- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Magisk
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Yettel topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Srácok!
Van ajánlott utángyártott üzemanyagszűrő márka 1.9 JTD-hez?
(Az enyém nem a patronos, hanem a fémházas, ha ez számít.)Köszönöm!
Szerk: a patronos alatt a cserélhető papírszűrőt értem, de nekem nem az kell, hanem a fémházas.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Hát, ha ugyanaz kell bele, mint az azonos motorral szerelt Saabokba, akkor parancsolj, ez a gyári komplett vezérlésszett, vízpumpával egyetemben. 115 GBP + 27 GBP posta. Ha budapesti vagy, akkor felezhetjük a postát, mert én is vennék innen pl. fékszettet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Én se tudom, hogy azonos-e. Saab és Opel azonos.
A görgőket kötelező cserélni; a vízpumpát melegen ajánlott a későbbi szívás és duplamunka megelőzése okán.A postát csak úgy írtam, nekem bőven ráér még a rendelés.
Ha nincs kedvezményed Bárdinál, Unixnál, nézd meg a Kauffer.hu-n.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Srácok!
16 szelepes 1.9 JTD-nél mennyire "szokványos" az EGR lefalazása?
-
veterán
válasz nyogo83 #4169 üzenetére
Hűha, az enyémben már 194 ezer van! (OFF autó; Saab 9-3 1.9 TTID - asszem csak Lancia Deltaban van azonos duplaturbós motor)
És melyik fajta falazót szokás használni?
- Van belőle teli, ehhez gondolom le kell szerelni és szoftveresen kiírni az EGR-t.
- És létezik lyukas is, ennél úgy tudom, hogy maradhat az EGR és a szoftver is. -
-
veterán
Tegnap este s.k. beszereltem a lyukas EGR-falazót. A lepottyant csavar utáni vadászattal együtt 3-4 óra volt, legközelebb 30 perc alatt sikerülne.
A motor kb. megegyezik a Lancia 190 lovas 1.9 JTDm motorjával (16V, biturbó), az enyém OFF Saab.
A szívósor full dzsuva. Kb. 3 km-t jöttem reggel (este szereltem), állóhelyben gázadásra most is kormol. Nem fekete füstfelhőt kell elképzelni, de látszik, mert 2 db egyenes, nemesacél kipufvég van gyárilag az autón.
Amire nem tudom a választ és tapasztalatokat keresek / kérek:
1. Részleges - vagy teljes - EGR falazás után csökkennie kell a fent leírt füstölésnek?
2. Falazás után tisztul a szívósor, vagy csak nem koszolódik tovább?
3. Összefügg a fentiekkel: ha most meghajtom a gépet, akkor kitisztul valamelyest a szívósor és ezáltal csökkenni fog a kormolás?Köszönöm!
ui: bizakodom a 3. pontban, mert amúgy feleslegesen barkácsoltam, ugyanis az EGR (még) működik (nincs Check Engine).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Arni9010 #4215 üzenetére
Köszönöm!
Néztem vegyszeres tisztítást, dízelhez 49 ezer Ft, ezt ennyiért szkippelem, 100 ezerért zsír új szívósort kapok (+szerelés), ezt is kihagyom.
2,5 éve csináltattam direktbefecskendezős benzinesen vegyszerest, az nekem bevált és az csak 18 ezer Ft, ennyit a dízelért is fizetnék, de ugye ez 49...
-
veterán
válasz rbalint88 #4222 üzenetére
Tudok (= lehet) vele molyolni és nem kell félteni - ez jó.
A matek valamivel jobb, mint a korábbi off-gépnél volt; de ha mindent megcsinálok rajta, akkor sokáig tart mire megtérül, mert a beletolt zsét nem fizetik meg eladáskor (az utánajárást, időt, üzemanyagot nem számolom, az a hobby része). -
veterán
Bakker az EGR-szűkítővel is füstöl rendesen, talán jobban, mint nélküle. :/
Bp-B.füred oda pályán 130 kmh, fele országút 100 kmh - nagyon kormos lett a kipu.
Visszaút nagyrészt pálya 140-160 - (indulás előtt letöröltem a kiput) - még jobban kormos lett (durván).Van valakinek ellenérve. hogy ne szereljem ki a szűkítőt ma este?
Köszi!Most kicsit tele lett a hócipőm vele :-(
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Arni9010 #4226 üzenetére
Értem én, és igazad van.
De én ezt rühellem és öreg vagyok már hozzá.Mindezek tetejébe max. 1 literrel fogyaszt kevesebbet, mint az előtte volt benzines (220 le) autóm. (valójában 0,6 liter/100 km csak a különbség - 8,97 vs. 8,34 - de csak január elején vettem az autót, nyáron ez is jobban fogyaszt).
-
veterán
Ha minden oké lenne, akkor vélhetően nem füstölne.
A gyanúsítottak, sorrendben:
1. szívósor
2. befecskendező(k)
3. turbóAz autó jól megy, csak kormol. :-( Ismerős szerelővel beszéltem, azt mondta, hogy akár 500 k-t is rá lehet költeni, ha mindent csereberélek, ez nyilván nonszensz. Max. 100-at vagyok hajlandó, de inkább hagyom így.
Most egy kicsit utálom.(Ma nem szerelem már ki az EGR-szűkítőt.)
-
-
veterán
válasz rbalint88 #4232 üzenetére
Találtam részleges (=gazdaságos) megoldást a szívósorra. 20 ezerért + a régi ellenében kapok egy kitisztított és ledugózott szívósort.
További költség a le- és felszerelés; ill. ha már megbontjuk a vezérlést, akkor megfontolandó annak cseréje is (45 ezer vízpumpával együtt).Aki mostanában cseréltetett / dugóztatott szívósort 16V JTD-n tud mondani hozzávetőleges munkadíjat, esetleg ajánlani szerelőt Bp környékén?
Köszönöm! -
veterán
válasz csabi94 #4327 üzenetére
Amit linkeltem a #4314-ben az a cég egyben tulajdonos a Mannol impotőr-cégben is.
A linken kb. 8-10 olaj szerepel, köztük Mannol is, csak le kell görgetni az oldalon. Mannolt se vennék, ha kb. ugyanazért a pénzért (5000 Ft) rendes, márkás olajat kapok.Nem bírom elképzelni azt a szcenáriót, hogy valakinek megérje a Mannolt hamisítani.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz csabi94 #4329 üzenetére
Igazából nem tudom, hogy mi az előírt olaj az autódhoz, csak annyit láttam, hogy 10W-40-es A.Z.Meisterteile-t linkeltél, én is csak 10W-40-re szűrtem le a Kauffer listáját.
5000 Ft körül volt 4 literes: Eneos, Q8, GM, Total, Elf - ezek szvsz komolyabbak mind, igaz a GM (Opel) esetén se tudod, hogy mi van a dobozban, de a GM legalább már 20 éve csomagoltat olajat, van némi tapasztalatuk. Én ebből az 5-ből választanék valamit.
Nézz utána, hogy mi a gyári követelmény viszkozitás, teljesítményszint, esetleg van-e specifikus gyártói szabvány előírva (bár nem hiszem, hogy 25 évvel ezelőtt lett volna Fiathoz). Dízel / benzines?
-
veterán
válasz Integrale #4337 üzenetére
Sajnos nem tudok ebben segíteni, nincs tapasztalatom a Mannol olajokkal.
Amit biztosan merek állítani, hogy nem kókler banda a Kauffer. Egyéb Mannol cuccot (kamu WD40, zsírspray, alvázvédő, rézpaszta, motormosó, ragasztó, stb. ) vettem már; az én barkács-színvonalamnak megfelelnek, nagyon jó áron vannak, de nem profi cuccok - kb. olyan, mint a Lidl szerszámok. -
veterán
Srácok!
Aki csípőből tudja, kérem segítsen Alfa Giulietta témában:
- felni osztókör, esetleg pontos méret 15" és 16"
- a guminyomás érzékelő (TPMS) direkt vagy indirekt szenzoros (kell bele érzékelő)?
- 15" felmegy az 1.4 T, 120 le változatra? Bár valószínű 16" lesz rá.
- ajánlott lemezfelni a gyárin kívül?Köszönöm!
-
veterán
válasz HussarF #5128 üzenetére
+rbalint88: Köszönöm!
Ez a gyári méret:
205/55R16 7Jx16 ET41 5x110 65.1És bakker, pár hete adtam el egy szett Opel lemezfelnit 20-ért, minden passzolna, annyi hogy 6,5" széles és ET35 - de az pont kiadta volna...
A szalonban nem tudta az értékesítő, majd utánanéz (Pappas, most kezdték) a TPMS-nek.
17"-re inkább nem beszélem rá az öcsémet. -
veterán
válasz Integrale #5648 üzenetére
Szvsz nem éri meg felújítani az 1.9 TTID (az olasz nevét nem tudom) turbóját; 140 ezer Ft-ért vatta új biturbót kapsz hozzá [link].
Tavaly sokat foglalkoztam a kérdéssel: a motor bivaly; viszont a szívósort cserélni kell, vagy kibelezni; a DPF szinte mindegyikben (Saab) korán elhalálozik. 190 ezer valósnak tűnő km-rel vettem az autót, már kiütött DPF-fel, nagyon csúnyán kormolt, nem jártam utána az okának, vagy a turbó vagy az injektorok fáradtak meg, ettől függetlenül az autó nagyon jól ment.
Volt régebben csippelt 1.9 CDTI-m - 150-ről ~200 le / 430 Nm - az is baromira ment, és mivel sokkal elterjedtebb, így alkatrész, szaktudás jobban van hozzá. A TT nagy előnye, hogy 1500 rpm-től tol, a sima 2000 alatt teljesen halott. Opeles szerelő szerint a 160 lovas Opel 2.0 CDTI megoldásai nagyon hasonlóak az 1.9 TTID-éhez; a Fiat verziókat nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
OFF autó, hasonló motorral.
Tavaly közel 500 ezer Ft-ig kalkuláltam egy 19x ezer km-t futott 1.9 TTID Saab (= 1.9 biturbó JTD) koromtalanítását és "végleges" problémamentessé tételét; ez tartalmazza:
- szívósor kibelezés (40-50 e)
- vezérléscsere (70 e anyag)
- vadiúj biturbó (150 e) VAGY inkjektorok felújítása hasonló árban
- munkadíj (100+ e)
- szoftver (EGR OFF, DPF már OFF volt, kicsi pöckölés) (70-80 e - AET tuning, Tát)+ főtengely-szimmering cseréje hátul (50 e, ez nem a kormoláshoz kapcsolódott)
+ első fékek cseréje (kb. 60 e)A fentiekből nem lett semmi, inkább eladtam "így ahogy van".
(#5959) 426os: A DPF-et rövid úton kinyírja az erős kormolás. Szvsz, ha láthatóan kormol, akkor más nincs benne a DPF, max. a háza, kiütött kerámiával.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Integrale #6946 üzenetére
Nem vagyok pro; csak az autómat igyexem a legjobb állapotban megőrizni; de nem óvom a széltől, stb..
"Collinite 476s"-t használok, ezt nehéz elrontani. Mivel fogytán van, elképzelhető, hogy áttérek a "Soft99 Fusso"-ra; ennek a használatához nem árt némi rutin.
Fontos az is, hogy a waxolt autót csak kímélő szerekkel mossa az ember, mert pl. egy-két mosás egy lándzsás mosóban az ott található aktív habbal kivégzi a waxot -> kenheted újra (egy szombati napom elmegy vele, évente 2x).Az autóápolás topikban mélyen ki van vesézve a téma: vannak ott jó értelemben elvetemült fórumtársak és blődségek is.
Szerk: HussarF-nek igaza van, metál ezüstöt kell venni, az jobban bírja a viszontagságokat, és a kosz is kevésbé feltűnő rajta. Természetesen annak is jót tesz a viaszolás.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz HussarF #6948 üzenetére
Oks! Pontosítok:
1. metált kell venni, mert jobban bírja a kiképzést,
2. ezüstöt, mert kevésbé látszik rajta a kosz.Ehhez képest az utolsó 4 autóm: fekete, fehér, fekete, fehér - a fehér a legkényesebb.
Hogy ne legyek teljesen OFF: öcsém lakk piros Giuliettát vett, garázsban tartja éjjel-nappal, 1,5 évesen még nem fakult ki. Viszont belementek piros lámpánál, a márkaszerviz nem volt képes színhelyesen fényezni a lökhárítót másodjára sem. :/
-
veterán
válasz HussarF #7154 üzenetére
Gyerekek, ez szép autó!
Na de mekkora féket tett 200+ ló alá a digó? 195/65R15 is mehet rá? Nem vagyok b.zi, de néha muszáj hirtelen megállni.Időnként gondolkozom autócserén, és ha esetleg rwd, akkor szimpatikusabb az Alfa. A 2.2 dízel az a 2.0 továbbfejlesztése?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz HussarF #7460 üzenetére
Germán autó nemesacél kipufogóvégét biztosan nem mattítja ; Saab-on és VW-n teszteltem, ill. a mai napig használom.
Eddig még csak a 3 nullást (000) próbáltam; van itthon belőle finomabb 4 nullás is (0000). Ha szárazon használod, sok-sok évre elég lesz egy tekercs; vizesen hamar szétmegy, rozsdásodik.Fontos: szivacsos mosás után kell használni, hogy ne legyen rajta egyéb szennyeződés ami karcol. Ha megszáradt, utána jöhet az acélgyapjú.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Őszintén csodálom a kitartásod; 2-3 ilyen móka után tőlem asap mennie kéne bármilyen autónak.
A matekhez 2 kérdés:
1. Miért a havi törlesztő 85%-ával számolsz a Suzukinál?
2. A Suzuki jövőbeni ertekesi ára miért nem jelenik meg?
Esetleg összefügg a 2? Akkor viszont alulbecsülöd a Suzuki jövőbeni értékét (szvsz).Ami már többször eszembe jutott a storyd kapcsán - lehet, full baromság - ha ilyen problémás ez a jts egység, nincs értelmes bontott cseremotor? Amivel amúgy szerelték a vasat, mittomén 2.0 TS vagy valami V6.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Badboys #7927 üzenetére
A Suzukis kalkulációra csak a számok miatt kérdeztem rá; én sem gondolom alternatívának. Sőt nincs az a scenario, hogy én egy Scrossba beüljek, a nyilvánvaló esztétikai okokból.
Ettől függetlenül a használati értéke - A-ból B-be eljutni - minimum megegyezik.Amennyire követem a jts sagat, bőven túljárunk a 300-on.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Kedvenc: Normálisak az értékesítők, foglalkoznak az ügyféllel; de árulnak ők is fostömlőket.
Csonti: Ahogy írod, minden sz@rt megvesznek és szinte csak azt árulnak. Bizományba nem vinném oda a helyedben, egy felvilágosult vevőnek prekoncepciói lesznek az autóval kapcsolatban.Megcsináltatnám a küszöböt, ill. lehetőség szerint visszaállítanám a gyári állapotot (aftermarket hifi, mélynyomó, stb -> kiszerel). Majd várnám az igazit.
-
veterán
Szvsz lehet, hogy kicsit túl van írva és a lusták bele se kezdenek. Pár pontban talán túl őszinte, és az átlag vevő talán azt feltételezheti, hogy nagy bajok lehetnek még elsumákolva.
Ami hahus hirdetéshez nulla leírás társul, én személy szerint átugrom.A saját hirdetéseim kb. 10 mondatosak, az utóbbi időben napok alatt adtam el az autóimat (5-ből 4-et egy héten belül; 1-et 3,5 hónap alatt, de az drága volt).
szvsz!
-
veterán
válasz Patrick #9979 üzenetére
Dögös, gratulálok hozzá!
(Öcsémnek piros van, asszem Super felszereltségben, de ez tényleg jobban néz ki a fekete tükrökkel, piros csíkkal, stb.)Viszont nagyon vigyázz erre a bicolor, szálhúzott felnire. Nagyon drága javítani és könnyen kikezdi a sós lé, ne hagyd rajta sokáig a (sós) trutyit!
-
veterán
Sziasztok!
Egy 126p kispók és néhány 1.9 JTD motoros Opel és Saab után újfent olasz érdekeltségű vas került hozzám egy 124 Spider formájában. 2017.05. havi, 59000 km, 170 ló 1.4 Multiair turbó.Kérem szíves segítségeteket néhány kérdés tisztázásában.
1. Érdemes most kicserélni a Multiair szűrőt? Kell hozzá olaszos szakember vagy mehet a bejáratott helyre?
2. Ezer km-rel ezelőtt cserélték az olajat, de valami 5w50 vagy 10w50 woodoo Selenia ment bele. A könyve szerint 5w40 Fiat 9.55535-GH2 szabványt teljesítő olaj kell bele. Mehet Motul ami tudja ezt a szabványt vagy muszáj lesz a Selenia. (26. autóm, nem hiszek el minden furcsaságot elsőre. )
3. Ha jól rémlik, olasz autóhoz multiECUscan illik. Ez hasonló tudású mint a VAG VCDS? Vagy hibakód olvasásra, szerviz nullázásra OK? AliExpressről vehető?
Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
Új hozzászólás Aktív témák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Politika
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Linux kezdőknek
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- iPhone-t használók OFF topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Aliexpress tapasztalatok
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...