Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz Meridian #13847 üzenetére

    Szia!

    Diósdon van a Volver, én ajánlom őket. Volvokra specializálódtak, nálam nem volt probléma, eléggé értették a dolgukat és szvsz korrekt munkát végeztek.

  • Meridian

    senior tag

    válasz Meridian #13849 üzenetére

    Na, szóval a DSA hiba akkor jelentkezik mindig, amikor megyek egy minimum 3-4 km-t az autóval (itt helyben a városban - lassan és gyorsan, de max 60km/h) , majd leállok, várok 10-15 percet, majd ekkor ráindítva jelentkezik az, hogy nem rendesen indul el a motor, hanem "csökkentett" üzemmódban... ha ez után áll az autó 1-2 órát, akkor megint rendesen indul, mintha mi sem történt volna. Ez arra utal, hogy akkor lép fel az indításkor a hiba ha át van melegedve a motortér - vagy a féktárcsák (mert ugye menni is kell az autóval, üresen járatás után sem lép fel a hiba - vagy eddig nem járattam eleget üresen álló helyzetben). Mi az, ami így okozhat DSA hibát..? :(

  • Meridian

    senior tag

    válasz Meridian #13857 üzenetére

    helyesbítek.. nem kell 1-2 órát várni... most 20 perc pihenés után is rendben indut a motor (igaz, ez valójában 15+20 perc volt... 15 perc az első pihenés, utána helytelen rossz idulás, motopr leállít, utána 20 perc pihenő, és jól indult). DE valami a hőmáérséklettel lesz a baj, mert egy kis járás után leállítottam, majd újra ráindítottam, és ismét rosszul indult el...

    Ilyet okozhat régi, öreg gyertyák? Koszos gyertyák..?

  • Meridian

    senior tag

    válasz Meridian #13847 üzenetére

    NA, megjavult végre az autóm... ez a rejtélyes egy idő után leáll egy vagy két henger végül megoldódott... Előbb gyertyacsere (hmm... még az erdeti gyertyák voltak benne, de még jónak tűntek...), majd mivel a kábelek teljesen rendben voltak (érintésre puha, gumiszerű szigeteléssel, semmi repedés, vajsima felülettel, amúgy franciák gyártották - de az autó meg Hollandiában rakódott össze 1998-ban), így a gyújtótekercseket is kicseréltük (a tekercsek Sagem márkájúak voltak - gondolom ez is francia, a francia motor miatt).
    Ez utóbbiak közül (kettő van, két-két iker kábellel, az a kéthengerenként egy-egy tekercs). Bosch éppen nem volt (az NGK-t nem ismertem) így Magnetti Marrelliből lett kettő darab beszerezve. Egy az egyben ugyanúgy néztek ki az újak, mint a régiek, a Sagem-ek, az egyik fehér csatlakozójú, a másik fekete. (utólag olvastam, elég neves autóalkatrész gyártó... most japán tulajdon, de persze olasz gyártó, a Fiat-hoz kötődött)

    Mivel könnyen hozzáférhető volt ezzel már külön szervízbe nem mentem, hanem apámmal együtt egy 30 perces piszkálódással leszedtük a régieket, és újra cseréltük. A probléma megoldódott.

    Így visszagondolva már többször mondtam apámnak (akinek vannak szerszámai, meg végzettsége szerint hajógépész, így képben van sok mindennel) kellene cserélni a gyertyákat csak nekem nincs hozzá szerszámom, meg merszem se, mivel nem ez a szakmám. Bár így most már nem egy nagy kunszt gyertyát cserélni (legalábbis ennél a motornál). Sem pedig a gyújtótekercseket, igaz elektromos tápkábel az elég faramuci módon van rögzítve, egy rugalmasan ráfeszülő fémdrótkerettel. Az iker gyújtókábeleknek is megvan a pici trükkje hogyan cuppan le, mert egyébként nem egy lerázkódós fajta a csatlakozási módja.

    Szóval volt korábban egy olyan érzésem, mikor állóhelyzetből indultam el (pl piros lámpa, vagy körforgalomból lassabb menetből gyorsabb menettel kihajtva), mintha pillanatokra meg-megrándult a motor, de csak ritkán... olyan volt, mintha nem fogott volna a kuplung és az megcsúszott volna. De mivel ritkán volt és nem mindig így nem foglalkoztam vele. Igazság szerint ha nagyon ilyenje lett volna akkor valami jelző lámpának jeleznie kellett volna hogy nincs gyújtás vagy akármi. De fel sem villant eddig semmi. Aztán most ugye a DSA lámpa felkapcsolt, a motor meg átment "hörgősbe". És igen az utóbbi egy hónapban ezek a meg-megrándulások többször és határozottabban fordultak elő. Szóval aki ilyet tapasztal, az azonnal cseréljen gyertyát, és ha nem múlik el akkor 100% hogy a tekercsekkel is baj lesz. A kábelek szigetelésének hibájáról is néztem videót erről, az is hasonló, de az sokkal határozottabban produkálja ezt a hibát, és leginkább akkor amikor nagyobb fordulatra megy fel a motor. De az én esetemben ez 1500-2500 között történt a meg-megrándulás. Nem felette.

    A javítás után most határozottabban erősebbnek tűnik a motor is, egy szűk kanyart kettesbe viszakapcsolva szoktam bevenni, de most véletlenül hármasban maradva is bevettem (annyira hozzá van nőve a seggemhez ez az autó, hogy minden rezdülését megérzem a motornak... :) és ösztönösen nem kapcsoltam vissza mert a motor nem adta jelét annak, hogy kisebb áttételt kérne - csak utólag gondoltam bele, hogy jé hármasban történt a manőver)

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Meridian #13877 üzenetére

    Két apróság csupán:
    1. biztosan nem eredeti gyertyák voltak benne, mert '98 óta már az égéstérbe csöppentek volna ;]
    2. Eddig nem említetted hogy sosem cseréltél még trafókat, azért derék hogy 25 évig elment az a "fos francia" trafó... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • Kelecar

    aktív tag

    válasz Meridian #13877 üzenetére

    Szerintem nem francia az a motor. S/V40-ben csak a dci volt francia. Összes többi benzines az Volvo whiteblock, kivéve néhány 1.8-ast ami Mitsu GDi, de az itthon elég ritka. Szóval a tiéd vagy Volvo vagy Mitsubishi, de szerintem semmiképp sem francia :)

    Amúgy kár hogy csak most láttam a hsz-d. 22. kerületben lakok, szivesen megnéztem volna én is az autód mikor még nem volt jó. Nekünk is van több 40-esünk, és a szerelésében is már szereztem egy kis tapasztalatot :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Kelecar

    aktív tag

    válasz Meridian #13888 üzenetére

    service reset: gyújtáson kell nyomva tartani a napi számláló resete gombját vagy 10 másodpercig, de pl az a gomb nekem se működik néha tankolás után. Ha nem megy VIDA-val is lehet resetelni szerintem (nekem van 22. kerületben)

    Hát nem akarom kétségbe vonni a szerelőt meg édesapádat, de ez a motor bizony 100% volvo. A volvo moduláris motorpalettájába tartozik ami whiteblock-ként ismeretes még. 1990 és 2016 között gyártották 4-től 6 hengeres kiosztásig sok-sok kölünböző benzin és dízel konfigurációban. Tudtommal Renaultban nem fordult meg de nem vennék rá mérget.

    Egy kis vizuális megerősítésként itt egy kép a Volvo 1.8-ról
    B4184S ENGINE VOLVO 1.8 16V B4184S V40 S40

    Valamint a Renault 1.8-ról:
    Afbeelding 1 van Motor Renault Laguna 1.8 16v 2000 F4P 760

    Ahogy látszik még az anyag se stimmel, mert a renault vas öntvény, a volvo pedig alumínium :)

Új hozzászólás Aktív témák