- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android szakmai topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
struszi
aktív tag
Üdvözlet!
Kb 1.5 hónapja vásároltam egy Pioneer MVH-S420BT fejegységet amit bekötöttem egy Peugeot 206 1.4 hdi járműbe. Az elején nem is volt gondom. Az autó gyári hangszóróit kicseréltem, hangtompítottam a járművet stb. A bekőtéssel nem lehet gond hiszen kb egy hónapig hibátlanul működött. Rádiócsatornákat is megjegyzi. Gyakorlatilag a saját kábeleivel szereltem be.
Aztán elkezdődött a probléma. A smart sync abszolút nem felelt meg számomra. Teljesen amatőr hibákkal teli alkalmazás ezért annak a további használatát mellőztem.
Most viszont ott tartok, hogy a fejegység random meghülyül. Zenehallgatás közben elkezd villogni a kijelző ha kikapcsolom a demót ha nem. Ilyenkor nem lehet hangerőt állítani, nem lehet számokat léptetni. Próbáltam resetelni, akku sarut levenni.
Ezek után is van, hogy kiírja connect app és semmire nem hajlandó.
Majd anélkül, hogy bármit csinálnék egyszer csak megjavul. Az előlap jól érintkezik.
Egyszerűen nincs további ötletem.
Esetleg valaki járt már így? Elképzelhető, hogy hibás a fejegység?
Köszönöm előre is a segítséget!"Hűségem a becsületem"
-
totyino77
tag
hello lenne egy kérdésem
van egy suzuki vitarám gl+ amiben gyárilag nincs csipogó sem a vezetékelése sincs kiépitve, és le akarom cserélni a gyári hangszorókat is, eszt akkarom beleépiteni [link]
az lenne a kérdés hogy a csipogók kábeleit elkel vezetnem az erősitőig vagy elég ha rákötöm az első hangszoróra ? elöre is közi a választ[ Szerkesztve ]
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
-
Pietrosz
addikt
Üdv arról van infoja valakinek, hogy a gyári Opel Meriva A(2007) első hangszórói hány Ohmosak, mennyi rms-t bírnak? Gondolom az összes korabeli Opelben ez a hangszóró volt Nem akarnám kinyírni ha nem muszáj.
Tervezek egy mini BT erősítőt és a szekrényből előszedném a gyári hangszórókat.
Magában a hangszóró nagyon szarul fog szólni? -
Dirtyz
őstag
Sziasztok!
Nemrég volt téma az aktív mélynyomó a kocsiba, melyik a preferált, az ülés alá rakható, vagy a pótkerékbe rakható? Vásárlásnál mik azok a paraméterek amire figyelni kell?
KösziVédd a fákat, egyél hódot!
-
Marchello19
tag
válasz totyino77 #77454 üzenetére
Ha összekötöd a mélyközepekkel a magasakat, feleződni fog az ellenállás (fejegység nem fog neki örülni), valamint kinyírod fogod nyírni a tweeterket, mert rámegy a mély frekvencia is.
Ha elvezeted az erősítőre, akkor viszont nem lesz hátsó hangszóród, mivel ez egy 4 csatis erősítő. Emellett be kell forrasztani egy-egy kondit a magasak elé, hogy ne haljanak meg a mély frekvenciától.
Tehát én ezeket a lehetőségeket látom:
- Be kell szerelni a gyári tweeter kábeleket az autóba, akkor tudod beépíteni a kiválasztott cuccokat komoly módosítások nélkül (gondolom ez volt az eredeti terv)
- Olyan hangszórószettet kell választanod, amihez kapsz passzív hangváltót is, így már nem nyírod ki a tweetereket és megy az első és hátsó szett is- Lemondasz a hátsó szettről, és kondikkal megoldod a magasak biztonságát. Ehhez a módszerhez tapasztalattal érdemes nekilátni, mert nem pikk-pakk a dolog.
Viszont, ha már hangrendszer upgradelésnél járunk, ajtókat érdemes szigetelni, illetve a fejegység cseréje is sokat hozna! -
Marchello19
tag
-
totyino77
tag
válasz Marchello19 #77457 üzenetére
elméletileg van hozzá freki váltó a linken ott van , komplett hangrendszer vitarához gondolom akkor belehet épiteni
[ Szerkesztve ]
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
-
Marchello19
tag
válasz totyino77 #77459 üzenetére
Igen, látom én is, valamiért nem tűnt fel elsőre. Ahogy KRISSTUS is írja, az csak a magashoz egy kondi. Tehát jelenleg a 3. opciónál állsz. Mivel van gyári ”hangváltód”, így azzal már nem kell ügyködnöd, de az erősítőnél még mindig be kell forrasztanod 2 pár kábelt.
[ Szerkesztve ]
-
totyino77
tag
válasz Marchello19 #77461 üzenetére
ISO kábel is van hozzá, a gyári hangszóró vezeték meg bevan építve fejegységhez
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
-
Dirtyz
őstag
válasz Marchello19 #77458 üzenetére
Egyterű kocsiról van szó, se rendes mélyláda, sem erősítő nem fér el. Androidos fej van benne, elől focal szet, hátul hertz közép.
Védd a fákat, egyél hódot!
-
FoxPuppy
tag
Sziasztok!
2 dines vásárlása előtt állok, valami korrekt hangképű, DSP-s egységet szeretnék pár modellt néztem ki , jelenleg Kenwood és a Nakamichi között gondolkozom , sajnos utóbbiról nem sok infó van, csak a márka régi hírnevéről találni némi infót.
Valaki használati tapasztalata ezen modellek közül , pro/kontra bármilyen info hasznos lenne.Sony DSX-B700
Kenwood DPX-M3200BT
Nakamichi NAM1712
JVC KW-X850BTCarplay Android auto nélkül megvagyok, Nakamichiben vonzó az LCD,
de nem meghatározó.Válaszokat előre is köszönöm !
-
Lite
őstag
válasz totyino77 #77462 üzenetére
Semmit nem kell mókolni a szettel! A front szekciónál a magasak elé be kell kötni a kondenzátort, és úgy rákötni a mélyközepekre. Ezek mennek az első ajtóba, a megfelelő keretekkel.
A hátsó hangszórók koaxok, azokat csak be kell tenni és bekötni az erősítőre. 4 csatis az erősítő, 4 ajtóban lévő szettet hajt. Adott kábelköteggel rá kell kötni a kocsi fejegységére.Attól, hogy előre komponens, hátra koax hangszórószett kerül, az akkor is csak 4 csatornának számít!
(Szettnek egyébként is úgy állítanak össze mindent, hogy egyértelműen összerakható legyen, nulla mókolás, semmi felesleges holmi benne...)[ Szerkesztve ]
-
Osynho
addikt
Sziasztok!
Egy facelift E91-be szeretnék a gyárnál jobb hifit tenni (nem navis). Van valakinek tapasztalata erről?
-
Golota
aktív tag
válasz Golota #77388 üzenetére
Sziasztok
Megosztom, hátha hasznos valakinek. Röviden a sztori: kis elektromos kocsiba szereltettem egy eXcursion SHX 6C komponens szettet. A gyári rádióról csak bömböltetve szólt értékelhetően, ezért kerestem egy DSP Amp-ot. Az Axtont ajánlottátok,de költségtakarékossági okokból végül egy Puzu C7 lett. A beszerelés viszonylag egyszerű volt, bár a gyári kábel összekötéssel szenvedtem, először nem ment rá rendesen és csak az egyik oldal szólt, az is halkan. Aztán egy kisméretű asztalos szorítóval összehúztam óvatosan a csatlakozást és az már stabil volt.
A különbség egészen megdöbbentő. Már az első bekapcsolásnál is sokkal jobb lett a hang, de az EQ állítgatásával pedig ég és föld a gyárihoz képest.Az EQ állítható laptopról egy egészen korrekt szoftverrel, nem a szokásos kínai bughalmaz, de telefonos appról is megy. Utóbbi kicsit több tanulást igényel, de meglepő módon kb ugyanazt tudja, mint a PC-s app. EQ görbéket lehet eltárolni az erősítő memóriájában (6 program), vagy külön fájlként is lehet feltöltetni a PC appról.
Az amp kevesebb, mint egy hét(!) alatt ért ide Kínából, az eladó nagyon segítőkész, azonnal válaszol mindenre. Ennyiért kb lopás volt megvenni. Ha valaki ilyesmiben gondolkozik, kifejezetten ajánlom.
Bluetooth kapcsolatot is tud, szerintem jobb a minősége ha közbetlenül csatlakozok. Viszont sajnos csak SBC codecet tud, nincs APtx vagy LDAC. Ezzel kapcsolatban felis merült bennem, hogy vajon az usb-n keresztül (forrás) nem lehetne- egy egy BT 5.3 receivert rárakni és arra streamelni? Ilyesmivel próbálkozott valaki?
-
Golota
aktív tag
Vámot kellett fizetnem csak, az ÁFA benne volt az árban. 2500 Ft volt összesen, utólag küldik meg. Tényleg eszméletlen gyorsan ideért, szerdán rendeltem, aznap fel is adták és következp kedd reggel csengetett a Fedex futár.
A kábeles USB megoldás kevésbé szimpatikus nekem, ha lehetne ,inkább streamelném. Sima USB receiverrel vajon műlödhet? Már léteznek BT 5.3 verziók is.
-
Illusion1010
senior tag
Sziasztok!
Az autó, amibe szeretnék egy új hifit építeni egy 8. gen Honda Civic 5 ajtós.
Az eddigi cucc: Mac Audio Flat 25 aktív mély, Mac Audio Überkraft 2.16 komp.szett, Mac Audio Edition S Four, kínai 7"-os fejegység.Az előre lépéshez kérnék tanácsot.
A keret kb.450k
- Rezgéscsillapítók megvannak (STP Silver)
- Tápkábel (25mm2 hegesztő), elosztók és biztosítéktartók megvannak.
- Hangszóró kábelek megvannak.Szeretnék egy jobb, márkás fejegységet, AA és CP kell bele, lehet vezetékes is.
DSP és erősító szerintem rugalmasabb mint a dsp-vel egybeépített erősítő.
Mélyláda, inkább zenei legyen mint utcazenész. Kivehetőnek kell lennie és nem foglalhatja el a teljes csomagtartót.
Hátra nem kell az ajtókba hangszóró. Előre lehet 2 és 3 utas szett is. A oszlopra szerelhető alumimium pod-okba tenném a közepet és a tweetert. Vagy a gyári helyekre a 2 utast.Inkább nyugisabb zenéket hallgatok, Morcheeba, Late Night Alumni, de pop/rock/EDM is elő szokott néha kerülni.
Tudnátok ajánlani megfelelő minőségű eszközöket a projecthez? Külföldi rendelés is lehet.
Köszönöm szépen
-
Lusu
aktív tag
válasz Illusion1010 #77473 üzenetére
Ha DSP akkor az Ahifi oldalán a Zapco DSP-Z8 IV AT most 40% kedvezménnyel van, szerintem 1 percet ne gondolkozz rajta. Ha veszel bele BT modult telefonról tudsz közvetlen streamelni még a fejegység is elhagyható. A jelenlegi kínai fejednek van koax kimenete? Mert ha igen és jól működik tartsd meg. Ha nincs és másikat veszel, olyat vegyél amin van koax kimenet, hangminőség szempontjából a legjobb alternatíva és akkor a BT modul sem kötelező.
Ha ajtóba kerül a hangszóró, szóba kerülhet akár Scanspeak, SB acoustics is, plusz érdemes szétnézni mit adnak használtan, micro precision, focal. Mélynyomó esetén ajánlott a zárt láda, kompaktabb méret, 25-30cm szerintem elég. JL, Focal, Helix, ha olcsón meg akarod úszni van egy 25-ös MB quart-om. Erősítőkből pedig szerintem valami használtat kéne találnod. Facebook csoportban épp a minap tett fel valaki rokikat és genesist, érdemes lehet megalkudni rájuk. És ha már itt tartunk az RCA kábeleket is kell méretre gyártani, akár magad vagy csináltatod. Ehhez nagyon jó alapanyag a Sommer Albedo mondjuk Rean dugókkal.
Végül a beépítést egy ilyen rendszernél már ne aprózd el. Úgy értem nyugodtan kérdezz, szívesen segítünk, akár fotó alapján, ne legyen csalódás az eredmény. És a DSP beállíttatására/hangolására is gondolj, szerintem erre a célra Kozák András lesz a te embered Pesten. -
Osynho
addikt
válasz Osynho #77468 üzenetére
Hello!
Akkor kicsit konkrétabb kérdéseim lennének, hátha valaki segít elindulni.
Az előző autómból kiveszem a hifit, azonban a BMW E91-be nem építenék be mindent, kicsit gyáriasabb kinézetre törekszem. Tök alap hifi van venne, Professional fej (elvileg Alpine gyártmány) 10cm-es, talán koax hangszórók, külön magas nincs, ülés alatt mélyek.
Merre érdemes elindulni? Előre egy 13-as komponens szettet mindeképpen beerőltetnék, az még talán befér, a 16-os esélytelen panel építése nélkül. Az ülés alá léteznek értelmesebb 20-as mélyek. A fejegységből lehetne kihozni RCA-t? Próbálnék mindent erősítőre kötni (van két Soundstream Reference 300 erősítőm). Ezt így össze lehetne hangolni, hogy jól szóljon? Gondolom 100-120hz körül kellene vágni a szettet.Van egy Pioneer 80PRS fejem, annak beépítésén is gondolkodok, de azzal megint bonyolódik a cucc, akkor már érdemes lenne aktívan vágni. -
Lusu
aktív tag
válasz Osynho #77475 üzenetére
Az ülés alatti 20-as jó dolog a BMW-nél, ha jól emlékszem 160-180Hz-ig meg tudnak szólalni onnan (de ha van angol ismereted PSSOUND youtube csatornáján van egy BMW GT bulid ott részletesen beszél ezekről) Annyi baja van, hogy relatíve kis légtérbe muzsikálnak, ez ha komolyodik a zenei igény, hátrányt jelent majd. Léteznek oda OEM megoldások, focal, steg, audio system, stb.-től, de azoknak megkérik az árát. Sokáig elég lesz az a gyári is erősítővel kergetve.
A kickeket már elég jól le tudja váltani a 10cm-s közép/koax is. Nyilván az ajtótól ez esetben sem kell sajnálni a csillapítást, jót tesz a középtartománynak is és figyelni, hogy ha a közép kosarán kicsik a nyílások azok minél szabadabban tudjanak levegőzni, ha lehet táguló tölcsérformába helyezni.
Ha a jó zene a cél és van lehetőség betenni a PRS-t akkor ezen ne gondolkodj, a hangminősége és amire annak a DSP-je képes már nagyságrendekkel jobb zene fog kijönni belőle erősítőkkel, főleg ha jól be tudod hangolni. Viszont ha idáig tévedsz akkor a koaxokat ne erőltesd, legyen valós 3 út és akkor a tükörháromszögbe esetleg az oszlopba menjen magas. Jó lenne a koaxxal is, de ha van rá lehetőség a magasnak inkább fentebb van a helye.
Végül ha marad a gyári fej, akkor érdemes elgondolkodni egy DSP-n. Magas jelszintről mehet a rádió, tolatóradar meg bármi amihez a gyári rendszert és hangszóróit használta. Minőségi zenét meg lehet streamelni mobilról, vagy DAP mehet koaxra, esetleg mobil-otg-koax interface és hasonló megoldások. Vagy egy MOST adapter ha van optikai kimenet a gyári fejen, de az 800euro plusz, szóval borsos. -
Osynho
addikt
Köszönöm a választ!
Néztem márkásabb 20-as subokat, használtan külföldön megfizethetőek (ebben az alap hifiben elvileg 16-as van beépítve a 20-as helyre, valahol olvastam, de majd ránézek).
Koaxokról szó sem volt, mindenképpen komponens szett a cél. Hátul semmi. Félek, hogy a 10-es hangszóró terhelhetősége kevés lenne, illetve nyilván nem is tud mélyre menni. :/ A mostaniban a 16-s kick se viszi le a fejemet.
Igen, a 3 út a másik gondolatom volt nekem is. A 2 db soundstream hajtaná a magasat, közepet, illetve van egy Rodek 2180A2-m a 2 subra. De így megint ott tartok, hogy 3 erősítőt kell bekötni, kábelezni, beállítani, oda a gyári kinézet. A másik gondom, hogy milyen funkcióktól esnék el, ha nem a gyári fej lenne bent? -
totyino77
tag
Hello srácok, az a kérdés hogy egy 4 ohmos 4 csatornás erősítő elbír, 3 ohmos hangszórókat?
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
-
Golota
aktív tag
válasz Dirtyz #77479 üzenetére
Alapból jár hozzá kocsi specifikus kábel szett, amivel rá tudod tenni, ha gyári a fejegység.Ilyenkor a szabvány csatlakozón közbeiktatod és mindent azon kap (táp+audio).
Ez a modell viszont csak magas szintű jelet fogad (kifelé tud RCA-n alacsony szintűt is, így lehet csak DSP modeban használni. külső amppal.) Ha alacsony szintű jelet adnál neki, másik modellre lesz szükséged, de van nekik többféle típus.
-
Lusu
aktív tag
válasz Osynho #77477 üzenetére
A 20/16 fontos különbség, azért a 20-asnak jóval nagyobb felülete van Arra kell figyelni, hogy ha nem akarsz belenyúlni a kasztniba, akkor olyan hangszórót kell választani, ami jól dolgozik viszonylag kis literben, mert ha jól emlékszem az a nyúlvány a küszöbbel van összekötve mint légtér, az megy nem ad ki túl sokat Vagy ugye a gyári helyre ajánlott OEM alternatíva.
Jó lenne bármilyen komolyabb munka alakítás előtt megmérni melyik hangszóró mettől meddig képes szólni, úgy teljes bizonyossággal tudnánk ajánlani mit válassz milyen paraméterekkel, mert így részemről minden konkrét ajánlat csak találgatás.
Hogy hol mennyi hely van az autóban, megint ismeret kérdése, de esetleg a csomagtartóban az álpadló alatt? Esetleg azt 5cm-vel megemelve? Csomagtartó oldalpanelek alatt is sok hely szokott lenni, vagy pakoló fakkot rááldozni. Alulról kalaptartó ha szedán.
Hogy fejcserével milyen funkcióktól esel el megint az autó alaposabb ismerete esetén tudnék konkrét választ adni, lehet semmi olyantól ami számodra fontos. De ahogy elnézem a típus képeit már autó rendszer beállítások is vannak integrálva? Lehet el se indul gyári fejegység nélkül -
Osynho
addikt
Köszönöm a választ!
Igen, bonyolult a helyzet a fejegységgel kapcsolatban. Eleve, egy kormány adapter, amivel a tolató szenzotok és egyéb dolgok működnek, kb 40 ezerbe kerül. Emellé jön a műszerfal összképe, stb, tehát ezt a kört kihagyom, egyelőre marad a gyári.
Az ülések alá típusspecifikus 20-as sub-ot tennék, ezek nagyon laposak, 100W rms kürölre írják őket és 30-40-hz-re az alját, ami nyilván kamu ilyen kis helyen. Az ajtóba egy 10-es szett menne átalakító gyűrűvel (3 csavaros a gyári), esetleg egy 13-ast megpróbálok befaragni, ez sem lehetetlen, ha kisebb a beépítési mélység.
Van hely a csomagtartó alatt, oda tenném az erősítőt. Lehetne ide egyedi subot is tenni, de az újabb kör szívás, nagyon nehéz erre jó szakembert találni. Illetve mivel ilyen kicsi az első szett, szinte biztos, hogy nem tudom összehozni a hangot úgy, hogy ne legyen benne luk.
A mostani elkpzelés, hogy beépíteném a hangszórókat és a gyári fejről a hangszóró kimenetet közvetlenül az erősítőbe vezetném, vagy ha nincs magas jelszintű bemenet, akkor jelszint átalakítóval oldanám meg. Ezzel kapcsolatban felmerült bennem, hogy ilyen megoldásnál a HPF, LPF ugyanúgy működik az erősítőknél? Tehát, ha átalakító nélkül kapja a magas jelet az erősítő, akkor ugyanúgy tudja vágni a frekvenciákat, mintha RCA-ról kapná? Pl Egy Jbl GTO 75.4-et nézek most. -
Lusu
aktív tag
válasz Osynho #77482 üzenetére
Ajj valahogy be kéne csempészned egy jó DSP-t a rendszerbe, rohadtul meghálálná a dolgot
Az első szett dolgát pedig még mindig egy méréshez kötném. Messze vagy Pesttől? Kozák Andrással ezt biztos le lehetne egyeztetni, egyben tuti javaslatokat tenne a hangszóróválasztáshoz is. Vagy ha Miskolc jó, jöhetsz hozzám is. Már csak azért is, mert a 10-es helyére szerintem jó lenne egy kifejezetten középtartománynak való hangszóró, nem kell, hogy alul is ütőképes legyen.
Szakember van egyedi sub-ot csinálni, idő legyen rá meg pénz De miért lenne luk? Az az ülés alatti kick szerintem tuti megindul 60Hz-től már jól használhatóan, ahhoz meg könnyen illeszthető egy zárt ládikó.
De megint csak azt mondom DSP, mert ezt az egészet össze kell fésülni és anélkül nem lehet sajnos.
Tudtommal a HPF LPF működik így is úgy is, a használati utasításokban sosem láttam olyan kitételt, hogy csak RCA-ról mennének. -
Joka9009
friss újonc
helló,anno mikor megkatam a jogosítványom lett egy wartburgom,nem tetszett benne a hangrendszer igy elkezdtem nézelődni.Vettem bele egy ilyen hangszórót előre https://autohifioutlet.hu/kicx-stc-62?utm_source=argep&utm_medium=cpp&utm_campaign=google_shopping_argep illetve hátra egy 16os https://autohifioutlet.hu/kicx-stc-693?keyword=kick%20stc hangsórópárt.aztán sikerült szereznem egy jo erősítőt ées egy pioneer mvh-s420bt fejegységet.be lett köttve minden remekül szuperált,mignem az első hangszóró párnak a hangváltói elmentek .kérdésem az lenne hogy mivel tudnám kiváltani a hangváltót vagy egy másik hangváltót honnét tudnék szereni?
-
totyino77
tag
hello suzuki vitarára 2023 évj akkarom eszt a konfigot [link] , az a baj hogy én meglátásom szerint nem paszolnak az isó kábel szinek a gyári val át krll kötni vagy jó igy?
ez a gyári
iso kábel hf-59100[ Szerkesztve ]
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Opel Astra F-ben szeretném kicserélni a gyári rádiót valami USB és Bluetoot-tal rendelkezőre...
Utánaolvasva láttam, hogy általánosságban a Sony, JVC, Keenwood, meg Pioneer a megbízható. Viszont egy ilyen az autó árának az 5-öde.
Esetleg van valami megbízható olcsó kategóriás rádió, amin van USB és lehet rá csatlakozni BlueTooth-tal?
Köszi: RR
═════════════════════════════════════════
-
tomisanzero
tag
Sziasztok.
Nem konkrétan hifi kérdés, de remélem megfér itt és tud valaki segíteni. Adott egy kombi vw passat b5. Utazó tempónál autópályán nagyon behallatszik a kipufogó zaja és hosszú távon fárasztó a fejemnek. Ha a csomagtartóban a padlólemezt beboritanam az összefoglaloban ajánlott bitumenes szigetelés valamelyikével erhetnek el jelentős, észrevehető különbséget? Ha igen, melyik javasoltabb, amelyik bonyolultabb formát is könnyebben felvesz, mint pl a pótkerék helye? Igyekszem több fronton is kezelni a problémát, de a váltócserenel, hogy lejjebb essen az utazó fordulat könnyebb és gyorsabb lenne a zajcsillapitas.
-
Lite
őstag
válasz tomisanzero #77487 üzenetére
Az ötlet jó, de bitulap ide önmagában talán nem lenne elég, viszont vannak spec anyagok (ezek leginkább egy bizonyos mennyiségű bitulapozás után kerülnek fel és elég sokat javítanak a helyzeten. Itt néz szét!
-
Lusu
aktív tag
válasz tomisanzero #77487 üzenetére
A bitulapozás és egyéb zajszigetelés mindenképp növeli a menetkomfortot, szóval biztosan nem vesztesz vele (Talán akkor, ha a meglévő zajokat esetleg olyan mélyebb tartományba tolja ami lehet zavaróbb, de akkor még egy réteg bitulap a megoldás )
De érdemes lehet utánanézni a kipufogónak is. Nincs-e kibuherálva a katalizátor, vagy esetleg már rohad szét a dob, málnak le a lemezrétegek, vagy a belseje pereg szét. Ezek mind okozhatják a kipufogó zaj megnövekedését. Sőt, ha dízelről van szó, a szívózaj is lehet zavaró, igaz autópálya tempón már dolgozik annyit a turbó, hogy megszünteti a szívás zaját a légszűrőházban... -
Marchello19
tag
Hali! Valakinél nem lapul véletlenül egy eladó 80prs?
Nekem anno volt egy Pioneer MVH-S320BT-m. Androiddal Spotify kompatibilis, de egyébként tud normál BT-t, USB-t is. Pont nemrég láttam használtan 15-20e körül Facebookon. Most is be van építve egy másik autóba, egész jó hangja van egy Crunch gravity szettel.
[ Szerkesztve ]
-
tomisanzero
tag
Köszi nektek a választ. Van itthon zajcsillapitasrol OVF nevű filc/rongy paplanom, azt gondoltam a bitumen és a csomi kárpit közé. Úgy jó lehet? A kipufogóm sajnos hangosabb az átlagnál, azzal egyelőre nem tudok mit kezdeni, normál használat mellett nincs gond vele kicsit terhelve a motort, de pont a pályás utazó fordulatán nagyon ordít.
-
Lusu
aktív tag
válasz tomisanzero #77491 üzenetére
Ha a csomagtartó alját fullba bitumenezed, az már sokat fog jelenteni. A tank feletti nagy lemezfelület, a pótkerék öböl mind zajforrás. A rongypaplan is nagyon jó lehet, bár nem tudom mennyire veszi fel a nedvességet?
De ha mondjuk neki kezdesz lomis cigánykodni, hordasz ágynemüt stb megtömve a csomit, tuti csend lesz -
tomisanzero
tag
Rendeltem végül ahifirol tisztességes rezgéscsillapítót és hangszigetelő anyagot. Kíváncsi vagyok az eredményre.
-
sailon
csendes tag
Sziasztok!
Fejegység nélküli rendszerben honnan tudok remote-ot húzni úgy, hogy kulcsfordísra kapcsoljon a rendszer, ahogyan a fejegység is bekapcsol alapból.
-
sailon
csendes tag
válasz tompibest2 #77496 üzenetére
Szia!
Egy 2004-es toyota corolla az autó, és egy shanling m1s lesz a forrás, ami coax-on keresztül megy egy steg dsp-be. -
Vartanus
őstag
Sziasztok ismét!
Hallgatva a tanácsotokra beszereztem a kis Swift II-esünkbe a vacak SAL fej(ező)egység helyett, jó áron egy alig használt JVC-re, amin van már BT 3.0, képes a FLAC-et is kezelni és rendelkezik 2 pár 4V-os RCA kimenettel. Mivel az ajánlott felállás a 2 komponens hangszóró elől és egy sub hátul úgy gondoltam beérem a 2 pár RCA-val is.
Manual szerint az alábbi audió képességei vannak.:
A kérdés, hogy egy ilyen relativ kicsi autóban milyen(teljesítmenyű) első hangszórókat és subot érdemes használni és ezekhez milyen erősítő ajánlott?
< AMD RYZEN™ POWERS. YOU DOMINATE. >
-
tomisanzero
tag
válasz tomisanzero #77493 üzenetére
Sziasztok. Beindult a zajcsillapítás projekt. A csatolt képen látható módon van gyárilag is valamilyen rezgéselnyelő telepítve. Ti hogyan csinálnátok? A gyárira rá az általam vásárolt rezgéscsillapítót és arra rá a hangszigetelőt, vagy csak a hangszigetelőt magába a gyárira? (A pótkerék helyét már én béleltem ki.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN