- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bondix
tag
Vélemény?
Kenwood KFC-S1766 16cm (16,5-17cm) koax hangszóró 300W / 92dB
-
DaFok
csendes tag
Sziasztok,
Adott 3 sub és egy 40 Literes 30 Hz-re hangolt láda.
Márkától és típustól eltekintve, jól értelmezem, hogy WinISD szerint a kék lenne a leghangosabb és a zöld a legpontosabb? -
benmarcll
csendes újonc
Mielőtt bármit teszel, várd meg egy jobban hozzáértő válaszát, de szerény személyem úgy gondolja, hogy a kék lenne az, ahol kb 30Hz-en valóban a leghangosabb lenne.
Ha a pontosság alatt azt szokás érteni, hogy az adott frekvencia tartományban, ahol szólnia kell a mélynek, minél állandóbb a hangereje, akkor a rózsaszín nyer. De ami szerintem valószínűbb a pontosság alatt, hogy mennyire "feszes", azt ebből - szerintem - nem lehet megállapítani. -
Lite
őstag
A szub hangolásának lényegét a kék görbe mutatja meg, reflex esetében. A célzott frekvencia kiemelkedően fog megszólalni - a ládából. De a kocsi akusztikája sajnos ezt átírhatja, azaz ha pl. azon a frekin (és közelében) sok a kioltás, vagy a felerősítés (ez a ritkább), akkor rettenetesen fog szólni.
Ha szerencséd van, akkor nem zavar be. Azért ez is gyakran előfordul.A hangosság a fenti okfejtés lévén úgy igaz, hogy az a sugárzó lesz a leghangosabb a ládában, de a kocsiban már nem 100%.
Azért van néhány észrevételem:
- kicsit furcsán van skálázva a grafikon, ez alapján a kék inkább 40Hz-en emel ki, a lila 30, az ok
- nagyon durva a roll-off és 20 Hz fölött elnémulnak - beállítottál valami szűrőt? Azért ez nem így szokott lenni.
- a zöld görbe az már nem egyértelműen reflexre tervezett sugárzó képét mutatjaZártat nem néztél? Zenére kell, vagy hangnyomás(verseny) a cél?
-
Lite
őstag
Érdekességnek felrakom a saját szubom értékeit, ez egy JL Audio 10w3v3-4 sugárzó, kék görbe a zárt, zöld a reflex Chebiseyev, piros a reflex Butterworth féle kalkuláció, a hangolást 25,5 Hz-nek hozta.
(Én zártban használom, csodálatos motyó! ) Nekem a linearitás a cél. A lefutás nem is olyan meredek...
Ez pedig a Te paramétereiddel, azaz 40 liter, 30Hz-re hangolva (még így is szépen szólna):
[ Szerkesztve ]
-
DaFok
csendes tag
Konkrétabb leszek
Ez egy Gladen SQX10 (képemen a zöld görbe) ami kb 1 éve van meg, tavaly év végén került ebbe a 40es sliccelt ládába, de azt érzem többet ki lehetne hozni belőle.
Nincs semmi extra bekattintva, leszedtem a progit, felvittem a gyári adatokat (mondjuk SQX-nél hisztizett és nem minden adat "gyári", volt amit átszámolt magának).
De a lényeg, hogy szerintem többet tudna az SQX és elég hamar elfogy az alja, ezért kezdtem el nézegetni, hogy elméletben miket tudna egy másik nyomó (Excursion SXRv2 10 D2 és egy Hifonics ZXS10D2) ebben a ládában. Erősítő lenne alatta még zárthoz is, de még nem próbáltam milyen lehet. Nem versenyre kell, inkább zenére csak sose elég az ami van, lehet túlgondolom és ez ennyit tud.
Random 30-as zártat (kék) állítottam az SQX-re: (illetve átállítottam a grafikon értékeit) -
Lusu
aktív tag
Szerintem a felerősítés, klasszikus csomagtartó elhelyezés esetén, inkább természetes velejárója egy autós utastérnek. És nem is kicsit, átlag +8-10db-es púpot csinál az átvitelen, utastér hosszától függően. Az án A6 c5 kombim pl. 35Hz-nél emel ki, egy golf kb. 45Hz-nél fogja ugyanezt tenni.
Másik dolog, hogy sokkal fontosabb lenne a hangszóró-láda páros fázisátvitelét ismerni. Persze ez egy DSP esetén (főleg amin lehet fázist is tolni) nem probléma, de a régi "próbálgasd a ládákat, hogy melyik illik a rendszeredbe" iskola leginkább ezért működik, mert az egyik láda fázistolása jól illeszkedik az első szetthez a másiké nem.
Szóval, ha az embernek van egy egyszerű usb-s mérőmikrofonja és használni tudja a REW-et, nem utolsó sorban tudja is mit csinál, egy passzív rendszer esetén is olyan sub illesztést tud csinálni láda hangolással hogy csuda -
Lusu
aktív tag
Azért 366 négyzetcentitől és 10mm xmax-től sokkal mélyebb hangokat szerintem nem nagyon kell elvárni. Többet pedig azzal nyernél, ha fázisba tudod hozni az első szettel (persze ha abban van nem szóltam )
A mélyebb hangok hangerejének növeléséhez szükség van a nagy légtömeg megmozgatására, ehhez pedig nagy felület és kitérés kell. Persze ez nem minden, de a hangerőhöz elég
Nekem Fi IB3 18 van benn, 1210 négyzetcenti, xmax 34mm, le is megy 10Hz-ig gond nélkül. -
V8engines
tag
Üdv mindenki!
Észrevétel (akit esetleg megérint).
Most van nálam egy Fiat Coupe, oldalakban 4db Infinity (16-os), műszerfalban a magasai hangváltókkal.
Az ügyfél még kérte, ha tudom, kössem már be a Blaupunkt kis 20 centis "mélynyomóját" (mikor megláttam a méretét, nagyot mosolyogtam).
Tegnap teszteltem egész nap a rendszert.
Egy Kenwood fejjel van összeaggatva.
A "ládát" gyújtásra kötöttem, mert nincs remote szál (ezen csodálkoztam egy nagyot), és akku pluszról állandóan (bekapcsolt) világítós kék LED virít.
-Így a teszt meg volt subbal és anélkül is. Bevallom, tetszett a dolog.
Attól eltekintve (mondtam a gazdinak), egy 5 hengereshez nem raknék nagyon zenét. Így nincs a Sor 6-omhoz se fűzve semmi. V8-hoz (ha lenne), meg pláne nem. Az ki van zárva. -Eléggé meggyőzött, sőt, tetszik a hangzás, persze a behangolással lehet még küzdeni, meg hogy minden akkusaru levétel után felejt a fej mindent szinte. -Itt örülök, hogy a beteges 2 din JVC-men el lehet menteni minden beállítást. -
Bocs Lusu, nem feltétlen ide akartam írni. Véletlen, meg korán van még.
[ Szerkesztve ]
-
pappkarcsi
senior tag
Sziasztok!
Félig autóhifi, bocs, ha offtopic, de keresek olyan Androidauto adaptert, amivel vezeték nélkül tudom használni a szolgáltatást. Valaki használ ilyet? köszönöm!
Regisztrált: 2007 - 99 pozitív értékelése van és nincs negatív értékelése
-
Lite
őstag
Jogos! De reflexxel kicsit nagyobb a szívás. Az mondjuk, hogy IB-ben használod, az más liga. Én a 25-ös JL-el csodákat hallottam, a 30-asokat rendszerint eladtam.
Azért a jelenlegi problémában vastagon közrejátszik, hogy a fórumtársunknak nagyon nem összeillő sugárzó-láda kombót sikerült kifognia... -
Lite
őstag
A sugárzóban több van, csak nem így. Az a láda nem passzol hozzá. Nem ekkora literszám a javasolt és nem sliccelt. Utána meg, hogy nincs rendes csillapítás, szabadon leng a sugárzó, erőstő sem fogja meg rendesen, majd lesz (és mint írod, van is) csodálkozás, hogy az alja valahogy nem igazán frankó...
Ha zenélsz, próbáld ezt inkább zárt ládába tenni. Itt a gyári adatlap és ajánlás: [link]
Refiben is csak 36 litert ír... De inkább zárt. Jobban fog tetszeni zenére.
Az, amit betettem a sajátomról, az egy ugyanígy méretezett, 21,2L-es, gyártatott ládában teljesedik ki. A 4.8m hosszú sedan-ban, majdnem teljesen lefalazott csomagtartó mellett kb. leveri a visszapillantót, a saját hangod nem hallod, de torzítás és erőlködés nuku.
[ Szerkesztve ]
-
KRISSTUS
tag
A korábban emlitett Kenwood DMX8021-es fejnél tudja valaki, hogy hol van a Canbus decoder csatlakozása?
-
DaFok
csendes tag
22 literes zártban volt mikor megvettem, akkor közel se volt alatta elég az erősítő szerintem (ez volt, ez van most), és csak puffogott, de nem szólt szépen. Ez miatt lett a végén csináltatva egy sliccelt neki. Lehet rápróbálok erre, ez elvileg egyezik a gyári ajánlással. Sok éve volt egy 30-as zárt valami random márka és egy RTO erősítő a kocsiban, az tetszett, de jött a watthuszárkodás korszakom és elkezdtem mindent cserélgetni amíg ki nem kötöttem az SQX-nél.
Van valamilyen "aranyszabály" mennyivel érdemes nagyobbnak lennie az erősítőnek zárthoz?
#77262 Lusu
Sejtettem, hogy nagyobb cone area kellene ha több levőt szeretnék mozgatni és mélyebbre menni vele, de "csak" egy hatcback-em van amiben néha viszek nagyobb bőröndöt és kell a hely.
Még szemeztem 2db 20-assal is, de ott az erősítőm a hátráltató tényező.
-
Lite
őstag
Aranyszabály nincs, de az valóban szerencsés, ha az erősítő a nyomó RMS-e felett van.
És távol álljon tőlem, de itt ismét látok egy olyan hibát a leírásod alapján, ami miatt megint nem csodálkozok a problémán. Történetesen egy elég bika nyomót mindenféle 2 csatissal akarod meghajtani, ami két veszélyt hordoz magában:
1. ha nem hidaltan hajtod, azok az erősítők lepkefingok ahhoz a nyomóhoz
2. ha hidaltan hajtod, akkor damping feleződik (ami egyébként sem valami sok egy 2/4 csatis erőnél), azaz az erősítő potenciális kontrollját még lefelezed egy olyan sugárzó esetében, ami egyébként is a szükségesnél kevésbé csillapított és jobban leng abban a túlméretes ládában.Tanácsom, hogy szerezz be egy monoblokkot. Annak jelentősen nagyobb a damping-ja, direkt a nagy energiaigényű sugárzók hajtására tervezték őket, ugyanazon a teljesítményen feszesebb lesz a hang.
És itt akkor kicsit a teljesítményigény témakörét is megbolygatom, mert az alább ajánlott motyók olyan 400 W körül adnak le 4 Ohm-on, azaz sokkal nem mennek fölé, de mindegyikkel magabiztosan tudnád hajtani a szubodat, így már sliccelt ládában is. Carbon, HXA, Alpine, Gladen
Ennek relativitására ott a példa, a JL 10w3v3-4 elvileg 150-500W között van jól. Ezt az Eton MA750.1 is, aminek a valós RMS-e 4 Ohmon 278W fantasztikusan hajtotta, padlógázon is, ha úgy kívánt a rendszer, de ugyanúgy jól viselkedett a JL Slash v2-vel, ami egy szabályozott tápú erősítő, minden terhelésen 500W-ot ad le - és tényleg le is adja
-
bl555
csendes tag
Aktívoskodóktól kérdezem(akiknél nincs hangváltó), hogy ki milyen alsó határfrekvenciát állít be a tweetereknek, és milyen meredekséggel vágja? (focal isu165+axton a592dsp-t építek be)
-
Lite
őstag
Mivel ez a tweeter 4 kHz-től okés, ezért alá nem szabad menned, hacsak nem az eldurrantása a cél. Gyárilag itt olvasható.
Kísérletezős lesz, 4kHz/12dB az alja, akkor a közepet 3-4 kHz/12dB körül kell vágnod. De az is lehet, hogy a magast már 5kHz-nél 12dB-el ereszetened kell, a mélyközép meg 3-3,5 kHz körül halkítandó 12dB-el.
Ez olyan játék lesz, ami a kocsinak és a fülednek kell, hogy megfeleljen.
De szumma 4 vagy 5 kHz/12dB, annál magasabb freki meg megint csak esélytelen/felesleges.
Azt ne felejtsük el, hogy a színpad nagyját a magassugárzók adják! Ha csak alig szólnak valamit, akkor az nehezen fog összeállni. -
boingboom
csendes tag
Hali! Van egy Nissan Note-om (2006), és addig nézegettem, hogyan tudnék kívülről telefon hangot belevarázsolni, míg rátalálttam erre: [link] Meg is vettem, be is dugtam, és most már csak azt kéne tudni, hogy hogyan fog ez megszólalni. Van rajta egy "phone mute" kábel, amit nem kötöttem sehova, mert nem is tudom, hová kéne, de szerintem nem is kell. Próbáltam bedugni egy üres cd-t, de semmi eredmény, nem megy be rajta hang a telefonomról. Valakinek van ötlete?
-
boingboom
csendes tag
Á nem érzékel semmit, a src gombot ha nyomogatom, csak cd van, meg rádió, pedig jön a jel a telóból. Maga a csatlakozó a fejen az elvileg egy cd-tár bemenet, egy vak csatlakozót cseréltem a linkelt cuccra. Az lehet a gond, hogy ehhez az autótípushoz nem volt gyári cd váltó kapható extraként, tehát az a csati hátul lehet, hogy csak azért van ott, mert más autóba ha szerelték, ott használták külső tárral, és ennél meg csak egyszerűen meghagyták. De akkor viszont miért árulnak ilyen kábelt? Hogy jöjjek én hülye és megvegyem potyára? Végülis ez bejött. Még az lehet, hogy a csatin van még bekötetlen láb, és a fej lehet, hogy azt várja, hogy egy cd tár fogadjon egy vezérlőjelet, amit ő kiadna, csak nem veszi semmi.
-
V8engines
tag
Jó a téma. Most már neki kéne mennem nekem is a dolognak.
Lusu!
Szerintem lassan megkereslek, legalább néhány infóért.De addig is, bárki!
Hozzon már valaki egy vagy akár kettő link-et, honnan vegyek szigetelést, és milyen anyagot a két ajtómhoz. Se több, se kevesebb nem kell (Golf ll, 3 ajtó).
Itt a helyi hifi-s nagy gyökér lett -talán kinőtte magát, vagy csak úgy gondolja, de már nem egy embertől hallom hogy elhajtja ilyen-olyan dumával- , pedig minden cuccot még az apjánál (Ő vitte az üzletet) vásároltam annak idején. Tehát hozzá nem megyek infóért se.Előre is köszi!
-
Khaosz55
addikt
Az Axton A592DSP vagy Axton A594DSP-t elég nehéz beszerezni. Németeb telefonálok meg irogatok, hogy szeretnék venni. Magyarországon is csak rendelésre van nem vagyok előbbre, létezik valami értelmes alternatívája a 4 csatornás DSP erősítőnek ami plug and play és nem eszméletlen drága?
[ Szerkesztve ]
-
hatala
tag
Sziasztok!
Tudtok abban segíteni, hogy milyen 2 dines Android Auto képes fejegységre lehetne kicserélni, egy 2016-os Toyota Auris hibrid gyári fejegységét?
Vagy esetleg honnan lehet beszerezni ilyet ebbe? Alliexp..?
Köszi előre is. -
KRISSTUS
tag
válasz hatala #77295 üzenetére
Ha a hangminőség másodlagos és olcsóbb megoldást keresel, akkor az az Android.
"Minden" aplikáció fut rajta ami egy Androidos telón is.
Androidos fejegységekHa a hangminőség fontos, akkor mindenkép márkás (Pioneer, Alpine, Kenwood, ..) készüléket javasolnék, ez a drágább. Android Auton keresztűl érhetőek el az alkalmazások.
Ebben itt majd segítenek a többiek. -
hatala
tag
válasz KRISSTUS #77296 üzenetére
Köszi a válaszod!
Az androidos fejegységek topicban amit adtál is feltettem a kérdést, kíváncsi vagyok kínaiba mennyibe kerülne egy ilyen készülék, de azért alapvetően a Pioneer, Alpine, Kenwood márkákból választanék.
Előző autómban egy Kenwood DDX 5025 DAB+, Focal, Emphaser szett volt, így kb, van tapasztalatom.
Akkor a többieknek tenném fel az eredeti kérdést, köszönöm. -
KRISSTUS
tag
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.