- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Google Pixel topik
- Lassítanak a hajlítható kijelzős telefonok fejlesztésén a kínai márkák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cheesy
őstag
válasz Dr. Mózes #13565 üzenetére
Vannak álomautók az ember életében, nekem az egyik egy Saab 9.5 Aero Turbo volt
A Saab és a Volvo között a designt leszámítva milyen érdemi különbségek vannak műszaki, alkatrész ellátottsági, szerviz és fenntarthatóság szempontjából?Közben már 2.0D vagy 2.4D motorokkal keressük az igazit V60, S80 körökből... 4M-nál húztam egy közepesen határozott vonalat. Ebbe már belesétál néhány XC60 is, de ott nagyobb veszélyt érzek a lehetségesen elhanyagolt AWD+automata váltó páros javítása esetén...
www.vakbelmutet.hu
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Dr. Mózes #13653 üzenetére
Azért a Saabot nagyon nézd meg, inkább kétszer mint egyszer csak félig, mivel a piaci áruk ilyen alacsony, így az "úrhatnámpolgárok" előszeretettel vették ráadásul ez egy olasz dízel motor, ami azért eléggé kényes tud lenni motorolaj és gázolaj minőségére pl.
Ha "csak 200ezer van benne" akkor el ne hidd, nem azért vettek egy dízel sleepert hogy a sarki tecsóig elguruljanak vele..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Dr. Mózes #13653 üzenetére
Én ezelőtt egy 9-5-ös 1.9 TiD Saab-ot hajtottam, amit a családból vettem át. Ismert előélet, megkapott mindent. Majdnem mindent.... Pl. a vízcsövek már érettek voltak (pedig már a csúnya, faceliftesem volt) és nincs hozzá új! Nincs utángyártott! Nem jó az Opelé.... A megoldás az aranyáras bontott lett.
Amúgy amikor beleülsz és méssz vele, az eléggé kiadja. Köréd van építve, egy tank.Viszont mindig volt valami nyűgje. Vagy én voltam olyan,hogy ha valamit hallottam, már vittem is a szerelőhőz. És elhiheted... mindig volt valami.
Jó szerelőt Üllőn tudok hozzá ajánlani!
Utána vettem egy Priust. Ami azé jó, mert jó! A Priusra annyit nem költöttem 2 év alatt(és az is csak nagy megelőző karbantartás volt), mint két hónap alatt arra a Saabra, ami 10 évig a családban volt, a közvetlen környezetemben és mindent megkapott.
Én imádtam a Saab-ot, de elég volt. Arra megtanított, hogy a büdös életbe olyan autót ne vegyek, amihez a GM-nek köze van. Se dieselt... És ezt javaslom neked is.
[ Szerkesztve ]
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Dr. Mózes #13669 üzenetére
Nyilvánvalóan ezek légből kapott számok voltak, lövésem sincsen hogy van e benne kettős tömegű pl, de 100 eladó autóból 99nek véres a torka is, mert az emberek nem azért adják el mert most éppen jó... fiatalabbra cserélni egy 10 év körüli autót amiben még bőven van élet a mai világban pedig egyenesen ökörség, már bocs.
Ki lehet fogni, de ahhoz nagyon érteni kell hozzá és óriási mázlira is szükség lesz. Sajnálom hogy realista vagyok, nem baj ha nem értetek egyet, hidd el mostanság néztem meg pár 9-5t, 9-3at, S60at és S80at, legutóbb egy V70 mellett állva mondtam hogy biztosan nem... volt amit hibásnak árultak, automata váltó hibás, de ha csak annyi baja lett volna elhozom a 470+k futás és váltó gond ellenére 250k-ért, de nem csupán ennyi baja volt, inkább le sem írom, túl hosszú és eltértünk így is jócskán a tárgytól. Azért elarulom hogy az nem állt volna meg a következő műszakin 1,5m-ból, és akkor még a szép állapottól nagyon messze lettünk volna. (Mármint olyantól amit előtetek is vállalnék az arcommal)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Crus
őstag
válasz Dr. Mózes #13672 üzenetére
"Plusz NCAP 5 csillag legyen, ez a legfontosabb."
Az kemény, ha csak 50 km/h-val akarsz közlekedni... nem lehetetlen, de elég idegörlő. A legtökéletesebb autóba is haltak már meg meglepően alacsony sebességnél. Nem azt mondom, hogy nem számít az NCAP, hanem azt, hogy 1000x hatékonyabb a defenzív vezetés (úgyis kijön, úgyse adja meg, úgyis lelép, úgyis bevág, úgyis bunkó... etc.).
"VW vagy Volvo" Csak ez előbbi jellemzően hülyegyerek autó (így ritka használtan az, aminek a bele nem lóg), utóbbi meg ritkán az.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other. - Az atomháború szörnyen unalmas.
-
Peti78
őstag
válasz Dr. Mózes #13669 üzenetére
Egyetértek, nem feltétlenül kell félni a dizeltől.
[Ez egy márciusi hsz-em]
Azóta mentünk bőven mind a két autóval, az s80 ban egy turbo vezérlő és egy folytószelepet kellett cserélni. A csere után 5 ezerrel visszamentem,tél előtti átnézésre, és a hibakódolvasás nulla eseményt hozott. Még szürke sem volt és gyári műszer.
Ehhez hozzáteszem, hogy a V50 a szerelőmé volt, nem állt szándékában eladni, de rákérdeztem, hogy biztos szüksége van e rá. Az S80 at pedig ő választotta ki, hogy ez jó lesz.
A V50 városi /országút, az s80 város+pálya használatban van.
Jó autót kell találni.Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Dr. Mózes #13672 üzenetére
Szerintem nagyon rossz a gondokodásod. Az autó, ha nem munkára kell, akkor viszi a pénzt. Egy használati tárgy, amit lehet becsülni, de szeretni nem kell. Szeresd a gyerekeidet, az autó meg tegye a dolgát.
Mindenkinek van egy korszaka, hogy olyan autót keres, amit lehet szeretni. De ez egy f@szság, amire mindig ráb@szik az ember, csak könnyebben megbocsátja a ráköltött forintokat.
Nem munkába járni kell ahogy olvasom és nem is munkára. Mondom, ne vegyél dieselt! Nem azért, mert tuti baja lesz, hanem mert ha baja lesz, akkor az mind százezres tétel. És ezen tételek egyike sincs egy benzinesben!
Én az 1.8-as benzines, kombi mondeóval Erdélyt 6 liter alatti fogyasztással abszolváltam, 4 fővel, megpakolva.Öreg prémium szívás lesz. Értem,hogy patina meg minden, meg szép, de pénztemető. Mellesleg a 9-3.as Saab hátul még kicsi is. Kisgyerekkel abszolút nem ajánlom. Kettő is volt a családban... Mármint 9-3 -as.
A volvo ahogy írták, egy Ford. Akkor inkább már vegyél egy Ford Focus kombit, benzines, 1.8-ast. Van belőle sok, van belőle alkatrész, van hozzá szerelő! Ha mindenképp diesel, akkor 1.6HDI rohadt jó motor és ott van a titkos favorit, a 2011 utáni Citroen C4. 5 évig hajtottam cégesen... baromi jó autó és soha semmi baja nem volt. És az a motor az egyik legjobb diesel. (Pedig én útálom ám veszettül azt a rohadt dieselt. )
Szóval azt csinálsz, amit akarsz, de engedd el a márkahűséget, a szerethető autót, az öreg prémiumot, mert az mind sz.pás lesz ebben az ársávban. Vegyél szívó benzint, vegyél olyat,amiből sok van, amihez van szerelő a környékeden... Hyundai, Kia, Ford Focus, Suzuki SX4....
Hidd el, ha nem lesz baja, akkor, ezeket is lehet szeretni. Pl. szerinted a Prius 2-t lehet szeretni? Látszólag nem, egy doboz. A feleségem azt se akarta,hogy megvegyem. 3 hónap után azt mondta,hogy a világ lejobb autója (amúgy ja) és ha eladnám, akkor bőgne. Pedig egy szürke doboz...
-
-
Dr. Mózes
aktív tag
válasz Dr. Mózes #13649 üzenetére
Pár hónap eltelt ugyan, de a tegnapi napon gazdája lettem egy Saab 93 kombinak .
Kb. fél millió volt a difi a Saab és úgy bármi más hasonló kategóriás autó között, úgyhogy egy egész szép induló tőkém maradt, hogy minden meg legyen csináltatva.Névváltozás, korábban mustang08
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Dr. Mózes #13868 üzenetére
Nem illik de na, ezt mondtuk többen előre így készülni tudtál rá, nem is fáj annyira...
Egyáltalán nem nyúltál bele, ezek ennyi pénzért mind ilyenek vagy még rosszabbak csak egy hozzám hasonló OCD-s megszállott kezelésbe vette és tisztességesen kitakaritotta és lemosta... (1 napnyi meló kényelmesen csinálva és még egy fékbetét esetleg olajcsere is belefért meg 4 egyforma kerék feldobasa...) aztán kész is a kívül csecse belül kaka autó ami a hahun kiabálja képek alapján hogy vegyél meg, de a szép dukko alatt egy penztemeto.
Szerintem ezek a hibák egy focuson is elojohetnek, sőt ismerve az ilyen "puritanabb" verdák tulajait..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
belaazallat
addikt
válasz Dr. Mózes #13870 üzenetére
Sokaknak azért nincs félretett pénze, mert nincs mit félretenni. Az autó újra luxus cikk lett. Eddig évi 200-ból bőven megvolt az autó fenttartási költsége, de idén jóval drágább lesz, biztosítás duplája 45, éves olaj és szűrőcsere 35 helyett, 60. Üzemanyagárról ne is beszéljünk! Nem ver földhöz, de ezek az összegek kerülhetnének máshova is pl tábor a gyerekeknek.
És ez egy 24 éves Volvo. Alkatrészek nem drágák, csak a munkadíjak lettek horribilisek. Pl központi zár motor csere 4000Ft az alkatrész, 34 a munkadíj.
Eltudom képzelni két szakmunkás fizetésből mennyire lehet "megélni"."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Dr. Mózes
aktív tag
válasz Dr. Mózes #13865 üzenetére
Helyzetjelentés:
A szívósorból egy darab letört, belekerült a hengerbe, ami elferdítette a hidrotőkét, így a szelep nem zárt rendesen, ezért nincs kompresszió.
Most leszedik a hengerfejet, aztán kiderül mennyire sérült a hengerfej, dugattyú stb.Névváltozás, korábban mustang08
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest