Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meridian

    senior tag

    Sziasztok! Bár már 17 éve megvan az autóm most először írok ide. Egy 1998-as S40 1.8i benzines Volvom van, keveset használom (154ezer km-el vettem meg 2006-ban, most 247ezer van benne, 239-nél volt vezérműszíj + meg a sima szíj ami a szervót, generátort, klímát pörgetimeg, és ami ilyenkor még szokás cserélve benne, + olajcsere+szűrő, 2018 december közepén). Eddig csak egy bal motortartó bak cseréjére, meg kábé 8 évente akksi csere volt vele, meg sajnos küszöb rozsdásodás miatt javítva cserélve.

    Ám most fura hiba lépett fel (oké, 24 éves autó, várható volt ez már). Indításkor alapjáraton remeg a motor, DSA lámpa világít. És a motor hangja olyan, mint egy nagyköbcentis chopper motorkerékpárnak (pont elment mellettem egy ilyen, onnan ez az összehasonlítás), csak a kipufogó miatt halkabb. Ja és benzinszagot lehet érezni - mintha nem égetné el az üzemanyagot...
    Olyan mintha a kipörgésgátló konstans módon visszavenné a teljesítményt, mintha csak 2 henger menne a 4-ből... emiatt az erős remegés (sebesség váltó karon lehet legjobban érezni) alapjáraton, és az alapjárat is indításnál 400-500 körüli pedig indításkor 1000 körül van, majd szépen visszaáll 750-re. De most alapból alacsonyabb. Szerencsére nem voltam messze, így hazagurultam vele, kitettem az elakadásjelzőt, mert nagyon pörgetni kellett a motort ahhoz, hogy 50-el menjek - de egyébként elvitte a gépet úgyis, de lehetett érezni nincs meg a megszokott erő benne.

    Apámnak vannak autószerelő ismerősei, egyiküknél kért időpontot de csak június 6-án tudnak vele leghamarabb foglalkozni...

    Esetleg volt-e hasonló hibája valakinek (1998-as benzines Volvo S40)?

    Gondoltam arra is hogy gyertyacsere, mert még nem voltak a gyerták cserélve. De nem vagyok autószerelő - apám hajógépész végzettségű (az egy kicsit más téma, de motorokhoz ért persze, de nem autószerelői szinten)

    Esetleg van olyan szerelő Érd vagy környékén, aki foglalkozik Volvo-kkal - értem úgy ezt, hogy ismeri ennek a nyűgjeit?

    [ Szerkesztve ]

  • Meridian

    senior tag

    válasz BigBlackDog #13848 üzenetére

    Köszi! Éppen hazajött apám, ő is említtte hogy ismer valakit Diósdon - akkor valószínűleg róla beszélt. (ő mindenkit ismer :P - bár akkor nem értem miért nem vele beszélt le időpontot. Igaz, akihez mindig vittük (pl utoljára vezérműszíj stb cserére) az sokkal közelebb van hozzánk - és a saját autóit is mindig ide vitte)

    Ja, és mutattam volna apámnak a hibát - ismételten*** -, de megszűnt. Pöccre beindult a motor, és rendesen. ***Megjegyzem, ez a hiba nem ma lépett fel először, hanem a héten, kedden. De másnap reggelre megszűnt a hiba.
    Az akksi 6,5 éves volt benne, és télen 2x is lemerült a hidegebb időkben /mert most home officeban dolgozva még kevesebbet használom az autót/ - de csontra, meg sem mozdult az önindító, vagyis csak egy halk gyenge kerrenés volt hallható - kevés volt a szufla az önindítónak. Ezért lecseréltem az akksit vadiújra - mivel hmm.. a Sparban most 30%-al le vannak értékelve az akksik (Aki Érden lakik, a parkvárosi SParba nézzen be, ha akksit akar venni éppen... van többféle is - Bosch és valami nem tudom milyen márka van még, 45-90Ah-ig - 55Ah Bosch pl 20ezer Ft csak...!).. 65Ah Bosch 25200Ft volt (Tescoban ma néztem: 55ezer ft? Nóó'mális??? A Sparban a rendes ára valami 35ezer lett volna - és a neten is kábé ilyen árakon vannak 35-36ezer a 60-65Ah-sok, pl Varta).

    Van itthon multiméterem, megnéztem most az új akksi mennyire kattant le a hazafele történt sok újraindítástól (mivel a piros lámpáknál meg torlódásoknál inkább leállítottam a motort, ne remegjen - és mindig pöccre (értsd 1 tizedmásodperc alatt) indult, nem kínlódott az önindító), de szinte semmenyire sem... Melegen 13,74V-ot mutatott de álló motornál. Most hogy pár óra eltelt és lehűlt a motortér és az akksi is, így most 12,87V ami azt hiszem jó. Motor beindítása után, járó motorral pedig 14.47V. Ha jól emlékszem valaki itt írta, hogy a generátor ~14,4V-el tölt, tehát akkor a generátor is működik... ugye?

  • Meridian

    senior tag

    válasz FeRRaR1 #12817 üzenetére

    (*Kivéve mikor a lukoilnál vizes taknyot tankoltam és rángatott mint az isten amég nem tankoltam rá egy teletank shell v power dízelt)

    Ezt pontosan így tapasztaltam meg én is, de még valamikor 2009-2010 környékén... Azóta sose Lukoil.
    Szeméyl szerint mindig Shell-nél tankolok, ritkán MOL-nál.

  • Meridian

    senior tag

    válasz Meridian #13849 üzenetére

    Na, szóval a DSA hiba akkor jelentkezik mindig, amikor megyek egy minimum 3-4 km-t az autóval (itt helyben a városban - lassan és gyorsan, de max 60km/h) , majd leállok, várok 10-15 percet, majd ekkor ráindítva jelentkezik az, hogy nem rendesen indul el a motor, hanem "csökkentett" üzemmódban... ha ez után áll az autó 1-2 órát, akkor megint rendesen indul, mintha mi sem történt volna. Ez arra utal, hogy akkor lép fel az indításkor a hiba ha át van melegedve a motortér - vagy a féktárcsák (mert ugye menni is kell az autóval, üresen járatás után sem lép fel a hiba - vagy eddig nem járattam eleget üresen álló helyzetben). Mi az, ami így okozhat DSA hibát..? :(

  • Meridian

    senior tag

    válasz Meridian #13857 üzenetére

    helyesbítek.. nem kell 1-2 órát várni... most 20 perc pihenés után is rendben indut a motor (igaz, ez valójában 15+20 perc volt... 15 perc az első pihenés, utána helytelen rossz idulás, motopr leállít, utána 20 perc pihenő, és jól indult). DE valami a hőmáérséklettel lesz a baj, mert egy kis járás után leállítottam, majd újra ráindítottam, és ismét rosszul indult el...

    Ilyet okozhat régi, öreg gyertyák? Koszos gyertyák..?

  • Meridian

    senior tag

    válasz Meridian #13847 üzenetére

    NA, megjavult végre az autóm... ez a rejtélyes egy idő után leáll egy vagy két henger végül megoldódott... Előbb gyertyacsere (hmm... még az erdeti gyertyák voltak benne, de még jónak tűntek...), majd mivel a kábelek teljesen rendben voltak (érintésre puha, gumiszerű szigeteléssel, semmi repedés, vajsima felülettel, amúgy franciák gyártották - de az autó meg Hollandiában rakódott össze 1998-ban), így a gyújtótekercseket is kicseréltük (a tekercsek Sagem márkájúak voltak - gondolom ez is francia, a francia motor miatt).
    Ez utóbbiak közül (kettő van, két-két iker kábellel, az a kéthengerenként egy-egy tekercs). Bosch éppen nem volt (az NGK-t nem ismertem) így Magnetti Marrelliből lett kettő darab beszerezve. Egy az egyben ugyanúgy néztek ki az újak, mint a régiek, a Sagem-ek, az egyik fehér csatlakozójú, a másik fekete. (utólag olvastam, elég neves autóalkatrész gyártó... most japán tulajdon, de persze olasz gyártó, a Fiat-hoz kötődött)

    Mivel könnyen hozzáférhető volt ezzel már külön szervízbe nem mentem, hanem apámmal együtt egy 30 perces piszkálódással leszedtük a régieket, és újra cseréltük. A probléma megoldódott.

    Így visszagondolva már többször mondtam apámnak (akinek vannak szerszámai, meg végzettsége szerint hajógépész, így képben van sok mindennel) kellene cserélni a gyertyákat csak nekem nincs hozzá szerszámom, meg merszem se, mivel nem ez a szakmám. Bár így most már nem egy nagy kunszt gyertyát cserélni (legalábbis ennél a motornál). Sem pedig a gyújtótekercseket, igaz elektromos tápkábel az elég faramuci módon van rögzítve, egy rugalmasan ráfeszülő fémdrótkerettel. Az iker gyújtókábeleknek is megvan a pici trükkje hogyan cuppan le, mert egyébként nem egy lerázkódós fajta a csatlakozási módja.

    Szóval volt korábban egy olyan érzésem, mikor állóhelyzetből indultam el (pl piros lámpa, vagy körforgalomból lassabb menetből gyorsabb menettel kihajtva), mintha pillanatokra meg-megrándult a motor, de csak ritkán... olyan volt, mintha nem fogott volna a kuplung és az megcsúszott volna. De mivel ritkán volt és nem mindig így nem foglalkoztam vele. Igazság szerint ha nagyon ilyenje lett volna akkor valami jelző lámpának jeleznie kellett volna hogy nincs gyújtás vagy akármi. De fel sem villant eddig semmi. Aztán most ugye a DSA lámpa felkapcsolt, a motor meg átment "hörgősbe". És igen az utóbbi egy hónapban ezek a meg-megrándulások többször és határozottabban fordultak elő. Szóval aki ilyet tapasztal, az azonnal cseréljen gyertyát, és ha nem múlik el akkor 100% hogy a tekercsekkel is baj lesz. A kábelek szigetelésének hibájáról is néztem videót erről, az is hasonló, de az sokkal határozottabban produkálja ezt a hibát, és leginkább akkor amikor nagyobb fordulatra megy fel a motor. De az én esetemben ez 1500-2500 között történt a meg-megrándulás. Nem felette.

    A javítás után most határozottabban erősebbnek tűnik a motor is, egy szűk kanyart kettesbe viszakapcsolva szoktam bevenni, de most véletlenül hármasban maradva is bevettem (annyira hozzá van nőve a seggemhez ez az autó, hogy minden rezdülését megérzem a motornak... :) és ösztönösen nem kapcsoltam vissza mert a motor nem adta jelét annak, hogy kisebb áttételt kérne - csak utólag gondoltam bele, hogy jé hármasban történt a manőver)

  • Meridian

    senior tag

    válasz 2ozzmexy #13878 üzenetére

    " biztosan nem eredeti gyertyák voltak benne, mert '98 óta már az égéstérbe csöppentek volna "
    Pedig de. 2006 óta nálam van az autó. 7 évesen vettem 154ezer km-el. Szervízkönyvét néztem, mindig mndet beleírtak, egyszer sem volt gyertya csere - ennyit ugye a hazai márkaszervízekről is. :P Láttál már Made in France felirattal Volvo gyertyát amúgy? Én most 4 db-ot, és ahhoz képest nem voltak rossz állapotban... szemre.

  • Meridian

    senior tag

    válasz Kelecar #13879 üzenetére

    Egészen biztosan Renault Megane motor van benne. Motor felépítése, és az hogy hova rejtették el idióta módon a motorszámot... Emlékszem amikor vettem, és ment az erdetiség vizsgálat... a vizsgáló égre-földre kereste hol az istenben van a motorszám. Apám odaszólt, hol nézze meg, mivel ránézésre gyanús hogy a motor Renault Megane motor, mivel volt ilyen autója. És annak is keresni kellett hol van a szám beütve. :D A mostani szerelő is mondta, ez bizony egy Megane motor, jól ismerik szerelhetőség szempontjából.

    Ami érdekes: Hollandiában gyártották. (Made in Netherland)

  • Meridian

    senior tag

    válasz 2ozzmexy #13880 üzenetére

    Bár a műszakijába 1.8 I van ütve, valójában nem az. Fene se érti. Mivel a köbcenti 1731. Motorszám: B4184S15...

  • Meridian

    senior tag

    válasz Kelecar #13879 üzenetére

    "Nekünk is van több 40-esünk, és a szerelésében is már szereztem egy kis tapasztalatot"
    --> a műszerfalon világító Service lámpát hogyan lehetne resetelni? Az összes létező youtube videót végignéztem... :P

    A gyertya cserés videó, pont ugyanígy néz ki a motorházban minden (a gyújtóvezetékek szigetelése is pont ilyen, szép sima gumiszerű anyag, fehér Volvo feliratokkal):
    https://youtu.be/ioRLwRLz5ek?t=38

    A műszerfal meg pontosan így néz ki:
    https://www.youtube.com/watch?v=y31Uw-Y_RJo

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák