- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
7time
senior tag
Az a gond hogy túl sok a sötét rész a dologban, lehet hogy lesz R9-370X és R9-385X ezek lennének legalábbis az utolsó a GTX 970 verők és átlag embernek is elérhetőék, de az is lehet hogy ezzel az R9-380X lesz a legnagyobb kijelentésekkel csak félrevezetik a népet, ne feledkezzünk meg a Samsung új GDDR5 8bites csodájáról sem, kisebb kártyáknál azt is használhatják.
players111 Azt elhiszem
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
Száz éve várok már gép upgrade-re ,de ezek az utolsó hónapok így is kínszenvedések már
Nvidia helyébe megvárnám az amd-ket majd másnap hogy egy -40%-os price dropot zúdítanék a 970-980-akra (Úgyis rettentő jó bevételük van nem hatná meg őket a kiesés ami a leárazás szülne) Aztán a nép meg csak kamillázna
Next PC Upgrade: 2022
-
Interceptor
addikt
"280X kb semmire nem elég" Ez azért nem teljesen igaz, Divinity Original Sin fullon(60fps), Kingdom Come Deliverance optimalizálatlan alpha full grafon 40-45 fps átlag rohangált, volt ahol 60fps(cry engine 3 hajtja éjszaka néha leesett 30-ra), Assetto Corsa full grafon folyamatos bőven 60 feletti overkill.
Casual cuccoknál a Tomb Raider Tressfx-el is tudta magas beállításokkal a 40-50 fps-t(itt ott 60fps), néha 40 alá beesett, vagy ott van a Dead Rising 3 általában 50fps-el futott, de éjszakánként a plusz effektek miatt néha leesett 30 ra is, TES5 60fps csontra karakter modokkal(ENB-t nem használok). Persze élsimítást általában offolom full hd-hez. Dofot, blurt szoktam még kilőni ahol lehet, mert véleményem szerint semmire nem való effektek. Végeredményben jó ez a 280x még.
[ Szerkesztve ]
Nem kell drága gép, csak játékra kell
-
Malibutomi
nagyúr
Ha tippelnem kellene, az adatok alapján, akkor azt mondom egy 10-15%-al lehet gyorsabb mint a 980, ezzel hoznák is a szokásos adok-kapok átlagot. Persze ez csak spekuláció. Ha ez a 380x akkor 99% lesz 390x is, mivel csak tavaly vezette be az amd ezt a számozást igen valószínütlen hogy változtatnának rajta.
Viszont ha tényleg annyival gyorsabb csak, és 300w lesz a TDP akkor nem csinálták meg a házifeladatot AMD-ék. Illetve felemás eredmény, mert ugyanannyi fogyasztással a 290x-nél 30%-al gyorsabb az szép, a 980-hoz képest viszont még lenne dolguk. De majd meglátjuk, ha a teljesítmény meglesz a teljesítmény/fogyasztás pedig le tud menni félútra a 290x-980 közé, akkor szerintem jó. -
7time
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #8857 üzenetére
Arra gondol hogy a Radeonok majd leverik az árakat de addig még sok van, nem is biztos hogy az Nvidia egyből árat csökkent.
-
Crytek
veterán
válasz TESCO-Zsömle #8857 üzenetére
Nv-t csak akkor vennék ha a 380x nek nem sikerülne elverni a 970et azonos áron.De mivel majd rá fél évre jön ezt nyugodtan kizárhatjuk.NV nál egyedül a physx ami érdekel mert látványos.Én nem vagyok se amd se nv fan ,azt veszem ami éppen nekem jobb ár/ teljesitmény miatt.
Szóval epekedve várom a teszteket és az árazást.Next PC Upgrade: 2022
-
7time
senior tag
válasz Malibutomi #8860 üzenetére
Az a baj hogy ebben a stádiumban annyira nem tudunk semmit hogy meg a találgatás is hülyeség, legalább ha tudnánk pontosan milyen számozású VGA-ra számíthatunk akkor már lehetne kalkulálni meg árakat is, általában -20% árban a hasonló tudású VGA az AMD kínálatában, tehát egy GTX 970 verő cucc valamivel 100k alatt marad, ha megközelíti vagy megveri a gtx 980 akkor 150k.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz Malibutomi #8856 üzenetére
Itt érdemes figyelembe venni, hogy Nvidia külön lapkát tervezett munkaállomás/szerver és asztali vonalra, ezzel szemben AMD azonosat használt. Emiatt a dupla pontosságú feldolgozók csökkentésével nem tud annyit spórolni.
DP/SP (asztali-otthoni felsőház):GCN 1.0: 1/4 [Tahiti]
GCN 1.1: 1/8 [Hawaii]
GCN 1.2: 1/16 [Tonga]*
Kepler: 1/24 (Titan:1/4 )
Maxwell: 1/32 (Titan:?)[ Szerkesztve ]
-
Anubris
őstag
Engem az lepett meg, hogy csak Q2-re várhatóak az új kártyák. Elég sok időt hagynak az Nv.nek lefölözni a piacot, ráadásul mire kiadják az új kártyákat, már az Nv-nek is van bőven ideje az új változatokon dolgozni, így elég valószínűsíthető, hogy amint megjelenik a 980-at verő AMD csúcskártya pár hónapra rá már érkezik is valami Ti vagy más jelzésű változat.
Azon is csodálkozom, hogy megint 4gb Vram lesz, mert bár FHD-ra még egy ideig elég de már 1440p-n hamarosan elkélhet a több vram. -
Malibutomi
nagyúr
[link]
Fiji XT has a die size of 550mm², rocks GCN 1.2 and HBM, releasing before Computex 2015 – Alleges Italian Report -
Anubris
őstag
válasz Malibutomi #8866 üzenetére
hybrid cooler- nah most ez mi lehet, olyan mint a Poseidon, hogy vannak rajta ventik, de vízre lehet kötni, vagy mint a 295x?
Nem egy olcsó megoldás mindenesetre, de jól hangzik. -
#35434496
törölt tag
válasz Malibutomi #8866 üzenetére
És nem igazán szeretem ezeket a hybrid cooler megoldásokat.
-
Dtomka
veterán
"a Radeon R9 300-as sorozat tagjai, amelyek már a következő generációt képviselik. A teljesítmény szegmensben az R9 380 száll harcba a rivális megoldásokkal szemben – ez a videokártya rengeteg érdekességet tartogat. A pletykák szerint a fedélzetén lapuló GPU 4096 GCN 1.2-es stream egységet kap, ami brutálisan soknak tűnik, hiszen az R9 280X esetében pont feleennyi shader áll rendelkezésre, az R9 280 pedig csak 1792 stream egységgel gazdálkodhat. További érdekesség, hogy a fedélzeten 4 GB-nyi rétegzett fedélzeti memória is helyet kap (HBM – High-Bandwidth Memory), azaz a memória-sávszélesség aligha lehet gyenge láncszem. A teljesítmény kategóriában harcoló R9 380 mellett egy középkategóriás, a kereskedelem fő áramába szánt megoldás is érkezik, amely a Trinidad kódnevet viseli és a Curacao utódjaként tarthatjuk majd számon. Ez a videokártya a 200 dollár körüli árkategóriában foglalhat helyet."
-
rocket
nagyúr
Iszonyat nagy gaz van a cegnel, erre bejelenti januarban, hogy honapokig semmi ujdonsaggal nem jelentkeznek, gratula
Inkabb egy csontot kellett volna dobni a medianak, hogy legyen egy kis hype, ami nyujt nemi remenyt a potencialis vasarloknak akik esetleg kivarnak, pl. mutatni egy wafert, ami tele van Fiji GPU-kkal.
Ennyi eszuk sincs.Ezt a fajta kincstari optimizmust mar hallottuk parszor az AMD CEO-k reszerol az elmult evekben, de csak egyre melyebre sullyednek, igy folytatjak nehany negyedeven belul likviditasi problemak lesznek, es nem nagyon van mar mit eladni.
Azt se veszi figyelembe a kedves CEO, hogy az edes keves nem irnak esetleg piros szamokat a 2. negyedevtol, nehany 10millio dollaros/negyedev profittal nem tudnak felzarkozni.Ennyire dilettans ceget en meg nem lattam, nem ertem miert nem veszik eszre, hogy tulzott innovaciobol nem lehet megelni, profitra kellene inkabb gyurni a jelennek es a kozeljovonek megfelelo tudassal, es nem olyan termekekre, amikhez evekig nem vagy alig lesz szoftver, mire meg igen mar elavulnak es lesz jobb helyettuk a konkurenciatol is.
Iszonyat nagy makjuk, hogy az Intel-nek szuksege van az AMD-re, es mindenaron a felszinen fogja tartani, de csak husnelkuli csontokat kapnak majd, hogy nehogy ehen haljanak.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Malibutomi #8866 üzenetére
Nagyon ugytunik, hogy tobbet fog kesni a Fiji a G204-hez kepest, mint anno az R600 a G80-hoz kepest, plusz eleg valoszinu, hogy a G200 lesz addigra az ellenfel teljesitmenyben.
Deja-vu
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
#35434496
törölt tag
válasz Malibutomi #8874 üzenetére
Remélem ez az idő elég lesz nekik arra, hogy valami igazán nagyot alkossanak mind teljesítményben mind fogyasztásban.
-
rocket
nagyúr
válasz #35434496 #8875 üzenetére
R600-ra is volt ido, aztan mar tortenelem, hogy mi lett belole.
Ha fogadnom kene, a ceg helyzete, a mult tortenesei alapjan, akkor egy centet nem raknak arra, hogy mire megszulik a Fiji-re epulo VGA-t az lesz a leggyorsabb 1 GPU-s az aktualis es kozeljovo szoftvereiben. (tehat nem 2017-re gondolok mire lesz a piacon kb. 3 darab DX12-es jatek, a Fiji meg levelnehezknek lesz jo bennuk az akkori jelen DX12 kartyaihoz kepest.)
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #8864 üzenetére
Ezt nem érdemes így kimondani, mert ezek a low-level API-k pont azt csinálják, hogy elérhetővé teszik a memóriát a programozóknak. Eddig az API-k ellentétesen dolgoztak. A fejlesztő hozhatott létre puffereket és a szükséges allokációt az API a driveren keresztül elvégezte. A programozó csak ezeket láthatta és kezelhette, de a valós munkát a driver végezte vagyis a memória el volt rejtve. A low-level API-kkal ez mind ki lett vágva. A hardver inicializálásánál a program megkapja a memóriát, azt csinál benne a fejlesztő, amit akar. Itt jön az, hogy mindent nekik kell megírni és látható, hogy bizonyos allokációs technikákkal jobban is lehet bánni a memóriával, mint ahogy a Sniper Elite 3 teszi. Ott bár a memóriahasználat DX11-hez hasonló, de nő a textúrák minősége. Hasonló modellt vezetett be a Dragon Age: Inquisition is.
Mivel a tartalom minősége nőni fog, így ezek sem lesznek igazán jó alternatívák a jövőben. Főleg az Xbox One miatt olyan koncepciók kerülnek előtérbe, amelyek kevés memóriát igényelnek. A virtuális textúrázás a mostani API-ban ugyan elérhető, de nagyon rosszul működik. Egyszerűen az a gond vele, hogy maga a tartalom törlése rendkívül költséges, tehát lényegében van egy funkció a DX11.2-ben, ami használhatatlan, mert túl magas többletterhelést jelent. A low-level API-kkal ezek a funkciók ugyan eltűnnek, de mivel a programozó mostantól teljesen látja a memóriát és úgy kezeli, ahogy akarja, lehet a GPU-ra írni egyéni virtuális textúrázó rendszereket. Ez a két új konzollal és a legtöbb mai GPU-val (Gen8, Fermi, Kepler, Maxwell, GCN) simán megoldható. Persze a texturalapok külön memóriaallokációt igényelnek, ami limitáció, de például nem kell sokat frissíteni a modernebb hardvereken, hogy több textúralap is tárolható legyen egy allokációban. Ez lényegében teljesen új irányt nyitna meg a textúrák tömörítése szempontjából, radikálisan csökkentve a memóriaigényt. Volt tervezet a Khronosnál a szabványos sparse texture kiterjesztésük kiegészítésére tile-pool támogatással, de elvetették, mert az elmúlt év tavaszán még nem támogatta semmi ezt a technikát hardveresen. De a Radeon R9 285 (aka Tonga) ma már támogatja, és igen nyilvánvaló, hogy az elkövetkező két év során a többi gyártó is beépíti, tehát érdemes foglalkozni a kérdéssel. A konzolokon is megoldható pár alternatív opció, hiszen van egységes memória.
Ezek majd alapvető technikák lesznek, hogy növelni lehessen a textúrák minőségét úgy, hogy töltőképernyőket se kelljen használni. Persze utóbbi majd megint igényel fejlesztéseket, hiszen a tartalmat ki kell kódolni stb., ami megint para, de ezekre PC-n is lesznek megoldások. Elsőként az új API-kkal felszabaduló temérdek processzoridő, majd az IGP-k befogása, és így tovább, ha esetleg gondolkodnánk fixfunkciós technikákban.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dtomka
veterán
Nem értem, hogy miért nem "karolja" fel öket valaki, vagy valamelyik cég...annyi milliárdos van a világon.....és legalább értelmes dolgokra költenék a pénzüket. Lehet butaság, de én örülnék, mert ha az AMD akkora lehetne, mint a konkurens cég, akkor igazán beszélhetnénk versenyhelyzetről, aminek mi vásárlók innánk meg a levét, de ez esetben jó értelemben !
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #35434496 #8881 üzenetére
Nem. Egyszerűen előbb a szoftveres kérdéseket akarják megoldani. A Fiji is kész van már, csak várni kell a HBM-re. A Tongát meg majd átnevezve eladják. De idén a legfőbb cél akkor is a szoftverfejlesztés. Ez kritikus fontosságú.
Ami nagyon nem halad a tervek szerint az a Mantle első verziójának lezárása. Már rég publikussá kellett volna tenni az 1.0-t. Viszont ezt nem tudják megtenni, mert az eredeti útitervet az AMD a saját munkájához szabta, viszont beesett számos játékfejlesztő és elkezdtek az API-hoz kiterjesztéseket írni. Ez nem baj, mert ennek az API-nak a célja a fejlesztők kiszolgálása, de a publikálást megnehezíti, ha folyamatosan jön egy programozó a "mi lenne, ha még ezt a problémát is megoldanánk" szöveggel. Itt el vannak csúszva.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Televan74
nagyúr
A Tonga XT -re leszek kíváncsi.Megnézném mit tud a Kaveri mellett teljesíteni,a második gépben.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
stratova
veterán
Abu: Tonga eddig elég pepita felállásban került piacra:
R9 M295X: 2048 SP 128 TMU 32 ROP 850 MHz + 256 bit eff. 5448 MHz 4 GB
R9 285: 1792 SP 112 TMU 64 ROP 918 MHz + 256 bit eff. 5600 MHz 2 GB
(OC kép a helyi tesztből)Firepro W7100: 1792 SP 112 TMU 64 ROP ~920 MHz + 256 bit eff. 5 GHz 8 GB
Tehát a teljes lapka 2048/128/64 256 bit lehet, GTX 960 TI ellen illene az "egészet" bevetni nem?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #8888 üzenetére
Igen. A Tonga jóval többre képes, csak úgy kellett paraméterezni, hogy ne legyen sokkal jobb a Tahiti VGA-knál. Az R9 285 azért volt fontos, hogy a fejlesztők arra tudnak optimalizálni low-level kódban, és az a kód automatikusan jó lesz a Carrizo, Fiji, Iceland termékeknek.
Az AMD és a Microsoft lényegében ugyanazokat a problémákat látja a low-level irányban. Lényegtelenné válik a hardverek nyers teljesítménye, mert nagyrészt az határozza majd meg a végső sebességet, hogy az adott programozó képes lesz-e olyan munkát végezni a motor felkészítésében, mint amit ma a gyártók a driverekkel. Mert ugye a programba átkerül minden, amit eddig a driver automatikusan megoldott. Valószínűleg az lesz a jövő tervezési modellje, hogy minden generációváltás előtt ki lesz adva egy új architektúraverzióra épülő lapka, aminél nem számít, hogy mi lesz az eredmény, mert csak azt a célt szolgálja majd, hogy a fejlesztők megtanulják hogyan kell vele bánni. És nagyjából fél évre rá jön az igazi generációváltás, amikor már a programokat optimalizálták az új architektúraverzióra. Ilyenkor az eredetileg kiadott lapkát is fel lehet javítani.
Most már azért vannak eredmények a DX12-ből is, így körvonalazódik, hogy mire lehet számítani. A Nitrous motor esetében az eredeti Mantle kódot DX12-re átültetve lényegében semmi gondja nincs a Hawaii GPU-nak. Nagyjából olyan gyors, mint Mantle módban. De ha ezt a kódot a GM204-en futtatják, akkor az a Hawaii GPU teljesítményének a felére sem képes, holott ugye DX11-ben nagyjából egymás nyakán vannak. Ergo borzalmasan számít az, hogy a programozó a low-level kódot optimalizálja minden egyes architektúra minden egyes verziójára. 20-50%-os mínuszok jönnek, ha ezt valaki nem teszi meg. És itt az Xbox One kódra is igaz ez. Ha azt átmentik a PC-re módosítás nélkül, akkor az a Hawaii GPU-n jó lesz, de a többi GCN-en befigyel majd egy 10-20%-os hatékonysági mínusz, míg a többi architektúrán 50%-os deficit is lehet. Szóval nagyon fontos lesz a jövőben, hogy legalább fél évvel korábban kapjanak gyakorlatilag kész hardvert a fejlesztők abból az architektúraverzióból, amire épül majd az új generációs sorozat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
7time
senior tag
azt a célt szolgálja majd, hogy a fejlesztők megtanulják hogyan kell vele bánni. És nagyjából fél évre rá jön az igazi generációváltás, amikor már a programokat optimalizálták az új architektúraverzióra. Ilyenkor az eredetileg kiadott lapkát is fel lehet javítan
De jelenleg a fejlesztőknek évekbe telik (lásd a nextgen) ameddig megtanulnak egy architektúrát hogyan fog ez 6 hónapra csökkenni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PC-t sosem fogják olyan alacsony szinten programozni mint a konzolt. Szóval itt elég azt elérni, hogy nagyjából meglegyen az a kihasználási szint, ami eddig megvolt, vagy valamivel több, ha lehetőség van rá.
A PC-n egyébként pont azért tartják most tovább itt a hardvereket, mint korábban, mert azokat ki kell tanulni. Egy VGA-t akár két-három évig is fogalmaznak majd a jövőben, mert a low-level irány mellett sokkal előnyösebb, egy alap hardvert kínálni, és évente mutatni a fejlesztőknek valami trükköt. Persze átnevezés lehet, sőt lesz is.
Egyébként a PC-t is programozhatnák a jövőben olyan alacsony szinten, mint a konzolt, ehhez az kellene, hogy a gyártók vállalják, hogy 5-7 évig nem fejlesztenek új hardvert, de ez egyelőre álom kategória, szóval ma inkább a 2-3 éves ciklus a realitás, és az arra vonatkozó felületes tanulás.(#8891) Crytek: Aki tudja, hogy nem fog optimalizálni, az ne nyúljon hozzá a low-level API-khoz. Ezért lesz DX11.3 is, az is elérhető lesz majd az Xbox One-on.
Egyébként nem olyan bonyolult ez. PC-n már csak három gyártó van, akiket számításba kell venni. Ráadásul az Xbox One kód eleve GCN optimalizált, tehát azt csak javítgatni kell, vagyis a tényleges munka igazából két gyártóra csökken.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
daveoff
veterán
Tehát tök mindegy, hogy DX12, vagy Mantle, nagyjából azonos sebességre képesek, a fejlesztő eldönti melyiket válassza, és ennyi. Akkor AMD-nek ez nagy előnye lehet a jövőben, hogy mindkét API-t kezeli. Jól gondolom?
Vagy minden program DX12-es lesz, és a Mantle megmarad opciónak? Vagy lesznek only Mantle programok is.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
"De ha ezt a kódot a GM204-en futtatják, akkor az a Hawaii GPU teljesítményének a felére sem képes, holott ugye DX11-ben nagyjából egymás nyakán vannak."
Biztos, hogy ennek semmi köze a GM204 borzalmasan szűkös 256bites buszához? Én nem zárnám ki, hogy míg DX alatt a radeon nem használja ezt ki pariban vannak, de a további gyorsulásnak már útjában áll a busz...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.