- Google Pixel 6/7/8 topik
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Drágább lett a Pixel 8a
- Teljes az összecsapott Motorola csúcsmobil tudáslistája
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Miben segít Kevin O'Buckley az Intelnek?
it Igazi veteránnak számít a chipgyártó üzletágban Kevin O'Buckley, aki innentől kezdve az Intel Foundry Services részlegét vezeti.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
ph A cég terméke ránézésre egy apró pendrive-nak tűnik, de valójában nem az.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #57216 üzenetére
Igen, akkori 7es alapjaira épül.
Csúsztatható a hátsó üléssor, de az ülések mögötti rész, ami elválaszt a csomagtértől, az nekem fixnek tűnt, ergo hiába tolom előrébb az üléssort (hiszen bőven van lábtér), a csomagtartó mérete ettől még nem nő, és igazából csak egy picike hiányzik h kényelmesebben elférjen benne a cucc.
A másik dolog, hogy ugyan magasabb a csomagtartó, de ahogy az üvegrész fut, oda már nem tudsz pakolni (kalaptartó nem vmi széles, arra a részre lehetne csak, tehát a végén marad az eredeti hasábrész, és esélyesen sima sedan méretű csomagtartód van, csak kényelmesebb belepakolni. -
BeZol
őstag
Hát ez az új elektromos bmw, felfújt is és ronda is, nem is értem
-
BeZol
őstag
válasz Chrys_ #57242 üzenetére
Ha jól olvastam és jól rémlik, akkor nem.
Nekem a hátsó puttonya nem adja ki oldalról, de végülis mindegy, mert koncepció autó még, reméljük innen már csak szebb lesz
Ugyanakkor azt írják a motorok darabjai 400 lóerősek lehetnek, szóval ha előlre és hátulra is sikerül berakniuk egy-egy ilyen bikább elektromotort, akkor elméletileg 800 lóerős M-es típus is érkezhetne belőle, és nem csak ez a kezdeti 500 lóerő környéki.
2021 vége még odébb van, nem lepne meg ha netán 2022 elejére csúszna, addig meg még sok minden fog történni és a mostani adatok sem lesznek egetrengetőek (mint pl. akksi mérete 100kWh+). -
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #57459 üzenetére
Én is így voltam az E93-asommal, aztán csak el lett adva 12 év után...
Annyiból más mondjuk a szitu, hogy az E60as legalább jó családi autónak, nekem is csak családi kocsi vétele miatt volt "muszáj" váltani, úgyhogy most az F07-tel vagyok így, h akkor ezt tartjuk meg (vagy adjuk el veszteség nélkül ). -
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #57485 üzenetére
Mikor az E93-asommal azt a kanyart amit 220-al is be tudtam venni, már 140nel alig mertem és még elektronika is bejelzett h megfogta a hátulját, na akkor elmentem futóműveshez, rázópad, lézeres bizbasz, stb., és minden rendben volt a műszerek szerint...
Akkor a lengéscsillapítókat cseréltük, és láss csodát, minden jó lett (165ezer km-nél volt a csere, de 155ezer körültől már gáz volt, csak kerestük a "hibát").Előtte tempósabb kanyarvétel mellett jobbra-balra mozgott a kormány, nem tartotta a kocsi az ívet, na az meg lengőkar probléma volt (115ezer km-nél).
Én 180-220 között közlekedtem a kocsival autópályán, amikor csak lehetett a 160+ biztosan megvolt, 115ezer km-es koráig defekttűrő gumik voltak fennt, sztem az is jobban ette a futóművet, és úgy amúgy annyira vacak utakon nem jártam, tehát akkoriban még sok BP-en belüli közlekedés sem volt, ami meg igen, arra sem fekvőrendőr, sem rossz út nem volt, országút pedig nagyon ritkán volt, tehát ez az egész nem igazán volt írható a magyar úthálózat hiányosságaira, annál inkább a nagysebességű közlekedés ette meg a futóművet (és a motorháztető fényezését is).
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57494 üzenetére
Az E93 sportülései nekem nagyon bejöttek, de aki kicsit nagyobb darab volt, annak belevágott az oldalába (+ sokan utáltak mélyre ülni)
Most az 5GT-ben komfort ülések vannak, és igazából ugyan úgy magamra tudom húzni mint az E93 sportüléseit, közben pedig szélesebbre is lehet venni, egy testes embert is simán elbír és nekem még nem volt problémám az üléssel, igaz 1,5 óránál messzebbre még nem mentem, a kabrióval 8-10 óra után sem zsibbadt el semmim, húgom Yarisában 40+ perc után fáj a derekam, édesapám peugeot 5008-asában pedig 6+ óra után fáj a derekam, a régi seat alhambrában 2+ óra után fájt. -
BeZol
őstag
Nekem csak városban 5,5km-es távon (mire célbaérek most a hidegben még nem meleg az olaj egyébként meg pont meleg szokott lenni) 10,3-as átlagom van (4 fekvőrendőrrel az elején/végén, ami elég sok extra fogyasztást okoz). Autópálya 160-200 ugyanez. (F07 535d és nem xdrive)
Az E93 330d ugyanezt a városi 10,3 körült produkálta télen, viszont a 160-200as tempo megvolt 8,3ból, ennek meg 10,3 a nagyobb test miatt, ugyanakkor sebességet betartva +0,5liter a különbség a két motor és autó között.Nyáron mikor vettem a kocsit, akkor decire pontosan 8,3 volt az E93-ommal és az F07-tel is az 5,5km-es szakasz
Tehát nálam elviekben nincs különbség (elég kevésszer kell megállni, majdnem tempomat 50-65 az egész szakasz), ugyanakkor ha több a dugózás a belváros fele menve, akkor a sok el-elindulás kedvezőtlenebbül érinti az 5gt-t (200kg a kettő között) és durvább dugóban 8,5-9,5-eket írt a 330d, az 535d inkább 10,5 környéke.
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57677 üzenetére
Én rendőrt hívtam legutóbb mikor nem volt kedvem becsomagolni magamat.
Gondolom elég kellemetlen, mikor a rendőrségtől kapsz egy hívást
Mondjuk nekem nem volt sietős, mert csak 1 órával később terveztem elindulni, de mikor 10 perccel később visszanéztem, már nem állt ott -
BeZol
őstag
válasz Papa-Het #57788 üzenetére
Röviden tömören:
Bármelyiket is veszed, tudsz orosz-rulettezni h mindig épp azt javítod rajta ami elromlik, és így használod 2. autóként x ideig, csak hát esélyesen mindenki más is így használta előtted
VAGY
Hosszabb időre tervezel és kvázi minden elöregedett, hamarosan elromló és/vagy időzített bomba alkatrészt cserélsz, akkor számolj 2m Ft tartalékkal, de utána további 150ezer km-en belül nehogy eladdMivel 2. autó és élményautó, ezért 6hengeres motor alá ne menj kérlek, megvétel előtt pedig hozzáértő szakemberrel MINDENKÉPP nézesd meg, mint pl. H.Ezredes.
Ezek után lehet a hibalistát nézegetve tudni a kiszemelt autók közötti különbséget.
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57790 üzenetére
Haveromnak volt E92 320d, én is tudom h megyeget, keveset fogyaszt, de a hangja pocsék sajna, és ő is mindig inkább lesajnálva érezte magát h "csak" 20d-je van, hiába tökéletes menetdinamikailag és nem feltétlen kéne több kakaó az utakra.
Papa-Het:
Ha ilyen "erős" Accord-od van, akkor esélyesen nem igazán éreznél különbséget egy 20d-vel. Szerintem még egy 325i-vel sem (218ló), csak hangzásban.
Vehetsz 30i-t, de mindig 35i-re fogsz vágyódni, ahogy vehetsz 30d-t is (meg 25d-t is, itt még 6hengeres), de mindig 35d-re fogsz vágyódni.
35i/35d esetén pedig mondhatnám h vágyódnál egy M3-as után, de annak olyan fenntartási költségei lennének, hogy annyira már biztosan nem vagy a saját pénztárcád ellensége.
Fenntartásügyileg egy 35i/35d annyira minimálisan drágább (+1 turbó, nagyobb fékek és talán ennyi), hogy szerintem ésszerűbb választások, főleg 2. autónak.A 35i/35d esetén még project-autó is válhat belőle, mert a 35i-k azt hiszem 500 lóerő környékére, a 35d-k pedig 400-450 lóerősre átalakíthatóak.
A hosszú távú autómegtartással én is úgy voltam, hogy sosem adom el a 0km-esen vett E93 330d-met, aztán csak eladtam... Változik a világ
-
BeZol
őstag
válasz chess001 #57802 üzenetére
Neked baromság, nekem nem, ezért sem vagyunk egymás klónjai és ezért is fórum egy fórum, mert véleményt nyilvánítunk.
Ha esetleg a kiautózhatóságra akartál célozni, abban igazat adok, még az i3-asra is (ugye 0-50km/h-ra M3/M4-es szinten gyorsul), csak nekem személy szerint az nagyobb élmény, hogy mikor lepadlózom a kocsinak, akkor megindul mint a szemét (nem csak városi körülmények között), és nem csak a hangja jön meg. Értelem szerűen aki gyengébb autóval közlekedett eddig, annak +50-80 lóerő is bőven elég ugrás, ugyanakkor én bátorítanám +1 lépcsővel a 35i/35d irányába, mert afölé anyagi csőd menni, ráfordításban pedig csak minimálisan több egy 30i/30d-nél.
Ha pedig kanyarvadászat szempontjából közelíteném meg a témát, akkor én személy szerint azért sem erre bazíroznék, mert kanyarvadászat során 4-szer majdnem baleset lett a vége (igaz, ezek beláthatatlan kanyarok voltak):
- motoros, aki a sáv közepén kanyarodik és majdnem frontális ütközés lett a vége (épphogy elfértünk)
- 2 biciklis aki teker éppen felfele, de nem belátható a kanyar és miközben előzöd megjelenik valaki szemből... (épphogy elfértünk, de ha motoros vagy busz jön, akkor valszeg bicikliseket leszorítom)
- őzike éppen kanyarban ácsorog (satufék + kikerülés)
- lerobbant vészvillogós autó a sávodban úgy, hogy padlófékkel pont megállsz mögötte (mert jöttek éppen szemből)
Még említhetném 2 távoli ismerősömet is, aki "kanyarvadászat" közben dobta el a vasat, szerencsére nem lett bajuk, de a kocsik totálkárosak lettek.A gondolatmeneted alapján egyébként bennem nem egy bmw képe, hanem egy mazda mx5-ös ugrik be vmi tuningkipufogóval , vagy a régi Honda Jazz-em, ami alig ment, de tök jó hangja volt 6ezer felett (ereje ott sem volt persze), és autópályán néha azon kaptam magam h csak 100-110zel megyek, akkora volt a szélzaj és olyan gyorsnak érezted így is a tempót h már úgymond kelletlenül adtál neki extra gázt, szóval így is lehet...
-
BeZol
őstag
Ez csak szokás kérdése legtöbbször. Én is mikor még párhuzamosan megvolt az E93 és az F07, mindig olyan szűkösnek éreztem az E93-ast, pedig nem az, csak teljesen más a térérzet.
Az én értelmezésemben egyébként az a szűk, amikor összeér a két ember könyöke középen, vagy szimplán hülyén van tervezve a kocsi és a középkonzol nyomja a térdem/sípcsontom, ugyanakkor volt már 100+kg-os haverom aki magas is, na neki basszus tényleg szűk volt az E93 Leghátulra tolt üléssel is beleért picit a térde a kesztyűtartós részbe...
-
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #58129 üzenetére
E93 330d-vel 8,3as átlagom volt 160-220 között közlekedve.
Amikor kijött a lépés és lehetett 200+ haladni, akkor 9,5.Az 5GT-vel már ahogy nő a tempó (vagy több a városi meg-megállás), úgy száll el jobban a fogyi is, holott 50-140 között ugyanannyit eszik a két kocsi.
Múltkor sikerült kb. 180-200as tempóval végigrongyolni mert üres volt a pálya, na úgy 11literes fogyi volt.
Tartós padlógáz egyik kocsinál sem éri meg, bár ezt csak E93-assal tettem meg eddig, nem mértem a fogyit, de az addig 150es tempomattal írt 200kmes hatótáv kb. felére zuhant
-
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #58136 üzenetére
Nálam prémium üzemanyag 2-3 decit segített. Igazából sztem max 10szer tankoltam normál üzemanyagot anno az 330D-be
FIREBLADE78:
Egyébként hiszitek vagy sem, most így télre nekem is lejjebb ment, 9,5es az átlagom heti 2 újpest-kispest oda-visszával, amúgy 10,3 szokott lenni.
Chrys_:
nyugi, engem sem érdekel, mert a valós fogyasztás biztos több, annyira sokat használom az állófűtést , enélkül pedig már nem fogok a jövőben autót venni -
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #58420 üzenetére
Gyárilag azok az 5ös touringok.
Azért "jó", mert tök8 mennyi lomot pakolsz be hátra, vízszintben tartja a kocsi hátulját, nem lesz az, hogy kevés cuccnál magas a feneke, sok cuccnál meg a földön húzod a kocsi hátulját. (lásd autópálya karácsonyi szezon sok-sok román vendégmunkás épp hazatérőben) -
BeZol
őstag
válasz Chrys_ #58425 üzenetére
Az a régieknél az dynamic drive, újabbaknál az adaptive drive, hogy x g oldal-erőig nem hagyja bedőlni a karosszériát. Ezt az oldaldőlést ugye vmilyen elektronika monitorozza, és a stabilizátorrúdnál olajnyomással tart ellen a dőlésnek (vagy vmi ilyesmi).
A "maszek" megoldás erre (utólagos beszerelés horror ktg-e helyett, meg amúgy ugye ezeket karban is kell tartani), hogy vastagabb stabilizátorrudakat teszel a kocsiba: praktikusan szélsőséges esetben ilyen az eredmény: [link]Az aktív kormányzás az más, ott pl. alacsonyabb sebességgel bólyák közt szlalomozva megoldod az egész jobbra-balra kormányzást úgy, hogy nem kell levegyed a kezedet a kormányról (képzelj el egy veszélyhelyzetet mennyire hasznos is ez egy manővernél!). Egy 90 fokos kanyarodásnál pedig jóval-jóval kevesebbet kell tekergetni a kormányt, de ugyanez ki/beparkolásnál is.
Az újabbakban pedig már integrált aktív kormányzás is van (nekem is az van az 5gt-ben), ilyenkor még a hátsó kerék is enyhén fordul kis sebességgel ellentétes irányba (mint a targoncák), nagyobb sebességnél vele megegyezően.A gyakorlatban ez úgy csapódik le, hogy nagyon fordulékony a kocsi, 5méteres hossza ellenére úgy tudok vele fordulgatni és ki/beparkolni kevesebb kormánymozdulattal, mint az E93-assal, ami rövidebb volt és jóval többet kellett kormányozni.
Hasznos cuccok ezek, csak a javításuk drágább
-
BeZol
őstag
Bridgestone Weathercontrol XL A005 EVO 275/40R19 - 105Y négyévszakos gumik vannak nálam hátul (400+ ló 640+ nm közel 2t) október óta és csak hátul hajt a kocsi, majd jelenlegi futásteljesítmény mellett 2-3 év múlva tudok helyzetjelenteni (4szer tankoltam azóta, szóval 2500km ha van bennük és még nem kukkantottam rájuk)
Annyi, hogy az én használatomnál azért szoktak jobban elkopni a gumik, mert 180 körül megyek az autópályán. A 255ös hátsó kerekű 1740+kg-os E93-ason 30ezreket bírtak így a hátsók michelin pilot sport gumik, de netes review-k alapján ez ugye sokkal tartósabb fajta, más márkánál inkább 20ezer km ez.
[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Megvolt az első hosszabb veretősebb autópályázás, kb. 400km átlaga lett 10,8 liter/100km.
Ez nem olyan jó, mint az E93-assal volt (ott ha ennyire nyomtam neki 8,5 helyett inkább 9,3 volt az), de +200kg és nagyobb légellenállású a test, úgyhogy sztem teljesen rendben van.
Kb. 180-200 között tudtam végig menni. Nagyobb intercooler simán bírta a terhelést mikor többször gyorsítottam vissza 130körülről 200körülig, annyi h nem a középső vonalon áll meg a hőfokmérő ha sokkal jobban nyomtam neki, hanem 1-2 mutatóvastagsánynyival jobbrább. Ennél jobbrább sosem ment, még tartós 240km/h-nál sem.
A kocsi pedig hát egy álom ahogy megy. Szélzaj a nagy test + keret nélküli ablakok miatt azért nagy sebességnél már rendesen van (de még bőven E93-nál halkabb ilyenkor is), de akkora élmény minden újragyorsítás az utazósebességre, hogy csak na
Megemelkedik a kocsi eleje és elindul a ménes és csak megy és csak megy és csak megy hopp 240, ennyit bír a gumi[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #58487 üzenetére
De, keret nélküliek.
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #58535 üzenetére
És mi a terv helyette?
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #58538 üzenetére
Hát jóval jobb befektetés a házikó, az fix
Mi marad meg a kis fiat mellé? -
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #58616 üzenetére
De a 35/40d-t is lehet húzni Na az meg brutális sztem.
-
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #58641 üzenetére
Az 5GT egy nagy batár.
Nagyon széles és nagyon hosszú.
A csomagtartója rendben van, de egy pöttyet lehetne hosszabb és akkor tökéletes lenne, így viszont az összecsukott babakocsi alját + a mózeskosarat nem tudom hosszában berakni egymás mellé (mert a mózeskosár túl hosszú), hanem csak keresztbe úgy, hogy a mózeskosarat élére kell tegyem és épphogy becsukódik a csomagtartó. Ez sztem gáz, de még nem volt meg a babakocsi mikor vettükParkolóhely-vadászat szívás.
Súlyban sem filligrán.
Ha van intelligens aktív kormányzás (kevesebbet kell tekerni a kormányt + hátsó kerekek is fordulnak) akkor viszont simán 3as bmw szinten lehet vele forgolódniAz 5GT benzines motorban 535i-ként értelmezhető csak, az 550i konstrukciós hibás, tilos megvenni.
Fogyasztásban alsó hangon 11 literrel kell számolni városban, de én 13 literrel számolnék inkább.
Nálam az 535d GT eszik 11et ha dugó van, egyébként 9,8-10,5 körül eszik városban. Kevés megállással ez 8,3-ra is lemehetSzóval jó családi kocsi, de inkább utazásos családi kocsi, nem városon belüli, ehhoz túl széles és hosszú. Nekem is gyakran kell nézni h elfér-e a szembejövő mellettem. Soha életemben nem néztem ennyit mennyire tudok a padka felé lehúzódni..., még a szüleim peugeot 5008-asa is szűkebb autó, még ott sem jön elő ilyen "kellemetlenség".
-
BeZol
őstag
válasz BossBoss #58659 üzenetére
Ez szép és jó, csak amikor ránézel az árakra mennyibe kerül egy F31/34, akkor ugyanazzal a motorral egy F11 ugyanannyi vagy olcsóbb, emellett gyakrabban jobb is a felszereltségük.
Nálam ezért is lett a gondolatmenetből 5ös bmw, ültem 2 sedanban (kombiban pont nem csak régebben), és őszintén megvallva az egyik közepesen volt felszerelve, a másik full-extrás volt, és sem fekete bőrbelsővel, sem vöröses/barnás bőrrel nem fogott meg, olyan semmilyen volt mindkettő, hátra nem tetszett a beszállás és az E93-as után nekem túl közeli volt a B oszlop helye, de nem csak én éreztem így, akik elkísértek más is így érezte h "semmi extra" a kocsi, jó-jó de nem fog meg.
Aztán beültünk az 5 GT-be és ott normális a B oszlop helye (menetpróba nélkül is láttam h nem fogok ideggörcsöt kapni mikor oldalt hátra kellene nézni), nagyobbak az ajtónyílások, jóval-jóval több a hely hátul minden tekintetben és érezted azt h "ez igen, ez már jó". Egyedül a csomagtartóval nem vagyok kibékülve, egy ökölnyivel hosszabb lehetne vagy úgy kéne csúsztathatónak lennie a hátsó üléssornak, hogy nőjön vele a csomagtér. (csúsztatható az üléssor, de a háttámla és csomagtér közötti lemez az ilyenkor nem megy vele, aztán lehet csak jobban rá kéne néznem )
Annyi h városba sztem too much méretügyileg.Nálam kizáró tényező volt a SUV, úgyhogy X3/X4/X5/X6-ot elvből elvetettem, de azért üléspróbát tettem, az X5 tetszett de féltünk h ha kiesne vmi oknál fogva a gyerek, akkor bazi nagyot esne
Egyébként simán jónak éreztem az X5-öst, de H.Ezredes sem ajánlotta és akkora a légellenállás + a súly is, hogy a chipelt E93 330d után tudtam h autópályán ugyanehhez egy X5 M50D kéne, mert a 35D/40D fixen lassabb (chipelve hozta volna az E93-asom szintjét).
Na meg ugye mivel a SUV a divat, ezért az áraik is jóval magasabbak, szóval több sebből vérzett a SUV ötlet. -
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #58671 üzenetére
Én 10 misi körül vennék egy használt BMW 550i GT-t, a faceliftes 449 lóerőset (ez már kevésbé konstrukciós-hibás), és ezt pöckölgetném feljebb úgy, hogy a maradék 8-10 misiből fizetném az extra fogyasztást
6os GT-hez már csak 640i/640d volt a max, szóval ez ilyen kuriózum kategória, és a 6GT is meg fog szűnni
Ja és a 6GT annyira nem jön be csak a hátsó szárnyacskája[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #58698 üzenetére
Ja, az biztos h még sokat nem használták és emiatt újszerű, mert marha kevés benne a km, de ez így átverés 12,49millióért, előbb vennék töretlent, ami eleve nem amerikai típus és 100ezer km körül van 10,7misiért.
Erre így ebben a formában én max 8 misit adnék, DE még akkor is ódzkodnék kicsit tőle, mert eladni ugyan úgy nehéz lesz később, ill. kérdéses h mennyire sérültek a biztonságot szolgáló elemek egy újabb baleset bekövetkezése esetén, márpedig számomra ez kritikus.Az 5GT-mnél is jelzett a carvertical 2 sérülést:
egyszer sztem hátulról belementek és így belekoccant az előtte levőbe
egyszer pedig szimplán nekimentek az első lökhárítóval vminek
DE ezek ilyen minimális ütközések lehettek mert még carvertical sem dobott óriási összegeket és csak lökhárítókat kellett cserélni, azok felfogtak mindent, fő elem 1000% h nem sérült így nyugodtan vásároltam meg.Ismerek olyat, akinek fél éves volt a kocsija, oldalról elkapott egy őzikét, így az autó egész jobb oldalát első keréktől a hátsó ajtóig javítani/cserélni kellett.
A baleset után márkaszervíz, ott kijött a szerelő mondta h fel se vetessék a kocsit, maszekba megcsinálja. 2 hónap múlva kész volt a kocsi, nem tudom rétegvastagságmérő miket dobálhat, de hogy nincs nyoma carverticalon meg sehol, az is biztosAmire ki akartam ezzel lyukadni, hogy úgymond vannak olyan balesetek, amikor a biztosítónak nem kell fizetnie senkinek, és még hivatalos szervízbe sem kerül a kocsi, akkor annak biztosan nem lesz nyoma
Ez minden olyan esetre igaz lehet, ahol nem 2 jármű ütközik, szóval ja, ez a carvertical sem tökéletes, a jármű szolgáltatási platformot meg hagyjuk is: külföldről jöttem, hibáim száma nulla, km-em annyi amennyire vki állította kategóriaNa ezért kell állapotot venni, csak el kell jutni odáig h tényleg tudjuk miken mehetett át az autó és h ahhoz képest tényleg oké-e az ár Hát nem egyszerű!
-
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #58885 üzenetére
El kell olvasni
Én ami garit adtak volna, az csak főalkatrészekre vonatkozott, és hogy ha észleled a meghibásodást, akkor még kármegelőzési kötelezettséged is van, ergo csak ha instant ledöglik mint derült égből villámcsapás a kocsi, na akkor él a garancia az adott "főalkatrészre".
Továbbá csak akkor él a garancia, ha márkaszervízbe hordod a kocsit
Ezért nekem féli misit kellett volna fizetni, és úgy voltam vele h minek, ha van úgyis sima használtautó-garancia is amit a törvény ír elő + úgysem megyek sokat h pikk-pakk előjöjjön bármi giga-probléma. -
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #58892 üzenetére
Igen, ami E60 550i-t voltam anno kipróbálni, azon nem volt típusjelzése, és pont ilyen sztorikat mesélt a tulaj (Azt hiszem kipufogó alapján 525d, 530d, 535d, 525i, 530i, 540i is lehetne, max a féktárcsákon látni h nagyobbak, meg miután megindul a hangjából hallani h van ott lóerő)
-
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #58969 üzenetére
Csírájában elfojtottam a dolgot és 4évszakosat tettem fel ősszel
8ezret ha megyek évente, ebből 2-3ezernél biztos nem több a tél, mert mi is nyáron mozgolódunk jobban.Bridgestone Weathercontrol XL A005 EVO 245/45R19 - 102V
Bridgestone Weathercontrol XL A005 EVO 275/40R19 - 105Y -
BeZol
őstag
válasz ittakary #58973 üzenetére
Azon a típuson is agyaltam, de abból nem volt a felnimre való méretű...
Direkt megnéztem hogyan tesztelik a 4évszakos gumikat:
1. Téli tudást: full havas pálya jobbra-balra kanyarokkal -20 fokban h körülöttük akár 2méter magas a hó
2. Vizes tapadást: nyári 30-35fokban fellocsolt pályán
3. Száraz tapadást: nyári 30-35fokbanSzóval a 4évszakos gumikat úgy tesztelik a téli és a nyári gumi ellenében, hogy praktikusan extrém hideg és erősebb kánikula a külső hőmérséklet.
Extrém hideg ritkán van Mo.-on, olyankor meg ha nem muszáj úgysem megy senki sehova.
Erős nyári meleg jó szezon esetén 4-6 hétig van.A téli keverékek főleg -5 fok alá vannak optimalizálva --> közel 0 értelme Mo.-on
A nyári keverékek pedig talán 15-18foktól felfelére, ÉS az összes gumi optimális tapadási tartománya kb. 12 fok.Tehát ha a téli gumi -5foktól optimális keverékű, akkor -5 és -17 fok között hozza az elvárt tapadást.
A nyári gumi 18-30 fok között. (ezt kb. meg is erősíteném, mert 15-18fok környékétől lefele már éreztem anno h észrevehetően csökkent a tapadás, 5-10foknál meg már drasztikusan, alatta meg totál felejtős inkább)
A 4évszakos pedig pont a téli és a nyári tartományai közé van "optimalizálva" keverékügyileg, tehát kb. 1-13fokos hőmérsékletre.
Anno volt vmi jó ábra amit találtam, ez csak félig-meddig jó:
A tesztkörülményeket pedig ebből a videóból szedtem: [link]Praktikusan nem tesztelik a 4évszakosakat 7 fok környékén, vagy csak én nem kerestem eléggé , de a teleink is gyakran ekörül vannak, a tavasz-ősz sem mindig "optimális" a nyári gumiknak, szóval én úgy voltam vele, hogy ősztől-tavaszig tutira jobban járok egy 4évszakossal, nyáron pedig kis hátrány ér.
Nálam ez az első ilyen, szóval lehet a nyári melegben pikk-pakk lekopik a futófelülete majdKAMELOT:
magyar átlag 15ezer km, ahhoz képest fele - kétharmada van mostanság.
Régen volt évi 30-40ezer, akkor megérte váltogatni, de így már nekem nem éri meg azt az évi 2 gumislátogatást, szóval spórolok egy 1-1 órát évente + alkalmanként 5-10ezer Ft-ot -
BeZol
őstag
A jobb oldali a sport-automata, annál lesz a kormányon is váltófülecske, míg a baloldali esetében nem.
Azt hiszem amúgy egyforma maga a váltó szerkezetileg, talán csak kicsit fel kell programozni a baloldalit h tudjon ugyanolyan gyorsan váltani sport v. sport+ verzióban, de biztos jobban tudja ezt vki. -
BeZol
őstag
válasz Tsebacsi #58993 üzenetére
Részben csatlakoznék Anaren91 véleményéhez.
Nekem ismerős most kapott céges octaviát: 1 hónapig előző szériás facelift előtti 1.6dieselt, utána faceliftes 2.0d, utóbbi pedig jobban felszerelt is. Azt mondja h teljesen jó kocsika, ez már megyeget is ha nyomja neki, ugyanakkor amint beül a bömösömbe, egyből érzi h nagyon más világ mind anyaghasználat, zajszigetelés, menetteljesítmény, vezethetőség, stb. terén, és ezek után jön a kérdés, hogy pl. neked megéri-e ez azt, hogy drágább és drágábban fenntartható bmw-t vegyél a skoda ellenében.
Másik dolog ami még felmerült bennem, hogy én per pillanat se nem vennék új octáviát, se nem vennék 2017-es G30-ast: régen olvasgattam vmelyik autós újságot, amiben az ADAC-osok mindig szétszedték a zsír újonnan megjelent 100ezer km-es tartósztesztre kapott kocsikat (praktikusan 1-2 év elteltével) ÉS mindig kielemezték h mi az aminek nem ilyennek kéne lennie (általában egy 5-10 elemű lista volt a negatív dolgokról), ilyen pl. h szétmállik vmi gumis cucc, zörög vmi, túlzottan kopik vmi, stb., a vége pedig az volt, hogy a gyártót megkeresték vele, ÉS szinte az összes felsorolt hibát a gyártás beindulását követő fél-másfél évben fixálták!
Mikor az 5GT-met kerestem, fórumokat utánaolvasgatva azt találtam, hogy a 2009-2010-es, de akár még a 2011-es gyártásúakban is vannak olyan "problémák", amiket idővel kiküszöböltek.
Én nem tudom, hogy a G30-asnál milyen ilyen jellegű optimalizációk történhettek a gyártásuk beindulása óta, de most pl. találtam egy 540i-s tartóstesztet: [link] (de biztos vagyok h az írott verzióban jobban részletezik a dolgokat)
Eszerint a kormányművet kellett cserélni, a motor járása sem stimmelt 90ezer km körül, vanos-vmivel volt a baj, és a hardy tárcsa sokkal jobban kopott mint kellett volna neki, de semmi extra zörej és társai, szóval simán jó gyártásúak lehetnek ezek 1. évtől
Mi anno mindig 1. év utáni gyártásúakat vettünk.A 2 év jótállás az úgy van, hogy mindig márkaszervízbe kell vigyed és nem csúszhatsz a pl. 60ezres szervízzel teszem azt 62ezer km fölé, mert akkor onnantól már ha baj lesz, rádfogják h nem tartottad be a hivatalos előírást.
Kétféle szervizes kedvezményesdi, az egyik a Service Inclusive, a másik a Service Inclusive Plus.
Előbbi esetén az olaj és szűrők cseréjét állják ingyen, utóbbi esetén pedig első-hátsó fékek (betét és tárcsa is), ablaktörlő lapát és kuplungcsere is benne van.
Érdemes utánajárni h melyik van, mert most 2 tesztet is olvasva 60ezer km-nél mind a 4 féktárcsát cserélték a kocsiknál , de ismerős sem húzta 60 és 80ezer km-nél tovább az első + hátsókat, ami nem BMW-szervizes árakon nálam 450ezer Ft volt E93 330d-nél, és 600ezer Ft lesz az 5GT-nél. Ha jól emlékszem ismerősnek a márkaszervízben csak az első fékek cseréje volt annyi, mint nekem anno a komplett 4, de ugy gari miatt muszáj márkaszervízben cserélned, nincs menekvésÉn sztem 180ezer km környékén érdemes lehet megválni a kocsitól (pl. éppen egy fékcsere előtt), mert 200ezer km környékén már érdemes rákölteni egy 1,5-3m Ft közötti összeget a motor/váltó/futómű témakörre, és akkor újabb 180+ ezer km-ig ezekkel nem kéne probléma legyen. Ezeket lehet húzni akár 250-300ezer km-ig is, de hosszú távú célok esetén nem ajánlott.
Én egyébként 520i-t néznék, azokat fel lehet okosítani 530i szintre, és az 530i-ket is lehet okosítani 300 lóerő fölé, tehát papíron 184 lóerős autó 300+ lehetne , legalábbis F-szériánál így volt, gondolom még itt is van ilyesmi.
-
BeZol
őstag
Én tavaly április-májusban erősen gondokodtam h veszek egy faceliftes E61 535d touringot, csak hát amikor lekérdeztem ismert agyonreklámozott oldalon keresztül, akkor kiderült h talán 440+ ezer km a valós állás és nem 220ezer km.
A srác vezetett róla blogot már előtte is, illetve ezt követően is folytatta, akit érdekel a hogyan költs el bontott alkatrészekkel is 3misit egy 2,8misért vett kocsira amit 2,5misiét adsz el 1,5 év múlva, az erre fáradjon: [link] -
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #59040 üzenetére
A srác is úgy vette, hogy fullos kocsi, átlagnál jóval jobban felszerelve 35d motorral 220ezer km-rel és ránézésre is jó állapottal.
Csak aztán mindig megadta vmi magát neki, ami esélyesen nem a kor miatt, hanem a valós 530+ezer km-es futásteljesítmény miatt történt meg. -
BeZol
őstag
válasz Chris0321 #59310 üzenetére
Minden csak gyakorlás kérdése, ugyanakkor elsőkerék-hajtású erős autónál borzalom mikor alacsony sebességnél lepadlózod, mert ha már picit is rosszabb az út minősége, már jobbra-balra cincálja a kormányt a kezedben, és akkor emellett váltsál egyet mikor 2kézzel kellene fogni a kormányt...
Hátsókerekessel nincs ilyen baj
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Renault, Dacia topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Synology NAS
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Raspberry Pi
- Parfüm topik
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs