Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    Nos...megvolt a GT főpróbája. Ugye az elmúlt egy évben minden IS ki lett cserélve vagy fel lett újítva a motortérben, illetve a futóműben; amikhez nem lett eddig hozzányúlva a hajtásban: a váltó és a kipuff-rendszer.

    A generál óta eltelt egy év ('18 július), illetve kapott új katalizátort, szondákat, hűtéskör, traffók, stb. Most július végén olaj/szűrők cseréje (illetve a generál óta belement 10e km 200-300km-es etapokban, plusz némi agglomerációs krúzolás).Ezalat érdemleges történés semmi, majd a katalizátorcsere után (február eleje) abszolút néma kuss.

    Most hétvégén irány Ausztria: Bp-ről St Pölten/Herzogenburg, majd onnan egy bécsi kirándulás, majd vissza, aztán haza Bp-re; kerekítve 1000km pályán.

    Pénteken érkezünk, semmi para; még indulás előtt megnéztem az olajszintet a kocsibeállón, mint 'zéró ponton'. Amikor július elején átvágtáztunk a bajorokhoz Günzburg-ba a Ford-dal, a bécs utáni emelkedős/süllyedős/kanyargós szakaszon még mondtam is páromnak: milyen mókás lenne az Alfa-val keringeni itt. Szerintem most tényleg mókás volt, ő annyira nem értékelte...

    Szombaton, reggeli előtt kimentem a parkolóba ismét megnézni az olajszintet: motorháztetőt feltolom, nyúlnék a nívó felé...aztán azzal a lendülettel kapok a motorháztető után, ami minimális ellenállással jön vissza lefele; mondom: Que? OK, úgy tűnik a teleszkópok lettek az út tisztáldozatai. Vállalal alátámasztok a tetőnek, olajat nézem: minden fasza.

    Napközben kirándulás Bécsbe, felhőtlen boldogság: a városi forgalmat itt is xarul viseli, főleg klímával a 30 fokban (és a bécsi lámpák hangolása botrányos); ez van. Este felmegyünk a kahlenbergi kilátóba; olyan telibevert makadámút-szerű xar vezet fel, hogy 40kmph-nál nem megyek többel és még úgy is zúg a fejünk. Megkávézunk, majd irány 'haza'; este 9-10 felé már kellemes idő van, így lehúzott ablakkal krúzolunk, pályán is csak külső befújáson marad.

    Vasárnap, reggeli után indulás a szállóból; még átugrunk St Pölten-be elköszönni a többiektől. Előtte gyors olajszint-nézés: minden OK; párom most előzékenyen tartja a motorháztetőt. 11 óra magasságában már kezdenek befűteni, ebből már nem lesz kikönyöklős krúzolás: klíma benyom...aztán valahogy hűvös nincs. Mondom: Hmm...

    Tekergetem a kapcsolókat, mintha érteném...hűvös még mindig nincs, de sziszegés az hallhatóan van. Mondom: a qrva anyád... Mindegy, valahogy csak kibírjuk hazáig.

    St P-ben elbúcsúzunk, irány a pálya: íves felhajtó az A1-re, 80-90 környékén harmadikban odalépek neki...és azzal a lendülettel, hangosan pittyegve odafossa magát a CHK Engine a műszerfalra. Mondom: neked meg most mi a geczy bajod van... Mindegy, valahogy átjutunk a határ túloldalára, onnan van asszisztencia, ha minden kötél szakad.

    Ezen a ponton teljesen elöntötte a xar az agyamat; hazáig végig azon gondolkodtam, hogy miként szabaduljak meg etől a fostól úgy, hogy ne érezzem teljesen balfaxnak magam. Viszont az M1-en a felújítás miatti lassítások jól jöttek, mivel ott kicsit át lehetett szellőztetni a kocsit.

    Párom este ment tovább a szüleihez vidékre, én pedig éjjel egyig az autóhirdetéseket vizslattam, hogy lássam mi a szitu...

    Hétfőn felkerekedtem a kocsival, mondván: a héten úgyis van időm, és mi jobbra tudnám elbaxni, mint erre a xarkupacra; illetve ezen a héten még minimális a forgalom a városban.

    Indítok: nincs CHK Engine. Mondom: az anyáddal szórakozzál. Elgurultam Zsoltékhoz: zárva. Hívom, kinyom. Aha, ez most kellett. Na, akkor D-Pestról irány vissza É-Buda, megállok Szatmárynál: zárva. Mi a fax??? Az Alfa-szerelők szentjének ünnepnapja van, b'meg?

    Mindegy, ha már Békáson vagyok, akkor átgurulok az óbudai temetőhöz, ott van egy klímás (nem volt már kedvem kimenni Solmyárra a Dalos szervizbe), hátha mond valamit. Feldugja a géprem nyomáspróba, mindenféle apjafaxa....minden rendbenlévőnek tűnik. Akkor töltés. Feltöltés bfejezve (460g), kapcsoljam már be, lécci...bekapcsolom. Azzal a lendülettel eldurran a cső és ömlik a cucc. Az a cső, amit két éve javítottak/cseréltek. Gépre vissza, leszívják a cuccot.

    Meséli, hogy mi a stájsz...mondom: aha, OK meg minden, de nekem azt mond el, hogy meg tudod-e javítani. Mire ő: Persze! Pár másodpercig nézek rá sokatmondóan, aztán csak elkezdi kifejteni: ezt kell, cserélni, azt kell lebontani, bla-bla... Lényeg: 60e JMF, de ebben már benne van a töltés is. Egy telibevert 20 centis gumi/szilikon/marhabél flexicső.

    Megcsináltatok én mindent is, de szerintem már csak eladásra...aztán elég volt nekem a hobbi/project autózásból.

    PS: egyébként visszatérve, a 'zéró ponton' megnézve az olajat talán 2dl elment; valamivel nívó max felett volt induláskor és most van pont maxon. 1000km kimaxolt pályázás mellett ezzel sz'tem együtt lehet élni.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák