- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tailor
őstag
válasz molnarpeter #17050 üzenetére
Nálam is van mindig egy üres flakon a megtermelt benzinnek!
Sima 1.6-nál is simán jöhet egy olyan széria, mint fentebb szegény flymi kollégánál - asszem én 8 év alatt nem költöttem annyit a kocsira, mint ő az elmúlt kis időszakban...Szóval autófüggő a dolog, de én csak ezért nem vetném el a vct-t.Nekem a 2 literes is tetszene, de mire autócsere lesz, már csak kis turbós motorokból fog állni a választék, amiknél extra elővigyázatosnak kell majd lenni...
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy jó, megbízható klímás szervizt Pécsen? Vélhetően csak egy ellenőrzés lesz majd, de mivel már 12 éves elmúlt a kicsike így szerintem egy leeresztés és újratöltés lesz majd.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz Anulu79 #17053 üzenetére
Szia!
Bár még most is és érzetre is 1-2 perc múlva már nyomja a 6-7 fokos levegőt, mértem hőmérővel, de 12 éves múlt az autó és nem tudni mennyi még a benne lévő gáz és az olaj a rendszerben. Ha kevés az olaj az esetleg tönkre is vághatja a klíma kompresszort a nem megfelelő kenés miatt. Az meg igen csak húzós javítási költség lenne. Eddig mindig csak tisztítva volt ebben az autóban a klíma 3-4 évente. Ózonos tisztítással.
Próbáltam utána olvasni hogy mi a folyamata egy ilyennek. Ha jól értem akkor először lefejtik a gázt és a klíma olajat, amit megmérnek hogy mennyi a mennyisége és annyi-e vagy mennyivel kevesebb mint ami elő van írva. Majd nitrogénes nyomáspróba következik, 18-20 bar nyomással, ezt követően kiengedik a 20 bar nyomású nitrogént, ami a távozásakor magával ragadja az esetleges idegen gázokat, légnedvességet a rendszerből. Utána következik a vákumolás 15-20 perc, ez légmentessé teszi a rendszert és közben ellenőrizni lehet, hogy a rendszer tarja-e a vákumot. Végül ha minden okés akkor betöltik az előírt mennyiségű, fajtájú, folyékony gázt a megfelelő súlyú klíma olajjal együtt.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz Anulu79 #17055 üzenetére
Szia!
Mindezt azért írtam és szeretném én is megcsináltatni, mert tanulva a szomszédomtól, aki vett tavaly ősszel egy Skoda Octaviát, LDAxxx rendszámos, első tulajtól vette, és a vásárlás után a teljes szerviznél megállapították, hogy a nyolc éves múlt autóban a klíma gáz és olaj töltet alig csak 20%-a a gyári előírtnak. Nagyon idejében vették észre mert ha a kevés olaj miatt beállt volna a klíma kompresszor az bizony húzós, több százezer forintos javítási költség lett volna.
Ha igaz akkor a szakszerű és korrekt klíma ellenőrzés/feltöltésnél nem rátöltenek hanem az általam leírtak szerint járnak el. Még a lefejtett használt gázt és maradék olajat sem szabad visszatölteni.
De biztosan vannak olyan sufni/olcsóbb szervizek ahol ezt kikerülik és csak rátöltenek.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
troll81
addikt
Sziasztok mk1 focus motortarto baknak mennyi idot kell kibirnia ill ha kimegy hogy jelentkezik? 370 ezret futott.
-
olajbogyo
aktív tag
Sziasztok!
Skacok, nem is segítséget szeretnék kérni tul. képpen, mert azt hiszem már tuti Ford Kuga 1,5 Benzines Business lesz a köv. hamarosan megvételre kerülő új autóm. Igaz egy-két plusz dolgot belerakattam az árajánlatokba. Mert, kb magam eszétől úgy gondolom, hogy sokkal jobban kijövök, ha a Business-t tuningolom saját magam, mintha, egy nem tuningolt Titanium szériát vennék. Biztosan azért írom ezeket a sorokat, hogy megerősítsetek döntésem igazában, ha igaz egyáltalán
Egy 2015-ös Vitarát vált majd, de komolyan mondom, úgy jött képbe a ford, hogy a suzukis kereskedő majdnem rábeszélt, az új 1,4 es turbós vitarára. Csak mivel az fullosan már biz 6,5 millió környékén van.......gondoltam én szétnézek már, hogy ennyiért mit ad más gyártó? Nos így keveredtem ide a Fordhoz, mert megnéztem én Kia Sportage-t, Hundai Tucson-t, Seat,t...m tudja mit, meg VW-T-rockot is. Arra jutottunk, az asszonykámmal közösen, hogy a legkevesebb kompromisszumot, a Ford kívánja tőlünk. Így ő lesz a befutó, van már 5-6 árajánlatom, jártunk is már 2-3 helyen személyesen is, de azért egy két dologban megerősíthetnétek ti is, ha nem bánjátok. Mégpedig, szerintetek is jó ötlet Business-t vennem inkább? A napokban valaki azzal akart elriasztani a ford ecoboost motorjától, hogy "öngyulladós" fajta, olyat ne......de akkor mitől volt már többször, az év motorja? Úgy egyébként pedig, akinek ilyen járgánya van, az most is megvenné, vagy már másfelé kacsingatna? Mert mi nem szeretnénk, de hátha rábeszélnétek inkább egy Dusterre......Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
Jenne
őstag
válasz Anulu79 #17057 üzenetére
Szia!
Pontosan még nem tudom melyikhez vigyem, ezért kérdeztem itt hogy tudnak-e mondani megbízhatót.
De vélhetően inkább szakosodott klíma szervizbe fogom vinni, mert ahova járok (két szervizbe is) ott láttam és rá is kérdeztem és nekik automata gépük van ami lefejt, összegyűjt, lemér majd a végén azt visszatölti plusz még ami hiányzik mennyiség. Na én ilyen lefejtett használt visszatöltéses dolgot azt nem akarok. Új és tiszta töltet menjen bele.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
DeFranco
nagyúr
mindenhol újrahasználják a gázt, kötelező is mert környezetszennyező.
lefejtéskor szétcsapják a klímagázt meg a kenőolajat, az olajat kiöntik a gázt szükség szerint pótolva töltik vissza új olajjal, nem lesz tőle semmi baja a gáz az gáz, nem öregszik, az olajat viszont cserélni kell.
elvileg 2 évente meg kellene nézetni, nekem a vásárláskor 9 évesen volt töltve, aztán 5 évvel később idén, gázból minimális fogyott, ami abszolút tűrésen-normán belül van, az olaj viszont lényegesen kevesebb volt mint ami szükséges (pontos értékeket most nem tudok de írtam róla itt keress vissza) és talált benne minimális fémreszeléket is.
már csak ezért is kell tölteni, cserélni mert ami mozog az kopik is és ha ezek a szilárd testek ott forognak a rendszerben azok csak jobban bemarják a kritikus részeket.
én klímáshoz vittem, jó géppel csinálta, szakszerűen. nagyon tartottam a nyomáspróbától mert 14 éves az autó összes csöve és tömítése a klímarendszerben de megbírta.
-
Jenne
őstag
válasz DeFranco #17063 üzenetére
Szia!
Pécsen vitted?
Oké értelek. Ennyire azért nem értek ehhez a témához, de igazad lehet, elfogadom. Gáz mehet vissza, ha szükséges akkor kipótolva a hiányzó mennyiséggel, az olaj meg szigorúan csak új/friss olaj!
Viszont az is igaz, hogy a Ford-FX Pécshez nem megyek ez ügyben, két okból is. Őket kérdeztem, és azt válaszolták, hogy nekik automata gépük van ami az indítástól kezdve automatikusan végig viszi a folyamatot. A lefejtett gázt és klímaolajat leméri a gép, megjegyzi (grammra) majd a végén ezt visszatölti és csak a hiányzó mennyiséget pótolja gázból és olajból is az automatika. Bár a lefejtett olajat azt megszűri a klíma gépük, és így kerül vissza a rendszerbe "tisztán" . Ez az egyik amiért felejtősek és még azért is mert legalább az arany uncia árának a 2x-én dolgoznak. Előzetes kalkulációban valami 40-45 ezer körüli összeget mondtak erre a munkára.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
patomi
őstag
Urak, Ismerősöm kinézett egy 2.0 tdci mondeot 2014-es 163 lovas. 280k kilométerrel. Mennyire megbízhatóak ezek? (Manuális váltóval)
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
Debilon
addikt
válasz molnarpeter #17040 üzenetére
köszi, igazából nekem a 2,0 ereje is elegendő lenne, nem kellene feltétlenül az ecoboost, automatát meg nem is szeretnék
úgyis viszem a Mazdát jövő héten olajcserére, majd elbeszélgetek a szerelő ismerőssel, Ford-ban is otthon van (kereskedés miatt)
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
7Sony7
addikt
Sziasztok. Focus C-max 1.6 dpf-es mennyire tolerálja a városi/elővárosi használatot?
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #17073 üzenetére
Reggel 3km országút(80km/h) - 2km falun keresztül (50km/h) - 2km országút (70-80) - 2km falu (50), 5km országút (70-90) - 2km város, megállás, suli. -1 km város, megállás, ovi - 3km város, megáll. 3-3 indítás.
Este ugyanez vissza. Most egy 23 éves tdi van, nem panaszkodik, de ez még mech. adagolós, dpf nélküli.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
7Sony7
addikt
válasz bajnokpityu #17075 üzenetére
Köszi. Ettől tartottam. Akkor sajna a dpf es nekem nem jó.
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
7Sony7
addikt
válasz bajnokpityu #17078 üzenetére
Akkor muszáj leszek korábbit venni. Bánná a fene, ha lehetne őket értelmesen használni. Akkor ne tegyék őket családi autóba. Írják ki, hogy diesel=pályaautó. Nem hiszem, hogy egyedül nekem lenne igényem egy alacsony fordulaton is nyomatékos, kis fogyasztású családi autóra.
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
bajnokpityu
félisten
válasz 7Sony7 #17079 üzenetére
attól, h nincs benne, még a DPF nélküli dieselek se komálják a hidegüzemet.csak nem lesz 1-2 éven belül látványos probléma.
évtized óta köztudott tény,h a belső égésű motor akkor tartós, ha üzemmelegen használják. ebből adódik, hogy diesellel nem érdemes kizárólag 20-25kmnél rövidebb utakra használni. ez nem a DPF függvénye. DPF tönkremenetele csak következmény, hogy nem arra használták, amire való.városba tök jók a szivóbenyások, az, hogy más fordulaton szereti a motor, sztem könnyen megszokható dolog.
noés hidegen,városban miért enne keveset a diesel?eladó topping dac
-
kelly416
veterán
válasz bajnokpityu #17080 üzenetére
Mert az én 1.9D Clio-m hidegen is kb. 5 litert kér városban 2-3 km-ekre használva is, pedig ezt az üzemet kapja 12-13 éve a családtól, és ritkán megy hosszabb utakat. Igaz, az 96-os kiadás emlékeim szerint.
Ellenben a Fóka 9 fölé ment városban, ameddig a Clio-t nem tudtam használni, úgyhogy az újabb technológia hozadéka ez, ami szintén egyik oldalról jó (tisztább, nagy teljesítményű dízel motorok), másikról meg rossz.
-
7Sony7
addikt
válasz bajnokpityu #17080 üzenetére
Kelly416 leírta a lényeget. Én még annyit tennék hozzá, hogy nem azért nem melegszik, mert dízel, hanem mert a gyártó lesz@arta a motor hűrőrendszerének a méretezését. Egyszerűbb túlméretezni, oszt jóvan, mint olyanra csinálni ami hamar bemelegszik télen, és nyáron is üzembizos marad.
Mindegy, nem szeretnék tovább offolni, csak még annyit, hogy legjobb tudomásom szerint a dpf- el nem csak annyi a baj, hogy eltömődik, hanem ha nem sikerül befejeznie a megkezdett regenerációt, akkor (az okát nem tudom) telepisili állítólag az olajteknőt gázolajjal.
(erről írhatna valaki bővebben, ha tud.)
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
Jenne
őstag
válasz 7Sony7 #17082 üzenetére
A belső égésű motornak (más néven löketdugattyús motor), mint energiaátalakító berendezésnek van egy effektív (vagy érthetőbben kifejezve) gazdasági hatásfoka. Ez azt mutatja, hogy a motor a bevitt energiának (benzin üzem) mekkora részét képes hasznosítható mechanikai munkává alakítani. A benzin motor kb. 35%-át képes hasznosítani. A maradék felszabaduló (hő)energia kábé 10%-a még a motor segédüzemi berendezéseinek működtetésére fordítódik, a többi az meg már a hőveszteség (... pl. kipufogógázokkal távozó hő, hősugárzás, hűtéssel elvont hő stb...). A dízelüzemű motoroknál a bevitt energia kábé 70-75 %-át alakítja át/hasznosítja a motor mechanikai munkává, csak a maradék többi a hőveszteség. Ezért melegszik fel lassabban a dízelmotor.
Volt egy nagyon jó kétrészes film a Spektrumon néhány hete, éppen ezekről a motorokról, és hogy már legalább 50 éve egyébként meg már elavultnak tekinthetőek, működésüket tekintve.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
olajbogyo
aktív tag
Szia!
Köszi, megnéztem a cikket, akkor ez talán orvosolva. Bízom benne, nem az enyém fog kigyulladni először az országban.... Az az igazság, hogy nekem tetszik az autó, és már elég nehezen lehetne róla lebeszélni. Persze beültem én is a mondeóba/focusba is, de nekem már, csak ez az egy mozdulat felér egy ritmikus sportgimnasztikával, a kiszállás...dettó. Mint amikor a cimborám Audi TT-jét próbáltam ki.....kb ketten segítették a beszállást(persze már benne ülve tökéletes), a kiszállástól már előre féltem, de azért összejött. Mondjuk a vezetése mindenért kárpótolt...
No, mindegy is, ő lesz a befutó.[ Szerkesztve ]
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
olasz61
tag
Nem tudja véletlenül valaki Focus mk2 Tango Metallic fantázianevü, hirdetésekben narancs metál színnek mi a kódja?
-
tibbike01
őstag
Sziasztok,
Le szeretném cserélni a 2004es Seat Leon 1.6 16v járgányomat valami fiatalabbra. Astra, Golf és Focus jöhet szóba kizárólag benzines 120 és 150 ló között (de leginkább a 150 ló felé húzok). Minél több tesztet nézek és mindél több emberrel beszélek mindig a Focus jön ki nyertesül. Eddig csak Seatom volt, így elég zöldfülü vagyok Ford téren.
Melyik motor az ajánlott? Leginkább városi dinamikus közlekedésre.
Az ecoboostok megbízhatóak? Mire kell figyelni?Max 3 milliót szánnénk rá, átírással és első szervízzel együtt.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz bajnokpityu #17089 üzenetére
Ecoboost vagy a Ti-VCT a megbízhatóbb? 80% város
-
olajbogyo
aktív tag
Szia!
Sajnos, nekem is behatárolja a modellválasztást a 2db gerincsérv. Amit sikerül kordában tartani több, kevesebb sikerrel, de amikor kezd rakoncátlankodni, no akkor......
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Kérdeznék sebváltó olajjal kapcsolatban. Az autó egy Fiesta 2006 májusi a gép és dízel 1.4 TDCi. Fiamé, használtan került hozzánk két éve. Most lesz benne majd 50 ezer km csak. Előző (első) tulaj nagyon keveset ment vele.
A sebváltó nagyon könnyen kapcsolható, nincsen vele gond, de már 13 éves lesz az autó és a benne lévő olaj is, a gyári feltöltés van még benne. Érdemes vagy kell cserélni sebváltó olajat? Szervizben ez megcsinálják? Otthon én ezt nem vállalnám be. Nem a Fordra gondolok mert ott kétszeres arany áron dolgoznak.
Pécsen tudnátok javasolni megbízható szervizt ahol ezt meg tudnánk csináltatni?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
troll81
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest