- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Arni9010
aktív tag
válasz intensa_man #4200 üzenetére
A jobb oldali lenne a jó kerékagy, a másik amire hibát is dob, ABS nélküli valószínűleg.
Gondolom cserélni kellett, aztán amilyet találtak, olyat tettek bele
Ezért dob hibát, mert az egyik keréknél nem érzékel jelet az ABS. -
Integrale
veterán
válasz intensa_man #4200 üzenetére
Valamelyik Fiatnál (hirtelen nem tudom melyiknél) a jeladó bütykei nem az agy palástján vannak, nem futnak az agy tengelyével, hanem merőlegesek rá, viszont szerelték mind a kettővel.
"Bad reklám is reklám too"
-
Arni9010
aktív tag
válasz intensa_man #4202 üzenetére
Akkor valószínűleg mágneses lehet a borda nélküli, vagy amit Integrale írt, mindegyik létezett Fiatban
Amelyikre nem dob hibát, az lesz a jó fajta[ Szerkesztve ]
-
intensa_man
tag
válasz Integrale #4203 üzenetére
Mint kiderült, kétféle aggyal szerelték a ABS puntokat. Alvázszám alapján az enyémhez a sima mágneses, és nem a HAL szenzoros bordás kell.
Ami ugye csak azért vicces, mert bal (a hibás) oldalon sima van. Jobb oldalon, ahol nem jelez hibát, ott meg a bordás. Valószínűleg olyan helyen cseréltek agyat korábbi tulajnak, ahol leszarták. Vagy nem tudom...[ Szerkesztve ]
-
Arni9010
aktív tag
válasz intensa_man #4205 üzenetére
Hát ez érdekes, hogy pont a másik oldalra dob hibát.
Az biztos hogy trógerek szerelték(Ui.: az Hall szenzor, nem hal )
[ Szerkesztve ]
-
intensa_man
tag
válasz Arni9010 #4206 üzenetére
Ráadásul most beszéltem a szerelővel, aki azt mondta, hogy amikor szétszedte a bal oldalt, "kiesett egy darab bordás rész". Szóval nem tudom mi lenne az olcsóbb, megfelelő megoldás.
Logikusan gondolkodva ki kellene cserélni a bal agyat, hátha megoldja. Ha nem, akkor esetleg a jobb oldali bordásat is kicserélhetnénk simára. De mi van, ha az sem oldja meg? És mi van, ha nem is az agy a hibás, hanem mondjuk a vevő egység? Vagy a jeladó kábel? Bár amennyire lehet, megnéztük, és nincs rajta külsérelmi nyom. (valaki azt mondta, hogy kókány összeszerelésnél el tudja nyírni a kézifék bowden a jeladó kábelt).
Szóval nem tudom.
És még egy kérdés, más hibajelenséggel.
Néha, amikor dugóban indulok, egyesben szinte szét akar rázódni az autó. Olyan, mintha sz@rul kuplungolnék. De inkább csak csúsztatásnál csinálja, és akkor sem mindig. Ez kuplung hiba lehet? Pár helyen olvastam, hogy van ilyen Punto betegség.... -
válasz intensa_man #4207 üzenetére
Elvinném a helyedben olyan emberhez, aki ért hozzá.
-
alázógyík
őstag
válasz intensa_man #4207 üzenetére
A rázkódás egyértelműen az elkopott kuplung miatt van.
-
Arni9010
aktív tag
válasz intensa_man #4207 üzenetére
Az tuti, hogy a kétféle csapágy nem jó.
Ha más nincs, meg kell nézni az érzékelőt, melyikhez csapágyhoz való.Ahogy előttem írták, a rázkódás biztosan kuplung hiba
[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
válasz intensa_man #4207 üzenetére
A rázkódás tuti kuplung, nekem is csinálta, jött egy kuplung csere és azonnal megszűnt!
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz intensa_man #4212 üzenetére
Egy ilyen ember engem is érdekelne..
(Budapesten)"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
veterán
Tegnap este s.k. beszereltem a lyukas EGR-falazót. A lepottyant csavar utáni vadászattal együtt 3-4 óra volt, legközelebb 30 perc alatt sikerülne.
A motor kb. megegyezik a Lancia 190 lovas 1.9 JTDm motorjával (16V, biturbó), az enyém OFF Saab.
A szívósor full dzsuva. Kb. 3 km-t jöttem reggel (este szereltem), állóhelyben gázadásra most is kormol. Nem fekete füstfelhőt kell elképzelni, de látszik, mert 2 db egyenes, nemesacél kipufvég van gyárilag az autón.
Amire nem tudom a választ és tapasztalatokat keresek / kérek:
1. Részleges - vagy teljes - EGR falazás után csökkennie kell a fent leírt füstölésnek?
2. Falazás után tisztul a szívósor, vagy csak nem koszolódik tovább?
3. Összefügg a fentiekkel: ha most meghajtom a gépet, akkor kitisztul valamelyest a szívósor és ezáltal csökkenni fog a kormolás?Köszönöm!
ui: bizakodom a 3. pontban, mert amúgy feleslegesen barkácsoltam, ugyanis az EGR (még) működik (nincs Check Engine).
[ Szerkesztve ]
-
Arni9010
aktív tag
Amennyire én tudom:
1: Ha változik is a füstölés, max. nagyobb lesz picit, mert nincs visszavezetve a füst, hogy elégjen még egyszer
2: Csak nem koszolódik tovább
3: Nem hinném hogy tisztul, azt szét kell szedni és jó erős maró szerrel/csavarhúzóval/stb lehet csak kitisztítani Ez a legnagyobb hátránya az EGR-nek.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Arni9010 #4215 üzenetére
Köszönöm!
Néztem vegyszeres tisztítást, dízelhez 49 ezer Ft, ezt ennyiért szkippelem, 100 ezerért zsír új szívósort kapok (+szerelés), ezt is kihagyom.
2,5 éve csináltattam direktbefecskendezős benzinesen vegyszerest, az nekem bevált és az csak 18 ezer Ft, ennyit a dízelért is fizetnék, de ugye ez 49...
-
veterán
válasz rbalint88 #4222 üzenetére
Tudok (= lehet) vele molyolni és nem kell félteni - ez jó.
A matek valamivel jobb, mint a korábbi off-gépnél volt; de ha mindent megcsinálok rajta, akkor sokáig tart mire megtérül, mert a beletolt zsét nem fizetik meg eladáskor (az utánajárást, időt, üzemanyagot nem számolom, az a hobby része). -
veterán
Bakker az EGR-szűkítővel is füstöl rendesen, talán jobban, mint nélküle. :/
Bp-B.füred oda pályán 130 kmh, fele országút 100 kmh - nagyon kormos lett a kipu.
Visszaút nagyrészt pálya 140-160 - (indulás előtt letöröltem a kiput) - még jobban kormos lett (durván).Van valakinek ellenérve. hogy ne szereljem ki a szűkítőt ma este?
Köszi!Most kicsit tele lett a hócipőm vele :-(
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Arni9010 #4226 üzenetére
Értem én, és igazad van.
De én ezt rühellem és öreg vagyok már hozzá.Mindezek tetejébe max. 1 literrel fogyaszt kevesebbet, mint az előtte volt benzines (220 le) autóm. (valójában 0,6 liter/100 km csak a különbség - 8,97 vs. 8,34 - de csak január elején vettem az autót, nyáron ez is jobban fogyaszt).
-
Land
veterán
Minden okés benne?
Nekem felújított turbóval, korrekt állapotú porlasztókkal, EGR és DPF offal nem füstölt a 159-es. Szoftver is hozzá volt írva.
Szívósor ki volt pucolva, lapátok ki lettek kötve.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
veterán
Ha minden oké lenne, akkor vélhetően nem füstölne.
A gyanúsítottak, sorrendben:
1. szívósor
2. befecskendező(k)
3. turbóAz autó jól megy, csak kormol. :-( Ismerős szerelővel beszéltem, azt mondta, hogy akár 500 k-t is rá lehet költeni, ha mindent csereberélek, ez nyilván nonszensz. Max. 100-at vagyok hajlandó, de inkább hagyom így.
Most egy kicsit utálom.(Ma nem szerelem már ki az EGR-szűkítőt.)
-
rbalint88
addikt
Megnezetnem a turbot es a szivosort. Vegefele nekem is fustolt, aztan hopp elszallt a turbo. Nem emlekszem visitott-e a tiedben, de meg kellene nezni, mennyire log a tengely. Olajfogyasztasod van?
Szivosor takaritas es a peogram felulvizsgalata sem arthat, nyilvan a low budget projektet ezek erosen megtorpedozzak -
-
rbalint88
addikt
aha, szinte semmi volt nekem is az olajfogyasztás, a levegővel visszajött mindig
ha összefutunk, megkeresem a videót a turbó meghótt állapotáról, forgolódni fogsz utána éjszaka...
és nekem még szerencsém volt, mert a lapátdarabokat megfogta a coolerben felhalmozódott olaj. -
Nordik
őstag
Kolléga eladná a 2002es Alfa 147-et. Szep, jó állapotban van elvileg.
Mi a vélemény erről a tipusrol? Olvasok sok jót de inkább rosszat. Pedig az autó maga tetszik.
-
Nordik
őstag
válasz rbalint88 #4236 üzenetére
És egyébként mennyit érnek ezek? Kolléga törődött vele azért altalanossagban, megkapta amit kell illetve szép állapotban van. Két szett alu felnivel adna azt hiszem mindkettő gyári illetve ezeken teli-nyari gumi. Így mondott 550et.
Egyebkent nemrég esett át motorfelujitason a gyűrűket kellett cserélni elvileg de ha már szétszedték akkor csapagyakat mindent kicsereltek. Ez nem tudom előny vagy hátrány e.
-
Nordik
őstag
válasz rbalint88 #4242 üzenetére
Nos megnéztem. Relatív jó állapotban van egyébként. Ami hibát talaltam: valami kopog a futomoben rossz úton, holott a lengokarok lettek cserélve alul, felül 4 éve. Motorvisszajelzo világít, ezt kiolvastak akkor lamdaszondat írt vagy katalizatort nem emlékezett pontosan a tulaj. Egyszer kiütötték majd jóval később jött vissza újra. Ezek tűntek fel hirtelen komolyabb problémának, más minden működik, 500ert oda adja. Mit gondoltok?
-
Akkor azért nem hibátlan az autó
Egy 100-ast akkor biztos bele kell még locsolni. Mondjuk egy jó 147-esért az nem vészes ár, ha csak ennyi a baja. Nincs ismerősöd, aki ki tudja olvasni? Csak hogy te is lásd, hogy mit ír ki. Azért égő check engine lámpával nem vennék meg úgy autót, hogy nem tudom pontosan mi a baja.
-
sagesz93
addikt
Nálam a 156-on kopog hasonlóan valami, megnézettem, a lengőkarok teljesen jók, stab rúd és szilenteket kell cserélni. Ez olcsóbb tétel mint a lengőkar, de a futómű szempontjából sokat számít. Na de egy 4 éves lengőkar helyett már simán lehet, hogy kell bele másik, ezt szeretik enni a magyar utakon az alfák.
Szerintem 500-ért teljesen jó. A kasztnit, alját jól nézd meg, nehogy rozsdakupac legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz sagesz93 #4247 üzenetére
Akkor ennyiért meg ezekkel a hibákkal is megéri. Az alja ahol kell ki lett lakatolva, kapott alvazvedelmet illetve a jobb első sarvedo cserelve volt. Jó lenne tudni a check engine miért világít. Ha lambdaszonda akkor milyen áron van korulbelul? Vagy 500ert jó áron adja és vegyem meg igy is?
-
Dr.Zoo
senior tag
Üdv az Uraknak!
Érdeklődnék, hogy váltógombot honnan lenne érdemes lőni? Bontott nem gázos?
Esetleg ebayről? Nem holnapra kell, így nekem utóbbi is opció, kérdés mire keressek?
Az alany egy 2001-es 1.2 8V.Előre is köszönöm.
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NBA és kosárlabda topic
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Renault, Dacia topik
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...