- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
Hirdetés
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
belaazallat
addikt
-
válasz 2ozzmexy #13130 üzenetére
Szia
Latom a “szenvedest” a masik csoportban, van egy pici idom, megprobalom.
roviden: ne
hosszabban:
tipushibak:
- olajkarter szuro eltomodese
- gyujtaspanel
- fotengely jelado
- valto oldali szimmering
- vakuumcsovek, olajzo csovek
- fojtoszelephaz
- ezekbol adodo turbohibak
- fotengely vetemules, nyulo lanc, csuszocsapagy (szurkosar tisztitaskor kotelezo csekk)A gyujtaspanelje csak egyben cserelheto 120 ezer a gyari, utangyartott 60 korul, de azokkal nem erdemes szorakozni.
Az olajzasa egy kenyes pont, nagyon kicsi az olajtoltet (4.3l) es mivel szereti enni is, gyors kanyarban van, hogy nem feltetlen elegseges a kenes, ezt elvileg koran javitottak, de maga az olajtoltet problemaja fennall, ha fogyaszt az auto belole. Fojtoszelephaz is megmakkan, ebbol is csak a gyari a jo, bontott ugyanaz, veszmodba all tole az auto. 4 ev alatt 2 millio felett koltottem ra. Sziki nagyon jo szerelo, kenik vagjak a tipust, de ha nincs zsebbol mosolyogva 500k es idod elvinni hozzajuk, akkor mar felejtsd el. 1.9 TiD-t vehetsz nyugodtan.[ Szerkesztve ]
-
-
-
haxxika
senior tag
válasz 2ozzmexy #13296 üzenetére
Lehet már késő, de első körben így a váltót mondanám. Ne üssön, rángasson, normálisan váltson fel-le hidegen-melegen. Beltér előbb utóbb mindegyikben szétmegy. Érezned kell azt is, hogy egyenletesen kell húznia a motornak. Dízeles D5-öm van, benzinesekről ezért nincs tapasztalatom.
Legyen hibakódolvasó, legjobb ha gyári vida van rádugva, azzal vissza lehet nézni a kórtörténetet (korábbi törölt hibákat is mutatja), aztán meg lehet nézni, hogy mi az amit esetleg elrejtettek.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
haxxika
senior tag
válasz 2ozzmexy #13298 üzenetére
Helyes, inkább keresgélj, lesz majd előbb utóbb olyan, amit már megéri elhozni. S80nál ha olyat látsz amiben Four-C lengéscsillapítás van (elektromosan vezérelt), az meg mégjobban fáj, csak keress rá az árára
Én most azt sajnálom, hogy a régi XC90-ünket nemrég láttam felrakva hirdetni (2007 D5, 7 ülés, momentum), 2019-től kezdve 3 havonta változik a tulaja, 1 éve pedig visszatekerték 450-ről 340re, de hogy miért... Magyar autó, lekérdezhető, mi értelme volt?OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
milkabrams
őstag
válasz 2ozzmexy #13395 üzenetére
Elsősorban üzembiztosságra és tervezhető karbantartásra gondolok. Jelenleg egy mk2 focust használok, annak is az 1.6-os változatát és nehezményezem, hogy ugyan nincsenek komoly hibák, de van helyette sok kicsi probléma, ami miatt gyakran látogatok szervízt, cserébe sokat eszik, lomha és hangos is.
Tudom, hogy ilyen idős használt autónál már kérdéses, de örülnék, ha nem random, bármi előjel nélkül halnának be mindenféle dolgok.Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
-
milkabrams
őstag
-
belaazallat
addikt
válasz 2ozzmexy #13458 üzenetére
Ezt próbáltam én is írni "minél nagyobb a csomagter annál több cuccot pakoltat be veled"
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
milkabrams
őstag
válasz 2ozzmexy #13456 üzenetére
Mint már korábban írtam, nem gond ha költeni kell autóra, de mikor állandóan olyan hibák jönnek, hogy a szervízvezető vakarja a fejét és 3 napja nem találják mi a franc van vele, mert élő adatok szerint minden jó, másnap meg nem indul... és nem ez az első ilyen gond. 1 hete vagyok autó nélkül, mert a fos focusom már megint szar, múlt hónapban locsoltam rá 230ezer forintot, meet gond volt a klímával, akkor át is nézték ezt a tragacsot. Lassan úgy vagyok vele, hogy benzinben locsolom rá azt a pénzt és meggyújtom.
Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
-
nesa
veterán
válasz 2ozzmexy #13576 üzenetére
Ez az egyik legjobb fiat dízel, csak amiket a GM + rárakott azt ki kell dobni és Fiatra alakítani.
A dízel meg alapvetően egy megbízhatóbb dolog mint a benzines de ebbe kár belemenni, tudom a Jóskának is 251.000km-nél kikönyökölt a HDI vagy TDI tök mind1 csak Józsika arra nem gondolt hogy az előtte lévő 6 tulajdonos is mind megünnepelte a 250000km es futást. -
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 2ozzmexy #13614 üzenetére
Esetleg ezt is véleményezhetnétek: [S80 2.5T AWD automata]
Elinduljak megnézni hogy megmentsem a bontótól/"lerugósbandától" vagy csak az időmet égetem vele?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tvrobi
csendes újonc
válasz 2ozzmexy #13615 üzenetére
Az a baj ezekkel, hogy elég csúnyán öregszenek valami miatt, az s60, v70 kevésbé.
Nekem is s80, igaz már 20 éves, itt-ott azért látszik a kor, állandó karbantartást kér, állapotmegőrzést, aki nem ezermester annak sokba is kerül, de hát ez van, a kényelem, biztonság győz mindig. -
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #13619 üzenetére
Nem tudok érdemben hozzá szólni sajnos. Volt 2001 V70 T5-öm, imádtam, S60, imádtam. S80 az még jóval korábbi volt és nagyon orr tolós így annyira nem szerettem de kényelmes volt az 100%.
Igazából 3 dolog megy hátra. Fékcsövek, kézifék bovden, üzemanyag cső és vissza tápláló. Fékcső az fém és fix, így azt kizárnám. Kézifékre tippelnék de akármelyik is, ahogy kolléga írta irány alá pár gyors-kötözővel illetve én vinnék locktite-ot is (menet rögzítő, kék). Volt hogy leesett műanyag patentet bekenve tettem vissza a menetre hogy ne essen le még egyszer.
Találkozókra én az S80 V8-al megyek nyilván, már 7 éve megvan. Viszont egy V70R vagy 850R még mindig megdobbantja a szívemet.
De egy rebel blue V60 3.0 Polestart is szívesen elszállásolnék
Számomra külön külön a V50 és 1,6d sem vállalható együtt meg... így nem írtam rá inkább.
Egyébként minden ár és előélet függő. A legtöbbször a karbantartás hiánya, kontár kókányolás eladás előtt... Ezek szokták kiverni nálam a biztosítékot.
[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
válasz 2ozzmexy #13657 üzenetére
Enyém 2005-ös S80 D5, nagyon jó, megbízható ismerőstől vettük, akkor volt benne kb.120k, csak ~83k km-t tettünk bele majdnem 10 év alatt. Rövidre van futkosós rom, nem kínoztuk sosem városi 3 kilométerekre. (Szerintem aki városi futkosósnak vesz ilyen kocsikat, az elmebeteg.)
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
válasz 2ozzmexy #13662 üzenetére
Nagyképűség nélkül mondom... sőt inkább szánom magamat is miatta: 1m levezett km van mögöttem. Rengeteg féle verdát hajtottam, renget km-t tettem ezekbe (cégesekbe). A végeredmény az, hogy városban akkor jó csónakázni, ha van hozzá tó, meg egy ladik. A dízel rohadtul nem szereti a tipikus városi módit, hogy beugrok naponta 5-8 helyre, ami 5-8x elindítás-leállítás, fel se tud gyakran melegedni rendesen, rakódik ott lefelé minden, mindenhová.
És igen a fogyasztás... rohadtul nem mindegy, hogy 4.8 vagy 11-12. Ez még az értelmesebb gazdagékat is szokta zavarni. Meg ahogy a másikban írtam a parkolás is más világ.Eladni? Annyit senki nem fizetne érte amennyiért eladnám. (Min. 3.5m.) Ezen a kocsin, ha volt egy kőfelverődés már szaladtam javíttatni. Hajszálrepedés az ablakemelőn? Csere. Könnyen elfordul a computer léptetője a bajuszkapcsolón... nem érdekel, csere. Volt pár ilyen köröm vele, túlzás nélkül mondom, hogy sok helyen utána is fordulnak. Igen, azért mert öregedő autó és mégis rendkívül jó állapotban van.
A cirka 10 év alatt amúgy kopó alkatrészekre, zavaró meghibásodásra, olajra és társaira nagyjából 1.5m ment el, de ebben benne vannak az új Conti és Vredestein nyári/téli szettek is (csak ezek ~400k tétel).
Nézd... hidd el, hogy vannak JÓ eladó autók. Ezek nyilván jó ritkán találhatók meg neppernél, de magánszemélytől nagyon szép verdákat lehet leakasztani kis hozzáértéssel és energiabefektetéssel.
Egyébként a család nyúz valami elektronyos' vacakért, de egyelőre csak azt látom, hogy szívatnám magam vele, ezzel meg nem.
[ Szerkesztve ]
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
válasz 2ozzmexy #13668 üzenetére
Itt azért erősnek érzem, hogy bármilyen dízel autót is vesz az ember, arra egyből rá kell locsolni minimum 1,5 millió forintot. A Saab egy Vectra, a Volvo meg egy Focus. Van egy olyan érzésem, hogy egy két évvel ezelőtt 800 ért megvett fóka tulajdonos nem költött még életében összesen sem 1,5-öt az autójának a karbantartására. Vagy én gondolom rosszul, hogy egy átlag első karbantartás max 500, ha benéztem egy kardinális hibát, amúgy meg 200-250?
Csináltam kis Excel táblát, kb. 10%-kal drágább a Saabhoz 9-3-hoz az alkatrész, mint a V50-hez.
-
Crus
őstag
válasz 2ozzmexy #13668 üzenetére
Nekem az a véleményem, ami végre valahára kezd terjedni felsőbb körökben is: Nem kell 5-7 évente görcsösen autót cserélni. Azt mondod 1.5m a számla? Ha azt kifizeted és lesz egy fasza autód, akkor azt mondom ki kell csengetni... ha nem is egyszerre, hanem fokozatosan. Mert inkább ez, mint a tuti vétel 1.2 milláért, aztán pár millát még bele kéne verni.
És súlyos tévedés (nem neked szól, általánosságban írom!!!), azt képzelni, hogy vérciki 20 éves, ne adja ég 25 éves autóval járni. Nem. Ha az az autó rendbe van téve, nincs szétrohadva, teljesen felesleges csak azért másikat venni, mert a szomszéd is meglépte.
Nézd... ha számlával, papírokkal igazolja, hogy 5.000 km-rel korábban lett full vezérlés csere, akkor nagy bolondság lenne ezeket cserélni. Az enyémben se mostanában kell a vezérlést piszkálni, az akkor legdrágább Contit vettem bele.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
tibor.sz
tag
válasz 2ozzmexy #13695 üzenetére
Amennyire tudom, itt minden egyben van, ráadásul elég szívás hozzáférni. Egyszer már hagyott ott a kicsike, mert az üzemanyagszivattyú nem kapott áramot, az egyik vezeték csokija "megolvadt". Állítólag típushiba. Szóval akkor is iszonyat szopás volt szerelni. Sajnos annyi eszük nem volt a svédeknek, hogy a csomagtartóból hozzá lehessen férni. Le kellett venni az egész tankot, ha jól tudom még a hátsó hajtást is szét kellett valamennyire szedni.
-
válasz 2ozzmexy #13775 üzenetére
Bocs, a válasszal megvártam az állapot felmérést. Tűzfal rendben, felületi rozsda van az autón, amivel kezdeni kell valamit, de semmi menthetlen. Van jó pár apróság, amit javítani kell, de semmi eget rengető, egyedül az egr ami műszaki jellegű hiba, és cserélni kell (egyelőre kopp kopp)
Tervezem, hogy írok néhány blogposztot a javításokról.
1.9 tid -
válasz 2ozzmexy #13867 üzenetére
Naaaa, nem illik felhánytorgatni a múltat, és azt mondani, hogy én megmondtam
Fura dolog ez, picit belenyúltam az 100%, picit a véletlen műve is, hogy pont megdöglött a kormánymű, de nincsenek illúzióim, egy lassan 20 éves magasabb kategóriás autóra kell költeni.
Viszont az megnyugtat, hogy 1m ft volt a kocsi, tehát kb. 700-al olcsóbb, mint egy hasonlóan felszerelt dízel focus, vagy ceed. És valszeg azokra is kellett volna költeni, főleg, hogy 1,8-ért árultak egy olyan ceedet, ami csipegette a vizet...
Egy kettes prius meg 2-2.5 millió körül lett volna. Annyit nem akartam költeni, inkább a házra spórolok. Állampapírba fektetve az a millió is hoz éves szinten kb. 160 ezret, amiből 1-2 szerviz kijön
Tudom, tudom, nem kell megmagyarázni a bizonyítványomat -
-
Meridian
senior tag
válasz 2ozzmexy #13878 üzenetére
" biztosan nem eredeti gyertyák voltak benne, mert '98 óta már az égéstérbe csöppentek volna "
Pedig de. 2006 óta nálam van az autó. 7 évesen vettem 154ezer km-el. Szervízkönyvét néztem, mindig mndet beleírtak, egyszer sem volt gyertya csere - ennyit ugye a hazai márkaszervízekről is. Láttál már Made in France felirattal Volvo gyertyát amúgy? Én most 4 db-ot, és ahhoz képest nem voltak rossz állapotban... szemre. -
válasz 2ozzmexy #13946 üzenetére
" Rozsdásodni ott szoktak ahol sérülve voltak/hitvány módon javítva."
Pont most hétvégén lebontottam egy 12 éves XC90 hátsó 2 kerékdob sárvédőjét, hogy megnézzem mennyire rozsdás. Korához képest tényleg jól tartja magát, de ott is megjelentek már rozsdák, ráadásul mind2 oldalon ugyan ott, kerékíven is van 2-3 db 1-2-3 cm-s rozsda nyom, meg a hegesztésnél is van már 1-2x3cm-s rozsda nyom. Ez minden 2 oldalra érvényes, és kb. ugyanaz ott!
Az ajtók alatti küszöbön is látszik, hogy van már ott rozsda, de azokat most egyelőre nem bontom szét. Idővel lehet neki állok.
(És ez egy magyarországi példány volt kezdettől fogva)[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
válasz 2ozzmexy #13948 üzenetére
Ott ragadt a sár vastagon, és ha vizet beszív, akkor lassan tud megszáradni, tovább tart ott a nedvesség, így évről évre rozsda fog megjelenni ott először.
Kocsi mosásnál meg nem tudsz oda a kerékív mögé fújni, így a sár továbbra is ott marad, ráadásul nedves is lesz tőle, tovább segít a rozsdásodásban[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Elektrosokk
addikt
válasz 2ozzmexy #14015 üzenetére
Köszönöm.
Ez is bőr, ès nem elhanyagolt állapotban van, fel van újítva. 1.4 millió Ft az ára.
Csak ez a katalizátor probléma zavar. Ami ezt a modellt illeti, csak az OG èrdekelne, az újabb kiadás nem tetszik.
Melyik v6-ra gondolsz? A Holden motorra? Mivel alfa busso mellett szocializálódtam, azt inkább elkerülnèm, visszalèpèsnek èreznèm hobbi szinten is.
A 9-5 megbízhatóbb konstrukció? Abból csak az első ès második generáció tetszik.
Azt gondoltam, hogy ezekre jobban kell költeni, de nem elsődleges autónak keresek.[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
belaazallat
addikt
válasz 2ozzmexy #14019 üzenetére
Lambdánál nálam nem voltak felpörgések csak iszonyat fogyasztás növekedés. 15 literre 100km alatt. Tankolással mérve.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
válasz 2ozzmexy #14108 üzenetére
Igen, legyen benne még 1-2M, ha törődni akar vele. Ha tud gurulni a kocsi problémákkal, és leszarja a problémkat, akkor talán nem kell 1 ft se.
Komplett vezérlés csere 250 ft-tól indul, komplett fék is 250-300e ft-tól indul, magasnyomású felújítás 150-200e ft stb.<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
tvrobi
csendes újonc
válasz 2ozzmexy #14108 üzenetére
Tele földi jóval.
Valóban.
Es igen, ami elromlik az sokba kerül.
Viszont ha azt nézzük, hogy egy tizenmilliós új kocsi értékvesztésén többet bukik az ember, és még a szervízben nem is járt, akkor inkább dédelgetek egy ilyen régit, biztonságos, kényelmes, gyönyörű a mai napig.
Csak tényleg nem egy lelakottal kell kinlódni, mert nyűg lesz, nem pedig öröm.
És még a balesetveszélyes és (számomra ) teljesen értelmetlen érintőképernyő sincs ezekben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- BMW topik
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Napelem
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Le Mans Ultimate
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen