Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    Látom nem jött át senkinek...
    Ha van 20-22 misid egy fullos 4 GC-re mert tetszik és erős meg minden, akkor ha már ennyit kiperkálsz az új autóért, és tudod hogy ritka, biztos sokaknak nincs ilyen még, bla-bla ( kis túlzással olyan mintha vennél egy ferrarit ), erre pár nap múlva ott megy előtted egy fapad 4 GC, ami fele annyiba került ( ferrarid van és egy majdnem ugyanúgy kinéző replika megy előtted ), azért az egy nagy tüske a szemedben, mert mégis ugyanúgy néz ki, és ugyanolyan exkluzívnak tartják! Azt hiszem SL 63 amg-ből van olyan, hogy az SL 350-esekre pakolnak 63 AMG külsőt, és tényleg csak menetteljesítményben van különbség, külsőre semmi, és egyik max 30 misi, másik 60 misi újonnan. Nem azért veszel 60 millás kocsit, hogy egy másik tag 30 misissel ugyanazt az exkluzivitást élvezze.
    Én erre személy szerint allergiás vagyok, és a családban is mindenki, ezért egy bizonyos árkategória felett igyekszünk mindig egyedibb, exkluzívabb autókat vásárolni. Természetesen 8-12 misi körülig töknyolc, hogy ugyanolyannal mászkál-e más is, de felette már nem!
    Természetesen 3 évvel megjelenés után jönnek a használt, féláras autók, és ellepik a magyar utakat, de akkor is, 3 évig ott a büszkeség az autód irányába, és nem az első pár hónaptól kezdve sorvad széjjel!
    Nem tudom ennél jobban megfogalmazni, nincs bajom azzal, ha másnak is van jó autója, csak nem esik jól, ha a saját autóm klónját látom, és főleg ha úgy klónja az enyémnek, hogy alap motoros, míg a sajátom a másik véglet. Azzal, hogy egy sima 3as szedánhoz képest 2-3 milla felárral árulnak majd 4GC-t, már eleve megszűri a vásárlókat, és aki ezek után 4GC-t vesz, tuti hogy belépőmotoroknál fog választani, és nem költ majd még további 3-4 millát erősebb motorra és/vagy extrákra, míg én mindkettőre költenék, a külvilág viszont semmit sem érzékelne különbségben, és ez bárki bármit mond, tüske az ember szemében.
    Bemegy Fapad Pista 13misivel fapados 4GC-t vesz, és bemegy Presztízs Zsolt 22misivel venni egy PRÉMIUMAUTÓT. Útközben találkoznak pár hónappal később, és Fapad Pista látja, hogy ugyanolyan kocsival megy a Zsolt gyerek, csak hát két kipufogó, ergo legnagyobb motor, jaj de hát más különbség nincs is, mekkora balek, én 13 misiért elértem a kellő megjelenést, mekkora gyökér volt ez a Zsolti gyerek, én meg mekkora király vagyok, mindenki azt hiheti, hogy volt 20 misim, holott nem, ha-ha.
    Eközben Presztízs Zsolt nem hisz a szemének, hogy mit keres az úton egy 418d-s GC, fapad belül is, mert látja lámpánál, látja a vigyort a Pista szemében a fele annyiba kerülő autóból, szerinted mire gondol ilyenkor a Zsolt gyerek? Nyugtatja magát, hogy az úgy sem megy úgy, meg úgyis fapad belül, de akkor is ugyanúgy néz ki mint az én 22 millásom bakker :W
    Aki ezek után sem érti a magyarázataimat, kívánom, hogy vegyen egyszer új fullos autót, aztán minden héten találkozzon a saját autója fapados klónjaival, és akkor majd megérti!
    Persze mivel a többség 3 évesnél idősebb használtautót vásárol amúgy is, nem is várom el, hogy ezt megértsétek. Részemről le is zárnám a témát.

    Szerintem is szépek a fehér 3as coupek, de cabrio esetében nagyon látszódnak a gumi illesztések a tetőnél, és a BMW Welt-ben pont láttam egy fehér cabriot még 2007-ben, és akkor tudtam, hogy cabrio-ban felejtős lesz, de coupe-ban tényleg nagyon adja ;)
    5-ből 4db 3-as coupe navi nélküli, M-es rendszámú, 6-éves negyedáras autó, gondolom szépen tekert kilométerekkel, de érdekes módon vagy 320d vagy 335i/d-ként a legtöbbször :DD Nagyon ritka a kettő közti, csak hát még a 335i-kbe is sokszor l*szar sincs, a spúr német mindenit :DDD

    Cabrio-kkal ritkán találkozom, de akkor az szinte kivétel nélkül 320d only, típusjelzés nélkül természetesen :U

    2-3 éve még rengeteg régi 6-os cápa mászkált, mostanra hogy kikoptak azok is, biztos drága volt a fenntartás :Y

  • BeZol

    őstag

    Pont az lesz sznob a kocsival, aki 13 millát költött rá, és nem az, aki 22-őt, de örülök hogy ilyen okosok vagytok :N :C

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #22018 üzenetére

    Nyomatékra pakolhatnál még, mert csak 10%-kal több mint a 30d-mben, a lóerőd viszont 27%-kal több.
    231 le --> 269 le = +16,45% ; 286 le --> 341 le = +19,23%
    Ez teljesen korrekt érték, mégiscsak 2 turbo van a tiedben, és mindkettőnknek alap tuning van, nem az extrém, viszont:
    500 nm --> 609 nm = +21,8% ; 580 nm --> 670 nm = +15,51%
    Nem tudom a hajtás mennyit bír még, de a helyedben ha már annyira akarsz módosítgatni, akkor nyomatékon pofoztatnék még, a lóerőkkel ritkán érvényesülhetsz. Szerintem felesleges a nagyobb végsebesség, a nagyobb nyomatékot ezerszer gyakrabban használnád ki, kérdés persze, hogy +37 nm ér-e bármi nemű további költekezést, mert szerintem totál felesleges, hagyd így a kocsit ahogy van, így is lenyomsz vele 99%-ban mindenkit ha kell. Kellemes autókázást :K

    ui.: korábbi kérdésedre válaszolva, gyári M-paketom van, és egy utólagos pici hátsó szárnyacska, ami megszünteti az enyhe jobbra-balra szitálást 230 felett :U , cserébe 263 helyett 261 a vége :DDD Persze csak mutató alapján, tehát valóságban kitudja, 255? Gyárilag 243 vagy 245 volt megadva. Ilyenkor 4400-on pörög, kéne egy hetedik fokozat :F

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #22022 üzenetére

    Még alternatívának ezt ajánlanám, legalábbis nekem ilyen és nálad is passzolna biztosan, de ebből is két fajta van, ez a rücskösebb a szép, nem a sima: [link] [link] [link]

  • BeZol

    őstag

    válasz FET-MEN #22030 üzenetére

    Elmondom neked, hogy én is még 17 évesen letettem a jogsit, 2 évig vezettem egy Honda Jazz-t 1.2-es motorral, és utána kaptam a 330D-t, és lehet hihetetlenül hangzik, de sokkal könnyebb vezetni, ezerszer bolondbiztosabb.
    Édesapám ment egyszer a Jazz-zel, előzött egy passatost, a rohadéknak nem tetszett, hogy egy kisautó előzi, és rágyorsított, közben jött a kanyar és szemből is jöttek, és utolsó pillanatban tudott visszafékezve bebújni a passatos mögé, de így is megcsúszott az autó és kicsit lement a padkára vele és majdnem baleset lett.
    Én is tudnék nem 1-2 helyzetet említeni, ahol a kis hondával már rég balesetet szenvedtem volna, mert kis könnyű virsligumis erőtlen vakarék minimál elektronikával a bmw-hez képest, és még köcsögök is veled az autósok, mert csak kisautóval vagy. Igenis vannak helyzetek, amikor jól jön az erőtartalék.
    Múltkor húgom Toyota Yarisával mentem, chipelt 115 lovas 1.4-es diesel, nagyon megy ha kell, még 140ről is gyorsul rendesen, viszont annyira nincs respectje utakon, hogy mindenki köcsögül, bejön eléd, nem enged ki, nem udvariasak, semmi. Fel is idegesített, és egyben emlékeztetett, hogy a hondával is ez volt anno, és x tempó felett igenis balesetveszélyes szitukba kerül az ember mások miatt.

  • BeZol

    őstag

    válasz Hikvision #22036 üzenetére

    Én nevem van :P Érettségire kaptam :B De ha megnyugtat, a gazdasági válság óta nekünk sem megy a szekér, a közeljövőben biztos nem várható költekezést, mert nem engedhetjük meg. Remélem ez csökkenti az irritációt :U

  • BeZol

    őstag

    válasz FET-MEN #22083 üzenetére

    Nálam izzós, kb. 2 évente ki is ég mindig vmelyik oldal, hálistennek 3 perc alatt cserélhető az izzó.
    Érdemes külföldi oldalakon utánaolvasni, hogyan oldható meg a téma, általában képek is vannak.
    Egy ideig én is keresgéltem jégfényt, de sokkal kontrasztosabb a sárga fény+xenon, meg maga a sárga fény is jobban passzol sztem. Vannak színezett üvegű izzók, azzal a legfilléresebb megoldani, de akár komplett lámpacserével is lehet. De tuti van más megoldás is, google-t ajánlom ;)

  • BeZol

    őstag

    Én Castrol Edge 5w30-at használok (330D), és soha nem fogyasztotta eddig az olajat (154k km). Előző olajcsere előtt vettem csak észre olajfoltot a motor alatt, de az csak a tömítőgyűrű miatt volt (kis rézkarika). Ha jól emlékszem rendeltem egyet külön, de mint kiderült, talán az olajszűrőhöz amúgy is járt.

  • BeZol

    őstag

    válasz Nem3sys #22171 üzenetére

    BMW001 linkelte már, egyébként nem műszerfalra gondoltam, hanem rendszámnak: BEZOL-1
    Nagyon adná, csak a többi autós szerintem kevésbé tolerálná :DDD
    Ha netán még mindig hiányod lenne, ide írtam még régebben egy cikket, amit fene tudja már mikor frissítettem egyszer, de előre figyelmeztetlek, hogy hosszú lett, és senkinek nem tetszett, csak a max. 2 bekezdéseseket díjazzák :N : [bömös]

  • BeZol

    őstag

    [M3 cabrio]
    Egyszer a távoli jövőben :U
    Túl olcsón adják, tuti van valami komolyabb baja azon kívül, hogy sok kicsit írnak.

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #22191 üzenetére

    Igen, ez kb olyan, mint amikor jövök le autópályáról, és 60as tábla van, de 120szal veszem be a kanyart, és ahelyett, hogy enyhe faralással végigmenne a kanyaron, folyamatosan villog az elektronika és fékezgeti meg a hátulját, ezzel himbilimbizteti a kocsit, és veszélyessé teszi az egészet. Míg ha egyszer nyomok a DSC-re, akkor nincs ilyen probléma, és ha netán túl is menne a kocsi hátulja, beavatkozik egy bizonyos eset után. Tehát ha tökéletes faralgatásokat szeretnél, egy nyomás a DSC-re, ha pedig totálisan tudod uralni a kocsit és tudod, hogy úgysem hibázol és nem pördülnél meg, akkor tartsd hosszan nyomva, de ekkor szintén érhetnek meglepetések. Mióta egy kereszteződésben annyira kifaralt a hátulja, hogy majdnem a járdán folytattam a faralást tovább, azóta csak egyszer nyomok a DSC-re, mert kb. 45 foknál nem engedi jobban kimenni a hátulját.
    Egyébként mindettől függetlenül elektronikát bekapcsolva hagyva is érhetnek faralások, ha netán vizes, jeges, havas az út, vagy ilyen csúszósabb aszfalt nyáron, ezekkel vigyázni kell, mert a simán megnyomott DSC-t is megviccelheti, mert lehet hogy megfogná a hátulját 45 fokon túl, de már képtelen.
    Mivel egyikőnk sem profi autóversenyző/kaszkadőr, ezért a simán megnyomott DSC-vel félig azzá válhatunk :U Baki esetén pedig megfog az elektronika :K

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #22216 üzenetére

    Megnéztem első kidobott német oldalon, hogy mennyi, és 435x2 és 458x2, azaz 1786 euro németeknél, plussz szállítási költség (egyébként pont ezt a felnit akciózzák elvileg). Azért belinkelem, ha már utánaolvastam. Használtan persze biztos olcsóbb.
    [előlre][hátulra]

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #22223 üzenetére

    Én elégedett vagyok a 18" nyári felnivel, magyar utakra tökéletes kompromisszum, mert még nem túl permes, hogy nagyon rázzanak az úthibák, de már elég nagy ahhoz, hogy ne nézzen ki annyira bután, mint a téli 17".
    Mire tervezel váltani?

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #22225 üzenetére

    Régi 6-osban nem ültem, az újban viszont igen, és nem fértem be magam mögé a 185cm-mel, és ha nagyon akartam volna, még akkor sem, pedig egyáltalán nem vagyok nagy darab. Én nagyon ritkán viszek másokat is, és olyankor jól jön a hátsó üléssor, a 6-osnál max. kisgyerekek férnek be, ilyen szempontból tökéletesen használható a 3as coupe/cabrio, felnőtt is normálisan elfér hátul.
    A másik dolog, hogy szerintem mostanra eléggé kiöregedett az E63/64 formája, utakon is alig látni belőle, pedig 2 éve rengeteg mászkált belőle, ki tudja most mi lett velük?
    Én a helyedben maradnék a 335D-nél, vagy szerezz be egy 330D cabriot ha már diesel párti lettél, nyáron nagyon adja :D Ha pedig nem tetszik, mert 150kg-mal nehezebb és gyengébb is, akkor még mindig el lehet adni. Igaz, általában nyár előtt vesznek cabriokat az emberek, és nem nyár végén, de keménytetővel ez totál mindegy :K

  • BeZol

    őstag

    válasz FET-MEN #22232 üzenetére

    Nem kis gépről olvasva megnéztem kíváncsiságból, hogy mi hány kg, íme:

    E60 530D - 1565kg
    E92 330D - 1500kg
    E93 330D - 1725kg (cabrio)
    E65 730D - 1875kg
    E60 535D - 1635kg
    E92 335D - 1545kg
    E63 635D - 1725kg
    E64 635D - 1925kg (cabrio)
    E65 730D - 1875kg

    Elvileg mindegyik a már feltöltött autóra vonatkozik, utasok nélkül. A lényeg, hogy ha BMW001 635D-re vált, akkor 1545kg-ról 1725kg-ot cipeltet majd ugyanolyan motorral, vagyis picit lassabb lesz és többet fog enni. Én nem váltanék :N

  • BeZol

    őstag

    a 30i szívómotoros, nincs benne turbo, ezért nincs rendesen nyomatéka sem, ezért a chipelés sem segít rajta nagyon, míg a 35i már turbós, több a nyomatéka, amiből van tartalék is dögivel chipelés esetére, és akkor már 400nm helyett 500nm-ről van szó!

  • BeZol

    őstag

    Én sem értem amúgy, de én forgalmimban 1725kg van, curb weight-ra is 1725kg-ot találok, de van ahol 1825kg. Én nem igazán értem, miért kell ennyiféle-képpen kiírni ezeket, le kell méretni a kocsikat nah :D Az extrák úgyis sokat nyomnak.

  • BeZol

    őstag

    Találtam egy német adatlapot, aszerint nekem: DIN alapján 1750kg, EU alapján 1825kg, az 1725kg pedig curb weight-os biztos amerikai hülyeség vagy fene tudja.
    Utánaolvastam, hogy a DIN súly feltöltött folyadékokkal és 90% üzemanyagszinttel mért súly, az EU súly pedig 68kg-os sofőrt és 7kg csomagot ad hozzá. A curb weightos pedig gondolom üzemanyag nélküli mérés lehetett, vagy franc se tudja, tehát most már mindenki tud mindent :C

  • BeZol

    őstag

    válasz BeZol #22255 üzenetére

    Ennyit számít az összkerék-hajtás, ha már nem megfelelő a tapadás kigyorsításhoz: [link]

  • BeZol

    őstag

    válasz FET-MEN #22268 üzenetére

    Érdekes, én meg mindig bosszankodok, hogy ha nem jár a motor és hallgatok zenét, akkor 10 vagy 15 perc után lekapcsolja magát a rohadék :N Kivéve ha megtekerem az iDrive kapcsolóját vagy beindítom a motort. Nálam már érik egy akksi csere így 6 év után. Tied biztos rendben van vagy csak nincs benne biztonsági leállás?

  • BeZol

    őstag

    válasz ignorant #22276 üzenetére

    Az még nálam nem égett ki, majd megírhatnád, olyankor mit hogyan kell :B Az is tök ciki, mikor a fénykarika izzója ég ki, annyira gáz olyankor :B

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #22275 üzenetére

    Szerintem jónak kéne lennie bele, de azért kérdezz rá :U Nekem "sima" M sport ülés van, tökéletesen elégedett vagyok vele. Régen nagyon sokszor mentem Budapest-Stuttgart távokat, és soha nem fájt se a derekam, semmi. Ha nagyon kanyarodós kedvemben vagyok, akkor pedig magamra feszíttetem kétoldalról az ülést, és úgy megfog, hogy nem csúszkálsz semennyit jobbra-balra. Nem gondolkozol esetleg a feketén kívül más színben is? Lassan temetésre is mehetsz a kocsival, annyira fekete ;]
    A felnibe én se feccöltem volna már bele, ennyi pénzért meg pláne, legalább gumival együtt lett volna :K
    Lassan ideje lesz rendelnem a két új nyári hátsó gumit. Tök gáz, hogy csak egy szezont bírnak :(( Biztos nem kéne padlógázzal gyorsítgatni és 200felett autókázni :DD És még csak nem is driftelgetek gyakran :DDD

  • BeZol

    őstag

    Ha már autómosás, tud valaki olyan kézi autómosót BP-en, ahol saját magam mosom a kocsit, rámegy a hab, aztán magas nyomás, öblítés, viasz és foltmentes tisztításos víz. Tatabányán az Interspar mellett van egy ilyen, és 800 Ft-ból megvagyok mindig. Elég hatásos megoldás az eddigi Sonax-ozásokhoz képest, ahol általában 5ezret fizettem mindig, vagy bevásárlóközponttól függően akár mégtöbbet.
    Van egy köcsög macska, mindig szétjárja a kocsit hosszában, és nagyon gázul néz ki utána :O
    Már fél éve így mosom a kocsit, és csak annyi az olcsóság hátulütője, hogy mostanra kellene egy rendes kézi kézimosás szivaccsal, mert van pár bogár elől, és a felnire is ráragadt a piszok a hajlatokban, és ezt a magas nyomás sem viszi, meg kell suvickolni, de hát annyival olcsóbban jövök ki, hogy már nem havi 1 sonax, hanem heti vagy kétheti saját mosatás, tehát szinte mindig tiszta a kocsi, és még így is jobban állok anyagilag.
    Óbuda és onnét M1 irány előnyben ;)

  • BeZol

    őstag

    válasz DroneZ^ #22354 üzenetére

    E46-ra a következőt találtam átlagos fogyasztásnak Spritmonitor.de-n:
    330i --> 10,11
    328i --> 9,98
    325i --> 9,99
    Egyértelmű, hogy 330i-t kell venni.
    Németeknél egy benzinkutas srácnak volt hamann tuningos E93 330i-je 272+19 pacival. Ő azt mesélte, hogy nem jut 14 liter alá, 16 az átlaga, és 19 ha nyomja neki, pedig spritmonitor szerint 10,44-gyel kellett volna kijönnie. A lényeg, hogy ki lehet fogni olyat, ami lezabálja a gatyádat is.
    Volt Daewoo Kalos-unk, 10,5-et evett az 1.6-os motorral... Az 1.3-as Yarisunk pedig egy idő után 14,5-et evett, de ment is mint az állat és 210 volt a vége :DD Ezek ráadásul mind újonnan vásárolt autók voltak, valaki pedig mindegyiket megvette ;]

  • BeZol

    őstag

    válasz DroneZ^ #22458 üzenetére

    Írni is akartam, hogy népítélettel óvatosan, mert 10ből 9nél csak pár ezer km van megadva, ami egyáltalán nem mérvadó, az más tészta, hogy bárki írhat akár többet is, szóval csak fenntartásokkal.
    Szubjektív véleményt tudok csak írni, szerintem ronda kívülről is, mert nem elég, hogy fekete mint a bmw-k 90%-a, még fekete a felni és még a hűtőrács is, ez engem visszataszít. Aztán ha már fekete, legyen fekete a bőrülés is, és csapjunk hozzá gyönyörűséges fabetétet is, mert miért is ne? :C
    Fenntartást nem tudom, de míg 2 évvel ezelőtt rengetek ilyen 6os mászkált, már tavaly is jóval kevesebbet láttam, mostanra pedig csoda ha látok egyet, aminek biztos valamilyen anyagi oka is lehet.
    A motor pedig sima 3literes szívó belépőmotor. Ha kell a sebesség pörgetni kell, és még akkor sem lesz benne meg az a nyomaték, mint egy turbósban, és ez csak sor6, nem egy szép hangú V8-as 645ci, ami mondjuk szintén turbó nélküli nyomatékhiányos darab. Én nem vennék ilyet, de ha már nagyon akarsz, akkor inkább 645ci-t, mégiscsak V8 ;)
    330i és 530i-k között is olvasgass, hátha találsz valamit a motorral kapcsolatosan.

  • BeZol

    őstag

    Off kérdés:
    Van valakinek valamilyen tapasztalata a Nissan GT-R-ről? Azon kívül, hogy biztos megy mint a szemét, vajon mennyire fenntartható hétköznapi használatban? Csak mert ugye tudjuk, hogy egy M3-as 150ezer km fölött akár anyagi öngyilkosság :DDD Azt már tudom, hogy 15,5körül eszik 100-on, de vajon milyen durvább alkatrészbetegségei vannak?
    Csak azért kérdem, mert a gondolat befészkelte magát, hogy 3másodperces 0-100at más autók legalább 2xer ennyiért tudják, és lassacskán megfizethető árszintre süllyednek a használt 485pacis darabok, amik könnyedén tudnak 630pacit. Na meg vajon mennyire ráz a futómű, mert ha annyira, mint egy mini cooper s, akkor az nem para. Pár német fórumot már bújtam, de ott versenypályázik mindenki...

  • BeZol

    őstag

    válasz DroneZ^ #22494 üzenetére

    Benzines:
    + simábban jár
    + szervízköltségek alacsonyabbak
    + szebb a hangja
    - pörgetni kell 4ezer fölé h meglegyen a nyomaték és menjen is --> gyakran kell váltogatni
    - ugyanakkora lóerő mellett 1,5-2xer magasabb fogyasztás

    Diesel:
    + alacsony fordulattól ott a nyomaték, nem kell pörgetni ha haladni is akarsz ("csendesen" gyorsulsz)
    + közel fele akkora fogyasztás (nem mindegy, hogy 400-500 vagy 600-800km-t teszel meg egy teli tankkal)
    + a nyomaték beleprésel az ülésbe (érzésre jobban megy, még ha nem is)
    - fekete füstpamacsot tol némelyik, ami sztem tök ratyi :DDD
    - kerregős (van akit zavar h még a sebváltó is enyhén rezeg...)
    - szervízköltségek magasabbak

    Szerintem menj el és próbáld ki mindkettő alternatívát, és utána dönts a szíved szerint.
    Benzinesnél tovább tartanak a fokozatok, jobban ki lehet huzatni és folyamatosan húz, míg a dieselnél hamarabb pörögnek le a fokozatok, de a nagyobb nyomaték miatt beleprésel az ülésbe, így érzésre sokkal jobb, nem olyan "semmilyen".
    Ha tényleg nagyon taposod a dieselnek, akkor fog annyit fogyasztani, mint a benzines épp hogy pöccintve a gázpedált.

    Régebbi bmw-kről nem tudok nyilatkozni, spritmonitor.de-n nézzél fogyasztási adatokat, közel állnak a valósághoz. Szerintem gyakran húznád a szádat, hogy a benzinessel már megint tankolni kell menni, még ha most legyintesz is rá!
    Nálam 7,5-es átlagot írnak, de most is 200-240nel mentem végig autópályán, és 8,5liter lett a fogyasztás 100km-re vetítve... (330d 231le). Csinálnám ezt egy benzinessel, hajaj, biztos nem menne 15liter alá :DD
    Nagyon durva budapesti dugóban mentem fel eddig 9,5-re, de soha többre, az is max 10km-nyi dugózás erejére... Mire végigdzsaltam az autópályán a kis tempómban ;] lement 8,5re. Ugyanez 320d-vel talán 7liter lenne, és kb annyi paci van abban az 530d-ben is :F
    Mindenképpen próbáld ki az 528i-t és az 530d-t is, és utána dönts!

  • BeZol

    őstag

    Hát sok sikert az autóvásárláshoz, reméljük nem egy visszapörgetett, leélt, szervizeletlen darabot fogsz ki, amire már a 4. tulaj sem költött. Persze mindent rendbe lehet hozni, csak anyagilag nem mindegy, milyen állapotról... 10 évesnél idősebb autónál pedig már tényleg nagy rajongónak kell lenni, mert tuti lesz rá 1-2 év alatt legalább annyi költve, mint amennyit maga a kocsi ér, ami azért kellemetlen érzés.
    Várom a folytatást, képeket és élménybeszámolót ne sajnáld, ha már megvan a tütü :)
    Mielőtt vásárolsz, tényleg próbáld ki mindkét típust, legyen összehasonlítási alap!

  • BeZol

    őstag

    Hazafele menet leelőztem egy 350z roadstert bp-ről kifele menet. Később beállt mögém, hogy megelőz, de visszaváltás nélkül sem tudott közelebb érni, sőőőt, picit még le is szakadt, röviden ennyit a szívó benzinesekről, mert később sem jött össze neki, pedig igyekezett.
    Ami viszont említésre méltó, hogy mennyire nincsen roadpresence-e. Ha nem tudom, hogy nemrég lehagytam egy 350z-t, és valószínűleg ő ért be mögém, akkor azt hiszem, hogy egy kisteherautó az, mert kb. annak tűnt a lámpái alapján, hiszen sötét volt. Ez tök gáz szerintem, de egyben el is gondolkodtatott, hogy mennyire egyértelmű éjszaka, hogy most egy bmw, audi esetleg merci jön mögöttem, a többi pedig kb. egy kaptafa.
    Nem hiába nem mennek le más autók elől ;]
    Még mielőtt megköveznétek, hogy béna vagyok, hogy kisteherautónak hittem a nissant, akkor ha én mint "minden autót felismerő" nem tudtam egyértelműen sem beazonosítani, akkor a hétköznapi autós végképp le fogja tojni, max. az alacsonyabban fekvő lámpák lehetnek érdekesek, de az sem igazán...
    Azért a bmw lámpák ott vannak a szeren :K Csak úgy húzódik le szépen mindenki sorjában, kivéve a köcsögök persze, de arra ott az erőtartalék ;]

  • BeZol

    őstag

    válasz DroneZ^ #22513 üzenetére

    Olcsó húsnak pedig híg a leve sajnos :( Lehet, hogy a végén még jobban jönnél ki a drágábbal :F

  • BeZol

    őstag

    válasz DroneZ^ #22516 üzenetére

    Bocsi, csak a németet és a patika állapotot asszociáltam :DDD A lényeg, hogy jó legyen, és majd írj élménybeszámolót ;)

  • BeZol

    őstag

    Hazafele menet jött egy C63 AMG coupe (457 lóerő 600nm) is a pályán. Végre nyomták is neki, nem csak csorogtak 130cal, így lehetett játszadozni vele.
    130ról gyorsulva autónyi távolságból busznyi távolságig tudott távolodni 215ig, közben pedig olyan hangokat adott, mintha valaki babot evett volna és most jönne ki belőle :))
    Volt egy szakasz, ahol nem volt annyi autós, és tovább is lehetett gyorsulni. Háát, ugyan elhúzott kb. 3 kamionnyi távolságra, 250nél korlátolt neki, úgyhogy már éppen kezdtem rácsorogni, mikor megint fékezni kellett ;]
    Továbbra sem látom értelmét 300 lóerőnél erősebb autóknak (főleg nem benzinesben), mert 220felett jön ki látványosabb különbség, ami tempósabb autópályázáskor is csak ritkán érhető el a forgalom miatt. Ez kb. olyan, mint amikor a chipelt 320D-s nyomja neki, és csak 180tól kezdem látványosan lehagyni, amire még azt mondom, hogy van még hova gyorsulni és van értelme egy 30/35D-nek, mert azért 200-240nel még simán lehet szaladgálni. Viszont egy bizonyos szint után nem mindegy, hogy pl. +100 lóerő és +150nm az most egy 200pacis autóra, vagy egy 300pacisra "megy" rá, ami százalékosan tekintve +50% kontra +33% erő, majd egyre rosszabb, és akkor ott van még, hogy nagyobb tempóhoz kitudja mennyire exponenciálisan több lóerő kell és még mennyire növekszik a légellenállás és társai.
    Következtetés: 200 pacis autót 300 pacissal annyira "kensz" el, mint amennyire a 300 pacisat egy nem 450 pacis, hanem inkább egy 500-600 pacis fog (természetesen itt csak a 130-250 közötti tempó az érdekes, közúton nagyon ritka a nagyobb tempó elérésére a placc). A kilométeróra állása lényegtelen, itt az az érdekes, hogy mire eléred mondjuk a 220at, 3-6 vagy 9 kamionnyira hagyod le a másik autót, mert igenis a látványos eltávolodás a lényeg. Ha nem tudsz látványosan elszakadni a másiktól, akkor nem fog később közétek beállni egy totyogós, ergo mindig ott kullog majd a seggedbe a másik. (mint én a merci seggében ;] )
    Kövezzetek meg, ha nincs igazam :R

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #22577 üzenetére

    Érdekes amit művelnek. Egyébként a benzines motor is halott ennyi erővel, csak megközelítés kérdése. Ami érdekes lehet majd, az tényleg az adiabatikus motor lesz. Ha jól értelmezem, akkor úgy viszonyulnak az anyagok hőtanilag egymáshoz, mint amikor celofánt teszel a kajára a sütőben, és nyugodtan megfoghatod mert nem lesz forró. Ha pedig ez így lesz, akkor nem tudom, hogy ami most forró, mennyivel lesz forróbb ha nem tud hőt átadni, de ami ezentúl nem kap hőt, arra nem is kell akkora hűtés sem. Nem értek hozzá, én csak ilyesmire következtetek, de egy hozzáértő kifejthetné, hogy vajon mit kell pontosabban elképzelni, azon kívül hogy megnő a hatásfok és kisebb lesz a fogyasztás, nagyobb a teljesítmény.
    Az is szimpatikus, hogy 100kg-mal könnyebbek a kocsijaik, de hiába néznek ki jól kívülről, ha belül a mazda 3at kivéve mindegyik ronda szürke. Ha pedig nincsen turbó, lehet pörgetni a motort hogy menjen is, szóval már el is érkeztünk a magas fordulatszámtartományba, amit a turbós közepesen művel (és igen, mivel erősebb is, naná hogy rosszabb közepes fordulaton a fogyasztása, de nincsenek is pariban még ekkor sem, mert ott a nyomatékkülönbözet is...). Így könnyű jobbnak lenni. Persze használat közben a turbósat alacsony fordulaton kéne tartani ugyanakkora nyomaték érdekében, amit senki nem tesz meg a kisebb fogyasztás érdekében, ezért is nagyobb a fogyi.

    Én már azt díjaznám, ha ilyen bmi i3-i8-féle ultra könnyű szénszálas vázak lennének a kocsikban, amivel nem is tudom, talán 400kg-ot spóroltak, ami tetemes érték, de az akksi is súlyos, ezért kiegyenlítették egymást, viszont ha egy mostani diesel/benzines autó lenne ilyen szerkezetű, akkor a mostani 1500-1800kg-os bmw-k azonnal 1100-1400kg-osak lennének, ami durva lenne :Y Persze nagyon drága, és még fejlődnie kell a tömeggyártásos eljárásnak, de idővel ez is végbe fog menni, különben nem tudnak co2-őt csökkenteni, de el is szállnak tőle majd az autóárak.
    Ami viszont nem éppen jó ezekben a szénszálas karosszériákban, hogy ezek nem deformálódnak, hanem baleset esetén szimplán elszakadnak/eltörnek mint egy ropi, úgyhogy hiába merevebb meg minden, ha balesetnél olyan bika erőhatás jön, hogy ahhoz nem elég merev, és ahelyett hogy hajlana és még úgy is tompítana, szépen eltörik és véged. (legalábbis mostani halálos iramos csávó balesetével kapcsolatosan ilyet olvastam, a ropi csak saját hasonlat)

    Egyébként volt [egy cikk anno], amit ugyan most nem olvastam el újra, de az rémlik, hogy jóval kisebb méretben tudnak jóval nagyobb kapacitású akksikat előállítani. Azt már a fantáziátokra bízom, hogy amiket írnak méretcsökkenést és közben teljesítménynövekedést, vajon úgy kell-e elképzelni, hogy kb. 2 mobilnyi akksi méretben meglenne a mai elektromost autós akksikapacitás és teljesítmény is. Már nagyon várom, hogy ebből a technológiából lassan leszivárogjon minden a hétköznapokba, biztos lesz még vagy 10-15év, de ha sikerül nekik, akkor pl. az elektromos autók mostani súlytöbblete már nemhogy többlet lesz, hanem könnyebbek lesznek, mert ha maradna a mostani akksiméretük, akkor az új technológiával 10.000km-t tehetnének meg egy töltéssel vagy ilyesmi :DD Olvassátok el a cikket, nagyon érdekes, valami ilyesmiről van szó benne.

  • BeZol

    őstag

    Na ezaz, kell valami egetrengetőbb újítás, mert most végülis mit csinálnak? Faragják lefele a súlyt, turbósítanak, csökkentik a légellenállási együtthatót, aztán kész. Ezekre már 10 évvel ezelőtt is hangsúlyt fektettek, csak most mégjobban. Ami még számottevő fogyasztáscsökkenést hozott, az a zf 8 fokozatú automatá váltója, na az már találmány, mert önmagában 0,5 literrel biztosan csökkentette a fogyasztást.
    A hibridek kevesebbet esznek városban, cserébe többet országúton és autópályán a többlet súly miatt, szóval kb. csak városiasítottabb járművek a szememben, igaz most már jönnek a KERS-es hibridek, na az már ér valamit, de annak sincsen örökké töltöttsége (meg ugyanúgy többletsúlyt cipel), és akkor máris áttérhetünk az elektromos autókra, amik nagyon jók szerintem (igaz még egyhez sem volt szerencsém), a zéró emisszió, instant nyomaték nagyon jól hangzik (és még csendes is), és az egyetlen hátulütője az egésznek az akkumulátor technológia. Sok kell belőle a hatótáv érdekében, dög nehéz is, és tuti, hogy 5-8 év után lehet cserélni az egészet mint a mobilokban is, mert szépen lassan harmad akkora lesz a hatótáv.
    Ha sikerül felturbózni az akkumulátorokat, és emellett egyre nagyobb hányadban lesznek szél, víz, nap és geotermikus erőművek (na meg felőlem még atomerőmű is lehet), akkor nem elég, hogy sokkal dinamikusabb autóink lehetnének a jövőben akár nagyobb hatótávval is, hanem még tisztább lenne a környezetünk is :U

  • BeZol

    őstag

    Ha pedig a tuninglehetőségeket nézzük, akkor:
    M550D: 381 le --> 420 le ; 740 nm --> 880nm
    M5: 560 le --> 710 le ; 680 nm --> 890 nm

    Már nagyon csúcsra van járatva az M550D, viszont kíváncsi lennék, hogy egy chippelt M550D mit tud 130-250km/h között az M5-ös ellen, de egy videót sem találtam :(

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #22611 üzenetére

    Jah, szét lehet húzni :)
    Egyébként csomagtartónál is van egy zár, csak kukkants oda a rendszámtábla jobb felső sarkához.
    Még nekem is gyári az akksi, és érezni már hogy gyenge, vagy nyár elején, vagy nyár végén cserélem szerintem, de pl. édesanyám minijében 9 évig volt benne a gyári akksi, és nyáron a kánikulában adta meg magát :DD szóval még lehet húzni a dolgot :U

    Én mindig direkt messzi állok meg, de gyakran mintha direkt odaparkolnának, hálistennek eddig megúsztam nagyjából. Nekem úgy rémlik, hogy ilyen pici horpadásokat 5ezer Ft-ért csináltak volna, viszont nálam ugye a teremgarázsban totál meg lett húzva a jobb hátsó kerék előtti rész, és megkarcoltam a fémet odalt, ill. lent a műanyag idom be is horpadt, ezt csináltattam meg és még fényeztettem zsír újra a motorháztetőt mert már vagy 6 giga kavicsfelverődése volt, ez így mind kijött 120ból. Most az első lökhárító lesz a soros és a két visszapillantó, nagyon sok felverődés van azokon is, beleégtek a bogarak, és a lökhárítónál kezd lejönni a festék mióta megpolírozták (és utána opel szalonban lemosták a kocsit kitudja hogyan...). Az meg, hogy a fényszórómosónak a külső lakkja vagy milye szépen jön le, az már nem újdonság.

  • BeZol

    őstag

    Mai totalcar-os Volvo S60-as cikkből idéznék:

    "Mondjuk én a helyükben kiraknám a kirakatba. Ugyanis jelenleg nem ismerek jobbat ebben a kétliteres, négyhengeres kategóriában. 181 lóerő, 400 newtonméteres nyomaték, és olyan kulturált, csendes és vibrációmentes járás, amilyet talán csak a Mazda Skyactiv dízele tud. A BMW szintén remek 20d motorja egy krahácsoló traktor. Ráadásul ez egy kicsit jobban is megy.

    Ami azt jelenti, hogy nagyon plusz egy."

    Ez így leírva eddig rendben is van, tényleg ronda hangja van a BMW motornak, igaz már ha jól tudom van, ahol nem is 184 hanem talán 193 pacival árulják azonos nyomatékkal, tehát igazat adok a cikk írójának, hogy jó a volvo motor, DE!

    "Teljesen új, Aisin-Warner nyolcsebességes automatát illesztettek hozzá, ami legalább olyan jó, mint amilyet az Audi vagy BMW-autóiban is imádtunk, ráadásul kitűnően hangolták össze a duplaturbós motor karakterével."

    Na itt szakadt el a cérna. Hogy lehet egy duplaturbós motort isteníteni, ha a bmw 1 turbóval hozza ezt a szintet :F Na meg később írja "Egyedül alul gondolkodik el egy kis időre, de amint rákezd a kisebbik turbó (3000-es fordulatig ez tölt) már villan is a kipörgésgátló lámpája, felkapja az orrát, és ordenáré túrásba kezd."

    Ismételten gratulálok ennek a Vályi Istvánnak, ez már a második totál fos cikkje.

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #22645 üzenetére

    Van egy Peugeot 5008-asunk, 156 pacis diesel persze első kerekekre, és hát eléggé kikapar már az is alacsony sebességnél, aztán kb. fél gáznál többet nem is érdemes adni ilyenkor, mert úgyis csak blokkol az elektronika, mert csak kaparnak a kerekek és nem haladunk. Hátsókerekesként ezerszer jobban használható egy autó. Bármennyire is sulykolják, hogy az első kerekesek a biztonságosabbak, ez talán 150 lóerőig igaz is lehet, de hogy afelett már biztosan jobb a hátókerékhajtás, az tuti. Na meg persze néha jó adni kanyarban egy kis ívet is neki ;]

    Nem vagyok biztos benne, de talán ugyanez a csávó írta anno az Opel Cascada cikket is, az is teli volt zöldségekkel...

  • BeZol

    őstag

    Visszaírt a csóka, ez továbbra sem 100-as, de a felkiáltójelek végre válaszra buzdították ezalkalommal.

    "Kedves bezol.hun!

    A BMW a kétliteres dízelmotorjának 18 és 20d változatánál kettős megfúvású (TwinScroll) turbót alkalmaz (erről bővebben, mintegy tágítva ismereteit, természetesen nálunk is olvashat), ami mindenképpen helytakarékos megoldás . Ezt természetesen megtehették volna a Volvonál is, ők mégis a két turbós megoldást választották, szerintük ez tartósabb. Teljesítmény szempontjából egyik esetben sincs sem előnyben se hátrányban a két megoldás egymáshoz képest. A BMW motorja 180 lóerős,a Volvóé 181 és valamivel több a nyomatéka.
    Igen, a 23d motor duplaturbós és 200 lóerő fölötti teljesítményű. Azonban ha nem lett volna rest és utánaolvas a cikkbe linkelt írásunknak, amely konkrétan erről az új Volvo-motorról szól, akkor ott bizony megtudhatta volna, hogy ebből is készül 200 lóerő feletti változat.
    Hogy mennyi és milyen turbófeltöltőt használnak egy-egy mai, modern motor esetében, az valójában - teljesítmény szempontjából - mindegy. Hiszen ha nem így lenne, akkor kénytelenek lennénk azt hinni, hogy mindenki, aki két turbót használ, az még a korai kőkorszakból ragadt itt és mérnökei fabatkát sem érnek (pl. Mazda).

    Ha ideje engedi, legyen szíves küldje el azt a mondatot, amelyben ezt írom, hogy " 3000 alatt nyomatékszegény a kocsi", egyelőre nem találom a szövegben.

    Örülök, hogy ennyire jól informált és képzett olvasó is veszi a fáradtságot és felkiáltójelet nem kímélve buzdít népítélet olvasgatásra. (Tudta ön, hogy a BMW-k is el szoktak romolni?!)
    üdvözlettel
    Vályi István

    2014. április 1. 10:15 írta, <bezol.hun@gmail.com>:

    Ha nem kell a duma
    URL: http://totalcar.hu/tesztek/2014/04/01/volvo_s60_d4_teszt/
    Tárgy: Volvos S60 D4-hez észrevétel.
    Én megértem, hogy jó lett az új volvo motor a lóerő és nyomaték alapján, DE kérem szépen 2 turbóval csinálja!!! Nézze már meg hol tart a BMW 2 turbóval! Vaksi maga vagy mi van? Az meg, hogy 3000 alatt nyomatékszegény a kocsi, szintén elég ciki!
    Volvot aki vesz, általában jól megbánja, mert folyton szervízbe kell rohangálni velük (tessék népítéletet olvasni pl. xc60).
    Hoszt:2E6BC0B9.catv.pool.telekom.hu"

  • BeZol

    őstag

    válasz Eyesis #22657 üzenetére

    Vagyis valaki már nagyon elhanyagolhatta korábban? Lehet az a lista akkor még nem is teljes, csak idő kérdése.

  • BeZol

    őstag

    válasz Eyesis #22651 üzenetére

    Kormányzár, váltózár és biztosítékchip elég a gyári riasztó mellett.
    Zárat kiszedik, bent is vannak és nyugodtan elvannak, ha nem szól ilyenkor semmi. Csatlakoznak a computerre, beindítják és mennek is. Ismerősnek legalábbis gyári riasztó nem volt (E92 320d és csak szürke műanyag van a piros lámpa helyett a visszapillantónál), zárat kiszedték, és a csatlakozó burkolata is hiányzott. Kormányzárat kérte el tőlem előző este, és most vagy az mentette meg a kocsiját, vagy valaki megzavart a tolvajokat, mert belülről semmit nem vittek el, pedig fényképező és márkás napszemüveg is volt ott...
    Azóta van váltózárja, kormányzárja, ilyen biztosítékchipes védelme is van. Azóta nem történt semmi.
    Egyszer kerestem kis pici kémkamerát, és azon az oldalon árultak gps meg gsm blokkolókat is röhejes árakon, ezért sem látom értelmét ezeknek a GPS/GSM alapú dolgoknak, mert az egy hordozható cucc, még csak bíbelődnie sem kell vele, DE a mechanikus védelmekkel bajlódnia kell, sőt még látja is, és inkább keres egyszerűbb prédát.
    Persze váltózárat kikuplungolja, de a kormányt mindig csutkára eltekerve kormányzár rajta nem olyan egyszerű trailerre rakni vagy ilyesmi, a biztosítékchipes cucc miatt pedig addig nem lehet beolvasni a computert, míg az a biztosíték a helyére nem kerül (amit otthon tartasz a lakásban és csak szervizeléskor viszed be és teszed be előtte, mert csak te és az aki beszerelte tudja, hogy hova való).
    De ha nyomon akarod követni merre mikor hogyan mentél vagy megy vele az, akinek kölcsön adod, akkor van értelme.

  • BeZol

    őstag

    Ma hazafele menet egy szlovák rendszámú legújabb X5 M50D ment el mellettem mikor felhajtottam autópályára, úgyhogy gyorsan utánamentem, mert mikor az új X5-öst teszteltem kevésnek éreztem a 258 pacis 30D-s motort hozzá, és mondtam is a csókának, hogy ide legalább a 40D-s motor kell, ha ugyanazt a dinamikát szeretném, mint most (E93 330D).
    Hááát, tévedtem, ide bizony a triplaturbós diesel kell, hogy a súlytöbbletet és a légellenállás többletet egálba hozza velem.
    110-130-ról gyorsulva tényleg nagyon max. 1/4 autónyit tudott feljönni/eltávolodni úgy 210-ig, aztán 210-230 között holtverseny, 230tól pedig már én távolodtam tőle egyre gyorsabban a légellenállás miatt. Úgy 180km-ren keresztül mentünk végig 200felett, úgyhogy taposta neki ő is :DD Fel is ment a fogyasztásom 8,7-re :N , tehát kb. olyan 9-9,5-et ehetett a kocsi folyamatosan 200+-szal haladva.
    Ami érdekes volt, hogy kanyarban nagyobb sebességgel mert haladni mint én, nagyon stabilan feküdt neki a kocsi! Én nem mertem bizonyos kanyarokban 220-230cal kanyarodni, mert szakadt az eső végig, és már csereérettek a hátsó gumik. Jó kis élmény volt :U

  • BeZol

    őstag

    válasz Shadowbull #22679 üzenetére

    Hát biztos praktikusabb mint egy coupe. Van nagy csomagtartója, magasan is ülsz, egyszerű ki-be szállni, csak hát zabál is :N

  • BeZol

    őstag

    válasz Cxgrav #22682 üzenetére

    Bárhol, ha látom tisztán a leállósávot, ill. felüljáróknál, benzinkutaknál és pihenőknél lassítok, na meg az ismert mérési helyeken és kameráknál. Ha lehet, mindig olyankor közlekedem, mikor kihaltabb a pálya, és akkor nem csak átlag 160nal tudok hajtani. Nincsen radar és lézerdetektorom sem.
    Eddig csak egyszer kaptak gyorshajtáson (7 éve van jogsim). Jöttem ki egy körforgalomból és lemértek hátulról városon belül 73-mal :D Fekete vw transporter volt tuti.
    Elég harapós a fék, és eddig mindig időben kiszúrtam a mérőket, volt már necces szitu, de nem jött semmi. (szemüvegesként sasszemem van ;] ). Persze ha folyamatosan fékezgetnék kiderül, hogy tök hamar ellágyul. Legalábbis végig"versenyeztem" a visegrádi kacskaringós utat a hegyek között szentendre fele ([link])egy motorossal padlógáz és fullfék módjára, és mire kiértem a hegyekből az egyenesebb pusztásabb részre, nem bírtam megállni, hogy jobbra kanyarodjak, túlmentem a kereszteződésen... Szóval jah, ha forszírozzák szar, amúgy normálisabb használatra tökéletes.
    7,8-ra jövök ki 160as átlaggal, egyáltalán nem vág földhöz fogyasztás, na meg 230ig megállás nélkül ugyanúgy gyorsul egyenletesen.

    Ezeket még téli gumikkal készítettem (210ig mehetek vele), ha netán érdekel valakit: (manuális a váltó)

    [link]
    [link]
    [link]
    [link]

    Természetesen lezárt útszakaszon és nem csak félig-meddig fogtam kézzel a kormányt :U

    Egyébként érezhető a különbség a fogyasztásokban. Ha végigporoszkálok 130cal, akkor 75km-es szakaszon(várossal együtt) 1,5 egységnyi üzemanyag fogy el, 140nél 2egységnyi, 160-200közötti tempóval pedig 3egységnyi majdnem. (elvileg 6,2, 7 és 8-8,5es fogyasztásokról beszélünk 100ra vetítve ilyenkor)

  • BeZol

    őstag

    válasz Shadowbull #22684 üzenetére

    Ha megszerzem a diplomát, megyek németbe vagy svájcba állást szerezni (kéttannyelvűs voltam, nincsenek nyelvi akadályai, csak kicsit gyakorolni kéne már), és az ottani keresett mellett simán beleférne nekem is az a fogyasztás, max. a hajam állna égnek a sok tankolástól, de a hang és a dinamika biztosan kárpótolna.
    Az az autó nem arra van, hogy spóroljanak vele :DD Én 22-24re számítok, legalábbis anno X6 activehybrid evett 24,5-et, a 7es activehybrid meg 22,5-et a győr körüli tesztúton 70-80% országúttal. Vajon miért? :B

  • BeZol

    őstag

    válasz Shadowbull #22813 üzenetére

    Huh, ez aztán jó vörös belül, nemám vérszemet kapsz menet közben :D
    Várom az élménybeszámolót is.

  • BeZol

    őstag

    válasz Shadowbull #22821 üzenetére

    Hát igen, teljesen más SUV-ból látni a forgalmat, ezzel pedig még száguldozni is lehet. Én még csak X6-os activehybridet meg új X5 30D-t vezettem.
    Nem kell kátyúkat kerülgetni sem, van hely hátul, idősebbeknek nem okoz fájdalmat a ki-be szállás, és nem is kell ki-becsomagolni magadat. Aztán ott van még a nagy csomagtartó is, és az alkalmi terepképesség a vidéki tanyához :D

    Én a GL mercedesen szörnyűlködtem a múltkor, hogy mi a francért lóg ki ennyire, aztán nézem, hogy basszus csutkára beállt a csóka vele, és még így is legalább 1/4 autónyi kilógott a parkolóhelyről, és akkor még nem is beszéltünk a széltében maradó pici helyről...

    Hát nekem a 30D változatos új X5 olyan semmilyen volt, 40d-t vagy M50D-t érdemes inkább, mert a 30D kevés, kb. egy 320D szintjét hozza, persze ízlések és pénztárca kérdése.

    Viszont anno az az X6, azt hiszem 4.4 V8 és talán 485 paci, huh, hát a hangja egy állat volt, és ahogy felemelkedett gázadásra a kocsi eleje, mintha egy felszarvazott bika indult volna meg, nagyon tetszett, persze 24literes fogyasztást írt a computer, eléggé kemény lehet fenntartani, igaz már nem is gyártják.

    Ettől függetlenül nekem még mindig ellenszenvesek a SUV-ok, de praktikusabb nem igazán van. Én pl. nem tudok szegély fölé se parkolni, nemhogy felmenni a szegélyen :N

Új hozzászólás Aktív témák