- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android szakmai topik
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Xiaomi 13 Ultra - can't touch this
Hirdetés
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
it Szaúd-Arábia is csatlakozott a Nemzetközi Fizetések Bankja és Kína által vezetett jegybanki digitális pénzes projekthez, ami nagy változásokat hozhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
füles_
őstag
Egy érdekes videó arról, hogy hogyan alakult az R9 390 és a GTX 970 helyzete 1,5 év után
AMD R9 390 vs GTX 970 | Games of 2016 Showdown -
SpongyaBob
veterán
válasz ->Raizen<- #24953 üzenetére
Nem sok különbség? Fordított estben is ilyen elnéző lennél?
i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #24953 üzenetére
Ugyan csak egy jól beállított nem éppen csúcs hűtéses Asus 290X DC2, de nem úgy tűnik, mintha olvadozna mellette a gépház oldala... Így tolom vele a BF4-et.
[link]
Ja, és a hangját se nagyon hallani. Hangszigetelő habos oldallapos, szupercsendes gépházban.
Nagyon unalmas már ez a gépház olvadós "poén"...[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz ->Raizen<- #24953 üzenetére
Nem úgy volt, hogy mostanra már alázni fogja a 970-et mert az eldobható kategória?
-
ildiko1984
csendes újonc
Akkor próbálj ki egy giga 390-et.
Meg az eladók sem adjak el olyan vevőnek akik halkat szeretnetek es/vagy nincs brutal hazhuzese...
Nrzz meg par amazon véleményt...
A vga eros sok vrammal. Semmi gond nem lenne vele ha nem kellene hozza paks...
Nem ertem az elvakultsagot...
Ezt a hangját se hallani dolgot meg hagyjuk. Max te nem hallod vagy nem akarod hallani.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De úgy volt, hogy explicit API-ban a GCN jóval jobb lesz. És nézzük csak:
Gears of War 4 (DX12) - 390X: 98 fps, GTX970: 72 fps
Doom (Vulkan) - 390X: 128 fps, GTX970: 106 fps[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
füles_
őstag
[link]
Ahhoz képest hogy megjelenéskor 3-4%-kal lassabb volt, szerintem nem rossz.Alázásnak ezt nem mondanám, inkább sok helyen jelentősen gyorsabb.(#24957) ildiko1984
A Gigabyte 390 az egy dolog.Mindig le volt írva, hogy csak az vegye akit nem zavar hogy hangos és meleg a kártya.
Ellenben a 390 Nitro-val ami simán felvette hőmérsékletben és hangerőben is a versenyt a jobb 970-esekkel.Vagy ott volt az MSI, ami egy jól szellőző házban szintén felvette a versenyt a konkurenciával hang és hőmérséklet terén is.
Egy jó minőségű 550W-os táp már Paks, okéEgyébként őszintén gratulálok a második szakmai hozzászólásodhoz!
(#24958) Abu85
390*[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
Ha mutatsz 10 ilyen játékot, amivel játszanak is, azt mondom egyet értek. Amúgy meg 390-ről van szó.
(#24959) fules: )): Nem vitatom a javulást, csak sajnos ismét egy bukott jövőképhez jutottunk ennél a témánál is, amit annó óvatosabban kellett volna kezelni és kommunikálni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz ildiko1984 #24957 üzenetére
Miért próbáljam ki? Soha senkinek nem ajánlottam azt a típust, mert ránézésre is katasztrófálisan alulméretezett a hűtése. Akkor pedig miért szivassam meg vele magam? Ez nem a Hawaii/Grenada csip hibája, hanem a gyártó spórolása. Szerintem az a kártya a legbrutálisabb hűtésű házban se úgy működne, ahogy az elvárható lenne.
Nekem úgy tűnik, látszik a képmentésemen, hogy átlag kb. 120W-ot kért enni a GPU-m, ami a valóságnak megfelelő adat, a komplett kártya lehetett 170-180W körül. A komplett rendszer megáll játék közben (BF4, Mantle, FHD max grafikán) konnektorból mérve 370W körül, amiből durván 200W az áramzabáló húzott 6-magos CPU-m, mivel a BF4 a 64 fős szervereken amiken játszani szoktam kér rendesen a processzorból is. Akinek ehhez Paks kell, az használjon inkább valami IGP-s notebookot.
Ami a hangot illeti, az is ott van a képen. 2000rpm. Nem, nem néma. De igencsak csendes. Ez nem elvakultság, hanem tények és mérési eredmények.
Illetve módszerek, amivel lehet akár a 390-es Gigát is élhetőbbé lehetne tenni....[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Oké, 390. Elírtam. A 390X amiről eredetileg szó volt ezekben a vitákban még jobban elhúzna.
Itt mindig azokkal a játékokkal nem játszanak, ahol a GCN sokkal jobban megy, lásd Doom és GoW4.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Kinek mi. Nekem 2000-ig belefér a csendes kategóriába, azért is lőttem be úgy a ventilátor profilt, hogy kb. ebben a magasságban járjon a kártya. Mint látod, lehetne halkabbra venni, beleférne a hőfokokba, 80 alatt kitnően elvan. (Gyárilag a csendes profilja 94-ig elengedné.) Bár ami azt illeti, mivel az Asus lespórolta a hűtést a memóriacsipekről, így inkább kicsit jobban tekerem a ventit, minthogy esetleg rosszalkodjon. Gondolom, nem kell külön leírni, hogy ez sem a csip hibája, hogy az Asus kissé igénytelenül oldotta meg a hűtését.
(#24963) fules: )) : Ugyanaz a DC2-es változat hűtője az utolsó csavarig.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
GeForce GTX 970 TDP 148 watts 19 Sep 2014
Radeon R9 390 TDP 275 watts 18 Jun 2015
Nekem volt giga r9 290 és Asus DCUII 290x is, mindkettő keményen fűtött és a hangjuk is megjött játék közben.
-
Asbee
veterán
Mellé beszélés. Nem ittről beszéltem hanem, általánosságban. És azzal mi a helyzet aminél fordított a helyzet a mai napig? Sokadik alkalommal, ismét közelében sem vagyunk annak amit jósoltál, csak most éppen kifejezetten ezeknél a kártyáknál. Persze van, ahol van javulás, ezt nem vitatom egy percig sem. De megint egy téma ami akkor nem lett óvatosabban kezelve....
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #24964 üzenetére
Tök egyszerű a helyzet. Kétféle DX12 alkalmazás van. Ahol az MS ajánlásait vették figyelembe és ahol az NV-ét. A RotTR-nél az NV-ét, és emiatt ott lassul az egész DX12 is a DX11-hez képest. Minden más játékban az MS ajánlásai domináltak, amitől az NV bekap egy 7-9%-os deficitet.
Ez az egész egy többszintű probléma. Egyrészt az NV-nek a DX12 meghajtója a bekötési modell miatt nagyobb többletterhelést generál, míg az AMD-nek a bekötés ingyenes. Másrészt ha nem kötvetlenül a root signature-be van kötve egy buffer view, akkor az NV-nél csökken a pixel shader teljesítmény. Harmadrészt pedig az NV-nek a hardverébe vannak különböző fast path-ok építve, hogy bizonyos sűrűn használt funkciókkal gyors legyen. Ezek azonban DX12/Vulkan alatt nem használhatók, tehát az általános path-on keresztül működik az egész, ami lassú. Ezek kombinált hatása okozza azt, hogy a GCN DX12/Vulkan alatt elhúz a DX12/Vulkan játékok 99%-ában. Az NV hardvere túl specifikusan van tervezve, hogy általános környezetben is gyors legyen. Ezzel szemben az AMD hardvere arra van tervezve, hogy általános környezetben működjön, és nincsenek is benne specifikus fast path-ok. Lényegében az NV tervezett a hardvereibe egy rakás speciális funkciót a DX11-hez, amelyektől a DX12 és a Vulkan elvágja őket.
Ez egyébként nem pont az API hibája, hanem sokkal inkább a Microsoft és a Khronos szabta olyanra a specifikációkat, hogy a hardvergyártók trükközését kivágják. Nem az NV-nek akartak persze ezzel rosszat, hanem csak közelebb akarták vinni egymáshoz az eltérő cégek által fejlesztett hardverek működését. Ilyen formában az NV kénytelen az AMD-nek az általánosan kigyúrt hardveres modelljét követni, mert hiába építenek fast path-ot a hardverekbe, azokat nem tudják majd használni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Attix82
őstag
Mondjuk itt egy újabb Doom Teszt: GTx 970 vs r9 390 : [link]
-
HSM
félisten
válasz Attix82 #24968 üzenetére
Itt csak annyi a gond, hogy ezek a számok nem igazán felelnek meg a mindennapi felhasználásnak. Az Nv irreélisan alálőtte a valóshoz képest a hivatalos TDP-t (cincogtak is a korai kiadások emiatt!), míg az AMD esetében inkább fölé van lőve. Lásd pl.:390 PCS+ átlag 231W [link] és egy jobbféle 970 pedig 182W [link]. De még egy PCS+-nál gyárilag magasabb órajelen járó Nitro is megáll 261W-nál. [link] (Csak a teljesség kedvéért.)
970-ből egy Asus Strix is 161W. [link]Gyárilag amúgy általában pocsékul vannak beállítva, sokat esznek. Azért hangsúlyoztam ki, hogy jól beállítva őket kis időráfordítással rengeteget lehet javítani a teljesítmény/fogyasztás arányukon.
(#24970) Abu85:"Lényegében az NV tervezett a hardvereibe egy rakás speciális funkciót a DX11-hez, amelyektől a DX12 és a Vulkan elvágja őket."
Pontosabban az Nv a DX11-re optimalizálta a dizájnt a DX12 rovására. Ezért is tudtak akkora fogyasztásbeli előnyhöz jutni, amekkorához.(#24962) Asbee: Ja, igen, még annyi adalék, hogy mint írtam is, hangszigetelt oldalalpos a házam, ami nyilván elég sokat elnyel a kártya zajából, a szellőzés rovására.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Attix82 #24975 üzenetére
Maximum: We use Furmark Stability Test at 1280x1024 and 0xAA. This results in a very high no-game power-consumption reading that can typically only be reached with stress-testing applications. We report the highest single reading after a short startup period. Initial bursts during startup are not included as they are too short to be relevant.
Tehát ez minden, csak nem releváns játékok alatt. Tápegység méretezésnél van értelme kalkulálni vele. Gyakorlatilag a beépített teljesítményfelvételi limitet tesztelik itt. Az Nv kártyákon sokkal szigorúbb limitek élnek, néhány kivétellel. Pl. Giga 970 G1 több beszámoló szerint is játék közben akár 200W-ot is kérhetett, mert nem fojtották úgy le, mint a legtöbb, Nv ajánlásait jobban követő modellt.
Ezért is hivatkoztam az átlag fogyasztásra, ami a következő: "Average: Metro: Last Light at 1920x1080, representing a typical gaming power draw. Average of all readings (12 per second) while the benchmark was rendering (no title/loading screen). In order to heat up the card, we run the benchmark once without measuring power consumption."
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #24976 üzenetére
Sokszor több GPU-val sincs annyi fps-ed OpenGL-ben, mint egy GPU-val Vulkan alatt. És akkor ne feledjük az OpenGL-ben az AFR kötelezően tripla pufferes késleltetését, ami szembe van állítva a Doom Vulkan leképező speciális front bufferes aszinkron compute modelljével. Nincs különösebb indok a Vulkan leképező használata ellen. Főleg akkor, ha alacsony késleltetés kell, ebben meg nem közelíti az OpenGL. Még egy GPU-s back buffer modell mellett sem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Nohh azért ne ferditsünk,valóban nem skálázódik hatékonyan az AFR OGL alatt,de azért a Vulkán se hoz +50%ot OGLhez képest,a flagship amd oldalon meg még mindig a Fury duo.Azt is tegyük hozzá,hogy az OGLhez mért a javulás,mert DX11 port nincs,és hát az OGL minden csak nem jó api...
(#24972) HSM
Ugye nem a coil whinera gondolsz cicogás alatt,mert annak ilyen formában semmi köze nincs a fogyasztáshoz.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
füles_
őstag
válasz Attix82 #24975 üzenetére
Ez egy átlag eredmény
Nem tudom, szerintem te még nem láttad, hogy hogyan mérik a VGA-k teljesítményét.
Olyan játékokban ahol nincs beépített benchmark rész (pl.: Doom) ott egy külső programmal szokták ezt lemérni (pl.: Fraps,PresentMon).Ez úgy zajlik hogy belépsz a játékba, elindítod a benchmarkot és játszol.Eközben a program kiírja egy fájlba az FPS-t mondjuk 300 másodpercen keresztül.Majd ebből kiszámolod az átlag FPS-t, vagy a program magától kiszámolja.
Nem olyan pontos mint a beépített program, de máshogyan nem igazán tudod lemérni az FPS-t.[ Szerkesztve ]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #24979 üzenetére
Igazából nem az OpenGL-lel van a gond, hanem maga a motor nem barátja az AFR-nek. Virtuális textúrázás mellett nem is csodálom.
[link] - nézd meg a gyorsulást.
A Radeon Pro Duo egy VR kártya. Az elején is az volt. Ez a professzionális piacra megy a tartalomkészítőknek.
Az OpenGL-t az ID nagyon jól használja. Azért ez az API került bele a Doomba, mert a DX11-es portjuk lassabb volt. Mert van DX11-es portja az ID tech 6-nak. De a Vulkan volt a fő irány, mert az mindkettőnél gyorsabb.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
füles_
őstag
válasz ->Raizen<- #24982 üzenetére
(#24981) Attix82
Nem csodálkozunk, mert mindenki tudta, hogy az idő a GCN-nek kedvez.És ez be is bizonyult, megint.
Ezt csak az elvakultak nem látták be.Amúgy ajánlom hogy olvass kicsit visszább, mert azt is belinkeltem hogy megjelenéskor az R9 390 3%-kal lassabb volt mint a GTX 970.
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
Nekem nem kell teszt,látom a saját gépemnél mennyi az annyi,és azt is látom hogy Vulkan alatt viszont zero a másik gpu használata,igy marad az OGL mert gyorsabb.Egyébként én nem vagyok elalélva annyira a Doomtól,igen rühellem az olyan motorokat amelyek automatikusan letiltan ilyen-olyan grafikai opciókat mondván nincs elég VRAM az user gépében a grafikus megjelenitön,szóval ennyire szuper az az OGL port nálam,de több gpuval nem nagyon van más megoldás.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-
füles_
őstag
válasz ->Raizen<- #24986 üzenetére
Sajnos ilyen világban élünk, hogy egy adott játék csak az egyik gyártó termékén fut megfelelően.Lassan az lesz hogy a konkurenciáén el sem fog indulni
A Forza Horizon 3 mondjuk kifejezetten szereti az AMD GPU-kat.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #24985 üzenetére
Jó oka van arra, hogy korlátozza a grafikát. A virtuális textúrázáshoz ugyanis ki kell kódolni a mozaikokat, amely időt vesz igénybe a grafikus vezérlőn. Ezért biztosítani kell hogy kellő mozaik legyen használat alatt, amíg a kikódolás megtörténik. Ha ezt nem teszik meg, akkor olyan lesz az egész, mint a Rage, sok pop-up hülyeséggel.
A grafikai beállítások korlátozása egyébként nem csak pont a VRAM függvénye, hanem részben a számítási teljesítményé is, illetve a kikódolás számításának hatékonyságáé. [link] - itt erről beszélnek, hogy mennyivel másképp tölt be a beállított részletességre a virtuális textúra az egyes kártyákon.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Akkor a Fury X ennyével gyengébb lenne mint a 980Ti?Az opció akkor is bennmaradhatott volna,majd az user eldönti tetszik-e neki,nem hiszem hogy mérne a játék valamit is szimplán device id alapján szelektál,és annak mindig megvan az a hátránya hogy ha 3év után elöveszed a játék akkor levágja neked minimumra a grafikát merthogy nem ismeri fel a vgad,a frissitése meg luxus...ilyen volt a GTA IV is...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #24990 üzenetére
Mint írtam nem a VRAM mennyisége az egyetlen paraméter. A textúra mozaikok kikódolása GPU compute, és ebben a GCN-ek háromszor is hatékonyabbak. Effektíve tehát egy textúra mozaikot egységnyi FLOPS-ból háromszor gyorsabban számol a GCN. Emiatt van az, hogy a Radeonon szinte nincs is pop-up, míg a GeForce-on meg van. Egyszerűen mindig kész van időre a számítás. Persze ez Vulkan alatt van így, OpenGL-ben más problémák miatt jóval limitáltabb az egész működés, például nincs aszinkron compute, ami ennél a motornál nagyon számít. Elvégre aszinkron compute mellett a mozaikok kikódolása párhuzamosan történhet, míg aszinkron compute nélkül ez csak sorosan lehetséges.
Device ID alapján paraméterez a játék. A Vendor ID ide nem elég.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #24993 üzenetére
Ez sokkal bonyolultabb. A Vulkannak vannak ebben a játékban igen specifikus követelményei is.
Például AMD-n a Doom olyan memóriaallokációt használ, hogy elég legyen 2 GB VRAM is. Tehát AMD-n a VRAM igény Vulkan API-ra minimum 2 GB.
Ezzel szemben az NV-re már nem elég 2 GB VRAM, mert eltérő az allokációs stratégia. 2 GB-tal egy GeForce-on visszautasítja a Doom, hogy elinduljon. Függetlenül attól, hogy AMD-nél elég a 2 GB is. NV-nél már 3 GB kell minimum.
Az ajánlott az AMD-nél 4 GB, míg az NV-nél 6 GB. De ha mindent be akarsz kapcsolni, tehát nem akarsz automatikus mesterséges korlátozást, akkor Vulkan alatt az AMD-nél 8 GB kell, míg az NV-nél 12 GB.
Ezen lehetne egyébként még optimalizálni, mert aki csinálta a Vulkan kódot gyakorlatilag elismerte, hogy az NV-re nem nagyon tudott optimalizálni, tehát le tudná szorítani az NV-nek a VRAM igényét az AMD szintjére, csak erre a játékra már nem költenek, ergo marad így. De az ID tech 6 új verziójára épülő játékokban nyilván az NV-nek a memóriaproblémája is meg lesz oldva, lévén ez teljes egészében egy ID tech 6-on belül keletkező gond. Az NVIDIA egyébként erre a problémára hozott egy NV_dedicated_allocation Vulkan kiterjesztést, amivel jobban lehet bánni a VRAM allokációval, így a GeForce-okhoz is jobban lehet igazodni. Ezt majd a Vulkanra fejlesztő rétegnek érdemes lesz használni, mert a GeForce a full szabványos allokációval nincs mindig kibékülve, túl sokat szemetel valamiért.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz TTomax #24979 üzenetére
Már hogy a viharba ne lenne köze a coil whine-nak a fogyasztáshoz? Ha alul van tervezve a VRM (pl. mert a GPU többet fogyaszt, mint amire a gyártó a specifikált TDP alapján számolt), akkor könnyen fut túl nagy áram a tekercsekben, amik ettől jobban dalra fakadnak.
Egyszerű ok-okozat. -
titán
Megint ezt a soxart kell olvasni? Inkább mondjatok valamit a Vegáról.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
TTomax
nagyúr
Nem azért ciripel mert alul van tervezve,hanem azért mert gagyi olcsó alkatrészekböl van felépitve melyeknek a minösége gyenge.Egyébként a tekercsek szoktak zenélni a nem egyenletes lakkozás miatt.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs