollenszűrő-cserével)
-
-
zoger
tag
Soha nem cseréltem leeresztőcsavart. 6 ford volt/van ami én cserélem az olajat az elmúlt 20-25 évben. Nem szivárgott egyik sem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest